Als ik google kom ik veelal uit op dat ze vaak chocolade ed al krijgen en je ze ook blij maakt met bv een mooi voorleesboek of puzzel zodat de kinderen er wat aan hebben. Maar dan gaat het om een kind dat afscheid neemt en wat wil geven. Nu gaat de juf stoppen. Omdat ze zelf wil stoppen, is op leeftijd, 25 jaar gewerkt en nu mooi moment om te stoppen. Er staat een mand waar alle kindjes wat in mogen doen. Ze zeggen 'wees creatief'. Uiteraard is een tekening of werkje met of zonder foto van het kind het leukste voor de juf denk ik. Maar wat voor aardigheidje is een goed idee er bij te doen? thee? chocola? douchegel? andere suggesties? Ik ben meestal wel creatief maar het moet ineens nog even dit weekend. Ben het vergeten. Hopelijk komt hier een gouden tip. Ik ga toevallig wel morgen de stad in waar genoeg winkels met mogelijkheden zijn...
Bloempotje halen met een doosje vergeet me niet zaadjes kun je bij tuincentrum kopen en dan vrolijk inpakken in cellefaan
En heb je al iets? Anders nog wat ideetjes Een grote mok met een zakje mug cake en een leuk kaartje erbij. Een tijdschrift, libelle, margriet oid. Ontspanningsthee. Zakje drop met kaartje het zit erop! Zakje chokotoff en kaartje dankjewel toffe juf!
En heb je al iets? Anders nog wat ideetjes Een grote mok met een zakje mug cake en een leuk kaartje erbij. Een tijdschrift, libelle, margriet oid. Ontspanningsthee. Zakje drop met kaartje het zit erop! Zakje chokotoff en kaartje dankjewel toffe juf!
Toen mijn dochtertje naar een nieuwe groep op het kdv ging, had ik voor de leidsters een glazen flesje met snoephartjes gemaakt. Daar had ik zelf een labeltje aan gemaakt met ‘een flesje vol liefde’ en in cellofaan ingepakt met een kaartje erbij.
Het is een houten tulp (expo) geworden en hier ga ik met mijn zoontje een mooi kaartje bij maken en dan in cellofaan. Bedankt voor het meedenken.
Niks? Ik geef de buschauffeur toch ook niet elke keer iets? Zijn zo van die dingen die ouders begonnen zijn en blijven doorzetten maar sorry, kerst voor de juf,pasen voor de juf, Moederdag voor de juf. Juf kan de boom in wat dat betreft. Juf krijgt misschien iets op het eind van het schooljaar als het verdiend is. Juf van vorig schooljaar heeft niks gekregen omdat ze totaal haar eigen zin deed. Jij je zin, je hebt mijn kind achteruit laten gaan ipv op zijn minst bij te houden dus hoef ik niks te kopen.
Nou mag hopen dat niemand jou wat geeft als je met pensioen gaat.. Misschien een boekenbon of iets? Maar zag dat je al iets had
Je kan ook van karton een sleutel maken en deze laten onder tekenen door je kind, eventueel met een foto erbij. Je kan er dan en kaartje aan hangen met de tekst ' daar waar een deur zal sluiten, daar zal een andere zich weer openen' Misschien nog een lekker doosje Merci erbij?
Wat is dit nou voor een reactie?! Volgens mij heb je A. het bericht vanTS niet eens gelezen. En B. je uit hier je eigen frustratie... volgens mij ging het daar niet echt om in dit topic. Maar goed... fijn weekend nog.
Ik hoef ook niks van mensen als ik met pensioen ga. Ik vind het tegenwoordig wat uit de hand lopen met wat voor juffen/meesters kopen. Op het eind van het schooljaar laat je je waardering blijken en echt alles tussendoor is niet nodig. Waarom moet de juf/meester een kerstcadeau? Een cadeau met pasen en met Moederdag/Vaderdag? En dan gaat het nog niet om iets simpels als cholaatjes en een mok, nee zilver/gouden kettingen, zelfs een microgolf oven heb ik zien voorbij komen. Sorry maar helaas ik weiger om daar aan mee te doen.
Heb je het nou nog niet gelezen? TS kan de leidster aan t eind van het jaar niks geven, want ze gaat binnenkort weg.
Wat ben jij een ongelofelijk zuurpruim zeg. Ik heb werkelijk nog nooit iemand gehoord of gezien dat er een oven werd gekocht. Al jaren zie ik gewoon kleinigheidjes, een blijk van waardering. Wat is daar mis mee? Even terugkomend op jouw voorbeeld van die buschauffeur. Als ik een dagje bijvoorbeeld naar een kerstmarkt ben geweest dan geef ik de buschauffeur ook als blijk van waardering een tip. Kleine moeite, groot gebaar.
Wij doen voor de juf van mijn zoontje voor de kerstvakantie zowel vorig jaar als dit jaar (hij heeft dezelfde juf 2 jaar achter elkaar) zo'n mandje met flesje wijn/smeersels enzo. Een leuke afwisseling van de douchegel/plantjes enzo. Vorig jaar was ze blij verrast, hopelijk dit jaar eveneens. Ideaal voor deze tijd van het jaar. En ja: ik vind dat de juf (in elk geval die van ons) wel een aardigheidje verdient. Ze is echt onwijs lief met ons zoontje die echt de makkelijkste niet is. Dat flesje wijn zal ze ongetwijfeld goed kunnen gebruiken.
Dan hoop ik dat niemand jou een kleinigheidje durft te geven gedurende je loopbaan of bij de afsluiting daarvan, want volgens mij overleeft de gever dat niet... Wat een onzin kraam je uit zeg
Helemaal geen azijn maar er zijn zoveel beroepen waar niemand iets krijgt. Eind van het schooljaar kijk ik wat de juf heeft bijgedragen. Mijn oudste is licht autistisch. Juf vorig schooljaar vond het belangrijk om aan zijn gedrag binnen de klas te werken. Terwijl het schooljaar voordien zijn handschrift leesbaar was ging het dat schooljaar naar totaal onleesbaar maar he hij was popijopie vriendje van iedereen. Dit schooljaar op het eerste oudergesprek heb ik het aangekaart met zijn nieuwe juf dat ja ik ga akkoord dat er grenzen zijn aan zijn gedrag maar dat ik toch ook weer iets leesbaar in zijn schoolschriften wil zien omdat ik weet dat het erin zit. Hij kan het, hij kan lezen ik als ouder sta hem bij maar als jij mij boekjes geeft waar ik enkel simpele woordjes met hem moet lezen dan haak ik ook af. Die juf zei ook altijd van het komt wel, het komt wel maar niks kwam. Ja ik wist dat mijn zoon meer kon dus tja jammer maar helaas geen dove pakket. Met zijn juf nu die roept al kan je nog even binnenkomen? Hij heeft eindelijk zijn pencilgrip juist of ze stopt een print van zijn manier van een verhaal hervertellen in zijn boekentas. We lagen kreupel dat goldielox (zoon zijn spelling) ran owt the hows. (ze schrijven nog veel dingen hoe ze het horen maar wordt echt wel aan spelling gewerkt)
Kleinigheidje daar zeg je het. Maar hier moet het blijkbaar zoveel of zo duur mogelijk zijn en sorry daar pas ik voor. Juf mag best wel iets maar voor mij is het bedanken van juf eind van het schooljaar voor haar inzet. Daar hoeft niet nog eens kerst en pasen en Moederdag bij te komen, dat wordt toch te gek?