Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindii

    Cindii Actief lid

    28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Hey dames, ik zag dat het topic gesloten was.. bij deze een nieuw topic!
     
  2. Cindii

    Cindii Actief lid

    28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Het gesprek zaterdag is redelijk verlopen.. zag er heel zwaar tegen op.. en zat er ook echt van wat doe ik hier.. ben er wel achter gekomen dat me neefje het gelult heeft dat de euthanasie vandaag plaats zou vinden.. en ze zitten nog middenin het proces van de euthanasie..

    Verder druk gehad afgelopen dag..

    ik ga vanavond even reageren op jullie..

    Liefs!
     
  3. sissie77

    sissie77 Actief lid

    4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    pff was even bang dat ik jullie iet meer terug kon vinden, maar gevonden via google.

    Steva: ff kort....nu echt kort hihi....geen kontpijn was voor mij HET teken hoor!!! Nou ja hele lichte kontpijn dan. En jeukende borsten.....kreeg ik ook!!! Maak ons wild hier. Ik heb cystes in mijn borsten dus opgezette bortsen heb ik iedere maand, dus dat was voor mij ook geen teken. Maar wat zou het mooi zijn Steva...wauw....spannend. Kan niet meer teruglezen, maar wanneer testen?? 10 april toch?? Even over de decapeptyl. Die moet je bij een lang schema vantevoen spuiten. vanaf dag 21 van de vorige cyclys zeg maar. Maar door de deca werd ik niet ongi en ik moest gewoon doorspuiten met deca omdat de ongi gewoon door de deca zou heenbreken. en dat gebeurde ook. Maar door de late ongi dus langer aan de deca. Bij een kort schema spuit je ook deca hoor. Maar vantevoren. Je spuit dan op twee dagen na deca en gonal f tegelijk. Begrijp je het een beetje?
    Enne ik blijf duimen!!
    Spannend!!!!!
     
  4. sissie77

    sissie77 Actief lid

    4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik bedoel bij kort schema Niet van tevoren deca spuiten....ach ja dat heb je als je stiekem snel wilt tikken op je werk hihi :)
     
  5. Lelie137

    Lelie137 Fanatiek lid

    9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Heel voorzichtig wil ik toch melden dat de voorlopige operatiedatum bekend is... Namelijk vrijdag 19 april.
     
  6. steva

    steva Actief lid

    29 jun 2012
    375
    0
    0
    Meiden!

    Lelie Wat fijn eindelijk en snel opeens! Hoe kijk je er tegen aan? Hoop dat het allemaal meevalt en je weer snel verder kan en de oude bent :)

    Cindii Goed bezig :) Hoop dat iedereen het kan vinden! Hoop dat je toch wat bent opgelucht na het gesprek..

    Sis Ik was ook even bang dat we elkaar kwijt zouden raken hihi Dank weer voor de uitleg, heb een mail gestuurd en hoop morgen wat te horen! Ik dacht dus dat ik woensdag mag testen maar ik was even in de war. Donderdag twee weken geleden IUI gehad dus donderdag pas! Valt weer even tegen. Vandaag nog steeds last van af en toe ongi krampjes in mn buik... kont pijn is nog weg! Wel aflopen week af en toe een beetje het gevoel van daar komt het... Vanmiddag ook.. Nu moet ik nog langer wachten :( woensdag max zou de kontpijn moeten komen.. Dit is denk de spannendste keer tot nu toe!

    Liefs
     
  7. chickie84

    chickie84 Fanatiek lid

    3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jaaaaaaaaa gevonden!!! :D:D:D Ik wil jullie niet missen hoor meiden!
    Ik moest wel lachen om dat berichtje van de beheerder... het maximum van 5000 berichten bereikt..... tjsa we zaten aan de 23.000 haha! Daar gaan we nu weer voor hoor (alhoewel ik wel hoop dat we voor die tijd allemaal zwanger zijn!)

    Woooow Steva.... dat is zeker spannend nu! Wel een beetje jammer van die dag extra! Maar dat je geen (kont)pijn hebt, klinkt wel stiekem een piepkleinbeetje heel erg goed hoor ;)

    Cindi, fijn dat een nieuw topic hebt aangemaakt. Wat rot dat je neefje de boel een beetje verdraaid heeft. Maar evengoed is het niet minder erg. Wel fijn dat het zaterdag goed is gegaan, maar het zal wel heftig zijn geweest. Knap dat je bent gegaan!

    Sis, tjee cystes in je borsten! Klinkt pijnlijk! (hoop dat dat niet het geval is). Kan het geen kwaad?

    Lelie, 19 april! Wow dat is al bijna! Ik hoop dat de datum blijft staan. fijn dat je het hier laat weten. Hoe ben je er zelf onder? Komt nu wel dichtbij zeg! Wordt je op dezelfde dag opgenomen of al een dag eerder?

    Slaap lekker meiden, hopelijk vindt de rest ons ook en anders ga ik wel even een zoektocht houden binnenkort ;):D
     
  8. Sterrenmama

    Sterrenmama Bekend lid

    29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was nog maar net aangesloten, maar heb jullie weer gevonden ;)
     
  9. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik heb het topic ook weer gevonden :). Moet nu naar mijn werk, maar kom later weer reageren!
     
  10. sissie77

    sissie77 Actief lid

    4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff weer stiekem kort vanaf t werk.
    Gelukkig kunnen we allemaal aardig de weg vinden naar deel 2. Ik doe t via google.
    Steva: goede hoop dat die kontpijn wegblijft, je mag dus overmorgen (klinkt al heel snel) testen. Pff spannend. Geen kontpijn kan ook betekenen dat je endowaarde laag is?? Ik zou zeggen: mocht je nu niet zwanger zijn een ideaal moment voor je eerste ivf-poging. Hoe voelt je kont nu. Ik had toen ik zwanger werd lichte kontpijn alsof het ieder moment kon losbarsten. Maar dat gebeurde niet.
    Lelie: 19 april...over 10 dagen....voelt vast als spanning en opluchting tegelijk!
    Chick: Tja ik heb mastopathie. Heel vervelend en soms ook heel pijnlijk...en heeel eng. Ik heb regelmatig knobbeltjes in de borst, vooral voor de menstruatie. Ze worden dan zomaar een cupje groter....(enige voordeel)...maar ook heel pijnlijk. De ivf-hormonen en mastopathie kunnen helaas een gevaarlijke combi zijn.
    Cindii: Voel je je al beter een paar daagjes after....het lastige gesprek
    Sterrenmama: Heb je eigenlijk al eens zo'n dna of chromosomenonderzoek (weet even niet hoe het heet) gehad voor de miskramen? Heb je bij de ivf goede eicellen en goede/ veel embryo's?
    Nu weer snel aan t werk ;)
     
  11. Mineraal

    Mineraal Fanatiek lid

    20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    gelukkig gevonden...ze zouden er eigenlijk de link onder moeten zetten nu van deel 2.

    ik heb inmiddels weer contact gehad met de gyn. Maandag hadden ze niet alle waardes dus vandaag nog een keer een poging. Waardes waren laag, ze gaat er vanuit dat ik dus ongi ga worden. Mocht ik maandag nog geen ongi hebben gezien moet ik bellen, dan maakt ze een echo en waarschijnlijk daarna medicijnen om het op te wekken. Ik hoefde mij geen zorgen te maken, het kwam vaker voor.
    Ik baal van mijn eigen gyn, die vond het niet nodig een echo te maken, maar waarschijnlijk moet ik alsnog...ik ga denk ik om een andere arts vragen. Dit wordt het niet meer geloof ik.

    @Lelie: 19 april is al snel...opgelucht dat je een datum weet?

    @cindi: idd knap dat je gegaan bent zaterdag!

    @steva: herken het hoor, het wachten erop..en de pijntjes die je hebt, het zegt nog steeds niets.
     
  12. Sterrenmama

    Sterrenmama Bekend lid

    29 mrt 2013
    733
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sissie: ik heb idd een chromosoomonderzoek gehad, maar daar kwam uit dat we allebei geen afwijkingen hebben.....

    Verder heb ik bij m'n IVF pogingen 2x 8eitjes gehad, 6 bevruchtingen, beide keren 1 8-cellige teruggeplaatst gekregen en geen cryo's..... (Maar de "cryo-eisen" zijn ook wel heel streng in t EMC).

    Daarbij groeiden m'n ukkies allemaal tot minimaal 6 weken, dus daar kan het probleem niet zitten.

    Nu eerst maar eens kijken of er een tussenschotje zit en/of een kweek van m'n baarmoederslijmvlies laten onderzoeken.....
    Als er geen tussenschotje zit ga ik ook een schildklier onderzoek eisen en als m'n gyn die dan niet wil doen, vraag ik die wel bij m'n HA......
     
  13. chickie84

    chickie84 Fanatiek lid

    3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Sterrenmama, heb je de hysteroscopie al snel? En goed dat je er zelf zo achteraan zit hoor! Laat ze alles maar onderzoeken!

    @ Mineraal, je hebt groot gelijk. Als je het vertrouwen in je arts kwijt bent, is het verstandig om aan een andere arts te denken.
    Je moet nu wel heel lang in onzekerheid zitten he! Jeetje nog een week afwachten!
    en dat het wel vaker voorkomt, lekker dan, jij zit er nu maar mooi mee.
    Laten we hopen dat het dan alsnog snel doorbreekt, dan kun je ook weer door.

    @ Sis, jeetje dan heb je dat er ook nog es bij! Kan me voorstellen dat de combi met IVF hormonen niet zo lekker is. Dat stimuleert alles nog eens flink. Vooral die knobbeltjes zullen je af en toe wat onzekerheid bezorgen.
    Hoe is het verder met je?
     
  14. steva

    steva Actief lid

    29 jun 2012
    375
    0
    0
    Meiden voel me zo verdrietig :( de ellende is vanmorgen begonnen! Had zoveel hoop... Hoe is het met de andere? Hoop beter nieuws!
     
  15. Cindii

    Cindii Actief lid

    28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Hey dames, Ben blij dat jullie het nieuwe topic gevonden hebben haha..


    Lelie, Fijn dat de operatie datum bekend is! Spannend hoor! Heel veel sterkte.. en laat je weten hoe het gegaan is?


    Steva, ik was een klein beetje opgelucht inderdaad na het gesprek.
    en balen zeg dat de ellende toch begonnen is vandaag:(
    Snap dat je verdrietig bent! Nou hopen dat de ivf behandelingen wel goed gaan!


    Chick, Ja dat was inderdaad niet fijn inderdaad dat hij de boel een beetje verdraaid heeft.. en idd het maakt niet niet minder erg.. euthanasie wordt wel door gezet zolang ons oma het wil.. en geen dementie vertoont. Het was best heftig ja zaterdag.. maar veel is me ene oor in gegaan en de andere weer uit.. had er dus ook echt geen zin in..


    Sis, Ja voel me wel wat beter hoor.. gelukkig.. blijf er niet al te lang bij stil staan.. moet aan me zelf denken dat is even het belangrijkste ;)


    Mineraal, Balen zeg.. Hoop nu dat je snel weer ongi word zodat je die echo en medicijnen niet meer hoeft!!


    Sterrenmama, Spannend hoor.. hoop dat ze wel iets vinden.. zodat je ook weet waarom het inderdaad iedere keer mis gaat bij de 6 weken.. maar hoop ook weer voor je dat ze niks vinden.. en dat het snel toch gewoon goed raak mag zijn, en dat die miskramen met 6 weken steeds gewoon pure toeval waren zeg maar.. sterkte

    Hier, zit op de rode duivels te wachten… zodat we op naar ronde 11 kunnen, de 3e na de operatie..
    De testen die ik heb gedaan afgelopen dagen waren negatief.. En heb verder ook nog niet iets dat ik zeg ja…. Me duiveltjes gaan door breken.. pfff best frustrerend.. normaal ook veel ontlasting voor de duivels arriveren.. nu nog niet.. ook nog geen kont pijn.. wel nog steeds me pindakaas verslaving.. al vanaf 7 dpo een witte boterham met pinda kaas verslaving!!! At het eerst zelden tot nooit.. nu in nog geen week een grote pot calve pindakaas bijna op.. kan er nog 1 of 2 boterhamme mee besmeren haha.. Verder gaat het hier goed na alles.. we moeten toch door en het is belangrijker dat ik aan me zelf ga denken dan aan anderen..



    Liefs!
     
  16. wensmeisje

    wensmeisje Actief lid

    21 jan 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames

    Zou ik hier heel even mogen inbreken om jullie mening en expertise te vragen?
    Momenteel zit ik in mijn 3e IUI behandeling met hormonen nadat vorig jaar September endometriose is vast gesteld tijdens een laparascopie. Het betreft 3e graad, alleen verklevingen Douglas holte

    Nu is sinds de IUI mijn buikpijn behoorlijk toegenomen. (extreem opgeblazen gevoel, net alsof er beton in mijn buik zit) Kan dit door de hormonen komen/ verergeren?

    Ik heb half mei afspraak bij VU (dr Melgers) omdat ik graag van Hun wil weten of er een operatie nodig is. Ik Ben nu onder behandeling bij MCK en zal waarschijnlijk naar ivf overstappen Wat zijn jullie etvaringen mbt operatie alvorens IVF te doen?

    Alvast dank en jullie heel veel sterkte en succes ook!
     
  17. Pien15

    Pien15 VIP lid

    12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: fijn dat je nu een datum hebt! Dat is volgende week al. Mooi, maar ook erg spannend lijkt me.
    Mineraal: jammer dat je weinig vertrouwen meer hebt in je arts. Maar als dat zo is, zou ik ook verder gaan kijken hoor. Succes met wachten op je ongi, hoop dat je de medicijnen niet nodig zult hebben.
    Steva: o meis, wat vreselijk jammer toch, zeker nadat je zulke goede hoop had :(. En nu weer vreselijk pijn zeker :(. Knuffel!
    Cindii: laatste paar dagen van de cyclus zijn het spannends he. Ik zit in hetzelfde pakket op dit moment ;).
    Chickie: hoe zit het met jou voorgevoel? Ik durf nergens meer op te hopen, maar toch vind ik het nu wel weer erg spannend, nu ik weet dat het echt de laatste keer is voor IVF, heb jij dat ook? Nog een paar dagen te gaan, dan weten we het weer....
     
  18. boboke

    boboke Fanatiek lid

    1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden

    Steva nee!!! Zo plotseling toch nog ongi :(. Hopelijk heb je niet te veel pijn.

    Lelie fijn dat je nu eindelijk een datum hebt voor de operatie en gelukkig nu al heel snel.

    Cindii goed dat je t gesprek bent aangegaan en dat t je zelf wat rust gebracht heeft. En inderdaad nu aan jezelf denken. Klachtjes klinken wel nog hoopvol. Hoeveel dpo zit je nu? Is er nog wel een kans dat je te vroeg hebt getest?

    Chickie en Pien voor jullie spannende dagen!!!! Hopelijk is voor jullie de ivf niet nodig ;).

    Hier loopt t allemaal niet zo lekker. het ziekenhuis wilde me eerst met 100 eh puregon laten starten (Heb schijnbaar veel follikels klaar liggen), maar dit vind ik echt veel te weinig en heb ik ook gezegd dat ik t daar niet mee eens ben. Ik heb nl bij iui 100eh gespoten en had toen 2 follikels!!! Nu mag ik jawel 150eh spuiten. Ik ben er nog steeds niet blij mee, maar ze willen niet ophogen. Vanaf zaterdag mag ik gaan stimuleren. Op 22 april heb ik dan mijn eerste fm (dag 10). Ik heb altijd een korte cyclus (inseminatie dag 13) dus ophogen tijdens deze poging zal er niet meer inzitten. Ik hoop op een wonder dat ik nu anders reageer door de deca en toch voldoende follikels krijg voor een punctie, maar ik vrees voor escape-iui :(.
    Dit alles was voor mij zo'n teleurstelling dat wij ons alvast hebben aangemeld in DD. Intake is op 27 augustus.
     
  19. Cindii

    Cindii Actief lid

    28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Pien, vanaf me laatste tes vallen de dagen wel mee.. was negatief.. op 4 voor nod.. maar ja nu dat ik vandaag me nod heb.. en nog nergens geen last van heb.. is het wel spannend.. haha.. maar heb er geen goed gevoel over dus denk dat de duiveltjes toch wel door breken vanavond of morgen..

    wanneer is jou nod als ik vragen mag?
     
  20. sissie77

    sissie77 Actief lid

    4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chick. Ja behoorlijk balen hoor die mastopathie. Schijnt overigens vaker in combinatie met endo voor te komen. Heb t vanaf mijn 18. Toen begon ook mijn endo bedenk ik mij nu. Ik voel me lichamelijk wel ok. Lief dat je t vraagt. :) . Wel veel opgezette buik. volgens mij nu ook mij eisprong. weer steken onder in mijn buik en weer linksonder in mijn buik. Geestelijk herken ik mezelf amper. Heb nergens zin in, onthou niets, heb geen interesse in wat ook. Ik baal er zelf vAn maar het lukt mij niet me ergens toe te zetten. En dit weekend ook nog eens een babyshower. Misschien dat de zon die nu echt eindelijk schijnt te gaan schijnen (hahaha dat klinkt leuk) me weer doet lachen.
    Sterrenmama. Wanneer staan je onderzoeken gepland voor een hcg? En baarmoederslijmvliesonderzoek. Ik heb 1 miskraam gehad en dat was ook mijn enige zwangerschap na 10 jaar proberen. En dat was de hel. Ik heb erg met je te doen. Schildklier zeker laten controleren! En dan vooral de antistoffen!!! Google maar op endometriose en antistoffen schildklier. Mijn gyn wilde het bloedonderzoek niet bij mij doen. Een invallende huisarts gelukkig wel. En laat je progesteronwaarde meten. Heb je wel utro gehad? Zo niet. Probeer dat eens na je eisprong. Het kan geen kwaad en is op internet te verkrijgen! Ik ben t ook aan t bestellen voor na de cryoterugplaatsingen. Ik ben overigens erg tegen het vernietigen van cryos. Dat is voor mij een reden geweest om bij het lumc in behandeling te gaan! Zij vriezen alles in wat een kans maakt. Ik heb ooit eens een cryo gehad die niet goed leek te ontdooien. Een dag later was de cryo gedeeld! Het is bij mij geen kindje geworden, maar Ik bedoel maar. Iedere cryo is er 1. Zo doen ze dat ook in Leuven heb ik begrepen. Het is het overwegen waard hoor om om die reden van ziekenhuis te wisselen.
    Steva. Shit shit shit, had echt goede hoop voor je!! Is de pijn minder dan normaal? Of weer gewoon vreselijke pijnen? Heb je al uitsluitsel voor wel/ niet IVF .
    Wensmeisje. Welkom. De holte van Douglas hoeft een zwangerschap niet in de weg te staan. Het is daarnaast een lastig operatiegebied wat ik begrepen heb. Iui met hormonen kunnen de endo inderdaad verergeren. Ik heb waarschijnlijk endo op de darm en heb ook altijd ( nu ook) een hele opgezette buik. De hormonen kunnen overigens ook voor een volle bolle buik zorgen. Soms word je met endo een aantal maanden op lucrin gezet . Dat is een medicijn dat je cyclus plat legt zodat je niet ongi wordt. Na de lucrin ga je dan aan de IVF . Ik ben nooit op de lucrin gezet, maar direct IVF gehad. Ook geen operatie omdat de locatie een zwangerschap niet in de weg hoeft te staan en het herstel erg lang is van een operatie in de darmen. Ben benieuwdbwat ze in het vu zeggen. Wanneer weet je meer?
    Cindii. Volgens mij heb je nog wel een beetje hoop toch....

    Ego. Ik kan niet wachten op de volgende terugplaatsing alhoewel manlief wat huiverig is. Stel dat t weer mag lukken en vervolgens misgaat....dan zit ik ergens in het zuiden van Europa.....pfff, maar ik wil zooooo graag verder.
     

Deel Deze Pagina