Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    #181 chickie84, 1 mei 2013
    Laatst bewerkt: 1 mei 2013
    Lijkt me heel bijzonder als je je kindje voor het eerst voelt!
    Wil je eigenlijk weten wat het wordt?

De 20 weken echo is sowieso ook weer spannend! ik heb gisteren even in het oude topic terug gelezen en jouw verhaal ook weer eens doorgelezen. Het is je zo gegund Stier!

Nou Lelie, jij moet je toch behoorlijk aanpassen aan je stoma. Letterlijk en figuurlijk shitzooi!;)
    Kun je wel alweer eventjes buiten een stukje wandelen ofzo? Die vraag over microgynon is een goeie!
    Goed om weer wat van je te horen!

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: wat zeg je dat mooi: de kleine ophalen :). Ik hoop van harte dat het ook daadwerkelijk door mag groeien tot jullie eerste kindje!

Lelie: goh wat een toestand joh zo'n stoma. ik hoop voor je dat het niet al te lang hoeft te duren. Succes ermee!

Stiertje: fijn dat het goed gaat meid! Zal vast niet meer lang duren voordat je je kleintje echt (bewust) voelt :).

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, ik wil zeker weten wat het wordt! En voelen lijkt me heel bijzonder idd.
    By the way: paar dagen geleden al een kinderwagen gekocht (via Marktplaats). Zo bizar als je met zo'n ding je huis binnenloopt!

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Maar ook vast super trots dat je eindelijk een kinderwagen mag kopen, of niet Stiertje! :)

5. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @chickie, is het allemaal goed gegaan vandaag? Mijn duimen gaan overuren voor je draaien!

@steva, opvliegers,vreselijke hoofdpijnen, gewrichtsklachten, veel meer endopijn en heel veel bloedingen bijna continu. En erg depri. Echt heel erg. Nu was dat laatste vast in combi met andere ellende, maar het was vreselijk. Maar tja, bij mij gaat altijd alles anders dan zou moeten, dus trek maar niets aan van mijn verhaal.
    Hou je haaks meis!

@stiertje, lieverd, wat ga je snel. Bijna 20 wk echo. Ik voelde T meer als fladdergevoel. Met 20 wk precies voelde ik haar echt voor het eerst. En gaaf de kinderwagen binnen. Ik vind het nog steeds heel bijzonder, speciaal dat ik daarmee loop. Soms kan ik het nog steeds niet geloven. Noem haar ook nog steeds mijn wonder. Ben zo dankbaar dat het uiteindelijk gelukt is. En dat gun ik alle meiden hier!

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Jazeker, supertrots en bijzonder. En nog steeds een beetje spannend: zal de 20-wekenecho goed zijn? Nou ja, zo leef je steeds van spannend moment tot spannend moment ...

7. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja logisch Stier, je zegt dat mooi! Ieder nieuw moment is weer spannend! Logisch hoor!

Super dat je wilt weten wat het wordt! Kun je lekker gericht gaan shoppen!
    Over een poosje loop je MET kindje in de kinderwagen jullie huis in!

Pien, wat is je huis mooi geworden! Echt heel gaaf je foto's op FB! Hoe voel jij je verder? Ben je toe aan rust?

MF, lief dat je er naar vraagt! Ik heb vandaag wel even op het forum gelezen, maar nog geen tijd gehad om zelf te schrijven. Ik vind typen op je telefoon zoooooo lang duren (tenminste bij mij dan ;))

Het is vanochtend allemaal goed gegaan. We werden stipt op tijd binnengeroepen en 10 minuten later zat het embryo'tje al veilig in mijn buik en stonden we weer buiten. Gek idee hoor!
    We hadden gisteren natuurlijk gehoord dat er 8 embryo's ontstaan waren en zouden vandaag horen of er daarvan ook een aantal goed genoeg waren om ingevroren te worden. Zelf hadden we een hoopje op 4 of 5. Maar ze hadden heel goed nieuws, er konden 7 embryo's ingevroren worden (die ik voorlopig niet nodig hoop te hebben) en dus 1 teruggeplaatst. Echt super! De embryo die teruggeplaatst is, was 8-cellig (ook mooi dus).
    Ik vind het nu wel helemaal heel spannend worden hoor. Ben een soort van trots met dit bijna beebje in mijn buik en ik hoop zo dat het gaat lukken!
    Het schijnt dat er nu na 3 dagen innesteling gaat plaatsvinden, dus fingers crossed!

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Boboke heel heel veel succes morgen! Ik duim voor mooie bevruchtingen!
    Succes bij de terugplaatsing!

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chikcie: wow zeg, wat een super emmies hebben jullie geproduceerd :D!! Als daar niets tussen zit, weet ik het ook niet meer ;)! Maar denk gewoon dat het nu gewoon direct raak is meid, ik duim met je mee!

Boboke: nu jij nog, succes!!

10. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @chickie, wauw wat een goed nieuws meis dat er zoveel emmies goed zijn. Maarre, voorlopig heb je die andere niet nodig. Dit moet gewoon de topper zijn! Komende 2 weken dus erg spannend. Ik duim duim en nog eens duim!

@boboke, suc6 meis, hopelijk gaat alles goed vandaag.

@lelie, fijn om iets van je te horen. Rustig aan maar hoor! knuf

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Echt mooi, chickie, zoveel goede emmy's. Nu maar lekker broeden!

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chickie wow wat een resultaat zeg! Daar moet toch inderdaad wel een iets goeds uit komen. Nu lekker broeden.

Meiden dank je wel voor alle succeswensen :).
    We zijn net gebeld en er zijn 7 bevruchtingen :D. We mogen onze emmy om 10.30 komen ophalen.

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dat is ook goed nieuws, boboke! Krijgen jullie er 1 teruggeplaatst? Hopelijk kunnen ze de andere invriezen! Is wel een fijn gevoel om er een paar 'op reserve' te hebben (al hoop je ze nu niet meteen nodig te hebben).

14. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje ik krijg er 1 teruggeplaatst, ik voldoe niet aan de voorwaarden van dit jaar om er 2 terug te krijgen ;). Als ik de keuze had gehad had ik er ook 2 laten terugplaatsen, toch meer kans dat er 1 blijft plakken en een tweeling zou ook welkom zijn.
    Volgens mij krijgen we pas over een paar weken te horen hoeveel cryo's we hebben, omdat ze pas op dag 5 ingevroren worden. Maar zeker weten doe ik dit niet, moet ik zo nog even navragen. Ik hoop niet dat ik ze nodig heb, maar zou inderdaad wel fijn om ze te hebben.

15. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Go Chickie! Wat goed! En spannend... Wanneer mag je testen?

Boboke, hoop dat het goed is gegaan!

16. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chickie: Wauw 7 cryo’s !! Dat is fantastisch! Ik had tijdens mijn eerste behandeling 8 cryo’s, helaas zonder resultaat, maar daar gaan we bij jou niet vanuit hoor! Je bent endoschoon, 15mm baarmoederslijmvlies en topemmy’s. Kom maar op beeb. Voel je je ook zo bijzonder happy na de terugplaatsing? Ik liep altijd zo trots het ziekenhuis uit, ik voelde me toch een beetje zwanger hoor. Morgen nestelt emmy zich lekker in!!Spannend he! Wat is je precieze testdatum? Ik kreeg overigens de tip extra vit d te slikken. En ik volg je over een kleine twee weken J
    Pien: Leuk huisje, heb je foto’s even bekeken. Waren er al data bekend voor jouw ivf-behandeling…..het is al mei J Er is in je nieuwe huisje vast een plekje voor je toekomstige kleine J Voel je wel lekker rustig van binnen nu, of staan er nog wat verhuisdozen in de weg.
    Lelie: Ik vind een stoma echt heftig, maar als ik het zo lees is het heftiger dan ik dacht. Je zal wel wat kilootjes verliezen op deze manier. En de stoma moet best lang blijven zitten toch. Ik vind twee weken al lang.
    Stiertje: Geweldig ! bijna de 20 weken echo en een kinderwagen. Ik begrijp je ongeloof hoor. Maar wat moet het mooi zijn!!!!
    Boboke: Jij hebt net je kleine binnengehaald J 7 emmy’s is ook echt supermooi! Hoeveel worden er een eskimootje? O lees nu dat je nog niet weet hoeveel eskimootjes er komen. Maar waarom hoor je dat volgende week pas? Dat kunnen ze nu wel al zien hoor. Ze maken het wel heel erg spannend voor je zeg! De komende drie dagen moet er ingenesteld worden. Dus ontspan geniet en denk positief!!! O ja en vit d.
    Mineraal: hoe is het met jou? Ik zag op fb dat je lekker in mijn achtertuin zat te genieten (-; Ik zat op dat moment denk ik 50 meter verderop!!
    Ego: pff meiden. Ik zit met manlief te twijfelen of ik nou wel een tp moet doen voor de vakantie. Aan de ene kant wil ik niet met zenuwen of met teleurstelling op vakantie, aan de andere kant wil het zo graag proberen. Soms denk ik weleens in een slechte bui…..ach laat allemaal maar zitten. Wat als ik na 3 ivf-behandelingen nog niet zwanger ben, dan heb ik jaaaaaren weggegooid. Gister zat ik op het terras met een zwangere vriendin en twee moedertjes van 2 babietjes. Ik dacht echt wat doe ik hier nog. De een was haar huilende baby aan het troosten, de volgende moest een fruitpotje geven en de derde moest telkens plassen, want ja die buik he…..mijn moeder zat bij mijn zus op kraamvisite…(daar had ik echt even de kracht niet voor)….dus overal waar ik kijk….babies, zwangeren, babyshowers , kraamvisites. Op t werk gaat t ook niet helemaal lekker….en vandaag ook nog eens bewolkt grrrrrr. Gister maar eens stiekem op internet gekeken voor een echte nieuwe vriend…..lees hond hahahahaha.

17. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Hoi dames,
    Wat is er weer veel geschreven zeg!!

Chick, Woow wat een mooie resultaten! Dat moet gewoon een plakbeebje worden!
    Spannend hoor de komende dagen! Ik duim voor je!

Boboke, Jij heb ook een mooi aantal emmy’s! Je heb nu je tp gehad, hoe was het? En toch wat meer bekend geworden hoe veel er in gevroren kunnen worden?

Lelie, Pff heftig hoor zown stoma! Ik weet niet of je het al gezegt had.. maar weet je al hoelang je de tijdelijke stoma moet hebben? Hoop dat je er snel van af ben meid!

Sis, Je moet doen wat je zelf het liefste doet, ik snap je twijfel heel goed! Maar je moet echt doen wat voor jou het beste lijkt! Ook snap ik jou reactie in je slechte dagen.. zelf heb ik daar ook heel erg last van.
    Leuk zeg dat je naar een hond gekeken hebt! Wat voor hond wil je voor gaan?
    Honden zijn inderdaad je allerbeste vrienden ;) haha.. ik kan echt niet meer zonder mijn hondjes!!

Ego: Koninginnedag was best zwaar.. om 5 uur smorgens ons bed uit.. en savonds half 12 pas echt klaar met alles! Het was een lang dagje.. maar zeker wel de moeite waard ;)
    Vandaag belde me vriend me op terwijl die aan het werk was, hij had met zijn peet tante gebelt, en die wist te vertellen dat haar dochter zwanger was van de 3e.. maar nog niemand mocht het weten want ze was maar kort overtijd, en de dochter wou het pas vertellen aan iedereen als ze bij de dokter was geweest.. kreeg dus ook echt het gevoel alsof ze het expres al verteld heeft aan ons.. omdat ze weet dat het ons niet lukt! Om ons gewoon de ogen uit te steken.

18. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sissie jeetje t zit je niet echt mee op t moment he? Al die zwangeren en pril babygeluk en dan ook nog problemen op je werk :(. Begrijpelijk dat je niet elke keer de kracht hebt om blij te zijn voor anderen.
    De beslissing voor je tp voor de vakantie is inderdaad lastig. Aan de ene kant de angst tijdens de vakantie voor een miskraam, maar aan de andere kant misschien juist de rust en afleiding die je nodig hebt...Heel veel sterkte en succes met het nemen van jullie beslissing.

19. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Cindii ouch zulke berichten komen altijd hard aan. Heeft ze niet misschien een goede band met jou of je vriend dat ze t uit enthousiasme niet voor zich kan houden?
    Leuk dat koninginnedag zo geslaagd was, ook al was t een slopend dagje ;).

Ego. Onze 10-cellige Emmy is on board :D!
    T was even lastig (mijn baarmoeder ligt heel diep tegen mijn ruggewervel), maar t is gelukt! Nu lekker broeden.
    De andere emmy's worden morgen nog een keer bekeken of ze verder zijn gaan delen en zo ja dan worden ze morgen ingevroren. We krijgen binnen 2 weken schriftelijk bericht.

20. wensmeisje

wensmeisje Actief lid

21 jan 2013
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames

Mijn excuses, ik heb al eens eerder ingebroken in dit topic...en nu weer een prangende vraag...;-(

Bij mij is diepe endometriose vastgesteld (verklevingen douglas holte) dmv kijkoperatie vorig jaar september. Nu heb ik 3x IUI in MCK gehad en helaas geen resultaat. Voorafgaand aan de IUI heb ik specifiek gevraagd of de hormonen niet een negatief effect op endo zouden hebben en of de endo niet eerst moet worden aangepakt. Dat was niet nodig echter nu na de mislukte IUI's word ik toch geadviseerd om te laten opereren en 3 maanden overgang...Pffff daar zie ik zo tegenop. En volgens mij zijn er ook enorme wachtlijsten hiervoor bij het VU

Wat zijn jullie ervaringen? Zijn jullie allemaal geopereerd alvorens IVF te starten? en zo ja, was dat wel te doen? En hoeveel meer kans op zwangerschap heb je dan? Als dit verwaarloosbaar is dan zie ik het nut niet in van een operatie etc. Weten jullie toevallig hoelang de wachtlijsten zijn bij de VU?

pff, sorry voor de egopost en dank voor de reacties

Ik denk dat ik dan graag met jullie topic mee ga schrijven als dat goed is

Deel Deze Pagina