Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Go meiden tis hier wel wat een lappenmand he... Maar gelukkig zijn er wat zwangeren onder ons die bewezen hebben dat het wel goed kan aflopen allemaal :). Hopelijk zegt dat ook iets voor de rest van ons!

Bobo: vervelend meis dat je er nu zo op zit te wachten en het maar niet doorkomt. Komt altijd op een onverwachts moment denk ik. Goed dat je thuis blijft, want je wilt zoiets ook niet op je werk beleven. Hoe pril het ook geweest mag zijn, je kunt er toch behoorlijk van bloeden. Als ik achteraf geweten had hoeveel ik zou gaan bloeden met die mk was ik denk ik niet op vakantie gegaan en daarna zelfs nog naar het werk. Bij mij is het waarschijnlijk met een week of 5 toen ook al misgegaan, maar het is er pas 5 weken later uitgekomen. Maar goed ik ging er dan ook vanuit dat het niet vanzelf ging komen en zou al gecuretteerd worden. Misschien voor jou ook een idee om een soort deadline af te spreken voor je zelf en met de gyn? Zelf weten natuurlijk, maar ik vond het heel vervelend er geen grip op te hebben, had het gevoel een tikkende tijdbom te zijn... Ik hoop dat het snel op gang komt en je er niet veel last van gaat hebben!

Stiertje: spannende dag morgen, ik hoop zo voor je dat de kleine meid niet een al te grote operatie staat te wachten! Of liever helemaal niet natuurlijk. Duim voor een goede uitslag!

All: nou ik heb alweer een paar dagen bruin bloedverlies. Uit ervaring weet ik dat dat niet vanzelf gaat ophouden zolang ik de pil moet slikken. En een stopweek inlassen kon ook niet meer, want ik moet 3 weken aaneensluitend voor de start met de decapeptyl de pil slikken en dat gaat net niet meer lukken helaas... Zit ik de hele decembermaand in de troep...
    Zit overigens wel wat te klooien met die pil. Was 'm al 2 keer vergeten. 1 keer kwam ik er de volgende dag pas achter en de andere keer de avond terwijl ik 'm 's ochtends hoor te nemen. En vanochtend had ik weer zoiets stoms: ik zag ineens dat ik de maandagpil niet had genomen. Snapte er niets van, want wist bijna zeker dat ik 'm wel genomen had. Maar ja, ik vertrouw dan toch maar op die strip, dus heb er maar 2 genomen vanochtend. Kom ik er er even later achter dat ik gisteren een andere 'maandag' pil heb genomen, de maandag die voor de dinsdag kwam toen ik begonnen was, snappen jullie het nog? In elk geval, nu ben ik een dag eerder door die strip heen dan de bedoeling was, maar goed, zal ook wel geen ramp zijn. Ik weet niet wat het is, maar het lukt me ff niet met die pil... ;).
    Voor de rest gaat het wel aardig hier. Flink druk met werk en dingen erom heen. Morgen weer naar de haptotherapeut. Mag van mijn leidinggevende zelfs die tijd in zijn tijd doen. Ben ik echt dankbaar voor, want het scheelt me weer stress dat ik die uren niet op een ander tijdstip hoef in te halen. En uiteindelijk zal de werkgever er zelf ook baat bij hebben, omdat ik het dan waarschijnlijk wel langer vol kan houden op deze manier.

O ja en een aantal vroegen nog hoe het met mijn man gaat. Nou het gaat eigenlijk prima met mijn man. Hij is al denk ik nu zo'n 3-4 weken helemaal van die anti-depressiva af en het gaat goed. Hij is wel ietsje sneller boos om dingen, maar niet hinderlijk ofzo ;). Ik ben altijd nog vaker chagrijnig dan hij, haha!

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi Pien, wat kun je dat heerlijk omschrijven! Die arme man van je! ;)
    En wat doet hij het dan goed zeg, als hij al bijna 4 weken helemaal zonder medicijnen doet! Top!

Dat geklooi met de pil herken ik wel hoor! Toen ik hem als anticonceptie gebruikte had ik het nooit, maar toen ik hem moest slikken als voorbode voor de operatie vergat ik hem om de haverklap, spoelde hem per ongeluk door het putje of nam er ook een keer 2 tegelijk in, hihi! Gelukkig heb je er niet snel een overdosis van ;)!
    Dat bruinverlies is wel vervelend zeg, vooral nu dus blijkt dat die stopweek niet meer gaat lukken!
    Wat heb jij een topwerkgever zeg! Maar dat heb ik volgens mij al eens gezegd! Zo begripvol en vol medewerking!
    Succes morgen bij de haptonoom! Ik ben wel heel erg benieuwd hoe je dat op de lange termijn ervaart!

@ Boboke, trek je het nog?

@ Witroosje, is je man thuis bij je zodat je zelf niet steeds van de bank hoeft?

@ Ster, succes met bellen morgen!

@ Schattig, morgen dus de IUI! Spannend! Succes meis!

@ Stiertje, 4 dagen lijkt me ook best pittig met een kleintje thuis! Maar als de opvang goed is geregeld, dan is het misschien anders hoor!
    Succes in het ziekenhuis he!

@ de rest, zwaai zwaai!!!

3. witroosje

witroosje Actief lid

17 mrt 2013
    103
    0
    0
    verkoopster drogist
    venlo
    @chickie, mijn man moet helaas werken, hij heeft een eigen winkel dus kan niet zomaar een paar dagen vrij nemen. vooral niet in deze drukke periode.
    gelukkig heb ik heel veel lieve vrienden en familie om me heen die vanalles voor me doen en die ik maar hoef te bellen als er iets is. gisteren heeft een vriendin me nog soep gebracht mmmm
    het gaat op zit wel met de pijn, het doet alleen pijn als ik opsta of weer ga zitten of liggen.
    vandaag probeer ik het met alleen paracetamol en laat de diclofenac eens achterwege, kijken hoe dat gaat.

4. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje t lijkt me wel heel moeilijk om weer aan t werk te gaan en je kleine meisje thuis te laten. Heb je familie die voor haar zorgt of gaat ze naar een opvang?
    Heel veel succes met de uitslag vandaag.

Schattig jeetje ook al een behoorlijke weg die jullie hebben moeten afleggen. Voor vandaag heel veel succes met je IUI!

Mineraal hoe lang is je operatie nu geleden? Oppassen dat je niet te snel aan t werk gaat hè?! Zeker als je lichaam aangeeft het nog niet aan te kunnen! Goed voor jezelf zorgen

Ster succes weer met de lucrin en hopelijk kunnen ze antwoord geven op je vragen. Hoe gaat t verder? Al een beetje meer op de been?

Witroosje gelukkig is het allemaal meegevallen en ben je weer aan t opknappen. Als ik t zo lees, heb je dus "alleen" endo bij je darmen en zien je vruchtbaarheidsorganen er goed uit? Wordt de volgende operatie ook een laparoscopie? Of wordt dit heel moeilijk met het gebied waar t zit? Heel veel beterschap

Pien ik vind dat het bloeden eigenlijk minimaal is geweest en het lijkt nu toch op z'n einde te lopen, is al bruin (sorry voor details :)). Ik had ook meer verwacht, dus hopelijk blijven er niet weer resten zitten, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk, omdat er nu natuurlijk geen sprake is van een placenta of zo. Nou ja, vanmiddag controle in het ziekenhuis en dan weten we meer.
    Vervelend dat je toch elke keer weer last hebt van dat bruinverlies, lijkt me ook echt niet fijn. En dat geklooi met de pil komt me heel bekend voor ;). Nog maar een paar weken en dan mag je ook eindelijk weer een keer beginnen.
    En wat goed van je man zeg! Echt heel knap dat hij er zo goed mee omgaat. Zolang t maar af en toe is, dat hij wat boos is ;). Heel dat mmm-gedoe brengt ook behoorlijk wat spanning.

Chickie emotioneel gaat t wel goed. Moet er wel bij zeggen dat ik in de afgelopen week nog niet veel mensen gezien of gesproken heb dus we zullen het zien als ik weer aan t werk ga ;). Voor de rest sinds zondag behoorlijk buikpijn gehad, maar ook heel mijn buik en niet alleen mn onderbuik. waarschijnlijk endo of mijn darmen :( Vandaag gaat t gelukkig goed. Afhankelijk van het gesprek en onderzoek vanmiddag wil ik morgen ook weer aan t werk.
    Met jou verder alles goed?

5. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #1985 ster80, 4 dec 2013
    Laatst bewerkt: 4 dec 2013
    @all
    is wel typisch zeg, ik schrijf 2 dagen geleden een heel stuk op fb en op zp over bloedverlies en buikpijn... Heb ik vandaag en gisteren GEEN bloedverlies meer :)
    ongesteldheidspijn is er nog wel, maar wel een stuk minder.
    Zometeen naar het zkh om een lucrin spuit te laten zetten, de 5e inmiddels alweer. pfff helemaal geen zin in, maar het moet he. Ik mag zelf nog geen auto rijden dus een vriendin gaat met me mee.

boboke succes morgen weer met werken en succes vandaag met je afspraak. Hopelijk kom je die zwangere collega niet zoveel tegen.
    Werken zal wel weer effe moeilijk zijn, maar misschien ook wel goed om even je gedachten ergens anders op te focussen.

witroosje lekker rustig aan doen he, filmpje kijken, op de bank liggen, meer hoef je niet te doen vandaag :)
    Hoe gaat het met de pijn vandaag ?
    ik weet van mijn kijkoperatie dat het 3 dagen heel erg pijn deed, en de 4e dag was het ineens zoveel minder. Dus morgen zal het vast een stuk beter gaan :)

xxx hoe gaat het nu met het misselijk zijn ? Lukt het eten en drinken al wat beter ? ik hoop het voor je

stiertje succes vandaag met je afspraak. ik ga voor je duimen dat alles goed is

fozzy hoe gaat het ? heb je het nieuws weer wat kunnen laten bezinken?

chickie hoe ga je dat straks doen met werken ? ga je minder werken als de kleine er is ?

lelie knuffel voor jou. Heb zo met je te doen. Ik was gisteren gewoon plaatsvervangend boos voor je. wat een eikel van een baas zeg! Hopelijk heeft het klussen" geholpen gisteren. Hoe voel je je nu ?

pien wat goed van je man!! echt een doorzetter!
    En ik ben meestal ook de moeilijke / meest boze van ons 2 hoor haha
    das toch vrouw eigen denk ik ;)
    Mijn man is wat dat betreft de meest geduldige en lieve van ons 2

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #1986 ster80, 4 dec 2013
    Laatst bewerkt: 4 dec 2013
    bevallen:
    stiertje
    musical fan

zwanger (uitgerekende datum)
    chickie 20 jan 2014
    steva april 2014
    cindii 8 juli 2014
    xxxx 23 juli 2014

operatie
    witroosje, datum nog onbekend maar wss februari
    fozzy 18 dec
    schattig , datum nog onbekend

binnenkort ivf
    boboke januari in dusseldorf (ivf2)
    ster hopelijk 15 januari startsein (ivf 1)
    pien januari (ivf 2)
    fozzy maart (ivf 1)
    mineraal maart (ivf 2)

bezig met iui
    lelie , test datum ongeveer 20 dec (iui 1)
    schattig, test datum ongeveer 4 jan (iui 5)

in herstel periode van operatie
    witroosje, weer werken ongeveer 11 dec
    mineraal, weer werken half december
    ster, weer werken na 16 jan

even niet in behandeling
    sissie

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Eerst ff ego hoor. Het liep allemaal even wat anders dan gepland. Meiske was vanaf zondag huilerig en bleek verhoging te hebben. Maandag had ze 38.4 en toen wilden ze haar toch wel even zien in het zkh. Na check van de urine bleek dat daar bacteriën in zaten. Toen met een catheter nog een keer urine opgevangen uit de blaas. In afwachting daarvan moet ze nu aan de antibiotica 4x per dag. Dus we hebben een paar onrustige dagen (en nachten!) achter de rug. Het begint nu weer wat beter te gaan. Ik was ook echt gesloopt na 2 nachten waarin ze iedere 2 uur ging huilen ...
    Ik sprak dus maandag al de arts die mij vandaag zou bellen en die vertelde mij dat de geplande bespreking met de uroloog niet door was gegaan en dat hij mij dus niet ging bellen met een definitief advies. Maar hij had al wel zelf naar de uitslagen gekeken en waar ik al bang voor was: er vloeit dus wel urine terug van de blaas naar de rechter nier. En de nierfunctie van die nier is ook erg slecht: maar ca. 17% (normaal 45-55%; de andere nier doet de andere helft). Er zal dus sowieso iets moeten gebeuren: ofwel het niertje verwijderen ofwel zo reconstrueren dat er geen urine meer terugvloeit. Maar omdat de nierfunctie zo slecht is, is het de vraag of ze dat willen doen. Dat hoor ik nu volgende week.
    @ster: succes met je lucrinspuit. Ik weet het, die zijn niet leuk. Ik zette ze overigens altijd zelf, da's ook best te doen.
    @boboke: jij succes met je afspraak vanmiddag. Hoop dat je dit snel weer achter je kunt laten.
    Je vroeg naar oppas: ze gaat 1 dag naar m'n ouders, 1 dag naar schoonmoeder, 2 dagen ben ik zelf thuis (als ik dus ouderschapsverlof neem), en de laatste dag is ofwel voor m'n vriend ofwel we zoeken een gastouder. Zien we nog wel.
    @witroosje: fijn dat de operatie achter de rug is. En dat de pijn te doen is. Wel je tijd nemen om te herstellen hoor!
    @fozzy: ik heb ook 3 mnd lucrin gehad. Ja, 't is rotzooi, maar het schijnt goed te zijn als voorbereiding op ivf. Wat wel heel gek is, is dat ze in DD helemaal niet zo van de lucrin zijn. Voor die poging heb ik het ook niet gebruikt. En ik was wel zwanger, raar he.

8. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Vanmorgen mijn 5de IUI gehad. Het zaad was super goed en mijn baarmoederslijm was echt super. Dus 1+1=2!!!!!!!

Ik hoop dat het raak is deze rond!!!

Ik kijk wel erg naar 20december uit om horen hoe en wat. want nu leef je in onzekerheid.

9. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    jeetje stiertje wat heftig van jullie kleine meid :(
    lijkt me zo moeilijk omdat ze zo klein nog maar is. 4x antibiotica is ook niet niks zeg. wanneer weet je wat ze gaan besluiten qua behandeling?
    ja die lucrin heb er dubbele gevoelens bij voor dat ik ivf start heb ik dus straks al 5 injecties gehad. je zou denken dat m'n lichaam straks niet meer weer wat ie doet door zo lang stil te liggen maar laat t even op me afkomen. heb maandag as gesprek met ivf arts dus ga nog eens allemaal navragen hoe en wat. wel apart dat ze in dd daar weer geen fan van zijn.

schattig: dus het zit er weer op en klinkt goed. 2 weken wachten nu dus. hoop op goed nieuws. 20dec weet je meer over je operatie dus. is ook al bijna.

ster: lucrin gehaald? nog vragen gesteld?
    hier gaat het oke heb veel pijn aan mijn nek en rug maar dit is eerder gerelateerd aan mijn andere ziekte. straks even naar de manuele therapie hopelijk kan ze alles ff losmaken. vrijdag nr de darmchirurg hopelijk heeft die geen verrassingen meer.

lelie hoe gaat het nu? vanavond nog een kansspelen benutten?

Pien: gedoe he die pil, en wat vervelend dat bruinverlies.
    wanneer start jij weer met de ivf?

witroosje: hoe is t met jou? goed aan t herstellen?

10. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    @lelie dat is m'n telefoon weer die raar woord van maakt. bedoelde kans.

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Schattig niey persoonlijk bedoeld maar ik zal je voorlopig even negeren. .. heel confronterend want ik had vandaag mijn eerste iui moeten hebben. Omdat mijn vriend geen vrij kreeg en ook niet later kon beginnen is het een gemiste kans.... we hebben wel gisteravond seks gehad en dat staat vanavond ook op de planning, maar het gaat toch niet lukken.

voor mij is dit het zoveelste teken dat moederschap (en zwangerschap) niet voor me weggelegd is.

Jaar zelf geprobeerd zonder resultaat.
    3 maanden na grote schoonmaak operatie geprobeerd, zonder resultaat.
    Eerste iui niet gelukt want mijn vriend kreeg geen verlof.

Je kunt wel zeggen volgendenmaand opnieuw maar wat als hij dan weer geen vrij krijgt?? Ik blijf niet bezig...

Heb me gisteren de ogen uit mijn kop gehuild (is dat wel een uitdrukking?) en vannacht slecht geslapen.

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: hoest me jou dan meid? Volgens gaat het nog steeds best soepel of niet? Je hebt echt een top zwangerschap volgens mij. Nog maar een paar weekjes kun je van die fase genieten en dan is ze er al, en dan komt er natuurlijk een heel ander soort genieten voor in de plaats :).
    Ik ben ook trots op mijn man hoor. Ben heel blij dat het zo goed gaat en ik hoop ook dat het nog een tijd zo blijven kan.
    Ben vandaag idd weer naar de haptonoom geweest. Dit keer heeft ze ook wat 'voel' oefeningen gedaan door me aan te raken en me te laten voelen waar spanning zit en te leren ontspannen. Was op zich wel prettig. Ik denk dat er onbewust een hoop spanning in mijn lijf zit en dat het wel goed is dat ik daar iets mee doe en dat herken. Verder vond ze eigenlijk dat ik het heel goed doe, dat ik goed met die hele lastige situatie omga en in die zin heeft ze niet echt een behandelplan voor mij kunnen bedenken. Behalve dan praten en af en toe op de behandelbank oefeningen te doen. Nou ja en dat vind ik ook prima. Het kan in elk geval geen kwaad mezelf die aandacht wat te gunnen.

Witroosje: fijn dat er goed voor je gezorgd wordt. Hard werken voor je man zo met een eigen zaak! Hopelijk ben je snel weer hersteld.

Boboke: hoe was het vanmiddag bij de gyn? Was je baarmoeder al schoon? Ik hoop het voor je meid, dan heb je dat maar weer achter de rug. En denk wel om jezelf he, rustig aan, het is niet niks wat je weer hebt moeten doorstaan!

Ster: fijn dat de pijn al een stuk minder is en dat het bloedverlies gestopt is!

Stiertje: jeetje wat een zorg toch om je kleine meisje. Spannend wat ze gaan doen, maar hoe dan ook opereren dus begrijp ik? Moet dat al snel of kan het ook nog als ze wat groter is? Maar eerst maar herstellen van die blaasontsteking. Vind het echt sneu.

Fozzy: ik ga in januari weer van start. Heb eind januari ergens punctie en hopelijk terugplaatsing.

All: hebben jullie toevallig ook het programma Labyrinth gezien? Erg interessant ging over zwangerschap en de rol van het immuunsysteem daar in. Ik zelf twijfel al heel lang over dat immuunsysteem van mij (gezien mijn auto-immuun schildklier ziekte) en ben blij dat hier nu ook in NL wat meer onderzoek naar gedaan wordt.
    Labyrint vind je online op npo.nl - NPO

13. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje ook hier heel veel sterkte!

Schattig fijn dat alles goed is gegaan. Hopelijk over 2 weken een mooi resultaat.

Fozzy hoe gaat t verder? Nog steeds zoveel klachten of gaat t nu weer beter? Hopelijk maandag ook meer duidelijkheid over de ivf-behandeling.

Lelie meis toch wat lees ik nou? Wat een k#t werkgever heeft je vriend zeg! Ongelofelijk dat hij voor zo iets belangrijks geen vrij krijgt. Ik kan me voorstellen dat je hier gigantisch van baalt :(. Hopelijk is het spuiten en de pregnyl toch net t zetje wat jullie nodig hebben. Mijn duimen draaien in ieder geval volop. Dikke knuffel

Pien een beetje tijd voor jezelf is inderdaad niet verkeerd. Ook het praten met een buitenstaander die wel begrip voor je toont kan heel veel goed doen.
    Weet je al wanneer je je onderzoek krijgt?

Ego. Nou dat bezoekje had ik me ook wel kunnen besparen...was alleen ingepland bij de echoscopiste en die was zelfs nog in de veronderstelling dat ik voor een zwangerschapsecho kwam . Wel een echo gemaakt en daarop was te zien dat het bms al wel dun was, maar er zat nog wel een restje vocht?vruchtblaas??? (wist ze niet te zeggen). Voor volgende week een afspraak staan op het miskraamspreekuur. Ik moet wel voor de zekerheid nuchter komen, maar ik geloof niet dat ze dan al gelijk iets gaan doen na mijn ervaring van de vorige keer.
    Aangezien dit ook niet mijn eigen gyn is, zal er ook dan geen antwoord komen op mijn vragen voor uitgebreider onderzoek. Hopelijk wil dr S hier meer mee doen. Pfff heb t echt weer even gehad met mijn ziekenhuis

14. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Ik had een stuk geschreven maar toen drukte ik op een knopje en vervolgens versprong de pagina. Opnieuw dan maar! Sorry als ik iemand vergeet!

Stiertje: Ik vind het echt verschrikkelijk voor je! Die koorts en de ab en dan ook nog die rot uitslag! Jullie arme kleine meisje dit wil je gewoon niet. Jullie zullen het vast ontzettend zwaar hebben. Wanneer horen jullie meer? Hoe gaat het nu met jullie kleine meid? Koorts al gezakt en is ze al wat minder huilerig? Trek je het zelf allemaal nog een beetje?

Boboke: Hoe gaat het met jou meid? Rot dat het nog niet echt doorgezet is dan blijf je er zo tegenaan hikken :( Het lijkt mij dat je het dan ook maar achter de rug wilt hebben. Ik vind het nog steeds zo erg voor je. In DD moet het gewoon lukken! Volgende echo heb ik volgende week 12 dec, erg spannend weer, maar ik ga er hier niet te veel over praten want ik wil jou niet onnodig kwetsen meid. Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik het daar ook moeilijk mee hebben. Ik vind het super lief dat je er naar vraagt hoor maar dat hoeft echt niet! Wees even lekker egoïstisch en denk even aan jezelf lieve schat!

Lelie: Gezegde klopt wel hoor de ogen uit je kop janken. Ik vind het knap dat je niet het halve huis afgebroken hebt dat had ik denk ik gedaan:). Het is gewoon niet eerlijk! Je hebt al die moeite gedaan zo naar toegeleefd. Zo dichtbij! en dan verpest een of andere werkgever het! Ik zou dat moeilijk kunnen verkroppen. Ik snap ook dat het nu heel moeilijk voor je is met schattig omdat jullie tegelijk zouden lopen. Je wilt daar even niet geconfronteerd mee worden. Maar hou wel moed hoor meid!

Ster: Hoe gaat het met jou meid!?

Pien: Met jou gaat het ook nog steeds niet echt lekker he meid? Gelukkig gaat het met je vriend heel erg goed met het afbouwen ik hoop echt dat dit goede invloed heeft straks op de nieuwe poging!

Mineraal: Gaat het herstel een beetje?

Schattig: We gaan nu dus duimen voor 20 dec een goede uitslag!!! 5de IUI is dit toch? Mocht dit niet lukken gaan jullie dan door met IVF of met de 6de poging? We gaan er natuurlijk niet vanuit want dit moet gewoon the lucky shot zijn ;)

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: sorry ik had jou berichtje niet gezien. Ja ik kan me je frustratie en verdriet zo goed voorstellen. Je leeft er zo naar toe en dan om zo iets ontzettends stoms kan het gewoon niet doorgaan. Ik hoop echt dat je je niet uit het veld laat slaan door dit en dat er hoe dan ook een tijd komt waarin jullie wel voor dit traject kunnen gaan. Denk er samen goed over na over hoe nu verder. Dikke knuffel!

Boboke: nou lekker dan, daar schiet je ook niet zoveel mee op. Hopelijk is het nog wat vocht en niet nog het vruchtje dat er zit. Houd het wel in de gaten he, het moet wel weer goed schoon zijn, anders zit je straks misschien weer met bloedingen.

Schattig: fijn dat de IUI weer goed is gegaan. 5 x is scheepsrechten! ;)

xxx: begint het al een beetje door te dringen dat je zwanger bent? Al iets van misselijk of andere kwaaltjes?

16. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeeh meiden wat een pieken en dalen nu binnen dit forum!

@ Boboke, kan me heeeeel goed voorstellen dat je het even gehad hebt met het ziekenhuis! Je had nu gewoon eigenlijk precies willen weten hoe of wat en niet weer een week moeten wachten! Het zou wel kloppen dus dat je baarmoederslijmvlies nu mooi dun is, dat zal dan toch het bloeden zijn geweest. Hopelijk is het gewoon nog vocht wat er achter is gebleven en geen vruchtblaasje!
    Wat ga je nu doen? Morgen weer aan het werk of nog even een dagje bijkomen? Toch blijf ik vinden dat je het onwijs goed doet hoor!

@ Stier, ah gossie wat sneu voor jullie kleine meisje! Wat een ellende in zo'n jong leventje! En dan te bedenken dat haar toch ook nog wel het eea te wachten staat mbt tot de behandeling van haar nierprobleem, want het is dus toch wat je eigenlijk niet hoopte! Balen zeg!
    Je hebt de opvang op zich al aardig geregeld, fijn dat je ouders en schoonmoeder willen oppassen! Ik ga (ook) gebruik maken van het ouderschapsverlof.
    Ik moet nu nog 2,5 week werken, dan gaat mijn verlof in (met 36 weken) en is het precies kerstvakantie. Dan zou mijn verlof tot ongeveer half april duren en ik zou daarna terug willen komen voor 2 dagen (werk me een slag in de rondte, dus vind het helemaal prima). Maar ik neem voor die twee dagen volledig ouderschapsverlof op tot ongeveer eind juni en voor de laatste paar weken van het school jaar neem ik onbetaald verlof, want het lijkt me verre van ideaal om de laatste 3 schoolweken nog voor mijn klasje terug te komen. Dus ik start pas weer in september met werken :) Gek idee hoor!
    Lief dat je er naar vroeg Ster!

@ Jij bent trouwens goed bezig met steeds het lijstje bijwerken Ster! :) Je moet het maar vaker posten als je bloedverlies hebt, dan blijft het dus gelijk weg, hihi! Wel fijn trouwens!
    Lief dat je vriendin meegaat als je voor lucrininjectie gaat! Goud waard zulke mensen!

@ Witroosje, wat leuk dat hij een eigen winkel heeft! En gelukkig dat er genoeg mensen zijn die naar je omkijken! Het klinkt of je goed herstelt! Fijn hoor! Je lichaam geeft meestal zelf wel aan wat je aankan, maar niet teveel je grenzen opzoeken hoor!

@ Fozzy, gelukkig kan je lichaam ook na de lucrin vaak zelf wel snel weer de draad oppakken hoor, maar snap dat dat wel door je hoofd schiet! En inderdaad maar gewoon een lijstje met vragen maken voor de IVF arts hoor!

@ Pien, Klinkt wel heel fijn dat bezoekje aan de haptonoom! En denk dat het ook wel heel goed is om je lichaam af en toe wat ontspanning te gunnen en er bewust bij stil te staan!
    Lief dat je vraagt hoe het met mij gaat.
    Eigenlijk inderdaad gewoon super! Ik gun iedereen een zwangerschap en dan helemaal zo'n zwangerschap als ik nu heb! Voel me zo goed. Natuurlijk merk ik nu wel dat mijn voeten wat eerder dik worden en ziet dat er 's avonds niet uit, maar verder heb ik echt niets om over te klagen!
    Op werk is het lekker druk, maar prima vol te houden, weinig lichamelijke klachten en een kindje waar ook alles goed mee gaat. Dus ben helemaal blij hoor! Afscheid nemen van mijn buik zal me nog zwaar vallen!:);):)

Ik heb het programma labyrint niet gezien, maar ik ben er ook van overtuigd dat het immuunsysteem een grote invloed heeft op de tot stand koming van een zwangerschap. Heeft de auto-immunziekte voor jou nu eigenlijk nog een grote invloed of blijft het stabiel?

@ XxxX, hoe is het met de misselijkheid? Ik las op fb dat je er wel wat last van hebt!

@ Lelie, ik wil jou hier niet meer zien hoor vanavond! Hup op de verleidingstour! ;)
    Niet de moed opgeven hoor meid, snap je gevoel wel hoor! Tis ook echt ongelooflijk dat het om zo'n reden niet door kan gaan!

@ Schattig, dat klinkt in ieder geval al als een mooie combinatie! Wat zo het mooi zijn als het deze poging lukt! Ik duim voor je!

17. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: o echt, pas in september weer aan het werk? O wat een heerlijkheid lijkt me dat :). Het is je gegund hoor, maar ben nu al jaloers op je verlof ;). Heel goed geregeld hoor!
    Ik heb geen idee of mijn auto-immuunziekte nog een rol kan spelen. Ik slik medicijnen om de gevolgen van die ziekte op te lossen zeg maar, dus schildklierhormonen. Maar of mijn immuunsysteem nog steeds wat raar werkt of dat dat een tijdelijke actie van mijn lijf is geweest, is niet te zeggen. De gevolgen zijn in elk geval wel blijvend. Mijn internist gelooft niet dat mijn ziekte een zwangerschap in de weg staat, zo lang mijn schildklierwaardes maar in orde zijn.

18. xxxxxxx

xxxxxxx Actief lid

29 jan 2013
    181
    0
    0
    Pien: Ik heb wel last van wat zwangerschapskwaaltjes maar ik neem alles van harte haha! Ik ben erg misselijk en heb moeite met eten, totaal geen eetlust en als ik bepaalde dingen al in mijn mond stop begin ik te kokhalzen. Bruin brood en vlees zijn even een no go op dit moment. Maar tegelijkertijd vind ik het wel fijn dat ik misselijk ben klinkt gek maar een soort van bevestiging dat ik echt zwanger ben :)

Waar ik me wel zorgen om maak is mijn blaas ik heb erg last van mijn blaas, krampen na het plassen heel erg. Dat is natuurlijk normaal gesproken al een puntje dat ik moeilijk kan plassen vooral tijdens mijn menstruaties, maar dat begint nu ook steeds meer op te spelen vanochtend ging het weer zo moeizaam, maar de aandrang was er zeker het duurde 5 min voor het eindelijk kwam. Dan ben ik gelijk bang dat ik misschien wel ongesteld moet worden doordat die klacht op speelt :( Ga ivf eens bellen of dit erg is of dat je endo klachten gewoon een rol blijven spelen tijdens de zwangerschap want de gyn had gezegd van niet. Ik vind het echt totaal niet erg om klachten te hebben hoor want ik ben dolblij dat ik zwanger ben, maar om zoiets ben ik bang omdat dat normaal altijd een rol speelde vooral tijdens mijn menstruaties en ik wil het gewoon niet kwijt raken :(

19. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Pien volgens mij heeft ons immuunsysteem echt wel invloed op het wel of niet zwanger worden. Dr Schoot vertelde me tenminste dat het immuunsysteem wel enige invloed had al was niet duidelijk hoe en wat. Ook in diverse studies komt naar voren dat vrouwen met endometriose meer kans hebben op auto-immuunziektes.

Dinsdagavond en woensdagavond onze kans benut. En nu zit ik aan een lekker glaasje wijn. Even afschakelen... en even niet daaraan denken. (Alhoewel, er zou theoretisch nog geen innesteling kunnen zijn dus kan het). Wel een mapje met jurken samengesteld, woensdag ga ik namelijk voor een trouwjurk kijken. Fijne avond allemaal!

En, echt bedankt voor jullie steun... zo fijn dat ik mijn verhaal bij jullie kwijt kon!!!

20. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Lelie, natuurlijk gekkie! Daar zijn we hier voor!
    Fijn dat je nu even in de relaxmodus zit en meer heb je er voor nu even niet aan kunnen doen. (ik blijf wel duimen hoor voor een mooi wondertje)!
    Nu even de focus op je jurk, want dat is wel een heeeeeel leuk vooruitzicht! Laat je wel even weten hoe het was?

@ Pien, mijn moeder had medicijnen voor haar schildklier en endometriose en werd inderdaad ook pas zwanger nadat haar schildklier weer helemaal goed ingesteld was. Dus ik geloof ook zeker wel dat het invloed kan hebben!
    Enne wbt dat jaloers zijn... mag best hoor! Zou ik ook zijn ;) (kon altijd al zo verlangend kijken naar mensen die parttime werkten, hihi laat staan zo lang achter elkaar vrij zijn)
    Ik zal er niet te veel meer over zeggen, goed?! hihi! Wat deed jij nou eigenlijk ook alweer voor werk?

@ XxxX, vervelend zeg die misselijkheid! Heb je het 's ochtends ook erger dan 's middags? Schijnt te helpen als je voor het opstaan even een cracker of iets van vla eet.
    En het kan heeeeeeel goed dat je endometrioseklachten hebt hoor tijdens de zwangerschap! Musicalfan heeft dat ook heel erg gehad. Helaas geldt dus niet altijd de theorie van de artsen! Maar ik denk niet dat je bang hoeft te zijn om je kindje kwijt te raken hoor, dit zegt volgens mij niets over de zwangerschap.
    Have a little faith!

Deel Deze Pagina