Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    xxx van mij mag je hier zoveel schrijven over kwaaltjes en je zwangerschap hoor. We zijn er hier tenslotte voor elkaar in goede en slechte tijden :)
    Zo te lezen hoef jij je geen zorgen te maken, je bent gewoon op en top zwanger :D!

Chickie ik ben vandaag weer gaan werken, moet toch een keer. En het ging anders een beetje aanvoelen als schoolziek :). Ik heb tenslotte geen last meer van mijn buik en bloedverlies is zo goed als weg.
    Bij ons is het trouwens helemaal goed geregeld als ik ooit zwanger mag blijven en bevallen. Ik mag dan nl een jaar betaald thuisblijven! (werk in het buitenland)

Lelie daar zijn we voor hè ;). Groot gelijk dat je nu weer even wat ontspanning zoekt en een glaasje wijn kan nu echt nog geen kwaad. Proost!

Fijne avond iedereen!

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Woowie een jaar :$ daar wordt ik dan weer jaloers van :)
    Nee hoor das gekheid! Maarre ik wist niet dat je over de grens werkte joh en dat het daar zo gaat! Top geregeld!

Fijne avond meis en goed van je dat je de stap hebt gezet om weer aan het werk te gaan!

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Chickie ja alweer bijna 14 jaar. Ik moet zeggen dat ik het daar nu wel een beetje gehad heb, zeker met mijn reistijd van ruim een uur enkele reis. Blijf nu alleen daar nog hangen vanwege die mooie regeling ;)

4. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je hebt helemaal gelijk en bij deze geef ik jou (en je lijf) de opdracht om snel van die regeling gebruik te gaan maken!
    Hoop zo voor je dat het snel mag gaan lukken!

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Wow een jaar! Dat zou fijn zijn... Ik had heel veel verlofuren gespaard om in te zetten na een eventuele zwangerschap, maar helaas moest ik ze inleveren na een fout waardoor ik een tijd teveel loon heb gekregen.

Over Pregnyl, kun je daar een vaag gevoel van krijgen in je buik? Sinds gisteravond heb ik en vaag, ietwat krampig gevoel onder in mijn buik. Innesteling kan het toch niet zijn zo vroeg dus denk dat het van de Pregnyl komt? Iemand ervaring hiermee?

En hebben jullie allemaal fijne sinterklaas gevierd? Dit jaar hebben we overgeslagen, zelfs geen pepernoot of chocolade letter gehad!

6. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @fozzy: het bloedverlies is niet te vergelijken met menstruatie hoeveelheid. Soms kan een inlegkruisje voldoende zijn, soms ook niet.
    Tip bij de dubbel J's: goed drinken, anders krijg je rugpijn en ga je bloed plassen...en dat is niet fijn!

@pien: herken je idee dat je een tikkende tijdbom bent. Fijn dat je zo'n leidinggevende hebt! Scheelt idd een hoop stress.

@boboke: ik ben daar slecht in, ik wil gewoon graag weer dingen doen. Het thuiszitten gaat echt vervelen, de wereld wordt zo klein ineens. Ik ben eind oktober geopereerd, dus beetje snel begonnen. Ik probeer het nu rustig aan te doen.
    Ze heeft zich hopelijk knap lullig gevoeld dat ze dacht dat je voor zwangerschapsecho kwam, of wisten ze het niet?
    een jaar! wauw! ik heb idd ook verlofuren gespaard.

@stier: jeetje arm prul, iemand kan prima leven met 1 nier mocht die andere eruit gaan. Maar hopelijk is dat niet aan de orde.

@schattig: je bent aan het aftellen, nog even volhouden!!

@lelie: je moet niet denken dat je niet bent weggelegd voor het moederschap. Hoop dat je de hoop en moed weer terug vindt. Ik ga in ieder geval duimen voor deze kans. Het is toch weer een kleine kans. Die wijn heb je verdiend! Kan geen kwaad hoor, ook al geeft ons gevoel ons andere ideeen.

ego: ik mag naar de bedrijfsarts, ik wil dat toch maar omdat ik gewoon iets te snel ben begonnen. Samen kunnen we een mooi schema maken hoop ik.
    Zaterdag helaas weer pijn in de rug en bloedverlies bij het plassen. Niet fijn maar gelukkig maar een dagje geweest. Ben blij als die dingen eruit zijn!

7. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ lelie, heb je nog steeds dat gevoel in je buik? Ik heb het eigenlijk nooit gehad na pregnyl. Maar heb dan ook meestal ovitrelle gespoten en maar 1 keer pregnyl (dat was bij de laatste poging). Hoop dat t een goed teken is!

@ Mineraal, goede zet om te gaan praten met de bedrijfsarts. Dat gaat vast lukken!
    Vervelend dat je toch weer een dag zo'n pijn hebt gehad! Iedere dag is er 1 teveel eigenlijk, maar als de catheters eruit zijn schijnt het bij veel mensen erg op te knappen! Hoe lang nog voor jou?

8. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Mineraal: Ik ben zeker aan het aftellen,ik heb tot nu toe altijd 11dagen na de IUI dat mijn menstruatie begint! Dit zou betekenen dat as zondag mijn menstruatie zou moeten komen. Dus nog een week wachten en we weten meer.
    Hoe is het niet met je bloedverlies?

9. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Mineraal wat goed van je dat je toch naar de bedrijfsarts gaat. Nu even een stapje terug doen om echt goed te herstellen.

Chickie dat gevoel is weer over.

Schattig, mag jij zondag ook testen? Of hebben ze niet gezegd vanaf hoeveel dagen je mag testen?

10. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Ik heb geen test-datum gekregen maar als zondag mijn menstruatie niet gekomen is dan test ik maandag.
    Hoe is het verder met je?

11. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    bobo hoe is t met jou? had je deze week nu nog een afspraak ter controle?

lelie? hoe gaat t met jou? nog last v je buik of alles ok nu?
    en met je mindset? moed houden is moeilijk maar moet je toch houden.

schattig spannend weekend v jou dan hopelijk blijft de ongi weg.

stiertje: hoe gaat t nu met de kleine meid?

mineraal: uroloog zei idd al min 2 liter drinken dan heb je minder last dus dat ga ik zeker maar doen. wanneer is je gesprek met de arbo?

hier ook wat mindere dagen gehad. die lucrin is echt niet leuk meer m'n huid is helemaal verpest :( en heb echt zo een zware rugpijn.
    ben best wel zenuwachtig v volg week nu. en gister was gesprek met ivf arts dat was ook niet echt leuk. hoorde alleen maar de risico's aan en hoe moeilijk t wel niet gaat zijn v mij :( ze had t over verminderde eicelkwaliteit dat ze dat veel ziet bij ernstige endo patiënten.
    m'n fsh en amh waren best wel goed vond ze maar dat zegt vooral iets over de hoeveelheid eicellen volgens haar en niet de kwaliteit. manlief krijgt nog een extra semenanalyse aangezien t bij hem een keer heel slecht was en keer er op heel goed dus dat is opzich wel prettig. kwam er eigenlijk op neer dat de operatie een groot succes moet zijn en dat de gyn mijn eierstokken zo schoon mogelijk moet maken en goed terug zetten.
    weten jullie eigenlijk als je cystes hebt of je dan deel v je eierstok verliest? of schrapen ze de cystes er af?

voor de rest even een zwaai!

12. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Fozzy mijn eierstok was vergroot omdat er cystes op zaten.
    Cystes zijn er afgehaald. Ik heb nu weer een gezonde eierstok.

13. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Hoe meten ze fsh en amh ?

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @ster: volgens mij met een bloedtest.
    @fozzy: ik had een cyste op mijn rechter eierstok. Weet niet hoe ze die er precies afgehaald hebben, maar ik heb mijn eierstok in ieder geval nog. Ik heb ook wel eens gedacht dat mijn eieren niet meer helemaal top zijn, omdat we in Düsseldorf 10 eitjes hadden die geschikt waren voor bevruchting en er uiteindelijk maar 3 bevruchtingen zijn opgetreden, en het zaad prima was volgens de arts. Viel mij zwaar tegen.
    @ego: kleine meid is weer vrolijk, na haar urineweginfectie van vorige week. En ik ook (na 3 nachten om de 2 uur wakker, slaapt ze nu weer langer door). Morgen horen we eindelijk de officiële uitslag van de onderzoeken. Ik ga er eigenlijk vanuit dat ze ons gaan adviseren om het ene niertje te laten verwijderen, ivm geringe nierfunctie en het terugstromen van urine naar de blaas.
    @dames die bijna mogen testen: nog even succes met de laatste moeilijke loodjes. Die wachtweken zijn toch het allermoeilijkst in de hele MMM ...

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bobo: hoe is het nu met je? Zie je het nog een beetje zitten? Op zich wel hoopvol denk ik dat je nu naar Dusseldorf gaat. Ik heb daar best veel vertrouwen in. Hoop dat jij dat vertrouwen ook weer vinden kunt!

Fozzy: kan me voorstellen dat het voor jou nu ook even lastig is het vertrouwen te vinden... maar ik zou niet weten waarom je minder kans maakt dan een ander hoor. Kijk maar naar Chickie, Steva en xxx, bij hun ist allemaal in 1 keer gelukt! En volgens mij zegt AMH juist wel iets over de kwaliteit, en FSH over de kwantiteit. AMH meten ze lang niet overal in NL dus op zich wel mooi dat jij weet dat dat goed bij je is.

Stiertje: fijn dat je kleine meid nu weer wat opgeknapt is. Succes morgen bij de uitslag. Ik ken trouwens iemand die op heel jonge leeftijd ook een nier kwijtgeraakt is en die kan daar prima mee functioneren. Je hebt er nu misschien niets aan, maar toch...

16. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ster is idd middels een bloedtest

Stiertje succes vandaag hoop dat er goede opties zijn voor je kleintje
    ja ik had dus al gevonden dat ondanks ze misschien je eierstok sparen er wel eitjes verloren gaan van je reserves omdat ze 'schrapen'

AMH zegt vooral iets over je reserves maar hoe lager betekent hoe minder eitjes en ook eitjes van mindere kwaliteit. Vind gewoon lastig om me geen zorgen te maken. Moet er het beste van maken maar de weg lijkt nog zo lang en ver. Maar eerst maar een succesvolle operatie achter de rug hebben dan komt de ivf periode van zelf wel op mijn pad.

17. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Stiertje, succes vandaag.

all,
    Ik heb mijn droomjurk gevonden! Echt het wauweffect.... mocht ik niet zwanger zijn is dat geen ramp dat komt beter uit met de jurk haha. Als het wel is... tja dan snel bellen om de mogelijkheden te bespreken.

Fozzy mijn buik is wat opgezet maar dat komt waarschijnlijk door de hoeveelheid chips en chocolade die ik sinds vorige week naar binnen heb gewerkt... vooral van chocolade krijg ik een dikke buik. Verder geen klachten. Mijn mindset is sinds vandaag goed, droomjurk gevonden haha! Het is zoals het is, niets aan te doen en rustig verder kabbelen. Ik merk wel dat ik plaatjes van zwangere vrouwen rond maand 5 wil zien om een idee te hebben van hoe 'big' de buik dan ongeveer is.

18. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    lelie wat gaaf dat je DE jurk hebt gevonden. heerlijk gevoel he.
    al die bruiloft dingetjes zijn leuk om te doen :)
    chocola en chips eten mag best toch ;)
    ik kan er alleen niet zo goed tegen door m'n lactose allergie maar soms ga ik er gewoon voor en neem ik een tabletje in haha.

19. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Chocolade en melk zorgt voor een opgeblazen gevoel bij mij. Warme chocomel is heerlijk! Maar dan wel die van rijstmelk en 70% cacao anders word ik misselijk en krijg ik een dikkere buik. Ach ja, het wordt5 niet voor niets zondigen genoemd!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    De arts meldde dat we voor verdere actie bij de uroloog terecht moeten (we zaten bij een nefroloog). Deze uroloog adviseert toch om een reconstructie te doen en niet het niertje weg te halen. Zo'n operatie kan vanaf een leeftijd van 3 maanden. We krijgen binnenkort een oproep voor de uroloog en dan zullen we alle opties nog wel een keer bespreken denk ik. Eerst dus een paar weken rust.

Deel Deze Pagina