@ lelie, gaaf! Je droomjurk! Heerlijk die voorpret! Wat zal je vriend nieuwsgierig zijn! @ fozzy, goed gezegd. ... eerst maar de operatie! en ik denk echt dat je bij IVF goede kansen maakt hoor! @ stiertje, een reconstructie is zo gek nog niet. Wel spannend natuurlijk bij zo'n klein meisje! Het is toch heel wat! Nu hopen dat jullie de komende weken even wat rust krijgen op medisch gebied en even ongestoord kunnen genieten! @ Ster, lukt het nog een beetje zonder pijnstillers? @ boboke, hoe is het?
Hoi lieve meisjes! Het is weer veels te lang geleden! Schaam me diep! Ik ga even inhalen! Hou je vast Lelie heb natuurlijk al het 1 en ander geleden en op gereageerd maar hoe is het nu met je? Wat een rot tegenvaller zeg! Hoop dat je alweer bezig bent met de volgende Hou vol he meis. Ook al is dat soms moeilijk en zeker na zulke tegenvallers.. ook al is de kans heel klein ik duim voor je en elke kans is er 1! Je droomjurk! Jippie! Kunnen we even mee wauwen??? Boboke Hoe gaat het met je? Een hele dikke knuffel voor jou. Petje af hoe positief je bent en blijft.. Het moet ook maar is niet altijd makkelijk en mag wel gezegd worden! En die dd tweeling gaat er komen hoor! Al moet ik ze gaan halen! Wat fijn dat je begin januari kan gaat starten als alles meezit.. moet je dan elke keer naar dd? Lees nu dat je vandaag een gesprek hebt gehad! Musicalfan dank je wel! Ja we weten al dat er een wondermeisje in mn buik zit! Super super leuk. Stiekem dacht ik al mn hele leven lang dat ik een meisje zou krijgen. Nog van harte met je meisje! 1 alweer.. Gaat zeker snel! Loopt ze al? en wat vreselijk dat je nog steeds zoveel last hebt! Moet je nu voor een lange tijd aan de lucrin? Last van de bijwerkingen? Snap dat de gyn niet alles eruit wilt halen omdat je npog zo jong bent maar als jij dat graag wilt en je leven terug wilt.. Kan je niet naar een andere gyn gaan? Fozzy nog een weekje en dan is het zover. Hoe kijk je er tegen aan? Maart IVF.. Lijkt misschien nu nog heel ver weg maar het einde is in zicht. Nog maar drie maanden en dan begin je eindelijk aan je droom. Heeft je zus haar miskramen al vroeg gekregen of ook later in de zwangerschap? Maak je niet te druk over wat de gyn heeft gezegd. Eerst maar deze stap. Alles stap voor stap bekijken anders wordt het teveel.. Ik heb er alle vertrouwen in! Volgens mij schrapen ze de cystes eraf.. Mineraal petje af hoor meis. Jij blijft ook altijd maar positief terwijl je al heel wat tegenslagen hebt gehad.. Hoe gaat het herstellen? Denk nou is aan jezelf! Xxx Hoe gaat het met de onzekerheid? Kan me het allemaal heel goed voorstellen. Ik had/heb er ook last van gehad. Extreme vorm af en toe en nu ben ik bijna 23 weken en heb ik het nog steeds af en toe.. Misschien een handig apparaatje voor jou.. de angelsound, kan je thuis naar het hartje luisteren.. Ik hoorde het vanaf 9 a 10 weken maar eigenlijk kan je pas vanaf 12 weken luisteren. Aan het begin kon ik ook niet elke keer het hartje vinden hoor maar dat is normaal. Ik heb de bollen ook nog heel lang geslikt en hoop dat het net zoals bij jou goed doet! Ik heb er iig een heel goed gevoel bij. Je kwaaltjes klinken als muziek in de oren! Ik heb nog steeds heel veel last van mn blaas.. Bij mij zeggen ze dat het verder geen kwaad kan alleen voor jezelf rot is Pien ik heb het even gemist maar wat gaat de haptonoom precies doen? En hoe is je eerste ervaring? Wat fijn dat je leidinggevende zo meeleeft! Voor jou komt het nu ook eindelijk weer dichtbij! Ik begin alvast met duimen! Witroosje hoe gaat het nu met je? Ster hoe gaat het met het herstellen? Kan je je nog een beetje vermaken en komen er veel mensen langs om je een dikke knuffel te geven? Blijf positief meis het nieuwe hoofdstuk is begonnen! Lief dat je zo naar ons vraagt zal zo onderaan nog even wat over mezelf schrijven Schattig welkom! Ik hoop dat deze IUI raak is! Stiertje lees nu dat jullie kleine meisje ziek was Hoop dat het nu weer beter gaat maar wat een rot nieuws zeg.. Wordt ze ziek doordat de urine terug gaat naar het niertje? Wat een gedoe zeg voor jullie.. Nu naar de uroloog. Hoe ben je eronder? Kan het voor nu niet direct kwaad? Een reconstructie is iets positiever toch? Chickie wat heerlijk dat je het nieuwe schooljaar pas weer vol aan de slag gaat! Alle tijd om te genieten van jullie kleine meid! Heeft iedereen recht op ouderschapsverlof? En is dat betaald? Wat fijn dat je zwangerschap nog steeds zo goed verloopt! Jij poept dat kind er straks met minuten uit! Gun het je! Nog heel even Het is weer buikfoto tijd ! En meisjes ik denk ook dat jullie/wij allemaal extra sterk zijn. We hebben al zo ontzettend veel meegemaakt en doorstaan alles voor dat wondertje.. niet alleen fysiek maar vooral emotioneel is het zwaar.. Ik denk heel veel van jullie en gun jullie de wereld. All: Lief dat jullie aan me denken en naar me vragen. Met ons wondermeisje gaat alles goed met mij ook alleen af en toe wat minder . Ik ben nu bijna 23 weken zwanger en al 17kg aangekomen . Ik hou heel veel vocht vast en heb last van van alles en nog wat. Ik heb nog nooit zoveel gewogen en dat is voor mij best wel even schrikken. Ik ben 1.80 en voor de start met de hormonen woog ik 72. Net voor ik zwanger werd 76 en nu zit ik al op de 92.. Ben daarom ook getest op zwangerschapssuiker. Gelukkig heb ik dit niet maar het is wel vreemd dat ik zoveel aankom. Ik eet niet zo extreem veel dus dat is het niet. Mijn buik is ook echt wel groot. Heb heel veel nare opmerkingen gehad waar ik verdrietig van werd. Mensen bedoelen het niet zo, maar denken niet na. Ik vind het moeilijk om naakt voor de spiegel te staan en mn eigen lichaam niet meer te herkennen. Voeten die dikker zijn, knieeen die niet van mij zijn, handen waar je opeens een soort van kussentjes op krijgt.. Borsten die in geen bh maar passen (zit op f/g!!) Als ik bij mijn moeder op de wc zit kan ik niet meer opstaan zonder me ergens aan omhoog te trekken! Nu niet denken dat ik enorm ben hoor hahah iedereen om me heen zegt dat ik nog redelijk slank ben Maar toch is het allemaal even slikken. Heb last van mn rug, bekken en knieeen.. daarnaast heel erg pijn in mijn hielen. Misschien hielspoor.. Kan voorkomen bij zwangere vrouwen die opeens veel zijn aangekomen. Zoals de meeste van jullie weten zitten wij (mijn vader) in de bloemen. Deze tijd is voor ons extra druk met kerstbomen en kerstukken die we zelf maken. Ik zit deels in de ziektewet maar omdat we het zo druk hebben werk ik nu weer meer dan mijn normale uren.. In het nieuwe jaar mag ik weer rustig aan doen. Ik merk dat het te zwaar is maar voor nu is het niet anders.. Ik weet dat ik niet mag klagen en ik heb het er ook allemaal voor over, echt waar! Het belangrijkste is ons kleine wonder. Zo te voelen gaat daar alles goed mee Ik voel dr elke dag, heerlijk! Als ik perc dan roep en hij legt zn hand op mijn buik dat is ze weg hahah elke keer op nieuw. En al legt die een uur zn hand op mijn buik ze komt mooi niet terug. Als die zn hand dan weer weghaalt.. BOEMBOEM hihi heel grappig. Aankomende maandag hebben we een pretecho, 3d! Ik kan niet wachten om naar ons kleine meisje te kijken! Alle spullen voor de kamer zijn gekocht en vandaag hebben we de lockerkast binnen gekregen. Heb ook een hele gave retro schommelstoel gekocht die we maandag gaan ophalen. Verder al veel te veel leuke kleertjes en schoentjes gekocht Ik wil trouwens heel graag borstvoeding geven omdat het goed is voor de baby, de endo en de aangekomen kilos Ik heb alleen een borstverkleining gehad (10 jaar geleden) en nu is er een kleine kans dat het lukt. Ik denk en hoop van wel! Zo dit was de avond Meisjes die ik vergeten ben! Sorry! Liefs en knuffels!
Hey Steef! Maar goed dat je die borstverkleining hebt gehad, anders zou je nu zo op cup K zit nee hoor, geintje! Ik schrik wel een beetje van het verloop van je zwangerschap hoor! Je lichaam heeft aardig wat te lijden! 17 kg is aardig wat en je bent er nog niet. Pffft ik zit nu op 8 en herken mijn lijf al bijna niet meer. Maar dat vocht is wel heel rot hoor en zeker als je de hele dag op je voetjes staat! Blijf echt goed naar je lichaam luisteren hoor! Ik heb wel het idee dat de verloskundige je goed volgt, fijn! En heerlijk hè zo'n beweeglijk klein meisje dat zich lekker verstopt voor papa ! Herkenbaar! Ik heb deze week al een paar keer contact met het ziekenhuis gehad over medicatie na mijn bevalling. (Oa omdat we het hier in april voor t laatst over gehad hebben en vanwege evt. Vergoeding door de verzekeraar). Dit moest nagevraagd worden bij de gynaecologe. De assistente was helemaal verbaasd en verheugd dat de arts mijn dossier niet hoefde in te zien, maar nog precies wist wie ik was. Niet zo'n best teken hihi. Want tis toch al bijna 8 maanden geleden dat ik de gynaecologe voor t laatst zag. Ik moet ong. 5 weken na mijn bevalling een nacontrole afspraak bij de gynaecoloog plannen en dan dan beslist zij of ik met cerazette kan gaan starten of toch met iets anders. Het hoeft niet eerder ivm zwangerschapshormonen die dan nog in mijn lijf zitten en evt. hormoonremming door de borstvoeding.
Steva: fijn weer wat van je te hore meid! Je hebt geen makkelijke tijd hoor ik wel, dat vind ik wel erg vervelend voor je. Natuurlijk ben je blij met je zwangerschap, maar elke fase heeft zo z'n problemen. 17 kilo erbij lijkt mij ook niet niks en dan ben je er ook nog niet... Pas je wel goed op jezelf? Je kunt niet meer dan je aankunt meid, hou jezelf in acht, dat zal je vader toch ook best begrijpen? En als je het niet vertrouwd met die kilo's en dat vocht, gewoon weer ff aan de bel trekken. Rustig aan meid, en probeer iets meer tijd voor jezelf te nemen om ook te kunnen genieten, want dat is heel belangrijk! Voor je het weet is je kleine kruimel er!
Steva misschien dat ik een plaatje op FB zet, ben nog aant het twijfelen of ik het wel of niet moet doen Jammer dat je lichaam zoveel 'last' heeft van de zwangerschap. Al dat extra vocht zorgt niet alleen voor meer kilo's maar ook meer werk voor je nieren, lymfestelsel en belasting van je gewrichten. Let goed op jezelf! Ook al is het nu een drukke tijd met de bloemen, het is niet fijn als je na je zwangerschap nog last hebt van kwaaltjes omdat je nu niet goed naar je lichaam luistert... En je bent echt wel een mooie meid hoor, je was het al voor je zwangerschap en nu met een klein mensje helemaal. Zwangere vrouwen zijn gewoon altijd mooi! Chickie inderdaad bijzonder dat je gyneacologe nog weet wie je bent! Ben wel benieuwd op welke pil je over gaat. Cerazette schijnt goed te zijn bij endometriose en borstvoeding (laatste is de belangrijkste reden). Jammer genoeg kreeg ik last van doorbraakbloedingen.
Mineraal in het begin is het nog wel lekker even thuiszitten, maar na een tijdje gat t toch wel vervelen. Heb je nog met de bedrijfsarts gesproken? Schattig hoe gaat t? Nog geen bloed toch? Fozzy echt vervelend dat je elke keer zo'n last hebt van de lucrin. Gelukkig wel bijna je operatie, is toch weer een stapje verder naar t einddoel! Bij mijn laparoscopie hebben ze een 10 cm cyste van mijn linker eierstok verwijdert, maar deze was zo groot dat ze een deel van de eierstok hebben moeten verwijderen. Sindsdien doet hij eigenlijk niet meer mee qua follikels produceren. Mijn amh was trouwens 0,39 en ik heb tijdens de ivf 11!! eitjes gehad (van vnl mijn rechter eierstok) en daarvan 7 bevruchtingen, dus amh zegt ook niet alles. Eerst maar eens de operatie en dan pas zorgen maken voor de ivf (makkelijk gezegd dan gedaan I know ) Pien hoe gaat t met jou? Weet je nu al een datum voor je onderzoeken? Gaat t nog goed bij de haptonoom? Weer bijna starten voor jou, zie je er tegenop of juist naar uit? Lelie wat leuk dat je je droomjurk gevonden hebt! Ook een fijn idee dat hij aangepast kan worden als je zwanger bent en zelfs mooier staat Hoe gaat t verder? Voel je al iets gebeuren van binnen? Ik duim nog even verder voor je. Stiertje gelukkig gaat t op t moment goed met je kleine meisje. Wel heel naar dat ze toch geopereerd moet worden, zo zielig als ze zo klein zijn. Chickie jij gaat nog steeds fluitend door t leven ? Bijna al verlof en dan nog ,maar een paar weekjes. Vreemd gevoel denk ik wel, dat je nu al bezig moet zijn met de behandeling voor de endo voor na de geboorte, terwijl je nu nog op en top zwanger bent. Steva jeetje wat vervelend dat je zo veel klachten hebt (ook al heb je t er graag voor over ). Zorg wel goed voor jezelf en de kleine meid hè?!! Toch even een stapje terug ook al is het nu druk voor jullie op t werk. Jullie gezondheid is belangrijker!! Ster hoe gaat jouw herstel? Nog klachten of bloedverlies gehad? Ik hoop dat ik niemand vergeten ben Lief dat jullie naar me vragen . Ik had de afgelopen dagen even niet de puf en zin om te reageren, maar daarvoor nu een heel verhaal... Gisteren ben ik op gesprek geweest in DD. Op zich een goed gesprek waarin al onze vragen beantwoord zijn. Onderzoek naar evt immunolgische oorzaken voor de miskramen had nu nog niet veel zin, omdat mijn lichaam nog bezig is met de miskraam en de waardes hierdoor niet kloppen. Dit wordt dus gedaan bij de volgende afspraak. Een grote tegenvaller was wel, dat de arts pas na de 2de menstruatie wil beginnen met de volgende ivf, zodat mijn lichaam nog kan ontzwangeren. Verstandelijk weet ik ook wel dat het waarschijnlijk beter is voor mijn lichaam en de kansen dat het gaat lukken, maar gevoelsmatig wil ik het liefst zo snel mogelijk verder Vandaag had ik de afspraak op het miskraamspreekuur om te kijken of het vanzelf schoon is geworden, maar helaas er zit weer een rest . We hebben besloten om eerst met een hysteroscopie te kijken of het weefsel verwijdert kan worden ipv met direct een curretage, omdat dit toch een stuk ingrijpender is voor het lichaam en de kans op verklevingen groter zijn. Dit gaat dinsdag 17 dec plaatsvinden. 2013 was/is echt niet mijn jaar, hopelijk wordt 2014 beter.
Boboke: Hoe gaat het met je meid? Lief van je dat je het niet erg vind maar toch vind ik het wel lastig, wil je gewoon niet kwetsen Stiertje: Wat erg allemaal voor jullie en jullie kleine meid. Wel fijn dat het niertje er niet gelijk uit moet maar zo n reconstructie operatie is denk ik ook wel een hele ingreep ofniet? Heel veel sterkte in ieder geval! Fijn dat ze nu wat langer door slaapt sloopt je denk ik aardig haha! Pien: Hoe gaat het met jouw gezondheid? Mineraal: Goed om met de bedrijfsarts te gaan praten! Wel naar dat je weer zo n rot dag heb gehad. Houdt het niet te lang aan dit? Of komt dat omdat je te snel van start bent gegaan misschien? Lelie: wat fijn dat je je droomjurk hebt gevonden! Lijkt me zo n heerlijk moment! Ik ben ergg nieuwsgierig! Ik hoop dat je toch gaat beslissen om hem op fb te zetten haha. Het is ook fijn dat je dit een beetje afleiding geeft dan verzet je je gedachte ook een beetje en de tijd gaat dan sneller. Schattig: Ik hoop dat je nog niet ongesteld bent geworden! Voor as zondag wordt je het meestal toch? Nog een paar daagjes meis dan ben je eroverheen! Steva: Wat leuk om weer wat van je te horen! Zo te horen heb je het erg zwaar meis Vreemd van je gewicht meis want dat is behoorlijk veel en je bent nog niet eens aan het einde en dit terwijl je toch continue heb overgegeven dus je zou denken dat er aardig wat gewicht juist af had moeten gaan. Ik denk dat je gewoon veel vocht bij je draagt. Het is in ieder geval wel rot want daardoor ga je ook zoveel andere dingen weer mankeren wat het gewoon zwaar maakt en dat haalt helemaal niks weg van je geluk of je blijheid want je hebt het er allemaal dubbel en dwars voor over maar zwaar is het gewoon en dat mag je best toegeven meis! en overwerk jezelf nu niet te veel he op de markt. Ik snap dat het druk is en je wilt je vader ook niet laten stikken maar kan niet iemand anders je tijdelijk even in bepaalde uren vervangen? Je moet ook aan jezelf denken he en niet instorten straks. Ach je bent een grote meid en je kan je eigen beslissingen maken hihi en trouwens je bent super mooi en zelf nu je een kleintje in je heb ben je ook nog prachtig!! Dus voel je alsjeblieft niet lelijk als je in de spiegel kijkt maar kijk door onze ogen en zie hoe mooi je bent! en mensen zijn altijd gemeen en doen dat alleen maar omdat ze jaloers zijn op je mop. Chickie: 8 maanden alweer poeh! Straks ben je gewoon mama! Ik ben zo benieuwd naar jullie naam en die van Steva. Wij hebben onze namen al klaar haha. Meisjes naam ben ik 100 % procent zeker van jongens naam twijfel ik nog wel een beetje. Maar ach we hebben nog aardig lang ! All: Met mij gaat het goed hoor! Ik heb wel last van wat zwangerschapskwaaltjes maar ik heb het er allemaal voor over! Ik lig de hele dag/elke dag op bed, omdat ik hondsberoerd ben van de misselijkheid. Ik kan bijna niks qua eten nog weg krijgen. Daardoor voel ik mij erg zwak en ik ben ook elke keer duizelig. Volgens mijn vriend zie ik ook erg wit dus ik vraag me af of ik wel voldoende ijzer bezit vandaag maar eens vragen aan de ivf vpk. Het maakt me helemaal niks uit dat ik me zo beroerd voel maar ik maak me wel zorgen dan of de kleine wel genoeg ontvangt op deze manier. Vandaag hebben we onze tweede echo, doodeng vind ik het!
We hebben tegelijk gepost zie ik want ik had jouw bericht nog niet gezien. Wat erg allemaal voor je boboke 2013 is echt een klote jaar voor jou! Dat je nu weer dit moet ondergaan vind ik zo erg voor je. Hele dikke knuffel mop! Ook balen dat je weer moet wachten voor je door kan gaan, je wilt gewoon zo snel mogelijk je wens uit laten komen dat snap ik wel dat zou ik ook hebben. Hopelijk wordt 2014 voor vele van jullie het jaar! Hele dikke knuff!
Chickie: volgende week mogen ze eruit! olee!! Vandaag gebeld, heb zo'n pijn..maar zolang ik geen koorts heb doen ze niets. Schattig: bloedverlies lijkt vandaag weer minder te zijn, maar er is geen pijl op te trekken. Dit is de 6e week dus als het volgende week nog is ga ik bellen. fozzy: ze proberen altijd je eierstokken zo schoon mogelijk te maken. Ik denk dat ze je net iets teveel informatie hebben gegeven, je moet wel goed voorgelicht zijn maar je hebt nu alleen maar het doemscenario in je hoofd. De operatie is om alles zo schoon mogelijk te maken en je goed voor te bereiden op de ivf. De zaadkwaliteit wil ook niet alles zeggen, het kan door verschillende dingen wat minder zijn. Ze kunnen ook altijd nog icsi doen. Hou moed meis!! lelie: ben benieuwd naar je jurk!! stier: ze kunnen het dus herstellen...ik vind het altijd zielig voor die kleine hummels. Ze merkt er waarschijnlijk zelf niets van. steva: ik denk aan mezelf. Ik doe het rustig aan en houdt mij aan het opbouwschema. Gaat het niet..dan mag ik bellen. Vreemd dat je zo aankomt, goed dat ze je goed in de gaten houden! boboke: 2013 is idd niet jouw jaar. Fijn dat het gesprek wel goed was. Herkenbaar hoor dat je het liefste snel door wil. Die hysterscopie doen ze wel gewoon in nederland?
@Mineraal: herstellen in die zin dat er geen urine meer terugstroomt van blaas naar nier. Helaas blijft het dan wel zo dat de functie van dat niertje beperkt is (17%).
xxx vervelend dat je zo misselijk bent, ook al heb jij t er ook graag voor over, leuk is anders. Laat idd maar goed je bloed checken of je van alles nog genoeg hebt. Veel plezier bij de echo! Mineraal deze zwangerschap was ook nog van mijn eerste ivf in nl dus daarmee zijn ook alle behandelingen nog in Nl. Zoals t er nu naaruit ziet kan ik pas begin februari in DD beginnen (vanwege miskraam, niet qua planning DD)
Boboke wat jammer dat je 2 menstruaties af moet wachten. Duurt wat langer dan je gehoopt had. Onder in mijn buik is het af en toe gevoelig, net als na de operatie. Zaterdag of zondag even testen, wanneer mijn vriend ook wil. Ik heb geen idee of deze gevoeligheid een teken is of een restje Pregnyl is. Niet teveel hopen dan kan het niet zo tegen vallen.
@ Stiertje, jammer dat de nierfunctie dan dus niet gelijk verbetert! Maar nu je het zo zegt, klinkt het eigenlijk ook wel logisch. Aan de andere kant is die 17 procent meer dan dat het zou zijn als ze het niertje er wel uit zouden halen. @ Fozzy, hoe is het nu met je? Heb je nog zoveel last? @ Boboke, mmm toch een tegenvaller eigenlijk! Tuurlijk wil je het beste voor je lijf en een goede start voor de IVF. Maar soms zou een stroomversnelling ook wel prettig zijn! Hopelijk kunnen ze de resten met de hysteroscopie verwijderen, dat zou wel al wat schelen! Aankomende dinsdag dus... ik ben dan in gedachten bij je hoor! Het jaar heeft voor jou inderdaad geen leuk einde! 2014 moet maar het jaar worden van veel meiden hier! @ Mineraal, joehoe nog 1 weekje!!! Wat fijn zeg! Is dat nog heel ingrijpend het verwijderen of valt dat mee? Hopelijk valt de pijn dan ook (deels) weg @ Lelie, zo irritant he dat je niet weet WAT je nu precies voelt in je buik! Het zou wel heel gaaf zijn als het jullie nu gelukt is! Maar het is wat je zegt, je moet ook niet te veel hopen en er is anders ook geen man overboord, maar toch.... het zou wel super zijn! Het is toch wat je heeeeeel graag wilt! Wat betreft de Cerazette, ik ben zelf ook 'bang' voor doorbraakbloedingen omdat ik die voor mijn zwangerschap ook steeds had. Maar eerst maar eens proberen en dan zien we wel. Hopelijk is mijn lichaam door de hormonen enigszins gereset. @ Pien, 2014 komt nu rap dichterbij! Ben je er al klaar voor? @ XxxxX, balen dat je zo beroerd bent joh! Dat ijzergehalte controleren is zo gek nog niet hoor! Is best belangrijk en zeker tijdens je zwangerschap! Hoe was de echo??? Leuk dat jullie ook wel al een aardig idee hebben van de naam! Hier noemen we haar nog wel vaak bij haar 'werknaam' (Emmy) hoor! Haha, anders gaan we ons vast een keer verspreken. @ ego, jaja ik vind het zelf nu ook echt heel erg hard gaan hoor. Gewoon nog maar 6 dagen werken en dan verlof! En inderdaad ik voel me echt nog super hoor! Houd wel wat vocht vast in mijn voeten, maar dat is te verwaarlozen. Wat wel grappig was... er kwam vandaag een moeder van een kleutertje naar me toe en ze vroeg of ze een brutale vraag mocht stellen... Tuurlijk mag dat, ben de moeilijkste niet! Ja zegt ze, klopt het dat je een meisje krijgt en dat ze met de kerst geboren wordt.... Nou had ik dinsdag het kerstverhaal aan de kinderen verteld, dus denk dat er daardoor enige verwarring is ontstaan tussen het kindje jezus en het kindje van de juf, hihi! Zo schattig! Boboke, het is inderdaad wel een beetje gek om nu met de periode na de zwangerschap bezig te zijn. Maar op zich is het ook wel goed hoor, dan is het maar alvast geregeld en endo heb je helaas voor het leven. Dus eigenlijk ontkom je er niet aan!
bobo: wat rot dat er weer restjes zijn maar je hebt dus wel goed gesprek gehad in DD. twee maanden wachten is wel ff Hopelijk gaat dat snel voorbij. steva: leuk om hier weer wat v je te horen zijn idd wel wat kilo's maar klinkt idd als vocht en kan me voorstellen dat je je niet prettig bij voelt maar je ziet er top uit hoor die kilo's zijn straks ook wel weer weg. vriendin v mij was 25 kg aangekomen en 1.70 dr zoon is 6 mnd nu en ze is weer uberslank. chick; wowie je bent echt als een trein aan t gaan nog maar een paar weekjes. gek eigenlijk dat je al weer aan de upcoming endo moet denken maar ook goed om gelijk aan de damage controle te werken. dat t lekker wegblijft! Xxx hoe was je echo? mineraal: heb je weer last v de j's? nog steeds bloedverlies wat akelig zijn. rustig aan doen meis. lelie: spannend dit weekend testen. ik duim heel hard v je en dat je een mooi zwanger bruidje mag zijn! ego: de zenuwen komen aardig op gang nu. maar probeer nog te genieten van leuke dingen doen met vrienden en familie. betreft de lucrin m'n huid blijft from hell heb vandaag een serum gekocht v veeeel te veel geld maar begin echt onzeker te worden door m'n huid lijk gewoon weer 15. ook heb ik zo veel last van duizeligheid en dat ik soort van kleurtjes zie om dingen heen als ik beweeg echt weird. maar m'n bloeddruk was vorige week ook gemeten en dje was heel erg laag dus dat zal er wel mee te maken hebben.
He meiden! Echo was goed! Groeit volgens curve en is nu bijna 2 cm lang, haha. Hartje klopte lekker snel wat belangrijk was. Wat een verschil met de vorige echo alweer. Ze hebben bloed afgenomen om op ijzer en nog wat verschillende dingen te testen en ook hebben ze urine gevraagd de midden plas om dat ook nog eens goed te testen. Dus ik ben benieuwd. Over 2 weken weer een echo en dan horen we de uitslagen. Ook is het spannend straks wat voor bloedgroep ons kindje heeft dat moeten ze nagaan kijken omdat ik o negatief bloed heb, vraag me af hoe ze dat gaan doen? Chickie: Emmy is ook een naam wie weet heet ze straks echt emmy hahah. Ik ben wel nieuwsgierig naar jouw naam! Je zal de kindjes uit je klas straks wel gaan missen he! Heb je nog wel het kerstdiner enzo of ben je dan al met verlof? Of ga je met de kerstvakantie met verlof? Fozzy: Vervelend dat je huid zo naar reageert! Misschien heb je dat ook wel als je straks zwanger bent want ik ben ook weer terug in de puberteit met mijn puisten haha Ik hoop dat dat serum helpt voor je meis!
@xxx: ik ben ook rhesusnegatief. Zo rond de 28e week van de zwangerschap gaan ze bij jou bloed afnemen, en daaruit kunnen ze dan ook de rhesusfactor van jouw kindje afleiden. Ons meiske bleek ook rhesusnegatief, dus er hoefde niets te gebeuren. Als jouw kindje rhesuspositief blijkt te zijn, krijg jij 2x een injectie om te voorkomen dat jij antistoffen gaat aanmaken tegen het bloed van jouw kindje. @noemen bij de 'werktitel': is inderdaad wel het veiligst. Wij noemden haar echte naam wel heel vaak tijdens de zwangerschap, en toen heeft mijn vriend zich een keer versproken, tegenover zijn moeder . Zij ontkent tot op de dag van vandaag dat ze dat toen gemerkt heeft, maar dat geloof ik niet @chickie: gelukkig ben je in het najaar hoogzwanger, wat betreft vocht vasthouden. Ik had er van de zomer heeeel veel last van; hoe warmer hoe erger. Net olifantenpootjes. En hoe wonderlijk, ik was er binnen een paar dagen na de bevalling vanaf! En toen heb ik, nog in het kraambed, een paar heerlijke vrouwelijke schoenen op internet geshopt. Was zo beu van het lopen op slippers en crocs!
Stiertje: Dus ze kunnen uit mijn bloed de bloedgroep van ons kindje afleiden? Dat vroeg ik me dus af hoe gaan ze dat doen was bang dat ze daarvoor in de baarmoeder moesten zijn om het te kunnen bepalen. Dat maakte me al een beetje bang. Gelukkig werkt het dus heel anders! Die twee injecties kunnen er ook nog wel bij hoor, we hebben er al zoveel gehad haha. Ik kan me dus voorbereiden lees ik, ik ben hoogzwanger in de zomer haha. Hoe gaat het met je dochtertje??
Bobo: balen dat je weer wat resten hebt! Wel mooi dat ze het middels een hysterescopie nog proberen weg te halen. Hoewel ik de curettage best mee vond vallen. Maar goed hoe het precies achter is gebleven weet ik natuurlijk niet, maar bijkomend voordeel voor mij was dat ik een stuk minder last heb gehad sinds die tijd van tussentijdse bloedingen. Ik snap dat gevoel heel goed dat je door wilt, maar dat je moet wachten omdat je lijf er nog niet helemaal klaar voor is. Druist zo tegen je gevoel in he! En inderdaad 2013 was zeker niet jouw jaar. Ook niet bepaald het mijne, maar ja, voor jou nog net ff iets heftiger dan voor mij. Ik hoop echt voor je dat 2014 wel jouw jaar wordt en dat DD een succes wordt !! xxx: fijn dat je een goede echo hebt gehad meid! Dat moet toch prachtig zijn . Chickie: wat schattig van dat kindje op school, hihi. Goh nog maar 6 dagen werken! Nou en die dagen rond de feestdagen gaan ook zo voorbij, dus voor je het weet ben je aan't bevallen . Lelie: spannend toch he! Ja je weet het maar nooit he. Ik duim voor je!! All: hier gaat het wel redelijk op zich. A.s. maandag het maagonderzoek, daar heb ik natuurlijk niet zo'n zin in. Maar goed, ik heb een mooi vooruitzicht voor het weekend erop, namelijk naar Parijs met mijn lief. Dus laat ik daar maar aan denken!
Xxx wat fijn dat je een goede echo hebt gehad! Mooi! Ik heb vanavond een testje gedaan en die was omo-wit as always... tja.
Chickie lief hè die kleine kinderen . T gaat nu echt snel bij jou! Nog maar een paar weekjes en dan heb je je kleine meisje al in je armen Fozzy hopelijk helpt t serum een beetje voor je huid. Die lage bloeddruk is ook al niet lekker. Pas maar goed op na de operatie als je in t begin opstaat, want dan zul je ook wel flink last krijgen van duizelingen. Niet om je bang te maken, maar dit is altijd al na een operatie en dan nog je lage bloeddruk erbij. Ik heb regelmatig met net geopereerde mensen te doen dus vandaar die kleine tip Groot gelijk dat je nog even aan t genieten bent met familie en vrienden, leidt ook een beetje af... xxx fijn dat de echo goed was en dat de kleine goed groeit, ondanks dat je niet zo veel binnen kunt houden Pien krijg je een korte narcose bij je onderzoek f ben je helemaal bij? Ik heb t ook een keer gehad, maar toen was ik helemaal weg en heb ik er niks van gemerkt. Alvast heel veel succes voor maandag! Wel leuk dat jullie daarna nog even met z'n tweetjes naar Parijs gaan. Zeker nu deze tijd zal t er heel mooi uitzien met al die kerstlichtjes. Lelie hè bah nooit leuk een witte test Hoe lang na je eisprong zit je nu dan ongeveer? Kan t zijn dat je nog te vroeg getest hebt? Dikke knuffel