Meiden, wat een spannende week voor veel! @ Stiertje, daar heb je helemaal gelijk in wat je zegt wbt het testen! Spannend hoor Schattig! Ik begrijp zooooo goed dat je het liever nog even afwacht! Deze dag heb je in ieder geval al overwonnen, hopelijk brengt de dag van morgen je veel goeds! @ Mineraal, jeeeeehhh morgen eruit! Hopelijk gaat het gemakkelijk en ben je dan echt helemaal van je pijn af! @ Pien, succes morgen meis! Zal je trouwens altijd zien dat je nu geen last hebt zonder je medicijnen, maar je weet natuurlijk niet hoe het is als je een langere tijd zonder doet. Dus wie weet brengt het onderzoek toch wat duidelijkheid! (en eigenlijk hoop ik natuurlijk dat ze niets tegenkomen hoor!) @ Lelie, het zou inderdaad heel goed kunnen dat je je normale luteale fase loslaat nu je hormonen hebt gespoten. Bij mij was het ook altijd heel anders. En tsja wat je anders doet/besluit qua een evt. nieuwe behandeling... dat is moeilijk om je daarin te adviseren. Hoe staat je vriend er in? Als je er ivm drukte op je werk niet helemaal met je hoofd bij bent of achter staat zou ik niet starten, want ook een behandeling brengt een hoop drukte en onzekerheid met zich mee. @ Boboke, ik weet eigenlijk ook niet of je dan een eisprong kunt krijgen, maar misschien wel gewoon (als je hormoonhuishouding verder in orde is dan). Bij mij deden ze de hysteroscopie alleen liever niet op het moment van een eisprong (voor het geval je evt. zwanger zou zijn), maar daar is bij jou geen sprake van zeg maar omdat het doel anders is. Ik hoop wel dat het dinsdag allemaal goed weggehaald kan worden, zodat je lichaam goed kan herstellen en je door kunt!
pien: hoe ging het? schattig: succes met de test vanavond!! Ik blijf duimen! Lelie: hoe is het bij jou?
Helaas is gisteravond mijn menstruatie gekomen!! Vanmorgen op mijn werk kreeg ik heftige pijn in mijn buik, ik kroop letterlijk over de grond van de pijn. Gelukkig gaat het nu beter maar kan dit dan door de endometriose komen??? Ik vond het echt heel erg dat dit op mijn werk moest gebeuren, ik werk met ernstig meervoudig gehandicapten en die waren we net uit bed aan het halen. Mijn collega's weten ook niet dat ik iui behandelingen heb gehad en dat ze vermoeden dat ik enfometriose heb.
schattig: wat shit dat je ongesteld bent geworden. je klachten klinken echt als endometriose helaas weten we allemaal op dit forum hoe hels dat kan zijn. wanneer kreeg jij verder onderzoek hiervoor? Pien: Hoe was het maagonderzoek? witroosje: hoe was je MRI en uitslag v je man? mineraal: zijn die rotdingen eruit? voelt t nu anders? ben benieuwd gezien me tzelfde te wachten staat. bobo succes morgen meis begin echt beetje zenuwachtig te worden bah. niet eens letterlijk v de operatie maar v de uitkomst. ik hoop zo dat ze alles los krijgen en m'n eierstokken heel blijven en terug gezet worden waar ze thuis horen zodat ivf echt kan werken. mag nu toch woensdagochtend komen en moet morgenavond zelf een fosfaatklysma doen thuis? beetje vaag maar krijg er morgen instructies over. slaap toch liever nachtje langs m'n man dan in t zkh dan maar vroeg op
Fozzy; ik heb vrijdag een gesprek en dan hoor ik ws wanneer de kijkoperatie plaats vind. Heel veel sterkte gewenst voor woensdag, hoelang moet je blijven?
Schattig: ach jee wat balen meis! En dan ook die pijn nog . Knuffel! Fozzy: woensdag is de operatie? Komt nu wel heel dichtbij he, spannend! De uitslag is inderdaad uiteindelijk waarom je het doet, dus ook heel spannend. Ik hoop dat ze goede dingen kunnen doen! Mijn maagonderzoek is goed gegaan, maar wat een hel zeg! Zo'n vreselijk medisch onderzoek heb ik nog nooit gehad! Echt heel naar, kan het niemand aanraden. Een IVF punctie is er niets bij! Maar de uitslag was goed, er was niets geks te zien. En ik ben nu al 2 dagen van de medicijnen af en het gaat nog goed (klop klop) .
Pien wat een naar onderzoek is het toch, je hebt je er vast goed door heengeslagen! En heel fijn dat de uitslag goed is! Nu maar hopen dat de klachten ook wegblijven. Schattig wat jammer dat je ongesteld bent geworden. De pijnen herkennen we allemaal erg goed helaas. Misschien is het fijm als je op je werk iemand in vertrouwen neemt hierover, tenminste wat betreft het vermoeden van endometriose. Fozzy wat spannend allemaal. Wel fijn dat je nog een nachtje thuis kunt slapen, altijd beter dan in het ziekenhuis.
Mineraal ik zit in het MMC in Veldhoven, kom alleen in t catherina voor tp dus ik zal je daar niet gaan tegenkomen . Heel veel succes morgen! Schattig balen meis . Die pijn kan inderdaad van de endo komen. Hopelijk vrijdag meer duidelijkheid over hoe nu verder. Fozzy fijn dat je nog een nachtje thuis kunt slapen. Succes met het klysma en heel veel sterkte voor woensdag! Pien oei dat klinkt niet fijn , maar gelukkig is er niks gevonden en heb je (op t moment en hopelijk blijft t zo) geen klachten meer. Lelie hoe staat t bij jou? Nog getest of bloed gespot??
Ai Pien, krijg nu al de rillingen! Wat vervelend dat het onderzoek zo naar was! Een vriendin van mij vond het ook geen pretje! Wel heel fijn dat je maag er verder goed uitzag! Nu hopen dat je straks lekker zonder de medicijnen kan! Fozzy, spannend hoor bijna de operatie! Het is inderdaad wel fijn om nog even lekker thuis te kunnen slapen, je eigen bedje en je eigen omgeving is toch het prettigste! Hopelijk valt het klysma mee! Schattig, niet leuk! Je hoopt het zo en dan nee hoor, weer niet! Balen meis! Leef met je mee! Die pijn klinkt bekend in de oren, maar oh wat een ongelukkig moment he op werk! Zeker met het werk wat jij doet! Lelie, ik ben ook wel heel erg benieuwd hoe het nu bij jou is! Morgen natuurlijk dat gesprek bij de arts en nog steeds geen bloed gespot???? Meiden die morgen het medische circuit met een bezoekje gaan vereren.... Heel veel succes en vooral heel veel sterkte voor Boboke en Mineraal! En Fozzy, heb je morgen nog een beetje afleiding overdag om de dag wat sneller door te komen?
Nog niet ongesteld en niet meer getest. Mijn vriend en ik hebben besloten dat we pas in februari weer te starten. Straks bespreken hoe en wat..
Dat is wel een wijs besluit Lelie. Dan ben je weer in wat rustiger vaarwater! Maar wel heel knap dat je het geduld op kan brengen hoor! Super dat jullie hier samen achter staan! Succes vandaag!
Geduld is het niet, ik zit er doorheen. De gyn wist niet wat hij hoorde toen ik vertelde dat mijn vriend geen vrij kon krijgen. Zoiets had hij nog nooit meegemaakt. Ik huilen (voor de zoveelste keer) en heb gevraagd naar de leeftijd waarop ze de baarmoeder weg kunnen halen. Hij wil me wel naar een psycholoog sturen maar dat hoeft voor mij niet. Ik moet het toch zelf doen... Bij het uitzendbureau van mijn vriend en Freya kan ik informatie vragen over vrij krijgen om kinderen te kunnen krijgen. Er zijn waarschijnlijk wel rechten die hij heeft... zal eens gaan zoeken als ik uitgehuild ben.
Lelie dikke knuffel voor jou meis. Het valt ook allemaal niet mee heel die mmm en als je dan ook nog zo tegengewerkt wordt door de baas van je vriend, maakt t allemaal nog moeilijker. Hopelijk kun je info vinden, zodat je vriend er wel bij kan zijn. Ik snap wel het gevoel dat je het zelf moet doen en je geen hulp wilt van een psycholoog (zo ben ik ook ), maar trek wel bijtijds aan de bel hè?! Mineraal hoe is t gegaan? Ego. Hier weer een ietwat wonderlijk verhaal...voor de hysteroscopie nog een echo gemaakt en daar was nog steeds een vlek achter in de baarmoeder te zien. Dus met de camera naar binnen en er is helemaal niks te zien . Natuurlijk super blij, maar een echte verklaring voor die vlek had de arts ook niet. Helaas nog geen activiteit in mijn eierstokken dus dat zal wel een mega lange cyclus worden
@ Lelie, ach meissie toch!!! Ik vind je nog steeds dapper hoor! Het is ook gewoon onwijs kl*** allemaal! Eerlijk gezegd herken ik het punt wel waar jij nu op zit. Had ik vorig jaar ook. Ik ben toen wel naar een psycholoog gegaan (op aanraden van de arts) en op zich hebben die gesprekken in het bijzonder me niet echt heel veel goed gedaan, maar wel even het idee om het verhaal even bij een ander kwijt te kunnen en het in te passen in je leven. Heel goed dat je op je rechten gewezen bent, want ik geloof ook zeker dat je vriend recht heeft op veel meer (vrij) rondom de IUI! het was ook echt belachelijk. Maar daar koop jij helaas helemaal niets voor! Heb echt met je te doen!!! Dikke knuffel meis! @ Boboke, hè??????!!! Wat raar!!!! Dus als ik het goed begrijp had je die hele hysteroscopie eigenlijk helemaal niet nodig gehad!! Natuurlijk is het goed dat je nu dus zeker weet dat je baarmoeder schoon is, maar wat vaag joh! Jammer dat het gevoel wat je had dus niet je eierstokken zijn geweest . Je wilt juist snel verder kunnen, dus kom op lijffie!!! Rammelen maar met die eierstokken!
Boboke wat raar dat er niks zichtbasr was. Aan de andere kant wel fijn, geen curretage of andere vervelende behandelingen. Jammer dat je geen eisprong hebt gehad, nog even wachten dus tot je lichaam zich hersteld heeft. Chickie eigenlijk wel fijn dat jij hetzelfde hebt ervaren als ik nu. Vandaag gaat het wat beter, ik heb bij verschillende collega's mijn verhaal kunnen doen. Veel collega's weten het en vragen er soms naar en dat is fijn . Iedere keer als ik watkwijt kan lucht het wat meer op. mijn vriend vind het nu echter lastig. Gaf aan dat we maar in januari moesten doen want dan zat hij waarschijnlijk thuis. En dat het met zijn werk gewoon niet zo simpel is om even later te beginnen en dat niemand dat snapt.... ik snap het wel maar vind het achterlijk!! Ben ook nog niet ongesteld geworden, volgens mijis mijn cyclus een beetje van slag. Als ik de 30 dagen aanhou die ik normaal heb moet het vrijdag zijn. Die 12 dagen luteale fase geldt dus niet als je Pregnyl gebruikt...
pien: goed nieuws, dat ze niets geks hebben gezien. Zou mooi zijn als nu de klachten ook wegblijven! schattig: balen van je ongesteldheid. Ik heb het mijn werk verteld ivm de pijnen. Ze weten dat ik endo heb, meer niet...ze weten niets van evt behandeling of wat dan ook. Soms heb je iemand die verder denkt en het dus ook vraagt: en kinderen krijgen, maar hou het lekker vaag (en hoop dat ik geen rood hoofd krijg) boboke: ah, oke... Dan word het lastig idd. Had je toch niet herkend Wat raar..ook vreemd dat ze inwendig niet zien! lelie: knuffel meis. Niet gek dat je erdoorheen zit, je hebt een raar jaar achter de rug! Ben benieuwd naar zijn rechten maar volgens mij zijn deze er wel degelijk. Volgens mij hoef je als vrouw ook geen vakantie of zo te nemen maar krijg je daar vrij voor. (Maar dat weet ik niet zeker) Waarschijnlijk is je cyclus in de war door de hormonen. ego: de stents zijn eruit...Het was niet echt fijn maar gelukkig zo gepiept. Ik had links wat pijn en dat was ook geirriteerd aan de binnenkant van de blaas. Voor het einde van het jaar nog een keer terug om te kijken hoe de stuwing dan is. Ik zat er vanmiddag ook ff doorheen...ik heb gewoon een k*tjaar achter de rug. Zeker met al die dagen die komen, je wordt geleefd en je moet overal maar "leuk" doen, terwijl ik mezelf helemaal niet leuk vind! Ik wil gewoon niet gezellig doen, ik wil even zwelgen in zelfmedelij... Morgen vast weer over...
@ Mineraal, ook voor jou een dikke knuff hoor!! Wat fijn dat die ondingen eruit zijn! Tis ook niet zo gek dat jij er vandaag een beetje doorheen zat, jij houdt je volgens mij ook altijd aardig groot! Maar je hebt ontzettend veel meegemaakt en heel veel dingen waren nou niet bepaald leuk! December is dan wel een confronterende maand he! @ Lelie, fijn dat je je verhaal bij verschillende collega's kwijt kunt! Dat is wel veel waard hoor! En het kan inderdaad schelen om even lekker je hart te luchten! Tis voor je vriend ook niet makkelijk! Hij staat een soort van tussen 2 vuren in. Moeilijk, moeilijk! (maar achterlijk blijft het hoor van zijn werk) Mijn cyclus was ook vaak van slag door de pregnyl. Bij mij was het voordeel alleen dat mijn cyclus korter werd en bij jou is het dus precies andersom.
Mineraal dikke knuffel!! Jij hebt ook een zwaar jaar achter de rug. Het is allrmaal niet niks wat je hebt meegemaakt. Heel fijn dat die stents er nu uit zijn, zal hopelijk wel iets verlichting geven. Feestdagen zijn het dit jaar inderdaad niet... ik mis de sfeer ook. Andere jaren luisterde ik al sinds Sinterklaas naar kerstmuziek en nu zap ik snel weg. 13 is geen ongeluksgetal voor mij maar het jaar 2013 was toch best wel heftig. Ditt jaar sluiten we over 2 weken af, op naar een nieuw en hopelijk beter jaar!
lelie: mee eens lelie, van mij mogen we het jaar afsluiten. Op naar een nieuw jaar! chick: ja december is eigenlijk een rotmaand Het gaat weer oke nu, af en toe een dagje zelfmedelij moet kunnen. We gaan er gewoon weer voor in het nieuwe jaar!
Moet zeker kunnen mineraal, een dagje (of 2,3,4...) zelfmedelijde. Mijn cyclus houdt niet van veranderigen, trekt zich er in ieder geval niets van aan. Vanmorgen ongesteld geworden netjes op ee 30e dag zoals normaal. Ben aan het twijfelen of ik nu met een pil moet beginnen... geeft me denk ik wel een goed gevoel. Straks maar naproxen 500 bij de huisarts bestellen, die buikpijn is niks. Werk ze dames!