Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Chickie: onze kleine meid doet het prima. Ze is alweer 3 maanden, ongelofelijk hoe de tijd vliegt. Ze ligt zo heerlijk in de box te trappelen en begint steeds meer geluidjes te maken en lekker te lachen. Ook kan ze je al echt volgen met haar ogen.
    We zitten sinds vanmiddag op Ameland voor een weekje in een huisje. 't Zal mij benieuwen hoe ze in het campingbedje wil slapen. Kan haar desnoods ook nog in de kinderwagenbak leggen. En dan morgen eens kijken hoe de draagzak werkt.
    Ja, je hebt gelijk natuurlijk, qua termijn zou je ook nu al prima kunnen bevallen. Alleen reken je er toch nog niet echt op, gek he.

2. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Hoi lieve meisjes!

Hier ook even een extreem vruchtbaar jaar gewenst! Lief dat jullie naar mij vragen :):) mineraal is voor mijn ouders idd hun eerste kleinkind. Ze kunnen niet wachten ;) en vinden het fantastisch.

Ik voel me redelijk. Vocht wordt helaas steeds erger waardoor ik m'n normale laarzen (op 1 paar na) ook niet meer aankan.. Ik ben nu 26 weken zwanger en 22 kilo aangekomen! Super veel.. Niet heel gezond voor een lichaam dus dat merk ik aan van alles. Maandag moet ik naar de verloskundige en dan ga ik alles even in de groep gooien.. Bloeddruk gaat ook al iets omhoog dus even kijken wat ze van alles zegt.. Ondertussen heel erg aan het genieten van onze kleine meisje.. Elke dag lekker getrappel.. Gun jullie dit onwijs! Zonder de kwalen ;)

Chickie??? Hoe gaat het? Wanneer moest je nou weer voor je bloeddruk? Jullie meisje mag komen! Hoe bizar is dat he.. Ben je er al helemaal klaar voor of zie je het allemaal wel? Gek he dat je straks met z'n drieën bent!

Voor de andere lieve meisjes! Ik denk aan jullie laat je niet gek maken! Dikke knuffels

3. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Bobo: die reactie kan ik me goed voorstellen hoor! Ik heb ook al zo vaak in topics geschreven waar de een na de ander wel zwanger werd en ik niet... En als je dan een miskraam hebt gehad terwijl de ander wel een goede zwangerschap heeft, is dat extra confronterend. Maar toch gaan we door met schrijven he, want die herkenning van de dingen die we meemaken is toch ook wel prettig. En ja dan raken er altijd, en dat is maar goed ook, meiden zwanger. Maar ooit moet het ook onze beurt zijn en wat mij betreft direct de komende poging!!

Chickie: goh het wordt nu wel spannend. Jammer hoor dat je bloeddruk weer gestegen is. Gek toch he dat je er verder niets van voelt. Maar gelukkig is Emmy klaar om te komen, dus als het niet langer verantwoord is, 'gewoon laten komen' die mooie meid :).

4. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Pien en Boboke, zeker doorgaan met schrijven hoor meiden, zeker als je ergens je ei goed kwijt kan!
    Nu maar hopen dat HET gouden ei voor jullie snel voorbij komt!

@ Lelie, dat is zeker spannend en waarom zou het niet lukken... Wel in blijven geloven hoor! Maar ik snap wel wat je bedoeld hoor met je jurk!
    Bij mij was er trouwens echt nog niks te zien hoor met 13 weken, maar niet dat dat alles zegt!
    Denk je dat het nu wel gaat lukken met je vriend z'n werk?

@ Stier, heerlijk even weg met z'n drieën! Is ze alweer 3 joh! Jemig dat gaat echt snel! Dan is het al een hele dame! Leuk dat ze al zo op je reageert!

@ Steva, jemig meid 22 kilo :$! Dat is zeker een zware dobber voor je lichaam! Ik zit nu op 10,5 kilo en dan heb ik ook best dikke voetjes door het vocht, maar ik denk dat dat niets is vergeleken bij jou (mijn laarzen passen nog prima).
    Inderdaad goed aankaarten hoor bij de verloskundige, want dan is 14 weken best nog een lange tijd.
    Heerlijk he dat die kleine zo lekker trappelt! Dat is zo bijzonder!

Jaja, ons meisje zou in feite gewoon mogen komen, maar ik ben mijn buik ook echt nog niet zat en ze heeft het er nog heerlijk geloof ik.
    Alleen de bloeddruk is echt het enige minpuntje. As maandag heb ik de controle weer bij de verloskundige en aan de hand daarvan hoor ik of het nog ok is of dat ik weer doorgestuurd wordt naar het ziekenhuis en dan ben ik benieuwd of het een enkeltje of een retourtje wordt. Jullie horen het!
    Het is inderdaad wel gek dat ik er inderdaad zelf niets van merk Pien, het is echt heel erg verradelijk.

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Go Pien! Home-run, meteen de eerstvolgende keer raak! En Boboke jij ook!

Chickie ik ben echt benieuwd hoe het de komende tijd met je gaat. Hopelijk zakt je bloeddruk iets zodat je zonder stress de bevalling in kunt gaan.
    Als ik aangeef wanneer ik verwacht dat mijn vriend zijn kwakje nodig is kunnen ze daar rekening mee houden. Is nog niet precies maar wel ongeveer. Ga er tenminste can uit dat ik komende keer ook ongeveer 12 dagen moet spuiten.

6. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Lelie, dat is fijn dat je het dan op die manier kan regelen. Tis natuurlijk altijd wel lastig plannen hoe de IUI precies gaat lopen, maar ik hoop wel dat het voor jullie nu in ieder geval gewoon plaats kan vinden!

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: spannend dat jullie het weer gaan proberen! En inderdaad het is wel een beetje te plannen. Een paar dagen ervoor en erna zit je wel goed. En maak je niet druk om die jurk joh. Misschien is tie nog wel wat aan te passen mocht het nodig zijn :).

Steva: rustig aan meid, denk goed om jezelf! En geniet lekker van je meisje daarbinnen :).

8. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    stiertje: wow al weer 3 maanden. genieten meis lekker met z'n drietjes even weg.

steva: jeetje meis vocht houdt dus niet op. let goed op jezelf en ben benieuwd wat de vk morgen zegt. knuffel v jou!

chick: ook jij weer een spannende dag morgen. kan me voorstellen dat je nog niet klaar bent om afscheid te nemen van je mooie buikje hihi.
    heel veel succes morgen! duim v je dat alles goed gaat.

lelie: wat spannend IUI 2! hoop echt dat t gaat lukken.
    mijn zus was bij 13 weken ook echt nog plat die begon pas zichtbaar te woeden bij 20 weken. kan dus heel erg verschillen. maar zou ik niet druk over maken gaat helemaal goed komen.

Pien: heb je vannacht wel beetje geslapen?

ego: rugpijn en pijn aan m'n blaas zijn niet te harden bah. sta soms met tranen in m'n ogen maar wil er niet om gaan huilen.
    ga vandaag maar weer rustig aan doen meer is er niet aan te doen helaas. fijne zondag!

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Wat vervelend Fozzy die pijn steeds! Is het wel te doen als je rustig aan doet? Hoop echt voor je dat dat snel opknapt!
    En nee heb niet geweldig geslapen vannacht. Ik lag mooi op tijd op bed, maar ik kon niet in slaap komen. Mijn man was de hort op en ik zat daar toch ook een beetje op te wachten denk ik. Irritant is dat hoor. Ging slapen met hoofdpijn en werd er mee wakker. Nu lijkt het na weer wat paracetamol wat afgezakt te zijn. Misschien zo nog ff lekker naar buiten, het is nog mooi weer hier.

Chickie: vanaf nu heb je dagelijkse meldplicht hier ok? ;)

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Fozzy wat vervelend zeg die pijn. Helpt een warme douche ook niet?

Pien het niet kunnen slapen omdat je man nog thuis moet komen ken ik. Lig je op tijd erin... kun je nog niet slapen. Hoofdpijn is ook niet fijn.
    Het is geweldig weer om te wandelen, net anderhalf uur met hond en vriend gelopen. Beide moe haha!

11. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Pien, check gemeld!!! ;)
    Hopelijk zakt dit hoofdpijn snel! Naar buiten gaan is inderdaad misschien wel een goede optie!

Haha Lelie, beide moe en jij springt nog enthousiast rond ;):D
    Heerlijk weer is het he! Ik ga zo ook even lekker naar buiten!

@ Fozzy, zou die pijn dan nu toch vooral te maken hebben met die j-katheters?
    Lastig he dat je lijf niet wil en je hoofd wel!

12. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    thanks meiden lief zijn jullie maar helaas helpt niets echt om de pijn weg te nemen pijnstillers werken telkens maar even.
    maar ik denk niet dat t alleen maar door die dubbele j komt.
    door mijn andere ziekte zijn mijn gewrichten te soepel en bindweefsel te slap en merk dat ik zo veel kracht kwijt ben door die operatie dus heb weer moeite om de rug sterk te houden daarom zak ik wel vaker door m'n rug of verrek ik m'n nek. kan niet wachten tot ik me wat fitter voel want zo'n vaatdoekje zijn word je ook niet blij van. het is idd wat je zegt chickie je hoofd zegt je je kunt t allemaal wel maar m'n lichaam protesteert.
    vanmiddag komen wel twee vriendinnen op bezoek heb ik weer wat afleiding heb de afgelopen dagen al een hoop dvd's versleten haha

13. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Fozzy: wat vervelend dat je zoveel pijn heb. Ik hoop dat je vriendinnen je even hebben kunnen afleiden. Sterkte!!

14. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Hoi meiden,

Ik vroeg mij af hoeveel dagen ik beter niet kan werken na de kijkoperatie? Ik werk als verpleegkundige in de zorg met ernstig meervoudig gehandicapten, ik moet veel tillen en gezien je toch wat kleine wondjes aan je buik heb weet ik niet wat verstandig is.
    Ik hoor graag van jullie!

15. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ik heb 1 week niet gewerkt en 1 week aangepast. De arts gaf aan 6 weken niet zwaar tillen maar ik heb gewoon naar mijn lichaam geluisterd. Scheelde ook dat het alleen een KIJKoperatie was, hebben toen niks kunnen doen.

Toevoeging: ik ben verpleegkundige in de thuiszorg.

16. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    Pien: ik ga als alles goed gaat in maart weer starten.
    Is je depri bui weer over? herkenbaar wat je zegt over vrolijk doen..heb ik ook niet zo zin in. Verdenk ook iemand van zwanger zijn, gun het ze maar ik vind dat ik aan de beurt ben.

Boboke: eindelijk, je hebt alweer lang genoeg moeten wachten.

Fozzy: dat klinkt niet goed, door je rug gegaan. Hoe is het nu? Lees dat het nog steeds niet goed gaat. Kunnen ze er niets aan doen?

Chickie: dat is niet mooi van je bloeddruk. Maar vooralsnog blijft emmy mooi zitten.

Lelie: iedere buik is anders hoor! En wie weet lukt deze poging wel. Hou moed!! Zwanger in een jurk kan best ;)

Steva: ook alweer 22 weken, wat gaat de tijd toch snel! Balen dat je zoveel vocht vasthoudt..je hebt ook een enorme skippybal!:D

Schattig: ik ben ook een week thuis geweest en daarna weer het werk op gaan pakken. En idd 6 weken niet al te zwaar tillen, luister naar je lichaam.

Ego: nou...hier gaat het nog niet goed, mijn lijf werkt absoluut niet mee :$ Dacht dat het onderhand klaar was, heb ik sinds zaterdag ineens weer bloedverlies, "vers". Wat er nu weer aan de hand is?! Het is zo frustrerend en niet alleen voor mij.
    Ik ga de arts maar weer mailen...

17. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah nee hè Mineraal! Het is wat je zegt.... wat is dat nu weer!
    Zeker even mailen hoor!
    En grommm dus een verdenking van zwangerschap. .. dat maakt het nog frustrerender!

Schattig, het is precies wat de meiden zeggen. .. het ligt er echt aan wat ze tijdens de kijkoperatie doen of juist niet doen. Houd rekening met minstens 1 week en daarna heel rustig opbouwen!

18. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Hihi mineraal het is 22kilo en 26 weken hahaha wat balen weer meis!

19. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    schattig: thanks :) betreft operatie is denk idd heel afhankelijk wat ze allemaal doen. ik heb 6 dagen in t zkh gelegen ook door de longontsteking maar ik kwam echt traag op gang. ik ben nu 2,5 verder en ben nog steeds moe en slap maar ik denk dat t bij mij wel door mijn andere ziekte komt dat t herstel beetje traag gaat.

mineraal: wat rot zeg weer bloedverlies hoe kan dat toch :(

steva en chickie ben benieuwd hoe t vandaag gaat bij de vpk

ego: kheb een ontsteking in m'n rug en de combinatie van die catheters maakt t er niet beter op. maar de ontsteking komt van de ehler danlos dus heb nu weer ontstekingsremmers. hopelijk wordt t weer een beetje draaglijk. ben nl weer veel misselijk heb ik altijd als ik veel pijn heb.

20. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #2180 ster80, 6 jan 2014
    Laatst bewerkt: 6 jan 2014
    schattig bij mijn 1e kijkoperatie heb ik 10 dagen niet gewerkt. ze hebben toen alleen gekeken en een cyste aangepakt. Heb je al een datum ? misschien heb je het al verteld maar dat heb ik dan ff gemist

lelie hoe gaat het met je ? een vriendin van me loopt bij het geertgen voor ivf. Haar man is vrachtwagen chauffeur en dus veel op pad. Haar man heeft zaad moeten inleveren en die hebben ze ingevroren in rietjes. Ze hebben een rietje laten ontdooien om te kijken of het zaad nog goed was. en dat was zo. op het moment dat ze dus een tp krijgt en haar man kan er niet bij zijn omdat hij in het buitenland zit, ontdooien ze een rietje. zodat je nooit een kans mis loopt. Misschien kan je dit voorstellen aan je ziekenhuis om ook zoiets te doen ??

mineraal heb je al antwoord van de arts mbt bloedverlies. is wel raar dat je dat ineens krijgt. je zit inmiddels al zolang aan de zoladex. Je hebt anders geen doorbraak bloedingen toch ?

chickie spannend spannend spannend. ik vind die dagelijkse meldplicht een goed idee hihi

steva die kilo's vliegen er straks vanzelf weer af. niet druk om maken. maar ik kan me wel voorstellen dat het vervelend is als je je laarzen niet meer aankan. Alles voor de baby :)

fozzy vervelend dat je nog zoveel last hebt van pijn en misselijkheid. Hopelijk stop dat snel. Die verdomde catheters ook. Wat zal je blij zijn als ze eruit mogen

witroosje succes morgen met je afspraak. hopelijk gaat het nu wel door :)

boboke. Wat dijn dat je cyclus weer op gang is gekomen. Kan je weer vooruit kijken. Vermaak je je een beetje nu je mannetje met vakantie is ? ga je niet lekker mee skieen ?

pien ooh je bent al begonnen met spuiten. Wat spannend !! weet je al wanneer je ongeveer een punctie gaat krijgen ?

mineraal hoe gaat het met jou ? Gaat het werken al beter? Ben je nog veel moe of is dat over ?

xxx bijna de 13 weken grens . ben zo blij voor je

stiertje geniet van je vakantie.

cindii hoe gaat het met jou en je zwangerschap ? alles goed nog ?

Celia en arie welkom :) wat gezellig dat jullie mee komen kletsen

met mij gaat het redelijk.
    Ik zit nu op 7 weken na de operatie. ik heb geen endopijn geen buikpijn geen bloedverlies meer, al een tijdje niet meer. De littekens genezen echt super goed. Ik blijf alleen echt heel erg moe. Niet moe in de zin van ik moet slapen, maar moe in de zin van dat mijn lijf geen energie heeft. als ik bijvoorbeeld mee boodschappen ga doen ben ik daarna bekaf.
    ik zie er dan ook best wel tegenop om eind volgende week weer te beginnen met werken.
    ik weet dat ik niet eeuwig thuis kan blijven zitten en ook weer een keer aan de slag moet, maar zoals ik me nu voel houdt ik dat helemaal niet vol.
    ik verwacht dat mijn regio manager deze week belt om een afspraak te maken om samen om de tafel te bespreken hoe en wat. dan ga ik dat wel aangeven en dan kijk ik wel wat daar uit komt.

ik moest 1 jan mijn 6e en laatste lucrin spuit halen. maar toen was de apotheek dicht, op 2 jan was de lucrin niet op voorraad, en op 3 januari was het weer niet op voorraad.
    schijnbaar heeft de levrancier leverings problemen en ze konden niet zeggen wanneer het weer op voorraad zou zijn.
    de aardige mevrouw heeft alle apotheken in de buurt gebeld maar niemand had het op voorraad. ik raakte lichtelijk in paniek, want ik was al 3 dagen te laat en kon echt niet nog een week wachten.
    na 1 1/2 uur en een aantal keer op en neer gelopen te zijn van de apotheek naar de gyn afdeling heb ik uteindelijk zoladex gekregen.
    dus laatste maandje een ander medicijn.
    ik voel me van de zoladex echt opgefokt en zwaar kattig en sjagerijnig pfff veel erger dan van de lurin. of ik was inmiddels aan de lucrin gewend en moet nu weer aan de zoladex wennen dan kan ook

volgende week woensdag weer naar het zkh, mogen we dan eindelijk starten met ivf ?? ik hoop het zo !! Ik ben er zo aan toe!!

Deel Deze Pagina