Bobo, Nee wij hebben helemaal geen goede band ze wonen 15 min van ons vandaan, en zijn pas 1x hier geweest bij ons thuis in ander half jaar, en ze zijn zelfs nog een eens bij mij op bezoek geweest in het ziekenhuis toen ik er lag terwijl ze vanuit hun huis zo het ziekenhuis binnen kijken en daar in tegen zijn wij 4x bij haar man in het ziekenhuis geweest op bezoek terwijl wij op dat moment 45 min moesten rijden, en heel druk waren met werken wij moesten toen 7 dagen per week werken. en ookal regelmatig bij haar thuis op bezoek geweest zijn.. dus er is totaal geen bad tussen ons.. terwijl die er wel zou moeten zijn omdat ze de peet tante is van me vriend. En wat is er een mooie emy terug geplaatst zeg! jemig! Hopen ook voor jou op een plakbeeb! Spannend hoor of de rest ingevroren kan worden ja of nee! voor jou zijn de komende 2 weken extra spannend! Ik ga zeker voor je duimen!
Cindii mmm dan is t inderdaad wel n beetje vreemd ja . Wel jammer dat de relatie zo te horen van 1 kant komt. Ja ik was ook super blij verrast dat emmy n 10-cellige is. En inderdaad dubbel spannend, maar we hopen dat we natuurlijk geen cryo nodig hebben . Op z'n vroegst hopelijk voor een brusje . Wensmeisje bij mij is vorig jaar april laparoscopisch een endocyste van 9 cm verwijdert en vastgesteld dat mijn linker eileider door de endo zo verkleefd is dat er niks meer door komt. Dit is op zich een kleine ingreep vergeleken met de anderen hier op t forum. Wel moest ik hierna 3 maanden aan de pil. Ik heb verder ook weinig klachten van de endo, maar dit wil niks zeggen over de ernst. Ik ben ook niet bekend met de plaats van jouw endo en of dit van invloed kan zijn op t zwanger worden. Hormonen kunnen de endo wel degelijk beinvloeden, maar hoe snel en in welke mate is bij ieder anders. Er zijn wel een aantal meiden hier op t forum die eerst geopereerd zijn om endo te verwijderen, misschien dat zij betere antwoorden voor je hebben. Ik wil je in ieder geval heel veel succes en sterkte wensen!
Wensmeisje, endo groeit door als je het niet remt met pil oid. Wachtlijsten Vu. Tja, ik was daar al patient, maar was tijdje niet geweest en moet 3 maanden wachten. Ik zou gewoon afspraak maken en dan kun je altijd kijken of je er gebruik van maakt. O ja, na kijkoperaties 2x zwanger geworden.
hoi meiden, Boboke sorry dat ik je geen succes heb gewenst! Wel aan je gedacht hoor Wat een goed nieuws ook voor jou! Mijn duimen draaien overuren voor jullie! Wat zijn jullie emmy's ook goed en ver gedeeld zeg! Ik dacht altijd dat ze 4 zijn wanneer ze terug worden geplaatst... Stiertje bedankt voor je uitleg en tips Wauw een kinderwagen, dat moet een heerlijk gevoel geven! en bijna 20 weken al.. Wat gaat het hard! Hoe voel je je? Al last van kwaaltjes of lekker alleen maar op een roze wolk? En al een grote buik? Ik zou ook willen weten wat het wordt.. Heb je zelf al een idee of gevoel? Ik denk een jongen, heel sterk. Terwijl ik je persoonlijk nog geen eens ken hahaha. Chickie Hoe voel je je? Op en top trots zeker Heerlijk, ik heb het idee alsof je na de tp toch al een beetje zwanger bent... Wat een spannende twee weken komen eraan meis! Ook voor boboke.. Ik duim! En ook nog 7 embryo's die de vriezer in kunnen. Wat een heerlijkheid Wordt er helemaal vrolijk van hihi. Amsterdam was erg leuk, heerlijk gelachen en even ouderwets genoten. De laatste tijd kan ik weinig genieten door alle pijn etc. Boboke 10 cellige pff als dat niet goed gaat komen... Moet je naar het ziekenhuis om te testen? Lelie fijn dat het goed gaat. Ik heb diepe respect voor de manier hoe je met dit alles omgaat. Je bent heel erg positief, mooi om te lezen! Weet je al wanneer je kan starten met de IVF... musicalfan, wat een ellende door die zooi.. Ben ook heel blij als het voorbij is! Pien je hebt een heel leuk huisje!! Heerlijk he, nou het bijna helemaal klaar is! Sissie. Wat moeilijk voor je allemaal Leef heel erg met je mee, helaas kan ik niet meer doen dan dat. Persoonlijk denk ik niet dat je het moet doen... Je twijfelt nu al best lang en bent heel bang voor wat er mogelijk kan komen. Ik denk dat je dan ook niet lekker op vakantie kan en daar ook voor de volle 100% van kan genieten... En meis die vier weken zijn ook zo weer voorbij.. Dus de tp kan daarna gewoon. Als je het daarna doet kan je misschien echt even tot rust komen en alles van je af zetten.. Zoveel stress is niet goed voor jou en ook niet voor de emmy.. Misschien moet je even alle voor en tegen op papier zetten... Knuffel voor jou En we gaan er niet vanuit dat je niet zwanger wordt binnen drie IVF pogingen.. En als het wel zo is heb je geen jaren weggegooid maar jaren aan je droom gewerkt... Je droom die gaat uitkomen! Cindii wat een verhaal en wat triest van dat mens.. Hou moed ego Gaat weer is niet zo heel goed Gisteravond kreeg ik uit het niets opeens enorme ongi pijn. Zo erg dat ik weer alle medi erin moest gooien. Nu nog steeds heel veel pijn... Ga zo lekker m'n bedje in. De arts had gezegd dat ik ongeveer twee weken na de Lucrin injectie nog eenmalig ongi kon worden.. Ik dacht eigenlijk dat ik geluk had maar helaas. Ik bloed nog steeds niet, wat ik een beetje vreemd vind. Verder heb ik ook nog last van de ingreep en verlies best nog wat wondvocht...Als het maandag nog niet beter is ga ik maar weer een keer het ziekenhuis bellen.. Denk dat de migraine van afgelopen weekend echt door de ruggenprik is gekomen, of dat hoop ik iig anders staan er nog een aantal rotte weken te wachten. Ben ook al een paar dagen heel misselijk.. Verder weinig last van de bijwerkingen. Ik merk wel dat als ik verdrietig of me boos maak ik een soort opvlieger krijg hihi inclusief een knalrode kop. En bij de kleinste dingen voel ik de tranen al komen. Goed nieuws is wel dat ik vandaag een vakantie heb geboekt! Samen met mn mamma ga ik een week naar Bodrum. Heb ik van m'n moeder gekregen omdat ze vind dat ik het verdien. Echt onwijs lief. Net ook een brief in de bus van het Vu! Oproep van de IVF arts Helaas 16 mei en ga de 14de weg. Morgen even verzetten kan niet wachten tot ik kan Vanmiddag ook gebeld door de apotheker voor de volgende lucrin injectie.. Dan ben ik alweer over de helft... Liefs
Steva oh nee toch! Had gehoopt dat je die ellendige endopijn nu een paar maanden bespaart zou worden door de lucrin . Hopelijk is t snel voorbij. Zo lekker met n kruikje je bed in. Hormonen zijn een bitch! Als t nodig is lekker laten komen die tranen hoor, kan ontzettend opluchten, zodat je daarna met frisse moed weer door kunt. Met dat wondvocht ook niet te lang rondlopen hoor, liever 1x teveel na laten kijken dan te weinig! Fijn dat je voor gesprek kunt komen voor ivf. Wel jammer dat t net valt in je vakantie, maar dat kan vast verzet worden. Wat ontzettend lief van je moeder ! Lekker hoor een weekje Bodrum! Ben niet jaloers hoor ! Enne dat maakt niet uit hoor (succes wensen), ik verwacht echt niet dat iedereen er aan denkt. Ik was zelf ook heel verrast dat Emmy al 10-cellig was. Dat geeft in ieder geval goede hoop . Heel veel sterkte weer meis.
Stoma kan theoretisch na 4 weken teruggelegd worden mits de naad binnen goed geheeld is. IVF staat niet in de planning, als ik opgeknapt ben mag ik meteen proberen met zwanger worden, volgens de gyn moet dat ook echt binnen 3 maanden lukken. Zo niet, kijken we dan verder. Nu moet ik afwachten tot ik ongesteld wordt en dan met de pil starten ivm het stoma. En heel eerlijk gezegd... voel ik nu niet meer de drang om zwanger te willen worden. Ik weet niet wat het is. Heb ineens zoiets van, ik wil genieten van het leven, is dit het dan? Wensmeisje, ik heb 2 maanden Lucrin gehad, vervolgens geopereerd en hierna mag ik proberen zwanger te worden. VU heb ik (gelukkig) geen ervaring mee, In Eindhoven lijkt het me allemaal net wat beter geregeld. Eerst endo aanpakken om zo de (natuurlijke) kans op zwangerschap te vergroten. Het hebben van endometriose an sich is al negatief voor een zwangerschap...
@sissie: ze zijn van 1 juli tot 12 aug dicht...teminste dan doen ze geen behandelingen. Dat is de zomerstop Zwaar is het...het is niet leuk om toe te moeten kijken en je hoofd omhoog te houden! Jaa..ik heb nog aan je gedacht hoor toen ik in scheveningen zat Herken je gevoel van wat doe je na 3 pogingen, ik zie ook overal zwangeren (mijn vriend ook trouwens) en ik wordt op het werk ook gewezen op het feit dat ik aan de beurt ben (we hebben nog wat jongeren onder ons) @Chickie: je moet er een beetje de lol van inzien af en toe, het is allemaal al vervelend genoeg. Moeder gans is ook leuk Goed dat de punctie meeviel! Mooie score en fijn dat je er zoveel in de vriezer hebt! hopelijk niet nodig!!!Nu lekker broeden! @Cindi: leuk dat Diva zwanger is, komt een leuke/spannende tijd aan, verhuizen, bevalling van de pups. @Boboke: MOoie score en nu lekker broeden! @steva: wat een hel ga jij weer doorheen. Goed vooruitzicht die vakantie! Dat heb je zeker verdiend, lief van je moeder!! @ego: ik ben vandaag weer voor een echo geweest, dag 10..niets te zien. Maandag weer terug. Flitsbezoek, ding erin en weer weg Heel erg druk gehad vandaar dat ik een aantal dagen niet heb kunnen reageren. Wel aan jullie gedacht, maar geen energie gehad om te reageren!
@ Boboke, WOW! Een 10 voor jouw Emmy! Wat fijn dat je zo'n mooie Emmy in je buik hebt! Super! Ook mijn duimen gaan heel hard meedraaien (moet goedkomen dus ). Hopelijk krijg je snel de brief binnen met hoeveel eskimootjes de vriezer in kunnen, maar maak je daar moet niet te druk over hoor! Die blijven toch heel lang in de kou liggen! @ Sis, gefeliciteerd met je hondje!!!!! Al dat babygedoe in je buurt doet niet veel goeds aan je emoties he! Ik heb dat vorig jaar ook gehad, dan ben je constant bezig met (opmerkingen weg-) slikken. Heb je voor jezelf al een idee of je de tp wel of niet voor je vakantie wil gaan doen? En wat wil je vriend? Ik ga je niet adviseren hoor meis, ik ben namelijk erg slecht in wachten en kan voor een ander wel rationeel denken maar als het mijzelf betreft ben ik net zo'n twijfelkont als jouw. Als je er niet voor 100% achter staat moet je het denk ik niet doen (want dan neem je het jezelf toch kwalijk als het misgaat) en anders vooral wel doen. Je bent wel helemaal ontspannen op vakantie, maar je hebt ook heel wat achter de rug. Zo hebben wij bijvoorbeeld heel erg getwijfeld over wel of niet gaan vliegen deze week (vakantie naar het zuiden) en we hebben toch besloten om het niet te doen. Gewoon omdat ik het mijzelf niet vergeef als de poging niet gelukt is, dan wijd ik het misschien toch aan de vakantie. Terwijl ik in mijn hoofd wel weet dat het daar dan niet aan zal liggen, maar toch... We gaan nu volgende week lekker een paar daagjes naar Limburg (toch naar het zuiden, hihi ). (het zou wat zijn als jij Mineraal gewoon tegengekomen was! Ik ben benieuwd of we elkaar zouden herkennen als we elkaar op straat tegen zouden komen, waarschijnlijk niet hihi ) @ Steva, ah nee he! Ik had ook gehoopt dat je geen menstruatieklachten meer zou hebben nu met de lucrin. Wat een pech! Ik hoop dat je nu lekker in je bedje ligt en morgen weer met een ander gevoel opstaat! Gelukkig heb je nog wel kunnen genieten in Amsterdam! En je hebt wel een heel lief aanbod van je moeder voor de boeg! Wat een schat! Zul je ook zien dat je die afspraak in het VU net in die week hebt! Gelukkig is het op zich best snel, hopelijk kun je snel na je vakantie terecht!!! @ Pien, ik ben ook wel benieuwd wat nou ook alweer jouw startdatum voor IVF was, het gaat nu ook snel dichterbij komen! @ Cindii, het is wat dat mensen een telefoontje met die reden plegen. Ik kan me het bijna niet voorstellen! Dat er zulke mensen bestaan, ach die zijn je aandacht niet waard! Hoe is het met je hondje? Ik zag dat je al druk bezig was geweest met een werpplek voor haar, leuk hoor! @ Lelie, ik snap je gevoel wel hoor! Laat het rustig bezinken, het is ook een beslissing voor het leven en als er zoveel aan vast zit wordt het ook een stuk complexer. Ik ga trouwens duimen dat je met 4 weken van je stoma af kan!!! @ wensmeisje, hoi! We hebben jouw hier inderdaad al eerder gezien. Als jij er behoefte aan hebt mag je zeker meekomen schrijven hoor! Ik heb ook DIE en de endo zit/zat bij mij op heel veel plekken in mijn lijf oa ook in de holte van douglas. Ik heb ervoor gekozen om mijzelf wel te laten opereren. Die beslissing is niet over 1 nacht ijs gegaan en is echt in samenspraak met mijn arts en een arts in belgie genomen. Ik had een kijkoperatie gehad in juni '12 en daarna 2 keer IUI met hormonen ook in MCK. Hierdoor is bij mij helaas de endo wel aangewakkerd en heel actief geworden. Door de vele en lange pijnlijke dagen in de maand die bijna niet meer te houden waren was opereren ook echt noodzakelijk. Te meer omdat we toch niet zwanger zouden kunnen worden op dat moment omdat mijn lichaam constant in de afweer was tegen de endo en een vruchtje ook af zo stoten. De operatie was niet niks en niet zonder risico's en helaas heeft het niet helemaal het beoogde resultaat gehad, want de endo hebben ze toch niet helemaal weg kunnen halen. Maar de pijn is wel minder (dus dat is erg fijn). Tis misschien een beetje een warrig verhaal, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Succes met je beslissing!
Ik heb op de helft niet gereageerd geloof ik... en had toch een aardige lap tekst @ mineraal, ik hoop dat er maandag meer te zien is! Het zou voor jou ook wel fijn zijn als er weer eens actie komt. Toch rot trouwens die zomerstop bij jullie! Best flauw dat alles dan verplicht stil ligt! En wat je zegt hoor, we moeten er af en toe maar een lolletje van maken. Het is vaak al serieus genoeg. @steva, hoe is het met je? En ik voel me inderdaad een beetje zwanger en ben best trots... ben nu waarschijnlijk toch verder dan ik ooit ben gekomen. @ sis, hoeveel dagen na de tp mocht jij testen? Ik 14 dagen na de tp en 17 dagen na de punctie. Dat is op 15 mei. Boboke wanneer hebben ze bij jou aangegeven?
Chickie ik mag 17 mei testen. Ik had gisteren best wel last van steken in mijn baarmoeder had jij dat ook op de dag van de tp? Misschien komt t ook wel doordat ze wat meer moeite had..
Musicalfan: Bedankt voor je pb! Ik heb je (een ietwat lang hihi) mailtje terug gestuurd. Ik ga voor een tp voor de vakantie , maar een cyclus later (hoop ik). Boboke: Wauwwww 10-cellig. Ik kwam nooit verder dan 8 cellig, wat ook al mooi is. Steva: Wat een ellende. Wat heeft de lucrin voor zin als je menstruaties met alle pijnen die je erbij hebt toch doorbreekt??? Is je ongi doorgebroken? Als de hoofdpijn van de ruggeprik komt kan je je laten behandelen. Ze maken dan het lekkende gaatje dicht en daarna heb je nergens meer last van. Ik ken iemand die het ook heeft gehad. Je ivf gaat nu echt vormen aannemen! Hopelijk kun je direct na je vakantie terecht. Lekker uitgerust en ontspannen! Lelie: Je mag het dus zelf proberen na de operatie. Binnen 3 maanden moet het lukken klinkt mij als muziek in de oren, maar kan mij goed voorstellen dat je klaar bent met het proberen zwanger te raken. Ik heb dat ook regelmatig en toch is de wens naar een kindje dan net weer groter dan mijn negatieve bui. Maar het idee dat je het op de natuurlijke weg zou moeten kunnen is toch wel mooi. Ik ben het even kwijt hoor sorry, maar had jij je laten opereren vanwege pijnklachten of vanwege kinderwens of beide? Kom eerst maar eens lekker tot rust! Mineraal: Ik ben heel slecht in gezichten onthouden , maar ik denk dat je me wel enigszins bekend voor zou komen hoor als ik je tegenkwam in een strandtent hahaha. Een zomerstop is wel heel apart hoor. In het LUMC hebben ze nu niet eens meer een kerststop. Wat bedoel met er was niets te zien . Op dag 10 zal er toch wel een klein eicelletje te zien moeten zijn? Of bedoel je dat niet? Is het ziekenhuis op zoek naar je LH piek voor een tp? Er moet voor jou gewoon een tp komen voor 1 juli hoor! Chickie: Bedankt met de felicitaties voor mijn hondje . Hopelijk blijft die oude rakker nog wel even mijn steun, maar met zijn gezondheid gaat het helaas niet al te best. Je emmy moet nu ingenesteld zijn chick ..spannend he. Wat is je testdatum? Ik heb heel diep nagedacht over mijn tp voor de vakantie. Een superlief pbtje van musicalfan ontvangen en toch even manlief op het matje geroepen om de tp te bespreken. Nu staat er een afspraak voor follikelmeting en bloed prikken voor lh piek op 8 mei (cyclusdag 13). Tp wordt geschat op 13 mei (cyclusdag 18 afhankelijk van eisprongdag). Tp zal 3 dagen na eisprong zijn, ze gaan uit van eisprong op dag cyclusdag 15. Als ik dan zwanger zou worden dan zou ik bij vertrek naar t zuiden (13 juni) 6,5 week zwanger zijn. Ik ga 4 weken op vakantie. Dat zou betekenen dat ik vanaf 6,5 week geen echos en of andere controles kan laten uitvoeren. En dat vind ik echt heel eng. Als mijn menstruatie mooi regelmatig is, dan begint mijn volgende menstruatie op 24 mei. Voor de zekerheid een extra dagje inbouwen dus zeg, cyclusdag 1 is 25 mei. Dan is cyclusdag 13 (de dag van echo en bloedprikken om lh piek te vinden) op 6 juni. Eisprong op cdag 15 (8 juni) dan is de tp op cdag 18 (12 juni). Vertrek vakantie 13 juni. Dan ga ik met emmy op weg naar Spanje, naar de warme zon. Dat lijkt mij het mooiste. Testen in Spanje en zwanger naar huis. (Een mens mag toch dromen .. ) Manlief en ik vinden dit de beste oplossing. Dus ik heb besloten deze menstruatie geen tp te doen, maar te gokken op de volgende menstruatie. Het is een gokje natuurlijk, maar wie niet waagt wie niet wint. Het geeft mij een rustiger gevoel en dat is ook belangrijk. MOCHT ik nou zwanger raken van deze poging, dan ben ik 6 weken zwanger als ik terugkom van vakantie en kan dan goed onder controle blijven. Maar zoals ik zal zei .een mens mag toch dromen . Wensmeisje: Excuseer je niet hoor! Welkom en blijf gezellig meekletsen. Dit is echt een fijn forum. Zelf heb ik naar alle waarschijnlijkheid endo in de (endel)darm. In augustus 2010 een kijkoperatie gehad. Daarna 2 ivf-behandelingen. Tja de vraag over opereren of niet. Endo is natuurlijk iets dat een zwangerschap in de weg KAN staan. Er zijn meiden op dit forum zwanger geraakt zonder operatie en met ernstige endo. Volgens mijn gyn wordt er gekozen voor opereren als: de maandelijkse pijnen niet uit t houden zijn, als het om een cyste op eierstokken, eileiders etc gaat (die staan een zwangerschap duidelijk in de weg) en als het om een makkelijk te opereren gebied gaat. Ik word niet geopereerd omdat ik mijn maandelijkse pijnen kan vrij makkelijk kan onderdrukken met pijnstillers en de darmen een moeilijke plek zijn om te opereren. Endo heeft de eigenschap om te groeien in littekenweefsel. Dus hoe meer er gesneden wordt hoe meer kans dat de endo terug komt. Bovendien hoeft endo in de darm volgens mijn gyn een zwangerschap niet in de weg te staan. Ik ben van de 10 terugplaatsingen 1x zwanger geweest (helaas miskraam). Maar het KAN dus wel! Met Lucrin heb ik geen ervaring (veel andere wel hier, nu is Steva aan de lucrin). Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet voor ben. Veel meiden gaan ook aan de pil om niet meer ongesteld te worden en de endo niet uit te laten breiden. Wat mij echter opvalt is dat bij het stoppen van de pil die meiden niet minder pijn hebben, soms zelfs meer pijn. Dat kan ook liggen aan de hormonen in de pil. Zo blijken oestrogenen de endo aan te wakkeren. Maar dat weet ik niet uit ervaring hoor. Ik heb nooit de pil geslikt vanwege mijn kinderwens. Mijn endopijnen zijn overigens niet veel erger geworden door de hormonen van de ivf. Wel had ik er last van na een punctie en na de kijkoperatie. Merk jij wel dat je endo toe is genomen door de hormonen tjidens de iui? En zijn je menstruaties zo pijnlijk dat je denkt aan opereren? Zou je niet eerst 1x ivf willen proberen. Endo in de holte van douglas hoeft een zwangerschap ook niet in de weg te staan. Wat ik niet heb gedaan, maar wat wel kan is je ca125 waarde laten meten in je bloed. Hoe lager die waarde hoe rustiger de endo en hoe meer kans op een zwangerschap. Nu ik weet dat zwanger worden KAN (ook al ben ik al 10 jaar bezig) zou ik niet meer geopereerd willen worden. Mijn gyn zegt dat zwanger worden de beste remedie is tegen endo. Dus daar richt ik mij nu geheel op. De wachttijden bij VU voor een polibezoek liggen volgens mij rond de 3 maanden. Voor een operatie veel langer. Welk ziekenhuis zit je nu? En hoe staan ze tegenover ivf voor een operatie? En wat wil jezelf?
@ Boboke, Jij mag dus twee dagen na mij testen. Ook wel weer gek dan he! Dat jouw ziekenhuis dus langer aanhoudt voordat je mag testen, je terugplaatsing was immers 1 dag na mij. Ook hoor ik wel eens mensen die ook 3 dagen na de punctie de tp hadden en zelfs al eerder mochten testen. Ach, ze zullen we liever later testen om zekerder te zijn van het resultaat. Heb je nog steeds krampen in je baarmoeder? Ik heb net wel even een steekje gevoeld, maar dat is de eerste. Het zou best kunnen dat je dat hebt gehad omdat ze een beetje aan het rommelen zijn geweest. Bij mij ging het heel gemakkelijk deze keer. Sis, na hoeveel dagen mocht jij de laatste keer testen? Weet je dat nog? (mijn testdatum is 15 mei) Ik zag trouwens dat jij bijna jarig bent! Leuk, Leuk! Enne Sis, ik vind dat jullie een goed besluit hebben genomen over een cyclus later starten. Klinkt goed hoor!(lief dat musicalfan een pbtje stuurde!) De eerste optie van halverwege mei de tp lijkt me inderdaad ook wel spannend, vooral omdat je weet wat er allemaal kan gebeuren en ze je dan dus niet meer volgen rond de 6 weken. Heb je trouwens een hele regelmatige cyclus? Dat hij niet een aantal dagen afwijkt? Anders zit je met je tp wel heel dicht of zelfs op je vertrekdatum richting het zuiden. Of maakt het niet zoveel uit wanneer jullie vertrekken omdat je toch met de auto gaat? Ik vind het in ieder geval een heel goed plan van jullie! Met een emmie in je buik op naar het zuiden, mooier kan niet hoor! Ik heb vandaag lekker gebroed hoor in het zonnetje, heerlijk! En vind het inderdaad wel spannend dat er zich nu van alles in mijn lichaam aan het afspelen is (tenminste dat hoop ik ).
Sissie fijn dat jullie samen dat een besluit zijn gekomen voor de tp. En het klinkt inderdaad goed met emmy op naar Spanje . Chickie ja zo heeft inderdaad ieder zieknhuis voor alles zijn protocol. Ik heb vandaag mijn baarmoeder ook nog behoorlijk gevoeld hoor. Soms een continue druk en dan weer een steek. Hoop dat emmy lekker een nestje aan t maken is . Maar zou ook goed kunnen door t gerommel gisteren daar beneden .
Sissie: je mag zeker dromen meid . Ik hoop dat je droom waar wordt!! Steva: Hoe is het met jou meid? Al weer even niets van je gehoord. Chickie: is de spanning wat te doen? Gek idee he, er zit nu iets in je waarvan je weet dat het bevrucht is . Het hoeft 'alleen' nog maar te blijven plakken... Kan me voorstellen dat je van alles gaat voelen. Hoop voor je dat je het wat ondergaan kunt zonder al te veel gepieker! En dat geldt natuurlijk ook voor Boboke! Jullie gaan mooi gelijk op, ben zo benieuwd! Over 2 weken moet hier toch haast wel weer eens roze nieuws zijn, en het liefst dubbel roze!! All: gisteren bij de maatschappelijk werkster geweest. Moet zeggen dat dat niet verkeerd was. Ze stelde prettige vragen, ook aan mijn man. En zo heeft vooral mijn man ook wel weer wat geleerd , in elk geval hoe hij met mij kan omgaan, en dat we er wel over moeten blijven praten, en aan elkaar aangeven wat we wel en niet willen. Op zich wel handige tips hoor, ook al zijn ze me niet onbekend. Maar ik merkte aan mijn man dat hij gisteren al wat beter zijn best deed om lief voor mij te zijn . Ik kan soms best chagerijnig zijn (ook zonder extra hormonen ). En dan zegt ie: geeft niets hoor, ik redt me wel met jou. Lief toch . O ja en we moesten het er maar eens over hebben wat de betekenis van onze kinderwens is: waarom wil je graag kinderen en wat nou als het toch niet gaat lukken, wat verlies je dan? Als je dat van elkaar weet, kun je daar beter samen uitkomen. Mijn man denkt eigenlijk nooit na over dat het niet gaat lukken, maar denkt wel gelukkig te kunnen zijn zonder kinderen. Ik weet het niet, het is voor mij een toekomstbeeld dat ik dan compleet moet bijstellen: wat wil ik dan met mijn leven? Daar zie ik tegenop, om iets te moeten bedenken wat ik dan nog echt belangrijk vind, wat is de zin dan nog? Enfin, heel filosofisch allemaal nu . Dat gesprek moeten manlief en ik dus eigenlijk nog eens voeren. En tot slot vond ze dat ik vooral niet teveel op internet moest kijken naar ervaringsverhalen. Ik moet op mijn eigen kracht vertrouwen, weten dat we dit aankunnen en dan niet teveel op andermans verhalen afgaan. Ik heb gezegd dat ik wel op een forum zit en het wel prettig vind om te lezen en dat het er echt niet alleen maar horrorverhalen staan, dus dat ik in die zin niet bang ben voor IVF. We gaan het wel beleven. En ik moet er maar op vertrouwen dat het goed komt . Geniet van het mooie weer meiden!!
Wat lief dat je dat zegt Pien! Het zou zeker mooi zijn! Ik vind het heel bijzonder dat er nu iets in mijn buik zit wat kan uitgroeien tot een baby'tje. Maar eigenlijk besef je het ook weer niet, omdat het zo ontastbaar is. Ik kan nu nog wel goed omgaan met de spanning hoor, maar ik denk dat dat volgende week anders gaat worden. Gelukkig gaan we dan een paar daagjes weg (naar Limburg), dus dat is ook wel lekker voor de afleiding. Jammer genoeg blijven de wachtweken erbij horen! Wat goed trouwens dat je naar de maatschappelijk werkster bent geweest! Het grappige is dat ze je vaak dingen vertellen of tips geven die je al lang weet, maar je moet er weer even bewust mee bezig zijn en ze gaan hanteren. En voor je man was het misschien ook wel verhelderend, zo te horen heeft hij er wel wat van opgestoken Wel heel lief hoor! En over dat gesprek met je man.... moeilijk onderwerp hoor... de toekomst! Het is wel wat je zegt (ik denk dat veel meiden hier dat hebben) als er uiteindelijk toch echt geen kinderen blijken te komen zullen we ons hele toekomstbeeld moeten bijstellen en een andere invulling van de toekomst moeten vinden. Lijkt mij onwijs moeilijk! Ik begrijp ook wel waarom die mevrouw dat zei van niet teveel op internet gaan struinen. Dat is ook wel zo, je leest soms zoveel nare dingen. Maar ik geloof ook wel dat iedereen hier heel erg reëel is en iedere situatie is toch weer anders en ik denk zeker dat jij dat wel kan scheiden. Je komt op mij altijd erg nuchter over! En wat je al zegt... je moet er maar op vertrouwen dat het goed komt (ik vond IVF 100% meevallen, dus je kan het!!!!!)!
Chickie: ja die laatste wachtweek is altijd het moeilijkst he... wel lekker vooruitzicht om er dan ook even een paar dagen tussenuit te gaan! Dat tipte de maatschappelijk werkster ook nog: ga leuke dingen doen in die weken. Neem de tijd voor elkaar. Klinkt misschien logisch, maar je moet het toch altijd wel maar even doen. Het gaat niet altijd vanzelf. Ik denk dat wij dat tegen die tijd ook even doen. Al is het maar even een weekendje. Meestal gaat het door de week, als je aan het werk bent, wat makkelijker om de dagen door te komen. In de weekenden heb je te veel tijd om na te denken . Voorlopig gaan we maar uit van het positieve scenario over de toekomst .
@Sissie: een mens mag zeker dromen! Klinkt ontzettend mooi terug uit spanje met zijn 3en! Ik zou je niet herkennen hoor, ik ben daar ook niet zo goed in Of misschien wel en dat ik dan denk, waar ken ik die van en dan is het al te laat... NIets te zien als idd geen eicel of iets, geen baarmoederslijmvlies dat dikker wordt. Ik heb nog steeds last van oud bloedverlies...al erg lang inmiddels. Dinsdag was het een week geleden en het is nu dus nog. Kwam blijkbaar ook weer vaker voor Ik ga overigens dinsdag terug, heb het een dag verzet. @Pien: mee eens, we gaan voor dubbel roze! Goed dat jullie een gesprek hebben gehad, wij hebben het er ook al over gehad. Ook hoever gaan we bijv..dat is best moeilijk. @Chickie: wachtweek 2 duurt het langst, fijn dat je even afleiding hebt door naar LImburg te gaan.
@ Mineraal, toch vervelend dat je cyclus zo in de war is he! Hopelijk gaat er wel iets gebeuren in je lijf de komende periode! Heel veel succes hoor dinsdag! En zo'n gesprek is altijd lastig om te voeren he! Ik vind het best lastig om het er dus over te hebben hoever je zou gaan, denk dat je soms pas op het moment zelf een beslissing kan nemen over hoe of wat. Maar het is nooit verkeerd om bepaalde dingen alvast besproken te hebben of er in ieder geval samen over nagedacht te hebben! Samen sta je sterk!
Hoi meiden, Ben weer heel pittig ongesteld geweest dus na werk elke keer meteen naar bed. Vandaag nog een klein beetje maar al zonder medicijnen. Vrijdag avond kreeg ik een enorme steek in mn rechterzij, net onder mn rib. De laatste twee menstruaties had ik hier ook al last van. Ook last van mn schouders.. Ben een beetje bang dat de endo ook in mn middenrif zit. Maargoed die steek was zo heftig dat ik mn bed in wilde duiken maar niet kon liggen van de pijn. Alle houdingen geprobeerd. De medicijnen maakte het ook niet minder dus de in rond 23.00u zaten we bij de dokterspost Dokter dacht of aan endo of galstenen.. Steek is nu ook bijna weg dus denk zelf dat het idd de endo is. Maar als het goed is, is dit de laatste ongi dus vanaf nu moet het alleen maar beter worden! Morgen even de afspraak bij de IVF arts verzetten, ook nog niet aan toegekomen. Morgen wordt ik ook gebeld door de gyn met de uitslag van de kweek. Ga er vanuit dat het goed is.. Volgende week de tweede Lucrin! En.. naar de zon! Boboke: idd wondvocht bespreek ik morgen ook even met de gyn. Hoe is het met jou? Nog steeds last van steekjes.. Nog even en dan weten we wat pfff vind het zelf ook zo spannend voor jou en chick! Lelie: Misschien door alles wat je hebt doorstaan en nog steeds doorstaat. Eerst maar even jezelf weer oplappen en je goed voelen. Dan zie je het wel toch. En eerlijk gezegd is die gedachten volgens mij het beste medicijn om zwanger te worden hihi. Mineraal Het is ook allemaal niet niks, zeker niet als je zo met zwangeren en zwanger zijn wordt geconfronteerd. En idd jullie zijn ook aan de beurt. Als iedereen dat nou denkt en heel veel positiviteit naar jullie toestuurt, moet het gewoon gaan gebeuren Knuffel voor jou en spannend weer morgen.. Hebben ze enig idee hoe het komt dat er nog niks te zien is? Oh zie nou dat je dinsdag gaat Chick: Hoe gaat het met jou? Idd wat je zegt! Je bent al verder dan je waarschijnlijk ooit bent gekomen.. Dat is al een heel applaus waard! Hou je het een beetje uit? Lekker hoor een paar daagjes naar het zuiden Even proberen minder aan een zwangerschap denken en heel veel leuke afleiding dingen doen.. Wanneer gaan jullie weg en gaan jullie saampjes? 14 mei testen dus? Sissie Was een grote kans hoor dat ik nog één keer ongi zou worden.. Maar had goede hoop dat die kans mij over zou slaan hihi helaas! Hoofdpijn is nu weg, heel af en toe komt die even terug maar dan is het niet in de hevigheid! Heb het schema even een paar keer doorgenomen hihi En een goede beslissing. Je doet waar jullie je goed bij voelen (dus is het altijd een goede beslissing hihi). Hoop wel dat je volgende menstruatie dan op tijd is, anders heb je de tp toch na de vakantie als ik het goed begrijp?Maar misschien moet het dan wel zo zijn.. Je gaat dus deze week geen fm doen toch? Weten jullie al waar je allemaal heen gaat in Spain? Heerlijk hoor vier hele weken weg! Tot rust komen en genieten van elkaar! Pien lief dat je naar me vraagt ! Zoals je hebt gelezen, sinds vandaag weer een beetje beter! Ben je zelf naar een maatschappelijk werkster toegestapt of is het via het ziekenhuis.. Wel goed hoor dat jullie dat hebben gedaan.. Wilde je dit zelf graag? Hoe is het in het huis? Pittig ook de vraag over wat als jullie geen kinderen zullen krijgen. Persoonlijk is de zin voor mij weg haha. Klinkt misschien heel erg stom maar ik ga er echt vanuit dat ik (en wij allen op het forum) daar helemaal niet over na hoeven te denken. Want wij worden gewoon zwanger! Ik heb zo een sterk oergevoel in me, dat ik er echt van overtuigt ben.. Ik vind dus dat je dat helemaal niet hoeft te bedenken want dan ben je dus al bezig in de toekomst, met voor ons iets negatiefs.. en negatieve gedachten helpen niet om iets positiefs te laten gebeuren! Hahha hoe filosofisch wil je het hebben Enfin, heb je al een antwoord op die stomme vraag? Aan de andere kant misschien realistisch om er over na te denken Nee, vind het ook niet realistisch eigenlijk. De realiteit en nu en niet in de toekomst, wat als.. Mijn vriend ziet dat ook zo..Weet je trouwens al wat meer wanneer het ongeveer allemaal in de planning staat? Of had je dat al gezegd, dan ben ik het vergeten en kan ik het niet terug vinden.. Sorry dan hihi. Meiden, het wordt super mooi weer deze week dus lekker genieten! Of zover het kan Voor mij een super drukke week op werk ivm Moederdag. Zaterdag voor ons de drukste dag van het jaar maar daarna even rust! Liefs!