Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ik leef ook nog steeds hoor ;). Zal weer even wat van me laten horen. Ik lees af en toe nog wel wat mee, maar soms gaat het ineens zo snel en als ik dan niet direct reageer dan loopt de achterstand ook zo snel op ;). Bovendien zit ik in een ander topic wat eerst heel rustig was, maar nu hebben we de naam laten omzetten van IUI naar IVF en ineens is het er heel druk. Bobo en Fozzy zitten er ook bij, da's dan wel weer leuk :). Maar goed nu hier weer ff.

Jolie: volgens mij lopen wij behoorlijk gelijk ja. Ik heb maandag ook weer een follikelmeting. Hoeveel follikels zaten er bij jou? Ik had er 'maar' 6. Hoop dat er maandag toch ietsje meer zijn.

Ik merk nu trouwens dat ze wel verder gegroeid zijn. Ik moest de dosis ophogen vanaf woensdag en nu krijg ik langzamerhand dat 'volle' gevoel dat ik herken van vorige keer. Maar het zal vast nog wel even doorspuiten zijn de komende dagen.

Groetjes aan iedereen hier!!

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Jeetje Simoon, heftig zeg. Wij zijn wel heel dicht bij die situatie geweest: ik heb serieus rekening gehouden met het feit dat ook wij met z'n tweetjes zouden blijven.
    Ik hoop dat jullie vakantie helpt om samen weer de weg vooruit te vinden.
    @Pien: het is dus weer spannend voor jou. Succes!!

3. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Hoi meiden,

even vluchtig bijgelezen maar geen puf om uitgebreid te reageren.. Dikke knuffel voor jullie meiden!

Met mij gaat het redelijk.. Krijg steeds meer last van mn lichaam.. Langer dan een uur op de bank zitten gaat niet meer echt.. veel lopen gaat ook niet meer zo, lang staan ook niet :) Plat liggen is het fijnst op het moment.. Probeer gemiddeld nog 5u per dag te werken maar merk dat dat ook teveel is.. Er is niks uit mn bloed gekomen.. De kilo's zijn waarschijnlijk vocht en gewoon zwanger zijn.. De één komt meer aan dan de ander. Ik heb er aanleg voor ;) Morgen de kinderwagen kopen :) Dat vind ik toch wel heel echt hoor hahaha. De kamer is ook zo goed als af maar de kinderwagen is toch echt echt! Volgende week maandag weer een 3d! Ben benieuwd of ons kleine meisje alweer anders is :)

Liefs!

4. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Ben ik er even niet, wordt het opeens heeel gezellig hier ;)

Wat leuk dat er weer wat andere meiden meeschrijven, helaas voor jullie niet om een leuke reden!
    Maar jullie zijn van harte welkom hoor! Voor de meiden die middenin een traject/behandeling zitten, heel veel succes! Ik duim dat het succesvol gaat zijn!

@ Steva, pas goed op jezelf he! Wel fijn dat op zich alles ok is met je, maar wel vervelend dat dit je zwangerschap erg zwaar maakt!

@ Pien, Wat leuk dat jullie elkaar ook bij een ander forum/topic gevonden hebben!
    Maar het maakt het misschien ook wel lastig om alles op deze manier bij te houden!
    Laat het maar lekker doorgroeien hoor bij je!
    Hoe is het trouwens met je man?

@ Simoon, poe dat is echt niet leuk zeg! Wel heel goed dat jullie jezelf in maart een momentje gunnen van bezinning en dan ook echt even de tijd nemen voor elkaar en de situatie!

@ Lelie, hopelijk valt de komende menstruatie een beetje mee!

@ Boboke, hoe voel je je nu er weer actie gaat komen?

@ Joliee, welkom meid! Jammer dat je hier mee komt schrijven!

@ Fozzy, pffffft nog steeds zoveel last! Gekmakend lijkt me!

@ ego, nou ben weer een beetje geland op aarde hoor meiden.
    Mijn bloeddruk is sinds gisteren eindelijk stabiel en mijn leverwaardes zijn bijna terug op het goede niveau. Ik moet nog een poosje doorgaan met de bloeddrukverlagende medicijnen en volgende week bij de huisarts mijn bloeddruk weer laten controleren. Misschien mag ik daarna stoppen met de medicatie.
    Ons meisje doet het verder hartstikke goed, ben wel blij dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken. Merk wel dat het moederschap een heleboel (bezorgde) gevoelens bij me losmaken en dat het me ook wel een beetje frustreert dat ik de eerste week van haar leventje niet voor haar heb kunnen zorgen. Maar dat laatste moet ik maar een beetje loslaten, dat gaat ze me vast niet kwalijk nemen.

Ik ben vast een heleboel meiden vergeten, maar ik had zoveel gemist.... sorry daarvoor!
    Lees wel mee, schrijven zal er niet altijd van komen. Maar ik denk wel aan jullie! Want oh wat is het een zenuwslopend traject!

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @chickie: welkom terug op aarde :D
    Fijn om te horen dat jouw lijf weer een beetje op orde begint te komen. Ik kon ook de eerste week niks doen bij ons meiske, vanwege de keizersnee. Dus de eerste luiers, badjes e.d. waren voor papa. Nou, die kon het ook prima. Natuurlijk had ik het liever zelf ook gekund, maar dat is nu eenmaal overmacht. Jij hebt al een prestatie van formaat geleverd door haar 9 maanden te dragen en door te bevallen, vergeet dat niet.
    Ja, een kind maakt je kwetsbaar he? Dat voel ik ook wel zo.

6. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Dames ik wil hier graag een vraag stellen aangezien jullie bekend zijn met endo.
    Ik vraag me namelijk af of ik endo kan hebben. Mijn probleem is tijdens maar ook daarbuiten (vooral tydens) menstruatie heb ik last van pijnlijk gevoel rondom stuitje bilspleet. Soms gecombineerd of voorafgaand aan lage rugpijn. Ik heb geen pijn bij ontlasting of problemen. Verder geen bijzonderheden te noemen. De pijn is vooral vervelend niet heel erg pijnlijk. Moeilijk met zitten. Mijn fysio heeft mij onderzocht en had het over lichte vorm van bekkeninstabiliteit (nooit zwanger geweest of ongeluk gehad). Wat denken jullie? Maak ik mij onterecht zorgen?
    Ps sorry dat ik zomaar tussen door inval.

7. Joliee

Joliee Lid

16 jan 2014
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hee meiden, ik lees al jullie verhalen. Bijzonder maar tegelijk spijtig te lezen dat ieder z'n eigen zware traject moet doorstaan. Ik reageer maar even niet op elk afzonderlijk verhaal maar leef en lees wel met iedereen mee. Sterkte!

@Limburg 27 Lastig om op basis van deze klachten een uitspraak te kunnen doen. Misschien kun je op de website van de Endometriose Stichting kijken of je je herkent in het verhaal/andere symptomen. En bij twijfel kun je altijd even langs de huisarts. Succes!

@Pien, ik had vandaag ook weer een fm. Ze waren flink gegroeid (nu zo'n 2cm). Heb er helaas, maar toevallig, ook 'maar' 6. Ik heb blijkbaar maar 1 werkende eierstok. Kansen nemen met elke afspraak een beetje af haha, maar wie weet wat deze 6 gaan doen! Ik heb donderdag of vrijdag de punctie, jij?

8. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Vanochtend weer fm gehad en nog teleurgestelder geraakt dan ik al was: er waren nu nog 4 follikels over... die 4 zijn erg hard gegaan en nu ben ik woensdag al voor de punctie ingepland. Ik vroeg of de punctie wel door moest gaan met 4 follikels, nou dat vond ze eigenlijk wel een vreemde vraag, in die zin dat haar ervaring was dat iedereen met 4 follikels altijd wel gewoon voor de punctie ging. Nou ik vind het echt het randje persoonlijk. Met 3 had ik het denk ik niet gedaan, maar nu doen we het toch maar. De gedachte dat ik voor niets al die tijd die spuiten heb gezet wordt ik ook heel verdrietig van. Nu vind ik het dus wel heel spannend worden, want ik wil wel heeeeel graag dat de terugplaatsing doorgaat. pfff niets aan dit...
    Joliee: zo teleurgesteld als ik woensdag was, was ik vandaag erg blij met 6 follikels geweest ;). Heb jij morgen of woensdag nog een echo dan?

9. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pffft moeilijk hoor Pien, ik denk dat wel of niet doorgaan ook door mijn hoofd zou spelen als ik er 4 had. Helemaal omdat je pogingen toch altijd wel zonde zijn om te 'verspelen'.
    Wanneer telt iets eigenlijk als een poging?
    Ik hoop dat deze 4 je geluk gaan brengen!

En Jolieee voor jou die 6 dan he!!!!

@ Limburg, het zou kunnen, maar het is lastig om in te schatten zo.
    (daar heb je natuurlijk niets aan, maar als je twijfelt zou ik toch eens aan de artsen vragen om je er verder op te onderzoeken.)

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Pien, zet 'm op! Ik duim voor je dat er een topper bij zit! Je mag nog niet opgeven, woensdag weet je meer (toch?).

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Oh en ik heb vandaag de spuiten voor iui opgehaald. Zelf een lijstje gemaakt met wat ik nodig had (8 Fostimon, want heb er de vorige keer 10 gebruikt en had er nog 2 over, 1 Pregnyl met optreknaald en injectienaald. Spuitjes heb ik nog 11). De gyn heeft netjes een recept geschreven en de spullen heb ik bij de ziekenhuisapotheek gehaald. De doosjes Fostimon zijn wel groot geworden zeg! De poeder in ampul zit apart in het plastic en er zit een of ander groot wit ding bij de spuit. Misschien voor mensen met worstvingers om de spuit te kunnen hanteren? Gelukkig kan het eraf... heb wel liever een klein doosje op de badkamer dan zo'n grote. Is toch confronterend. Woemsdag de laatste pil em dan denk ik maandag echo en starten.

12. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    chickie wat fijn dat je langzaam weer aan het landen bent... Zo te lezen is het allemaal best pittig geweest... Idd gelukkig dat jullie kleine meisje het zo goed doet, anders had je je daar ook nog druk om gemaakt.. Van mij mag je wel weer een leuk foto'tje van de kleine op fb zetten hoor! ;) Prachtig meiske hebben jullie. Ook onwijze leuke foto van de twee baby's samen... Ik ben ongeveer gelijk met mn schoonzus uitgerekend en kan niet wachten om dit soort foto's te maken :):) (ze moet wel nog even blijven zitten hoor :)) Geniet maar lekker meis! Je verdient het, krijg je trouwens veel visite? Elke dag mensen die de kleine willen bewonderen? Even een vraagje, past jullie meisje in 50 of 56?

Joliee Spannend meis! Ik zal voor je duimen..

Pien wat een rot nieuws zeg! Snap heel goed dat je teleurgesteld bent! Toch zegt het ook wel weer wat dat ze het in het ziekenhuis een rare vraag vonden om het door te laten gaan.. Er hoeft er maar eentje bij te zitten meis! Ik duim voor je en hoop stiekem op meer!

Liefs

13. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Lelie voor jou gaat het echte werk ook weer beginnen... 2014 moet het goede jaar worden meiden!

14. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Joliee het waren inderdaad moeilijke tijden en dan nog helaas in december een tweede miskraam bij 6 weken. Ik ben hierdoor wel een beetje het vertrouwen in mijn lichaam kwijtgeraakt. Een eventuele zwangerschap zal zeker niet zonder zorgen zijn.
    Was dit van je ene eierstok nog niet bekend? Is dit door de endo? Als alle 6 goed bevrucht worden en ingevroren kunnen worden is het alsnog een goede score hoor. Nu eerst op naar de punctie!

Fozzy het is fijn dat ie er weer is. Ik ben echt geen mens om alleen te zijn :). Voor jou nog maar 2 daagjes en dan hopelijk snel verlost van die catheters

Arie qua medicijnen afhalen is het bij cz ook wel goed geregeld, de totale vergoeding helaas iets minder ;)
    Wel apart trouwens dat je in DD 5 maanden lucrinvrij moet zijn en dat je hier in Nl juist vanuit de lucrin direct start. Heb je nu dan juist niet dat de endo sneller terugkomt door al die menstruaties?

Simoon jeetje wat moet dat moeilijk zijn om te accepteren. Heel veel sterkte en succes met het bepalen van de volgende stappen van jullie toekomst.

Steva blijf je wel goed op jezelf letten? Als t werken niet meer gaat dan bijtijds stoppen. Je helpt jezelf en de kleine er niet mee om door te gaan. Is het nog gelukt met de kinderwagen?

Chickie fijn dat je je weer beter voelt en de waardes allemaal de goede kant op gaan. Wel rustig aan blijven doen hè!? Groeit de kleine meid goed? Ik denk ook niet dat ze je dat kwalijk zal nemen trouwens ;), je hebt tenslotten nog je hele leven om goed voor haar te zorgen. Is je man nog thuis of moet hij al weer gaan werken?
    Oh en ik ben blij dat er eindelijk weer iets gaat gebeuren. We zijn tenslotte al 9 maanden verder ;)

Limburg sorry ik kan je niet helpen met je vraag :)

Pien dikke knuffel meis

Lelie je wordt al volleerd junkie ;):D Is er nu wel iets geregeld met het werk van je vriend?

15. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Boboke welk werk... hij werkt via uitzendbureau en omdat het nu rustig is wordt hij niet ingepland. Dat mag van mij wel een week of 2 zo blijven!
    (Raar om dat te zeggen...)

16. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lelie oh dat wist ik niet. Ik kan me voorstellen dat dat nu wel beter is als het nog even zo blijft ;)

17. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Boboke ik ben wel aan de pil hoor sinds november :) Liever dat ook niet maar is beter dan niets. Cz is zeker goed geregeld. Ik wacht nog op antwoord. Snap heel goed hoor dat je het vetrouwen een beetje kwijt ben geraakt maar ook voor jou hoop ik dat 2014 een beter jaar gaat worden.

Lelie bijna van start. Weer wat om naar uit te kijken. Succes met al je prikwerk

Limburg sorry ik ken wel lage rugpijn dat heb ik nu nog steeds maar verdere pijn met zitten nooit gekend. Anders idd kijken bij endometriosestichting naar de lijst vsn kenmerken. Is zo'n beetje ook wat een arts vraagt. Heel veel succes

Pien. Snap je teleurstelling heel goed. Zeker als je de vorige behandeling meer follikels had maar persoonlijk zou ik doorgaan. Je weet nooit wat een volgende behandeling zou doen en het blijft een aanslag op je lijf met die rotendo. Hoop voor je dat ze alle 4 een mooi eitje bevatten en mooie embryos opleveren. Is denk bijna al zover. Ps ik had vorige behandeling ook 4 dat werden 3 mooie embryos! Succes deze week met je punctie :)

18. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    lelie: ga je 5 dagen carnavallen? ;)
    Ze zeggen dat iui ook kansen bied...het wordt geinjecteerd. Ik ken ook mensen die met iui zwanger zijn geraakt.
    Je gaat al aftellen :) Mijn koelkast ligt nog vol met allemaal medicatie van de vorige stimulatie...maarja wie weet heb ik het nog nodig.
    Hopen dat je vriend dan in ieder geval geen werk heeft op het moment supreme. (klinkt idd raaR)

Arie: ik heb eigenlijk nooit toestemming gevraagd, gewoon gedaan en krijg het vergoed. Het is een flink prijskaartje.

Joliee: welkom hier...spannend, maar heb je bloedverlies?

simoon: knap dat je berusting heb gevonden. De weg daarheen zal moeilijk geweest zijn en misschien nog.

steva: goed om van je te horen!visueel ingesteld: ik zie je al voorbij waggelen :p Succes met het kopen van de kinderwagen!

chick: fijn dat je weer hersteld! en ze vergeeft het je hoor! Je wordt een goede moeder!

pien: snap dat je teleurgesteld bent...van 6 naar 4. Maar ik blijf duimen voor een plakker!!

Ego: vorige week heb ik het zhuis gebeld voor telefonische afspraak, omdat ik geen reactie meer heb gekregen op de mail. Ze gaf aan dat ik beter naar de huisarts kon gaan. Zo gezegd zo gedaan, vandaag geweest. Kweek genomen, ze heeft het gelukkig gespot (ik dacht nog, zul je zien dat het niet zichtbaar is) Na de kweek heeft ze een uitstrijkje gemaakt. Uitslag kweek over 5 dagen en het uitstrijkje ongeveer 2 weken. Ze gaf aan dat ik best candida kan hebben, die zijn gek op inlegkruisje en maandverband en aangezien ik dat vanaf juli gebruik...:$
    Klap op de vuurpijl ook nog 2 aambeien..ik had al zo'n pijn bij het naar de wc gaan.
    Verder gaat het niet zo lekker...ik baal enorm en raak steeds gefrustreerder dat mijn lijf niet mee wil werken. Ook omdat ik mijn vriend niet kan geven wat hij wil. Gelukkig blijven we wel praten. Maar elke keer positief blijven lukt mij op dit moment niet. Maar ook daar komen we vanzelf weer uit :)

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: spannend meid, het gaat weer beginnen. En ik begrijp dat je hoopt dat je vriend ff niet wordt ingepland ;). Ja en dan die fijne hormoonspuiten... succes ermee!

Bobo: jij succes morgen of overmorgen in DD!

Steva: denk je goed om jezelf meid? Hoe lang ga je nog doorwerken denk je?

Arie: bedankt voor de bemoedigende woorden :). Ik hoop in elk geval op een terugplaatsing. Het is al weer een dik half jaar geleden dat ik mijn laatste kans heb gehad, wil zo graag weer eens een kans maken!

Mineraal: oh ik kan je me frustratie heel goed voorstellen! Ik had dat ook met die maagpijn. Waarom doet een lijf nou niet gewoon leuk mee zoals jij dat wilt? Gelukkig kun je goed blijven praten met je vriend, dat is wel belangrijk. Maar neemt niet weg dat je gewoon van de situatie baalt. Ik hoop dat de huisarts je probleem snel kan verhelpen! En eh ik gebruik eigenlijk altijd inlegkruisjes... soort gewoonte geworden toen ik ook heel regelmatig bloed en bruinverlies had tussen de menstruaties door, om gek van te worden! Heeft jaren geduurd, soms iets erger dan anders. Maar na de curettage (is dat toch ergens goed voor geweest) was dat wel over. Die paar cycli daarna had ik geen tussentijds bloedverlies en ook de menstruatie had een minder lange aanloop zal ik maar zeggen (werd wel weer meer naarmate de maanden verstreken). Misschien zit er bij jou toch ook nog iets wat die troep veroorzaakt? Bij mij was er ook nooit iets te zien, maar sinds ik 'leeggeschraapt' ben gaat het toch een stuk beter...

20. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Mineraal klopt hoor. Ik moet toestemming voor buitenland vragen.
    Tjeetje het zit je niet mee zeg. En nou lees ik bij pien ook tussentijds bloedingen gehad? Volgens mij willen onze lijven idd niet normaal doen door die hormonen.
    Snap je helemaal. Was helemaal niet van plan te schrijven hihi maar het is zo herkenbaar allemaal. Wat je zegt het is zo moeilijk om elke x weer een tegenslag te incasseren en jezelf op te rapen. Ik krabbel nu ook weer een beetje op van afgelopen jaar.. maar heb wel resoluut besloten ik ga niet tot het uiterste en dan moeten leven met elke dag pijn. En dan de buitenwereld. Pff ik snap nu pas mensen die psychische problemen hebben..niemand ziet wat aan je en van binnen vecht je elke dag weer tegen pijn, moeheid en verdriet. Dames we zijn sterr maar moeten af en toe even dat lichtpuntje om te vechten weer terug vinden. Mineraal jij komt daar ook weer hoor! Ms is btw zoladex niet het juiste hormoon voor jou? Daar al eens aangedacht? Of heb je soms een goedkopere variant gekregen? Sterkte met wachten op uitslag weer hoor!

Pien ik staarde me ook blind op aantallen hoor. Eerste ronde had ik maar 2 follikels was compleet in shock maar bijna alles elke keer bevrucht ik ben er trots op! Je kunt beter een paar mooie eitjes hebben dan een heleboel slechte hoor!
    Ga voor je duimen deze week. Wordt spannens voor je enne wie weet heeft het stoppen van de meds van je man een superinvloed.

Deel Deze Pagina