Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fozzy: fijn dat die ellendige catheters eruit zijn! Dus de pijn is nu zo goed als weg? Wat een opluchting moet dat zijn! En super dat je al zo snel aan de IVF mag :)! Go girl!

Lelie: wat ontzettend balen dat de buikpijn weer terug is :(. Kan me voorstellen dat je dan niet te lang meer wil wachten met IVF. Je kansen met IVF zijn toch behoorlijk groter dan met IUI. Ik zou het maar gaan bespreken met je arts.

Arie: dus jij ook zo'n buikpijn. Ik kan er niet genoeg over meepraten hoor, ik kan het nog af met paracetamol namelijk en heb maar 1-2 dagen last. Is heilig hier geloof ik... Maar inderdaad als het door de IVF verergerd wordt kan ik me best voorstellen dat je je twijfels hebt. Wat lijkt me dat een duivels dilemma zeg! Maar is de kans groot dat je na nog een IVF nog meer buikpijn krijgt? Zijn er dan geen mogelijkheden meer om eventueel er weer wat aan de endo te doen?

2. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Kan iemand me nog eens uitleggen hoe het met lang en kort protocol ivf zit? Ik kan op de internetsite van mijn ziekenhuis geen informatie vinden.

Cindii leuke kinderwagen!

3. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Pien ik had hier geen last van behalve bij ongi maar nu dus na ivf2 en operatie helaaas hele dag door last. Aangezien ik aan de lucrin ben geweest en operatie heb gehad denk ik niet dat er iets aan gedaan kan worden. Was nog steeds een 'bende" in mijn buik. Bij mijn eierstokken konden ze niet eens. Dus ik gok dat ik voornamelijk littekens voel en dat de pil toch een beetje de boel oplaait. Ik ga denk wel nog vragen om een echo. Maar ja dan nog wat is wijs. Wil niet alleen maar leven met pijn. Overigens is dit niet een hel of zo maar is het zeurderig en je moet niet in mijn buik porren ofzo.
    Wanneer mag jij testen?

Lelie gelijk heb je. Hopelijk lukt deze iui wel natuurlijk maar anders idd snel overstappen. Elke ongi deze ellende bah heel naar voor je. Je hoopt na een operatie dat dat natuurlijk niet meer gebeurt.
    Heel veel sterkte deze dagen.

4. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lelie. Bij het vu staat uitgebreid info.. ik dacht lang eerst pil nog 1 mnd maar weer niet zeker. Ik starte vanuit lucrin meteen oftewel kort protocol

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Dank je voor de tip! Ga even lezen :) misschien mag ik kiezen tussen pil of Lucrin, heb liever Lucrin.

6. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Daar bedoelde ik mee eerst een paar maanden lucrin mm volgens mij ben ik zelf in de war haha. Volgens mij draai ik het om..pil kort protocol en vanuit lucrin is een paar maanden dus lang protocol?
    Denk dat je het beter maar kan lezen ja :)

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: lang betekent dat eerst je cyclus plat gelegd wordt. Meestal houdt dat in dag je moet starten met de pil voor minimaal 3 weken, daarna decapeptyl 10 dagen ong. (zelfde werking als lucrin) en daarna puregon/ gonal f/ menopur (voor het stimuleren van de eitjes). Kort mag je direct beginnen met stimuleren en heb je de punctie rond dag 14 van je cyclus. Omdat de meeste meiden hier na de operatie direct aan de lucrin gaan, kunnen ze vanuit de lucrin starten en direct beginnen met stimuleren, omdat dat ongeveer dezelfde werking als de pil/ decapeptyl heeft.

8. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ik heb net een week of 5-6 de pil geslikt misschien mag ik meteen met ivf starten ipv iui :D :p
    Nadeel van de pil is dat de endo toch nog doorgroeit... tenminste dat voelde ik. Ach ja morgen weet ik meer.

9. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Lelie, lange protocol is meestal minstens 3 weken de pil of lucringebruik, dan meestal ongeveer een dag of 10 decapeptyl en dan gaan stimuleren.

Korte protocol kan ook starten vanuit de pil, maar kan ook starten vanuit niets, of vanuit lucrin, dan ga je decapeptyl spuiten en vrij snel starten met stimuleren (dit kan zijn op dag 2 of 3).
    Maar hoe het precies gaat hangt helemaal van je ziekenhuis af.
    Er wordt gezegd dat ze bij het lange protocol denken dat de kwaliteit van je eitjes beter zijn.

Ik had trouwens het korte protocol en daarbij was ook alles prima hoor Lelie, maar het zal wel aan je leeftijd en voorgeschiedenis liggen.

@ Cindi, goed om te horen dat je helemaal geen klachten meer hebt!
    Leuk dat je geslaagd bent voor je kinderwagen!

@ Arie, bij mij hielp naproxen ook alleen aardig als ik een paracetamolspiegel opbouwde.
    Eigenlijk naar dat jij eerst vrij weinig pijn had en nu na de operatie en ivf 2 wel last hebt!
    Het is denk ik niet zo gek om nog eens om een echo te vragen!

Ik ben inderdaad aan het genieten nu! Het is toch veel fijner als je je zelf weer wat fitter voelt. Ons meisje is de laatste paar dagen wel erg van slag 's avonds en 's nachts, iets minder gezellig en vooral erg pittig omdat er dan een machteloos gevoel naar boven borrelt, maar ik ga er maar vanuit dat dit tijdelijk is.

@ Schattig, het gaat nu opschieten voor je meis! Wel fijn als je dat straks achter de rug hebt!

10. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Chickie. Ik had wel altijd hel tijdens ongi maar nooit zeg maar last tussendoor. Nu wel tussendoor idd. Tijdens ongi wil ik ff nog niet weten :)
    Maar wat lelie zegt denk dat de pil niet genoeg onderdrukt. Ga morgen denk ff bellen voor echo.
    Gelukkig ben je weer wat fitter nu. Hoop voor jullie dat ze wat rustiger gaat worden maar jullie zullen haar ritmes en gewoontes straks vast goed kennen en dan zal dat vast anders gaan voelen. Mijn zusje is bijv sinds een half jaartje mama en als ik haar nu hoor en toen! Enorm verschil terwijl ik mijn neefje nog steeds niet snap hihi :) voor mij is huilen nog steeds huilen.

11. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi grappig Arie, ik denk dat je inderdaad je kind een beetje moet leren kennen.
    Moet zeggen dat ik haar 'huiltjes' nu ook wel al iets beter begrijp.

Ik herken mezelf wel een beetje in jou hoor. Ik had eerst ook nooit last tussen de menstruaties door, maar dat werd geleidelijk aan steeds meer. Zo vervelend en frustrerend dat je constant dat nare gevoel hebt.
    Bij mij heeft de pil de boel ook absoluut niet geremd. Ben daarom ook wel een beetje huiverig voor over een tijdje. Moet over een week of 3 / 4 op nacontrole bij de gynaecoloog en naar aanleiding daarvan moet ik wss met de pil gaan starten. Ben benieuwd hoe mijn lijf daar op reageert. Laten we hopen dat de zwangerschap de endo voorlopig tot rust heeft gebracht.

12. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    De eerste spuit Fostimon zit er weer in. De cyste/blaasje wat er de vorige keer zat zit er nog maar is kleiner geworden. Het was een andere arts en kon er niet veel mee. Ze snapte niet goed wat ik bedoelde... Ze reageerde niet echt toen ik zei dat de endometriose terug is. Ik denk nog even na of ik een afspraak met mijn eigen gyn moet maken of het Catharina weer moet bellen.

13. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    boboke: de wonderen zijn de wereld nog niet uit! gefeliciteerd!!

ego: ik heb net gebeld voor de uitslag van de kweek: niets!
    Ze wilde dat ik een soa test ging doen om gonorroe en chlamydia uit te sluiten, dat ga ik nog niet doen. Ik wacht nu eerst weer op de uitslag van het uitstrijkje. Daarna kan ik alsnog een plasje inleveren.
    Ik snap er niets van...ik heb nog steeds rare afscheiding en zelfs af en toe bloedverlies. Niet veel maar het is er wel.
    Ik weet het niet meer...ik heb er genoeg van...

rest zwaai, kan het even niet opbrengen om te reageren.

14. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Stiertje ff tussendoor. Ik heb zwart op wit dat de meds ook vergoedt worden conform nl tarief. Je mag ze hier en dd halen alleen dus max nl tarief. Ze gaven ook aan dat als de apotheek meewerkt zei het op rekening kunnen doen voor je en pno rechtstreeks aan de apo betaald..

15. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Nou Mineraal wat is dat toch! Niks te vinden zoek het je maar uit?? En nu? Snap dat je het even niet meer ziet zitten. .. Dikke knuffel!!!

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: ik zou het toch aankaarten bij je eigen gyn hoor. En ook je twijfel bij de IUI benoemen en dat je liever door wil naar IVF.

Mineraal: jee meis, wat ontzettend frustrerend en vervelend. Die kweek heb je bij de huisarts laten maken toch? Of wel gewoon via de gyn? Je moet er echt werk van maken en je niet zo laten afschepen hoor. Een huisarts heb je nu niets aan (mocht dat zo zijn). De gyn moet je gewoon goed onderzoeken en anders geruststellen dat het niet erg is of wat dan ook in de weg staat. Dan blijft het nog vervelend, maar dan weet je dat er niets aan te doen valt op dit moment. Ik heb ook zoooo vaak tussentijdse bloedingen gehad en bruinverlies en niemand wist wat het was. Maar het ging pas over na de curettage, dus ik denk dat er toch iets geweest is wat in de weg heeft gezeten. Dus bij jou moet er toch ook een oorzaak te vinden zijn? En chlamidia dat is toch een van de eerste dingen die ze bij fertiliteitsonderzoek onderzoeken in je bloed, dat is dan bij jou toch wel eerder onderzocht neem ik aan?
    Nou goed, misschien heb je ook niets aan mijn relaas:). Doe vooral wat je eigen gevoel zegt. Dikke knuffel!!

All: ik voel me eigenlijk best wel goed. En dat vind ik dan ook weer eng ;). Maar ik weet ook dat ik nergens vanuit kan gaan, wat ik ook voel of niet voel. Dus ja... Mijn gedachtes neigen nu wel eens weer naar de negatieve kant te gaan, zo van 'het was de vorige keer raak (ook al mislukte het toen alsnog), dus je moet niet denken dat het nu gelijk weer raak is'. Dat soort gedachtes. Natuurlijk werkt dat helemaal niet zo. Maar toch komt het in mijn 'zieke' geest naar boven ;).

17. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien, jij kan zo leuk aan anderen vertellen wat het beste is en dan moet je nu ook even goed naar mij luisteren!
    Blijven geloven in deze poging en geen gekke dingen denken!!!!

Mineraal, ik ben het eens met Pien. Niet zomaar accepteren hoor, je wilt neem ik aan nu toch wel eens weten waar dat nou vandaan komt. Laat ze het maar uitzoeken!

En Lelie, voor jou ook. Ik zou ook zeker proberen om bij je eigen gyn. een afspraak te krijgen of in ieder geval een telefonisch overleg op korte termijn. Spreek je twijfel uit en zeker je vermoeden wbt de endo.

18. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fozzy joehoe endelijk die rotdingen eruit :)!! Wat zal dat een opluchting zijn. 31 januari is gewoon vrijdag al, echt fijn zo snel. Dan ga je bijna tegelijk met Ster beginnen volgens mij.

Celia heel herkenbaar hoor, elke maand weer die angst voor een teleurstelling en dan om t feestje compleet te maken ook nog eens zo veel pijn ;). Inderdaad niet te lang proberen en goed naar je lichaam luisteren. Ik duim voor een snel wondertje ;)

Lelie wat ontzettend balen dat je nu al weer zo'n last hebt van de endo :(. Goed dat je aan de bel trekt en je grenzen aangeeft van wat je lichaam kan hebben. Als ik jou was zou ik direct t Catherina bellen, daar zitten toch de endoexperts.
    Nog een laatste IUI en hopelijk daarna 9 maanden geen gezeur meer aan je lichaam ;)

Arie ik heb nooit zulke pijnklachten gehad, dus ik kan je hier niet zo goed mee helpen, sorry. Lijkt me wel ontzettend vervelend om continu (licht) pijn te hebben.

Schattig nog maar heel even en dan is voor jou het wachten ook eindelijk voorbij en weet je meer over het vervolgtraject. Vindt je t al spannend worden?

Cindii fijn dat je zwangerschap zonder problemen verloopt en nog even geduld, maar je zal t vast nog wel gaan zien ;). Volgens mij wordt t een meisje :D

Chickie volgens mij pik je dat als ouders ook best snel op wat voor huiltjes je kind heeft. Hopelijk heeft ze snel weer haar rust terug.

Mineraal wat vreemd weer allemaal bij jou, kan me voorstellen dat je hier moedeloos van wordt. Maar wat er net al gezegd werd, sta op je strepen en laat ze maar verder zoeken. Misschien een hysteroscopie?? Misschien kunnen ze daarmee zien of een oorzaak te vinden is voor het bloedverlies. Dikke knuffel meis

Pien het blijft elke keer weer moeilijk die wachtweken. Zo herkenbaar, dat jij ook denkt, t was vorige keer raak dus de 2de keer zal wel niet raak zijn. Zo dacht ik ook bij mijn eerste cryo ;). Maar probeer toch positief te blijven. Ik blijf heel hard duimen dat je over een goede week ook goed nieuws hebt. Sterkte met het wachten!

All. Nogmaals bedankt allemaal voor de felicitaties :). Hoewel t nog heel vroeg is, toch maar met het ziekenhuis (in Nl) gebeld en ik mag gewoon daar komen voor een echo. We hebben ook een hele mooie datum, 14 februari ;)

19. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    Pien: klopt de kweek heb ik bij de huisarts laten maken. De ass van de gyn zei juist dat ik naar de huisarts moest gaan omdat het dan sneller ging. Ik ga vrijdag as naar mijn oude gyn om verhaal te halen waarom hij mij zo lang heeft laten lopen met rugpijn en waarom ze daar niet dachten aan mijn nieren.
    Ook daar leg ik dit voor, en zal hij waarschijnlijk een echo maken.
    Ik heb al een keer een curretage gehad en juist daarna kreeg ik groene afscheiding.
    Ik ben idd onderzocht, ik zal het eens navragen bij de arts vrijdag. Ik weet gewoon zeker dat we beide geen soa's hebben.
    Ik heb ook de gyn in eindhoven gemaild...wacht op reactie.
    Blijft positief hoor! Emmy moet blijven zitten!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @arie: ff checken of ik het goed begrijp: meds gaan dus niet van je 'ivf-potje' af maar van een apart potje. Das mooi. Maar wel max. NL tarief, dus niet 2x NL tarief in DD. Dus als de meds in DD duurder zijn dan in NL, moet je het verschil zelf dokken.
    Maar geven NL apotheken dan wel medicijnen als je in DD de behandeling doet?
    Pff, ingewikkeld zeg!

Deel Deze Pagina