Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    thanks Arie v de uitleg zal vast wel hetzelfde zijn bij mij.

ster: hopelijk kan dr schoot er toch wat verandering in brengen.
    mja als t volgepland is... ik duim v je meid! dat t ook ff mee gaat zitten nu!

khad gister wel ff de apotheek gebeld om zeker te zijn of t allemaal binnen is en dat was t dus dat zit iig goed. prikjes heb ik al gehad die gonal leek idd wel goed te doen maar vond die deca er wel bottig uitzien maar goed is gewoon weer een horde waar je overheen moet.

2. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    prikjes is prikles

3. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    mij gaven ze als tip voor de decapeptyl:
    ze mogen 7 dagen buiten de koelkast blijven, en in 1 doosjes zitten er ook 7. als je vrijdag ochtend er een doos uithaalt dan mag dat precies. dan zijn alle spuiten lekker op kamer temperatuur.
    mocht het spuiten zeer doen kan je er voor kiezen om een ijsklontje 5 minuten op de plek te houden waar je wilt gaan spuiten.
    staant spuiten schijnt het prettigste te zijn (?)

ik weet niet of jij nog tips hebt geregen waar ik misschien iets aan kan hebben ?

* zkh heeft nog niet gebeld.....

4. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Fozzy graag gedaan, vraag maar raak!
    Gonal is heel simpel idd. Decap botte naaldjes maar ene keer voel je hem andere x niet.

Ster. Lucrin is igg niet meteen uitgewerkt en je hebt nog even om het te bespreken.

5. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    kheb helemaal geen tips gehad behalve doe t snel haha
    van die ijsklontjes is wel een goeie deed lelie ook toch.
    ach ik zie t wel hij gaat er hoe dan ook in :)

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even ego hoor. Pfff wat een gedoe zeg. Kom ik daar net aan bij de apotheek, liggen er tabletten van 800eh klaar. Ik slik zelf 2000, zit er iets speciaals in die van 800???? Nee gewoon normaal. Neem maar contact op met je huisarts. Ik naar de huisarts, eerst natuurlijk de assistente. Die overlegt met de ha en krijg als reactie, hogere dosering vind ik niet verantwoord dus neem maar contact op met je arts in Duitsland :x. Ik lichtelijk boos geworden :) en toen ik kon ik nog even een persoonlijk gesprek aangaan met mijn ha (dat vond ik trouwens wel aardig zo zonder afspraak en aan t einde van de werkdag). Het komt er dus op neer dat er studies zijn, waaruit gebleken is dat een te hoge dosis vit d schadelijk kan zijn voor het kind, maar men weet niet wat die hoge dosis is. Ook viel hij elke keer over de waarde uit "Duitsland" en "wij beoordelen anders". Grrrr... toen heb ik maar geopperd om in Nl bloed te prikken, zodat we een Nl uitgangswaarde hebben. Morgen dus bloedprikken, uitslag over ca een week en dan verder kijken. Ondertussen doorgaan met mijn 2000eh.

7. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    bobo: wat stom dje 800 is standaard.
    heb tijdje bij immunoloog gezeten die gaf al 1000IE
    kheb gisteren geprikt v m'n d waarde en nog paar andere dingen krijg morgen de uitslag al duurt t bij jou een week? lang v zo'n uitslag.
    ik zou gewoon ff met die 2000 verder gaan en ff de boel boosten.
    kheb ergens gelezen dat als je het over 8000 of meer eenheden hebt er idd overdosis etc kan ontstaan daar zit je nog lang niet.
    vit D is heel goed juist v je kindje en jezelf maar goed overal worden andere grenzen aangegeven. is het bij jou icm met calcium gegeven wordt dan nl beter opgenomen..

8. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @fozzy: ook ik ben vanuit zoladex gestart, meteen met deca voor een week volgens mij.
    Ik haalde de spuitjes een half uur vantevoren uit de koelkast en spoot zittend. Gewoon doen, ze zijn niet fijn. Sommige hebben ook een botte naald. Flink in je buik knijpen helpt ook, dan voel je dat ipv de spuit.

Ster: hebben ze inmiddels gebeld?

Boboke: beetje raar hoor dat ze in duitsland andere waardes aanhouden. Waarom zitten ze gewoon niet op 1 lijn...zucht!

9. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Fozzy ik haalde ook half uurtje van tevoren uit ijskast.

Boboke wat een gezeur zeg....had ik ook in begin hoor! Totdat ze bij mij zagen dat het met 800 niet steeg..toen kreeg ik snel drankje.
    Het is niet zomaar schadelijk hoor en juist omdat je al 2000 slikt is het raar dat je zo laag zit. Maarre slik je een goedkoop merk? Er zijn er nl ook die veel vulmiddelen gebruiken en dan krijg je toch minder binnen dan je denkt..
    Duurt het bij jou een week? Bij mij volgende dag uitslag ook. Maar idd gewoon hier prikken en hopelijk gaat ie dan doordenken. Jammer idd dat overal verschillend gedacht wordt. Zucht :(

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Fozzy, ik prik staand, hou de spuit met vloeistof eerst een paar minuten onder mijn oksel. Koelen doe ik ook, buik tegen een koude tegelwand haha :p
    En dan geef ik wat klapjes op de spuitplek, om te verdoven. Klinkt allemaal erg overdreven maar bij mij werkt het. Als ik niet hard genoeg sla doet het prikken al pijn. Ben een echte miep wat dat betreft...

Ster ik ben heel erg benieuwd naar wat dr Schoot erover te vertellen heeft.

11. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    nog even en suffe vraag meiden
    ga morgen m'n medicatie ophalen maar denk dat het pas een uur paar uur later de koelkast in kan om te bewaren dat maakt niks uit toch?

12. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Fozzy durf ik niet te zeggen maar zou niet gokken.. komt bij apo ook uit koeling en beiden bewaar ik nog steeds in ijskast. Gonal en decap. Pregnyl buiten ijskast
    In apo wijzen ze daar geloof ik ook op. Anders iig folie meenemen en ff vragen

13. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Fozzy: ik denk dat een uurtje geen kwaad kan hoor. Mijn deca had ik ook minstens een uur later pas in de koelkast. Menopur hoeft trouwens niet in de koelkast.

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Misschien heb je een koelelementje? Zo vervoer ik tegenwoordig ook m'n afgekolfde melk vanaf 't werk naar huis en vanaf huis naar de oppas.

15. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Arie Pregnyl moet IN de koelkast! Dat heeft de ziekenhuisapotheek duidelijk tegen mij gezegd en ook dat we dit binnen een uur thuis in de koelkast moesten leggen, niet eerst boodschappen halen of zo.

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Goed dat je dat zegt Lelie, pregnyl moet inderdaad net als de deca in de koelkast! En idee van stiertje om koeltas mee te nemen is wel slim. Ik zou dan zo'n tas van de supermarkt doen, daar past lekker wat in.

17. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    kheb niks op de gok genomen eerst v m'n afspraak laten kijken of alles er was bij de apotheek toen naar m'n afspraak gegaan daarna alles opgehaald meteen nr huis gereden en alles gelijk in de koelkast gelegd.
    even met de echo gekeken en ze zag ong 10 blaasjes zitten in de eierstokken ik wist niet dat er eigenlijk meteen al van die blaasjes waren. waren wel allemaal klein nog dus hoop dat ze gaan groeien en er meer bij gaan komen. start vanavond dus met de eerste prikken zowel deca als gonal f.
    super spannend ben best bang maar probeer het positieve er in te zien onze eerste echte kans. zaad van m'n man was ook nog een keer getest was goed genoeg v ivf maar ze willen nog een keer kijken want hij heeft in mei een keer een hele slechte test gehad maar in juni was ie goed en nu weer en ze willen v de punctie 100% zeker zijn wat ze kunnen verwachten.
    opzich zou je zeggen ze zijn secuur alleen ik werd er zelf weer erg onzeker van. maar goed probeer er niet te veel mee te zitten. over een week weer een echo om te zien wat de vorderingen zijn en de week erop zal ergens de punctie zijn afhankelijk v hoe t loopt.

18. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Fozzy: als bij de ivf blijkt dat het zaad toch slechter is dan gedacht, kunnen ze dan niet ter plekke alsnog besluiten om icsi te doen? Zo hadden wij dat ook afgesproken in Düsseldorf.

19. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Oh echt? Heb laatste keer gekeken op verpakking welke temperaturen mocht en toen niet in de ijskast gedaan. Mmm volgende keer doe ik dat zeker. Had het toen wel koel liggen dat wel.

Fozzy mooi hoor 10 stuks en wie weet wat je over een week ziet.
    Jij dus meteen decap en gonal. Zo zie je maar hoeveel verschillen er zijn in protocollen.
    En heb vertrouwen in jezelf. Dat ze nu klein zijn is heel normaal. Zou niet goed zijn als ze nu groot zouden zijn :)
    Over een week kunnen ze ws meer vertellen

20. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    @stiertje dat is wel het backup plan idd dat ze daar op over gaan mocht het toch die dag ineens anders gaan dan verwacht.

@arie even nog even een vraag aan jou hoor sorry voor al het vragen.
    Maar wat ik me af vroeg is of jij dat ook had dat er al bij de uitgangsecho blaasjes te zien waren? dacht nl dat de lucrin het stil zou leggen.
    En wat je zegt over een week weet ik pas meer.

Deel Deze Pagina