Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Geeft niet hoor. Ja lagen blaasjes klaar maar wat je zegt klopt wel wat je nu ziet is idd nog onderdrukt dus over een week kan het anders zijn maar 10 is niet slecht hoor nu. Geloof dat ik er ook toen zoiets had alleen bij mij reageerde ik heel slechg en daardoor heb ik 3 weken moeten prikken. Je kan nu niks anders doen dan afwachten over 1 week bij mij was dat na 10 dagen dus 1 week stimuleren wordt een beetje duidelijk wat er precies groeit en of eventueel gonal bijgesteld wordt. Ik dacht dat normaal zon beetje elke kant 10 st klaarliggen normaal is maar pin me daar niet op vast. Maar echt geen reden voor paniek hoor. Is nu nog weinig van te zeggen en uiteindelijk gaat het om de eitjes in de follikels.
    Als je meer vragen hebt laat maar horen hoor

2. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster nog wat gehoord?

Pien hoeveel dagen nog aftellen? Hoe voel je je?

Lelie hoe gaat het bij jou met prikken?

Chickie nog lekker genieten :)

Mineraal gaat het weer een beetje

3. Joliee

Joliee Lid

16 jan 2014
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja pien mag bijna testen denk ik! Nog geen bloedverlies gehad?

Ik heb al even niks gepost, maar ga nu wachtweek 2 in. Spannend! Gister wat bloedverlies gehad en vandaag lage rugpijn wat bij mij (vooral door de endo) altijd flink opspeelt tijdens de menstruatie. Heeft iemand die al eerder ivf/icsi gehad heeft hier ook ervaring mee??

4. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    ik heb goed nieuws !!
    ik mag maandag beginnen met stimuleren. Het ziekenhuis belde net dat ze hebben overlegd en ze voor deze ene keer van het protocol afwijken.
    Ik ben zo blij !! Dit scheelt gewoon 15 dagen spuiten !!
    zondag spuit ik decapaptyl, en dan maandag een echo en savonds decapeptyl+menopur

fozzy dan lopen we toch nog bijna gelijk. wat leuk ! jij loopt 3 dagen voor hihi
    ik ben benieuwd of ik maandag ook al blaasjes heb dan

jolie spannend hoor, ik ga voor je duimen

5. Joliee

Joliee Lid

16 jan 2014
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wauw wat goed. Niet meer dan terecht ook, maar wel heel fijn! Dan gaat het ook wat sneller en heb je minder troep in je lichaam (en minder gaatjes ;) ). Succes dan Ster!

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    dankje jolie
    ik ben zo blij door dit nieuws haha stom he, hoe blij kan je zijn om met ivf te mogen beginnen

7. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster heerlijk!!! Zie je wel gewoon erachter gaan.

Joliee ik kreeg ongeveer 3 dagen voor nod al beetjes bloedverlies geen rugpijn, maar tja kan alle kanten op he dus helaas volhouden !

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Meiden, wat spannend zeg met al die pogingen die gestart zijn of bijna gaan starten!
    Ik volg jullie hoor! Hoop zo op positief nieuws van 1 (of liefst meerdere) van jullie!

Boboke, wat een gedoe met die medicatie zeg! Daar wil je je nu helemaal niet druk over maken!

Ster, wat fijn dat je nu toch al eerder mag starten! De aanhouder wint.... hoop dat het ook echt winst betekent in jouw geval! Kom maar op met die poging, toch?!

Arie, wat gezellig dat je hier nu zo actief meeschrijft! leuk!

Jolie, wat onwijs spannend he die laatste dagen! Ik hoop dat het een positief einde voor jouw heeft. Duim, duim, duim!

Mineraal, hoe is het?
    Pien, ben ook benieuwd hoe het met jouw gaat!

Fozzy, op zich goed dat ze het zaad nogmaals willen testen, dan weet je zelf ook beter wat je kansen zijn! En meestal kunnen ze het anders nog wel omzetten naar ICSI hoor, maar waarschijnlijk is dat niet nodig bij je!

9. Emma4

Emma4 Lid

9 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

Sinds juli 2013 ben ik een 'stille' meelezer en heb veel van jullie verhalen opgestoken. Lees elke dag even op dit forum.
    Nu heb ik een vraag eigenlijk nav de berichtjes van Ster.

Ik zit in de twee wachtweken. Nu heb ik al wel een gesprek met de arts over het vervolg voor wanneer het niet gelukt is. Zij heeft al gezegd dat het protocol na een punctie standaard een rustmaand is. Zodat het lichaam kan herstellen van de punctie. Nu wil ík graag direct door ivm de endometriose (ook zéér pijnlijke menstruaties).
    Want stel dat ik nu zwanger zou mogen zijn, dan heeft mijn lichaam toch ook geen tijd gehad om te herstellen van de punctie?
    Ik wil graag het aantal menstruaties tot het minimum beperken! En wanneer je een rustmaand doet, heb je dus weer één extra menstruatie en dus weer extra schade aan je lichaam.

Nu vroeg ik mij af hoe dat bij de rest is die al verdere ervaringen hebben met ivf. Mochten jullie na punctie wél meteen door of toch ook eerst een rustmaand. Ik hoop eigenlijk dat ze toch van het protocol afwijken en ivm de medische noodzaak mij toch zonder rustmaand door laten gaan....maar ik vrees van niet.

En als je dan een rustmaand doet, hoe hebben jullie dit dan gedaan? Mijn arts had het ook over de mogelijkheid om 'tijdelijk aan de pil'? Hoe gaat dat dan? Een maand aan de pil en word je daarna vanzelf weer ongesteld, of wordt dat dan vb dmv Primolut opgewekt?
    (Ik heb een onregelmatige cyslus, dus zat voor de terugplaatsing van de cryo in een kunstmatige cyclus dmv medicijnen, Estradiol).

Hoop dat jullie je ervaringen hierover willen delen...

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Emma!

Fijn dat je zoveel aan dit forum hebt en goed dat je nu ook zelf je vraag hier durft neer te leggen.
    Ik kan nu even niet zo handig typen, want zprimolut aby ad borst en in andere hand mobiel. Maar ik zal even kort antwoorden.

Bij mij zouden ze nooit vh protocol afgewijkt hebben. Dit omdat je lichaam van alle hormonen moet herstellen. Je krijgt een behoorlijke stoot bij ivf. Dus het draait niet eens alleen om de punctie.
    Verder snap ik dat je zo min mogelijk ongesteld wilt worden. Heb ik ook. Ben nu ook al weer bang voor mijn eerste menstruatie.
    Dus de pil die rustmaand slikken zou een goede optie zijn! Meestal word je dan wel weer vanzelf ongesteld of ze starten vanuit de pil met stimuleren en de primolut zou ook een optie kunnen zijn.
    Maar ik hoop natuurlijk gewoon dat deze vraag voor jou niet nodig is en je zwanger bent!

11. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Hoi emma spannend hopelijk heb je het niet nodig. Ik moest eigenlijk meteen weer lucrin maar weigerde dat. Werd toen pil en toen werd mijn bloed geprikt op endomarker ca125.. toen die goed bleek mocht ik na 1 rustmaand door en toen mey stop pil beginnen. Bij mij lette ze puur op ca125 die moet onder de 35 zijn.
    Ik zou aan de pil gaan. Qua andere medicatie sorry daar heb ik geen verstand van.. normaal zou je gewoon na een paar dagen na stop pil ongesteld moeten worden.
    Heel veel sterkte met de wachtweken

12. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #2392 ster80, 1 feb 2014
    Laatst bewerkt: 1 feb 2014
    hoi emma, met die vraag zit ik dus ook.... ik heb net een hele grote operatie gehad en nu ben ik "schoon" maar elke keer als ik ongesteld wordt dan kan de endometriose weer terug komen.

ik weet dat mijn ziekenhuis ook de wachtmaand heeft na een verse ivf poging. Na de cryos zit er geen wachtmaand meer tussen die mogen wel achter elkaar door.

dus mocht de poging mislukt zijn wordt je ongesteld, en dan wordt je weer ongesteld en dan begin je met de cryo.

2 keer ongesteld worden vind ik voor mij eigenlijk ook geen optie....
    ik ga dat ook een keer navragen hoe dat zit......
    ik ben veels te bang dat anders de verklevingen weer terug komen

misschien idd op dag 1 van je menstruatie de pil slikken en dan vanuit de pil aan je cryos beginnen of aan een nieuwe poging beginnen. dan wordt je in ieder geval 1 keer ongesteld ipv 2

want als je zoals je zeg een maand aan de pil gaat, en daarna weer ongesteld wordt, waarom dan de pil slikken ? want dan wordt je alsnog 2 keer ongesteld

maar hopelijk maak je je druk om niks en ben je gewoon zwanger !! spannend zeg de wachtweken

vraag je het nog aan je gyn na wat de mogelijkheden zijn ? laat je me dat weten want ben ook wel benieuwd

13. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ff snel tussendoor, ik moet morgen weer terug voor fm, als het zo doorgroeit maandag iui!!

14. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Spannend lelie!! Veel succes

15. Joliee

Joliee Lid

16 jan 2014
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zeker! Hou ons op de hoogte, zou mooi zijn!

16. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lelie spannend. Heel veel sterkte.

Ster klopt wat je zegt qua pil maar bij veel ziekenhuizen kan je niet meteen door waardoor je dus iets moet doen..soms is het met planning zo druk dat je de volgende ronde niet door kan. Vandaar bij mij dus pil. Dan konden zij mij inplannen en kon ik dan stoppen en ik moest ca125 afwachten. Overigens willen idd de meeste dat je 1 mnd rust neemt.

17. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Arie en Ster, het is inderdaad niet alleen 1 maand rust voor de planning maar ook echt om je lijf te ontlasten en voor ons (meiden met endo) is het niet altijd gunstig om ongesteld te worden. Alhoewel ze zeggen dat een onttrekkingsbloeding van de pil niet hetzelfde is als een gewone menstruatie (daar ben ik het niet helemaal mee eens, omdat ik tijdens het slikken van de pil gewoon endo heb opgebouwd).

@ lelie, wat goed zeg! Succes morgen en we horen het wel of het maandag wordt! Spannend!

18. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    goede vraag Emma die ga ik ook eens stellen aan m'n arts maar hoop dat we allemaal niet gaan menstrueren natuurlijk. succes met de wachtweken.

lelie spannend morgen wie weet maandag dus al! good Luck!

ego: vandaag was t spuiten pittig deed ineens ontzettend pijn heb zelfs even moeten gillen. de rechterkant v m'n buik lijkt heel gevoelig dat is als sinds de operatie dus moet even zien hoe ik dat de komende dagen ga aanpakken.

19. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Fozzy die spuiten kunnen soms erg vervelend zijn! Ik heb dat aan de rechterkant, waar het stoma heeft gezeten. Ook al spuit ik een stuk van het litteken af, het blijft pijnlijk.

Vanmorgen echo gehad, vanavond Pregnyl spuiten en dinsdagochtend iui. Ik heb maar 1 eitje, links. Vorige keer links en rechts 1. Voor iui is 1 ei genoeg, ben benieuwd! !

20. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Chickie is ook waar al die hormonen zijn heel zwaar. Bij mij werd het zo uitgelegd. Men wilde eerst kijken wat de endo bij mij deed voordat ik verder mocht..gek genoeg hoor ik jullie daar totaal niet over

Lelie heel veel succes morgen en met de wachtweken.

Fozzy had ik ook hoor. Ineens kon het heel pijn doen en andere keren voelde ik niets. Ik probeerde veel van kant te wisselen maar grappig genoeg bleef het toch vaak bij 1 plek wat het minst gevoelig was. Nou moet ik zeggen dat na 3 weken prikken dat steeds lastiger werd de eerste keer :(

Deel Deze Pagina