Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is inderdaad ook zo Arie, eigenlijk vreemd dat daar niet naar gekeken wordt.
    Mijn gynaecoloog had het daar wel over, maar tussen de IUI's werd daar ook niet naar gekeken. En na mijn Ivf weet ik het niet omdat het niet nodig was.

Lelie, 1 zou genoeg moeten zijn. Heel veel succes as dinsdag!

Fozzy, volgens mij herkennen wij ons er allemaal wel in. Helaas, prikken is gewoon gemeen!

2. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    wat je zegt chick prikken is gewoon niet zo leuk.
    vandaag weer wat minder pijnlijk heb links geprikt en goed gekoeld dat hielp :) maar voor ik het weet is het hopelijk vrijdag.
    en Arie 3 weken prikken is pittig zeg dan heb je geen plekken meer over.

hadden jullie ook dat t beetje beurs/hard ish aanvoelt?

lelie: super zeg dinsdag is t al zover :) duim v je!

ster: al geprikt?

3. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    kijk nogal uit naar de FM of t allemaal aanslaat hoop t zo.

4. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Lelie spannend zeg!! Veel succes!

Fozzy oohh balen dat het deze keer zo'n pijn deed.zie je ertegen op tegrn het spuiten?
    ik ga om half 11 pas spuiten. Want dan zijn mijn man en ik altijd samen thuis voor het geval ik niet zelf durf.
    ik zie er wel een beetje tegenop eigenlijk.
    Vanavond nog alleen decapeptyl.
    Morgenmiddag echo en afspraak.
    en morgenavond ook menopur erbij

chickie hoe gaat het met de krampjes van je kleine meid?

5. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    ster: had gisteren geef veel pijn vandaag is al achter de rug en ging gewoon oke. leuk is t niet maar allemaal voor een goed doel.
    succes vanavond meis!

6. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lief dat je het vraagt Ster, eerlijk gezegd is het een drama. Ze is al vanaf vanmiddag 4 uur aan het huilen en op en af stil. Maar ik kan er zelf ook erg slecht tegen ben ik achter :) Het gaat me zo aan het hart dat die kleine pijn heeft.
    Hopelijk groeit ze er snel overheen, want de avonden zijn zo echt niet gezellig!
    Manlief zat net alweer met 2 huilende dames op de bank, schaam schaam...

Goed dat je in het bijzijn van je man gaat prikken, die kan je sowieso tot steun zijn! Komt vast goed hoor meid! En dan morgen al stimuleren, spannend he!
    Hoe vind je man het?

en bij de andere meiden?

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    chickie: heeft ze echt na de voeding krampjes? Ik heb wel eens gehoord dat het middel Infacol dan zou kunnen helpen. Dat moet je dan voor de voeding geven. Mijn broer en schoonzus hebben het ook gebruikt bij mijn neefje. Ik had het zelf ook gekocht, maar ons meiske heeft er heel weinig last van gehad.

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankje voor de tip Stier! Infacol is sinds gisteren in huis en we hebben het nu trouw voor iedere voeding gebruikt. Ik hoop zo dat het helpt! (schijnt een paar dagen de tijd nodig te hebben)
    Fijn dat jouw kleine er weinig last van heeft gehad!

9. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    @chick ach nee zou zelf ook huilen hoor is gewoon niet leuk zo zielig v zo'n klein meisje. hopelijk gaat het middeltje werken.
    kan geloof ik ook met je eigen voeding te maken hebben toch?
    mijn zus hield bijv heel erg v pittig eten maar dr zoontjes hadden dan meteen last v de voeding. zij heeft dat middel ook gebruikt uiteindelijk wel geholpen.

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt Fozzy, het kan inderdaad met je eigen voeding te maken hebben. Ik houd me dan ook netjes aan de voorschriften om geen kool te eten, geen uien, geen gekruid eten etc.
    Dus we hopen maar het beste!

Lief dat jullie zo meeleven!

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Onze dochter heeft er volgens mij last van als ik uien eet (laatst een keer roerbakgroente gehad en toen was het huilen geblazen). Maar de chili con carne van afgelopen week ging wonderwel goed (met prei, bonen, etc). Dus ja, soms is er ook geen peil op te trekken.
    Hopelijk werkt het middel snel, chickie, want een huilend meisje in je armen is niet fijn ...

12. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Chickie wat vervelend. Hoop voor je dat het snel minder wordt. Lijkt me idd heel frustrerend omdat je weinig kan doen

Fozzy en ster goed gegaan met prikken..ik deed dit trouwens altijd zittend aangezien ik wel wat buikvet heb en dan kan je makkelijker prikken. Weet niet of jullie dat ook is uitgelegd dat zittend wat makkelijker is?

13. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden!

@ stier, uien zijn gemeen voor die kleintjes ja. Het is ook een beetje uitproberen waar ze wel en waar ze niet op reageren.

Arie, ik heb ook altijd zittend gespoten. Zittend creëer je ook zonder buikvet een zwembandje en daar kan die spuit dan precies in!
    Maar iedereen heeft zo weer z'n eigen maniertjes.

14. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    gisteren heb ik eerst een ijsklontje 5 minuten op mijn buik gehouden en toen de spuit erin gedaan. ik het begin aarzelde ik even, maar heb hem er toch maar snel ingezet. Deed helemaal geen pijn, ik voelde niks. kan misschien door het ijsklontje komen.

arie Ik heb staand gespoten, waarom weet ik niet haha, is geen reden voor

vandaag in het ziekenhuis geweest voor de uitgangsecho. alles was schoon gelukkig. De eerste keer dat ik een schone echo zag. Normaal zaten er altijd cystes.
    ze heeft uitgelegd hoe ik de menopur moest klaar maken, wat een gedoe zeg! zoveel handelingen!
    hebben jullie pregnyl gekregen voor de eisprong? nou die moet je op dezelfde manier klaar maken als menopur. veel werk dus
    omdat de spuit nu klaar was moest ik hem meteen zetten. Zonder aarzelen deed ik hem er eigenlijk in. Ik stond verbaasd van mezelf haha ik had nooit verwacht dat ik dit zo makkelijk zou durven.
    ook nu deed het weer geen pijn.
    ik hoop dat ik alles onthouden heb want mijn man was er niet bij.

chickie hopelijk zijn de huilbuien snel over. geef de kleine meid maar een dikke knuffel van me

stiertje geen uien meer eten dan. wel lastig als je je zo moet beperken in je voeding

15. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chickie: en is er al wat verbetering bij je kleine meid te merken? Ik kan me goed voorstellen dat je zelf ook geradbraakt bent en dan dus ook sneller emotioneel wordt! Hopelijk gaat het gauw beter!

Ster: fijn dat het spuiten goed gegaan is en dat je 'goedgekeurd' bent :).

All: de tijd gaat echt heel langzaam, pffff. Ik twijfel steeds meer aan een goede afloop. Voel wel van alles, maar dat lijkt toch wel verdacht veel op een naderende menstruatie. Geen pijnlijke borsten. Ik weet wel dat ik niet eerder echte conclusies kan trekken zonder bloed of een negatieve test. Maar toch... Zaterdag is de officiële testdatum, dan is het 15 dagen na terugplaatsing en 17 DPO. Mocht ik vrijdagochtend nog geen bloed gezien hebben, waar ik haast niet vanuit ga, dan ga ik dan al een testje wagen. Dan moet het ook echt wel duidelijk zijn.

16. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Chickie hoe gaat het nu met je kleine meid? Zo zielig als die kleintjes pijn hebben....

Pien laat de moed niet zakken hoor! In de komende dagen kan nog veel gebeuren. Deze tp moet gewoon een topper zijn :)

17. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pien: idd hou moed meis hoop dat de tijd wat sneller v je gaat.

Lelie: heel veel succes morgenochtend zet m op!

Arie: prikken gaat oke vandaag weer iets gevoeliger was weer aan de rechterkant maar ik hou t allemaal netjes vol :) ook ik prik zittend, dan heb ik tenminste echt een mooi rolletje waar ik goed in kan prikken haha

Chick: gaat het al ietsje beter met de kleine meid?

Ster: goed bezig meis. hebben ze bij jou niks gezegd qua follikels die klaar lagen? die menopur klinkt echt ingewikkeld zeg.

Ego: vandaag had ik de uitslag van mijn bloeduitslag die ik van de week had laten prikken. Mn vit D waarde was 75 was opzich ok maar moest wel verder gaan met de dosis en met zkh overleggen want ook bij de huisarts werd dus gezegd dat mijn dosis te hoog is als je zwanger zou zijn. dan is de max 400 ipv 1000 nu. gedoe allemaal wil ook niet te weinig innemen dan zakt de boel weer in.
    Mindere nieuws was dat mijn Hb(ijzer) laag was daar schrok ik wel van had ik jaren niet gehad en tis ook niet dat ik aan het menstrueren ben gweest de afgelopen maanden. ze dachten dat het van de operatie kan komen van paar weken terug maar leek mij eigenlijk sterk aangezien ik in mijn weekje ziekenhuisopname elke dag bloedafnames had en nooit wat gehoord heb over lage ijzergehalte. Denk zelf dat het komt door mijn endo dieet waar weinig vlees in zit wel eet ik veel groente maar kennelijk toch een tekort hoop dat ik het snel kan opkrikken.

18. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is ook wat Fozzy! Goed dat ze gecontroleerd hebben, nu kun je er iets mee!

Lelie, hopelijk is morgen het begin van iets moois!

Ster, wat goed van je! Hoppa die spuit erin! En mooi dat de uitgangsecho er zo goed uitzag!

Pien, pffft die laatste dagen hè! Ik hoop zo op goed nieuws voor je! Vreselijk dat je van alles voelt hè!

@ego, vanavond mijn kleine meisje op het koor laten zien. Ik was er wat huiverig voor gezien de vorige avonden. Maarrrrr het ging super! Bijna geen krampjes en madame sliep steeds. Zo fijn voor haar... en mij Hihi;)

19. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster zie je wel valt wel mee he? Je raakt er ook wel aan gewend hoor helaas :(
    Jep had tweede x ook pregnyl kreeg er de zenuwen van haha. Veel te bang voor omstoten dus liet mijn partner doen

Lelie en iui gehad en nu de wachtweken in?

Pien erg he.. de spannende laatste week en je kan niks anders doen dan wachten en steeds naar de wc gaan haha.. en wij kunnen alleen maar duimen voor je.
    Dus dat doen we maar voor je :)

Fozzy vitamine d bij mij was ie nu ook laag 58 grrr. Laatste keer 118.
    Maarre ik snap al die paniek van teveel nog steeds niet. Hier in NL gebruiken we echt lage doseringen. Dan is 400 echt weinig.
    Ik slik nu 1600 moest eigenlijk 800 maar duurt mij te lang idd.
    Opkrikken duurt maaanden. Valt me trouwens op dat wij endo dames daarnaast ook andere tekorten hebben. Ik had ook vit d en b12
    Tekort en ijzer idd maarre fozzy kan van operatie zijn hoor. Was bij mij toen ook laag en dat was normaal zei men. Vond ik niet haha en was nu perfect.
    Daarom hebben ze ws ook niets gezegd. Enne in fruit zoals appels zit ook ijzer he!

Chickie heerlijk mogen showen en dat ze voorbeeldig heeft liggen slapen.
    Hoe trots mag je zijn :)

20. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Yep Arie, iui gehad en nu wachten. Ik heb wéér een andere arts gehad. Deze zei dat ik pas na 17 dagen mocht testen. De eendenbek was niet zo prettig maar verder ging het prima. Zaad was ook goed gelukkig.

Deel Deze Pagina