Lieve Ster, het is logisch hoor die onzekerheid! Ik heb ook nooit met een ijsklontje of andere trucjes gespoten en heb er ook weinig ladt van gehad. Ik vond het prikken (en de hele ivf) erg meevallen. Dus maak je geen zorgen, dat kan ook Oja en buikpijn heb ik ook nooit gehad, alleen tegen de punctie aan had ik een beetje een 'vol' gevoel en was het niet zo prettig als ik hard op de bank neerplofte. Maar verder niets. Komt goed hoor deze poging! Alleen weet je wat zo erg is, relativeren kun je vaak pas achteraf en zeker in de wachtweken denk je van alles te voelen of juist niet te voelen en roept alles vraagtekens op.
Schattig denk niet zo laat hoor? Ik moest er om half 8 zijn. 9 uur geloof ik al aan de beurt.. Het is spannend maar je moet maar denken wordt er beter vam. Weet waar je aan toe bent en lekker ff nix mogen en moeten na operatie. Heerlijk nietsen en latem verwennen Mineraal bijna weer vrijdag. Hopenlijk krijg je dan duidelijkheid Ster jij oud haha. Jij van 80 denk? Ik van 77 dan moet ik helemaal op de flip haha.. Maarre dat prikken had ik ook niet veel last van hoor. Af en toe van de decap en ik voelde ook niets beide keren. Vrijdag weet je pas meer en overstimulatie moet je ook echt niet willen hoor. Duurt lang he tot vrijdag! Maar je bent nu echt wat aan het doen ipv die rot lucrin pil enz Fozzy wanneer mocht jij ook al weer voor fm meting? Boboke hoe gaat het met jou? Lelie en bij jou? Kan je een beetje afleiding zoeken?
Chickie thanks maar dat kan ik ook van jullie zeggen..was helemaal niet van plan om aktief te schrijven maar hoop dat een ander ook wat heeft aan mijn ervaringen. Vind wel lastig om te kijken hoe je dingen opschrijft haha Maar ja even ego..nog last van buik en rug voornamelijk als ik werk dus veel zit. Ff geen zin in zhs of iets dus ik wacht duitsland af..ben dus eigenlijk beetje bang dat de endo lekker aan het doorgroeien is of het is littekenweefsel. En tja alhoewel ik ook door wil gaan met ivf 3 ben ik dus ook heel bang voor de klap als het niet lukt en hoe of wat met de endo. Zucht Dilemma's pff. Maar ik vind het gewoon fijn om met jullie mee te leven. Partner en omgeving doet zijn best maar begrijpen doen ze het niet.. Maar goed wil mezelf toch posi houden dus doe mijn best Maarre hoe is het bij jou? Krampjes wat afgenomen?
Toch is het knap van je! Ik snap je dilemma en je angst! Endo is zo verradelijk! En wbt partner en je omgeving. .. ze kunnen hun best doen, maar het echt begrijpen wat je voelt enz dat is iets anders! Krampjes zijn hier sinds maandag een stuk minder! Zoooo fijn! Ze zit nu veel beter in haar vel. Ook wordt ze steeds alerter, grappig om te zien! Met 4 weken al een hele dame
Chickie ja heerlijke rotziekte hoop voor jou dat je voorlopig nog niet rekening met de endo hoeft te houden en heerlijk van je meisje nog kan genieten.. Gelukkig dat dat wat beter gaat. Heb bij mijn neefje koemelkallergie gezien..ging door merg en been bah wat zielig zeg.. gelukkig hebben we tegenwoordig wat betere middelen toch? 4 weken alweer gaat hard!
Balen... 2 collega's zwanger. Beide ook op dezelfde dag uitgerekend. Van 1 wist ik het, ze vertelde het mij al met 6 weken. Heb het er een beetje moeilijk mee als we het rooster bespreken voor de rest van het jaar... maar verder struisvogelpolitiek bij die 2 zolang er niets te zien is! Geen klachten verder. En ik heb me een extra dag laten werken komende week, wat meer afleiding. Cliënten zijn leuk 😀 Chickie al 4 weken!! Wat gaat de tijd snel...
Lelie wat rot zeg..dan komt het ineens heel dichtbij en dan is het idd slikken en straks knop om.maar ms ben jij het straks ook Oh das heerlijk lekker afleiding
@chickie: fijn dat de krampjes minder geworden zijn. En leuk he, die ontwikkeling. Straks gaat ze lachen, dat is ook geweldig mooi. Hier beginnen we al een redelijke werkmodus te vinden. Meiske was gister voor het eerst bij de gastouder (daar gaat ze voortaan iedere week een dag naartoe). Volgens mij ging het allemaal wel goed. Er zijn nog 2 oppaskindjes, dus dat is wel gezellig; ze was 's avonds helemaal total loss. @lelie: went nooit he, die zwangerschapsmededelingen. En de hele wereld lijkt dan ook zwanger. Ik hoop jij binnenkort ook!!
Lelie gelukkig is het dit keer goed gegaan met de iui. 17 dagen is wel heel lang hoor, ik weet niet of ik t zo lang zou volhouden om niet te testen . Succes met broeden Pien ook hier nog een keer een dikke knuffel. Ik zou het in ieder geval aankaarten dat je vorige keer zo heftig gereageerd hebt op de progynova. En je hebt zelf toch een mooie regelmatige cyclus? Zou dan ook moeten kunnen in natuurlijke cyclus. Chickie gelukkig gaat t weer beter met je kleine meisje. Gaat t ook weer goed met jou? Schattig heel veel succes morgen! Ster het is ook nog best vroeg om nu al iets te voelen qua groei, dat komt op z'n vroegst kort voor de punctie. Ikzelf heb helemaal geen druk of zo van mijn follikels gevoeld toen en had er toch 14. Arie die hoge doseringen van vit d zijn ze voorzichtig mee als je zwanger bent, omdat er onderzoeken zijn die aantonen dat het schadelijk is voor het vruchtje. Als je niet zwanger bent kun je ook gerust hoge doseringen krijgen in Nl. Fozzy slijm is heel normaal, dat heb je tijdens je gewone cyclus ook, alleen heb je nu toch wat meer follikels en daarmee ook meer slijm Mineraal heb je de hysteroscopie vrijdag? Heb ik denk ik even gemist . In ieder geval succes! Ik hoop dat ik iedereen gehad heb, anders sorry. Ego. Hier nog steeds erg onzeker over het ontbreken van krampjes in mn baarmoeder en andere kleine kwaaltjes waar je altijd over leest. Het meest zorgelijke vind ik dat ik het wel de eerste dagen voelde en vanaf vorige week donderdag helemaal niks meer. Vorige keer in november betekende dat niet veel goeds... Maar ja nog 9 dagen wachten
Pien, wat ontzettend balen zeg! Je leeft er zo naar toe en dan toch die klap. Je schrijft over een test 13 dagen na de punctie. Bij mij is gezegd 14 na terugplaatsing dus 18 dagen na punctie. Dat scheelt nogal. Misschien is er nog een heel klein beetje hoop....al zul je dit zelf natuurlijk het beste aanvoelen... Boboke, blijft ook voor jou spannend. Hopen dat het goed mag blijven gaan! Arie, die angst die je beschrijft. Zó herkenbaar. Altijd die vraag in je achterhoofd óf het ons ooit gaat lukken. Dat maakt mij erg onzeker en inderdaad angstig. Probeer daar niet te veel over te denken, al is dat erg lastig! Ego, bedankt voor jullie reacties mijn vorige vraag over de rustmaand na punctie. Ik kom hier nog terug. Het wachten duurt lang......Heb een heel slecht voorgevoel. Ik voel mijn borsten totaal niet. Vorige keren voelde ik het wél heel duidelijk. Ook na terugplaatsing met negatieve test. Toen kwam het door de Utro. Nu gebruik ik al bijna een week Utro en voel niets! Zou het kunnen komen doordat mijn lichaam al een beetje gewend is Utro? Hoop maar dat mijn voorgevoel niet klopt.....
Ik ben ook benieuwd hoe lang de endo zich koest houdt Arie! Ik moet over twee weekjes naar de gynaecoloog voor nacontrole van de bevalling, zij heeft mij ook twee keer geopereerd en is nauw betrokken geweest bij de IUI en de IVF en we gaan het dan ook gelijk hebben over het plan voor wbt de ontwikkeling van endo/ doorslikken van de pil en een evt. tweede kindje (niet dat we daar al over nadenken, maar er is wel gezegd dat ik er goed aan doe om niet al te lang te wachten). Ik heb trouwens te vroeg gejuicht over de krampjes... Het is de hele avond al feest, zo zielig! Ze huilt nu ook voor het eerst met traantjes.. blugh moederhart breekt weer. Boboke, ik heb ook nooit zulke dingetjes gevoeld hoor toen ik net zwanger was. Maar ik begrijp je onzekerheid wel, zeker na je nare ervaringen. Met mij gaat het gelukkig weer erg goed. Morgen moet ik nog op controle bij de huisarts, maar ik verwacht niets geks. Emma, ik heb dat ook vaak gezegd.... wist je maar OF het ooit ging lukken, dan zou je al anders in alle behandelingen staan. Maar helaas, zo werkt het niet.. Stiertje, jij zit dus weer aardig in het ritme! Wat leuk dat het zo goed ging bij de gastouder! Dat is ook maar afwachten! Maar dan ga je toch met een lekkerder gevoel weg. Lelie, dat is echt niet leuk zeg! Je wilt het zelf zo graag en dan hoor je uitgerekend van 2 collega's dat het bij hen wel is gelukt! Wel fijn dat je op je werk verder wat afleiding kunt vinden! Ik hoop ook dat je voorgevoel niet klopt hoor! Het zou zo mooi zijn als het is gelukt!
@chickie: ja, het werkritme went sneller dan gedacht. Inderdaad fijn dat het goed ging bij de gastouder. Maar oma blijft toch fijner Ik ben benieuwd wat ze je voor advies gaan geven omtrent de endo. Ik heb zelf heel weinig last van endopijn (maar wel degelijk vrij ernstige endo) en ik weet nog niet precies wat ik ga doen. Eerst maar eens kijken wanneer m'n cyclus überhaupt weer iets gaat doen. En dan z.s.m. voor een brusje denk ik. Eventjes zelf proberen, maar niet te lang, dan gaan we gewoon nog een keer naar DD. Maar voordat ze daar weer een behandeling willen doen, moet je eerst 2 mnd gestopt zijn met de borstvoeding en ik wil graag wel minstens een halfjaar volmaken.
Boboke dat wist ik niet maar vind sowieso hele vitamine gedoe onduidelijk. Hele discussies gehad over b12 spuiten..nu doe ik dat lekker zelf na een lange strijd. Snap dat je nog niet gerustgesteld bent en duurt natuurlijk nog even voordat het de 14e is. Kan er helaas niet over mee praten maar begrijp idd dat genoeg dames niets merken. Mijn zusje was al ruim 12 weken zwanger ondanks pil en zware ongi's. Heel veel sterkte komende dagen! Emma ja klopt konden we maar vooruit kijken alhoewel ik op zich de medische kant van ivf mee vond vallen blijft die angst dat ik mijn hele leven met vele klachten van de endo moet leven. Als je dan met lege handen blijft staan tja denk dat dat een hele klap gaat worden. Gelukkig kan ik wel veel afleiding in mijn dieren vinden en heb ik een lief neefje Stiertje heb jij nog geen steeds geen normale cyclus op zich met endo niet erg natuurlijk Ben jij verder niet onder controle dan? Chickie dat is wel heel fijn dat zij je zo goed kent. Dan hoef je niet weer alles uit te leggen enz. Ben benieuwd wat ze gaan voorstellen bij je Ach gos toch nog moet kijken naar je huilende meisje door de krampjes wat vervelend zeg! En die traantjes blegh het lijkt wel uit het onderste van hun teentjes te komen.
@arie: nee, ik ben niet onder controle. Heb in het dagelijks leven eigenlijk nauwelijks last van de endo. Hoogstens 1 of 2 dagen in de maand, als ik ongesteld ben. En dan kan ik het meestal wel af met een ibu'tje. Mijn endo is dus ook pas bij toeval ontdekt tijdens de iui-behandelingen. Maar nu dus inderdaad nog geen cyclus, vanwege de borstvoeding. Op zich wel fijn, maar ik wil ook wel heel graag een brusje. Dus ja ... laat maar weer komen die cyclus. Dan gaan we eerst even lekker zelf proberen.
@Pien, wat kl*te allemaal zeg! Bah! En ik had zoveel goede hoop voor je.. sterkte meis!! Ik duim echt voor je cryo! @Schattig, hoe is je operatie gegaan? Ben je thuis aan het bijkomen? Doe rustig aan.. laat je lekker verzorgen en in de watten leggen! Fijn dat het achter de rug is, beterschap! @Mineraal, heb jij je hysteroscopie-onderzoek al gehad? Wat hopen ze daarmee te kunnen vaststellen? @Arie, ik herken het wel hoor.. iedereen wilt meeleven, maar niemand begrijpt eigenlijk echt hoe het voor je is en wat het allemaal met zich meebrengt. Uiteindelijk beland je dan toch meer in een 'ik leg het jou uit-gesprek' dan dat je op gelijkwaardig niveau met elkaar kunt kletsen. Mag je lekker hier doen hoor. Doe rustig aan en zorg goed voor jezelf! Niet teveel verplichtingen op leggen, het is al spannend zat allemaal. @Lelie, het voelt nooit eerlijk als anderen zo makkelijk zwanger worden en jij zo'n zwaar traject doorloopt. Maar laten we inderdaad hopen dat jij misschien tzt ook een wurmpie in je buik hebt. @Boboke, moet je nog zo lang wachten? Wat shit! Is dat voor de eerste echo? Kun je niet toch al iets eerder terecht? Het hoeft echt niks te betekenen! Er zijn genoeg vrouwen die niks voelen/merken. Ik duim voor je meid, hou wel vertrouwen he! @Emma, ook op het wachtbankje inmiddels? Spannend hoor, kun je je gedachten een beetje verzetten? @Stiertje, fijn dat je strakjes zelf even 'aan de slag' kunt, is toch een leukere manier van proberen Hopelijk komt de cyclus snel op gang voor je! Hier gaat het goed, wachten duurt lang. Zit nu op dag 10 na de punctie. Ik had zondag redelijk wat helder bloedverlies, maar daarna niet meer (af en toe een druppel). Voel niks aan m'n borsten, maar wel de hele tijd het gevoel 'dat m'n eten hoog zit' en af en toe een steek in m'n linker eierstok. Het rare is dat je niet weet of het van de utro, van aankomende menstruatie of zwangerschap vandaan komt. Ik heb er stiekem gezegd weinig vertrouwen in, maar we gaan het zien. Het is echt afwachten nu! Onze 2e 8-cellige embryo heeft zich tegen alle verwachtingen niet doorgedeeld dus kon niet in de vriezer helaas.
Emma ik ben even kwijt wanneer ji je tp gehad hebt en wanneer je testen mag, sorry . Klinkt alsof je in de tweede wachtweek zit...ik heb trouwens nooit iets van de utro gemerkt, ook niet van de pregnyl muv de allereerste keer chickie wat fijn dat jij er weer helemaal bovenop bent. Wat zielig dat je kleine meisje nu weer zoveel last heeft. Hopelijk wordt t snel minder. Stiertje fijn dat alles goed gaat met de opvang van je dochtertje en tuurlijk is oma fijner Het zal toch wel even spannend zijn of het nu spontaan zou lukken nu je lichaam weet hoe t moet, wie weet?? Eerst nog even genieten van je kleine meid Arie ik vind t ook allemaal een ingewikkeld gedoe met al die vitamines. Ik laat t nu ook maar gewoon rusten, want t enige wat ik ervan gehad heb, is een hoop stress. Joliee moeilijk hè die wachtweken, zeker nu die tweede week. Het kan alle kanten op met die klachtjes of juist geen klachtjes. Wanneer mag en ga je testen? Balen dat je andere emmy het toch niet gered heeft. Dan moet deze het gaan worden!! Dit wordt dan inderdaad de eerste echo. Eerder heeft geen zin, want dan is er zo goed als niks te zien en dan zit je nog in spanning. Zonder mmm krijg je zelf pas rond 10 weken de eerste echo
Joliee, spannend hoor. We lopen denk ik aardig gelijk. Boboke, ik mag over een week testen. Maar ik voel echt niets. Zelfs geen zere borsten vd Utro... Vreemd wat ik allemaal lees over vitamine D enzo en sommigen hadden het over prikken op endo-waarden en pas daarna toestemming tot start ivf. Bij mij hebben ze wel bloed geprikt, maar hier hebben ze volgens mij echt niet op getest. Ik mocht ivf 2 'gewoon' starten omdat bloed uitslagen een jaar geldig zijn (ben sept. Ivf 1 gestart). Beleid per ziekenhuis verschilt volgens mij echt enorm! Heb trouwens gehoord dat, wanneer deze verse terugplaatsing niet gelukt is, ik tóch zonder rustmaand verder mag. Rustmaand eigenlijk protocol, maar ze hebben een uitzondering gemaakt omdat alles er van binnen 'rustig' uitzag. Er was niet veel schade vd punctie meer zien....Nu maar hopen dat het niet nodig zal zijn. Sterkte iedereen weer!
@ Emma, mij hebben ze ook nooit op dat soort dingen getest hoor! Oh dus voor jou geen rustmaand, op zich fijn dat je gelijk door mag. Maar let wel goed op je lijf he! Gun jezelf ook wat rust om te herstellen of bij te komen van de poging. Oh nee dat is niet nodig, want deze poging is gewoon gelukt toch @ Joliee, wat spannend wordt het voor jou zeg! Ik hoop maar dat het bloedverlies niets negatief te betekenen had. Wat jammer van je embryo! Dus nu heb je niets meer over van deze poging? @ Boboke, 9 dagen nog wachten ohhhh wachtweken duren lang, maar ik denk dat deze dagen ook heeeeeel erg lang duren! Komt vast goed meis! Dat moet gewoon! Hoe houdt je man zich? @ Arie, ik snap je angst wel! Lege handen en je leven in het teken van de endo... als je dan nog het wonder hebt mogen meemaken, dan zijn de endoklachten tenminste iets dragelijker! @ Stiertje, op zich wel logisch dat DD eerst 2 maanden wil wachten na de borstvoeding. Je hormonen moeten zich immers eerst herstellen! Ik ben ook wel benieuwd wanneer er bij jou weer een cyclus is. Ik ben best wel bang voor de eerste menstruatie. Bij mij was het vlak voor mijn grote operatie echt drie weken in de maand vreselijk en na de operatie had ik ook gelijk weer klachten. Dus vrees met grote vrezen, maar hoop dat de zwangerschap goed heeft gedaan! En wat er hier ook wel gezegd wordt, het zou mooi zijn als jouw lijf nu weet hoe een zwangerschap tot stand moet komen en het nu ook zelf kan... Ik duim!!! Wat zou dat mooi zijn! @ Ego, het gaat blijkbaar toch niet zo lekker met me. Moest vanochtend naar de arts voor controle en nu zonder medicatie blijkt mijn bloeddruk toch weer enorm gestegen Ik blijf nu voorlopig onder controle en het schijnt ook wel bij het 'ziektebeeld' van de zwangerschapsvergiftiging te kunnen horen dat het een aantal maanden aanhoudt of dat je bloeddruk voorgoed verhoogt is. Hoop maar dat dat laatste niet het geval is. Wat wel leuk is, is dat ik morgen met de kleine meid naar de school ga waar ik lesgeef. Even haar showen aan mijn kleutertjes, zin in! En dan zaterdag komen alle collega's de kleine bij mij thuis bewonderen (wordt een drukke boel, want de collega die in de nacht na mij beviel is er ook bij die dag. Dus het is een dubbel kraamfeest ).
@chickie: balen zeg, dat je bloeddruk nog te hoog is. Het is dus wel ingrijpend voor je lichaam (geweest). Blijft leuk om je kleintje te showen he? Bij mij zijn er ook veel collega's langsgeweest. Ik heb wel mazzel met weinig endopijn, als ik dat vergelijk met de andere dames hier. En je hoort idd dat een zwangerschap de beste remedie is, dus wie weet 'snapt' mijn lichaam het nu wel Ik wil in ieder geval een halfjaar volledig bv geven en dan zien we daarna wel weer verder. Misschien komt mijn cyclus snel terug als ik naast de bv bijvoeding ga geven ...
Hi meiden, even een berichtje hoop geschreven weer. Schattig: hoe is je operatie gegaan? is het allemaal volgens plan gelukt? Mineraal: hoe zijn je onderzoeken gegaan? ik hoop goed. Lelie: alles ok? nog veel afleiding? Chickie: wat rot van je bloeddruk zeg hoop toch dat het tijdelijk is. Laat je maar goed in de gaten houden meid. Leuk gehad bij de schoolkindjes? Emma: wat spannend zeg nu voor jou dat wachtbankje. duim v je! Ster: hoe gaat het spuiten? Pien: hoe voel je je nu? is je ongi echt doorgezet? vind het zo klote v je. Boboke: nog een weekje en dan mag je eindelijk v de echo. Voel je je ok? al meer kwaaltjes? Arie: hoe is het met jou en de pijn? ego: vanochtend eerste FM meting gehad. Ik heb er een heel gemengd gevoel bij. totaal 10 eiblaasjes waarvan er 7 stuks tussen doe 10mm en 16mm waren daarvan denken ze wel dat dat goed gaat komen. Er waren een 3 onder de 10 mm daar weten ze niet van of die nog mee gaan doen. Ik vond het best weinig omdat ik zo vaak grotere aantallen hoor. Ik had er vorige week bij de uitgangsecho ook 10 dus er is niks bij gaan groeien of iets dergelijks. Ik moet maandag weer terug en hoop dat er nog wat groeit en doorgroeit. Punctie kan woe/do/vrij zijn niets is nu nog zeker. bms was al 12mm dat was het enige waar de gyn echt uitgesproken positief over deed over de rest zei ze niks of het goed of slecht is. Lekker veel onzekerheid hier dus.