Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Hoi Meiden,

Even een kort berichtje van mij!
    De operatie zit erop en ik blijk een ernstige vorm van endometriose te hebben. Het zit vooral bij mijn darmen en baarmoeder, gelukkig waren de eileiders wel toegangelijk.
    Helaas lig ik nog in het zkh want ik wou niet wakker worden van de narcose en kon moeilijk ademhalen. Net kwamen ze mij vertellen dat ik in iedergeval een longontsteking heb. Verder heb ik heel veel last van het gas en dit ik combinatie met een longonsteking. Ws mag ik zondag naar huis.

2. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Dames wat praten jullie toch veel haha. Moet eerst ff bijlezen hoor!

Maar wil wel ff zeggen jeetje schattig wat naar allemaal.
    Hoop dat je er snel bovenop komt! Laat je maar goed verzorgen in het ziekenhuis.
    Ik heb ook ernstige vorm endo bij mij zit alles vast zg frozen pelvis maar dat je eileiders wel toegankelijk zijn is super nieuws. Als je er weer aan toe bent horen we je graag weer

Fozzy echt heb het al eerder gezegd hier staar je niet blind op aantallen..ik dacht ook zo toen maar ik weet nog de eerste keer na punctie hoorde ik naast me een dame had iets van 20 follikels en maar een paar eicellen..ik maar paar follikels maar wel allemaal eicellen toen dacht ik echt zie je wel gaat niet om hoeveelheid maar kwaliteit! Was meteen trots :)
    Er kan in die paar dagen nog goed groei plaats vinden hoor!
    Op dus naar de volgende meting!

3. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Stiertje, Het zou best kunnen dat je cyclus weer van start gaat als je gaat bijvoeden. Je borstvoeding zal dan misschien ook wel wat gaan teruglopen. Maar nog maar even genieten van de momenten dat je borstvoeding kunt geven!
    @ Schattig, wat lief dat je hier even laat weten hoe het met je is! Het is zo te horen dus best pittig (geweest)! Rot dat je nu nog in het ziekenhuis moet blijven, maar je ligt daar nu wel even op de beste plek! Eerst goed beter worden hoor, want een longontsteking is niet niks en dat komt er nu wel even bij. Heel veel sterkte en beterschap!
    @ Fozzy, zo wat is je baarmoederslijmvlies al dik zeg! Ik had geloof ik die dikte op het moment vlak voor de punctie. Dus jij hebt nu al een aardig warm nestje klaarliggen. J
    Ik denk toch ook echt niet dat je teleurgesteld moet zijn hoor met dit aantal follikels! Het is hartstikke netjes. Gemiddeld groeien de follikels zo’n 2mm per dag, dus het kan nog alle kanten op.
    En je hoeft trouwens niet blij te zijn als je heel veel follikels hebt, dan zit je snel tegen overstimulatie aan en de kwaliteit van de eitjes is vaak minder. (en uiteindelijk gaat het daar om!)
    @ Arie, precies dat dacht ik ook! :)

4. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Schattig poeh dat is een flinke operatie geweest. Nu maar goed opknappen. Jammer dat de endo ernstig is, hopelijk kunnen ze het nu goed onder controle houden.

Ego,
    Ik voel wel wat in mijn buik, heb een paar dagen geleden ook wat bloed verloren. Heel weinig hoor, kleine puntjes eigenlijk, sliertjes. Ben benieuwd of het de Pregnyl is of toch iets positiefs :)

5. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oeh Lelie, ik hoop met je mee! Wat spannend zeg!

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Emma ik had ook nooit klachtjes van de utro hoor. Zat ook altijd vol verbazing te lezen over vrouwen die daar zo veel last van hebben. Goed nieuws van die (niet) rustmaand, maar ik hoop dat je helemaal geen volgende poging nodig gaat hebben ;)
    Oh en bij mij is er DD getest op dit soort dingen nav meerdere miskramen en op mijn verzoek.

Chickie jeetje toch weer even schrikken dan. Voel je er zelf helemaal niks van? Goed dat je zo onder controle staat. Rustig aan doen hè?!
    Hoe was het bij je kleutertjes?

Fozzy 10 is echt een mooi aantal hoor! Alvast succes voor maandag.
    Sinds een dag of 2 heb ik af en toe wat gevoelige tepels. maar dat is het dan ook wel. Ben blij als het eindelijk vrijdag is. Moeten ook nog wachten tot 15.30...

Schattig jeetje toch wel even schrikken denk ik als je niet zo goed uit de narcose komt. En dan ook nog longontsteking! Vervelend dat je ook zulke ernstige endo hebt. Hebben ze nu ook iets verwijdert of echt alleen gekeken? Doe lekker rustig aan en hopelijk mag je morgen naar huis. beterschap

Lelie ik hoop op goed nieuws voor je :)

Fijn weekend iedereen!!

7. Joliee

Joliee Lid

16 jan 2014
    57
    0
    6
    NULL
    NULL
    Meiden, even update: vannacht ben ik flink gaan menstrueren helaas (1 dag voor testdatum). We hebben geen cryo's dus pas over een paar maanden een nieuw traject in. Eerst dit een plekje geven. Met die reden zal ik ook even niet actief deelnemen hier.

Alle meiden die bezig zijn of moeten beginnen: succes en blijf erin geloven!! Knuffel voor jullie en bedankt voor alle medeleven afgelopen tijd. Super fijn om dit met lotgenoten te delen!

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Joliee balen meis :(. Neem je tijd om het een plaatsje te geven. Sterkte en knuffel

9. fozzy

fozzy Actief lid

18 jul 2013
    220
    0
    16
    NULL
    NULL
    schattig: heftig jouw operatie meis. khad door mijn operatie ook een longontsteking opgelopen zet je idd ff achteruit. goed aansterken in het zkh en dan het weer per dag gaan bekijken. heel veel beterschap!

Jolie: oh war rot zeg :( snap dat je even afstand neemt. sterkte en een knuffel.

Boboke: je voelt dus wel al iets meer ik hoop dat t snel vrijdag is en jij een mooie echo hebt jammer idd tot eind v de dag wachten. maar dan ga je wel misschien heel mooi Valentijnsdag/avond in :)

lelie: dat klinkt een beetje als innesteling. ik duim v je!

krijg steeds meer endonpijn helaas vooral die kontpijn weer grr.
    mja daar zit de endo ook. van mij mag t snel maandag zijn en is de boel hopelijk mooi gegroeid. enige waar ik toch stiekem weer onzeker over ben is het bms. is dat straks niet over een paar dagen veel te dik als t nu al 12mm is? kga t maandag iig wel ff meteen vragen.

10. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lelie hoop mee dat het innesteling was. Spannend :)

Ster hoe was bij jou de follikel meting?

Mineraal hoe is het gisteren gegaan? Heb je wat duidelijkheid?

Chickie jeetje bij jou gaat het ook niet allemaal lekker zeg :(
    Heb je wel lekker je meisje kunnen showen?

Stier wel fijn dat jij de endo niet zo erg voelt maar snap idd wel dat je snel weer op de rit wilt zijn. Hopelijk is je straks nog een tweede kindje gegund en wie weet idd vanzelf. Wonderen bestaan gelukkig nog!

Boboke zal het niet meer over die rotvitaminen hebben. :)
    Duim voor je op een mooie echo vrijdag a.s. snap dat je voorlopig nog niet gerust bent. Maar bij dd is gelukkig eea uitgesloten en dit is helemaal spontaan gegaan.
    Moet toch een goed teken zijn :)

Ach joliee wat naar zeg. We snappen heel goed dat je ff geen zin hebt om hier te praten. Heel veel sterkte met het verwerken. Als je er weer aan toe bent horen we je wel weer!

Fozzy gadver endo pijn?
    Je mag wel gewoon pijnstilling nemen he! Mag iig paracetamol en mag zelfs zwaarder tot punctie maar snap dat je dat niet zomaar doet. Wilde ik ook niet.
    Qua dikte bms kan ik je niet veel mee helpen. Bij mij was altijd goed en nooit op dikte gelet

11. Emma4

Emma4 Lid

9 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Joliee, wat een ontzettende tegenvaller zeg!
    Sterkte komende tijd en we leven hier met je mee....

12. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Joliee: sterkte!
    Fozzy: geen probleem hoor, mijn bm slijmvlies was bij de eerste ivf zelfs meer dan 20 mm en dat kon ook geen kwaad...

13. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Joliee, Oh nee he! Wat onwijs rot voor je! Ik snap het helemaal hoor dat je je even terugtrekt!
    Neem de tijd om dit te verwerken! Knuffel!

@ Boboke het is wel een hele mooie datum voor een echo! En die gevoelige borsten zijn wel een goed teken hoor! Verder hoef je ook echt nog niet veel te voelen.. En ik geloof er in hoor! Komt wel goed schatje ;):)
    Ik voel zelf inderdaad helemaal niets van die hoge bloeddruk. verraderlijk he!

@ Fozzy, vervelend dat je nu endopijn erbij krijgt! Ik heb tijdens mijn IVF ook wel last gehad van de endo. Gemeen he! Hopelijk is het de laatste keer meis!

Het was gisteren heel erg leuk bij mijn klasje. Ik weet niet of ze het nou leuker vonden om mij te zien of omdat de kleine meid erbij was, haha! (ik vrees het eerste)
    De kinderen waren erg enthousiast, zo lief en enthousiast die kleintjes!

14. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Ik reageer nu ff kort. Morgen reageer ik weer uitgebreider :)

Arie ik heb morgen mijn 1e fm meting. Super spannend. Hopelijk groeit er wat.
    ik heb vandaag en gisteren al de hele dag een vrij aanwezige buikpijn. Dus hopelijk betekent dat dat er flink gegroeid wordt in mijn buik

Fozzy succes morgen bij de 2e meting

Jolie aaahhh wat rot nou :( wat erg dat het niet gelukt is

boboke ik duim nog steeds voor je. Laat de zwangerschap verschijnselen maar komen!

15. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @ster: hoe ging het vandaag? Hopelijk een flink gevulde 'eierdoos' :)

@ego: vanochtend met ons meiske naar de kinderuroloog geweest, vanwege haar aangeboren nierafwijking. Het is de bedoeling dat er een reconstructie-operatie gedaan wordt, waarbij het niet-werkende deel van haar ene nier wordt weggehaald, plus de extra urineleider (voorzover ze daar bij kunnen). De verwachting is dat er daarna geen urine meer terug gaat stromen van de blaas naar deze nier. De operatie zal tussen 1-3 maanden vanaf nu gaan plaatsvinden. Tot die tijd moeten we haar preventief antibiotica blijven geven.

16. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Poe best een pittige operatie denk ik Stiertje!
    Zie je er tegenop?

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, vind het wel spannend. Het idee dat ze gaan snijden in dat mooie, gave lijfje. Vreselijk natuurlijk. Maar ja, het moet gebeuren. Laten ze het dan maar zo snel mogelijk doen.

18. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Jeetje stiertje dat klinkt heftig. Hopelijk slaat je kleine meid hier zich goed doorheen. Wat zielig is dat he om een babytje te opereren. Laten we hopen dat alles goed gaat

ik had links: 1 van 12 mm en 2 van 10 mm
    rechts: 4 van 12 mm en 3 van 10 mm

Verder geen kleinere ....
    De vrouw zei dat ik me nog geen zorgen moet maken omdat het pas controle dag 8 is (7xgespoten) en dat er nog meer kan bijkomen .
    maar de aantallen vind ik tegen vallen en ben de hele dag al verdrietig en ben niet gaan werken. Hopelijk groeien ze alle 10 mee
    Baarmoederslijmvlies was 8

Woensdag weer een echo

19. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje, ik begrijp je volkomen! Wat een naar vooruitzicht zeg! Maar het is wat je zegt, je weet waar je het voor doet en laten ze het dan maar snel doen!
    Ach kleine meid!

Lieve Ster, niet verdrietig zijn hoor meis! Er kan nog best veel gebeuren! Ik heb bij mijn IVF 14 dagen moeten stimuleren en bij iedere meting stond het er weer anders voor. Dan groeiden de grote weer heel hard en stonden ze opeens weer stil en groeiden juist de kleintjes toch weer mee. Je weet het niet, het is zo onvoorspelbaar.
    Probeer een beetje met de wind mee te waaien, hoe moeilijk dat ook is. Je kunt er immers zelf niets aan veranderen.
    En de formaten liggen bij jou nu nog heel dicht bij elkaar. Dat is heel erg mooi, want dan kan er nog van alles gebeuren!
    Bij ons in het ziekenhuis gingen ze altijd uit van een gemiddelde van 6 a 8 follikels. Daar wilden ze er liever niet meer ivm met de kwaliteit van eitjes in de follikels en je weet ook niet of in alle follikels wel een eitje zit. Dus dan sta je er echt heel goed voor hoor!

Ik houd de moed erin hoor voor je!

20. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Wat lief van je chickie. Jij weet altijd iedereen zo goed te steunen.
    thanks meid

Deel Deze Pagina