Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    lelie ik snap je gevoel wel. voor je gevoel is deze poging mislukt, en dan gaat je beschermings mechanisme aan door te denken: ik wordt nooit moeder, ik ben vast geen goede moeder etc. Maar dat is echt niet zo.
    Nu voelt het gewoon effe rot!! Maar tuulijk ben je wel een goede moeder, je wilt dit zo graag, je zou alles doen voor je kleine mannetje of meisje. En een hond opvoeden is zoveel anders dan een kind opvoeden. Mijn broer kan perfect zijn honden naar hem laten luisteren, ik ken niemand die dat zo goed kan dan hij, Maar hij kan totaal niet met mensen / kinderen overweg. Das zo'n verschil.

En stel dat deze poging niet gelukt is dan kom je bij dr schoot bij een super goede arts terecht, hij gaat je onderzoeken, hij gaat een behandelplan maken, en je gaat ivf doen.
    Dat klinkt als een goede kans op zwangerschap.

Geef de moed niet op hoor !!

schattig wat fijn dat het wat beter gaat

arie ik krijg 1000 mg paracetamol, 500 mg naproxen en 10 mg diazepam. Dat was het, dus geen infuus met rapifen, geen morfine prik in me bil. dit was het. Ik vind het persoonlijk wat weinig. Ik moet het over me heen laten komen maar vind het dood eng. Ik weet dat het maar even duurt, ik hoop dat ik achteraf kan zeggen dat het meeviel
    hoe gaat het met jou arie ?

boboke dikke knuffel voor jou

pien voor jou ook, hoe voel je je nu ?

chickie hoe gaat het met de kleine meid ? heeft ze nog last van krampjes ?

2. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Schattig. Gelukkig goed te doen met pijnstilling. Is moeilijk maar doe gewoon nog lekker rustig aan en laat je heerlijk verwennen :)

Ster. Ah ms tikt de diazepam lekker aan hihi. Idd laat het lekker over je heen komen en geloof me als endo dame ben je al heel wat gewend. Ik vond meekijken heel interressant en afleidend. Ze gaven het bij mij al heel snel op om me af te leiden had geen zin haha..wij zijn bikkels hoor!!
    Duim voor je op een mooie oogst morgen.
    Ik heb af en aan last tot aan doorstraling in rug maat merk dat het erger tijdens werken is. Zittend beroep dus drukt denk dan hele dag in mekaar? Maar verder gaat goed. Morgen weer stap vooruit

3. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster heel veel succes vandaag. Ik ga zo richting dd.

4. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ster en Arie, heel veel succes vandaag!

5. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Ook namens mij succes vandaag Arie en Ster!!

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #2546 ster80, 17 feb 2014
    Laatst bewerkt: 17 feb 2014
    Bedankt allemaal voor het succes wensen meiden. Echt super lief!

Ik was in de auto al aan het huilen omdat ik zo zenuwachtig was

Rechts had ik 5 follikels. Dat deed wel zeer maar met een paar keer goed in en uit ademen was het wel te doen.

Toen even pauze

Links had ik 5 follikels. Wat deed dat zeer!! Au au au. Mijn eierstok ligt verhoogt en ze konden er niet goed bij. Er waren er 3 aangeprikt en toen moesten we ff stoppen omdat het niet meer ging.

Daarna hebben ze heel hard op mijn buik gedrukt en moest ik op mijn zij liggen en daarna op de andere zij maar ze konden er niet bijkomen.

Van de 10 follikels zijn er dus 8 aangeprikt. 2 lukte niet.

Van de 8 eiblaasjes zijn er 7 eicellen
    Mooie score toch?

Jammer van die 2

Donderdag om half 11 tp
    We worden tussen 9 en 10 gebeld of er embryo's zijn

Nu lig ik dizzy op de bank.
    Dit zit er op Gelukkig

Arie hoe is het gegaan ?

7. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ster, ik had op FB al een reactie gegeven, maar even nogmaals..
    Je hebt het echt hartstikke goed gedaan hoor! En de opbrengst is ook echt harstikke mooi!
    Nu duimen dat ze druk aan het delen zijn en dat er donderdag een mooie Emmy teruggeplaatst kan worden!
    En wbt de 2 die niet aan te prikken waren... Je hebt er wel alles aan gedaan en het is al super dat ze die andere daar wel te pakken hebben gekregen!

Houd je lekker rustig vandaag! Is je man de rest van de dag ook vrij?

Lelie, hoe is het meis? Ik snap je gevoel wel, maar niet gelijk jezelf afschrijven hoor!
    Ik merk hier dat je harstikke lief bent, dat zul je voor jullie toekomstige kind ook zijn! Kom op meid!

Arie, succes nog en als je al terug bent, ben ik benieuwd hoe het was :)

8. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster. Je hebt het super gedaan!!! Mooie score hoor. We gaan duimen voor je dat alles bevrucht raakt en dit niet meer mee hoeft te maken.
    Bij mij konden ze helemaal niks van links pakken tja is niet anders hoor. We doen ons best en meer kunnen we niet doen. Jammer dat het toch pijnlijk was voor je maar we gaan er vanuit dat je genoeg hebt om dat niet meer te doen:)

Lelie had jij niet je afspraak vandaag?

Iemand nog wat van mineraal en fozzy vernomen?

Chickie hoe is het met de kleine dame en met jou?

Ben terug ja. Pfff we moeten er wel wat voor over hebben maar ik mag dan toch ook snel beginnen. Over 2 weken! Ik wilde eerst nog verzekering regelen en meds ibm nieuwe wetgeving. Wordt iets anders nu. Wordt 3 maart stop pil. 5 maart snuiven 2 x per dag en v.a. 7 maart 2 x per dag menopur 225.
    12 maart eerste echo. Ineens gaat het snel whhaaaa.
    Ik mag als er 2 embryos zijn er 2 terugplaatsen straks dus daar ga ik voor duimen. Verder was ik schoon dus geen endo te zien dus blij. Aantal follikels was lastig te zien door pilgebruik maar links deed in ieder geval mee en vorige x niet. Ik ben dus blij. :)

9. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Ster80: Ik vind het heel netjes, je mag trots op jezelf zijn!! Nu hopen op een mooi resultaat. Ik ga duimen en bidden voor je.

Arie77: Das super, ik kan me voorstellen dat je nog even het whaaa-gevoel heb.

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Nou, het blijkt dat mijn linker eierstok aan mijn baarmoeder vast zit. Dat zorgt voor pijn. Rechts heb ik een cyste van 5 cm maar daar heb ik geen last van.

Nu aan de Lucrin om de eierstokken rust te geven, morgen info-avond ivf. Als donderdag de zwangerschapstest negatief is bellen voor mri. Na de mri terug bij dr Schoot en dan start ivf.

Ik lees en reageer thuis op jullie!

11. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Ster dat is een mooi aantal! Jammer dat die 2 niet lukten en dat het toch best pijnlijk was, maar het zit erop! Nu even bijkomen... gaat het al een beetje beter? Toch best een heftig dagje voor jullie.

Chickie, vandaag was er een co-assistent bij dr. S. Ze vroeg al of adoptie of draagmoederschap geen optie was. Dat past niet bij ons, dit (ivf) is wat we nog willen proberen en dan is het klaar. Het leven draait om meer dan kinderen krijgen denk ik dan... En jaren doorgaan met draagmoeders en/of adoptie is ook niet alles. Als je daarna nog met lege handen staat.... lijkt me dat erg moeilijk.
    Ik heb nu zoiets van 'we zien wel hoe het loopt'. Als het wel is, is het een prachtig wonder en zo niet... nou ja dan maar niet. We hebben het geprobeerd. Misschien zelfbescherming, maar het werkt wel! Zo blijf ik er niet continu mee bezig.
    Enne Chickie, jij bent ook lief! Je reageert altijd op iedereen, meelevend en een hart onder de riem steken. Fijn!!

Arie wat goed! Dan gaat het ineens snel ja. Wel heeel erg fijn! Je kunt het vast wel snel regelen met de verzekering. Hoe eerder je kunt beginnen des te beter ;)

12. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Lelie, fijn dat je er wel zo helder in kunt staan. Ik kon dat toen echt niet hoor. Voor mijn gevoel was het het einde van de wereld als het niet zo lukken. (ook niet heel erg reëel, maar zo voelde het wel). Ik weet trouwens net tot hoever wij hadden gegaan hoor als IVF niet was gelukt. Ik denk ook wel dat ik net als Arie en jou ook niet voor adoptie oid had gegaan, maar op dat moment wilde ik er nog niet eens over nadenken.
    Bedankt voor je complimentje trouwens! En ik hoop echt dat voor jou IVF ook DE oplossing is! (als er nu natuurlijk geen wondertje is ontstaan!).
    Fijn dat je een MRI krijgt, even weer duidelijkheid van hoe het in je lijf zit!

@ Arie, zo he! Dat is inderdaad opeens vlot zeg! Wel heel fijn (maar ook wel even omschakelen in je hoofd lijkt me)!
    Je krijgt er dus twee teruggeplaatst, als die ontstaan zijn! Dubbel zoveel kans dus!
    Hoe was het andere keren met cryo's?

Je vroeg naar Mineraal en Fozzy. Mineraal heeft de hysteroscopie gehad en Fozzy doet even een stapje terug van het forum. Ze merkte dat ze er teveel mee bezig was.

@ ego, hier gaat het goed hoor. Begin een beetje meer structuur in mijn dag te krijgen. Met de kleine meid gaat het ook goed. Die wil niet altijd mee in mijn structuur, haha. Maar verder doet ze het super. De krampjes komen af en aan (momenteel is het even minder erg gelukkig), maar met 6 weken schijnt de piek te zijn (nu) en daarna schijnt het minder te worden.:)

13. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Hihi chickie! De kleine wilt niet altijd mee in mijn structuur ;) lijkt me best lastig allemaal hoor.. Je moet echt weer een ritme vinden en met een kleintje wat een heel eigen ritme heeft wordt dat niet makkelijk gemaakt denk.. Maar volgens mij doe jij het super!

Knuffels meiden

14. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lelie..jeetje ik geloof best dat je daar pijn van hebt. Hoe zijn ze daar achtergekomen dan? Cyste kunnen ze wel op de echo zien maar qua vastzitten toch niet?
    Bah weer stilstand..tenminste als je niet posi test. Vervelend voor je.
    Jeetje begonnen ze daar nu al over tegen je? Beetje voortvarend zeg. Bij mij is het 1 x ter sprake gekomen. Heb ik meteen afgekapt. Is voor mij ondenkbaar. Wat je zegt anders met zijn 2en door. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet dat het onderwerp is wat je zomaar ff op tafel gooit als je daar zelf niet over begint.
    Mocht het nodig zijn dan ben je wel in behandeling bij een goeie arts en zit er vaart in

15. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    arie wauw wat een goed nieuws. Dus je mag bijna starten jeeujjjj en ook nog schoon van de endo en je mag 2 embryos terug plaatsen. Allemaal goed nieuws!
    Konden ze bij jou er links ook niet goed bij vanwege je eierstok ? lag die ook te hoog ?

lelie dat klinkt als een goed behandelplan. Ik heb ongeveer hetzelfde gehad. Ook de ivf info avond, een mri scan, lucrin. Ik hoop natuurlijk op een positive test voor je donderdag, maar zo niet, dan ben je bij dr schoot in goede handen.
    Je staat nog aan het begin van de ivf, dus je hebt nog kansen genoeg!! Geef de moed niet nu al op! dr schoot is erg kundig, ga op zijn adviezen af. veel plezier vanavond bij de info avond. Dan ben je vlakbij mij hihi want ik woon nog geen 10 minuten van het zkh af

chickie wat fijn dat jullie steeds meer in het ritme komen, is ook ff wennen allemaal. Hopelijk stoppen de krampjes ook snel. Heb je al je kraamvisitie al gehad ?

steva hoe gaat ie? trek je het nog allemaal een beetje. bijna zwangerschapsverlof denk ik ?

ego vandaag voel ik me goed. alleen nog last van mijn linker eierstok maar dat had ik een aantal dagen voor de punctie ook al. vandaag nog thuis van werk, en morgen weer werken.

mineraal succes vandaag met je afspraak

witroosje hoe gaat het ? ik heb je al ff hier niet meer gezien ?

bobo ik denk aan je, dikke knuffel voor jou

schattig voel je je al wat beter ?

fozzy ik weet dat je ff hier niet meer meeschrijft. misschien dat je nog wel meeleest? ik hoop dat het goed met je gaat. veel succes in de wachtweken

emma hoe voel je je nu ? al last van zwangerschaps kwaaltjes ?

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @chickie: das een nadeel van borstvoeding op verzoek he, dat je niet echt een dagindeling kunt maken, omdat de kleine op verschillende momenten komt. Mijn kleine neefje krijgt flesvoeding, daar kun je de klok op gelijk zetten. (Maar toch vind ik het heel fijn dat ik bv kan geven.)
    @hier: vanochtend weer naar het bureau geweest met de kleine meid. Ze is nu 6580 gram en 64 cm. Gaat lekker dus! En 2 prikjes gehad, dus dat was ff huilen. Gelukkig biedt de borst dan ook troost ...

17. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Chickie fijn dat het wat beter gaat. Haha bij mijn vriendin moest ik altijd maar afwachten of ze op tijd kon komen. Dat was wel ff wennen. Maar structuur zal met de tijd vast steeds beter gaan. Ben je er zo eentje die zich smorgens niet helemaal aankleedt en in joggingbroek blijft rondlopen? :) kende er genoeg die het niet redde.
    Laatste ronde 1 cryo gehad. Eerste keer wel 2 teruggehad vanwege slechte kwaliteit en de wetgeving was nog niet zo dat er maar 1 mocht.
    Ik hoop dus wel op 2 embryos. Ik zou het super vinden. Maar maar eerst starten haha

Qua fozzy en mineraal thanks voor de update

Ster. Is niet zo vreemd hoor dat het nog gevoelig is. Hebben ze nog endo zien zitten of was je lekker cyste vrij?
    Nog ff en dan mag je echt eindelijk gaan broeden:)
    Bij mij konden ze er niet door de ligging niet bij maar puur omdat er een cyste was ontstaan..wel gepoogd maar ook teveel risico's. Er was niet te zien of er echt wat zat en endo aanprikken kan in ontstekingen resulteren. Vandaar dat ik ook antibiotica uit voorzorg kreeg. Nu overigens niet.
    Spannend he over 2 dagen bellen..vond dat het ergste telefoontje wilde eigenlijk mijn partner laten bellen haha.

Stier mooi dat alles goed gaat. Had je eigenlijk al een datum wanneer je meisje geholpen gaat worden?

Schattig wat gaat er nu verder bij jou gebeuren? Krijg je nog uitleg over wat ze precies hebben gevonden bij je of heb ik dat gemist?

18. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Steva, hihi daar kom jij nog wel achter ;):D Je bent de hele dag druk met niets doen... alhoewel niets.. het zorgen is ook een belangrijke taak natuurlijk. En wij hebben nu ook nog kraamvisite af en toe, daardoor merk ik dat huishoudelijke taken er nog een beetje bij in schieten en voor een perfectionist zoals ik, is dat nog wel eens moeilijk los te laten.. maar gelukkig is dat niet het belangrijkste!
    Hoe is het met jou Steva? Zijn de controles nog goed? Hoe is het met je bloeddruk?

@ Arie, hihi herkenbaar van je vriendin. Ik haat te laat komen en mensen die te laat komen, maar ik merk dat het hier nu soms ook een race tegen de klok is. Vooral omdat onze uk nogal lang doet over drinken uit de borst en je dat niet helemaal kunt plannen.
    Ik zit er trouwens wel netjes aangekleed bij hoor ;):D. Maar ook dat kost tijd, hihi, dus snap best dat mensen dat af en toe even skippen als ze toch de deur niet uit hoeven.

Oh ok, dus jij had niet een heel overtuigend resultaat steeds. Wel fijn dat ze er toentertijd nog twee mochten terugplaatsen ook al zat je onder de leeftijdsgrens (die er toen nog niet was). Maar inderdaad nog maar niet te ver op de zaken vooruitlopen, eerst van start gaan.
    Jij bent trouwens ook lekker actief hier Arie, leuk!

@ Stiertje, jullie kleine meid groeit lekker door! Ah prikjes... dat lijkt me zo zielig. Hopelijk heeft ze er achteraf weinig last van!
    Je hebt zeker nog geen operatiedatum gehoord? (oh dit heeft Arie net ook gevraagd...)
    Het klopt wat jij zegt over voeden op verzoek. Dat is niet altijd te voorspellen. Toch kan ik af en toe wel hier en daar wat schuiven, maar het is wel zo... als ze honger heeft, heeft ze honger en dan is het bijna niet uit te stellen. :D

@ Ster, doordat ik een weekje in het ziekenhuis heb gelegen en die week daarna ook nog weinig visite is geweest, hebben we nog wel wat kraamvisite. Deze week en volgende week nog en dan hebben we het meeste gehad. Ik denk dat er dan nog wel wat komt, maar de grootste bups is geweest. Ook wel lekker hoor.

Fijn dat je vandaag nog een beetje rustig aan kunt doen! Die linkereierstok werkt niet echt mee he! Maar het is wel logisch dat je die voelt. Die is nu natuurlijk gewoon nog bont en blauw van gisteren.
    Ben je al met de utrogestan begonnen?

19. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Na mijn pregnyl injectie moest ik al utrogestan nemen. Dus al vanaf zaterdag avond .

20. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Haha chickie ja heb wel eens heel hard gelachen over meiden die de deur niet meer uitkwamen of verslonst rondliepen..uh waaronder mijn zusje :)
    Dusse ik had ff een plaatje in mijn hoofd haha
    Ik heb idd niet veel kanshebbers gehad tot nu toe dus we wachten ahum rustig af
    Gezellig hoor nu nog kraamvisite. Beter verdeeld dan meteen iedereen..nu ben je ook al wat meer gewend ook. Tja huishouden. Ik was ook altijd pietje precies nu niet meer zo erg. Sinds de endo er goed doorheen kwam ben ik gewoon veel moeier en vind ik rust belangrijker..dan maar niet de perfecte badkamer hoor!

Ster sindsa dan al? Ik moest meteen na de punctie beginnen..heerlijke ballen he ahum.....
    Ik zette de telefoonwekker vergat het anders om de 8 uur.
    Doe lekker rustig aan he!

Deel Deze Pagina