Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Bobo wat verwarrend voor je. Jeetje meid. Maar wel goed nieuws toch of niet?
    hoe voel je je?

Ego, goed nieuws!!

Van de 8 eiblaasjes 7 eicellen en 6 embryo's
    goede score toch?!
    Ik krijg binnen 2 weken post of er cryo's zijn.
    Net tp gehad :) nu lekker nestelen :)

Ik mag van zkh pas testen op zaterdag 8 maart. Is dag 17. Is erg laat toch? Ik wil eigenlijk op 5 maart testen is dag 14. Das lang genoeg toch?

2. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster een hele mooie score!
    Hopelijk niet cryo nodig maar vele kansen iig tot nu toe.
    Ik had tp op zondag. Mocht vrijdag dus na bijna 2 weken testen en dan werd bloed geprikt.
    Toen kreeg ik ook een dag 3 embryo terug.
    Je kan dus rond 4 maart wel testen hoor!
    Hoe zag je embryo eruit? Goed gedeeld?

3. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    8 cellig

4. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Das mooi op schema

5. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Ster, wat fijn dat het allemaal zo goed loopt he!
    En dan heb je nu gewoon 1 van die prachtemmy's in je buik! Bijzonder idee he! Tenminste, ik vond dat wel. Liep stiekem een beetje trots de kliniek uit.

Arie, alles paste in de auto hoor! Alhoewel ik me wel afvraag hoe mensen dat doen als ze op vakantie gaan. 2 onderstellen van kinderwagens in je achterbak is al proppen...

@ Ego, vandaag in het ziekenhuis geweest. Kwam van een koude kermis thuis.
    Ik meldde me aan bij de balie en zei dat ik een afspraak had met dr... Nee hoor zegt die assistente u heeft een afspraak met dr... (andere naam).
    Wat een klungels.... ik heb wel drie keer gebeld om een afspraak te maken... Eerst zouden we een afspraak voor me maken met die arts (dat is mijn behandelend arts, operaties, ivf etc) toen ik uit het ziekenhuis ontslagen werd en ik zou de datum thuisgestuurd krijgen. Niets gehad, dus er achteraan gebeld. Niets gepland, ze waren het vergeten. Maar ze konden nog geen afspraak maken want de agenda was er niet, moest maar over een paar dagen terug bellen. Dit heb ik meerdere malen moeten doen voordat er iets gepland kon worden.
    En staat er iets gepland, doen ze het verkeerd :x (zullen de hormonen wel zijn, maar ik trok die vrouw bijna over de balie heen).
    Ze vond dat ik toch net zo goed bij die andere arts terecht kon, want die wist ook wel IETS over endometriose.... tsja dussssss, met IETS neem ik geen genoegen mevrouw...
    We zijn maar wel naar deze afspraak gegaan en deze arts heeft de nacontrole van de bevalling gedaan (Stelde niets voor, alleen vragen beantwoorden) en ze vroeg zich af waarom wij een afspraak bij haar hadden gemaakt en niet bij haar collega.. haha ja wij ook...

Maar goed, die vriendelijke assistente kon eerst niet eerder een nieuwe afspraak plannen dan 13 maart, maar na wat aandringen van mijn kant kan het nu op 5 maart. Want wil wel info over de cerazette en die ook zsm gaan slikken voordat er hormonaal wat verandert in mijn lijf en de endo zijn werk weer gaat doen.
    Degene (een goede vriendin van mij) die 1 dag later is bevallen, is vandaag alweer ongesteld geworden en dat wil ik echt niet hoor! Dus hoop maar dat 5 maart vroeg genoeg is. Ik heb wel een recept meegekregen voor de cerazette. Dus ik kan het wel vast inslaan.
    Verder wachten we het maar af.
    Bloeddruk was trouwens veel te hoog vandaag, maar dat vind ik zelf niet zo gek na dit avontuur, hihi (hij zal ook wel wat hoger blijven voorlopig verwacht ik).
    Sorry voor dit lange verhaal, maar moest even spuien hoor. Welkom back in de mmm :)

Oja, kennen jullie deze al:
    Wie van de Acht? - YouTube

6. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Chickie wat je zegt had ik ook. Je voelt je idd trots en fantasie ging toch heel stiekem beetje op hol haha..
    Dat van op vakantie gaan snap ik ook niet hoor hoe iedereen dat doet al helemaal niet per vliegtuig haha
    Maar wel heel bijzonder dat jullie gelijk lopen ..dan kan je samen alles delen. Dat is ook hetgeen wat ik jammer vind/vond toen mijn zusje zwanger bleek. Kleine is al 7 maanden dus dat zit er niet meer in.

Jeetje lekkere terugkomst in de mmm. Bah.
    Dat vind ik af en toe zo lastig hieraan. Altijd moeten opkomen voor jezelf. Inmiddels ben ik wel gestopt met veel uitleggen te vermoeiend vandaar dat ik toch maar hier mijn hart lucht dus doe jij dat ook maar lekker hoor!
    Zo zie je maar hoe onbekend endometriose is..dat is zo frusterend wat een domme ..... Zo doe ff lekker met je mee haha. Ik moet ff frustratie kwijt.

Dat na onderzoek is raar he? Alleen maar vragen. Hoorde ik al van mijn zusje..je zou toch geloven dat ze ahum even kijken zeker met endo.
    Trouwens ik kreeg ook nadrukkelijk advies in dd dat mocht het lukken ik bij de gyno moet gaan en niet verloskundige. Ik blijk een dunne linker baarmoederwand te hebben? Dat kan dan ook bij zschap gaan scheuren. Moet dan ook hoge tp hebben. Vermoedelijk door littekens minder dun nu maar toch. Dan schrik je ook hoor.

Zo he. Dat filmpje sloeg bij mij in als een bom..zo shokerend..
    Ook al leef je er elke dag mee dit is heel confronterend. Kende hem nog niet

Andere dames gaat het nog?

Lelie hoe gaat het met je? Veel pijn of is het goed te doen? Alweer ingesteld op lucrin?

Fozzy als je nog meeleest hoe gaat het met je?
    Zelfde geldt voor mineraal hoe gaat het bij jou?

Pien heb je je al weer een beetje kunnen herpakken? Weet je al wat je verder gaat doen? Wou dat het niet zo was maar weet heel goed hoe je je voelt. Weet dat het zwaar is maar gun jezelf de tijd om tot rust te komen. Even aan jezelf denken.

Emma alles nog goed bij jou?

7. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Arie, heftig hoor van je baarmoederwand! Dan is het zeker goed dat ze je extra in de gaten houden tijdens een zwangerschap! Hopelijk kunnen ze dat snel gaan doen! :D

Heftig filmpje hè! Het lijkt zo luchtig, maar ondertussen... ik vond de reacties van de mensen aan het eind vooral indrukwekkend.

Wat ben jij trouwens attent naar de andere meiden toe! Steeds informeren hoe het met iedereen is! Lief!

8. Emma4

Emma4 Lid

9 aug 2013
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boboke, spannend hoor. Erg lastig die onzekerheid.

Ster, mooie score hoor. En die brief van ziekenhuis hoeveel er kunnen worden gevroren blijft ook echt spannend. Hopen dat dit 'm is!
    Mijn gyn zei 14 dagen na tp testen, 13e dag zou ook mogen (18 dagen na punctie). Sterkte met afwachten!

Chickie, Arie, irritant hè, om steeds maar weer moeten zeggen 'ja, maar ik heb endometriose'. Ik noem het bijna bij elke afspraak wel een keer, want soms heb ik het idee dat ze het niet meer weten. Of ze zeggen 'tja, ivf en endo dat is eigenlijk een combinatie die helemaal niet samen kan, dus maar hopen dat het snel mag lukken.....' dat weet je zelf ook wel, maar dat hoef ik niet steeds te horen vd arts....

Ego, met mij gaat alles gelukkig nog goed. Begin maart 7wk echo, maar dát lijkt nu nog heel ver weg.

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tsja, 'nacontrole' is idd een zwaar woord. 't Is gewoon een gesprekje. Waar ik zelf trouwens een alleraardigste gynaecoloog trof. Maar die ging niet eens de operatiewond ff checken.
    O chickie, ik had die mevrouw ook echt over de balie getrokken! En inderdaad: de meeste gynaecologen weten maar heel weinig over endometriose. Vind ik nog steeds schokkend.
    Sommige meiden worden al heel snel weer ongesteld na de bevalling. Maar ik ben het nog steeds niet hoor.
    Ik ben trouwens niet van plan om aan een pil oid te gaan. We proberen een paar maanden via de natuurlijke weg zwanger te worden en als dat niet lukt, gaan we weer naar DD voor een brusje.

10. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    meiden ik wil jullie het verhaal vertellen van mijn tp, want het ging niet helemaal zoals verwacht...

Wij kwamen binnen en ik mocht me al meteen van onderen uitkleden. en in de stoel plaatsnemen. ze bracht een eendenbek in en maakte het schoon van binnen.
    toen kwam er een andere vpk binnen met een lange spuit waar het embryo in zat. ik kon niks zien, want het zat in een spuit met vloeistof.
    Ik heb bij andere meiden een foto gezien van hun embryo, bij mij deden ze dit niet, het zal al klaar in de spuit dat vond ik jammer.
    ook kon ik niet meekijken op een echoscherm. dus kreeg van het hele gebeuren niks mee, zo jammer.
    ze ging met een buisje naar binnen en na een minuut of 2 dacht ik dat ze klaar was, maar het lukte dus niet. Ze kreeg de buis niet in mijn baarmoeder.
    dus het embyo moest weer terug in de broedstoof gelegd worden. en er werd een ander slangetje gehaald waar een soort van bocht op zat. ze noemde dit een kloek.
    dit slangetje kreeg ze er wel in, ik voelde het meteen, en begon te puffen van de pijn.
    ze zei: dit doet niet pijn hoor want ik hoef nergens doorheen te steken zoals met de punctie.
    Maar het deed wel zeer!! ik kreeg zware ongesteldheids krampen. en pufte de pijn weg en begon gewoon te huilen.
    toen hebben ze het embryo weer gehaald en binnen gebracht. het buisje heeft er iets van 5 minuten in gezeten.

toen we klaar waren mocht ik me meteen aankleden.in amper 5 seconden stond ik al op.
    helemaal trillend nog.
    toen ik aangekleed was mocht ik meteen gaan.
    ik vroeg nog: heb je misschien tips ofzo van wat ik wel of niet mag doen. Ze zei: nee.
    en toen zijn we gegaan

ik heb er een hele rare ervaring aan over gehouden.
    ik had verwacht dat het iets speciaals zou zijn. dat ik me blij zou voelen.
    maar ik voelde me trillerig, had buikpijn, had best veel pijn gehad.
    het was net alsof ik voor een uitstrijkje kwam, en weer naar huis ging.
    zo klinisch en met zo weinig emotie werd dit uitgevoerd. Ze hebben ook helemaal niet gevraagd hoe ik me voelde
    ik vond dit zo jammer

dit is waarschijnlijk het verschil dat als je in een groot ziekenhuis ivf doet of in een kleinschaleriger iets.
    ik weet dat xxxxx een foto heeft gekregen van haar embryo, en een filmpje heeft van de tp.
    ik heb dat allemaal niet.

maar het goede nieuws is dat het erop zit.
    ik heb een Emmy in me, nu lekker gaan nestelen

11. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    gisteren had ik temperatuur verhoging, buikpijn en voelde me beroerd.
    vandaag is mijn temp wel goed, voel me ook beter, maar ik heb nog steeds zo'n buikpijn....

hadden jullie dit ook ?
    is dit een goed teken ...... innestelling ?
    of slecht teken..... afstoting ?

12. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster. Jammer dat dit anders was dan je had verwacht en ik kan je vertellen tweede keer had ik ook pijn. Vonden ze ook vreemd maar bij mij zit het ook in mijn baarmoederwand dus vermoed dat dat het probleem was.
    Heb jij dit soms ook of heb je een hoger liggende baarmoeder? Dat kan ook door de endo nl.
    Ik kreeg ook meer te zien dan jou. Alle embryos voor dat het geplaatst werd en kon meekijken op een echo apparaat. Ook fotos van gemaakt.
    Maar begrijp dat dat idd niet overal zo is.
    Jammer idd.
    Verder qua bijkpuin als je niet vertrouwd neem contact op. Ik kreeg nl uit voorzorg antibiotica tegen ontstekingen omdat endo aangeprikt kon worden.
    Maar lees niemand van jullie verder die dat heeft gehad?
    Ik had geen buikpijn meer na tp maar vergeet niet ze hebben bij jou aardig wat lopen prikken dat kan ms tijd nodig hebben.
    Overigens wel veel drinken he! Als je dat niet vullen legefollikels zich met vocht en kan je overstimulatieproblemen krijgen. doordat je zelf veel drinkt gebeurd dat niet. Maar goed wat ik zeg als je niet vertrouwd lekker bellen hoor! Daar zitten ze voor

13. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    arie ja jammer he dat ik geen foto heb gekregen en niet kon meekijken op een scherm, zo jammer!!

voor de ivf heb ik een grote operatie gehad (en 6 mnd lucrin)waarbij alles goed is schoongemaakt. als het goed is konden ze dus geen endo aanpriken. Voor zover ik weet heb ik geen endo in de baarmoederwand. ik had wel endo bij de blaas maar dat is weg gehaald. ook eileider en blinde darm verwijderd, cystes en verklevingen verwijderd. de endo die er nog zat hebben ze een gel laagje omheen gedaan zodat het minder kans heeft om uit te bereiden
    voor zover ik weer heb ik geen hoger liggende baarmoeder.

mij punctie was wel heel heftig!! ik had 2 follikels die boven op lagen en niet konden worden aangeprikt.
    En ik heb een hoger liggende eierstok.
    ik had een week voor de punctie al veel buipijn
    zou het daardoor kunnen komen ?

14. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    het is niet dat ik het niet vertrouwd, maar het valt me wel op dat eigenlijk niemand buikpijn heeft gehad de dag na de tp en ik wel. als ik morgen nog buikpijn heb zal ik het ziekenhuis wel even bellen.

mijn temp is nu gewoon goed en mijn gewicht ook, neem aan dat ik dan geen overstimulatie kan hebben ?
    ik drink overigens heel veel :) (water dan he hihi)

15. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    chickie oohhh wat een gedoe weer bij het ziekenhuis zeg. Ik zou ook pissed zijn, Gelukkig kun je nu wel redelijk snel terecht. En dan ook nog zo'n opmerking: ik snap niet dat je niet bij mijn collega een afspraak hebt gemaakt aaaahhhhhh
    Houdt de cezarette de endo rustig ?? nee toch ? is dat voldoende denk je ?

arie dat filmpje is nieuw. is op donderdag uitgekomen, ik en chickie en witroosje zitten op Facebook in een endometriose forum, en een paar van die meiden spelen mee in dat filmpje , heel byzonder. Is voor de endometriose dagen op 8 maart en 13 maart aanstaande

emma gelukkig gaat alles goed ! zo'n 1e echo lijkt me zo spannend

stiertje ik heb na mijn grote operatie (duurde 4 uur!) niet eens een nacontrole gehad, er is niet eens naar mijn littekens gekeken, Die nacontroles stellen echt helemaal niks voor

16. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster ook al heb je operatie gehad vergeet niet dat ze meestal niet alles kunnen weghalen en door de stimulatie endo keihard kan doorgroeien..
    Plus elke operatie levert ook littekenweefsel op. Daarom zijn ze er niet altijd happig op om een operatie te doen. In endocentrum adam werd dat ook gezegd. Liever als niet nodig is geen operatie maar bij mij door ivf 2 moest ik wel.
    Mooi lekker veel drinken hoor! Als je niet ineens veel aankomt dan is het idd geen overstimulatie trouwens ik denk nu even terug ( langggg geleden haha) en ik bedenk me wel dat ik dit de eerste keer ook had.
    Sorry echt anderhalf jaar geleden pfff.
    Maar buiten dat het gewroet met een naald is natuurlijk niet bevordelijk he!
    Kan je nagaan wat je al weer snel qua pijn vergeet zeg! Wat bizar.
    Het trok na een paar dagen weg.
    En qua innesteling dat is volgens mij pas na een paar dagen??
    Maar ik snap je onzekerheid heel goed hoor. Durfde ook geen boodschappen te tillen enz haha. Sloeg nergens op maar als je zo hard hebt gevochten neem je geen risicos he.
    Maar inderdaad hoor. Je kunt altijd bellen voor de zekerheid toch?
    En net zoals ik dus niemand lees over antibiotica uit voorzorg???
    Ook zo vreemd..

17. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster. Ok ik verspreid hem ook ff door..ik blijf liever anoniem en heb ook geen facebook. Helaas weet ik dan ook niet wie wie is :(
    Maar ik moet zeggen sloeg bij mij in als een bom. Opeens dacht ik shit dat ben ik ook herken je dat en de reacties van de mensen.pfff

Ik ook geen nacontrole gehad bizar ja. Zelf hechtingen eruit geplukt haha.

Emma goed nieuws hoor. Snap dat het spannend is maar deze zit vast stevige bij je :)

Chickie doe mijn best haha. Tja iedereen begrijpt je hier tenminste.
    Wat ik al zei dat uitleggen continue bah. Je ademt en beweegt dus het feit dat je moe bent en pijn hebt vergeet iedereen. Lastig en frusterend zeker als het familie is die het niet altijd begrijpt helaas. :(

18. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo jeetje, kletskousen! Jullie hebben je best gedaan op het typen!!!

@ Emma, klinkt goed hoor 'de 7 weken echo' en begin maart is stiekem toch al best snel hoor! Alhoewel ik het wachten tot de eerste echo ook heeeeel lang vond duren.

@ Arie, er zijn wel degelijk meiden hier op het forum die ook antibiotica hebben gekregen, mede doordat er bij sommige bewust een cyste werd aangeprikt tijdens de punctie. Ik dacht dat het bij Pien gedaan was (maar zeker weet ik het niet).
    En het is wat je zegt... van buiten zien mensen niet dat je van binnen een rommeltje bent. Dus is er daarom ook niet altijd begrip.

@ Ster, ik heb ook nooit een foto gezien van het embryo hoor en ik kon ook niet meekijken op een echoscherm oid. Ik had na afloop ook wel het gevoel van... tjsa ze zeggen nu wel dat het spuitje leeg is, maar of er nu echt wat in zit....:( Maar bij mij wel hoor, haha!
    Wel jammer dat ze het met zo weinig gevoel deden. Ik vond het ook wel een beetje een anticlimax hoor. Bij mij werd de terugplaatsing en punctie in een andere kliniek gedaan dan de echo's enz. en dit was veel onpersoonlijker. Maar achteraf 'vergeet' je dat ook weer snel.
    Wel rot dat de terugplaatsing pijn deed. Bij mij hadden ze bij de IUI's ook wel eens moeite en moesten ze het met iets anders inbrengen. Het kan best dat je het voelt hoor, ze moeten toch door je baarmoedermond heen.

Overstimulatie kan ook pas later ontstaan trouwens. Ik heb het ook gehad. Kan wat vervelend voelen, maar je hoort wel vaak dat die kleine dan wel blijft plakken.
    Verder kan het anders ook nog wel van je eierstok zijn die gevoelig is.

De Cerazette zou de endo wel rustig moeten houden, omdat het geen oestrogeen bevat (dat triggert de endo). Mijn ervaring met de pil en endo is niet heel erg positief, maar ik zie het eerlijk gezegd ook niet zitten om aan de lucrin of iets dergelijks te gaan. Mede omdat we ook niet al te lang willen wachten voor een brusje en ik ook borstvoeding wil blijven geven (tenminste voorlopig).

@ Stier, nacontrole is inderdaad zwaar overtrokken. Dacht dat ze wel even aan mijn buik gingen voelen of gingen kijken naar de plek van de hechtingen. Had het tuintje uit voorzorg nl even geharkt van te voren, hihi :D! Had het dus niet perse hoeven doen.
    Ik neem jou maar als voorbeeld voor wbt het ongesteld worden! Jij zei inderdaad al dat je niet aan de pil gaat. Ik kan me dat niet permitteren. Vorig jaar februari is er een grote schoonmaakactie geweest bij mij en 1 maand later zat er alweer heel veel. Dus durf het niet aan om een paar keer ongesteld te worden (en de arts ook niet trouwens).
    Ben wel benieuwd wanneer jouw cyclus weer begint!

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @chickie: haha, dat tuintje, ik lig in een deuk!
    @arie: bedoel je antibiotica bij de punctie? Dat heb ik in het UMCG wel gehad. Maar in DD volgens mij niet. Verschilt dus ook weer per kliniek. Daar kan ik me wel over verbazen hoor. Had me er toen ik naar DD ging op voorbereid dat ik eerst weer 3 mnd aan de lucrin moest, maar nee hoor, daar deden ze daar niet aan. Dus ik ben gewoon vanuit mijn eigen natuurlijke cyclus begonnen (kort protocol dus). Moet zeggen dat ik dat wel eng vond, maar het is goedgekomen!

20. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ster broedse en succes met op het wachtbankje!

Arie ik heb wel ab gehad met de punctie, maar ook alleen omdat ik het zelf ter sprake gebracht heb. Ik heb ook vaak het idee dat ze vergeten dat ik endo heb. Zo telden ze bij mij bij de afm ook de klaarliggende follikels van mijn linker eierstok mee, maar die doet niks meer sinds de laparoscopie. Zodoende wilden ze mij ook laten stimuleren met 100 eh puregon, maar dat heb ik toen geweigerd ;) kreeg toen 150 eh, nog niet veel, maar het was voldoende.

Lelie jeetje jij hebt ook weer een heel traject voor je :(, maar gelukkig nu dan wel ivf en niet meer aanrommelen met iui.

Witroosje pfff echt soepel loopt t ook allemaal niet voor jou, maar gelukkig in ieder geval een poging deze zomer.

Sorry de rest weet ik zo even niet meer en het is nu wel heel veel om allemaal terug te lezen :)

Ego. Er wordt hoogstwaarschijnlijk geen chromosomenonderzoek gedaan bij mij en wel omdat ik te oud ben :x. Dit wordt niet meer gedaan bij vrouwen boven de 35! Het wordt volgende week nog besproken in het teamoverleg, maar heb er een hard hoofd in.

Deel Deze Pagina