Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @boboke: wat een &*%-argument zeg! Daar ben je lekker mee. Kan me voorstellen dat je daar van baalt.
    Hoe gaat het verder met je? Trek je het nog een beetje? Wel spannend he? Duim voor je hoor!

2. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Sorry dat ik niet op jullie berichten heb gereageerd!Ik heb de afgelopen dagen het emotioneel erg zwaar gehad, ik heb een hoop bij te lezen.

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Stiertje ik vind het ook echt belachelijk. Aan de ene kant bieden ze wel extra pre-natale screning, maar het onderzoek om aandoeningen te vermijden doen ze dan weer niet. Beetje krom.
    Op zich gaat t wel, ik geloof er niet in dat het goed gaat komen met zo veel achterstand in de groei. Voor mij is het echt uitstel van excecutie. Er zijn natuurlijk verhalen waar het wel goed komt, maar met mijn "geluk" geloof ik niet dat ik daar bij ga horen.

4. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Poeh, wat een week! Een paar dagen geleden schreef ik dat ik morgen wel zou reageren maar daar is het niet van gekomen.

Ster, wat jammer dat je geen fijne ervaring he t gehad met de tp. Kan me voorstellen dat het tegenvalt en je je nu onzeker voelt. Heb je nog buikpijn of is het al minder?

Boboke nou zo oud ben je toch niet! Chromosomen onderzoek... ben benieuwd of ze dat gaan doen en waarom precies. Wat willen ze ermee bereiken?

Ego, drukke week gehad. Veel moeten werken (morgen nog en dan heb ik de rits van 7 erop zitten) en 2 x naar Eindhoven. Woensdag proefbruidskapsel laten maken wat helaas een beetje tegenviel. Vrijdag Lucrin laten zetten en vandaag hondsberoerd geweest. Misselijm, zwaar hoofd, hoofdpijn, warm... net zo rode wangen als een client die gisteren chemo heeft gehad :(

Ik heb nog niet op iedereen gereageerd... sorry!!

5. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat stom zeg Boboke!! Het is inderdaad lekker krom op deze manier!

Lelie, wat rot dat je zo beroerd bent! Gelukkig zit je werkweek er bijna op!
    Wat jammer van je bruidskapsel! Waar lag het aan?

Schattig, is het allemaal weer een beetje ff gezakt?

6. Bengeltje73

Bengeltje73 Fanatiek lid

12 dec 2012
    1.642
    0
    0
    Provincie Utrecht
    *breekt even in*
    ONZIN..... Je bent niet TE oud je bent TE duur!
    Ik werd ook eerst geweigerd en ben toen op mijn strepen gaan staan was 39 en was na mijn derde missed abortion.
    Hup meis schouders eronder en ten strijde :)
    Verder veel succes aan alle meiden hier!

7. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lief van je bengeltje!
    En super dat je nu weer zwanger bent! Gefeliciteerd!

8. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    Lelie: wat jij aangeeft over adoptie enz heb ik ook. Is misschien zelfbescherming maar misschien ook niet. Je hebt 3 pogingen lukt het niet, ga je dan nog door. Ik denk daar wel eens over na. Er is idd meer dan kinderen, maar het lastige is dat het zo onzeker is, als iemand zegt het kan niet, dan kan je het loslaten en andere doelen stellen. Nu blijft het, het kan! En daar moeten we maar in geloven.

Ster: ook ik heb zo;n ervaring met de tp. Mijn baarmoeder ligt ver achterin links en de eerste keer kregen ze hem ook niet erin, Emmy weer terug naar de broedstoof, daarna tunneltje gelegd (zal wel zo;n kloek zijn) en toen is het wel gelukt. Ik heb ook niet mee kunnen kijken of iets. Elk ziekenhuis doet het anders. Ik vond het helemaal niets dat emmy zolang buiten de stoof was dus bij de 2e keer heb ik het meteen gemeld. Toen ging het gelukkig snel en was een tunnel leggen eigenlijk niet nodig geweest. Nu lekker broeden!

boboke: jij zit ook tussen hoop en vrees in zeg!

ego: ik heb een hysteroscopie gehad, waar een afwijking uitkwam. Beetje raar omdat het nooit eerder gezien is. Het kan geen kwaad verder. Niets gezien wat de afscheiding kan verklaren. Dokter heeft nog moeite gedaan om voor ons een plekje te bemachtigen voor ander onderzoek in mijn eigen zhuis maar niet gelukt. Ik zou daar nog gebeld voor worden. Na 3 dagen wachten heb ik zelf gebeld, assistente had gewoon nog niet geregeld en het stond niet in mijn dossier...grr! De eerste afspraak kon in maart, daar niet mee akkoord gegaan, toen werd het eerder en zo kwam ik erop uit dat ik vorige week een colposcopie heb gehad, ze hebben mijn baarmoederhals bekeken. Hij zag iets heel kleins zitten en omdat ik klachten heb heeft hij hiervan een biopt genomen. Hij denkt dat er niets uit komt dus ik mag starten met ivf. Later die week terug bij mijn ivf arts en die gaf aan dat de uitslag er al was, ik heb dus mijn telefonische afspraak verzet naar as maandag zodat ik kan starten met ivf volgende week. De uitslag was wel een lichte afwijking maar deze (ivf)arts kon er niets over zeggen verder. Wat de behandeling zou worden en of er behandeld gaat worden. Snappen jullie het nog ;)

9. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Hoi meiden!

Hier ben ik ook weer eventjes! Ik lees af en toe wel mee hoor, maar mis ook wel eens wat geloof ik... Volg de meesten van jullie m.n. op Facebook en ik denk dat ik het wat betreft dit topic dan ook maar bij laat. Ik probeer wat te minderen op zp...
    Maar het is hier altijd wel erg gezellig en jullie zijn allemaal erg lief voor mij geweest en voor elkaar! En zelfs degenen die al een kindje hebben blijven trouw schrijven en de andere meiden steunen, heel bijzonder :).
    Ik heb a.s. donderdag een gesprek over het vervolg. Heb nog 1 cryo, dus die wil ik als het even kan volgende cyclus terug laten plaatsen. En ik hoop heel erg dat dat in eigen cyclus mag.

Maar ik zeg mijn abonnement van dit topic nu dus af. Kom af en toe misschien nog wel eens buurten. Ik wens jullie allemaal het allerbeste toe!!

xxx Pien

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Pien wat jammer dat je ons hier gaat verlaten! Ik hoop je toch nog eens hier terug te zien.

Chickie, mijn haar is te lang om iets met krullen te kunnen doen... net wat mijn kapster en ik in gedachten hadden. Nu dus iets heel anders uitproberen.

Mineraal, de onzekerheid of het wel of niet gaat lukken... Soms heel moeilijk om mee om te gaan!

Momenteel kan ik negatieve en veroordelende reacties niet goed handelen. Ik ga twijfelen aan mezelf, ga sommige ideeën van me stom vinden en wat het dieet betreft wil ik de handdoek in de ring werpen. Ik zit bij een groep om veel ideeën en tips op te doen maar helaas voel ik me daar nu niet meer 'veilig'. Gelukkig heb ik een andere groep gevonden die weliswaar geen endodieet volgen maar hun dieet lijkt er wel veel op. En de sfeer voelt fijner... misschien toch maar echt uit die andere groep stappen. Zou niet moeilijk moeten zijn, ik heb gisteren ook al een 'jeej ik ben zwanger' ex-collega van Fb verwijderd als vriend. Tjee, wat ben ik een b*tch zeg als ik mezelf terug lees! De Lucrin werkt snel... :(

11. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Haha lelie, wat een troep die lucrin! En aan de andere kant... laat het allemaal maar even boven borrelen!
    Waar heb je die dieetgroep lelie? In het echt of is het meer een praatgroep op internet?
    Jammer dat krullen niet gaan, had ik ook toentertijd. Dus dan maar mooi opgestoken.

@ mineraal, succes morgen! Ik hoop dat de afwijking geen belemmering voor je wordt!
    Ik zat net te denken dat jij al behoorlijk wat medische dingetjes hebt gehad het afgelopen jaar, het zou mooi zijn als dat nu eens afgelopen is!

@ Pien, wat jammer zeg! Maar ik begrijp het wel! Ik heb het ook wel eens gedacht hoor en je kunt nou eenmaal niet alles bijhouden.
    Ik blijf je op Facebook wel volgen hoor
    Succes met je gesprek donderdag!

12. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Poeh wat veel geschreven.

Pien jammer maar snap je wel hoor..
    Heel veel sterkte verder en hoop voor je dat de cryo straks de goude is

Schattig gaat het weer een beetje met je?
    Heb je alles een beetje kunnen verwerken?

Stiertje. Jij wel ab gehad. Ik vond het al vreemd. Ik heb idd in dd hier niets over besproken maar aangezien er nu nergens endo te zien was maak ik me er ook niet zo druk om. Mocht het toch tijdens stimulatie gaan groeien dan vraag ik er wel om.

Boboke..noemen ze jou al oud? Ik ben 36 en grappig in dd werd ik nog jong genoemd :)
    Maar meid laat je niet afschepen. Je hebt verdorrie gewoon recht op extra onderzoeken. Ik hoop natuurlijk nog steeds dat het niet nodig.
    Kan me gewoon niet voorstellen hoe dit moet voelen. Duim voor je!!

Fozzy als je nog meeleest houd je het nog vol?
    Wanneer mag je testen?

Ster en hoe voel jij je? Buikpijn weggetrokken?
    Nu heerlijk ahum aftellen tot testdag. Weet het tweede week wordt nog erger :(
    Dan ging ik echt elk half uur met angst naar de wc..pfff
    We duimen verder voor je!

Lelie wat bedoel je met negatieve en veroordelende reacties?
    Weten veel mensen in je omgeving dat je bezig bent?
    Wanneer ga je trouwen eigenlijk.
    En ja af en toe wordt je een b...door alles wat je meemaakt.
    Soms kan je ff niet aan dat een ander bijv zit te zeuren om niets.
    Dan kan je wel gillen zeik niet zo hihi.
    Het is echt jammer en naar dat je nu weer aan die rottroep zit..
    Het maakt je compleet anders en je lichaam lijdt er ook onder. Ik heb helaas knieproblemen overgehouden maar toch als het moet ros ik die rotzooi er weer in hoor. Heb je wel het idee dat je iets aan die rotendo doet.

Mineraal uhhh doe mijn best om het te volgen???
    Mmm weer vage antwoorden. Hoop dat je morgen wat meet hoort en wat chickie zegt wordt hoognodig tijd dat je verder kunt gaan.
    Dan starten we ms wel gelijk?

Chickie jij gaat die cerazette proberen?
    Ik zit aan de microgynon 30. Heb zelf het idee dat het daardoor niet stilligt maar er was niets op de echo te zien. Ben benieuwd wat die pil bij jou doet.
    Heb je dan niet meer kans op doorbloedingen?
    En je hebt gelijk hoor ik durf ook niet zomaar zonder pil of wat dan ook maar liever geen lucrin meer.
    Ik twijfel wel nog of ik het ms toch zelf wil proberen nog mocht deze ivf behandeling niet lukken maar wat jij zegt straks groeit het keihard door?

Ego. Zit nog in wachtstand en krijg steeds meer bijsmaak over de vergoeding voor de medicijnen. Lees heel veel negatieve berichten over het terugvorderen bij de verzekering. Dit omdat ik naar dd ga.
    In nl hoef je je niet druk te maken. De een na de ander lees ik dat ze maar weinig of niets terugkrijgen. Heb nu al 1400 euro zelf betaald en verzekering is nog niet rond. Zelf betalen kan ik dit iig niet. Heb het mijn vriend ook nog maar niet verteld dat we ws veel zelf moeten betalen. Die gaat het niet leuk vinden want ik dacht dat meds helemaal vergoedt werden. Heerlijk die nieuwe wet. Bah. Daarnaast gaat er erom spannen of ik synarel op tijd binnen krijg of niet..
    Komt ws pas 1 a 2 dagen voor start binnen. Zoniet dan kan ik alsnog naar dd rijden om het te halen omdat het hier bij de groothandel slecht verkrijgbaar is.
    Ik probeer rustig te blijven en te denken komt goed maar is een beetje lastig.
    En dan zijn we nog niet eens begonnen bah

13. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    He Arie, wat een gedoe met die medicijnen joh! Je moet je al om zoveel druk maken en het is jammer dat je daar nu ook nog die vergoeding van de medicijnen bij hebt (en dan ook nog eens de levertijd van die zooi). Helaas heb je ze wel nodig!
    Ik heb ook altijd de microgynon geslikt, die had de laatste jaren bij mij helaas weinig effect. (ik vraag me trouwens ook altijd af hoeveel er is te zien op de echo's). Hoop dat dit nu anders is bij deze pil.
    Het klopt dat je bij deze pil wel snel doorbraakbloedingen hebt, we gaan het zien... (dan ben ik er denk ik ook snel klaar mee).

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Arie, ik heb idd ook heel veel nare verhalen gehoord over de vergoeding van medicijnen als je behandeld wordt in het buitenland. Slecht geregeld zeg, alsof je in de MMM nog niet genoeg aan je hoofd hebt. Je zou toch in ieder geval de Nederlandse vergoeding moeten krijgen?
    Dokter S. uit DD maakt niet zoveel van endometriose. Ik vond dat wel een beetje eng, want dat is de zoveelste arts die endo niet serieus lijkt te nemen, maar in mijn geval (weinig pijn, niet zo agressieve aangroei) is het wel te doen zonder lucrin. Maar ik kan me voorstellen dat het niet ideaal is voor mensen met heel veel pijnklachten en agressieve aangroei van de endo, omdat het dan toch te veel invloed heeft.

15. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Ik ben mijn emoties weer de baas!! Het gaat weer iets beter, heb alleen de pech dat ik last heb van doorbraakbloedingen. I.O.M het ziekenhuis ben ik sinds het weekend gestopt met de pil voor een week en dan weer verder gaan. Sinds vanmorgen is de menstruatie begonnen en dat leverd de nodige pijnen.

16. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    @Pien: jammer dat je hier stopt, gelukkig blijf ik blijf je volgen op fb :cool:

@Lelie: je haar iets korter knippen als je dat kapsel leuk vindt? Maar er is vast een ander kapsel wat heel mooi staat! ben benieuwd! Ik heb nog ergens een plaatje wat ik zo mooi vond..(via vriendin) zal het eens opzoeken.
    Klopt, heel moeilijk...maar wat moeten we anders denk ik dan. Het blijft een traject en ik vind elke stap die ik doe al "fijn".
    Nee hoor je bent helemaal geen bitch! Soms kun je dingen gewoon beter hebben dan andere dingen. Laat het anders even op zijn beloop die groep. Kom je later gewoon weer terug. Lucrin kan je mood erg verstoren helaas. Hou je taai meis!!

@Chick: idd genoeg medische dingen, ik wil dat het stopt! hoop ook zo dat de afscheiding de tp niet kan verstoren of wat dan ook... :( Ik wacht rustig af...geloof dat ze vanaf nu kunnen bellen!

AArie: balen zeg dat de verzekering zo lang duurt...het is al een heel gedoe zo'n traject en dan werkt dit ook al niet mee!

@Schattig: balen van de pijnen. Is het vol te houden?

17. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    hey meiden

ff een berichtje van mij
    het gaat niet goed :(

ben gisteren op de SEH beland. ik zal het even uitleggen....

Ik heb al vanaf dag 7 van het stimuleren last van buikpijn en last van mijn linker eierstok. Mijn punctie was erg pijnlijk en ook mijn tp was pijnlijk. vandaag zit ik op dag 5 incl tp dag.

van zaterdag op zondag nacht werd ik gewoon wakker van de pijn. heb toen amper geslapen.
    Ik heb 's ochtends naar het zkh gebeld. ze vertelde me dat ik 2 paracetamols mocht nemen en 4 uur later nog 2. langskomen mocht wel, maar had weinig zin.
    paracetamol genomen.

om half 9 's avonds kreeg ik ineens ontzettende buikkramp. het werd zo erg dat ik me geen houding meer wist te geven. op mijn zij, op mij andere zij, op mij rug, deed zo zeer, ik was aan het huilen en aan het puffen en ik raakte helemaal overstuur.
    Het deed gewoon net zo zeer als de galsteen aanvallen die ik heb gehad.
    op een gegeven moment heeft mijn man het ziekenhuis gebeld omdat het niet meer normaal was hoeveel pijn ik had.
    wij zijn naar de spoedeisende hulp geweest.
    eerst namen ze 5 buisjes bloed af. En temp opgenomen. ik had koorts.
    toen moesten we wachten. hebben daar ruim 2 uur gezeten.

de buikkramp was inmiddels gezakt. buik was wel gevoelig maar niks vergeleken met daarvoor

ik kreeg een gyn in opleiding. ze vertelde dat mijn bloed goed was. dus geen ontstekingen geen overstimulatie. Ik heb een uitwendige echo gehad daar was ook niks op te zien. Mijn eierstokken waren nog vergroot maar niks byzonders.

het vermoeden is dat mijn eierstok een beetje gekanteld was, wat de hevige pijn veroorzaakte, en dat ie daarna weer is terug gedraaid op z'n plek. alle symptonen die ik had komen daarmee overheen

ik vroeg nog hoe het kan dat ik nog steeds (lees 1 week na punctie) elke dag hevige buikpijn heb
    ze zei dat dit erbij hoort en veel vrouwen hier last van hebben. ik kan met niet voorstellen dat het hoort dat je zoveel pijn hebt. ik heb hier ook nog nooit iemand over gehoord

nou ik ken niemand die dit heeft, niemand heeft na de tp nog zo'n last van buikpijn, ik ga soms kapot van de pijn.

vandaag weer erge buikpijn (maar niks zoals gisteravond) en temp ondanks 4 paracetamol 37,7

ik blijf deze hele week thuis van werk
    ik moet rust nemen en paracetamol nemen en mijn temp in de gaten houden

ik maak me een beetje zorgen of mijn embryo wel lekker kan gaan innestellen als mijn lichaam steeds zoveel pijn heeft?
    tot nu toe heb ik na de tp elke dag buikpijn gehad, niet af en toe maar continue.

ik heb nog helemaal geen blij gevoel gehad van : jeee er zit een embryo in me. heb alleen maar pijn

18. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Oh ster wat erg! Snap dat je je nu helemaal niet happy voelt.
    Denk niet dat het slecht is voor je embryo hoor zolang je je aan paracetamol houdt.
    Mogen ze nu geen inwendige echo bij je doen?
    Je moet morgen meteen contact opnemen met je zkh hoor!
    Laat ze daar even goed nakijken dit kan niet hoor.
    Nee je hoort niet continue pijn te hebben maar als je eierstokken vergroot zijn kan dit wel behoorlijke klachten geven.. geloof alleen dat je er veel kan doen behalve heel veel rusten..maar dan ook echt veel rusten..
    Nee ik ken dit helemaal niet hoor. Alleen wat krampen toen eerste paar dagen..
    Ze kunnen lekker makkelijk praten zeg hoort erbij. Is bij ons al pijnlijk genoeg.
    Laat ze nog maar een keer naar je eierstokken kijken. Je moet daar toch voorzichtig mee zijn hoor.

19. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Chickie heb vandaag wel een lieve dame gevonden die nog meds heeft. Scheelt weer een hoop geld.
    Had idd anders begrepen..ben blij als het geregeld is.
    Ongetwijfeld zien ze niet alle kleine plekjes op de echo maar wel wat van belang is..tussen ivf 1 en nu is het niet meer zo rustig in mijn eierstokken geweest dus hoop dat dit zo blijft. Snap dan ook niet de pijn die ik voel???
    Hooo dat deze pil dan voor je werkt. Tot nu toe las ik er niet veel goede dingen over maar iedereen is gelukkig verschillend.

Stiertje volgens mij wel nl tarief maar gaat wel van vergoedingspotje af. Das wel heel veel geld. Ik reageer traag met stimuleren dus is nog maar afwachten.
    Bij mij reageerde hij heel goed op endo hoor. Alleen is faliekant tegen zwaar platleggen ivm eicelkwaliteit en dan heb ik nog heel lage amh.
    Ik neem het risico graag. Geen goede ervaring eerste keer 4 mnden lucrin en meteen over op decap. Eigenlijk was ivf 1 mislukt daardoor maar ja is je eerste ervaring en dan luister je naar je arts toch?
    Al weer beetje in ritme met werken enz?

20. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Hey arie bedankt voor je advies. Ik wil morgen nog een dag rusten en met paracetamol verder gaan. En als ik dan woensdag ochtend nog buikpijn heb ga ik weer bellen.

Wat fijn dat je meds hebt kunnen overnemen. Scheelt een hoop geld.

Deel Deze Pagina