Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    dames

vanmorgen om 7 uur werd ik wakker en ben toen gaan plassen, en ben weer verder gaan slapen.
    om 9 uur gesplast (moest het eruit persen haha) en die urine gebruikt voor de test.

nu baal ik dat ik niet de echte ochtend urine gebruikt heb

je ziet een heeeeeeeeeel licht streepje. maar het is zo licht dat het twijfelachtig is

het is iig geen slecht nieuws, maar ik kan nog niet super overtuigend zeggen van jeeejjj het is gelukt .

maar het is een streepje, hoe licht ook, en ik heb nog nooit eerder een streepje gehad.
    dus ik voel me voorzichtig blij.
    morgen vroeg nog eens testen maar dan met de echte ochtend urine, hopelijk is de streep dan donkerder

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Daar gaan we voor Ster! Ik heb goede hoop voor je!
    Bij mij begon het net zo.

3. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster..ik heb ook goede hoop voor je hoor. Wat je zegt het is een streepje..
    Morgen lekker weer testen..

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Klinkt goed, ster!

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ster ook hier een voorzichtige gefeliciteerd. Duimen voor mooie oplopende streepjes

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    thanx meiden :) ik durf alleen nog niet blij te zijn.
    mijn man en ik hebben afgesproken vandaag niet meer te testen, maar dit morgenvroeg te doen met ochtend urine.
    ooohhhh ik hoop het zooooo dat de test dan donkerder is. nog geen bloed gehad, en alle kwaaltjes nog aanwezig.

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Je bent ook nog voor de officiële testdatum zie ik, dus het is niet vreemd dat de test licht is. Ik had 2 dagen voor de testdatum ook een lichte test. Gewoon morgen (en overmorgen) weer testen. En misschien een digitale op de testdatum? Heb ik wel gedaan en dat woordje 'zwanger' is heeeel bijzonder ...

8. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Boboke import brabander hihi.
    Snap wel dat je vooruit wilt denken hoor en zolang je geen endo pijn hebt het zelf wilt proberen in de tussentijd..je weet het nooit.
    Ms lukt het weer. Jij dus ook maar 1 werkende kant..ik ook nu nog maar 1 kant.ms als dit mislukt toch nog stiekem zelf proberen. Als de pijn nu meevalt durf ik het ms aan.
    Hoezo heb jij eigenlijk nog 3 pogingen?
    Ik snap ook heel goed dat je nu babys en zwangeren vermijdt hoor.
    Gaat het weer een beetje met je?

Schattig hoe gaat het met jou?
    Ben je er al weer bovenop?

Fozzy laat wat van je horen als je het aan kan.

Lelie hoe gaat het met jou? Gaat het beetje met de lucrin?

Ster. Ben jaloers op je :).. ook al is het streepje licht je voelt je toch wel stiekem trots he!

9. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Arie mijn eerste miskraam was na 12 weken dus dan komt de teller weer op nul. Maar als al mijn pogingen zo lang duren en zo verlopen als deze dan weet ik niet of ik nog wel 3x trek...
    Lichamelijk gaat t goed, nog alleen wat bruin bij afvegen. Emotioneel is het nog erg wisselend. Vandaag is niet zo'n goede dag en vloeien de tranen weer rijkelijk.

10. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ach boboke..alhoewel ik niet kan voelen wat jij voelt voel ik wel met je mee. Je begrijpt me denk ik wel. Ik vind het zo afschuwelijk voor jullie dat jullie dit nu al meerdere malen moeten meemaken. ik wou zo graag dat we hier met zijn allen je pijn een beetje konden verlichten. Hoop dat je wel een beetje hier je ei kwijt kan. Verdriet en geluk ligt hier zo dichtbij..
    Hoe gaat het met je man eigenlijk (man toch of is het vriend :) )
    Lukt het samen om hier doorheen te komen?
    Persoonlijk vind ik zelf nl dat in de hele mmm er wel degelijk een groot verschil is tussen hoe ik als vrouw er mee omgaat en hoe mijn partner dat doet als man.
    Blijf het wel lastig vinden.

11. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    En boboke dat is ook waar..helaas je teller op nul..helemaal vergeten dat dat zo werkt..en dat is het ook he. Kan je het wel aan nog zoveel behandelingen.
    Bedoel als partners ben je er ook nog en lichamelijk je moet het wel nog jaren met je lijf doen he.
    Overigens waar ik zelf wel heel veel kracht uithaal is mijn huis vol met beesten.
    Die geven me afleiding

12. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah lieve Bobo! Het is ook allemaal niet niks! Ik vind toch al dat je je steeds zo sterk houdt, laat het maar eens allemaal gaan hoor! Je verdriet moet ook de ruimte krijgen!
    Ik weet nog dat je samen met mij positief testte! En daar sta je nu weer... met lege handen! Hoe oneerlijk is het allemaal zeg!

@ Stier, jammer dat je nog geen datum weet. Het lijkt me niet iets waar je naar uitkijkt, maar dan is het maar weer achter de rug!

oh Ster, ik vind het zo spannend voor je! Ik hoop dat je al op bed ligt... dan is het snel morgen!

@ Arie, blegh verkouden..... dan ben je dubbel aan het snuiven!

@ ego, vandaag in het ziekenhuis geweest. Wat heb ik een fijn gesprek gehad met de arts.
    Plan is om aan de Cerazette pil te gaan. (heb net de eerste op) Zodat mijn lijf niet de kans krijgt om een menstruatie in gang te zetten. Waarschijnlijk laat dit nog wel even op zich wachten door de borstvoeding, maar de gynaecoloog wil geen risico nemen. Ik had namelijk zo snel na mijn operatie van vorig jaar weer klachten... En voorkomen is beter dan genezen.
    Wel ben ik een beetje bang voor wat er gaat gebeuren als ik stop met borstvoeding geven. Ik hoop maar dat de Cerazette dan alsnog alles kan onderdrukken. Vorig jaar lukte dat namelijk echt niet met de pil. De arts is daar ook een beetje huiverig voor. Ik moet dus ook gelijk contact opnemen als ik klachten krijg. Dan moeten we een andere oplossing gaan vinden.
    Ook hebben we nog even gesproken voor wat te doen als we voor een tweede kindje willen gaan (nu nog niet hoor meiden!;)).
    Er werd me sterk afgeraden om ongesteld te worden en de arts gelooft bij mij niet in een spontane zwangerschap. Dus dat zal een terugplaatsing worden in de eerste cyclus na het stoppen met de Cerazette. (gelukkig hebben we nog 7 emmy's in de diepvriezer liggen, dus we kunnen nog even vooruit, gek idee eigenlijk dat deze Emmy's hetzelfde 'bouwjaar' hebben als ons kleine meisje).
    Oja, mijn bloeddruk was nu eindelijk netjes, jeeeh!!! Er werd me aangeraden om het sowieso jaarlijks te laten controleren omdat in het geval van het Hellp syndroom vaak meer kans is om een blijvende hoge bloeddruk te ontwikkelen. Dus dat gaan we maar braaf doen.

13. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Goeiemorgen..even ego..nog geen druppel bloed maar krampen em gevoeligheid beginnen wel al. Paniek begint een beetje toe te slaan. Herkenbaar van alle helse ongi's. Ga nu paracetamol opvoeren maar meer wil ik niet slikken. Zo stom hoe je al die pijnen kan zijm vergeten totdat je dit weer voelt.
    Ga ff snuiven. :)

14. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hè bah Arie! Daar zit je niet op te wachten!
    Gek dat je het altijd weer vergeet hè! Is eigenlijk maar goed ook!
    Probeer inderdaad een goede spiegel op te bouwen van paracetamol!

15. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Chickie. Fijn dat je een goed gesprek had.
    Valt me op dat er veel gebruik wordt gemaakt van de cerazette pil. Bij mij nooit over gehad. Heb microgynon 30. Werkt wel maar heb idd het idee dat het toch wel beetje voortwoekert idd.
    Was het niet vreemd pil weer na zo'n lange tijd?
    Hoop idd voor je dat het gaat werken alternatieven zijn niet zo leuk.
    Hihi idd vreemd zelfde bouwjaar..nooit bij stilgestaan..
    Eerst maar genieten van deze dame toch?

Ster en???? Nog getest????

Ego idd veel paracetamol erin is niet anders. uAch een pilletje erbij maakt ook niet uit he :)
    Wel verzekering rond..jeeeee. potje en meds worden toch apart vergoedt..kan ik dus voorlopig wel mee voort dus hopelijk niet veel meer voorschieten. Geeft wel veel rust hoor..niks voor mij niet alles geregeld.

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @arie: ik heb van de week ook nog even contact gehad met PNO over een poging voor een brusje voor onze dochter. Ik heb ze een mailtje gestuurd met al mijn vragen over vergoeding van o.a. medicijnen. Ik dacht: dan heb ik het antwoord mooi zwart-op-wit. Kan handig zijn. En ik heb met DD gebeld. Je moet helemaal gestopt zijn met de bv en ook weer 2 cycli hebben gehad. Maar je kunt dan wel weer snel beginnen, je hoeft niet zo lang te wachten als met een intake. Dus da's mooi. We zien na de zomer wel. Ik wil eerst een halfjaar volmaken met bv.
    @chickie: fijn dat het een goed gesprek was. Kan die cerazette wel samen met de bv? Fijn dat jullie nog zoveel cryo's hebben. Wij moeten helaas weer helemaal opnieuw beginnen, want geen cryo's.
    @arie: balen van de pijn!
    @ster: nog getest?????

17. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Stier das waar alvast uitzoeken is handig. Ik kreeg nu pas duidelijk antwoord..
    In mijn emails met pno kreeg ik vage antwoorden en over de tel werd gezegd dat meds onder je totale vergoeding viel maar nu krijg ik dat de medicijnen gewoon los vergoedt worden.. super. Dan weet je dat ook vast.
    Voordat je het weet is het al weer zover. Wel heel fijn dat je dan al heel snel kan starten. Hoop ook dat je snel een datum voor de operatie krijgt..des te sneller des te beter toch?

18. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    hier heel veel onzekerheid
    vanmorgen een test gedaan van de kruidvat
    timer op 5 minuten gezet.
    we gingen kijken en geen streep, dus we hadden echt zoiets van huh ? dat kan toch niet.....
    na een minuut of 8 stond er ineens wel een steep, en ook een stuk donkerder dan gisteren.
    maar ja, in de gebruiksaanwijzing staat dat je de test na 5 minuten moet aflezen en daarna niet meer

nog een test gedaan. weer hetzelfde verhaal....na 5 minuten niks, na 8 minuten een streep....
    dus ja een hoop verwarring
    is dit een indroogstreep ???

ik heb voorheen heel vaak getest, maar nooit een streep gehad , ook niet al liet ik hem uren liggen

dus ik daarna een clear blue test gedaan
    maar die geeft aan niet zwanger
    nu hoor ik over clear blue wel wisselende verhalen van vrouwen die al 8 weken zwanger zijn en de clear blue zegt dan niet zwanger, of zwanger 1-2 weken, dus ja echt betrouwbaar is dat dan ook niet

nu weet ik het niet.....
    heb heel hard moeten huilen, ik denk dat het over is, vriendinnen zeggen dat het wel raak is, die zeggen en staat een duidelijke streep
    mijn man zegt: je moet geen valse hoop houden het is niet gelukt

morgen vroeg en zaterdag maar weer testen dan :(

hebben jullie hier ervaring mee ?

* ik reageer later even op de rest, sorry maar voel me even helemaal ontroostbaar........

19. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    O, ster, he wat vervelend.
    Opties die mij te binnenschieten: 1. bloedtest (HCG) vragen, 2. een digitale test doen, die zegt zwanger of niet zwanger.
    Maar nog steeds ben je vroeg met testen (pas zaterdag officieel), dus ik zou niet wanhopen als ik jou was. Maar goed, ik realiseer me dat ik makkelijk praten heb en wil jouw gevoel absoluut niet bagatelliseren.
    Dus: knuf en sterkte!!

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    PS: tijdens mijn laatste ivf-behandeling (toen ik dus zwanger bleek), heb ik een paar dagen voor de positieve test ook zeeën vol tranen gehuild, omdat ik zéker wist dat ik ongesteld ging worden. Dus niet! Houd moed meid!!

Deel Deze Pagina