Boboke: ik heb 28maart gesprek in het ziekenhuis en dan hoor ik ws wanneer ik Met ivf mag starten? Volgende week dinsdag hebben we voorlichtingsavond over ivf. Heel veel sterkte met de curretage!!
Schattig lekker aftellen.... Hoe voel je je inmiddels? Boboke heel veel sterkte morgen. Hoop dat het snel voor jullie voorbij is voorzover dat kan
Blegh en dan zit je lieve vriend net te vertellen....je raad het nooit..ken je die en doe nog? Uh ja...daten net een paar maandjes. Tja zij is zwanger.. niemand weet het nog alleen ik zegt hij nog droog..bah en bah..zei toch echt hoef ik niet te horen. Sorry maar daar kots ik ff op. Herkenbaar denk.. Sorry moest t ff kwijt. Emoties had ik toch redelijk onder controle dacht ik. Nou nee dus..vanmorgen ook al bijna janken op het werk (sinds sept andere werkzaamheden erbij) omdat ik mijn baan ook niet zo leuk meer vind. Ben dus heeeeeeel blij dat ik morgen een ritje dd heb hihi. Sorry moest ff kwijt hoor..wat kan een man dan toch onbegrijpend zijn zeg
Hoi meiden, wilde even oppepertje geven voor meiden met cyste en endo. Bij mij was cyste 3cm ontdenkt april 2012. Ik had helse menstruatie pijn:10-12 pcm naam ik en dan viel ook flauw van pijn etc. Ha dacht blindedarm (links maar bij zh was gelijk te zien. Gelijk naar gyno doorgestuurd etc. Indd cyste en ze denkt aan endo. Maar 3cm is ok gewoon over 2mnd controle miss is die weg. We begonnen gelijk kindjes maken maar dat lukte niet. Bij controle cyste 8cm gelijk afspraak voor laparascopie en tubatest(bronovo zh). 24 juni gedaan: indd endo cyste maar ze was niet verkleefd dus mooi verwijdert. Ik had level 4 operatir met 4 gatjes. Tubatesten gedaan zag ook goed uit. Gelijk erna werd ik zwanger!! Heb nu prachtige slimme meisje van 11mnd! Gyno zei dat het kwam dus niet doordat endo/cyste weg was maar door spoeling. Maar wie weet.. Ik gaf geen bv waardoor dus na 2mnd gelijk menstruatie en.. Niks geen pijn niet!! Ze komen nu van niets gewoon ik merk het pas als ze komen en gelijk en bijna nooit bruin en 4 dagen (ervoor was pijn al paar dagen voor ongi en 5 dagen vrij veel en ook bruin soms). Nou dat wilde ik dus even zeggen dat alles kan en mogelijk Gead niet op!
@ Lelie, joh plaats half mei maar een mooie foto van jou in vol ornaat! Zolang kunnen we nog wel wachten hoor! Ik hoop dat de bruidstaart smaakt Lukt het een beetje om hem te krijgen zoals je in je hoofd hebt? Succes morgen met de uitslag! @ Schattig, het komt nu in zicht! @ Arie, heerlijk hoor dat je een flapuit bent! Ik houd er wel van! Ben zelf helemaal niet zo, maar zou het best wat meer willen zijn. Ohhhh je man was niet bepaald tactvol! En dan nog kijken alsof ze water zien branden... Dit wil je helemaal niet horen! Wat rot dat het op je werk ook niet zo lekker ging! Bah, sommige dagen! Succes morgen in DD!
Chickie hihi lucht op hoor! Alleen sommige mensen hebben daar moeite mee maar dan hoor ik het wel hoor. Maak me daar niet zo druk meer om. Nou idd snapte mijn reactie ook niet Ging ook al een kaart op het werk rond voor die dame die zwanger is. Ze schijnt nogal ziek te zijn maar ook daar was ik niet tactvol in. Vervelend maar tja is geen levensbedreigende ziekte hoor...(ze is heel erg misselijk en kan daardoor niet werken). Ach iedereen die me kent weet hoe ik ben. Qua werk nee niet zo leuk. Nu half jaar verder en mijn nieuwe functie en de sfeer is nog steeds pet, moeten het toch maar uitzingen voorlopig ivm mmm. Maarre hoe is het bij jou, je dametje al weer lekker zichzelf? Lelie heb je idd heerlijk kunnen voorproeven? Gelukt met kiezen?
Het idee van wat we willen wordt in het klein gemaakt. We hebben 3 smaken uitgezocht die we dan weer proeven en dan maken we een keuze!
Klinkt goed Lelie! Ik krijg er al trek van! Arie, tis inderdaad geen ziekte... dan had t nog besmettelijk kunnen zijn Ons meisje doet het weer hartstikke goed hoor! Er is niets meer aan de hand. Zo fijn!
Arie, succes in DD! En het soort mededelingen waar je man mee kwam... ja daar moet ik ook niks van hebben. Piccolina, bedankt voor je positieve berichtje!
Arie balen dat het op je werk nu niet zo lekker loopt en dan ook nog die zwangere . Ik weet niet of je al op weg bent naar DD, maar veel succes in ieder geval. Hopelijk een mooi resultaat. Oh en ik heb morgen de curretage, maar bedankt alvast voor het succes wensen Lees net weer wat verder en zie je vraag over onderzoek. In DD is al immunolgie getest en behalve een verhoogd IgE (heb notenallergie) kwam er niks bijzonders uit. Mijn schildklier ben ik zelf niet heel tevreden over, maar er wordt niks aan gedaan (TSH 2,1 FT4 11,2) Zou de TSH graag meer richting de 1 of minder hebben. Ook gaat er in Nl nog obderzoek plaatsvinden naar stollingsfactoren, maar dat kan pas 10 weken na de miskraam. Of er dan ook op B12 getest wordt, weet ik niet maar ik zal er naar vragen. Vit D moet ook nog gecontroleerd worden aangezien die ook aan de lage kant was. Hè bah zo'n mededeling zit je echt niet op te wachten . Ik heb er ook steeds meer moeite mee bij mensen die het zo komt aangewaaid. Zo heb ik ook een collega op t werk die al een jaar van tevoren had aangekondigd dat ze ging stoppen met de pil. Vanaf dat moment kon ik elke maand aanhoren hoe lang t wel niet duurde Uiteindelijk na een half jaar zwanger en gaat natuurlijk allemaal ook nog goed. Nou begon ze een tijd geleden dat ze het zo'n vervelend tijd vindt dat ze uitgerekend was :x (was overigens tegelijk geweest met mij als ik in november geen miskraam had gehad) toen heb ik haar ook wel even verteld hoe ik erover dacht dat ze zo aan het klagen was en ze had in ieder geval het fatsoen om rood te worden en haar excuses aan te bieden. Hoeveel ik er niet voor zou geven om een goede zwangerschap te hebben, dan maakt de datum toch niet uit!!! Chickie ik heb eigenlijk geen idee of er veel begrip is op mijn werk, aangezien ik zo goed als niks hoor van mijn collegae. Vandaar dat ik me ook niet heel schuldig voel dat ik nu zo lang thuis zit. Gelukkig heeft je kleine meisje weinig last gehad van haar prikjes. Stiertje wat leuk lammetjes , kan me wel voorstellen dat dat extra opstaan 's nachts wat minder leuk is. Hopelijk gaat t vandaag goed met de extra voeding. Lelie en heeft t gesmaakt? Midden mei is al bijna! Moeten jullie nog veel regelen of alleen nog de puntjes op de i? Ik hoop ook nog steeds ooit een keer gevraagd te worden Schattig dat komt nu dan gelukkig snel dichtbij. Ik denk dat je blij bent dat er eindelijk iets gaat gebeuren. En dank je wel voor het succes wensen.
Weet een van jullie of je tijdens IVF ovulatietesten nodig heb. Ik had ze tijdens IUI wel nodig maar nu heb ik daar nog veel van over en deze zijn goed tot augustus 2014? Ik kan ze als ze bij IVF niet nodig zijn weg geven.
@schattig: alleen bij een cryo-terugplaatsing in eigen cyclus. In een gestimuleerde cyclus heb je ze niet nodig, want dan leggen ze je eigen cyclus plat.
Lelie krijg er ook trek van haha.. Dat zijn toch dingen die geen straf zijn he Schattig verschilt denk toch bij ziekenhuis..bij mij echo op dag 2 en dag 11 en bloes prikken. Geen ovulatietesten gelukkig. Dit was in natuurlijke cyclus. Boboke sorry verkeerde dag voor ogen gehad. Is toch echt woensdag vandaag. Was idd benieuwd wat ze verder nog bij jou konden doen. B12 is ook een belangrijke en wordt niet zomaar getest. Bij mij per ongeluk achter gekomen. Tja schildklier. Dat idee had ik dus ook. Daar denk ik bij jou ook elke x aan. Ms handig om als je zwanger bent. En dat wordt je gewoon .bij mij nl ook rond de 2 en weer testen mocht ik zwanger zijn. Hebben ze het daar zelf al eens over gehad bij je? Jij ook al van die fijne confrontaties. Wat een doos zeg..oeps... Laat sommige mensen maar leren na te denken toch? Ego in dd geweest. Lange reis voor 5m echo. Helaas nog weinig te zien. Maandag terugkomen. Ben niet heel erg geschrokken maar vind wel jammer. We gaan dus gewoon stug door en maandag weer een ritje maken Chickie fijn he dat kleine kindjes zo snel weer er bovenop komen he. Gaat het bij jou goed met pilgebruik?
Nou, ze heeft haar eerste hapjes gehad hoor: een halve rijstwafel. Niet eens een halve denk ik. Ze ging er eerst een beetje mee spelen, en toen ging ie uiteindelijk wel naar haar mondje (zoals alles tegenwoordig). Even proeven, even sabbelen, en met hulp van papa ging ie er toch grotendeels in. Grappig hoor. Ikzelf zou haar het liefst meer zelf hebben laten ontdekken, maar vriendlief was zo enthousiast, die stopte het toch meer rechtstreeks in haar mond. Nou ja. Leuk om mee te maken. Ik zal ff een foto in m'n album zetten. Tussenstand lammetjes: 10 stuks in 3 dagen (5 tweelingen).
Schattig, je gebruikt ze inderdaad alleen bij een terugplaatsing in een natuurlijke cyclus (en dan alleen als je geen echo's krijgt om de eisprong te bepalen). Je moet dan het moment zelf bepalen met je ovulatietesten. Stiertje, ah wat een droppie zeg! Wat zit ze die rijstwafel te bestuderen joh! Mooi gezicht! Weer een mijlpaal! Jeetje het lammeren gaat goed zeg! Gefeliciteerd, hihi! Arie, jammer dat er nog weinig te zien was! Is het erg ver rijden voor je? Gaat je vriend iedere keer mee? Inderdaad fijn dat die kleintjes zo snel opknappen! Het pilgebruik gaat goed hoor (ik merk er weinig van). Ik zet wel iedere dag maar mijn wekker, want het zit helemaal nog niet in mijn systeem. Lelie, hoe was de uitslag van de MRI? Boboke, heel veel sterkte en kracht voor morgen!
Uitslag is goed! Er zit een klein (pinktopje) plekje in/op de schede bij de baarmoeder wat voor pijn zorgt. Dit staat echter ivf niet in de weg! Mocht het zo zijn dat 2 ivf-pogingen niet slagen wil hij me voor de 3e ivf opereren. Meteen bloed geprikt, mijn vriend moet bloed prikken en zijn kwakje in het streekziekenhuis ophalen en in Eindhoven inleveren. Als dat goed is (over 4 weken terug) kunnen we starten!
Gelukkig dat het meevalt Lelie! We gaan ervoor dat die operatie niet nodig is! Mooi dat je ook al zo snel kan starten!
Stiertje. Heerlijk eerste knoeisessies. Wacht maar nu gaat het snel hoor! Voordat je het weet plakt ze alles onder haha. Ster hoe gaat het met je? Mineraal ook jij bent stil. Hoever ben je? Chickie 2.5 uur enkele reis. Ik weet dat ik hier ook metingen kon doen maar wilde geen risico op miscommunicatie deze laatste keer. Krijg er zelf vrij voor. Vriend niet dus dat vind ik zonde. Lieve zusje gaat mee. En anders alleen ben ik wel gewend. Haha. Tja na zon lange tijd weer pil. Snap hem en je kan hem echt niet vergeten nu. Ik doe altijd voor slapen dus is al jaren vaste routine. Vind juist andersom vreemd. Lelie goed nieuws. Wat kan 1 zon rotplekje zon pijn geven zeg
En toen deed mijn tel het niet meer haha. Maarre lelie is wel op een rotplek maar wel positief voor ivf idd. Nergens endo waar he vervelend zou zijn voor het zwanger worden. Je hebt dan dus maar 2 maanden gebruik lucrin?
Arie ik heb t al vaker aangegeven dat ik niet tevreden ben over mijn schildklierwaardes, maar zowel in Nl als DD zegt dat het niet nodig is om medicijnen te nemen. Ik word elke keer als ik zwanger ben gecontroleerd op mijn verzoek . Eerste keer was het 1,7 nu dus steeds net boven de 2. De allereerste keer was net voor mijn ivf en toen was de T3 dus te laag, maar na overleg met een endocrinoloog hoefde ik geen medicijnen. Moest t alleen laten controleren als ik zwanger was. Ik zal zeker nog de B12 aangeven in mijn gesprek op 4 april met de gyn. Jammer dat er bij jouw echo nog niet veel te zien was. Is dan toch wel een behoorlijk eind rijden voor 5 minuten echo. Stiertje volgende fase is aangebroken Chickie vreemd hoe je jarenlang de pil kunt gebruiken en het nu dan toch bijna vergeet. Komt me wel bekend voor... Lelie wat fijn dat de uitslag goed was. Nog even en je kan ook beginnen Ego. Vanochtend om 9.30 moesten we ons melden en zou om 10.30 geholpen worden. Nu weten jullie misschien nog dat ik in een ziekenhuis in Dtsl werk.....dit betekend dat er dus extra maatregelen genomen moesten worden ivm MRSA . Ik kwam speciaal in een quarantainekamer, iedereen volledig vermomd . Uiteindelijk werd ik even na 11 naar de ok gereden, met een mondkapje op . De curettage heb ik weinig van gemerkt. Zodra ik wakker was, gingen de sluizen open, ik geloof dat de remmingen qua emoties er een beetje af waren door het roesje Voor de rest geen problemen vwb bloedingen dus na wat gegeten te hebben mochten we om half 3 weer naar huis. Nu lekker weer buiten op de loungebank me aan t laten verwennen door mijn vriend