Fijn dat je kat terecht is! Hier ligt er nog 1 ad borst. Zodra ze loslaat ga ik ook plat! Ze lijkt wel uitgehongerd . Trusten!
Steva bespreek dit zo snel mogelijk! Met een arts, arts-assistent of verpleegkundige, wie je maar het eerste ziet. Vraag advies en misschien is het mogelijk dat je deze verpleegkundige niet meer krijgt? (Zij op ander helft afdeling, of jij van kamer verhuizen) Ik werk in de thuiszorg en als jet tussen een cliënt en een collega echt niet klikt (komt gelukkig zelden voor) regelen we het zo dat zij daar niet meer ingepland wordt. Jouw lichaam, jullie kind, jullie leven, jullie regels & wensen.
Arie heel veel succes vandaag, hopelijk zijn er vandaag een mooi aantal follikels te zien. Gelukkig is je poes weer terecht. Blijft die dan 's nachts altijd binnen? Ik denk dat mijn collega er van baalt dat ik nu al voor de 5de week thuis ben en hij het dus behoorlijk druk heeft op t werk Maar mijn gezondheid gaat toch echt voor en ik moet er nu echt niet aan denken om te gaan werken. Ik heb heel t weekend onder de pijnstillers doorgebracht en me amper kunnen bewegen. Vandaag lijkt t iets minder te zijn, maar ik heb er gelijk vanochtend een naproxen ingegooid...Als t zo blijft bel ik ook even naar t ziekenhuis of dit wel normaal is. Steva van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Maar meis wat een heftige (na)bevalling heb je gehad. Nu goed uitrusten en aansterken jullie allebei. Wat de anderen ook al zeggen, aangeven dat het niet klikt tussen jullie en dat je niet meer wilt dat ze voor jou en Nova zorgt! Het lijkt me juist belangrijk dat die kleine meid lekker bij d'r moeder kan liggen. Mineraal jeej embryo on board! Nu weer broeden en 2 verschrikkelijke weken wachten. Chickie klinkt goed dat huis , maar inderdaad een beetje uit de richting helaas.
Steva!!!! Wauw, gefeliciteerd met jullie mooie meisje met dito naam. En wat een heftige start hebben jullie (gehad). Wat betreft die verpleegkundige: volg je gevoel stel het aan de orde!!
Steva: gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, rust goed uit en geniet lekker van je dochter. En verder zou ik ook wat de andere zeggen het aangeven dat het niet klikt!! Met mij gaat het gelukkig weer beter, al blijf ik het allemaal nog wel moeilijk vinden! Verder schieten de afspraken op, morgen ivf infoavond en volgende vrijdag (28maart) gesprek!!! Ik vind het erg spannend worden want dan hoor ik wanneer ik mag beginnen(yes yes).
arie hoe is het gegaan vandaag met je echo ? bobo oohh nee heb je weer zoveel pijn gehad? het houdt ook nooit op he. het is al erg genoeg dat het niet gelukt is, en dan krijg je ook nog die stomme nasleep ervan. ik hoop voor je dat je snel verlost bent van de pijn. en laat die collega lekker.... niks van aantrekken, jij hebt het al zwaar genoeg steva gefeliciteerd met de geboorte van je prachtige dochter. hoe gaat het nu met je ? wat heb je het zwaar gehad zeg. respect voor jou dat je het allemaal aankan. inderdaad gewoon aangeven aan een andere vpk dat je niet meer door die ene geholpen wilt worden. als dat jou zoveel stress oplevert is dat niet goed. schattig wat fijn dat je bijna mag beginnen. naar welk ziekenhuis ga je ? mineraal ik ga voor je duimen! we kunnen wel weer wat goed nieuws gebruiken. ego, ik ben even een tijdje afwezig geweest, ik heb idd wel meegelezen zoals arie al opmerkte haha ik heb het er effe heel zwaar mee gehad dat mijn ivf poging mislukt was. het kwam zo hard bij me aan. ik vind het nog steeds wel moeilijk en voel me nog steeds wel rot, maar ja, ik kan er niks aan veranderen. nu heb ik een verplichte wachtmaand, en daarna ga ik door met mijn 5 cryo's. Binnenkort heb ik nog een evalutie gesprek. Ik heb een hele hoop dingen om aan te geven. Ik wil alleen nog maar een punctie onder algehele narcose. vanwege mijn hoger liggende eierstok was het zo pijnlijk, dat wil ik nooit meer. Ik wil weten waar mijn pijnaanvallen vandaan kwamen ( 2 maal spoedeisende hulp geweest) ik wil weten hoe het kan dat ik wel 3 dagen een streepje heb gehad op de zwangerschapstest. dus genoeg om na te vragen
Meiden reageer straks ff rustig. Hier geen goed nieuws helaas. Maar 1 follikel links! Poging afgebroken. Ik reageerde dus niet op menopur. Nu 2 keer ongi worden helaas en dan nieuwe poging. Ik ga vragen om andere meds. Zelf proberen ook nutteloos helaas. Nog wel linkerkant waar geen eileider zit. Hoe bestaat het! Vorige poging links niets en nu rechts voor het eerst niets. Moet me ook weer ff herpakken. Ben net thuis dus reageer straks op mijn gemak ff
Steva, gefeliciteerd met jullie dochter! En inderdaad, aangeven hoor. Misschien zijn er wel meer klachten bekend over haar. Dan zullen ze alleen maar blij zijn dat je het gemeld hebt. Arie, wat ontzettend vervelend zeg! En Ster, kunnen jullie het niet bespreekbaar maken eventueel direct door te gaan, zonder wachtmaand, dit om het aantal menstruaties te beperken. Bij mij was dit wel bespreekbaar, doordat ik endo heb, mits de baarmoeder er op echo schoon en rustig uitziet.... Ego, bij mij alles nog goed (denk ik). Eind vd week 9 weken echo. Ben wel erg zenuwachtig daarvoor....
Oh nee Arie! Dat is balen zeg! Alles voor niets gedaan en wéér wachten! Bizar dat er links nu een follikel zat! Moet je nu maar liefst 2 keer ongesteld worden omdat er dan ook een verplichte rustmaand achter zit? En schattig, was/is de info avond zinvol? Ster, wat is het moeilijk hè als een poging mislukt! Goed dat je voor jezelf op orde hebt wat je wilt vragen! Spannend Emma, de termijnecho! Het zit vast helemaal goed hoor en dan verbaast dat kleintje jullie! Het ziet er dan al zo anders uit!
Boboke jep kat is als wij werken of snachts binnen. Ben niet gerust anders. Heb toch veel aangereden katten gezien. Snachts ligt ie ook lekker bij ons Zal ook wel een reden zijn ja dat je collega baalt..dat komt straks vast wel weer goed. Denk jij maar lekker aan jezelf. Voorlopig moet je het nog wel met jezelf doen hoor! Gaat bij jou ook lekker zeg! Is het vandaag beetje gegaan? Als je twijfelt inderdaad gewoon bellen. Krijg je nog een keer nacontrole? Hoe ga je nu verder? Schattig..als je straks eenmaal bezig bent dan heb je minder tijd om over alles na te denken..je zult zien dat het dan iets beter gaat om alles een plekje te geven. Dan ben je nl voor je gevoel eindelijk wat nuttigs aan het doen. Helaas kost elke stap bij ons nou eenmaal extra veel tijd. Emma snap dat het heel spannend voor je is. We gaan er gewoon vanuit dat alles goed gaat en je eind van de week mag genieten van een mooie echo. Ster ja zag je lekker meelezen. Geeft niet hoor. Iedereen verwerkt dit allemaal anders. Dacht al dat je er best wel door heen zat. Maar nogmaals vergeet niet dat je lichaam heeft laten zien dat deze het kan en de strijd is nog lang niet gestreden hoor! Liefst was het natuurlijk meteen gelukt maar gelukkig heb je nog cryos. 5 extra kansen als deze goed ontdooien! Qua hoe het kan dat het niet is gelukt onthoud wel dat ws bij vele dames die niet in de mmm zitten dit ook gebeurd alleen weten ze dat niet. Stel dat je wel later had getest dan had je het ook niet geweten. Snap je wat ik bedoel? Juist omdat wij zo gefocussed zijn op testdatum zullen wij dit ms eerder merken dan een dame die "gewoon" een paar dagen later ongi wordt. Dit embryootje zat kennelijk toch niet goed genoeg in elkaar. Bedoel ik echt niet vervelend hoor en begrijp je verdriet echt wel.. Vind het alleen zo naar voor je dat je je zo voelt.. Qua punctie. In vu onverbiddelijk niet onder narcose. Weet niet waar ze dat wel doen behalve dan in duitsland. Hopelijk heb je die niet meer nodig hoor en lukt het met een cryo! Wanneer heb je je gesprek? En hoe voel je je nu? Heb je nog veel pijn gehad? Chickie..ja een hoop gedoe en pijn voor niets. Had al een voorgevoel toen ik vorige echo ging...maar een compleet lege rechterkant was volledig nieuw voor mij..dit is nl mijn goede altijd cysteloze kant. Hij zag gelukkig verder geen cystes ofzo aangezien ik wel buikpijn heb. Ik ga morgen dus maar weer beginnen met deel van endo dieet. Hopelijk verlicht dat mijn ongi aankomende maand en ik ga maar ff mijn pijnstillers nalopen haha. Nu kan ik me volproppen. Overigens mocht ik wel aankomende maand weer door maar omdat ik nu halverwege afbreek is 1 normale cyclusronde beter. Ik hoop dat cyclus normaal loopt dan red ik het allemaal nog net voor vakantie en anders weer pil en pas in juni verder. Aangezien laatste ronde luister ik naar de dokter Dan maar volgende maand zelf proberen. Ook bizar na meer dan 2 jaar! Overigens kan ook gewoon de koek op zijn. Heb een heel laag amh dus niets is uitgesloten.. Ik heb het alweer naast me neergelegd. Geen zin om weer erin te blijven hangen..vervelende vind ik alleen wel dat ik nu gewoon wel eens wil weten ja of nee..maar ja wie wil dat niet toch? Maarre hoe gaat het bij jou? Borstvoeding geven gaat dus goed? Moet je er vaak uit snachts? Vind je dat niet een nadeel omdat je niet de fles geeft? Hebben jullie al heerlijk met haar gewandeld met dit heerlijke weer?
Arie, wat lief dat je eigenlijk axhetlitgebreid op de anderen reageert! Hoe snel gaat het AMH eigenlijk achteruit? Anders zit je misschien met tijdsdruk? Of valt dat mee? Jeetje zelf proberen.... gek idee als je jarenlang afhankelijk bent van de medische wereld! Goed trouwens dat je in goed overleg met de arts alles doet! Dit is zo'n kostbare poging! Ik ben vanavond weer een avondje gaan zingen bij het popkoor waar ik altijd bij zing (35 rijden, in oude woonplaats). Ook wel erg lekker hoor, even je eigen ding doen. Maar nu ben ik ook wel weer blij om thuis te zijn. Sinds twee weekjes slaapt de kleine meid na de laatste voeding van 23.00/23.30 uur door tot ongeveer 6.30/7.00. Hartstikke netjes dus. En dat scheelt ook wel in vermoeidheid. (Ik heb niet de illusie dat het zo blijft hoor). Borstvoeding geven vind ik super mooi, maar ook erg intensief. Ik heb erg veel melk, waardoor ik veel stuwing heb. Lisa heeft ook last vd grote melkstroom en ik heb daardoor ook sneller wondjes omdat aanhappen niet altijd even makkelijk is. Ik maak sowieso de 3 maanden vol en dan ga ik misschien wel langzaam afbouwen. Qua weer hebben we het echt getroffen! hebben al veel buiten gewandeld bij de plassen hier. Zo fijn!
Schattig succes bij de voorlichting vanavond. Er komt dan toch een hoop op je af, maar je bent al een beetje voorbereid door alle verhalen hier Ster is heel begrijpelijk dat je het er moeilijk mee gehad hebt/ nog hebt. Je hebt zo veel hoop dat het die eerste keer gaat lukken, dat je dan in een gat valt als het niet zo is. Vwb de volgende punctie onder narcose, die ga je helemaal niet nodig hebben met al die cryo's! Ze zijn ook heel goed in t ontdooien bij t Catherina (bij mij 100% succesvol). Daar zit gewoon een plakkerd tussen. Arie jeetje wat een teleurstelling . Wat heb je de vorige keren gespoten en hoe reageerde je daar op? Geef de hoop op spontaan niet op, kijk maar naar mij (ook al is t dan een miskraam geworden, wij hadden ook niet op een spontane zwangerschap gerekend) Dikke knuffel Vandaag gaat t gelukkig weer een stuk beter, voel mijn buik nog wel, maar heb geen pijnstillers meer nodig. Ik krijg geen nacontrole meer, alleen een telefonische evaluatie hoe t gaat. Hoe wij verder gaan zijn we nog niet helemaal over uit. We hebben 4 april een gesprek met mijn gyn hier in Nl om de mogelijkheden hier te bespreken en of ze er open voor staan hun protocol aan te passen. Mijn verzekering doet best moeilijk aangezien mijn basisverzekering in Dtsl is, hierdoor wordt DD wat lastiger. Maar we wachten eerst 4 april af. Ik kan toch pas op z'n vroegst in mei weer starten. Emma zenuwen zul je denk ik nog lange tijd hebben helaas. Maar komt vast goed Chickie fijn dat de kleine meid (voor nu) al zo lekker doorslaapt en wie weet blijft t zo. Klinkt wel wat pijnlijk hoor die wondjes . Ook leuk om weer even iets voor jezelf te doen.
Hallo dames, Net nieuw hier op het forum Bij mij is begin dit jaar endometriose geconstateerd door eigen gyn. Nu onder behandeling in het VU. Heb 26e afspraak met arts, hij heeft dan als het goed is het behandelplan klaar. Naar verwachting wordt het een operatie waarbij 1 cyste en verklevingen (zitten bij eileiders en darmen) worden weggelaserd. Hij gaf aan dat de wachttijd tot operatie ca. 3 maanden is. (ik teleurgesteld, had gehoopt dat het veel sneller kon (misschien naief )) Afhankelijk van hoe dat gaat verwacht hij 3 maanden lucrin en daarna IVF (ik weer teleurgesteld, had gehoopt dat na de operatie de doorgang naar eileiders vrij was en we weer spontaan zwanger zouden kunnen worden. Hij gaf aan dat dit vaak tegenvalt) Ik vroeg me af of iemand een soortgelijk traject heeft gehad? Ik vind het wachten totdat er 'actie' wordt ondernomen zo verschrikkelijk moeilijk...!
Arie: ja klopt met spuit bedoel ik zoladex. De vorige keer had ik dat niet (dit was mijn 2e x 6 maanden) Gek maken kunnen wij onszelf soms best goed, maar het is ook frustrerend dat je lijf dingen doet die het niet hoort te doen! Officieel 30 maart, maar bloedtest is de 31ste. Balen arie dat het mislukt is! Ik ben even kwijt, jij had toch vaker een poging gehad? waarom 2x ongi worden? Sorry soms weet ik het even niet meer. Ik snap dat je wil weten ja of nee...die onzekerheid maakt het zo moeilijk! Hoop dat de pijn meegaat vallen! Chickie: dat zeggen ze hier altijd: welkom thuis, met 3 vrouw sterk dit keer. Moest wel lachen! Steva: vervelende situatie, is ze niet een aantal dagen vrij binnenkort? Ik zou het opengooien met haar, probeer het te bepraten gaat dat niet kan je alsnog vragen of zij niet meer op jouw kamer komt te staan. En als Nova het goed doet mag je vanzelf eerder naar huis.Thuis kunnen ze idd ook sondevoeding geven. Maar dat beslist altijd nog de arts. Ik vind het zelf altijd fijn als mensen het met mij bepraten wat ik 'fout' doe ipv via via. Lelie: wij doen dat ook, als het niet klikt, maar er moet wel een aanwijsbare reden voor zijn. Eerst moet er een gesprek aangegaan worden met beide partijen. Het kan niet zo zijn dat de verpleegkundige te blond is bij wijze van Ster: het is ook een emotionele achtbaan waar je in zit, geef je gevoel de kans. Goed dat je vragen hebt, mbt tot je streepje: het kan zijn dat er iets gezeten heeft maar dat het niet goed genoeg is geweest en daarom afsterft. Klinkt heel rot, maar dat is vaak zo lastig met te vroeg testen. Ben zeer benieuwd wat ze aangeven op je pijn. Heb je wel weer vertrouwen in je volgende poging? Willeke: welkom hier. Het wachten op actie is niet fijn, hebben we denk ik allemaal wel eens meegemaakt! Misschien plant hij de operatie toch sneller dan je denkt, dat hoor je de 26e? Ego: vind het een raar idee weer dat er een emmy on board zit. Ik probeer mijn rust te pakken. Ik doe acupunctuur, drink granaatappelsap/smoothies, draag een maansteen. Ik wil dat ie blijft plakken!! Mijn duimen draaien en kaarsjes branden
Nou Mineraal, je hebt er zeker wel alles aan gedaan om het te laten slagen hoor! Ik stuur een beetje geluk jouw kant op! En ik blijf het lief vinden dat ze dat zeggen :'welkom thuis', want zo is het! Welkom Willeke, jammer dat je hier om het hoekje komt kijken! Endo is zo'n nare ziekte! En weet je wat het is, de hele medische malle molen hangt aan elkaar van wachten, wachten, wachten op de volgende stap! En het is denk helaas waar wat Mineraal zegt, ieder van ons hier heeft op verschillende stappen moeten wachten. De een iets langer dan de ander en de een met meer geluk dan de ander. Ik herken jouw gevoel wel hoor, eerst wachten op een operatie en dan denk/hoop je dat je schoon genoeg bent om zelf zwanger te kunnen worden. Maar endometriose is een sluipmoordenaar en ik denk inderdaad dat het een hele goede stap is om na de operatie en de herstelperiode met IVF te starten. Ik heb 2 operaties gehad, waarvan de laatste een hele pittige was, maar daarna ben ik gelukkig wel zwanger geworden. In de tussentijd tussen de 2 operaties hebben we spontaan geprobeerd zwanger te worden en 2 IUI pogingen gedaan, maar dat heeft niet mogen slagen. Hopelijk is dit voor jou DE weg! Boboke, ook voor jou is het dus afwachten wat nu de weg zal worden die jullie zullen gaan. Het zou mooi zijn als ze soms eens niet zo vasthouden aan een protocol en buiten de lijnen durven te denken. Alleen zijn ze daar vaak niet zo flexibel mee. Ik hoop in jouw geval wel.
Wat lief jullie reacties! Ik ken jullie verleden en statussen nog niet, zo goed maar ik kom zeker vaker hier 'om het hoekje kijken'. Ik hoor inderdaad de 26e meer. 27 feb had ik een inwendige echo bij hem en toen gaf hij aan dat het waarschijnlijk 3 maanden ongeveer zal zijn. Ik hoop uiteraard dat het sneller kan! Of dat er een uitvaller is..?? Ik had totaal geen rekening gehouden met endometriose, heb nl geen pijnklachten (aan de andere kant ook wel weer fijn dat ik dat niet heb), dus ik dacht: dat kan gewoon niet! Maar de boel zit toch behoorlijk verkleefd... ik vind het idee zo vreselijk dat er iets in mijn lichaam niet goed zit waar ik zelf totaal geen invloed op heb... Dat gevoel zullen jullie ongetwijfeld kennen! Had ons toekomstbeeld al helemaal ingevuld, gedacht dat ik inmiddels allang zwanger zou zijn en nu wordt je echt teruggeworpen... Is iemand van jullie onder behandeling in het VU? Ervaringen?? Chickie ik zie dat jij inmiddels een dochter hebt! Wat fantastisch! Fijn om ook succes-stories voorbij te zien komen
hoi willeke, welkom omdat het zwanger worden niet lukte ben ik naar de gyn gestapt in feb 2013. uit de eerste onderzoeken kwam niks naar voren. tijdens een hsg behandeling (doorspoelen van de eileiders) zagen ze dat mijn eileiders nier toegangkelijk waren. de gyn stelde toen een kijkoperatie voor. om te kijken hoe het er van binnen uit ziet, en dan meteen de eileiders doorspoelen. toen ik wakker werd uit de narcose, kreeg ik de schrik van mijn leven!! Ik had ernstige endometriose, ben helemaal verkleefd van binnen. ze hebben toen niks gedaan en me weer dichtgemaakt. Ik kreeg toen ook te horen dat ik niet uit mezelf zwanger kan worden en dat al het zelf proberen geen nu heeft gehad. dat was zo'n grote klap voor me, heb mezelf heel verdrietig en boos gevoeld ik heb ook geen pijnklachten, en had nog nooit van endometriose gehoord. en dat terwijl ik een ernstige vorm had. vanaf toen heb ik nog een aantal onderzoeken gehad waaronder een mri. ik heb 6 mnd aan de lucrin gemoeten , en heb daarna een grote operatie gehad waarbij alle verklevingen zijn verwijderd, een aantal cystes zijn gepeld, blinde darm en eileider zijn verwijderd. ik heb 9 weken herstel gehad. zojuist heb ik mijn 1e ivf gehad en die is helaas mislukt. ik herken je gevoel van het wachten heel erg! steeds maar wachten op afspraken, op uitslagen, 6 mnd lucrin was voor mij 6 mnd stilstand, wachten op de operatie, wachten totdat je hersteld bent, wachten totdat je met ivf mag beginnen...... je geduld wordt op echt op de proef gesteld ik hoop voor je dat je snel aan de beurt bent met je operatie. zelf zit in in het catharina zkh in eindhoven
ik snap trouwens dat je teleurgesteld bent dat je ivf moet doen, echter als je geopereerd bent, dan ben je "schoon" van de endo. ga je dan zelf klussen en het mislukt en je wordt weer ongesteld, dan heb je kans dat de endo weer terug komt, dan kan al na een paar keer ongesteld worden. vandaar dat de meeste gyn adviseren om na een operatie meteen door te gaan met ivf omdat je dat zo schoon mogelijk bent van endo en dan heeft de ivf de meeste kans van slagen. het is ook zoveel om te verweken, eerst dat je endo hebt, dan dat je geopereerd moet worden, dan dat je ivf moet doen. het is emotioneel allemaal super zwaar, probeer er stap voor stap mee om te gaan
mineraal ik ben voor je aan het duimen arie hoe gaat het nu met jou ? lijkt me zo erg als een poging wordt afgebroken chickie wat leuk dat je zingt, ik kan echt totaal niet zingen haha bobo heb jij de tp van je cryo in natuurlijke cyclus of kunstmatige cyclus gehad. wat is beter ? maakt dat nog wat uit voor de slagingskansen ? ik heb 31 mrt een evaluatie gesprek over mijn ivf poging. ik hoop dat ik volgende cyclus mag beginnen met de 1e cryo. als mijn cyclus 28 dagen zou zijn en mijn eisprong op dag 14 zou zijn , dan zal ik omstreeks 25 april een tp krijgen en omstreeks 9 mei kunnen testen.