Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Dinsdagavond de info avond van IVF gehad in het UMC{utrecht}, we zitten zelf in Rijnstate{Arnhem}. Deze ziekenhuizen werken samen, ik heb de echo's en punctie in Rijnstate en dan brengen we de eicellen naar UMC en daar vind dan ook de terugplaatsing plaats.
    Het was een interesante avond en heb veel opgestoken!!

Ik vroeg mij af of jullie ook eenmalig antibiotica krijgen op de dag van de punctie ivm endometriose? Dit doen ze bij ons maar deze informatie was nieuw voor mij.

2. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Chickie is ook zo. Echt overal anders en ik ben zeker blij met het feit dat we allebei op 1 lijn zitten.
    Geniet van het mooie weer vandaag. Ik zit heerlijk ahum op kantoor.

Schattig..is zeker heel interressant maar ik raakte van slag ervan. Werd ineens echr zeg maar. Huil niet veel maar toen wel.
    Jep ik heb ook beide keren antibiotica gehad startend avond voor punctie.
    Zelfs bij hsg test 1 week lang. Voor jou duurt gelukkig ook niet lang meer!

3. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    steva goed dat je het aangegeven hebt. Nu lekker genieten van je meisje en hopelijk kunnen jullie snel naar huis.

Willeke goed dat je even gaat praten met een maatschappelijk werkster. Enneh geduld hebben we hier allemaal niet hoor :cool:

Stiertje leuk die timing van het poepen ;), maar als het regelmatig is kun je die tijd ook al mee gaan inplannen :D

Arie is de teleurstelling al wat gezakt? Heb je nu trouwens dan al buikpijn? Neem aan dat t bloeden nog niet begonnen is? Sterkte
    Sinds vandaag gelukkig geen buikpijn meer :). Kan ik tenminste optimaal genieten van het mooie weer!
    Vergoeding heeft inderdaad te maken met mijn ziekenfonds in het buitenland. In principe hebben ze het al goedgekeurd dus kunnen ze er niet meer onderuit, maar ik moet wel voor elke rekening 3x bellen voor ik mijn geld terugkrijg. Ik moet eerlijk zeggen door al dat bloedonderzoek zijn we nu al bijna door ons budget heen dus de daadwerkelijke ivf zouden we dan bijna helemaal zelf moeten betalen, maar ja dat overleven we ook wel.

Mineraal nog lekker aan t broeden ;)?!

Lelie sorry geen verstand van lucrin

Schattig fijn dat de voorlichting zo goed gegaan is en je er wijzer van geworden bent. Ik heb trouwens ook antibiotica gehad, net als Arie vanaf 1 dag tevoren.

Iedereen een fijne zonnige dag!

4. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Boboke fijn dat je buikpijn over is en je lekker vandaag kunt genieten van de zon..
    Ook apart, heb je een verzekering in duitsland, heb je alsnog een budget voor behandeling daar..echt vreemd. En wat een gedoe zeg! Ik zou idd ook eerst in nl kijken hoever ze met je meedenken.. dat was bij mij niet echt en vandaar de overstap naar duitsland. En het weggooi beleid zeg maar. In dd wordt snel ingevroren. Ik vond het de laatste keer zo erg dat er een embryo werd weggegooid ipv teruggeplaatst. Zeker als je er maar 3 hebt.
    Nog steeds buikpijn helaas. Denk allemaal gevoelig door de stimulatie..kan weer knoop dicht inmiddels. maar nog blegh.
    Ongi komt pas over 2 weken. Ook nog geen eisprong gevoeld. Hoop dat ik op schema blijf anders pas in juni verder ivm vakantie.
    Maarre geniet van de zon!

5. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Arie fijn dat de knoop weer dicht kan :D! Wel je best doen de komende dagen als je eisprong nog niet is geweest. Je weet maar nooit..
    Het zit echt ingewikkeld in elkaar bij mij. Ik ben basisverzekerd in Dtsl en heb een verdragspolis bij cz. Ik kan me ook nergens anders verzekeren, omdat cz de enige zijn met verdragspolissen in het buitenland. Aangezien zij geen contract hebben met DD krijg ik 75% van het Nl tarief vergoed. Maar eigenlijk zou Dtsl dus voor mijn ivf moeten betalen, maar daarvoor voldoe ik niet aan de voorwaarden. Je moet daarvoor nl getrouwd zijn!! Gelukkig heb ik zwart op wit dat zij cz mij toestemming geeft voor ivf in DD dus ze kunnen zich niet meer terugtrekken, maar eigenlijk heb ik helemaal geen recht op vergoeding in NL. Hopelijk heb ik t een beetje duidelijk omschreven.
    Zo en nu ga ik gras maaien en de tuin weer een beetje in orde maken

6. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    lelie: ik had ook volgens mij een verpakking met tekens die ik niet kon ontcijferen..maar heb het gewoon laten prikken.

Arie: waarschijnlijk doen die hormonen zoveel met je lichaam dat dat dus wel kan..ik ben helemaal onderzocht enne tja..niets gevonden. Spuit uitgewerkt en alles was normaal :$ dus denk je toch dat het daaraan ligt.
    Oke ik ben weer bij wat jou betreft :)

chickie: ja ik vind het ook bizar dat er zoveel andere dingen in zhuizen gedaan wordt. Waarom niet allemaal hetzelfde, en ook bij accisted hatching (kleine gaatjes prikken in embryo zodat deze makkelijker uit zijn schulp komt en innestelt)
    Ik kreeg gelukkig wel echo's, ik ben niet van de ovulatietesten ;)

Schattig: ik heb geen antibiotica gehad, ook dat is denk ik in elk zhuis anders.

boboke: wat een gedoe zeg met die verzekeringen, zit je helemaal niet op te wachten!

Ego: ik ben weer niet lekker :( keelpijn, zwaar hoofd. Ik las bij meerdere mensen op fb dat de griep gewoon weer terug kan komen :$
    Ik doe maar rustig aan vandaag..hoop zo dat het mij bespaart blijft. Ik wil niet nogmaal ziek worden, alle energie moet naar mijn buik.
    Geloof dat steva? ook een keer ziek is geweest met een tp?

Wie heeft er ervaringen met Chinese kruiden en een tp?

7. Balou23

Balou23 Actief lid

12 okt 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik lees sinds kort ook af en toe met jullie mee en las dat hier toch (jammer genoeg) was ervaringsdeskundigen zitten... en zou graag af en toe mee willen schrijven/advies vragen ed.

In het kort iets over mijzelf: ik ben 30 jaar en woon samen met mijn vriend van 29 jaar. Sinds een jaar of zeven onverklaarbare buikpijnen, rugpijn en last van mijn rechterbeen. De afgelopen jaren al de nodige onderzoeken gehad, voornamelijk bij de gynaecoloog maar ook de internist, orthopeed en fysiotherapeut zijn om de hoek komen kijken. Ze dachten aan een liesbreuk, geopereerd maar helaas de pijn bleef... Na het zoveelste bezoek aan de SEH een blindedarmontsteking, geopereerd. Hij bleek verdikt te zijn, maar niet ontstoken. Ze zagen wel dat ik verklevingen in mijn buik had. Ik heb een periode minder pijn gehad, totdat ik twee jaar geleden weer werd opgenomen in het ziekenhuis met enorme menstruatiepijn en men mij verdacht van baarmoederontsteking. Echter ook dit kon men niet hard maken en werd na een aantal dagen ziekenhuis weer naar huis gestuurd. De enorme ovulatie- en menstruatiepijnen bleven en gelukkig heb ik een fijne huisarts die mij weer terug stuurde naar de gynaecoloog om de onderste steen boven te krijgen. Toen een hele fijne gyn gekregen in het Diak in Utrecht, die mij eindelijk voor mijn gevoel serieus nam. Allerlei echo's gehad en na diverse pillen de spiraal gekregen. Hij dacht namelijk aan endometriose, al wees de echo dit niet uit. Vanwege mijn eerdere operaties en infecties, is een kijkoperatie een van de laatste dingen die hij zou willen doen. Het spiraaltje was een opluchting. Echter sinds november is de spiraal eruit, omdat ook wij graag een kindje zou willen. Helaas is de pijn weer terug.

Mijn vorige menstruatie was een regelrechte hel, dus weer terug naar de gyn. Hij vertelde dat het beeld heel goed past bij endo. Morgen moet ik bloed gaan prikken en mijn vriend zijn sperma zal nu worden onderzocht. Kortom de onderzoeken zijn gestart... Volgende week moeten we terug naar de gyn over de uitslag en wat er verder gaat gebeuren.

Gelukkig zijn er in dit forum genoeg succesverhalen te lezen en dat hoop ik voor een ieder!

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Balou, wat een verhaal ook weer bij jou! Heel herkenbaar helaas!
    Ennn je klachten doen me ook zeker wel aan endometriose denken! Jammer genoeg maakt dat, dat het krijgen van een kindje niet heel gemakkelijk zal gaan.
    Maaaarrrrr hier een succesverhaal, dus zeker niet de hoop verliezen hoor!
    Laat je volgende week even weten wat je gynaecoloog besloten heeft?

@ Mineraal, beterschap!!! Volgens mij had XxxxxX toentertijd griep na de terugplaatsing van haar Emmy, maar ze is nu wel zwanger...

@ Boboke, heb je lekker van het goede weer genoten?

@ Arie, hopelijk vloog jouw dag op kantoor ook om. Beetje jammer he met mooi weer achter je bureau zitten!

9. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    @ Mineraal, ja erg he, ik leek wel een stalker hihi! Gelukkig zat daar iedere keer een ander aan de telefoon waardoor het niet zo opviel! Ik ga ook zeker vragen of het nog eerder kan, dat ik altijd zou kunnen (flexibel) en of ik niet met spoed geholpen kan worden (verwacht het niet). Heb nu m’n derde ongesteldheidsdag en merk dat ik toch wel een beetje last heb van mn buik, als ik ga zitten bijvoorbeeld. Echt het gevoel dat de cyste die er zit wordt samengedrukt. Geen idee of dat kan... Jouw testdatum komt ook steeds dichterbij, spannend zeg!!

@ Arie, jeetje wat een verhaal zeg!! Echt heftig! Ik heb inderdaad een man, M. met een buitenlandse achternaam (nu weet je het denk ik vast wel he hihi). Ik zie hem woensdag weer, dus ik ben benieuwd. Hij zei 3 wk terug dat ik misschien de wachtmaanden voor de OK beter aan de pil kon gaan om de endo niet te verergeren (lekker tegenstrijdig he, mn gevoel zegt NEEE, maar mn verstand zegt dat het misschien toch beter is) As we speak (vandaag dus) wordt ik in het medisch team besproken, ben eigenlijk best wel nieuwsgierig! de MRI uit mijn eigen ziekenhuis is als het goed is bruikbaar dus ik verwacht dat dat geen onnodige delay oplevert. Ik spreek nog steeds over mijn ‘eigen’ zhuis hier bij ons in de buurt en mijn ‘eigen’ gynaecoloog omdat ik nog steeds hoop dat ik daar snel weer terug ben want dat zou een goed teken zijn ; ) Maar ik weet natuurlijk ook wel dat ik voorlopig nog niet weg ben uit het VU. Als ik vragen heb mbt VU stel ik ze je zeker!! Bedankt!! Heb al gemerkt dat je om binnen te komen erg veel geduld moet hebben, maar áls je dan binnen bent dan kunnen de afspraken opeens wel een stuk sneller gemaakt worden. Hopelijk dat dat voor de OK ook gaat gelden : )

@ Boboke, ja het gesprek met de maatschappelijk werkster was op zich wel oke! Heb wel een paar traantjes gelaten, maar gelukkig vond ze niets gek. Over 3 weken weer een afspraak, ben benieuwd of het bevalt en of ik er wat aan heb.

Merk aan mezelf dat ik de frustratie van het wachten probeer om te zetten in acties. Dat ik iedere week ‘iets heb’ waar ik naartoe leef. bijv. 3 weken terug een echo, 2 weken terug een telefoontje over de MRI, deze week afspraak met maatschappelijk werkster en volgende afspraak met mn arts. Maar na volgende week kom ik op de wachtlijst voor waarschijnlijk 3 maanden dus dan heb ik 3 (!) maanden lang geen ‘acties’ maar 3 maanden radiosilence.... vind ik wel een gek/moeilijk idee eigenlijk... herkenbaar?

@ Balou, jij hebt ook al veel meegemaakt zeg! Ik zit zelf ook net in het proces (januari endo vastgesteld), maar als ik het zo lees zou ik ook bij jou endo verwachten idd. Een periode van onzekerheid en wachten gaat helaas volgen... ik vind dit forum ook echt fijn om even ervaring uit te wisselen en inderdaad te lezen dat het ook echt goed kan komen!!

@ Chickie, ik kijk ook steeds naar jouw handtekening om de hoop niet te verliezen! Dat geeft moed!

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed zo Willeke, blijven kijken hoor naar mijn handtekening! Hoop doet leven!
    In welk ziekenhuis liep je eerst?
    Ik heb ook in de periode tot mijn operatie 3maanden de pil geslikt. Hielp bij mijn geen zier tegen de pijnklachten maar wss is de endo toen niet erger geworden. Het is inderdaad wel een goede optie, maar ik had er hetzelfde gevoel bij als jij. Neeeeee dat wil ik niet slikken, want ik wil toch zwanger worden... en ondanks dat je weet dat je nu waarschijnlijk toch geen kans hebt op een zwangerschap heb je toch een piepklein hoopje iedere maand en die kun je wel vergeten als je de pil slikt.... *zucht* zo herkenbaar!
    En ook de periodes van 'niets' doen vond ik lastiger dan de momenten waarbij je volop in de onderzoeken zit. Dan gebeurd er tenminste iets!

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nou idd Chickie, dat heb ik dus ook. Liever dan onderzoeken etc (denk ik, we zullen het ondervinden binnenkort) dan zitten 'wachten'.

Tja, soms moet je maar op de arts vertrouwen (vwb weer starten met de pil), ookal is dat niet wat je gevoel wilt.. lastig lastig...

Ik liep bij het Beatrixziekenhuis in Gorinchem. Mijn gyn zei ook, mocht je zwanger zijn, dan kom je gewoon weer bij mij onder controle. Vond het een prettige man dus ik hoop dat dat snel weer kan :) zou nl goed nieuws betekenen!

12. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Hihi boboke follikel zit links dus kan er helaas niet mee omdat ik geen eileider meer heb. En ahum oefenen. Mwaa nog te veel pijn :(
    Snap je verhaal en je zit echt heerlijk tussen de verzekeringen in zeg. Bah.
    Dat geeft je al genoeg kopzorgen vind ik.
    Tuin lekker op orde?

Chickie ja jammer maar gelukkig vandaag weer regen hihi.

Willeke..ik weet wie je bedoelt..zelf nooit gehad maar om de week zitten er verschillende mensen in de bespreking op vrijdag. Ken het helemaal haha.
    Mijn dr..M. heeft veel ervaring met endo. Zou ook eigenlijk naar haar vragen.
    Wat betreft pil cq. Lucrin. Lucrin kan je cyste laten slinken maar das minimaal 3 maanden dan..op zich mooi de tijd totdat je geopereerd wordt.
    Mocht je het nl moeten nemen na je operatie dan heb je weer tijd verloren.
    Ik snap je tegenzin hoor maar ik denk dat je dat wel te horen gaat krijgen. Pil houd het bij mij ook niet compleet onder controle maar ik zou zeker niet zonder pil of lucrin gaan nu. Moeilijk allemaal he? Het voelt zo tegenstrijdig allemaal.
    Ik was ook zo. Nu helaas al meer dan 2 jaar verder en ik heb wel veel klachten dus vond op zich de rust wel weer lekker.
    En dat is ook zo hoor. Als je eenmaal binnen bent gaat snel maarrr zit er wel bovenop want er wordt nog wel eens wat vergeten helaas. Maar vraag maar raak hoor. Ik heb op zich alles daar wel prettig ervaren alleen zoals ik al zei gewoon overal bovenop zitten en idd bellen haha. Deed ik ook en het werkt wel als je altijd beschikbaar bent en als je tussendoor ongi wordt dan moet daaromheen gepland worden

13. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    :xArie:p

14. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja Arie, dat vroeg ik me af. De aios vertelde me begin feb dat ik dan 3 maanden moet wachten en iedere keer als mijn menstruatie begint moet bellen. Dan krijg ik te horen of ik in die komende twee weken geopereerd wordt. Maar als ik dus aan de pil cq Lucrin ga, dan wordt ik niet meer ongesteld toch? Dus wanneer moet ik dan bellen? :( Hoe werkt dat dan?

15. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Willeke, als je niet ongesteld bent dan kan je gewoon altijd bellen en dan kan je dus ook aangeven dat je altijd kan. Dan kunnen ze ook altijd jou bellen als er iemand uitvalt. Omdat ik dus aan de lucrin zat kon ik snel tussendoor.
    Als het goed is krijg een telnr dat je tussen bepaalde tijden kan bellen. Er zit een hele lieve meedenkende dame :)
    Daarom zou ik ook persoonlijk vragen om nu al de boel plat te leggen. Des te sneller je na de operatie doormag. Maar dat is natuurlijk wat je zelf wilt..lucrin is ook geen pretje helaas maar dan heb je wel het idee dat je wat doet.
    Overigens kan je van de lucrin in de eerste maand wel 1 x een ontrekkingsbloeding krijgen..dus daar moet je wel rekening mee houden.
    Krijg je vandaag een telefoontje?

Balou helaas ook welkom..jij hebt dus ook al wat aardig achter de rug en ook wat misdiagnoses?
    De weg naar het echt ontdekken van endo kan soms zolang zijn :(
    Heel veel succes met je onderzoeken ben benieuwd wat ze bij jou zeggen.

Chickie ja sorry. Zit weer achter mijn buro hihi

16. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wat een goede tip! Ik ben blij dat je dit zegt!
    Mijn vriend vindt nl dat we naar de gyn moeten luisteren en dat ik aan de pil moet gaan om het iig niet te verergeren. Maar ik vind/vond dat zo tegenstrijdig met mn gevoel omdat je dan níet zwanger kan worden.
    Maar als dat betekent dat de operatie wellicht éérder kan plaatsvinden omdat je tussendoor kunt eventueel, dan is me dat wel wat waard!
    (Ik ben nl ook wel weer realistisch genoeg dat de kans echt ieniemienie klein is dat ik zwanger raak nu)
    Want hoe eerder ik geopereerd wordt, hoe eerder ik ook met IVF kan beginnen en zwanger kan raken! Ons uiteindelijke doel per slot van rekening! :)

Nee ik krijg vandaag geen telefoontje (niet dat ik weet iig), maar heb as woensdag een afspraak met dr. M. Hij adviseerde me dus 27 feb om wellicht tot aan de operatie de pil te slikken en na de operatie met lucrin te beginnen. Maar hij zei wel: het is nog helemaal niet zeker dat je een ivf traject tegemoet gaat, maar weet wel dat er een serieuze kans is. Soms valt het ook wel eens mee zei hij nog. ;)

Maar jij zegt dus dat ik ook nú al met Lucrin kan starten (ipv pil) tot aan de operatie. Hoef ik na de operatie dan geen Lucrin en kan ik dan gelijk met ivf beginnen? Of ga ik nu iets te snel?

17. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    chickie: ach het was xxx...ik weet alleen haar echte naam ;)

Willeke: ik leefde ook toe naar de acties, maar voor mij gaf het ook rust dat ik niet elke maand een ongesteldheid had en toch bedacht wel of niet zwanger.

Balou: volgens mij ken ik je van een andere onderwerp op dit forum. Je klachten klinken als endo. Succes met alle onderzoeken!

18. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Willeke. Ik zou het woensdag vragen of dat niet verstandiger is want normaal moet je minimaal 3 maanden aan de lucrin wil het effect hebben. Als je dat sowieso wel moet dan zou ik dat als ik jou was nu al doen. Vraag het gewoon. Ivf mag je pas starten als de endo rustig is als je dat gaat doen. Ze gaan ws je ca125 marker prikken. Onder de 25 is het doel.
    Dit is iig hoe ik het traject daar heb doorlopen..als je bloed goed is mag je wel snel starten ivf en ik heb juist geen operatie gehad voor start ivf.
    Moet ook zeggen dat over zelf nog doen zeg maar of ivf niet zeker vind ik heel raar.
    Elke ongi verergert de boel gewoon.
    En wat mineraal ook zegt rust is wel fijn hoor. Dat gestress elke maand met de wetenschap dat de kans heel klein is. In onze relatie leverde dat heel wat ellende op.

19. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Mineraal houd je het nog vol?

20. Balou23

Balou23 Actief lid

12 okt 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Arie: inderdaad die misdiagnoses en zeggen dat ze het niet weten, dat ik moet afwachten, dat ze het niet kunnen vinden... zucht... Ik werd er erg moe van. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog wel op mijn hoede blijf, dat ze altijd nog weer iets anders kunnen gaan zeggen om teleurstellingen te voorkomen. Ik ben dus erg benieuwd wat de gyn gaat zeggen volgende week. Vorige week vertelde hij dat hij mij gaat bespreken met de fertiliteitsartsen ivm onderzoek om te kijken of mijn eileiders doorgankelijk zijn. Verder gaf hij als opties Lucrin aan en dat als het een ivf-traject zal worden dat hij mij gaat doorverwijzen naar het VU. Mijn bloed is vandaag geprikt, dus even afwachten...

@ Mineraal: Dat klopt;) Hoe is het nu met jou??

Heeft iemand toevallig ervaring met het endometriosedieet? Na vorige cyclus ben ik hier mee begonnen en of het ook komt doordat ik teunisbloemolie ben gaan gebruiken, maar tijdens deze cyclus ben ik happy :) Vanaf het moment van de eisprong tot aan de menstruatie een aantal momenten van uren gehad van veel pijn, maar verder niet op de gebruikelijke zeurende buikpijn na;). En inmiddels zit ik op dag 2 van de cylus en heb mij niet ziek hoeven te melden:) :):):). Ik heb wel wat pijn in mijn buik (op sommige momenten wat meer), rug en ben erg moe. Maar verder gaat het voor mijn doen dus gewoon goed#happy!

Deel Deze Pagina