Even kort, kom morgen weer even uitgebreider reageren. Mineraal heeeeel veel succes morgen! Duimen draaien
Spannend Schattig! Nu gaat het opschieten! Mineraal die lijst ken ik nog wel Die moeten we maar een keer aanpassen. Heel veel succes morgen!!! Spannend meid!!!! Zwaai meiden!!!!
Goeiemorgen..ook ff kort..succes mineraal! Schattig spannend morgen eindelijk aan de slag. Heerlijk weekend gehad denk met dit weer Ego heb nu continue veel pijn. Ga vanmiddag endo centrum bellen. Kan snachts niet meer slapen van de pijn. Alleen aan slechte linkerkant..ben beetje bang geworden.. Ga straks ff bijlezen maar voor nu duimen voor mineraal
@ Mineraal: zit in spanning te wachten.... het is jullie zo gegund! @ Arie: Oooooo, dat klinkt niet goed. Goed dat je gaat bellen. @ Schattig: dat is pas goed nieuws!!
Pfff gedoe. Via huisarts verwijsbrief om snel echo te krijgen..das dus een nadeel omdat ik in dd zit. Nou ja morgen bellen voor echo. Ben benieuwd. Mineraal maakt het niet zo spannend En??????????;
Hehe eindelijk nachtje geslapen. Donderdag echo voor de zekerheid..pijn is wel wat afgezakt lijkt het. Dus nu voorbereiden op ongipijn vrijdag Hoe is het bij iedereen? Allemaal druk?
Willeke dat klinkt inderdaad als een goed plan. Hopelijk slinkt of beter nog verdwijnt de cyste en is er helemaal geen operatie nodig. Sterkte voor je vriendin. Fijn dat je er voor haar kan zijn. Veel plezier nog op vakantie! Stiertje lekker genoten van de rust in je vakantie? En zijn er nu je weer aan t werk bent weer lammetjes geboren ? Arie ze zeggen inderdaad dat de andere eileider het eitje kan "opvangen", maar als je zoveel pijn hebt is de zin natuurlijk ook ver te zoeken. Het is bij jou ook wel heel snel weer heel erg geworden qua pijn hè? Echt zo naar. Gelukkig zakt t nu weer iets, maar die ongi komt ook al weer bijna . Vermoeidheid is inderdaad herkenbaar. Deze week gelijk 6 dagen gewerkt en zaterdag ook nog een vol programma dus om 9 uur 's avonds was ik vertrokken op de bank Chickie (+de anderen die gereageerd hebben op het berichtje van mijn collega) het is inderdaad zo dat je uitgaat hoe je zelf zou reageren en je dan vaak van een koude kermis thuis komt. Ik probeer het me ook niet aan te trekken, maar als je toch lief en leed deelt dan heb je toch ergens wel die verwachting dat er ook in slechte tijden aan je gedacht wordt . Hoe gaat t nu met jou? Ben je weer helemaal hersteld? Ook heerlijk aan t genieten van je kleine meisje met dit mooie weer buiten? Mineraal je houdt ons wel in spanning hoor! Ego. Sinds zondag eindelijk bloed/bruinvrij . Gisteravond een bijna positieve ovutest, vanaovond al weer iets lichter dus denk dat ik vanochtend mijn piek heb gehad, maar ik kan echt niet testen op mijn werk. We gaan er weer voor
Boboke. Poeh meteen 6 dagen. Lekker he dan gewoon op de bank wegdoezelen. Ju kan het nog haha. Jij hebt ook lang bloed/bruinverlies gehad zeg..enne zet hem op vanaaf haha. Ik had zoiets wel eens gelezen ja maar kan me niet voorstellen met al die verklevingen dat dat nog kan. maar wat je zegt geen zin met pijn nee.. En alhoewel de pijn vandaag niet veel was nu vollop weer terug zucht. Zou morgen weer gaan werken..toch maar ff aankijken. En is ook zo hoor. Als je zolang samen werkt dan verwacht je gewoon dat ze wel moeite doen om iets van zich te laten horen. Zeker als men op de hoogte is
En schattig..wanneer is je echte start? Eerste spuit al gezet? Welke meds heb je gehad. Mineraal heb je al uitslag gehad?
@ Arie, hopelijk ga je nu ook weer zo'n nacht tegemoet! Ga je morgen nog werken? @ boboke, jeeeeeeh!!!!! Fijn dat het eindelijk over is! Zet hem op deze maand!
Chickie. Ik zou gaan werken maar helaas rotpijn vollop weer en een rotnacht gehad.. Ik heb nu maar wel naproxen genomen..wilde ik liever niet. Ik twijfel nu ook of ik niet als ik morgen cq overmorgen ongesteld wordt gewoon lekker weer de pil pak. Dd heeft dat liever niet maar ik heb liever weer wat uitstel dan deze helse pijnen. Weet niet of dat wat aan de pijn gaat doen. Wat zouden jullie doen?
Ik ben gisteravond begonnen met decapeptyl en volgende komt daar Gonal-F bij. Ik moet 16april weer terug komen en dan heb ik een echo en een gevolg gesprek over de rest van de medicatie. Hoe is het nu met je????
Schattig lekker he gestart? Viel het je mee of tegen prik zetten? Je went er snel genoeg aan. Hoe hoog heb jij je dosering van gonal? Hier gaat het redelijk..pijn is er absoluut nog wel. Ik ben nog steeds thuis.. Heb dd een mail gestuurd of ik aan de pil mag. Ik twijfel ook enorm of ik door moet gaan mocht de endo verder zijn gewoekerd. Tot nu toe heb ik er veel voor over gehad maar deze pijn maakt me bang.. Heb ik nog nooit gehad. Morgen maar echo afwachten. Meer kan ik nu niet doen..wou dat ik ff een paar dagen k.o. kon
Jeetje Arie, wat een rotsituatie! Je kan er nu zelf zo weinig mee. Goed dat je het hebt nagevraagd van de pil. Ben ook benieuwd hoe het er nu voor staat met de endo bij jou. Deze klachten lijken niet veel goeds te voorspellen. Houd je taai vandaag! knuffel! Schattig, jij bent nu dus echt van start gegaan! Viel het mee? Wel een fijn idee denk ik dat je nu weer wat kunt doen!
Dank je chickie..ik mag gelukkig aan de pil. Niet de beste kans voor me maar ik ben opgelucht. Gaat nu redelijk. Geeft me straks ook ff de tijd en kan ik eventueel de nieuwe poging over de vakantie heen tillen. Hangt een beetje van de situatie af. Jij bent zeker heerlijk aan het genieten van dit weer? Lekker wandelweer. Ik ga zo ook ff beetje in de zon zitten denk.
hey meiden ik heb jullie de laatste tijd een beetje verwaarloosd, sorry daarvoor. over een week ongeveer verwacht ik mijn ongesteldheid. in die cyclus beginnen we dan ook met onze 1e cryo tp. tijdens het evaluatie gesprek werd er gevraagd of we met een "antartica trial" mee willen doen. er zijn 2 groepen, 1 met tp in kunstmatige cyclus met progynova en utrogestan. en 1 in natuurlijke cyclus met alleen 1 x een pregnyl spuit. je weet niet in welke groep je wordt ingedeeld dat kiest de computer voor je uit. omdat we enthousiast waren heb ik wat informatie opgezocht. nu blijkt in de bijsluiter van de progynova te staan dat het is af te raden bij endometriose. ik weet dat alle hormomen endo kunnen aanwakkeren, maar bij bv utrogestan staat daar niks over in de bijsluiter, en bij progynova staat dat er duidelijk in. nu twijfel ik dus heel erg over of ik wel mee wil doen met deze trial. Hoe kan mijn gyn mij dit voorleggen terwijl er 50% kans is dat ik een medicijn moet gaan gebruiken, waarbij in de bijsluiter staat dat het voor mij af te raden is ??? mineraal zei dat ondanks dat de medicijnen endo aanwakkeren ze naar de goede eigenschappen van het medicijn willen kijken en ze goede resultaten boeken met kunstmatige tp wat ik me dan afvraag..... je gebruikt progynove, het wakkert de endo nog eens extra aan, de tp mislukt, je wordt ongesteld, weer extra kans op endo, in je volgende cylus gebruik je weer progynova, wakkert weer endo aan...... zo is het toch alleen maar dubbel op ? of zie ik dat verkeerd ? ja als de tp lukt dan maakt het niet uit. maar als het mislukt komt de endo dubbel zo hard terug ?? dan kan ik toch veel beter kiezen voor een tp in natuurlijke cyclus ? ik zie op dit moment helemaal geen voordeel voor een tp in kunstmatige cyclus pien heeft ook erg veel last gehad van progynova van de bijwerkingen morgenvroeg heb ik een gesprek in het zkh hierover. ik ga dan deze vragen stellen, maar ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierover....
Jeetje ster. Dat is nogal een verschil persoonlijk zou ik het natuurlijk proberen als je toch al ongi wordt..en dan wel om utro vragen. Of als je hebt gewoon nemen. Utro kan nooit kwalijk. Ik heb zelf geen ervaringen met dat andere middel maar als het in de bijsluiter staat zou ik het ook niet willen.. En dat is onze dilemma elke keer ja. Als mislukt extra ongi enz. Daar zit ik nu dus ook mee dus ik kies nu toch maar pil. Ik heb het eerlijk gezegd ook niet zo op onderzoeken. Kreeg nare bijsmaak toen ik ging googlen. Ik heb ook nee tegen onderzoek toen gezegd. Als je er niet goed bijvoelt niet doen dan.. Heel veel sterkte met beslissen
Hoe is het verder met iedereen..emma, lelie, mineraal, chantal, balou, willeke hoe is het bij jullie? Mineraal meis gaat het goed met je?
Arie nou het was niet echt doezelen, werd om 23.45 uur weer wakker . Daarna gelijk mn bed in en tot 8 uur geslapen! Had t schijnbaar nodig denk ik dan maar. Wat lijkt me dat vervelend elke dag zo veel pijn en dan ben je nog niet eens ongesteld. Ik vond die paar dagen na de curretage al erg. Ik ben benieuwd wat er morgen uitkomt met de echo. Gelukkig (blijft vreemd om te zeggen) mag je nu toch aan de pil. Hopelijk worden hierdoor je klachten minder. Sterkte! Schattig jeej eindelijk van start! Hoe voel je je? Is toch spannend de eerste keer. Ster ik moet zeggen dat ik helemaal gek wordt in Eindhoven van alle onderzoeken waarvan ze willen dat je eraan mee doet. Vooral omdat er behoorlijk moeilijk gedaan wordt als je er alsnog vanaf ziet. Ik heb vaak het idee dat de onderzoeken op de voorgrond staan en niet de patient! Als jouw gevoel zegt, dat je de tp liever in een natuurlijke cyclus doet, dan gewoon doen. Mocht het toch niet zo vlot verlopen (was bij mij ook bij de eerste cryo) dan kun je altijd nog de progynova proberen. Als je van jezelf een mooie regelmatige cyclus hebt, is het niet nodig om in een kunstmatige cyclus de tp te doen. Ik zou evt wel om utro vragen. Fijn dat er weer wat actie komt, wachten duurt zo lang. Zie je het wel weer een beetje positief? Ego. Volgens mij is mijn ei gesprongen . Ik had al heel de week groeipijn, wat ik nog steeds heel apart vind aangezien ik dat vroeger nooit had, maar nu elke keer de eerste cyclus na een miskraam is het zo gevoelig. Vandaag dus niks meer en mijn temp is omhoog. Dus ik mag op het wachtbankje