Ster, ik ben het met Arie en Boboke eens, maar daar neig je volgens mij ook al naar. Ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen. Moeilijk he al die beslissingen, wist je nu maar waar je goed aan doet. Ik heb zelf toentertijd ook met een onderzoek meegedaan, maar dat had niets te maken met medicatie oid. Dat was een onderzoek naar het nut van een hysteroscopie voorafgaand aan een ivf poging. (een deel van de mensen kreeg het wel en een deel niet). Arie, lief dat je het vraagt! Ik geniet inderdaad wel van het weer. Ben niet de hele dag buiten hoor. Zo'n kleintje heeft ook haar bedje nodig, maar het is wel fijn dat je lekker naar buiten kunt als je dat wilt. Heb jij ook nog een beetje van de zon genoten? Boboke, oehhhhh spannend! Blijven toch spannende weken! En je hebt bewezen dat het kan... Bijzonder om je ei dan nu wel te voelen lijkt me!
Boboke heerlijk toch..kennelijk met dat vele werken heb je dat nodig. Bijzonder he dat je gewoon je eisprong voelt..is op zich wel handig hihi. Ik heb er in het begin maanden over gedaan om te achterhalen waar de pijn vandaam kwam haha. Spannend weer! Ga duimen voor je. Chickie snap hem haha..maar lijkt me zo heerlijk met dit weer..dan heb je ook een reden om lekker te wandelen..gaat verder alles goed met je dame?
Zo en dan zit je tussen de zwangere mutsen (sorry) te wachten op eem echo. Dit is echt tien keer niks..dan moet ik na de echo retour na balie voor beoordeling..wat slecht is dit zeg! Ging bewust naar vu omdat ik al onder behandeling ben hier en ze meteen wat kunnen zeggen..ben supersjag ervan. Pijm wonderlijk afgezakt ongi begonnen.... Zo ff klaagmuur hihi..wie zit er in de tuin
Arie77: Dat is een vervelende situatie, je voelt je daar dan niet op je gemak. Wel fijn dat je pijn minder is!!! Ik zit ook heerlijk in de tuin, te genieten van de zon.
schattig, lekker genieten in de tuin, ik heb tot 3 uur gewerkt en nu ben ik thuis en is de zon weg , jammer arie ja erg is dat he dat je steeds maar geconfronteerd wordt met zwangeren vrouwen, helemaal in het zkh als jij voor een fertiliteits behandeling komt. oohh nee die stomme ongesteldheid altijd pfffff veel beterschap / sterkte meid chickie hoe gaat het nu met de pil innemen ? gaat dat goed ? geen last van endo pijnen ? bobo ik vind het knap van je dat je meteen weer doorgaat, maar ik snap de drang ook wel heel erg, je wilt geen tijd verspillen. Het zou mooi zijn als je nu weer natuurlijk zwanger wordt. maar daar gaan we natuurlijk wel vanuit blijf je nu in nl in het zkh of toch dd. misschien heb je het wel al verteld maar dat heb ik dan ff gemist ego, ik had vanmorgen het gesprek. ik gaf aan dat ik in de bijsluiter heb gelezen dat progynova af te raden is met endometriose. ze had het even opgezocht maar mensen met endometriose mochten gewoon mee doen met de studie. ik gaf wel aan dat ik mijn bedenkingen heb, omdat hormonen voor mijn situatie sowieso al niet goed zijn, en de progynova al helemaal niet. we hebben de voordelen en nadelen tegen elkaar afgewogen. ik vond er te weinig voordelen aan zitten om het risico te lopen. ze gaf eerlijk toe dat in mijn situatie ze misschien ook wel voor de natuurlijke cyclus zou gaan. ik heb besloten om dus niet mee te doen met de studie en de tp in natuurlijke cyclus te doen. gelukkig heb ik 5 cryo's. mochten de eerste 2 a 3 mislukken dan kan ik altijd nog daarna kiezen voor kunstmatige cyclus. ook heb ik van de week een evaluatie gesprek gehad. de gyn waarmee ik het gesprek had heeft ook mijn punctie gedaan. ze kon het zich nog herinneren haha ik gaf aan dat ik die helse punctie nooit meer zo wil , of er geen alternatieven zijn. ze zei dat ik kon kiezen voor een infuus in mijn arm. of voor narcose, maar dat ze dat liever niet doen vanwege de risico's, ze willen het altijd eerst zo proberen. Maar omdat ik al een verschrikkelijke punctie gehad heb, en als ik echt een punctie onder narcose zou willen dat dat dan wel kan maar het is niet gebruikelijk. ze heeft een notitie gemaakt in de computer hierover. dus dat is een hele geruststelling. mocht ik ooit nog een punctie nodig hebben dan ga ik aandringen op narcose haha volgende week ma-di-wo wordt ik ongesteld. in die cyclus een tp
Hallo meiden, even een berichtje vanuit de sneeuw Arie, jeetje wat rot dat je zo'n pijn hebt gehad de afgelopen week! Hoe ging de echo? Kwam er nog iets uit? Had je 'mijn' gyn misschien? (Dr. M.) Mineraal, hoe is het met jou? Een positieve bloedtest?? Schattig, ik geef je groot gelijk dat je niet aan het experiment mee doet! Moet goed voelen en anders gewoon niet doen. Spannend dat de terugplaatsing er bijna aankomt! Boboke, spannend joh! Dus over twee wk wellicht goed nieuws? Flink geklust? Ego, had tijdens de reis flink last van de rechtercyste, die drukte constant tegen iets aan en dat irriteerde vreselijk! Maar vanaf afgelopen zondag helemaal geen last meer gehad! Wel iedere dag intensief geskied maar daarbij voel ik gelukkig ook niets. Afgelopen vrijdag eerste spuit lucrin gehad dus lijkt me sterk dat dat nu al werkt en de cyste kleiner heeft gemaakt naja wie weet! Verder nog geen last van bloedingen of opvliegers.. Morgen laatste ski-dagje en dan zaterdag weer naar huis..!
willeke geniet van de ski vakantie. ik had pas na mijn 2e lucrin injectie last van bijwerkingen, de eerste maand eigenlijk niet. veel succes
Schattig had er flink de pest in.. En dan een dame hebben die endo niet echt kent pfff. Heerlijk weertje deze week he. Dat maakt me dan wel weer blij. Wanneer mag je gonal erbij? Morgen? Hoeveel is je dosering? Ik hoorde nu dat 225 maar max is geworden. Jaar geleden mocht ik nog 300 daar onder reageerde ik helemaal niet. Bijzonder dan dat dit nou allemaal weer veranderd is..vraag me af of het dan wel genoeg is voor sommige vrouwen. Ster. Goed dat je gekozen hebt voor wat goed voelt. Gaan we weer duimen voor je voor het ontdooien van een mooie cryo. Ontdooien ze per stuk? Dat geeft je meer kansen nl.. Bij het vu per 2 en dan werd er maar 1 teruggeplaatst. Kan er nog pissed om worden. Zoveel moeite om embryo te krijgen en dan gooien ze weg. Daarom ben ik ook naar dd gegaan trouwens. Ego vandaag dus echo... Niet blij..of er zit links een endocyste of een follikel gevuld met bloed van 5 bij 4 cm. Ik hoop het laatste. Muts gilde zelf oh je hebt een kleine poliep. Moest ik haar vertellen dat het endo was die mijn baarmoeder omhoog drukt. Zucht. Moet je dat zelf vertellen. En of ik bekend was met die vorm links..naaaaa. Nooit meer. Nog meer slecht nieuws rechts lag nog maar 1 follikel klaar. Heb weer bloed geprikt en over anderhalve week nog een keer kijken. Ik ga morgen dd mailen hoe of wat. Ik heb overigens gezegd dat ik nu geen lucrin nog wil. Anders ben ik minstens 8 maanden verder en zit er helemaal niets meer. Risico is dan dus wel pijnen.. Of het dus ooit nog ivf 3 wordt. Oh en dames hebben jullie van nac gehoord? Ik ga het halen..artikel terug te vinden op endometriosedieet.nl En ik zit nog te denken aan accupunctuur maar dit allemaal voor de endo niet zwanger worden
Willeke..nee had assistente Wat fijn dat je klachten lijken af te nemen en je daardoor een heerlijke vakantie hebt. En geen andere klachten heerlijk toch? Ik kreeg helaas wel snel klachten vooral bij elke spuit de eerste 2 weken..tweede helft ging altijd beter..alhoewel het troep is neem ik het straks met gemak weer twgen de pijn.. Goede reis naar huis morgen
Euhm nee, zit niet meer in de tuin Heb vandaag lekker gewandeld met een vriendin (onze kids schelen 1 dag), heerlijk om zo te keuvelen. Arie, ik voel wat frustratie... Wat een gedoe joh! Het is dat je een ziekenhuis en artsen nodig hebt, maar soms... Je hebt je portie slechte nieuws wel weer gekregen! jeetje zeg! Heb met je te doen! Ster, ik vind het goed dat je op deze manier naar het onderzoek hebt gekeken en er zo goed over na hebt gedacht. Klinkt als een goede beslissing. Verder is het heel goed dat er een evaluatiegesprek is geweest, nu is dat mooi genoteerd van de punctie! Hopelijk hoef je het niet nog eens te ondergaan! Met mij gaat het goed met de pil! Heb hem net weer ingenomen, hihi (zet wel netjes steeds mijn wekker). Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen, dus ik ben wel heel erg benieuwd hoe het blijft gaan. Tot nu toe heb ik nog nergens last van. Hoop echt dat het zo blijft, voel me zo goed. Hey Willeke, wat leuk een berichtje vanuit de sneeuw (dat is hier bijna niet voor te stellen). Heb je het leuk gehad? Fijn dat je helemaal geen last hebt van de injectie! Laat dat maar zo blijven he!
Chickie frustratie neeee hoor hoe kom je daar bij hihi. Zie je toch weer wandelen haha. Wat bijzonder is dat 1 dag verschil. Is leuk om dan veel samen te kunnen doen en ervaringen uitdelen. Ik duim nog steeds voor jou dat de pil blijft werken. Bij jou was cq is de endo ook enorm. Ster chips vergat daar nog op te reageren..het is een ontzettende geruststelling voor je dat je niet meer zon nare punctie hoeft te doen..tenminste je mag lekker k.o. we hopen in de tussentijd niet dat dat nodig is voor je. Je hebt al bewezen dat je lichaam het kan..ms vanuit natuurlijke cyclus ff iets beter. Heb je wel om utrogestan gevraagd en als je gewoon nog hebt gewoon gebruiken v.a. terugplaatsing..
@ Schattig: Hoe gaat het met het prikken? @ Arie: Hoe gaat het nu met je? Bah, ongi maar is de pijn nu wel weer wat beter te doen? En heb je daarna ook een periode wat minder last? Nee, maar 1 follikel. Ik zou dan inderdaad ook niet met Lucrin starten, want is gewoon de bedoeling dat je door gaat met ivf hoor. Nac heb ik (behalve de voetbalclub ) niet van gehoord. Ik zal het artikel er ook eens bijpakken. @ Ster: Ik had hetzelfde gevoel over het kiezen tussen tp kunstmatige cyclus en tp natuurlijke cyclus. Fijn dat je het hebt kunnen bespreken en vaak wat je gevoel zegt is goed en dat je onder narcose zou kunnen, mocht je dat bij de volgende punctie willen. En een nieuwe tp zit eraan te komen!! @ Boboke: spannend dat je ei is gesprongen Op naar goed nieuws over twee weken. @ Willeke: Lekker hoor skieen en dat redelijk zonder pijn. Wij zitten in de tuin. Wat ik mij eens afvroeg, zou de pijn ook stressgerelateerd kunnen zijn? In een periode van minder stress, minder pijn? Je ziet in meer gevallen dat het lichaam bizarre en soms heftige pijnreacties geeft op stress. @ Chickie: lekker keuvelen hoor, het is er heerlijk weer voor. Top dat het zo goed gaat met de pil en die wekker heb je vanzelf niet meer nodig hoor, haha. @ Ego: hier gaan de ovulatietesten langzaam omhoog, dus hopelijk volgende week ergens mijn ei. Ik hoop dat ik op de dag van de samenlevingstest vrij kan krijgen, want anders zijn we zo weer vijf weken verder. Mijn cyclussen worden weer steeds langer Gisteren op het werk weer heel de middag zon kramp in mijn buik gehad, pff, heb op een gegeven moment gewoon ff op de toilet een potje zitten janken. Gelukkig zakte het in de loop van de avond af. Het is nog niet weg, maar dit is te doen. Ik vraag mij dan zo af waar die pijn vandaan komt Voeding nee, ovulatie ook niet. Ik weet het soms dan gewoon even niet meer. Verder erg druk geweest op het werk, dus heb wel meegelezen maar duurde even voordat ik kon reageren. Op mijn telefoon gaat dat namelijk niet echt. Bijna weekend!!!! Iemand nog iets gehoord van Mineraal??
Balou nu geen pijn? Ongi net begonnen..snap jij het nog? Neem wel veel pijnstilling uit voorzorg en ben thuis. Ga maar met duitsland overleggen..denk toch na vakantie dus in juni pas doorgaan. Pijn of dat samenhangt? Denk idd toch wel beetje met eten. Ik ben een troosteter dus eet nu heel slecht. Had minder pijn toen ik bijna geen suiker, zuivel at en caffeine ook miniem. Ik ga me van de week er ook maar weer in verdiepen. Ik wil nu de endo aanpakken vandaar ook kijken naar dat nac..ms wel accupunctuur. Niet omdat ik denk hup zwanger maar voor reiniging lijf. Heb ook tijdje geleden serrapeptase gekocht.. Qua samenlevingstest nog bedankt voor de uitleg..vreemd hoor dat niet iedereen die krijgt maar je zal toch wel vrij kunnen krijgen voor zkh? Weten ze het bij jou op het werk eigenlijk? Wordt voor jou ook weer spannend. Mineraal maak ik me ook zorgen om. Als het goed nieuws was neem ik aan dat we dat gehoord hadden? Mineraal hoe gaat het met je? Kom onder die steen vandaan..we maken ons zorgen meid..
Het bleef wel wat rommelen, maar hoefde ze niet meer weg te puffen. Vanmorgen hetzelfde, maar net met hardlopen weer Ik herken het wel hoor, als ik veel pijn heb en dan thuis op de bank zit dan ga ik ook eten. Alleen afgelopen dagen heb ik mij er aardig goed aan kunnen houden, zucht... Pijnstillers helpen nauwelijks, dus ik neem ze ook niet. Het is alleen maar troep. Ik heb wel zware pijnstillers gehad, tramadol. Deze wil ik in uiterste noodzaak gebruiken, want mag dan niet werken en autorijden dus ja... Zal het dan nu rond mijn eisprong ook al meerdere dagen pijn gaan doen? Ik zal mij van het weekend is verdiepen in het nac en serrapeptase. Op het werk weten ze wel van mijn ongipijn en dat ik daarvoor in het ziekenhuis loop, alleen niet dat we bezig zijn om zwanger te worden. Ik wilde het eerst niet vertellen, maar moest wel omdat ik mij zo vaak moest ziek melden... Men begreep het toen ook wel wat beter. In principe doen ze ook niet moeilijk hoor, heb alleen woensdag een trainingsdag en om daar vrij van te krijgen zal lastig worden. We gaan het wel zien. De gyn wilde de test doen, want hij vond dat als die niet goed is dan kunnen we blijven proberen maar gaat het toch niet lukken ook ivm mijn pijn. Hoe voel jij je nu je ongesteld bent geworden??
Balou23: Balen zeg van de pijn! Hoe gaat het nu met je? Met mij gaat het prima, de prikken zijn niet fijn{ik ben erg mager dus een vetrol vinden is moeilijk} maar ik denk aan waar ik het voor doen!!!
@ Schattig, dat is zo, je weet waar je het voor doet. Ik ging meestal zittend prikken, dan kon ik wat meer vel te pakken krijgen. Fijn dat het verder wel goed gaat! @ Balou, mmmm jij ook al zoveel pijn! Het zou heel goed kunnen hoor dat het gaat samenhangen met je eisprong. Bij mij was dat ook op een gegeven moment zo. Echt heel erg naar. Je hoopt dat je even een poosje op adem kunt komen, maar nee.... Heb je naproxen ook al geprobeerd in combinatie met paracetamol? Dit hielp bij mij ook niet voldoende, maar de scherpe randjes gingen er dan wel vanaf. @ Arie, ik ken Nac en serrapeptase ook niet. Tsja troosteten... dat klinkt mij ook niet vreemd in de oren. Alhoewel ik juist ook periodes had dat ik dan juist weer heel weinig at. (blijf je wel in balans ). Bij jullie hebben ze dus nooit een samenlevingstest gedaan? Kan ook liggen aan de vervolgstappen denk ik. Als je bijvoorbeeld gelijk doorgaat met IVF omdat het ea al uitgezocht is, slaan ze de samenlevingstest denk ik over omdat het niet van belang is of het zaad blijft leven in het slijm van de vrouw. Maar als je evt nog voor IUI of een spontane zwangerschap doorgaat wordt het vaak wel gedaan. Maar ook hier weer denk ik.... waarom toch altijd een ander stappenplan in andere ziekenhuizen. En je bent nu dus ongesteld, pfft denk je dat je je lijf kent. @ over Mineraal, ik vond eigenlijk dat ze het jullie hier zelf moest laten weten. Daarom zei ik er niet eerder wat over daarom zal ik er niet teveel over zeggen, dat moet ze tzt zelf maar doen. Maar haar poging is helaas niet gelukt. Het is allemaal zo oneerlijk!
Samenlevingstest: doen ze dat niet standaard als je binnenkomt voor fertiliteitsonderzoek? Bij ons wel gedaan in ieder geval. We hebben eindelijk een (voorlopige) operatiedatum voor ons meiske: 8 mei. En as. woensdag moeten we naar anesthesie voor vooronderzoek. Vind het wel fijn dat er nu eindelijk duidelijkheid is.
@ Stiertje, bij ons doen ze de samenlevingstest ook standaard, maar ik kan me voorstellen dat het sommige mensen niet gedaan wordt omdat ze via een andere weg bij de onvruchtbaarheid uitkomen (bijv. omdat ze al weten dat er endo is oid). Fijn dat je nu een datum hebt! Wel ontzettend spannend zeg! Nog een maandje... dan is het maar snel achter de rug! Moeten er nog veel onderzoeken vooraf worden gedaan of alleen de standaard onderzoeken?
Balou jij ook al pijn tussendoor? Kan idd met je eisprong te maken hebben hoor. Maar dat vond ik eigenlijk nooit kramperig maar venijnige steken. Wel fijn dat je werk het weet van endo. Dat geheimhouden lukt al heel snel niet meer Ik heb ook pas bij echt ivf verteld hoe of wat..alleen naaste collegas dan. Nu ben ik er redelijk open over maar bezuin het niet rond zeg maar. en echt je bent helaas niet alleen. Daar kom je dan ook weer achter. Wat chickie zegt hielp bij mij ook het beste..combi paracetamol naproxen of diclofenac. Dan krijg je een soort spiegel in je bloed. Werkt beter dan alleen 1 zwaar middel.i Tramadol heb ik ook liggen maar nooit gebruikt. Ik let nu wel op maagbeschermer met al die troep. Ik voel me goed..wel pijnstilling genomen maar verdorie alleen nog bruinverlies. Nog nooit gehad..dus tja wat te doen pil slikken wachten? Volgens mij telt bruin niet mee. Chickie snap ik dat je het mineraal wilde laten vertellen. Als je haar nog spreekt geef haar een dikke knuf. Weet heel goed hoe ze zich voelt. Omdat ze stil was dacht ik het al. Hoop dat ze hier weer zich meldt tzt. Samenlevingstest kennelijk niet standaard maar ik kwam ook met hevige endo meteen in ivf traject..toch blijf ik het raar vinden dat als ivf 2 is mislukt men niet eventueel verder wil kijken of zoals bij boboke vechten voor extra onderzoek. Er kunnen hele simpele dingen nog meespelen maar dat is allemaal moeilijk hier. Trouwens ook grappig gisteren in vu. Assistente was heel goed op de hoogte van beleid in dd..en zei ook snap je wel hoor..meer opties en je blijft voor je endo altijd welkom..dat is toch ook wel eens fijn niet? Schatttig..mmm das lastig dan maarre zoals chickie zegt zitten helpt ms? En idd verstand op nul..gewoon doen en denken aan einddoel. Btw heeft iemand reclame gezien bij mtv over cryo groep ofzoiets? Bizar wat ik snel begreep is dat dit tieners zijn geboren via cryo en op zoek gaan naar zelfde vader?