Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey ladies, rustig hier..!! :cool: Alles goed met iedereen?

Ik had nog een vraag, voor degene die ook lucrin hebben gebruikt en daarna in een ivf traject zijn gegaan, ga je dan direct door? Aangezien je niet wilt menstrueren en de lucrin spuit na ca. 4 weken is uitgewerkt (lijkt mij) Hoe gaat dat zo'n beetje in zijn werk?

Ohja, wat de verpleegkundige die de spuit zette ook tegen mij zei, 80% van de dames die een ivf traject ingaan hebben (een vorm van) endometriose :$ ik dacht huh? Ik vroeg nl of iedereen die een ivf traject in gaat eerst 3 maanden lucrin moet..

2. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Willeke: ja, je gaat meteen vanuit lucrin door. Zodra je laatste lucrinspuit nog ongeveer 2 weken werkt, beginnen ze met ivf, zodat je cyclus nog platligt. Mocht je iets langer dan 2 weken moeten spuiten, dan geven ze spuitjes erbij die per dag werken. Bijvoorbeeld decapeptyl of cetrotide.
    Niet iedereen krijgt lucrin van tevoren. Mensen bij wie geen endo is vastgesteld, krijgen een lichtere 'platlegger' zoals bijvoorbeeld decapeptyl. Of beginnen vanuit de eigen natuurlijke cyclus. Dat doen ze vaak in Dusseldorf. Dan begin je met spuiten op dag 3 van de cyclus en spuit je er vanaf dag 8 cetrotide bij, die dan een eigen eisprong verhindert. Voordeel is dat dit protocol veel korter is.
    80% lijkt mij wel veel. Maar feit is wel dat endo nog veel te onbekend is bij fertiliteitsartsen. Het wordt dus nog vaak over het hoofd gezien (bij mij ook pas na 4 iui's ontdekt :x).

3. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Balou, hoe is het? Heb je het ziekenhuis nog moeten bellen? (hoop van niet natuurlijk!) En hoe is het met de verkoudheid en de buikpijn?

Willeke, ja helaas is het 'gewone' leventje zo weer opgepakt!
    Ik weet niet hoe ze het doen vanuit Lucrin, ik heb dat nooit gebruikt.
    Heb wel aan mijn arts gevraagd hoe dat bij ons zou moeten voor een tweede en dat gaat wel gelijk vanuit de pil (na onttrekkingsbloeding).
    Bij de eerste IVF ben ik met decapeptyl gestart en op dag 3 gaan stimuleren(wat Stiertje beschrijft).

Bizar dat percentage wat de verpleegkundige noemde! Zou het echt zo zijn..:(

4. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    @ stiertje, thanks voor de uitleg! Ik merk echt aan mezelf dat ik er zoveel mogelijk over wil weten (dat zit een beetje in de aard van het beestje ;))
    Ik krijg nl 23 mei de laatste spuit en moet 5 juni naar mijn arts, das dan 13 dgn later :)
    Merk aan mezelf dat ik er al helemaal vanuit ga dat we 5 juni te horen krijgen dat de cyste weg is en door kunnen gaan met ivf. ;)
    Je 'hangt' echt aan ieder positief bericht he.. Mn verstand zegt wel steeds, pas nou op, straks zit de cyste er nog en ben je weer 3 maanden op een laprascopie aan het wachten! Maar omdat ik de cyste nu al niet meer voel (na 2 weken lucrin, dus das wel vrij apart) denk ik dus dat het goed zit ;)

@ Chickie, ja bizar he?? Eerlijk gezegd geloof ik dat ook niet hoor, 80%?! Dan zijn we niet de enige gheghe :cool:;)

5. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Meiden leef nog..aleen ontzettend moe en zit nog steeds thuis.
    Kan wel hele dag slapen. Geen pijn meer en die 2 dagen bruinverlies was het enige . Denk toch dat het een soort ongi was..was nl precies op tijd.

Willeke..bij mij ging het niet zoals stiertje zegt helaas want zou wel schelen en zou er dus om vragen..ik moest nl echt die 4 weken uitzitten, toen uitgangsecho en meteen decapeptyl en op dag 3 gonal f erbij.
    Bij mij heeft dit niet veel goeds gedaan omdat ik door al die platleggers te zwaar onderdrukt werd..
    In ieder geval was dit je laatste menstruatie.

Boboke wat leuk toch huis gespot?
    Ben je er al een beetje uit met de financien?
    Wat een dilemma. Denk dat ik persoonlijk eerst nog 1 x nl zou proberen ivm kosten en na de onderzoeken..overigens kan je nog navragen in dd hoe het zit met jouw uitslagen daar dan?
    Er was toch iets waar je op reageerde of zoiets?
    Ms kan je daar apart voor behandeld worden indien nodig.

Balou fijn dat je samenlevingstest ok was maar wat gaat nu je vervolg worden mocht je nu niet zwanger zijn?

Chickie wat naar zeg alles wat bv met zich mee heeft gebracht.
    Dat moet niet fijn voor jullie zijn geweest en je hebt er niet eens wat ovet gezegd tegen ons..foei!
    Ben je nu al wat aan het afbouwen?

Stiertje gelukkig je meisje helemaal verder goedgekeurd voor de operatie.
    Duurt niet lang meer. Heeft ze nog een lange herstelperiode nodig?
    Functioneert alles meteen weer goed na zon operatie?

Schattig en hoe gaat het bij jou? Wanneer heb je je follikelmeting?
    Weet ff niet meer de datum.

Ster hoe gaat het met jou?

Ego, ben dus nog steeds thuis..heb mijn werk bericht gestuurd dat ik mentaal niet echt ok ben zeg maar..kan ook echt uren slapen. Ms dat alles eruit komt van de afgelopen jaren of moet ik nogmaals mijn ijzer laten checken. Heb pillen ervoor maar duurt denk te langzaam. Daarnaast ook lekker voor het eerst een aft in mijn mond aaagggghhh.
    Collegas reageerden allemaal lief. Volgende week ga ik weer proberen te werken.
    Ook al is mijn cyclus ms aan het herstellen feit blijft dat er ms een cyste zit en er maar 1 blaasje zat..niet hoopvol dus.

6. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Willeke zie je berichtje erachteraan..ik zat helemaal vol met cystes aan de linkerkant en na de lucrin was dit helemaal schoon. Overigens voor zover ik weet hslen ze geen kleine cystes weg omdat die zich toch weer vullen met bloed.
    Dat is mij een paar keer verteld door artsen..
    Dus denk niet dat je een operatie nodig hebt hoor en je bent baas over je eigen lichaam. Vergeet dat niet he! Ik weiger nu ook lucrin omdat ik dan helemaal geen kansen meer heb.. tussen ivf 1 en 2 ook geweigerd..
    Wilde zo natuurlijk mogelijk en toen had ik voor het eerst geen pijn!
    Lekker he aftellen! Hoe gaat het verder? Slaap je nog goed? Opvliegers?

7. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve Arie, fijn dat je weer even langwipt hier!
    Het is wel duidelijk dat je niet helemaal lekker in je vel zit! Dan komt zo'n aft ook gelijk even de hoek om kijken, rotdingen auwie!
    Heel goed dat je deze week gewoon nog thuis bent, dat je veel slaapt/erg moe bent zegt wel genoeg! (maakt nu even niet uit waar het vandaan komt, je moet echt even bijtanken)!
    Wel gek dat het bij 2 dagen bruinverlies is gebleven.. Gekke ongi op deze manier!
    Hoe nu verder?

Hihi, sorry Arie! Maar ik ga jullie hier toch niet vermoeien met mijn borstvoedingsperikelen ;) Verder ging alles hartstikke goed en jullie hebben wel genoeg aan je hoofd. En eerlijk gezegd dacht ik ook op dat moment dat het gewoon even tijd nodig had. Alleen dat 'even' duurde me toch iets te lang, hihi.

8. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Chicki hihi. Maar dat hoort toch bij jou?
    Ook jij maakt toch af en toe minder leuke dingen mee?
    Mag je hier toch ook uiten.
    Maar gaag dat inmiddels iets beter nu je afbouwt?
    En ik slaap idd heel veel..pffff. neem me elke dag voor vanalles te doen maar komy er niet van. Komt idd wel weer maar vind het altijd lastig als huis niet schoon is om dan te ontspannen en op de een of andere manier vliegen de uren wel voorbij!

9. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat is een rotgevoel he Arie! Dan komt je hoofd nog niet tot rust, tenminste dat is bij mij zo. Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.

Je hebt gelijk, dat hoort ook bij mij. Maar toch... Jullie verlangen er zo naar en ik wil er dan eigenlijk niet over miepen.
    Het gaat nu trouwens stukken beter. Afbouwen gaat heel langzaam, maar dat geeft niet, dan hoef ik het niet ineens los te laten. Vind het best een beetje lastig namelijk. Ga het ondanks alles toch wel missen en ukkie ook merk ik.
    Ze moet nu weer erg wennen aan kunstvoeding, dus weer krampjes en ook wat last van verstopping. Het is niet niks om baby te zijn!

10. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Klopt ..het is geen bende maar gaat om poetswerk..blegghh hihi
    En das niet miepen hoor...hoor dit tienduizend keer liever van jou aangezien jij oms begrijpt.. heb er ook geen moeite mee als het om mijn neefje gaat.
    Das wel vervelend krampjes en verstopping..zolang het met mate is komt dat vast wrl goed maarre baby talk lastig hoor :)

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    @ Arie, jeetje meid, ik snap helemaal dat je er even helemaal doorheen zit en geef je groot gelijk dat je deze week nog even thuis blijft! Fijn dat je collega's begrip hebben voor je situatie.
    Haha ja die aften, ik heb ze gelukkig zelden, maar áls ik er een heb, weet ik dat ik te weinig weerstand heb en aan de vitamines moet :p

Maar wat ga je nu dan doen? Hoe ziet het vervolgtraject er voor je uit?
    Kun je nog wel voor een ivf/icsi 3 gaan? Of heb je die al gehad?

Heb nu alleen nog een beetje bruinverlies, het rode is weg, dus ik ga er even vanuit dat dit ook bijna stopt. Afgelopen maandag had ik het wel opeens heet, maar ik was ook druk met dozen sjouwen enzo (heb een webshop nl) dus ik dacht, misschien dat het daarvan komt. En snachts heb ik het wel vaak warm, maar dat had ik eigenlijk altijd al wel, werd toen ook al wel eens badend in het zweet wakker. Dus dat is niet 'nieuw' zeg maar. Ik transpireer sowieso altijd wel erg, heb ook botox in de oksels daarvoor, echt top is dat hoor!

En ik ben het helemaal met je eens, ik kan zulke verhalen van jullie (chickie in dit geval ;)) veel beter hebben dan van iemand die niet weet in wat voor (emotioneel) pakket wij zitten. Weten toch goed hoe de ander zich voelt soms en hoe machteloos je je kan voelen..

12. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    hey willeke ik heb 6 mnd lucrin gehad en vanuit daar ivf 1 gestart, je wordt idd niet ongesteld, ik kreeg elke 4 weken een injectie en ik mocht beginnen toen de laatste 4 weken voorbij waren. dus echt op het einde van de lucrin.
    normaal gesproken moet je voor ivf je cyclus plat leggen met decapeptyl of met de pil. Omdat je al aan de lucrin zit wat je cyclus plat legt hoef je dit dus niet te doen.
    Mij wilde ze ook nog eerst 16 dagen decapeptyl laten spuiten om mijn cyclus plat te leggen maar dat is onzin. toen ik had aangegeven dat mijn cyclus dus al plat ligt mocht ik dit overslaan. scheelt toch weer 16 dagen spuiten

arie een hele dikke knuffel voor jou !! balen dat het niet goed met je gaat. verstandig van je om even thuis te blijven. ik hoop dat je snel weer wat beter in je vel zit

chickie ook een dikke knuffel voor jou. ik had gelezen dat het zo moeilijk gaat met de bv. Voel je daar niet schuldig over hoor. Je hebt het geprobeerd!

ego, morgen dag 32 maar nog geen ongesteldheid pfffff mag nu wel gaan komen hoor.

13. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Arie: wat heftig voor je maar wel fijn dat je even heerlijk kan bijkomen! Denk goed aan jezelf.

Willeke86; lekker die klachten van opvliegers, ik hoop voor je dat je er niet te veel last van gaat krijgen.

Chickie; je verhalen zijn hier gewoon welkom hoor, jij begrijpt wat wij door maken!!

Met mij gaat het aardig, ik ben dan sinds 1 april begonnen met decapeptyl en 4 april de laatste(hoop ik ) pil ingenomen. Afgelopen maandag is mijn menstruatie begonnen en deze was minder pijnlijk dan daarvoor. Nu begin ik morgen met gonal-f erbij te spuiten.
    As woensdag heb ik follikelmeting +gesprek over de punctie!
    Ik vind het allemaal erg spannend en hoop dat mijn lichaam goed gaat reageren! Ik merk dat het nu al intensiever is als IUI, maar ik heb er alles voorover om onze grootste wens in vervulling te laten gaan.

14. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    schattig, wat spannend allemaal zeg. hoe gaat het tot nu toe met de injecties zetten ?
    ik heb nooit iui gehad, maar vond idd de ivf erg intensief.
    zie je erg op tegen de punctie ?

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    @ Ster, oké dat klinkt inderdaad 'goed', dan hoeven we ook niet nog eens 1,5 bijvoorbeeld te wachten totdat we met ivf kunnen beginnen oid. Maar aansluitend klinkt idd beter :)
    Wanneer mag jij nu voor de terugplaatsing gaan?

@ Schattig, jullie eerste ivf poging toch? Spannend joh! Krijg je dan volgende week ook gelijk de punctie? Of is dat later? Kunnen ze dan ook gelijk bij je zien hoeveel folikels er aan het rijpen zijn? Spannend traject hoor, binnenkort zit ik hoop ik in het zelfde schuitje bij je :p

Net een berichtje dat m'n nichtje zwanger is... pff ff incasseren... Nu weet ik dat zij pcos heeft en het dus ook niet vanzelf is gegaan (zij weet niet dat ik dat van haar weet), heeft ook ruim 2 jaar geduurd. Maar ze was de enige in mijn omgeving waarvan ik wist dat er fertiliteitproblemen zijn.. dus nu voel ik me een beetje alleen (beetje apart)...

16. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lief hoor meiden! Jullie zijn schatten!

@ Willeke, leuk zeg een webshop! Wat verkoop je?
    Mmmm je gunt het je nichtje heel erg, maar snap wel wat je bedoelt! Dubbel he! Volg haar voorbeeld maar gewoon!

@ Ster, wat duurt dat dan lang he! Is je cyclus wel vaker zo lang?

@ Schattig, oeh spannend, morgen ga je dus al stimuleren! Die drive herken ik wel, je weet toch dat je een mooi doel voor ogen hebt!

17. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Chickie, wat bedoel je, zwanger worden?? Hihi ja zou niets liever willen!! ;)
    Heb een webshop in woon-en mode accessoires (allemaal spullen waar je hebberig van wordt hihi)

18. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja ja je begrijpt me goed Willeke :D

Leuk leuk je webshop! Klinkt goed :)

19. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster het komt wel weer goed maar is gewoon weer verwerken. Denk dat alles er gewoon uitkomt van de afgelopen jaren.
    Dag 32 mmmm bij jou ook al van de leg? Ms omdat je toch eventjes zwanger bentt geweest? Wel fijn dat je nu mag doorgaan met een cryo. Is een stuk minder belastend..hoe gaan ze bij jou je eisprong in de gaten houden? Echo of ovulatietesten?

Schattig.. ah ik dacht dat je al gestopt was met de pil en vanuit ongi decap prikken..
    Snal hem.. ben ff nieuwsgierig hoeveel is jouw dossering gonal f?
    Hebben ze nog een echo gemaakt om te kijken hoeveel follikels je nu hebt of is dat woensdag de eerste keer?

Willeke oef dat is heel hard incasseren..weet nog dat ik van mijn zusje hoorde dat ze door de pil heen zwanger was geworden was heel dubbel allemaal. Het ergste vind ik wel dat ze het me niet durfde te vertellen..ik heb een paar dagen gehuild. Ook al gun je het iemand zo erg het doet gewoon pijn.
    Kan je er niet met haar over praten? Hebben jullie ms allebei wat aan.
    Ik heb 16 april weer een echo ben benieuwd wat er dan te zien is.
    Ms kunnen we wel deze maand zelf proberen :)
    Ivf 3 was afgebroken dus heb nog 1 poging staan maar ja dan moet er wel wat te halen zijn..vind het met mijn lage amh nog steeds zorgelijk dat ik alleen maar 2 dagen klein beetje bruinverlies heb gehad. Je zou toch juist zeggen door stimulatie komt er veel bms los? Kan ook zijn dat het platleggem weer te sterk was alhoewel ik nu snoof en die minder sterk is?
    Ik ga alles gewoon opschrijven weer.
    Ik wacht nu goede ongi af en dan ga ik aan de pil.
    Eind mei vakantie en daarna half juni weer verder.
    Kan nu toch niets doen en dan kunnen we tenminste lekker weg.
    Zo zie je maar weer. Ben al sinds juni afgelopen jaar voor ivf 3 bezig en dacht nu te weten of we klaar waren of niet.

20. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Steva hoe gaat het met jou eigenlijk?. Weet niet of je nog meeleest?

En chickie nogmaals..dat is jouw wereld en als we vragen hoe het met je gaat mag je best klagen hoor hihi.
    Werkt 2 kanten op..je geeft ons ook de steun die we nodig hebben

Deel Deze Pagina