@ chickie, ja zou het graag promoten hier, maar dan ben ik niet meer anoniem he hihi! Blijk je op eens buren te zijn ofzo Ben het helemaal met Arie eens, jij geeft ons ook steun die we nodig hebben, het werkt idd 2 kanten op! @ arie, oef dat is inderdaad ook heftig.. je voelt je ook 'gepasseerd' juist omdat ze je het niet durfde te vertellen denk..? Daar was ik ook bij mijn beste vriendin (die uiteindelijk mk kreeg) bang voor, gelukkig deed die dat niet. Onze vriendschap is momenteel hechter dan ooit! Die andere 'buitensluitvriendin' () had haar weer gevraagd mee te gaan babyzwemmen samen met nog een andere vriendin met kind :x irriteer me echt rot aan haar grrrrrr..... Merk aan mezelf dat ik enorm afstand neem van dr. Vwb mn nichtje, ze weet niet van mijn kinderwens (gelukkig ) en zij weet ook niet dat ik weet dat zij ook al een tijdje bezig waren. Maar ben oprecht blij voor haar, ze is ook echt een schat. Ik denk dat zij er niet over wilt praten, gesloten typje. Bovendien is ze getrouwd met een turkse man en binnen zijn cultuur zijn ze hierover ook niet heel erg open. Als ik jou was zou ik er dan ook voor gaan deze maand Arie! Je weet nooit!! Spannend 16 april! In het VU? Oké dus je hebt nog een poging 3, hopelijk dat die poging jullie wonder brengt! Doe je die poging dan wel in het VU? Misschien lopen we er dan wel tegelijk Heerlijk dat je nog een vakantie in het verschiet hebt! (zegt degene die net terug is ) Waar ga je naartoe? @ ster, goed dat je dat zegt! Ga ik dus ook wel even aangeven dat ik aan de lucrin zit, mochten ze daar niet over beginnen. Weet jij nog waar je de eerste 2 weken last van had? Mn ontrekkingsbloeding is bijna klaar, heb nog wat bruinverlies, hoop wel dat dit ook snel stopt. Had vannacht wel opeens het bloed heet en dan weer koud, denk opvliegertje Meiden, vind het wel erg fijn om hier ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen! Merk aan mezelf dat ik dit heel fijn vindt! Wilde ik even zeggen
@ Arie, soms is het emmertje vol en kan er echt niets meer bij. Laat het maar gewoon gebeuren. Even aan jezelf denken en er de tijd voor nemen, want het gebeurt toch en dan voel je je vaak alleen nog maar nog slechter. Ik hoop ook dat het inderdaad de stimulatie en platleggen niet de goede combi is geweest en dat je gewoon deze ronde vanuit je zelf zwanger wordt. En nu lekker chillen en slapen We weten nog niet wat het vervolg zal zijn, mocht ik niet zwanger zijn. Lucrin is een optie die de gyn heeft genoemd, maar als ik niet al te veel pijn heb dan wil hij volgens mij het liefst aan kijken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat aan de ene kant niet erg vind, want zie wel tegen de hormonen op. Aan de andere kant zal het daardoor misschien niet erger worden? Kortom eerst volgende week kijken of ik zwanger ben, daarna heb ik nog twee weken de tijd om erover na te denken. Volgende week ook lekker een weekje weg, mocht die vakantie verpest worden door mijn buikpijn dan weet ik het denk ik wel. @ Willeke: leuk een webshop, daar wordt je inderdaad hebberig van, haha! Vervelend zijn die berichten, maar in dit geval toch iets anders dan iemand die al snel zwanger is of als er sprake is van een ongelukje. Maar je bent niet alleen hoor. Je ziet het hier, maar ik denk dat er nog veel meer mensen zijn maar die het gewoon voor zichzelf houden. @ Schattig, echt spannend allemaal! Het lijkt mij ook erg intensief. Ik hoop ook echt dat ik opeens spontaan zwanger zal zijn. En vol goede moed, op naar een beebje! @ Chickie, stort lekker je hart uit hoor. Dan weten wij waar wij het voor doen. Hier gaat het best aardig eigenlijk. Het bloedverlies is opgehouden, dus heb niet meer gebeld naar het zkh. Het zijn alleen echt van die momenten dat ik even (flink) last heb van mijn buik en rug. Meestal zakt het na een paar uur weer af. Ik kan dus nog gewoon sporten/werken en ben ook niet erg moe. Op die momenten ben ik er klaar mee, maar anders denk ik dat het best te doen is. Maar ik moet nog een week tot mijn nod, dus niet te hard roepen.
Willeke nee niet gepasseerd maar wij zijn beste vriendinnen en het deed heel veel pijn dat ze dacht dat ze dat niet kon zeggen ook omdat het helaas gevolgen had voor haar relatie maar dat vertel ik hier liever niet. Op zich jammer dat je niet met haar erover kan praten.. ik vind het zelf nu ik er opener over ben dat het zo veel fijner is zeker als iemand je begrijpt. Maar snap het wel dat ze er dan niet over praat..is lastig. Webshop leuk dus jij werkt lekker vanuit huis? Nee blijf in duitsland maar voor endo in vu. Ga me denk daar toch meer in verdiepen. Acupunctuur ms? Balou snap dat je niet op hormonen zit te wachten maar vergis je niet in deze rotziekte. Bij mij zit het allemaal vast van binnen en heb wel altijd blijvende pijn bij aanraking. Heb een zogenaamde frozen pelvis en bij chickie is het zelfs door haar lijf gegaan. Wil je niet bangmaken hoor maar wil je op zijn minst niet weten hoe erg het is? Er zijn vrouwen die niet meer kunnen werken door deze rotziekte. Qua pijn zo herkenbaar. Nu ik alleen de gewone laste heb zoals pijn bij plassen omdat mijn blaas aan mijn baarmoeder vastzit, denk ik ook ach dat kunnen we aan. Maar op het moment dat ik zolang pijn had gilde ik nooit meer. Hoop ook voor je dat je gewoon zwanger bent en je een normale vakantie hebt. Wanneer ga je? Willeke ik ga naar frankrijk en italie. Frankrijk naar zus en italie gewone vakantie alhoewel daar mijn schoonzus woont en schoonouders daar ook heen komen. We hebben jaren om de behandelingen heen geleefd was het nu zat..nu maar eens andersom haha
@ Arie, ik snap je hoor en daarom uitte ik mijn gevoel ook hier, omdat jullie hier verder in zijn dan ik. Toevallig liet ik net tijdens het hardlopen dit gevoel nog een keer de revue passeren en was dit ook een van de dingen die toen in mij opkwamen. Ondanks ik het liever niet zou willen, zou het denk ik (ook op lange termijn) wel het beste zijn om er dan toch voor de hormonen te gaan. Wat is frozen pelvis? Ik ken namelijk wel een frozen shoulder... Problemen in mijn bekkengebied dat herken ik dan wel weer, maar dit is voornamelijk aan de rechterkant. En ja, die momenten van pijn dan roep ik zelfs dat ik geen kinderen meer wil We gaan volgende week zaterdag een weekje naar Cyprus... Frankrijk en Italie, dat klinkt ook erg goed! En inderdaad voor jullie even aan jullie zelf denken en lekker samen weg!!
Balou snap jou ook wel hoor maar als ik zo lees hoeveel je pijn hebt wat is dan wijsheid.... Maar je moet overal wel een goed gevoel bij hebben..sowieso vind ik het lastig hoor combi ivf en endo. Keuze tussen gezondheid en kinderwens. Frozen pelvis betekent dat alles eigenlijk aan mijn buikwand vastzit door verklevingen..ik heb zoveel verklevingen dat alles aan elkaar vastzit. Dan ben ik nog blij dat in principe alle organen nog werken.. Alleen blindedarm en eileider links zijn eruit. Ook dat herkenbaar laatste pijnen alleen maar gehuild en gezegd ben er klaar mee maar toch vergeet je dat weer later..mocht ik toch moeten kiezen tussen gezondheid of kinderwens dan is de eerste mijn keuze. Cyprus lekker hoor..ben er heel lang geleden geweest. Moet al heerlijk weer zijn. Vond het een leuk eiland. Jep kijk er ook naar uit..is lang geleden dat we zo lang weg zijn geweest.
Jeetje meiden, die pijnen, ik kan me daar zo weinig bij voorstellen..! Dat je zelfs je kinderwens ervoor opzij zou willen zetten. Echt bizar dat endo dit met je lichaam kunt doen. Vreselijke aandoening! En ook zo bizar dat iedereen weer andere vormen en pijnenklachten etc heeft... Maar in ieder geval een heerlijke vakantie in het verschiet Balou en Arie! Gaan jullie het weekend nog wat leuks doen?? Mijn vriend is een weekend met zijn vrienden naar de Ardennen dus ik heb het rijk alleen! Nog geen echte plannen gemaakt voor morgen en zondag, zou wel eens een heel rustig weekendje kunnen worden!
Ster80: De injecties vind ik nog steeds niet fijn maar ja het is niet anders, vanavond komt de tweede erbij{bent benieuwd}!! Ik zie wel tegen de punctie op omdat ik natuurlijk nog niet weet hoe mijn lichaam erop reageerd, we gaan het mee maken. Ik hoop dat de pijn dan mee valt. Willeke86: Dit is mijn eerste IVF, volgende week de echo om te kijken of de follikels groeien. De planning is dat ik tussen pasen en 25 april de punctie heb maar dat hangt natuurlijk af hoe snel alles groeit. Arie77: Ik ga 125EH Gonal-F spuiten, dit omdat ik bij IUI lastig in te stellen was en toen bij de eerste IUI gelijk overstimulatie had. We beginnen nu rustig en kunnen altijd meer gaan spuiten. Ik heb woensdag de eerste echo om te kijken hoe de follikels groeien.
Willeke gelukkig maar toch? Dit wensen we niemand toe hoor. Nee word hier saai weekendje. Vriend druk en werkt veel doordeweeks plus in weekend ga ik altijd bij mijn familie langs.... Vader is invalide dus altijd fijne afleiding voor hun. Maar rust is ook fijn toch? Schattig gonal is gelukkig veel makkelijker te prikken dan decap. Je begint idd laag maar dat is zeker beter ja.. kan altijd nog omhoog. Was ff nieuwsgierig ik zat al op 300. Voor het weet ben je al klaar voor punctie hoor. Ben benieuwd hoeveel follikels er klaarliggen bij je
Lelie he. Hoe is het met jou? Wat veel he! Ik heb idd een deel in nachtkastje plus kast logeerkamer. De rest natuurlijk in de ijskast maarre welke meds heb jij dan?. En....wanneer begin je?
Hoe het met mij is... Best goed kan ik nu zeggen. Die griekse variant van Lucrin gaf heftige bijwerkingen. Ben 2 weken depressief geweest en heb zelfs gedacht dat ik me maar beter voor de trein kon zetten. Ik was me er wel van bewust dat dit gedachtes waren die niet juist zijn, maar toch heeft het veel energie gekost om er niet aam toe te geven. Volgende week krijg ik de 3e Lucrin spuit (de echte!!) En daarna start ivf. Ik heb gemaild naar het ivf-centrum over de start en decapeptyl. Exact 4 weken na de laatste lucrin ga ik trouwen! Ik heb deca, menopur, pregnyl en utro (op de doos staat oraal, op de sticker vaginaal...) Wel hoge dosis menopur omdat de gyn het maximale uit deze poging wil halen.
Even snel...reageer later beter. Heftig dagje gehad. Met ons koor gezongen op de uitvaart van een koorlid. 46 jaar en jonge kinderen. Zo oneerlijk! Klopt hoor van de utrogestan Lelie! Je moet ze vaginaal inbrengen. Of op je kop gaan staan met een bekertje water.... hihi. Op het doosje staat idd anders omdat ze ook voor andere dingen gebruikt worden. Oeh bijna trouwen! nu gaat het snel hè! Zo leuk! Ik zwaai even naar de rest!
Jeetj lelie schrik ervan wat heftig! Wist dat het troep was maar deze reactie erop wat erg! Heb je dit in het zkh gemeldt? Nu gelukkig de echte..als ik jou zo hoor dan ben ik blij dat ik griekse variant geweigerd heb..btw wist je dat deze 1 derde kost van de echte? Heb het toen opgezicht was woest.. Ah lekker geknoei met menopur..heb ik ook net gehad. Neem jij je dosering 1 per dag of 2 x per dag?. Ik moest van dd 12 uur ertussen laten..ff nieuwsgierig hoe dat in nl gaat. Utro is echt vaginaal hihi..lekker soppen ahum..maar ja je moet er wat voor over hebben. Wat fijn voor je dat je binnenkort mag starten en bijna trouwen.. Wordt een spannende tijd voor je. Chickie jij ook al zon fijn nieuws..wat oneerlijk he! Hakt er zo hard in. Denk dat je gisteren je gezin heel hard hebt geknuffeld. Maakt je ineens zo dankbaar he..sterkte met het verlies van jullie koorlid
@ Arie en lely, hoe zie je dat het Grieks is? Krijg as woensdag tweede spuit binnen nl en ik hoef die rommel dan ook zeker niet!
Was van Takeda witte doos met rode letters. De gyn had er vaker over gehoord. Over hoe vaak ik menopur moet spuiten weet ik nog niks. Krijg ik nog te horen.
Willeke klopt wat lelie zegt. Is niet te missen maar ligt aan je apo. Bij mijn weten gebruikt apotheekzorg de echte..tenminste wel altijd gehad. Lelie ok nou van de menopur wordt je pas een junkie met al die flesjes mixen haha. Succes ermee straks
Thanks! Wordt bij mij idd via apotheekzorg geleverd dus zal hopelijk goed zijn. Check het woensdag gelijk even!
@ Lelie, heftige reactie had je op die variant van de Lucrin dan zeg. Hopelijk heb je dat bij de echte niet. En bijna trouwen, wat leuk! Alles al een beetje geregeld of zit je nog te stressen? @ Chickie, dan word je even met je neus op de feiten gedrukt hoe het leven ook kan zijn. Mooi dat jullie zo'n afscheid hebben kunnen geven aan jullie koorlid. Gisteren een rotdag gehad, want mijn rug-en buikpijn nam weer even lekker toe dus lag om half zes op bed. Helaas is het vandaag nog niet beter, dus heb mij ziek moeten melden Straks maar de nieuwe pijnstillers proberen en verder chillen en hopen dat het snel weer beter gaat... P.s. Arie, hebben besloten dat als ik niet zwanger mocht zijn deze ronde, dat we een pauze in gaan lassen want ben er helemaal klaar mee... Ik zal er bijna een moord voor doen om niet meer ongi te worden.
Balou helaas herkenbaar.. Doe je goed aan.. ff rust..pak je de pil of ga je de endo aanpakken? Weet dat dat laatste tegenstrijdig is maar echt ff rust is niet verkeerd hoor!. Niet de stress van nu moeten enz..vond het heerlijk. Welke pijnstillers heb je nu? Oh enne flink paracetamol erbij he..mag tot 8 stuks per dag icm met andere meds. Heel veel sterkte met die rotpijn..
We gaan het de zesde maar eens overleggen met de gyn. Ik heb nu nog niet een idee waar ik goed aan doe... Mijn vriend zijn zaadleiders klapperen wat meer dan dat mijn eierstokken momenteel doen. Als het aan hem ligt, gaan we het liefste door om toch zsm zwanger te worden. Alhoewel hij het ook vreselijk vindt om mij zoveel pijn te zien hebben. Mochten jullie dus nog tips hebben Ik heb nu net tramadol voor het eerst ingenomen. Ik had de stille hoop dat de diclofenac met paracetamol voor mijn rugpijn genoeg was, zodat ik toch kon gaan werken maar helaas... Hopelijk doet de tramadol zijn werk en kan ik wat afleiding zoeken, want dat helpt vaak ook wel. Thanks trouwens, ik merk dat ik het toch wel fijn vind om hier even mijn gal te spuwen bij meiden die weten hoe het is...