Oh sorry moet ff lachen zaadleiders die klapperen hihi. Tja hij voelt de hel niet gepaard met onze emoties. Poeh tramadol ligt hier ook nog in de kast maar durfde niet zomaar te nemen.. Ik begin met paracetamol v.a. dag 1 daarna dag 3 naproxen paar keer per dag erbik. dan over op diclofenac.. dat gaat redelijk. En denk om je maagbescherming he. Al die troep... Weet hoe je je voelt en ik voel zo je pijn. Trouwens bij mij is altijd de ergste pijn als ik naar de wc moet waardoor ik dus meestal alleen maar beetje yoghurt eet en wat thee drink. Heb jij daar ook zon last van? Als ik licht at scheelde mij dat al veel ellende. Schrijf lekker van je af hoor! Ik weet hoe dat enorm oplucht.
Haha, die zaadleiders... Het is wel duidelijk, hihi. En er mag nog best gelachen worden Ik ben helemaal niet van de pijnstillers verder en stel het vaak zo lang mogelijk uit. Ik heb gemerkt dat de overige pijnstillers gewoon niet helpen, dus die neem ik dan ook niet. Het is inderdaad troep. Ik moest even over de drempel heen om de tramadol te nemen, maar zolang ik dit niet dagenlang nodig heb, dan neem ik het in het uiterste geval. Ik heb namelijk geen zin om mij als een dood vogeltje te voelen en wil ook een beetje kwaliteit van leven hebben (woorden van mijn gyn ) Ik heb mij al vaak genoeg zo gevoeld en als dit wel helpt. Phoe, vliegen de kilo's er dan bij jou niet af? Ik heb gelukkig met mijn stoelgang geen last. Behalve als ik aandrang krijg (zowel grote als kleine boodschap), dan MOET ik gewoon haha... Mijn darmen zijn rustiger als ik geen zuivel neem. Verder heb ik daar geen last van. Ben alleen snel misselijk door de pijn, dus heb ik in veel dingen geen trek. Hoe gaat het nu met jou? Pijn en vermoeidheid al wat minder geworden?
Balou wat vreselijk dat je zo'n pijn hebt! Snap dat de kinderwens dan even wat naar achteren schuift, eerst die pijn weg! Misschien is 3 maanden lucrin dan echt wel het overwegen waard? Dan stabiliseert de endo in ieder geval en je hebt geen pijn meer! Arie, weet jij of verklevingen ook weggaan door lucrin? Of kan dat niet? Enkel de endo-cystes? En je kunt dan evt daarna wellicht gelijk door met ivf (mijn traject is dit nu ook zeg maar). Dan weet je vriend ook, na die 3 maanden gaan we er actief mee bezig zijn en heeft hij ook een punt om naar toe te 'leven'. Bij ons is het echt andersom, ik wil nog liever gister dan morgen met ivf beginnen terwijl mijn vriend steeds zegt, rustig aan, 5 juni weten we meer! (wtf; 5 juni?! das nog 9 weken! streepjes zetten ) Hadden jullie ook zo'n last na de laatste bloeding van bruinverlies?
Balou toen zocht ik hulp..kijkoperatie gehad en meteen pil idd. Toen daarna naar endocentrum en aan de lucrin. Ik zou als ik jou was verder kijken maar nu iig de pil pakken.. Dat geeft je lichaam en geest rust. Willeke verklevingen verdwijnen er niet mee helaas. Die schade zit er en er kan wel eea weggehaald worden met een kijkoperatie. Wel wordt alles een stuk rustiger en cystes kunnen krimpen.endo gaat nooit zomaar weg..en dan nog bij mij is daar niets aangedaan want ook met elke operatie krijg je littekenweefsel en omdat de risicos op andere schade ook groot zijn. Overigens zijn er hier wel meiden die een grote schoonmaakoperatie hebben onddrgaan. Meningen zijn er denk ik dus ook over verdeeld.
Ik reageer even op de laatste pagina, want ben even op mijn mobiel ah kijken. Maar inderdaad meiden, het is wat jullie zeggen. Na zo'n uitvaart besef je gelijk weer wat je zelf hebt, zo zielig voor dat gezin! Jeetje Balou.... wat een pijn moet jij hebben! Ik begrijp het volkomen hoor, eigenlijk te erg voor woorden dat je kinderwens erdoor beïnvloed wordt! Ik vind het trouwens wel superschattig dat je vriend z'n biologische klokje voelt tikken! Hihi rammelende zaadleiders... is weer eens wat anders Willeke, ik stond er precies zo in als jou. Ik was zó ongeduldig en alles duurde me te lang. Bij mij was de pijn juist een drive om door te gaan. 5 juni is inderdaad nog best ver weg.. Arie, dan krijg je op zo'n moment inderdaad niet veel binnen. Maar als je daarmee wat ellende kan voorkomen snap ik het wel weer. Hoe is het nu? Zie je het zitten om volgende wedstrijd weer aan het werk te gaan?
Jeetje meiden wat kunnen jullie kletsen , gezellig!! Willeke heel herkenbaar hoor, alles willen weten en elke keer weer uitkijken naar de volgende stap en dan uitrekenen wanneer start ivf, punctie, tp. Ik ben ook al aan t aftellen naar half juni . Toch wel handig zo'n forum hè! Auch het blijft toch altijd pijn doen die zwangerschapsmededelingen. Ik heb er van de week 1 vermeden , zag een verpleegkundige die anders altijd in de nacht en weekenden zit opeens overdag. Dus ik zei zo van he weer in de dagdienst? ja dat zal nu wel vaker voorkomen.....en toen werd ze gelukkig door iemand anders aangesproken en kon ik snel weg. Ik had geen zin om blij te doen en haar te feliciteren Arie voel je je ondertussen wel weer iets beter? Het is ook niet niks wat je de afgelopen jaren hebt meegemaakt. Vaak gaan we alleen maar door, maar een keer moeten alle emoties en teleurstellingen er toch een keer uit. Wel super fijn dat je zulke lieve collega's hebt. Het klopt dat ik in DD misschien een infuus zou krijgen ivm een actief immuunsysteem, maar het is dus de vraag of dat ook kan omdat het pindaolie oid bevat. Ik heb nl een notenallergie, wel met uitzondering van pinda's, maar er hoeft maar een spoortje van een andere noot in te zitten en dan kan ik het niet krijgen. Daarnaast is het de vraag of dit echt de oplossing is, omdat er bij mij maar 1 waarde was die verhoogd was en andere waardes waren allemaal in orde. Vaak zie je bij andere meiden dat er meerdere waardes niet goed zijn en dan helpen die infuzen wel goed. We wachten nu eerst even alle onderzoeken af en beslissen op t laatste moment. We krijgen nu toch bij beiden het korte protocol dus kan snel beginnen, zodra de uitslag binnen is. Chickie ook van mij mag je je bv perikelen en andere dingen kwijt hier. We zijn er hier toch allemaal om elkaar te steunen in welke fase dan ook. Ik vind t al heel bijzonder dat je nog steeds hier meekletst, de meeste meiden haken af van het moment dat ze zwanger zijn . Dus spui er op los Jeetje wat heftig van je koorcollega! En wat mooi dat jullie zo'n mooi afscheid hebben gehad. Ster en heeft de ongi ondertussen al doorgezet? Weer aftellen naar de eisprong! Schattig hoe gaat t met spuiten? Geen last van bijwerkingen? Ben benieuwd naar woensdag. Balou fijn dat het bloedverlies u over is en je niet zo veel last meer hebt van je buik. Een hele fijne vakantie! Oh lees nu net dat je buikpijn weer terug is en niet zo'n klein beetje ook . Maar je zit nu toch ergens tussen eisprong en ongi? Heb je dat vaker dat je dan al zo veel pijn hebt? Heel veel sterkte meid! Lelie bij mij moest bijna alles in de koelkast bij de eerste ivf. dat was pas een ramp, kon bijna geen eten meer bij! Gelukkig hoeft de menopur niet in de koelkast, dit ligt allemaal in de trapkast. Heel handig zo'n grote kast. Wat heftig dat je zo sterk reageerde op die lucrinvariant. Gelukkig gaat t nu weer iets beter. Pfff valt niet mee om op zo veel pagina's te reageren. All. het rekenwerk voor het huis is vnl voor de verbouwingen die we nog zouden willen en moeten uitvoeren. De hypotheek gaat geen probleem zijn, omdat we er al wel rekening mee houden dat ik in de toekomst minder ga werken. De hypotheek ligt dus ver onder wat we nu met z'n tweeen zouden mogen lenen. Helaas mag je verbouwingskosten tegenwoordig niet mee meefinancieren. Nu hebben we wel een behoorlijk spaarpotje, maar een badkamer, muur uitbreken in de woonkamer en van de daardoor extra ruimte ook weer aan te passen aan de rest van de woonkamer, glas vervangen, ketel vervangen en ook op de bovenverdieping een aantal dingen gaat toch behoorlijk in de papieren lopen. Oh en op d'n duur ook nog een garage bouwen en de tuin nieuw aanleggen Van de week een paar dagen niet zo lekker geweest (nog steeds snotverkouden) en dat icm weer een 6 daagse werkweek had ik niet zo veel energie om te reageren. Probeer echt om het regelmatig bij te houden Weekendplannen: gisterenochtend gewerkt, 's middags de tuin gedaan en 's avonds een afscheidsetentje voor mijn schoonmoeder, die naar Frankrijk gaat verhuizen. Vandaag poetsen Iedereen een fijn weekend!!!
Nou Boboke, je bent al vroeg op om te poetsen) Jeetje, je schoonmoeder gaat naar Frankrijk. Stoer hoor! Gelijk een mooi logeeradresje! En wbt reageren. ... logisch hoor na zo'n drukke week! En soms is het ook nauwelijks bij te houden hoor, hihi! Merk ik ook wel eens met die kleine, dan blijft er niet altijd tijd over om bij te lezen. Een verbouwing is duur hè! En meestal komen er altijd nog wat onverwachte kosten bij. Maar als het dan af is, is het ook wel weer helemaal van jou! Fijn dat je nu na de onderzoeken vrij snel kan starten. Scheelt weer. Oh ok, het was maar 1 waarde die niet goed was. Gelukkig. Anders zou je die infusen wel nodig hebben. Lelie, helemaal vergeten om er op te reageren, maar jeetje zeg... wat kunnen medicijnen je gestel toch beïnvloeden zeg! Gelukkig heb je nu de echte variant! Ik bewaarde de medicijnen meestal deels id koelkast en deels in het keukenkastje.
Chickie de zus van mijn sm woont in Frankrijk, is daar getrouwd met een Fransman, en ze gaat in een chaletje bij haar zus wonen. Ze houdt ook haar huis hier voorlopig aan en komt elk jaar 1 of 2 maanden terug. Enneh ik ga liever ergens anders op vakantie . Lezen gaat vaak nog wel, maar reageren heb ik gewoon soms de puf niet voor. Nadeel is wel als je een paar dagen niet reageert je gelijk bijna een uur bezig bent met 1 bericht. Nog niet aan de poets hoor, vriend ligt nog te slapen. Ik heb gisteren een paar wijntjes op en dat vinden mijn darmen niet zo fijn helaas Qua kosten verbouwen, we weten dat het veel kost, maar om nu echt een inschatting te maken van hoeveel valt niet mee. We hopen dat onze makelaar ons hier bij kan helpen. Gaat t nu weer een beetje beter met je dochtertje vwb verstopping en krampjes?
Ai rot van je darmen! Zo'n inschatting is inderdaad lastig qua kosten ja! Met ons meisje gaat het langzaamaan beter merk ik. Over is het nog niet, maar ik zie zeker verbetering. Erg fijn! Ze wordt ook steeds wijzer! Zo leuk! Dat bijlezen en reageren is echt een megaklus inderdaad! Fijne zondag meiden! Ik ga naar mijn ouders. Mijn vader is jarig.
@ Boboke: lekker aan de poets? Zijn je darmen weer wat tot rust gekomen? Het kost inderdaad altijd veel geld dat verbouwen. Tegenwoordig wel balen dat je het niet meer mag financieren, maar is misschien ook wel goed ook aangezien de huizenprijzen toch nog niet stabiel zijn. Hierdoor hebben wij een huis waar wij dan flink verlies op zouden maken als we zouden moeten verkopen. Goed dat je navraag gaat doen bij de makelaar. Eventueel ook een aannemer ofzo? Ik weet niet of jullie het zelf allemaal willen doen. En een post onverwachte uitgaven reserveren, want helaas krijg je die ook altijd voor je kiezen. En ja, helaas vaker last tussen mijn ovu en ongi Vandaag gaat het gelukkig beter met de pijn (en zonder pijnstillers) alleen erg moe, niet normaal. Ik ga dus zo weer even plat En ik moet eerlijk zeggen dat ik inderdaad neig naar een paar maanden rust en daarna volle bak er tegenaan. Komt iedereen zijn zondag verder een beetje door?
Boboke, leuk hoor al die nieuwe plannen voor een nieuw huis!! En kost helaas idd ook erg veel geld :S das weer minder he..! Maar als het eindresultaat uiteindelijk maar mooi wordt!! Ja pijnlijk hoor, zulke confrontaties.. volgens mij vinden we dat allemaal moeilijk hier Maar jij werkt in een ziekenhuis? Leuk! Ik had eerst echt niets met de zorg (mijn vriend werkt op het lab van een ziekenhuis, dat dan weer wel), maar nu ik zelf veel in diverse ziekenhuizen kom ga je er toch op een andere manier naar kijken! Denk dat het best leuk en afwisselend kan zijn! Chickie, gefeliciteerd met je vader!! Je kleintje is nu 3 maanden ongeveer denk? Zo lief!! Balou, fijn dat vandaag wat beter gaat! Hopelijk zet deze lijn zich voort! Denk dat het een goede keuze is om het zo te doen, maar wie weet ben je wel zwanger! Dat kon toch nog?? Duimen! Dan hoef je er helemaal niet over na te denken Hier hele dag aan de administratie gezeten pffff.. Krijg begin mei de belastingdienst op de koffie dus dan moet alles tip-top in orde zijn... En ik ben niet echt een administratief wonder zal ik maar zeggen Maar ben alleen nu dus kon aardig wat meters maken. Morgen komt mn vriend weer terug, toch wel wat gezelliger hoor! Thuis zo stil! Nog wel steeds last van spotting, kijk het nog paar dagen aan anders bel ik even naar de poli wat ik er mee moet...
Ooo, administratie... Wel altijd een werk, maar ik vind het altijd wel leuk. Soms kan alleen zijn werk even lekker zijn, maar met zijn 2en is het leukst! Als je nu nog laat van spotting hebt, dan duurt het wel lang. Gelijk heb je dat je belt. En ja, ik zou ook zwanger kunnen zijn... Hopelijk heb ik dan ook dezelfde soort klachten als ik ongi moet worden, haha. Nog een paar dagen en dan weet ik het zeker. Laten we daar maar op hopen
Willeke mbt spotting..helaas kan dat voorkomen..ik heb het ook 2 maanden lang gehad na start lucrin. Rook ook niet zo fris ahum maar dat is hormonaal gwloof ik.. hier kan je niets aan doen helaas..bij mij stopte het bij lucrin 3 pas. Heb het gelukkig nu niet meer. Dames voor de rest reageer ik morgen weer..ga vroeg naar bed..nog steeds heel moe. Morgen weer werken en nee voel me er nog niet goed bij maar kan niet blijven schuilen. Als niet gaat dan ga ik naar huis. Weltrust allemaal.
Chickie gefeliciteerd met je vader. Hebben jullie een leuke dag gehad in het zonnetje? Balou gelukkig is de pijn weer gezakt. Balen als je ook nog eens tussendoor pijn hebt, alsof de pijn tijdens de ongi niet genoeg is. Ga je in die rustperiode aan de pil of lucrin (mocht je nu toch niet zwanger zijn)? We willen en kunnen best wat zelf qua klussen, maar een aantal zaken zullen we toch uit handen moeten geven. Willeke klopt ik werk in een ziekenhuis, lekker afwisselend inderdaad. Lekker van je weekendje alleen genoten dus samen met je administratie . Ik vond t ook niks hoor toen mijn vriend vorig jaar voor zn werk een aantal keren een week weg was. Ik kan dan gewoon niet slapen Arie succes morgen en inderdaad als t niet gaat, gewoon weer naar huis hoor. Je gezondheid gaat voor!
Bedankt! Het was een gezellig dagje! Ukkie nu wel gelijk uit haar ritme. De drie 'r'en gaan voor haar helemaal op. Rust, reinheid en regelmaat. Arie, lekker slapen meis! Hopelijk gaat het morgen lukken op je werk. Zo niet. ... linearecta naar huis hoor! Willeke, ik heb dat nu ook een beetje met ziekenhuizen. Wilde na mijn operatie opeens wel verpleegkundige worden.... maar omscholen is ook niet alles en ieder beroep heeft z'n voor en nadelen. Bij jou is een nadeel dus de administratie, blegh! Lijkt mij ook niks! Balou, ik hoop ook dat dat voor jou op gaat!
ha dames, ik ben er weer. Zoals jullie hebben gelezen van Chickie is de poging mislukt...heb een halve dag alleen maar gehuild. Zo oneerlijk allemaal, wat moet ik nog doen om het wel voor elkaar te krijgen. Helaas is dat voor ieder van ons herkenbaar. Het vertrouwen is je lijf wordt elke keer weer onderuit gehaald. Ik ben gelukkig wel na 6 dagen ongesteld geworden uit mezelf Gelukkig doet mijn lijf nog wel iets. Heb erg in dubio gezeten wat ik moest doen, kunstmatig of natuurlijke cyclus. De arts in eindhoven ook nog gemaild die geeft aan dat met kunstmatig goede resultaten behaald worden. Dat door de progynova de endo weer groeit tja..dat neem ik dan maar voor lief op dit moment. Het kan, hoeft ook niet zo te zijn. Daarnaast is alle rotzooi die we krijgen (alle hormonen voor ivf) een trigger voor endo dus ja...kiezen tussen 2 kwaden. Voor mijn eigen rust kunstmatig gekozen, hoef nu maar 1x voor een echo en alles staat vast. Als het goed is krijg ik de 22ste een tp en dan 5 mei testen. Als dat niet lukt moet ik helaas weer een punctie ondergaan. Ik heb geen puf gehad om te reageren hier, maar ga het weer proberen. Mijn ongesteldheid was de eerste dagen goed te doen, daarna werd het ineens zoveel...ben zelf doorgelekt. Voelde mij weer op de middelbare school zitten...Bah. Weinig last van echt buikpijn, alleen als ik naar de wc moest voor grote boodschap. Dat moest k regelmatig alleen ging het niet zo snel ivm de pijn. Vandaag wordt het gelukkig al minder... Iemand nog ervaringen met acupunctuur en medicijnen qua homopathie?
Pff, mineraal, heftig hoor. Herkenbaar, die verslagenheid/wanhoop na een mislukte tp. Laat het er maar zijn, je mag je zo voelen. Ik heb geen ervaring met homeopathie/acupunctuur ivm endo, maar heb wel acupunctuur gehad vlak voor en na de tp van de poging toen ik zwanger werd.