Boboke!!!! Wat fantastisch!! Super super super gefeliciteerd meis! Kan wel huilen. Hoe bizar opeens twee zwangeren erbij! Van harte meiden. Wij komen er ook aan! Liefs
Wooooooowwwwwww Boboke!!! Jeeh Jeeh Jeeh, ik bouw hier een klein feestje voor je! Ik loop nu ook voor jouw te stuiteren door het huis! Gefeliciteerd meis!!!! Maui, bedankt voor je berichtje op FB! Ik heb het alleen wel even verwijderd hoor Nog niet heel Facebook hoeft te weten dat ik iets te vieren heb . Sis, ik heb het inderdaad al vroeg aan mijn ouders en nog wat mensen verteld. Maar bij mij waren er dan ook heel veel mensen op de hoogte van de IVF en iedereen weet natuurlijk ook wel dat het na de IVF geen 6 weken duurt voordat je wat weet, hihi! En wilde mijn ouders niet langer in onzekerheid laten zitten. En weet je, mocht het misgaan. Dan kan ik het ook delen met mensen. Maar ieder zo zijn manier hoor, daar moet iedereen helemaal zelf over beslissen. Ik wil ook nog niet dat iedereen het weet, want het is natuurlijk ook gewoon nog best onzeker! Sissie, hoe is het verder met je gevoelens wbt de geboorte van het kindje van je zus? Meiden, die negatieve en onzekere gevoelens ken ik ook wel hoor. Ik had dat vooral eind 2012 heel erg. Had echt het gevoel dat mijn lijf niet te sturen was en alleen maar aan het tegenwerken was. Alle vertrouwen in je eigen lichaam is dan gewoon verdwenen! Maar houd hoop, want hoop doet leven! Mineraal, ah wat fijn te horen dat er toch een tp kan plaatsvinden en dan zondag al!!!! Ook wel heel spannend hoor! Ik ga mijn duimen ook voor jou blauw draaien! Succes hoor! Lelie, ik ben het met de dokter eens! Wat doe jij het goed en wat zou het fijn zijn als de stoma er over 3 weken af mag! Aloha, zit je kop al naast Steva in het zand? Mag best hoor! Ik denk dat ze eerst nog wat onderzoeken bij je gaan doen, maar zodra daar enig resultaat van binnen is, kun je soms best snel een kijkoperatie krijgen hoor! Tis ook maar net waar je zelf achter staat. Het is jouw lijf! Steva, wel af en toe omdraaien he op je bedje Hoe is het met het vloeien?
Bobo: Whaaaaa Gefeliciteerd !!!!!! Wat voelt het goed he!! I know the feeling .hou vast meid!! Chick: hoe reageerde je ouders? Ja je hebt idd gelijk, mocht het misgaan (maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren hoor!!) dan heb je wel mensen om het te delen. Dat had ik niet. En het is mij heel erg tegengevallen dat verlies te moeten dragen. Ik ben sinds de geboorte van het kindje niet meer bij mijn zus geweest. Niet dat ik er al vaak kwam hoor, maar ik probeer het vanaf de zijlijn te bekijken. Onze levens verschillen zoveel van elkaar. Pien: Genoten van je bad?? Meis ik wilde je niet bang maken hoor met de pil. Ik wilde alleen je situatie superoptimaliseren voor het ontstaan van een kindje. Het wordt jouw eerste ivf, en ik hoop van harte dat het lukt. Bij mijn eerste ivf had ik 9 tps als die dan mislukken dan is alle hoop wel weg helaas. En natuurlijk nu ik weet dat het KAN ben ik wel wat positiever hoor. Maar ja dat was na 10 jaar en eindigde ook nog in een miskraam. Dat wordt positief blijven echt moeilijk hoor. Ik betrap me er weleens op dat ik mijn toekomst zie zonder kinderen. Toch blijf ik doorgaan. Ik moet wel. Een positief lichaam presteert het beste dus daar gaan we aan werken!! Steva: Hier weer bewolkt met buien nou zegt genoeg toch (; Geniet nog maar zon vakantie is zooo voorbij helaas Aloha: Jouw verhaal komt mij bekend voor! Ik heb in 2010 een zwaar gevoel gehad in mijn linkerbeen. En soort verdoofd gevoel. Álsof dat been niet meedeed. Moeilijk uit te leggen. De huisarts deed wat testjes en stuurde mij door naar een neuroloog omdat hij de ziekte ms vermoedde. Hersenscan gehad, 3 weken vreselijk in spanning gezeten maar er bleek op de mri niets te zien. Dat was natuurlijk een opluchting, maar het gevoel in mijn been bleef. Het is na een half jaar verdwenen. Niemand die de link legde met mijn endoklachten en de beenklachten en onvruchtbaarheid. Op internet kon ik daar achteraf wel het een en ander over vinden. De endo hoeft niet op je zenuw te zitten hoor, maar op een orgaan vlakbij de beenzenuw. Bij het opzwellen van de endohaard kan die tegen de zenuw aankomen. Heb je toevallig genoteerd wanneer je been uitviel. Je kan dan kijken wanneer je in je cyclus zat. Na je eisprong en tijdens de ongi is de haard waarschijnlijk groter. Heb je al een afspraak staan bij de gyn/ Als de huisarts al endo vermoed zal er wel actie ondernomen worden hoor. Niet bang zijn, doorpakken. Het wordt uiteraard zwaar, maar onzekerheid over wat je mankeert is misschien nog zwaarder! Lelie: inderdaad snel hoor!! Al vind ik 3 weken nog erg lang hoor. Erg knap van je!! Hoe is de gedachten op het moment over je kinderwens? Musicalfan: T gaat wel hoor. Een klein dipje. Maar ik moet daar gewoon doorheen. Ik wil zo graag weer positief zijn. Nou dat is al een belangrijk begin toch? Maui: Ben je alweer bijgelezen? Zit jij nu aan een soort lucrin? En hoe lang heb je dat gebruikt? Ik moet denk ik ook weer even je verhaal teruglezen.
Meiden dank je wel voor de felicitaties . Het voelt nog steeds allemaal heel onwerkelijk. Vandaag t ziekenhuis gebeld, heb mijn eerste echo 3 juni. Ook heb ik mijn bloed laten prikken voor schildklierwaardes, omdat die net op de ondergrens zaten voor aanvang van de ivf. Morgen nog werken en dan 2 weekjes vakantie . Hopelijk wel met beter weer . Sissie ik vind t zowiezo super sterk van je dat je al zo lang bezig bent! En dat je soms wel moeite hebt met positief blijven is dan ook wel begrijpelijk. Gelukkig weet je je elke keer weer op te laden en er positief in te gaan. Ik hoop zo dat je cryo dit keer een plakkerdje wordt. Knuffel Nog even een vraagje Sissie, waarom zou de pil een slechte voorbereiding zijn voor ivf? Ik hoor t juist heel vaak dat dit gedaan wordt (ikzelf heb ook de pil geslikt). Lelie super hoor meis hoe jij hier mee omgaat! Gelukkig is nu t einde in zicht vwb de stoma. Nog even volhouden! Chickie al uitgestuitert ! Weet jij al wanneer je je echo hebt?
ik ben er weer, ga ff terug lezen en reageren mocht het nog van toepassing zijn aangezien er zoveel geschreven wordt @boboke: gefeliciteerd!!!Heb er gewoon tranen van in mijn ogen. We moeten dit vasthouden, de rest moet gewoon volgen! @Sissie: ik test ook nooit voor de datum, de vorige keer heb ik niet getest en het afgewacht tot ik de uitslag kreeg van de bloedtest. Ik had dat ook, ik moet nog wel een hele dag werken als de test negatief is, wilde ik niet..en niet testen dan is het er ook niet..kop in het zand steken dus Blijf praten met je man...ben benieuwd of hij het gaat vertellen tegen iemand. Lastig en fijn dat je dezelfde vriendengroep hebt, je kunt ook je man laten zeggen dat jij het er in ieder geval niet over wil hebben. Ik heb maandag de pregnyl moeten zetten zondagochtend de tp, 6 dagen erna...vond het ook lang maar blijkbaar doen ze dat zo bij ons. Utro heb ik nog ff nagevraagd, hoeft niet, alleen als je een korte cyclus zou hebben, je lichaam doet het nu zelf. Het kan overigens ook geen kwaad om ze te gebruiken zei ze. Maar het is niet nodig. DIe rode plek is een bijwerking... @steva: genieten!! Neem wat zon mee terug straks. @Cindi: hondje al bevallen? Balen van je ongi! @pien: moest erg lachen om je verhaal van het spuiten @ego: ik vind het superspannend zondag...hoop zo dat alles goed gaat!
Mineraal. Haha ik ben ook een struisvogel we kunnen samen naast aloha met ons koppie in het zand gaan staan. Spannend hoor zondag. Ik heb even uitgerekend. Een tp is 3 dagen na de eisprong. 2 dagen na de pregnyl heb je de eisprong en dan nog eens drie dagen wachten. Dus in totaal 5 dagen na pregnyl wachten en op de 6 e dag tp. Ik begin h nu wel te knijpen want dan ga ik het waarschijnlijk niet reden om voor mijn vakantie een tp te doen. Grrrrr hopelijk heb ik een korte cyclus deze maand. Ik baal ervan. Boboke. De IVF vanuit de pil starten bij endopatienten schijnt niet goed te zijn. Bij ander ' onvruchtbare' scheen het niet uit te maken. Volgens mij iets van oestrogeendominantie bij endopatienten??? Ik weet het niet precies meer, heb t alleen onthouden . Maar jij bewijst het tegendeel. Super! Maui. Leuk je gevonden te hebben op fb. Ik ben verliefd op je cavaliertje!!!
Hey dames! Als allereerst.. CHICK EN BOBO SUPER!! GEFELICITEERD DAMES!! Snap dat het onwerkelijk is.. maar geniet er maar lekker van En als tweede.. Helaas dames, onze meid laat ons heel erg in spanning zitten! Pfff me geduld raakt bijna op.. ze is nog steeds niet bevallen.. ben vandaag ander half uur met der wezen wandelen ( door de regen ) want dat moet bij honden dus blijkbaar ook goed zijn.. dus hopen dat dat iets oplevert.. vanavond maar weer een uurtje wandelen met der.. ben wel blij als de pups er zijn, want nachtrust ken ik niet meer de afgelopen dagen haha.. wordt elke keer wakker.. en kijk dan in der kist of het al zover is maar helaas nog steeds niks. Ik heb eergister de ivf verpleegkundigen gebelt, om het 1 en ander na te vragen over de ivf. Dit omdat ik een lang schema mee heb gekregen waar ik met de pil moet starten, maar ik moet met de deca starten, dus wou weten of het nou een lang of een kort schema was. Na een discussie met de verpleegkundigen die zei dat er ATLIJD gestart werd met de pil is het toch bij haar duidelijk geworden dat ik NIET moet starten met de pil maar inderdaad met de DECA, ze kon het eerst niet geloven omdat het maar heel zelden in het Catharina gebeurt dat iemand een kort schema krijgt.. is dat nou een goed of een slecht teken??? Maar ik ben er dus achter dat ik een kort schema krijg, en dat scheelt mij 2 weken.. ben hier best wel blij mee! Nou had ik een vraag aan jullie, ik hoor wel is dat dames in de ivf mogen kiezen voor een roesje tijdens de punctie.. nou lijkt mij dat ook wel verstandig, is er iemand die hier ervaring mee heeft? en weet iemand of dat alleen in bepaalde ziekenhuizen is?
Chick: begint het al wat door te dringen? Je klinkt super enthousiast en positief, vind ik echt super van je! Ga zo door ! Boboke: en hoe voelt het voor jou? En wat heerlijk dat je zo 2 weken vakantie hebt, kun je er lekker aan gaan wennen en genieten. Goeie timing ! Sissie: geeft niet hoor van dat pilverhaal, vind het lief dat je meedenkt! Alleen ik heb alle pillen al opgenoept, gisteren de laatste gehad, dus mocht het niet handig zijn, dan is het kwaad al geschied . Ik dacht dat het wel handig zou zijn, juist omdat veel endopatienten toch immers de pil wordt aangeraden... Maar goed, het kan in combinatie met deca misschien wel weer anders uitpakken hoor. Ik heb er geen verstand van. Dus ik doe gewoon even met de andere struisvogels hier mee ik hoef ook niet alles te weten. Ik heb een tijd gehad dat ik continue het internet afstruinde op zoek naar antwoorden waarom het niet zou lukken en naar mogelijke oplossingen. De laatste maanden heb ik dat wat los kunnen laten en probeer ik er maar op te vertrouwen dat ons streekziekenhuisje ons ook best kan helpen . Ik hoop trouwens voor je dat je cyclus kort is en dat je nog net een tp kunt hebben voor de vakantie! Fingers crossed! Mineraal: wel lekker dat je de tp in het weekend hebt toch? Lijkt mij wel fijn. Ideale timing voor mij zou zijn: vrijdag punctie en zondag terugplaatsing. Maar goed dat hebben we niet voor het zeggen he. Jij hebt zondag in elk geval lekker weer een emmy in je buik, althans daar gaan we nog even flink voor duimen! . Cindii: nou je hondje schiet niet echt op dus. Spannend hoor. Weet je hoeveel puppies het er worden? Lijkt me zo schattig! Maar als de puppies er zijn, zul je ook nog wel wat slapeloze nachten hebben toch? Of redt de moederhond zich wel met de kleintjes 's nachts? All: och wat een kloteweertje he... heb eind van de middag nog hardgelopen in de regen, brrrr. Heb wel lekker gelopen nog. Valt me nog alles mee. Ik loop 2 x in de week met collega's. Zolang het nog kan en ik niet teveel last heb van hormonen of wat voor klachten dan ook, ren ik lekker door! Het kan nu nog . Ben wel bang dat als ik straks vol eieren zit het niet zo lekker meer gaat . Iemand ervaring om met een doos vol eieren te sporten? Is dat wat te doen?
*breekt even in* Hoboken ik ken jou nog eventjes tijdelijk van het spuiten topic! Zwanger zie ik! Wat een fantastisch nieuws! Proficiat! Geniet ervan!! *breekt uit*
@pien: ik stopte altijd tijdelijk als ik met een behandeling begon. Deed aan spinning, da's ook wel intensief. @cindii: in het UMCG geven ze je een infuus met fentanyl (is een opiaat, dus vrij pittig spul) en een tabletje dormicum vantevoren om te ontspannen. Desalniettemin vond ik mijn punctie horror. In DD doen ze de punctie echt onder narcose. Heerlijk, ik zou niet anders meer willen. Vraag het gewoon ff na bij je zkh. Als een roesje kan, zou ik het wel doen. @ivf starten vanuit de pil: gebeurt heel vaak, dus daar zal echt wel over nagedacht zijn.
Bbibi bedankt!! Echt nog heel pril, dus nog best eng. Ik lees ook nog steeds af en toe mee met jullie. Kom je ook wel eens tegen in t topic van DD. Daar heb ik nl ook een afspraak gemaakt, maar toch niet nodig !
Owh kijk wat onwijssss fijn dat je DD kon afzeggen! Ik hooooop nog steeds dat ik dat ook kan! Hihi maar dat zal er niet meer inzitten! Ik kan nog mooi 1 iui doen en dan als het even kan direct starten in DD! Ipv alle iui-s afmaken! We zijn het alweer beu net de iui"s !! Maar echt een heeeeel goed nieuws! Je was ook al zooo lang bezig! Het is je van harte gegund meid! Geniet ervan! En ik kom nig wel een keer spieken hoe het met je gaat!
Sissie ik sta alvast in t zand Hoop dat je een korte cyclus hebt! Cindi ik heb de punctie zonder narcose of roes gedaan. Ik kreeg oxazepam avond ervoor en de ochtend en een pijnstiller volgens mij rectaal. Ik ben gewoon wandelend weg gegaan. Overleg met je arts zou ik zeggen. Iedereen beleeft t anders. Pien je mag gewoon blijven sporten.
Mineraal: ja ik weet dat het mag, maar is het ook nog fijn als je zo zwaar aan de hormonen zit? Ik had bij de IUI's al wel een beetje gevoel dat ik zo 'vol' zat . Cindii: o ja over roesjes. Bedoel je dan onder narcose? Dat gebeurt hier in NL vrijwel nooit, als het al niet nooit is. Dat doen ze niet, omdat je dan een OK moet afhuren en dat moet vaak ver van te voren gepland worden en de punctie is niet zo strak te plannen. En het is op zich ook niet nodig voor zo'n korte procedure. Al schijnt het wel flink pijnlijk te kunnen zijn. Maar goed, dat heb je bij de tandarts ook wel eens denk ik dan . Je krijgt wel pijnstilling, maar hoeveel en wat precies, is volgens mij per ziekenhuis wat verschillend. Ze hebben mij wel verteld wat ik krijg, maar ik weet het niet meer precies, maar het was in elk geval iets waarvan je ook wat duf wordt, zodat je het niet voor de volle 100% meekrijgt.
Maui: ik heb de facebook groep wel gezien hoor! Ik vind het wel een leuk idee, maar weet niet hoeveel het precies toe gaat voegen, omdat we hier onze verhalen toch ook wel delen. Maar goed, voor korte persoonlijk berichtjes kan het wel natuurlijk. En is het 100% zeker afgeschermd? Niet dat dit 100% zekerheid biedt, maar dan schrijf ik in elk geval niet onder mijn eigen naam . Zou je de naam van de groep misschien iets algemener kunnen maken? In elk geval zo dat je aan de groep niet afziet waar het over gaat? Ik laat bijvoorbeeld wel eens mijn collega's foto's van mijn facebook zien (die dus zelf geen facebook hebben) en als ze dan bij mij die groep zien staan.... Ik durf op een of andere manier niet zo goed te reageren, bang dat de hele wereld het ziet .
Hey Pientje, het is een gesloten groep, niemand kan die zien hoor! Als je een groep maakt kun je bij instellingen zetten geheim! dus 100% zeker hoor. We hbb hier in België ook zo'n gesloten groepje over ivf bij dokter Decleer. En niemand anders dan alleen de leden van de groep knn het lezen. Maar kan ook de naam veranderen als je wilt!
Hoi iedereen, ik heb nog niet alles knn bijlezen hoor, super veel te lezen...dus ik volg wel mee vanaf hier...Eerst en vooral Chick super super proficiat met je zwangerschap, wat heb jij geluk bij je eerste ivf, dat is echt super!!! En je hebt dan ook nog s zoveel cryo's, fantastisch!! Ik wens je veel geluk, je hebt het verdiend meissie!!!! Zie hoe snel het soms allemaal kan verlopen...Dat heeft ons allemaal hoop he!!! Ik had alleen maar joepie gestuurd hoor naar je op fb, niemand die toch weet over wat het gaat he en hoe gaat het anders met je meid? Boboke, lieve meid, van harte proficiat met je zwangerschap!! Ik wens je heel veel geluk toe!!! Gaat allemaal zo snel he!!! alle dan zijn er twee dametjes zwanger hier, tof tof!!! Hier volgende vrijdag terug naar gynaecoloog, als mijn bloed goed is mag is starten voor mijn volgende beurt. Starten met menopur. Dus het is allemaal weer heel nabij ah komen, laat ons hopen dat het deze maal lukt!! Heb wel enorm veel rugpijn nog steeds en bekkenpijn en uitstraling naar benen, ik hoop dat het van de zoladex komt, maar ik weet het natuurlijk niet zeker. Ik ben zo blij dat ik nu eindelijk mijn laatste spuit gekregen heb!!! Juuuuuuiiii! En hoe gaat het met jullie?
Bedankt meiden voor de reactie's. Wat jij omschrijft herken ik. Ik heb ook een zwaar gevoel maar weet dit aan de spataderen die ik heb. De 2 keer dat ik gevallen ben door uitval is de eerste keer 1 dag na menstruatie en deze keer 1 dag voor menstruatie. De huisarts heeft met wat testjes vastgesteld dat het niet uit mijn hersens komt. Ze kwam erachter dat mijn reflexen niet meer reageren dus weg zijn en ik krachtverlies heb in mijn been. Dit wijst op een zenuwklem door bijvoorbeeld een hernia, maar omdat mijn rugpijn niet continu is maar cyclusafhankelijk kan dat geschrapt worden. Ik ben begin dit jaar bij gyn geweest wegens zwaarder wordende menstruatie's en heb toen uitstrijkje kweekje vaginaal toucher echo en bloedonderzoek op stolling en schildklier gehad. dit was goed alleen mijn baarmoeder voelde vergroot en gaf pijn bij toucher ( via buik en vagina drukken). Ik heb cyclokapron gekregen om het bloeden te onderdrukken en doorgaan met de naproxen die ik al sinds pubertijd slik tijdens mens. Einde van dit jaar terugkomen indien zwangerschap uitblijft ( we waren toen net in ronde 1 viel toevallig samen). Ze vermoedde al wel endo maar wij en hun vonden het nog niet nodig daar onderzoek naar te doen want a behandeling stond zwangerschap in de weg en b dan zal het weten eerst niets veranderen pas na een jaar blabla dat verhaal. ik moest wel eerder terugkomen als mijn cyclussen langer werden en of ik geen eisprong zou vinden. Ik heb met de huisarts hier natuurlijk contact gehad en die gaf al aan als de pijn te erg werd dat ze ons eerder doorstuurde, maar wij wouden eerst heel even rust ons zoontje is nog niet zo oud namelijk. Nu ik bij haar kwam omdat mijn been uitvalt gingen er wel alarmbellen rinkelen en heeft ze toch uitgelegd dat het nu wel verstandig is om door te sturen voor het geval dat het echt endo is en nu erg actief is en meer kwaad doet dan nodig is zeg maar. Ik en mijn partner dachten er ook zo over nu want het vallen is echt eng. Ik had al een oproep verwacht en heb daarom gister fertiliteit even gebeld, is de verwijzing niet binnengekomen.. zucht.. heb de huisarts gebeld en die stuurt hem nogmaals. tja elektronica. dus we wachten af hoe en wat er gaat gebeuren kwa oproep en onderzoek. Misschien doen ze wel niks eerst.. geen idee. @Boboke ontzettend spannend die eerste weken. Hoop echt dat je dd kunt afzeggen zou toch geweldig zijn! Heb je al een afspraak voor een eerste echo? @chickie hoe is het daar nu?! @maui hoelang heb je zoladex gehad? Spannend vrijdag, duim voor een goede uitslag. @onder het zand.. best knus hier he dames Voel me wel beetje zwart schaap hier hoor.. er is hier nog geen endo bewezen alleen verdacht en jullie zijn al zo ver in het traject allemaal..