Ja wat ik vergeet te zeggen is dat de gyn al denkt aan endometriose en al voorgesteld heeft MRI te doen, maar omdat ik ( tot nu toe dus ) niet heel veel klachten had nog niet gedaan.. Dank voor de reacties trouwens.. En Schattig; GEFELICITEERD pijn valt nu trouwens weer mee. Een beetje doffe gevoeligheid rechtsonder, maar die heb ik bijna chronisch. Wordt erger als ik te lang wacht met plassen maar ook dat herken ik als " normale" pijn. Die hele heftige krampen hebben gelukkig maar een paar uur geduurd, maar hoop ze niet meer terug te krijgen.
@ Willeke: dat lijkt mij ook niet veel dan. Maar moet je lichaam in het beginstadium er niet eerst aan wennen en dat de medicijnen daarna pas echt hun werk kunnen gaan doen? @ Mineraal: we hoorden al niets, dus was er al een beetje bang voor. Maar we blijven duimen hoor en geven de moed niet op. Hoe voel je je er nu onder? Dikke knuffel! @ Ster: Bijna, bijna hou je het nog vol? @ Schattig: Yeah!!!!!!! GEFELICITEERD! Voel je wat mij betreft niet schuldig, meis! Het wordt je van harte gegund, we weten volgens mij allemaal hoe het is. @ Yaraah: fijn dat het zo goed gaat. Maar neem jezelf in acht en pak je rust hoor! Wat anderen ook al hebben gezegd. Binnenin is er een hoop gerommeld en als je nu je rust niet pakt, heb je ook meer kans op littekenweefsel van binnen. Littekenweefsel kan weer voor verklevingen zorgen en laat endo dat nu weer een lekker nestje vinden. Alleen ons lijf vindt dat wat minder. Dus let goed op jezelf hoor. @ Kris8: Welkom hoor! Inderdaad een kort verhaal en endo is vaak cyclusafhankelijk. Ik kan er dus moeilijk iets over zeggen, maar ik herken er wel iets in hoor. Rond mijn ovulatie heb ik ook dat soort pijnen, dat weet ik niet waar ik het zoeken moet en ben ik bij vlagen een klein hoopje dat de vreselijke pijn zit weg te puffen. Dit heb ik een aantal dagen en dan wordt het weer minder. Tevens rond de menstruatie enorme pijn. Ik heb mij al meerdere keren hiervoor bij de SEH moeten melden. Hier gaat het gelukkig best aardig. Het enorme opgeblazen gevoel en winderigheid is gelukkig bijna weg na het plaatsen van de spiraal. Het rommelt een beetje nog in mijn buik qua pijn, maar dat is normaal, haha. Nog wel wat spotting, maar hoop dat het niet weer een half jaar blijft. En zo ja, zolang ik nauwelijks pijn heb, dan maakt het mij allemaal niets uit. Inmiddels zijn we maar aan het vooruit kijken en wat vakantieplannen aan het maken We moeten het positieve er maar van inzien.
ik slik de pil overigens al een jaar of 4 door op aanraden van de gyn en dat lijkt of beter dus leek wel wat te helpen.. nou ja misschien toch maar weer eens een afspraak maken dus.. @ Balou jij een spiraaltje om je cyclus stil te leggen ?
Hoi meiden daar ben ik ook weer een keer. Sorry voor mijn lange afwezigheid, maar ik zat/zit niet zo lekker in mijn vel en had geen zin om te reageren. Het lange wachten en het stilstaan breekt me nu langzaam op. Voor mn gevoel gaat iedereen maar verder en wordt zwanger (en blijft t ook) behalve ik. Ik weet wel dat het niet zo bij iedereen is en dat hier nog genoeg meiden zijn die in dezelfde situatie zitten, maar ja schakel je gevoel maar eens uit . Ster nog gefeliciteerd met je verjaardag! Nog een paar spannende dagen voor jou. Schattig gefeliciteerd! Yaraah gelukkig zit de operatie er op en is het je allemaal meegevallen. Nu eerst genezen en dan op naar icsi. Stiertje deze week toch de operatie van je kleine meisje? Alvast succes. Arie Nu alweer ongi? Heb je altijd zo'n korte cuclus, want wij liepen toch gelijk en ik verwacht de mijne pas rond woensdag? Hoe is t met de pijn? Balou ik heb echt bewondering dat je nu een aantal maanden pauze neemt en daar zo rustig onder bent. Ik wou dat ik dat ook zo zou kunnen Willeke ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent dat de cyste nog niet zo veel kleiner is, maar wie weet hoe het er over een maand uitziet. Frustrerend hè al dat wachten. Mineraal dikke knuffel. Lelie deze week je bruiloft toch? Alvast een hele mooie dag toegewenst en geniet ervan! Chickie hopelijk nemen al die hormonen snel af en voel je je ook weer lekker in je vel. Kris ik kan je helaas niet helpen met je vraag. Ik heb (bijna) nooit pijn van de endo gelukkig. Hopelijk ben ik niemand vergeten. Ik ben waarschijnlijk niet meer zo vaak aanwezig voorlopig aangezien mijn wachttijd er nog lang niet op zit. Volgende week bloedprikken en dan hopelijk 4 juni zijn alle uitslagen binnen en kunnen we daarna weer starten, eindelijk!!! Blijf wel regelmatig lezen en leef met jullie mee. knuffel voor iedereen.
Boboke, knuffel voor jou meid! Snap helemaal hoe je je voelt, same here... En helemaal zo'n dag als vandaag... Maar ik weet zeker dat het ook voor ons goed komt! Juni wordt gewoon onze maand!! Voor alle andere meiden die het vandaag ook even moeilijk hebben, digi-knuffel!! En voor chickie en stiertje, jullie eerste moederdag!! Geniet ervan!!
Jullie zijn lief Willeke en Boboke!!! Wat moet het voor jullie en de meiden moeilijk zijn die zo verlangen naar een kindje! Ik weet nog goed hoe jullie je waarschijnlijk voelen! Dikke knuffel! Boboke, ik begrijp je volkomen hoor! Laat het maar snel 4 juni zijn, dan weet je tenminste wat! Balou, fijn dat je al wat vooruitgang ziet na het plaatsen van de spiraal! Stiertje, heel veel succes he eind deze week! Lelie, geniet van je dag! De weersverwachting wordt weer wat beter richting het einde van de week. @ all, ik ga een midweekje naar een bungalowpark met mini-me en manlief. Dus zal niet al te veel schrijven. Dikke knuffel voor jullie allemaal!
@ Kris: Inderdaad een spiraal om mijn cyclus stil te leggen. Ik heb al verschillende andere anticonceptie enzo geprobeerd, maar dit was ook drama. De laatste keer de spiraal gehad en dit was een hele verbetering. Niet geheel pijnvrij, maar het belemmerde mij niet meer. Aangezien wij wel verder willen met onze kinderwens en dit toch echt tijdelijk zal zijn, wilde ik ook geen andere dingen proberen. We weten nl niet of dit ook werkt. Vandaar de spiraal. @ Boboke: Allereerst een knuffel! Logisch dat je dit gevoel hebt toch? Inderdaad andere mensen lijken wel met een zucht en een scheet zwanger te worden. Alhoewel dat ook niet voor iedereen geldt, want de meeste schreeuwen het niet van de daken mocht het niet lukken. Ik kan mij goed voorstellen dat je er dan allemaal even van baalt Ennuh, ik heb afgelopen dagen sinds de spiraal er weer in zit ook een paar van dat soort momenten gehad hoor. Het is nu definitief weer wachten. Komend half jaar in ieder geval nog niet zwanger. Je vraagt je dan toch af hoe het daarna zal gaan. Je ziet moederdag voorbij komen, mensen die ook (plotseling) zwanger zijn. Ik moet mijzelf echt voor ogen houden, dat ik die pijn ook niet meer trok en dat ik het daar voor doe. Wij gaan nu nog maar een paar plannen maken voor ons tweetjes, allereerst samen nog op reis.. We moeten het positief benaderen (al is het met een dubbel gevoel en beetje pijn in mijn hart) Dus koppie op, positief blijven! Het gaat echt allemaal goed komen! Hoop dat je snel weer mag beginnen. @ Chickie: Have fun! @ Yaraah: Hoe gaat het met je? @ Lelie: Fijne dag!!!! @ Willeke: Ook jij een dikke knuffel hoor! Juni gaat echt jouw maand worden!!
schattig: gefeliciteerd!! Boboke: herkenbaar hoor..ik ben soms ook gewoon wat stiller. Ster: ik duim voor je! Ego: alles gaat hier zijn gangetje...Van het weekend kreeg ik al wat bruin verlies, en zaterdag op zondagnacht dat ik de eerste bloed te zien..ik om 5 uur 2 pijnstillers ingenomen maar helaas het was vals alarm. Ik had de hele week al rommelende buikpijn dus ja..dacht het voor te zijn. Resultaat zondag geen buikpijn Vandaag gelukkig het eerste bloedverlies, olee..mijn lijf doet het netjes. Week na het stoppen met de utro. Vanavond de eerste spuit er weer in jassen... Woensdag echo. Spannend weer!
@Balou: met mij alles goed, ik doe het rustig aan, maar voel wel dat ik niet meer zo snel moe ben en dat ik steeds minder last heb van alles. @Schattig: spannend 3 juni de eerste echo... @Mineraal: succes met deze nieuwe ronde
@ Schattig: Leuk! Spannend hoor! @ Mineraal: Je klinkt positief! Zet hem op hoor! Fijn, dat je lijf het nu zo doet. Hier flink rug- en buikpijn :x Maar ja, de spiraal zit er ook nog maar net in moet ik maar denken. Ik ben vandaag gelukkig vrij, maar is even een off-day. Rotbuik...
Schattig gefeliciteerd meid..ik vermoedde het al aangezien je al die klachten had..op naar 3 juni. Chickie veel plezier. Yaraah toch nog rustig aan doen hoor..kans op littekenweefsel bestaat altijd. Ik deed ook teveel maar kreeg dan wel bloedverlies. Balou snap het hoor..al die pijnen enz..maar ik snap alleen niet waarom heb je niet lucrin genomen? Dan maak je je lichaam rustiger en als je toch rust neemt? Mineraal succes met je nieuwe ronde..knap dat je meteen door wilt. Kris welkom hier..zou even vragen om een doorverwijzing. Pil hoeft niet de boel rustig te houden.. Ik heb altijd wel last..gevoelige buik..pijn bij plassen. En bij ongi alhoewel het beter gaat best wel wat pijn. Boboke heel herkenbaar. Daarom ben ik ook erg stil. Trek het ff niet..ben op dit moment al het ivf gedoe gewoon zat. Had pas zondag ongi moeten worden maar is alleen maar bruinverlies. Maar heb geen zin in gedoe dus hoppa pil erin.. Zie het allemaal na vakantie wel.. Zit al verder te dromen..inmiddels besef ik wel dat het zo goed als over is.. Ergste ervan vind ik nog wel alles eraan gedaan om goede laatste kans te hebben en dus voor niets..1 heel jaar weg. Tja keuzes he. Maar voordat je het weet is het juni hoor. Qua pijn..gaat met paracetamol dus ben heel blij.. Willeke..jij ook nog ff volhouden..en knuffel terug. Voor je het weet kan je verder.
hey meiden hier volop zenuwachtig!! op zondag / maandag had ik mijn nod. op zondag had ik de positieve ovulatie test en op maandag tijdens de echo zagen ze dat de eisprong al geweest was. dus 2 weken later zou ik theoretisch op zondag of maandag ongesteld moeten worden. maar vandaag dinsdag nog geen bloed gezien. alles nog wit. wel al sinds een paar dagen pijnlijke borsten, s ochtends lage rugpijn en wat krampjes in mijn buik. maar dat kan zowel goed teken als slecht teken zijn. ik vind het nu wel heeel spannend worden...... officiële testdag is vrijdag. maar ga denk ik donderdag testen.
Arie, ik snap je helemaal meid, je hebt al zo veel meegemaakt! En te verwerken gehad! Ik snap dat je zo'n beetje op begint te raken. Ik hoop echt dat je over een poosje weer de kracht begint te krijgen om voor nog een poging te gaan..! Ster, spannend joh, ik ga keihard voor je duimen! Chickie, hebben jullie het leuk op vakantie?? Lekker genieten van elkaar en jullie mini-chickie! Lekker wandelen, zwemmen, hapje eten.. oh heerlijk!!! Balou, thnx hoop dat je gelijk krijgt! Vind het ook echt knap dat je je kinderwens een half jaar stil kunt zetten! Ego, hier zondag een little mental breakdown gehad.. pff!! Was zo boos en verdrietig op m'n lichaam! En die angst die overheerst ook, bang dat het nooit lukt. Daarbij komt dat ik gewoon niet met het wachten kan omgaan. Dit heeft altijd in mijn karakter gezeten en daar voer ik nu eigenlijk de grootste strijd mee. Mijn vader zei dat ik voor kwaliteit moet gaan, en als dat betekent dat het nog 3 maanden langer duurt (ivm operatie) dan is dat maar zo. Ja ja.. Weet je wat wel grappig is, ik had toch dat zeurende gevoel de hele tijd? Nu ik bij de gyn vorige week ben geweest is dat eigenlijk zo goed als weg! Zal stress er misschien mee te maken hebben? Ga me de komende weken tot 4 juni me volledig focussen op m'n bedrijf en hoop dat ik er niet te veel mee bezig ben ... Nog 3 weken tot 4 juni!
@ Ster: Nog een nachtje slapen!! Hoe gaat het met de zenuwen? @ Willeke: Ik denk dat we dat allemaal wel herkennen hoor, dat we boos zijn op ons lijf en de angst of wij ook ooit een kindje mogen krijgen... Het is heel normaal. Op sommige momenten moet je dat gevoel ook even accepteren, maar dan weer gaan relativeren en door gaan Stress geeft namelijk ook altijd een reactie op je lichaam. Je kan er (meer) pijn door krijgen, maar heb al van meer mensen gehoord, die bijvoorbeeld al jaren bezig waren voor een kindje. Op een gegeven moment hadden ze op moeten geven of waren ze begonnen met adoptie en bam: zwanger. Lichaam en geest staan echt met elkaar in verbinding. Ik merk aan mijzelf dat ik het lastiger vind, dan ik dacht om een half jaar pauze te nemen. Ik weet wel waar ik het voor doe: rust en geen pijn. Daarbij ga ik maandag bij mijn nieuwe baan beginnen, dus wil mij daar niet elke keer ziek moeten melden. Ik moet nog een cursus gaan doen, dus ik probeer mijzelf dat maar voor ogen te houden We gaan nu dus ook maar lekker saampjes nog een mooie reis maken. Aan deze dingen denk ik dan maar, als ik er weer even last van heb
@Willeke en Balou: wachten op iets wat je zo graag wilt, is nooit gemakkelijk, maar denk eraan meiden, ooit worden we beloond voor al dat lange wachten. @hier: omdat ik mezelf elke dag een stuk beter voel, is het steeds moeilijker om niks te doen en goed te rusten. Daarom schrijf ik heel veel op mijn beautyblog, zo heb ik toch iets om handen. www.ilseeveraert.be