Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster..klinkt heel erg posi. Knap dat je het nog volhoud. Nog steeds alles wit beneden?

Yaraah herken het wel die onrust om meer te doen..
    Wat ik zei met iets meer dan een week was ik in de tuin bezig en bij waren eileider en blindedarm weggehaald.
    Ook zoiets..ik ging volgende dag na operatie naar huis en at savonds al pizza.
    Uhh dat ging ik dus voelen..heel dom niemand had mij erop gewezen dat ik vloeibaar moest eten ivm blindedarm..hihi. at dus meteen al alles.
    Vond het wel heerlijk dat ik toen niets mocht..ff niemand die wat van mij moest zeg maar..en bij jou hulp genoeg? Moet je nog terug voor controle?

Stiertje sterkte met je kleine meid morgen.

Balou dat kan ik me heel goed voorstellen. Voelt ook zo tegenstrijdig.
    Had je nog een keer tussendoor een gesprek om de endo verder te bespreken..eant wat ik al zei waarom pak je deze rust niet aan om het probleem aan te pakken? Dan verlies je ook geen tijd.

Willeke het zal echt geen operatie worden hoor.
    Mij is toen ook echt meerdere malen verteld dat dat geen nut heeft omdat de leeggezogen cyste zich toch weer kan vullen. En voor die afmetingen is het ook niet gevaarlijk dus laten ze het zitten.. dus heb vertrouwen..
    Deze laatste maand werkt lucrin het beste dus wie weet.
    Enige wat zou kunnen gebeuren is dat tijdens stimulatie het heel hard teruggroeit en dat is wel lastig maarrrrr zover ben je nog niet.

Schattig hoe voel je je?

Ego. Merk dat ik zws meldingen steeds moeilijker vind alhoewel ik het echt iedereen gun hoor. Daardoor vind ik het op dit moment steeds moeilijker om mee te lezen enz . 90% ben ik aan het verwerken oftewel rouwen en 10% trekt me toch nog naar ivf toe. Dat wat als ....
    Toch maar in juni gesprek dd aanvragen en dan horen wat ie nog uit de kast zal halen en of het zinvol is. Kijken of ik het weer aankan.
    In de tussentijd probeer ik maar te genieten van al mijn huisdieren.
    Trust allemaal

2. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    @Ster: al getest???

@Arie: als ik in jou plaats was dan zou ik voor mijn eigen gemoedsrust ook nog dat gesprek willen, ik zou me vastklampen aan dat laatste restje hoop, maar als ik het niet zou doen, zou ik altijd denken, wat als...

@hier: vandaag 5 jaar getrouwd... we doen vandaag niet veel speciaal, want manlief is al heel vroeg naar het werk vertrokken. Ik heb gewoon wat tapas voorzien en ga dan een lekkere pizza maken en dan kunnen we een heerlijk glaasje wijn erbij drinken en vroeg in ons bed vrees ik... Ik moet volgende week vrijdag op controle...

3. Balou23

Balou23 Actief lid

12 okt 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    En Ster??????

@ Arie: Allereerst wat goed dat je toch het gesprek aan gaat in dd. Wie weet wat zij gaan zeggen... De gyn heeft ditmaal Lucrin niet als optie genoemd, maar ben er inmiddels wel achter dat je zelf net zo hard moet meedenken en opties aangeven. Alleen mijn gevoel is beter bij de Mirena, doordat je niet meer menstrueert ligt het wel stil dus wordt het in ieder geval niet erger. Daarbij is de tussenstand dat het nog niet zo is, dat het zwanger worden in de weg zal staan. We kunnen dus wachten. Lucrin gaf mij gewoon echt een slecht gevoel. Uiteraard is dit geen meter, waarop je al je beslissingen moet nemen. Alleen ik ben er inmiddels wel achter dat ik moet luisteren naar mijn lijf. Stel dat de gyn er op had gestaan, dat had ik het waarschijnlijk wel gedaan... maar in dit geval. Het tweede puntje is dat ik maandag met een nieuwe functie ga beginnen. Ik weet dat ik hiervoor een opleiding moet doen, waarbij ik niet zwanger kan zijn. Uiteraard zal hier ook weer een mouw aan te passen zijn. Afgelopen jaren heb ik mijn werk door alle buikgebeuren niet kunnen doen, zoals ik het graag zou willen met al het gezeur van het werk door ziekteverzuim. Ik krijg nu zo'n mooie kans dat ik graag aan de slag wil. Als ik nu zwanger was geweest, dan was het even jammer. Maar als die opleiding ergens dit jaar plaatsvindt, dan sla ik ook twee vliegen in een klap. Lucrin zit je aan een bepaalde periode vast en met de Mirena kan ik zeggen: laat maar een maandje langer erin zitten. En ja, over zes weken moet ik weer terug naar de gyn.

Oef, toch nog een heel verhaal geworden. Hoop je er wijs uit wordt;)

4. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    niet zwanger :( :( :(

5. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Niet eerlijk Ster!!! Dikke knuffel!

Arie, dat gesprek is zo gek nog niet!

Stier, hopelijk gaat alles goed met je meisje vandaag!

Yaraah, gefeliciteerd!!!! Wij hebben volgende maand ons 5 jarig jubileum.
    Leuk om je blog te zien!

Willeke en Balou, het wachten is misschien wel het ergste van alles!

Ego, midweekje weg is erg leuk! Dagen vliegen om, komen tijd tekort hihi!

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    thnx chickie
    morgen gaan we een weekje naar Frankrijk.
    dikke knuffel voor alle meiden en tot over 1 1/2 week

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ff ego: operatie is goed verlopen. Meiske ligt nu lekker te slapen. Wij opgelucht.

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hopelijk kun je daar je gedachten een beetje verzetten Ster!
    Geniet ervan!

Fijn dat het goed is gegaan Stiertje!

9. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Yaraah gefeliciteerd met je jubileum.

Ster oh neeeeeeeee. Dit had ik niet verwacht. Gadverdamme.
    Heel veel sterkte en dikke knuffel. Hopelijk geeft vakantie even rust.

Stiertje goed nieuws. Denk een hele opluchting

Balou snap je hoor nu kan je nog even terugschakelen..
    Eerst maar alles tot rust laten komen toch?

Ego 13 juni gesprek in dd. Kan het nog niet helemaal loslaten.
    Wel ga ik naar zijn advies luisteren dus hangt daar vanaf of ze stoppen of nog 1 kans wagen.

10. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is alweer eventjes dat ik geschreven heb, maar lees nog wel mee en wens steeds dat er mensen van deze lijst afvallen. Vandaag moet ik toch ook echt even wat kwijt. Gister vroege echo gehad ivm het feit dat ze niet hadden verwacht dat wij nog zwanger zouden worden. Toch is dit spontaan gebeurt nadat ze ons niet meer wilden toelaten voor een IVF ivm slagingskans. Had hier ook paar maand geleden geschreven dat wij meer afstand wilde nemen van onze kinderwens. In eerste instantie was ik blij met de echo, maar nu niet meer:( Er was een mooi vruchtzakje te zien die ook op een goede plaats ingenesteld was, maar geen embryo:(

Nu gaf hij aan dat er 2 opties zijn:
    1) de embryo heeft zich niet verder ontwikkeld
    2) het is vroeger dan we dachten en kijken 26 mei nog een keer

Ik voel me gelijk anders en mijn lichaam en geest lijkt wel een spelletje met me te spelen omdat bepaalde symptomen er opeens niet meer zijn, terwijl die er gister nog wel waren. En visa versa!

Je leest van alles en het kan nog beide kanten opgaan, maar wat moet ik nu. Probeer rustig en positief te blijven, maar ...... :$

11. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ stiertje, heel fijn om te lezen dat alles goed is gegaan. Hopelijk gaat het verdere herstel ook vlot.

@Arie77, wens je heel veel sterkte want wat dit allemaal met je lichaam en geest doet is niet mis:(

@yaraa, gefeliciteerd. Volgens mij heb je de juiste ingrediënten voor vanavond:)

12. Schattig

Schattig Actief lid

20 jun 2013
    404
    1
    18
    Verpleegkundige
    Arie77: Wat lief dat je vraagt hoe het met me gaat. Ik kan me goed voorstellen dat het steeds moeilijker voor je wordt. Ik wil je een dikke knuffel geven.
    Het gaat best aardig met mij op wat klachten na maar ja dat hoort erbij en ik heb het er voorover.

Ster80: Voor jou ook een hele dikke knuffel maar ondanks alles hoop ik dat je toch kan genieten van je vakantie.

Stiertje73: Wat fijn dat de operatie goed verlopen is. Veel sterkte gewenst.

Ik ben nu 5 weken zwanger en net moeders voor moeders geweest en ik mag meedoen. De test knalde duidelijk, ik heb leuke cadeautjes gekregen van moeders voor moeders.

13. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Simoon mag ik vragen waarom je bent opgegeven qua ivf?
    Tot je 43 st kan nog toch? Ms over de grens kijken mocht
    het nu niet goed aflopen..alhoewel we natuurlijk wel voor je blijven duimen dat dat niet nodig is.

Schattig tuurlijk is je absoluut gegund hoor dus gewoon alles aan ons melden.
    Het is gewoon even weer slikken voor mij iig. Maar dan neem ik gewoon even afstand.
    Dus lekker van je laten horen..is je pijn te doen of is het te vergelijken met je endooijn?

14. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ster, neeee :(:( wat rot voor je! Ik snap dat dit een enorme tegenvaller is..!! Knuffel!! Ik hoop dat je je lekker kunt ontspannen op vakantie en kunt genieten van de franse zon, wijntje, kaasje en je lief! Tot na je vakantie!!

Yaraah, leuk je blog!! Leuk een gezicht erbij te hebben :) En gefeliciteerd met je 5 jarig jub!

Arie, ik hoop zooo dat je gelijk krijgt en een operatie niet nodig is. Ik klamp me daaraan vast ;) neem wat je zegt (over dat ze snel terugkomen dus operatie is dan zinloos) dus ook zeker mee naar dr. M. Ik heb alleen een 'gevoel' dat hij wil opereren, geen idee waarom! (misschien omdat hij niet daadwerkelijk heeft gezegd dat het weghalen niet veel nut heeft) Ik ken hem nog niet goed genoeg om in te kunnen schatten of hij open staat voor diverse scenario's. Ik hoop dat hij niet koste wat het kost wil opereren. Nou wacht even, ik herinner me nu dat hij zei dat operaties ook altijd een risico zijn dus als dat te vermijden is dan doen ze dat. Naja, we zullen het zien. Maar tips zijn altijd welkom, wil goed beslagen ten ijs komen. Ga ook alle opties op papier zetten, zodat ik ook al weer weet wat ik wilde zeggen cq vragen.
    Ik vind het goed van je dat je die afspraak in dd hebt gepland! Wie weet wat ze je adviseren en wat nog mogelijk is!! Hoe is het nu met je? Heb je nog last van je vorige menstruatie?

Balou, ik snap je aversie tegen Lucrin wel hoor! Er zijn zoveel horror verhalen over dat spul te lezen. Ik geloof ook echt dat vrouwen er vreselijk veel last van kunnen hebben. Bij mij valt het gelukkig nog steeds mee, op hier en daar een opvliegertje na. Er is echt goed mee te leven ;) Was het bij jullie trouwens afgelopen nacht ook zo heet? :D:D Het verschil met de Mirena is wel dat de lucrin de endo wel aanpakt. De gyn vorige week zei dat de endospots op mijn darmen bijv nu ook worden aangepakt en verschrompelen. Waardoor mn buik nu wordt geprepareerd om een zwangerschap zo goed mogelijk aan te kunnen. Dus hoewel ik het gevoel heb dat ik 'stil sta' is mijn lichaam wel degelijk voorwerk aan het doen. Zo zei zij het :D
    Leuk dat je binnenkort met je nieuwe baan gaat beginnen!! Een leuke nieuwe uitdaging!! Wat doe je?

Chickie, heerlijk hoor! Geniet er van!! Morgen naar huis? Gelukkig heb je nog lekker verlof!

Stiertje, wat fijn dat de operatie goed is gegaan! Snap dat je opgelucht bent!! Mag ze snel naar huis?

Simoon, hmm.. mijn vriendinnetje heeft dit 2 maanden terug gehad, een leeg vruchtzakje (ook wel windei genoemd, alleen dat klinkt een beetje apart..) Haar lichaam gaf dus ook die signalen af, voelde zich echt zwanger. Maar ze kreeg een bloeding bij 7 weken en met een inwendige echo bleek er idd geen embryo te zijn, vruchtzakje was duidelijk te zien, maar leeg.. Heb je wel een inwendige echo gehad?
    Ik hoop voor je dat het meevalt en dat je 26 mei wel een embryotje ziet! Snap dat je nu gek wordt van onzekerheid :(

15. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Arie77, ik ben afgewezen ivm in hun gedachten over de slagingskans. Lage AMH waarde en de kwaliteit van mijn eicellen. Ik heb 4 IVF gehad en daarna moest ik echt een operatie ondergaan om de endo en verklevingen weg te halen. De IVF zorgde ervoor dat ik bijna niet meer zonder pijn was. Mijn linker eierstok is er dan ook uit en ze hebben op 2 plaatsen een stuk uit mijn darmkanaal moeten halen.

Ik zit al in het buitenland omdat het in Nederland al helemaal niet vlot liep. Daar kreeg ik rustig te horen op 37 jaar dat ik nog wel de tijd had. En ik heb ook behoorlijk moeten smeken voor een laparoscopie, waarna de gyn zei; nu snap ik waarom jij zo'n pijn hebt:x, terwijl daarvoor zei hij dat ik maar een aspirientje moest nemen.

In FR is het eerste wat ze deden een AMH test (was door mijn gyn in NL niet gedaan) en gaf direct aan dat natuurlijk zwanger worden wel kon, maar toch een beetje een loterij zou worden en direct zijn we doorverwezen voor IVF.

Na de operatie hadden mijn partner en ik besloten om nog 1xtje IVF te proberen, maar de testen in januari gaven nog lagere waardes dan daarvoor en het ZH besloot om mij niet meer op te nemen:(
    We dachten dus voorzichtig aan stoppen en dan nu dit:( Wel heeft de arts aangegeven dat mocht dit inderdaad niet doorzetten hij wel zijn best wil doen om alsnog die laatste IVF voor ons voor elkaar te krijgen omdat dit wel een positief teken is. Nou ja, dan maar het positieve er van inzien!

16. Simoon73

Simoon73 Actief lid

23 jun 2012
    111
    0
    16
    NULL
    NULL
    @schattig, gefeliciteerd en super dat je je op gegeven hebt en meedoet met moeders voor moeders:)

@willeke, leef mee met je vriendin. Erg sneu voor haar. Ik heb inderdaad wel een inwendig onderzoek gehad. Nog geen bloedverlies, dus zit tussen vrees en hoop! Weer een dag door gekomen zou ik maar zeggen;)

Tevens zag ik je dat je een cyste hebt? Meestal doen ze daar helaas (mits deze te groot wordt) niets aan is mijn ervaring. Elke maand tijdens de groei periode van de follikel tot aan de ovulatie had ik pijn door 'dezelfde' cyste in mijn linker eierstok:( omdat ik nog een kinderwens heb hebben ze tijdens de endo operatie ook alleen maar de eileider en niet de eierstok weg gehaald, dus deze ellende heb ik nog steeds:(
    Als ik mij goed kan herinneren doen ze er ook niets aan ivm infectiegevaar, maar bij mij gaat alles in het Frans, dus pin me hier niet op vast:)

17. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    @Simoon: jeetje meid, best wel heftig allemaal, ik wou dat ik een glazen bol had en ik je al kon zeggen dat het allemaal goed komt, maar helaas kan ik dat niet, wat ik wel doe is duimen dat het allemaal positief uitdraait voor jullie.

@Schattig: wat goed dat je mag meedoen met moeders voor moeders

Lieve meiden bedankt voor de positieve reacties over mijn blog. Ik vind het echt wel leuk om te doen, echt een goede afleiding eigenlijk. Doordat het aantal bezoekers van mijn blog goed groeit, krijg ik wel steeds meer reacties van pr-bureaus die mij ook op hun perslijst willen zodat ik lekker mee ben met de laatste nieuwtjes...

18. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Simoon, jeetje meid jij hebt ook al een behoorlijk traject achter de rug... heftig hoor! Hoe is het nu met je? Nog steeds geen ongi? Ik hoop voor je dat hij uitblijft en dat je goed nieuws krijgt volgende week!!
    Mijn vriendin was 2 weken na haar mk alweer zwanger ;) uber-vruchtbaar zullen we maar zeggen en ze is nu 6 weken.
    Ja klopt, ik heb een endo-cyste van 3,5 x 4 cm. Deze afmeting had hij 1,5 week geleden dus ik hoop dat hij nu alweer wat kleiner is. Nog 2,5 week tegaan en dan hebben we weer een afspraak. Ik hoop dat je gelijk krijgt en dat hij klein genoeg is dat hij kan blijven zitten, dan kunnen we tenminste door. Ik heb gelukkig geen pijn (nooit gehad overigens).
    Alles in het frans? Woon je ook in FR dan? Dat lijkt me pittig hoor, in het NL vind ik een arts soms al ingewikkeld :D

Hoe is het met de rest? Geniet van het weer allemaal! Het wordt prachtig! Ik heb vanmiddag een bbq bij vrienden en morgen sta ik op een fair! Mooi weer voor!

19. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Zie trouwens dat ik 'Junior Member' ben :D! Weet iemand waarom dat is? Omdat ik nog maar een paar maandjes meepraat misschien? Of omdat ik 27 ben hihi :D:D grapje

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Willeke: volgens mij hangt het samen met hoe lang je ingeschreven bent hier. Maar je bent natuurlijk ook nog een jong kippetje, hahaha!

Deel Deze Pagina