Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel Lelie137:)

@Willeke86 Ik snap precies wat je bedoeld met dat je de grootste strijd met jezelf voert en dat je ongeduldig bent. Haha dat heb ik ook, iedere keer weer wachten op de volgende afspraak en onzeker over wat er precies allemaal komen gaat en ondertussen is iedereen om je heen zwanger.

Wat Chickie84 hier al beschreef met hysteroscopie, die moet ik ook ondergaan. Ze gaan met een camera ook kijken omdat ik een hartvormige baarmoeder heb en ze willen zeker weten of er niet in een tussenschot in zit.

@Chickie84 blij om te lezen dat het gelukt is bij jou. Zo blijft er toch hoop dat er nog van alles mogelijk is. Als ik het bij jou zo zie dan snap ik wel dat je veel klachten hebt ondervonden van de endometriose, fijn dat je het nu een beetje rustig kan houden door de pil. Was het bij jullie alleen de endometriose of hadden jullie ook problemen van beide kanten?

2. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hallo, een update van mij.

De eicellen waren goed, het zaad was goed maar samen geven ze slechts redelijke kwaliteit embryo's die niet goed doordelen. De tp had niet veel doorgedeeld maar was op dat moment de beste.
    En nu.... even niks. Geen hormonen, en zodra ik wil starten met Decapeptyl maanddepot. Van daaruit wanneer we willen weer ivf. De arts denkt dat dit toeval is, apart is de kwaliteit goed maar samen niet.
    Nu even rust, teleurstelling verwerken. Want teleurgesteld zijn we, en de hoop dat het ooit gaat lukken... nou ja die is er niet echt.

Moeilijk ook, want dit jaar zwanger worden gaat m dus niet worden (of ja, misschien eind van het jaar). En iedereen om ons heen wel.

Doel in mijn leven heb ik nu even niet. Kinderen krijgen die kans is heel klein, maar iets anders waar ik plezier uit haal is er ook niet. Ja mijn werk, maar voor de organisatie ben je maar een nummer en leven om te werken is geen leven.
    Ik weet het even niet. Voel me even nergens thuis (komt wel weer goed hoor) maar al die 'jeej zwanger!' en 'onze ukkepuk doet het goed!' en 'jeej bevallen!' berichten zijn echt zum kotsen. Dus maar even geen Facebook gebruiken. En misschien minder hier rondhangen al durf ik dit nog niet los te laten.

3. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Hallo Lelie137,

Wat ontzettend rot voor jullie!:(
    Ik weet niet wat ik kan zeggen om je op te beuren maar meestal is er op zo'n moment ook even niets wat je beter laat voelen. In mijn omgeving zeiden mensen 'nu je met IVF gaat beginnen, komt alles goed' en 'ze kunnen zoveel, ze halen gewoon iets bij jou weg en bij hem en dan zetten ze het weer terug' maar die beseffen niet dat dat ook nog maar afwachten is hoe alles gaat. Als je er zelf in staat lijkt een kindje krijgen nog zo ver weg. Wij moeten zelf hier mee beginnen en ik heb het hele boekwerk maar is doorgelezen en dan zie je wat er allemaal om zo'n behandeling heen komt kijken. Ik snap dit een enorme teleurstelling moet zijn. Ga je nu weer verder met de volgende behandeling?

4. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    #3604 ster80, 8 jul 2014
    Laatst bewerkt: 8 jul 2014
    welkom endo3

wat een slopend traject is dit he. we kunnen er helaas allemaal over mee praten.

voor mijn verhaal kan je bij mijn weblog kijken, daar staat het in het kort

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    He bah, Lelie. Wat naar dat je je zo rot voelt. Ik weet helaas hoe je je voelt. Gewoon die vretende uitzichtloosheid, dat niemand je een garantie kan geven dat het goed komt. En dat ondertussen de overige mensheid maar kinderen krijgt alsof het allemaal niks is. Bah bah bah. Dikke knuf voor jou meid.

6. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL

Dit is inderdaad een slopend traject:(
    Je wil het niet maar toch ben je er iedere dag mee bezig...
    En dan begin ik pas net:$ Ik heb de map die ik mee gekregen heb al een paar keer door gelezen en het begint nu een beetje door te dringen wat me allemaal te wachten staat en de onzekerheid of onze kinderwens ooit vervuld gaat worden is frustrerend. Als ik lees wat er allemaal nog mis kan gaan tijdens een behandeling, met de medicijnen, punctie en terugplaatsing lijkt een kindje krijgen ineens heel ver weg.

Ik heb net jou blog gelezen. Wat heftig zeg, wat je allemaal al hebt moeten doorstaan. En dat je door zo'n hel (want zo mag je het wel noemen denk ik) moet om eiblaasjes te verzamelen en dat dan de tp niet gelukt is:(

Het moet een enorme teleurstelling voor je zijn geweest.
    Helpt het? de mindfullness en acupunctuur?

Ik hoop voor jullie dat de volgende tp een succes wordt!

7. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve Lelie, het is ook allemaal zo oneerlijk hè! En je hebt er weinig aan dat de arts ssngeeft dat jullie eitjes/het zaad allemaal goed zijn, maar dat de combinatie niet optimaal is. Kan daar wat aan gedaan worden of gaf de arts dat niet aan?
    Je zit echt weer ff in de put hè! (Je had jezelf er niet uitgetrokken:(;)). Stom stom stom! Wat is het leven soms oneerlijk hè!
    Kun je het met je man er goed over hebben? Het kan soms wat opluchten.

@ endo3, bij ons lag het probleem alleen aan mijn kant. Scheelt wel iets denk ik.

8. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Endo3, oké ik heb er nog nooit van gehoord, spannend, wanneer gaat dat gebeuren? Is dat onder narcose of zonder?

Lelie, knuffel voor jou meid!! Echt niet leuk zo'n tegenslag... snap ook heel goed dat je even niet lekker in je vel zit. I know the feeling ;)
    Facebook heb ik idd ook een lager pitje staan op het moment! Maar denk ook altijd maar weer zo, je weet niet wat voor traject daar eventueel weer achter zit. Niet bij iedereen maar heus wel bij een paar.

Ego, vanmorgen gebeld door het VU, jeeuujjj! De operatie wordt as maandag of dinsdag!! De definitieve dag krijg ik nog door van haar (ze was nog even aan het 'puzzelen' met die planning, OMG ik ben echt allergisch voor dat woord geworden. Volgens mij móet zij wel een kei zijn in kruiswoordpuzzels/sudoku's etc met al dat gepuzzel van dr!!)
    Maar ik ben opgelucht dat ik nu (bijna) definitief weet wanneer...

9. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeeeeeeejhhhh Willeke!!!!! Wat fijn dat je nu wat weet! Ik doe een rondedansje voor jou!
    Tis wel een moeilijke puzzel hè!;):D

10. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Endo3 helaas welkom hier.
    Begrijp ik uit jouw verhaal dat jij nu geen pil of iets slikt?

Hehe willeke eindelijk..
    Nog een weekje.

Lelie snap je helaas helemaal. Ik voel me momenteel ook zo.
    Kan me van iedereen en alles afsluiten..voelt zo nutteloos allemaal.
    Ook bij mij de een na de ander zwanger. Dan hoor je dat net wanneer het goed met je gaat.
    Ik lees voornamelijk mee nu..kan het ook niet helemaal loslaten maar neem er wel wat afstand van.
    Ook jij sterkte

11. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    @willeke86 ik zit nu nog in het begin van mijn cyclus zodra ik weer ongesteld wordt moet ik bellen en dan plannen ze binnen 2 weken een afspraak. Ja super spannend, ben eigenlijk een beetje bang;)
    Het gebeurt helaas niet onder verdoving, ik had wel graag een roesje gewild omdat ik een paar jaar geleden een mirena spiraal liet plaatsen maar dat ging ook niet goed ivm de endometriose. Toen hebben ze me wel onder narcose gebracht.

Ik las net dat jij volgende week dus geopereerd wordt?
    Wat voor operatie staat jou nu te wachten?

12. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Btw endo 3 ik heb ook endo gradatie 4. Heb een frozen pelvis..blaas darm en eierstok zitten aan bm vast..daarnaast heb ik ook adenomyose oftewel endo in de bm. Ook ik herken periodes van pijnlijk plassen en als ik wegga moet ik elk uur.
    Nu met de pil nonstop gaat steeds beter. Ik mag niet meer zelf proberen zwanger te worden..daarom vind ik het ook heel bizar dat je gewoon zonder pil of iets bent.
    Elke ongi maakt meer schade.

13. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Overigens lees ik nu dat ik wel errug kortaf ben. sorrryy :(
    Das dus mijn niet lieve buien..was niet de bedoeling.
    Endo3 als je vragen hebt vuur ze maar op ons af. :)

14. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Arie77 Ik heb voor onze kinderwens ook het advies gekregen de pil non stop te gebruiken. Ik slik nu dus 1.5 jaar geen pil meer omdat we het eerst zelf moesten/wilden proberen. Ik moet binnenkort weer aan de pil en dan moet ik ook medicijnen zelf inspuiten. Verder laat ik alles nog maar even op me afkomen. De gynaecoloog heeft me na de operatie in maart gezegt dat het beste medicijn zo snel mogelijk zwanger te raken. Helaas gaat dit niet vanzelf. Nu dus eerst maar de hysteroscopie afwachten en dan weer verder kijken of IVF/ISCI door kan gaan. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Wat voor behandeling zit jij nu precies in?

15. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Endo3, bij mij zit er op mn rechter eierstok een endocyste. Die was 4 cm en door 3 mnd lucrin geslonken naar 3 cm. Maar hij zit op zo'n ongelukkige plek dat de eierstok nu niet gebruikt kan worden voor ivf dus vandaar dat ik toch geopereerd moet worden.
    En hij gaat dan gelijk de verklevingen weg halen. Heb diverse endo-haarden en mn eileiders zijn verkleefd. Die verklevingen gaat hij dan juist weer niet weghalen zei hij, want dat was niet het doel opzich (voor de ivf niet nodig nl) Heb wel eens begrepen dat ivf met afgesloten eileiders juist een beter resultaat geeft, geen idee waarom? Zodat bbz uitgesloten is ofzo?
    Mijn eigen gyn in het streekzh (die de endo in januari constateerde) zei idd ook, we moeten er voor zorgen dat je zsm zwanger raakt. Kijk, dat vind ik nou een verstandige uitspraak :D Helaas duurt het in een Universitairzh allemaal nét even iets langer en ben ik nu precies 6 maanden verder en zijn we er nog lang niet...

Arie, knuffel meid... vind het echt heel heftig voor je allemaal. Hoop echt dat je de moed bij elkaar weet te vinden om in sept naar dd te gaan en nog een knal-poging te wagen!

16. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Endo3 welkom hier. Jeetje jullie hebben ook al een heel verhaal achter de rug

Willeke: jeej eindelijk een datum voor de operatie.

Arie en Lelie: dikke knuffel meiden

17. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Hoi endo3 reden dat ik het vraag van je pil is omdat als ik het zo lees jouw risicos ook erg groot zijn. Bij mij met een paar ongis na operatie alweer darm vast en eierstok. Wat bedoel je met medicijn inspuiten als ik vragen mag?
    Ik zit zelf nu in ruststand..in maart afbraak van ivf 3 gehad en nu voor pauze gehad.
    Ik loop nu in duitsland en twijfel of ik doorga. September weer gesprek.
    Ik hoop een heel laag amh en reageerde niet op stimulatie en had nog maar 1 follikel ter stimulatie dus geen idee of ik nog kansen heb.
    Wanneer heb je het onderzoek?

Yaraah dank je..vind van jou ook nog steeds heel apart dat het zo is gelopen.
    Wist niet dat laproscopie effect kon hebben..wel heeft bij mij lucrin daar effect op.
    Overigens is in dd de theorie dat je elke 5 maanden nieuwe follikels aanmaakt dus alles wat in die periode de cyclus verstoord kan al effect hebben.
    Zelf geloof ik daar wel in na mijn ervaringen maar das persoonlijk

18. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Willeke enige waar ze wel op moeten letten bij verklevingen eileiders is of je geen hydrosalphinx kunt krijgen. Had ik wel daardoor. Dit hebben ze bij mij gemist tussen behandelingen door. Als je eileiders goed afgesloten zijn dan geen probleem idd, blijft er vocht in hangen dan is het niet goed en verkleint je kans op zwangerschap.

19. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hi meiden ben ik ook weer een keer :). Op het moment super druk met werk en voorbereidingen voor de verbouwing dus niet zo heel veel tijd om mee te schrijven.

Chickie zoveel extra dingen buiten het lesgeven lijkt me inderdaad wel minder leuk, zeker als het bijna meer wordt dan het lesgeven zelf. Heb je wel al een idee wat je wel zou willen doen? Logisch toch dat je prioriteiten nu anders liggen ;)

Willeke jeeeeej eindelijk een (bijna) datum voor je operatie :D! Weer een stapje verder.

Yaraah jeetje dat is toch wel een tegenvaller zo'n lang traject tot de volgende icsi, maar hopelijk heeft het het gewenste resultaat en lukt t de volgende poging.

Ster wil je een kopje thee ;):D?

Stiertje gaat het geven van borstvoeding nu dan ook nog nu ze tandjes heeft of bijt ze ook wel een per ongeluk?

endo3 welkom hier :).
    Bij ons is het probleem ook alleen bij mij en zijn de zwemmers van mijn vriend gelukkig goed. Bij mij is de endo ook pas in 2012 vastgesteld en zit vnl in mijn linker eileider en stok. Ik heb ook geen pijnklachten. Ik zit nu in de wachtweken van mijn tweede ivf. In het afgelopen jaar wel 3x zwanger geweest, maar helaas ook 3x een miskraam. Nu gaan we voor 4x is scheepsrecht ;).
    Tsja hoe gaan ik om met de teleurstellingen? Af en toe huilen en chagerijnen en dan weer naar voren kijken en blijven hopen dat het een keer gaat lukken. Misschien niet nu, maar ooit wel :)

Lelie dat is inderdaad wel heel apart, dat jullie samen niet goed matchen. Hebben ze nog een idee hoe ze dit zouden kunnen verbeteren?
    Ik kan me voorstellen, dat je nu in een dip zit. Ik denk ook wel eens wat moet ik met mijn leven doen als we geen kinderen kunnen krijgen. Echt gelukkig ben ik ook niet met mijn baan dus wat dan? Sterkte meis en hopelijk kun je het snel weer positief inzien en je weer voorbereiden op de volgende poging. Dikke knuffel meis

Arie ook voor jou weer een dikke knuffel meis. Die onzekerheid of het ooit gaat lukken is ook het ergste. Konden we maar in de toekomst kijken.
    Hoe gaat t met je vriend?

Ego. Tp is goed gegaan en de andere kon gelukkig ook ingevroren worden dus we hebben nog een extra kans :D

Dikke knuffel voor iedereen die het kan gebruiken

20. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Yaraah dankjewel, het is fijn om met mensen te praten die helaas in hetzelfde schuitje zitten. Wat voor behandeling heb je zelf op het moment?

Willeke86 Jeetje, spannend. Het is inderdaad een goeie uitspraak snel zwanger worden. Helaas gaat dat in de praktijk niet zo makkelijk. Gaan jullie dan na de operatie verder met IVF? Ik wil je in ieder geval al heel veel succes en sterkte wensen met je operatie volgende week.

Arie77 Ik weet dat iedere menstruatie meer schade aanricht inderdaad. Helaas... ;) Ik heb net vandaag bericht gekregen dat ik weer aan de pil moet. Ik moet in augustus beginnen met de pil en terug komen voor een gesprek over de medicijnen/hormonen die ik moet gaan spuiten om meer eiblaasjes te rijpen. Ik weet zelf ook nog niet precies welke middelen ik moet gaan spuiten en hoe alles precies in zijn werk gaat, maar ik wacht het 2e gesprek maar even af. In september start onze behandeling IVF/ICSI en volgende maand moet ik dus eerst nog hysteroscopie doen om te kijken waarom mijn baarmoeder een afwijkende vorm heeft.:(

Wat heftig dat jullie al 3 IVF behandelingen hebben gehad en zo rot voor jullie dat het inmiddels nog niet gelukt is.:( Krijg je dan in september te horen wat je kansen/mogelijkheden nog zijn?
    En moet je dan beslissen of je verder gaat of niet?
    Het lijkt me zo frusterend te weten dat je in al een behoorlijk heftige behandeling zit en dat het nog niet wil lukken. Hou je het nog een beetje vol? En kun je het in jullie rust een beetje los laten? Lijkt mij bijna onmogelijk en vreselijk moeilijk. Ik vind het nu allemaal al eng en begin nu al te panieken als ik denk "wat als het nu niet lukt?" en dan beginnen wij nu pas net!

Deel Deze Pagina