Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Boboke dankjewel. 3 keer een miskraam?! Wat erg!:(
    Knap van je dat je toch nog positief tegenover poging nr. 4 staat en inderdaad hopen op 4 keer is scheepsrecht, ik hoop hard voor jullie mee dat het nu goed gaat! Als ik het goed lees heb je net een terugplaatsing gehad? Dus moet je dan nu 2 weken wachten tot je mag testen?

2. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    endo3 zijn inderdaad moeilijke tijden geweest en ik heb er ook flink doorheen gezeten, maar hoop is het enige wat je dan op de been houdt. Opgeven zit er niet in ;). Ik weet nu in ieder geval dat ik wel zwanger kan worden, nu alleen nog de oplossing vinden voor het uitdragen van een zwangerschap.
    Ik heb inderdaad vorige week dinsdag de punctie gehad en vrijdag de tp. Ik ga ook pas heel laat testen (19/7), omdat ik niet door de week op een werkdag wil testen en na 3 miskramen is de tijd tot de eerste echo veel enger dan de wachtweken. Dus hoe later ik test des te korter is de tijd tot de eerste echo :)

3. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    En die echo komt er Boboke! Dus bereid je maar voor op het wachten daarop! Het geluk moet even aan jouw kant staan nu!

4. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Arie, oké dus dat klopt dus wel wat ik had opgevangen over die afgesloten eileiders (dat dat dus beter is voor ivf).
    Wat ik wel apart vind, ik vroeg dus aan mijn arts 'waarom laser je niet gelijk die eileiders weer 'vrij' zodat die weer bruikbaar worden', maar dan krijg ik dan een redelijk vaag antwoord op met inderdaad 'Dat is niet het doel opzich voor de ivf' Waarop ik dan denk, maar je kunt ze toch weer 'oplappen' zodat ze weer vrij komen te liggen en een spontane zwangerschap weer een kans krijgt?

Endo3, ja wij gaan daarna met ivf starten. Maar ik moet eerst nog 2 maanden aan de lucrin. Eigenlijk 3, maar omdat ik al voorbehandeld ben (heb al 4 maanden lucrin erop zitten) hoef ik maar 2 maanden. Dus op 12 september loopt mijn laatste lucrin spuit af, precies 2 maanden later dus :D dus ik hoop dat we dan gewoon kunnen gaan starten. Wil er dus ook voor zorgen dat alle vooronderzoeken etc die gedaan moeten worden in de komende 2 maanden gebeuren.
    Arie, denk je dat ik daarom gewoon kan bellen omdat in te plannen? Wil dat niet pas over 2 maanden doen, maar ff allemaal efficient plannen zodat we 12 september bij wijze van gelijk door kunnen. Moet ik daarvoor bij de poli zijn of moet dat via het ivf centrum? Zal het maandag of dinsdag ook nog even met mn arts bespreken :D

Boboke, hoe gaat het met je? Voel lang is de tp nu geleden?? Voel je al iets? ;)

De operatie gaat trouwens maandag plaatsvinden. Moet me om 8.30 melden en ben rond 10.00 uur aan de beurt (als het allemaal goed gaat ;))
    Heb tegen mn vriendinnen gezegd (het weekend erop staat het meiden-weekend op het programma, strandhuisje Katwijk) dat ik geopereerd moet worden aan mn neus maandag. :) Dus dat ik niet weet of ik uberhaupt mee kan omdat ik nog niet weet hoe ik me dan voel. Lekker dan, kan natuurlijk niet in mn bikini want dan zie je gelijk dat navel-wondje! :$ weet nog niet hoe ik het op ga lossen :S

5. Balou23

Balou23 Actief lid

12 okt 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff, en toen was ik mijn verhaal kwijt ;) Hier komt poging 2:

@ Willeke: eindelijk de operatie en daarna door naar de IVF! Het komt steeds dichterbij!! Hou er rekening mee dat je misschien helemaal niet mee kan hoor... Ik had na mijn blindedarmoperatie dat ik mij snel best aardig voelde, maar snel moe was en sliep nog wel elke middag. Daarbij had ik de eerste 10 dagen nog pleisters op de wondjes. Misschien hebben andere meiden een andere ervaring hoor;)

@ Stiertje: hoe is het met je kleine meid?

@ Endo3: Welkom!

@ Lelie: Een hele dikke knuffel voor jou! Het is helemaal logisch hoor dat je je zo voelt... Hier mag je ook best even aan toegeven, maar wil je voor daarna ook hoop en positiviteit geven! In mijn mindere tijden heb ik gemerkt dat ik daar toch kracht uit putte: mijzelf richten op leuke dingen waar ik energie van kreeg als reizen, sporten. Daarbij genieten van ook kleine dingen als de ree in het bos en de familie mus die zich in de tuin aan het wassen was.

@ Arie: Ook een hele dikke knuffel voor jou! Heb je al een klein beetje een gevoel over wat je zou willen in september?

@ Boboke: Een nieuw huis, spannend! En het meest spannende dat je in de wachtweken zit... Het is je zo gegund (net zoals ik het alle andere meiden hier het gun!) Mijn duimen draaien nu al keihard!

Hier gaat wel aardig, erg druk op mijn nieuwe werk maar ook in de directe kring wat familiaire zorgen... Helaas werkt dit ook altijd op je lijf, terwijl ik juist hier wat meer afstand probeerde te nemen. Sorry meiden, daarvoor :) Zowel, mijn vriend als ik, proberen ons momenteel even op andere dingen te richten en nieuwe energie op te doen... Alhoewel de zorgen om het lijf toch blijven, zodra de pijn de kop weer op steekt. De positieve kant is dat ik geen enorme pijnpieken meer heb;) Daarom lees/schrijf ik hier ook even wat minder mee, maar ben jullie niet vergeten hoor!!

Voor de rest die ik vergeten ben zwaai zwaai!!

6. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    jeetje wat is er veel gekletst :) ik houd het even kort

willeke succes morgen met de operatie, spannend !! ben je zenuwachtig ?

balou wat fijn dat je het naar je zin hebt op je nieuwe werk en dat je wat minder pijn hebt. zwaai terug

bobo, spannend he die wachtweken, aftellen tot volgend weekend!!

ego, ik zit ook op het wachtbankje, nu aftellen tot volgend weekend. op zondag gaan we testen, dan is het 14 dagen na cryo tp.spannend !!

knuffel voor de andere meiden

7. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Willeke ff voor jou. Zpu idd al vragen voor aanmelding ivf centrum en of je alle nodige onderzoeken al kan doen zodat je meteen kan starten aangezien hiv test al een paar weken duurt. Dan kan je meteen vanuit lucrin starten.
    Sterkte morgen.

Rest ff knuffel. Moet nog teruglezen

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Lieve Willeke, heel veel succes morgen!!!!! Staat je tas al klaar?

Ik ben het met Arie eens wbt de ivf. Aanmelden kan geen kwaad, dan kunnen de testen, de medicijnen bestellen en de uitleg vd ivf alvast van start gaan.

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Willeke: sterkte morgen!!!

10. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Willeke heel veel succes morgen!

Zwaai voor de rest :). Heb op het moment niet zo veel tijd om te reageren. Hopelijk snel weer even tijd.

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Thnx allemaal!
    Alles goed gegaan, cyste en verklevingen rechts zijn allemaal weg gehaald. Links hebben ze niets gedaan, was niet nodig voor de ivf. Eigenlijk viel het hem mee wat hij aantrof dus ben daar wel blij mee. Voelt wel een beetje gek dat ze Links niets hebben gedaan maar als het niet nodig is, gaan ze geen extra risico nemen (zit Links nl ook aan mn darmen vast) Links kan hij goed bij met ivf.
    Komende 2 mnd rust en dan vanuit lucrin starten, 12 sep is dat, met kort protocol. Dus dat vind ik wel fijn. Deca en gonal f zei hij. Wist niet dat je dat samen spuit? Of misschien heb ik dat verkeerd begrepen, maar iig 14 dgn na 12 september de punctie. Mits het überhaupt doorgaat, als het te druk is moet ik nog een maand wachten ;) maar dat hoop ik uiteraard niet! :) Heb half augustus nog wel een controle op de poli hoor.

12. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Balou oh jee hopelijk niks ergs in de familie. Ik kan me wel voorstellen dat je nu even hier minder aanwezig bent nu er voorlopig nog geen behandeling gaat plaatsvinden. Je wilt dan toch optimaal genieten van de tijd met je vriend samen.
    We zien je af en toe weer een keer verschijnen ;)

Willeke wat goed dat het uiteindelijk toch allemaal meeviel hoe het er van binnen uitzag. Hoe voel je je? Last van je buik of valt t mee? Nu lekker rustig aan doen en je laten verwennen.
    Heb je al iets bedacht voor je weekendje weg met je vriendinnen?

Ego. De laatste tijd en ook de komende tijd behoorlijk druk met het huis. Het zit allemaal niet echt mee. Ook een aannemer vinden is lastig vooral met de bouwvak die er aan komt.
    Sinds gisteren al toenemend bruinverlies dus hier is het einde verhaal. Zal vandaag of morgen wel doorzetten. Op naar de cryo eind augustus!

13. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Aaah nee boboke dat meen je niet...?? :(:(:(
    Is dat niet te vroeg? Kan het niet innesteling zijn? Of heeft het nu doorgezet? Hè verdorie niet leuk!!

Hier het gevoel alsof er een vrachtwagen over mn buik is gereden ;) hihi dus ik doe rustig aan ;)
    Weekendje weet ik nog niet wat ik moet doen, beslis in vrijdag denk ik pas. Misschien een dagje ofzo.. heb wel 2 extra gaten in het zicht erbij, heel blij mee (not)

14. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Neeeeeeeee Boboke! He bah! Kan het nou nooit eens goed gaan! Bah!
    En dat 'zeg' je gewoon even tussen neus en lippen door gekkie!
    Even een knuffel hoor!
    En je huis gaat dus ook nog niet van een leien dakje :( Het is inderdaad niet de meest gunstige tijd.

Willeke, fijn dat het zo goed is gegaan! Dat heb je vast achter de rug, maar je zal inderdaad best last hebben van je buik!
    Mmmm en twee versieringen erbij op je buik, beetje minder he! Maaarrrr hopelijk zitten die er niet voor niks!
    Slim dat je nog even wacht met beslissen voor as vrijdag. Hebben de meiden al gevraagd hoe het met je neus is ;)

15. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Aftellen tot zondag, spannend!!!

16. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou dat is zeker spannend Ster! Ik ben nog aan het duimen!

17. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik ben hier lang niet geweest maar hier in kort verhaal en ik vraag mij af of iemand met endo miskraam had en hoe ging het later met zwanger worden/cyclus?
    In '12 werd eierstokcyste bij mij gezien ik had helse bijna bij ongi ging vlauw vallen etc steeds, 10 paracetamols hielpen alleen in 1 keer. Cyste ging groeien en in juni 2012 weggehaald met tubatesten leven 4 dus werd super goed nagekeken naar endo. Inderdaad endo maar geen verklevingen en cyste was enige endo toen. Gelijk erna werd ik zwanger! Heb nu prachtige dochter. Ik gaf geen bv maar ik had ook erna zoals ervoo goede regelmatige cyclus en geen totaal geen pijn bij ongi. In april 2013 werd ik opnieuw zwanger en dan als toevalling op dag van eirensprong geklust gelijk gelukt zeg maar. We zijn blij maar helaas met 16wk ben ik bevallen van zoontje die hartje stopte met 14.5wk zonder nu duidelijke reden.
    Nu vloei ik dus nog maar niet erg. We willen heel graag zsm weer zwanger worden maar ik maak mij zorgen over mijn endo en na miskraam. Ik weet dat zwanger zijn is dan goed voor endo, maar is miskraam niet nadelig? En hoe komt mij cyclus nu weer opgang etc.. Ik weet dus dat ik endo heb dan staat in alle dossier maar ik weet dat ik ook gelijk zwanger werd toen cyste weg was en ook gelijk zwanger bij ovulatie.. Maar alles maakt mij super onzeker hoe en wat.. Ook omdat we dolgraag weer kindje willen lijkt dat extra zwaar...

Ik weet dat vele van jullie geen een hebben en hoe zwaar het is :(
    Sterkre meiden!

18. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    GVD weer niet &#128557; &#128557; &#128557;

19. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Ik weet niet wat ik nog meer moet doen &#128546;
    1x verse tp mislukt
    1× cryo tp natuurlijke cyclus mislukt
    1 x cryo tp kunstmatige cyclus met ondersteuning van acupunctuur mislukt
    1x cryo niet goed ontdooit

Ik heb nog 2 cryo's maar ja heb weinig hoop meer daarop. Wat kan ik in hemelsnaam anders doen om het te laten lukken?

20. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Boboke bah wat een ellende. Gelukkig heb je nu wel wat afleiding door huis.

Ster verdorrie ook jij niet gelukt. Wisten we maar de gouden formule.
    Ik weet nog heel goed toen ik begon dat de arts zei het is een loterij en je moet hopen dat je wint. Ik heel naief dacht bla bla. Nu ruim 3 jaar verder geloof ik er ook niet meer in.. er zijn zoveel factoren die meespelen.
    Maar goed heb je natuurlijk weinig aan.
    Heel veel sterkte ster.

Willeke gaat het alweer?

Lelie hoe gaat het nu met jou?

Balou fijn weer even van je te horen. Je bent dus druk en ook bezig met afleiding.

Ego. Ik kan het nog steeds niet opbrengen om mee te praten.
    Gaat op en neer met me. Als het even goed gaat lijkt het wel of er iets weer even ern streep er doorhwen zet..bah..weet niet eens meer of ik het gezegd heb..overbuuf was kennelijk hoogzwanger. Van de week geconfronteerd met kinderwagen.
    Vriend morgen galblaasoperatie. Nek genezende maar nog steeds 3 maanden niet zwaarder tillen enz dan 10 kg. Ik doe dus nog steeds alles alleen.
    Auto total loss verklaard. Zitten nog op uitbetaling te wachten.
    Verder stilstand..leef gewoon per dag. 2 sept weer naar dd maar weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken.

Deel Deze Pagina