Willeke hoe gaat t? Ben je nog met je vriendinnen weg voor het weekend? Piccolina wat erg dat je met 16 weken afscheid hebt moeten nemen van je kindje . Dat moet echt super zwaar zijn. Vwb je vraag over endo, miskramen en cyclus. Ik heb in het afgelopen jaar 3 miskramen gehad varierend van 6 weken tot 12,3 weken. Mijn lichaam heeft behoorlijk wat moeite om schoon te worden dus heb hier elke keer lang over gedaan. Uiteindelijk kwam mijn cyclus daarna wel weer snel en ook regelmatig terug. Ook ik heb gelukkig geen pijn, maar het is inderdaad niet goed om elke keer weer te moeten menstrueren. Helaas mag je pas weer beginnen met ivf na een goede cyclus. Helaas hier dus geen succesverhaal met snel zwanger worden en blijven met endo Hopelijk is het jullie snel weer gegund een goede zwangerschap te hebben. Ster dikke knuffel ook hier meis. Het blijft een loodzwaar traject Arie ook voor jou weer een dikke knuffel. Zo te lezen kom je niet echt uit je dip. Zijn er mensen in je omgeving met wie je kan praten? Of anders toch professionele hulp? Je krijgt ook wel behoorlijk wat op je bordje de laatste tijd. Balen van de auto, hopelijk komt het geld snel. Jullie hadden al wel een andere auto gekocht toch? Succes ook morgen voor je vriend zijn operatie. Zwangeren en kinderwagens blijven moeilijk, zeker als het zo dicht bij is, dat je het niet kan ontwijken. Qua DD zou ik er gewoon open-minded heen gaan en aanhoren wat hij denkt jullie nog te kunnen bieden en wat de kansen zijn. Aan de hand daarvan kun je altijd nog beslissen over hoe verder. Hier verder weinig nieuws. Ongi zette inderdaad maandagavond nog door, dus eind volgende maand waarschijnlijk cryo.
Oh Arie, ik heb zo met je te doen! Je klinkt echt totaal niet happy! Mmmm de auto dus total loss En morgen dus je vriend onder het mes... wat maken jullie veel mee zeg! Ben wel met Boboke eens wat ze zegt! Ga eerst maar eens naar DD en wacht aan de hand daarvan af wat je doet en beslist. Lieve Ster, wat onwijs naar! Weer niet, snap dat je er moedeloos van wordt! Zo verlies je ook een beetje de hoop voor een volgende poging he! Maar niet opgeven he! Willeke, hoe is het nu met je? Boboke, mmm dus het is vrij vlot doorgezet. Wel duidelijk, maar niet minder moeilijk! Jeetje Piccolina, dat is niet niks om je kindje na 6 weken zwangerschap te verliezen! En dan nu natuurlijk ook weer gelijk de vraag over hoe nu verder. Ik kan je eigenlijk niet echt helpen. Maar inderdaad zo min mogelijk menstrueren zou het mooiste zijn alleen moet je lijf nu eerst wel de kans hebben om zich weer te herstellen. Sterkte!
Dag dames, graag zou ik me aansluiten bij jullie club... ik zal me kort even introduceren. Ik ben 26 jaar en al 7jaartjes gelukkig met ml. Sinds juni 2013 begonnen aan onze kinderwens, maar helaas nog zonder resultaat. Daarom besloten om naar zh te gaan. Van ml is alles goed, maar bij mij denken ze aan endo. Mijn kijkoperatie staat gepland in oktober..( eerst nog maar ff genieten vzn de vakantie) Hoop dat er dan meer duidelijk wordt. Toch zegt mn fertiliteitarts dat de kans op een natuurlijke zwangerschap ongeveer 40% Is. Dus stiekem hoop ik dat het lukt voor oktober. Hoe lang hadden jullue hesteltijd nodig na de operatie? ik heb laatste paar maanddn en deze maand als week voor nod zn steken in mn rug, net alsof er messen in staan herkenn jullie dit? Ik zal nog even wag paginas terug leze zodat ik ook wat meer weer hoe het met jullie gaat....
Ster, aaah neee niet leuk! Wat rot voor jullie zeg... ik kan je helaas geen tips geven, alleen een knuffel geven... Echt zo oneerlijk allemaal he... Wat adviseert je gyn om te doen? Gewoon door naar volgende cryo tp? Piccolina, wat heftig om je kindje met 16 weken te verliezen.. vreselijk verdrietig! Ik heb verder niet echt tips, alleen wat chickie inderdaad ook zegt dat je als endo-patient beter zo min mogelijk kunt menstrueren. Arie, ow niet leuk om idd zo'n wagen door de straat te zien karren.. :x Hoe is het met je vriend? Is de operatie goed gegaan? Boboke, rot joh dat je geen goed nieuws hebt mag je wel snel voor je cryo?? En hoe gaat het met het huis? Hoi Pip, welkom hier! Ik ben zelf herstellende van een laprascopie. Vorige week maandag (14 juli) geweest. Moet zeggen dat het erg goed gaat. Ze hebben nu bij mij wel een cyste en verklevingen aan de rechterkant weg gehaald nu. In januari heb ik ook een laprascopie gehad, maar toen is het alleen gecontstateerd dat ik endo heb en ben ik doorverwezen naar het VU in Adam. Waar ben jij onder behandeling? Mijn ervaring dat je binnen 1,5 week wel weer op de been bent en echt weer veel kan. Maar iedereen is anders en reageert anders op de narcose enzo. Ik heb verder nooit pijnklachten gehad, maar pijn in rug hoor ik wel vaker. In welk zh loop je? All, hier alles goed! Vanmorgen de 3 doorzichtige hechtingen eruit gehaald, ging goed. Die in mijn navel mocht ik er niet uithalen, lost van zelf op. Met de pijn gaat het ook goed. Heb soms nog wel een trekkerig gevoel, dan heb ik die dag net ff te veel gedaan. Word wel gek van het continu leugens ophangen tegen iedereen. Maar goed, we hebben ervoor gekozen het met een kleine groep te delen en dan zijn dit de consequenties. Over een week heeft niemand het natuurlijk ook meer over mn 'neus' operatie dus is alles weer normaal. Alleen weet ik nog ff niet hoe ik met bijv. zwemmen die 2 gaatjes midden op mn buik ga verbergen. Hoe deden jullie dat? Zijn natuurlijk ook precíes op gelijke hoogte gesneden dus 2 moedervlekken weghalen is wel heeel toevallig op precies 1 lijn. Ben niet met het weekendje meegegaan, ik zou het mezelf onmogelijk hebben gemaakt aangezien het 1000 graden was dit weekend. Ben alleen gistermiddag gegaan, toen was het lekker bewolkt dus kon ik mooi in mn jurkje liggen. Savonds gezellig uiteten geweest. Dus was ik er toch nog een beetje bij.
Chickie alles goed met jou. Hoe gaat het met je kleine meisje met die hitte? pip welkom hier (helaas ) Het is nog niet helemaal zeker of je endo hebt toch? Waarop baseren ze die gedachte? Hopelijk blijkt het in oktober niet zo te zijn. Beter inderdaad nog als heel de ingreep niet nodig is . Hersteltijd varieerd ook afhankelijk van wat ze gedaan hebben tijdens de laparoscopie en hoe je reageert op de narcose. Ik was met 2 weken weer helemaal fit. Eerst maar lekker genieten van de vakantie. Willeke gelukkig gaat t al weer goed met je. En wat fijn dat je toch nog een beetje kon delen in het weekendje weg. Zitten jouw incisies niet onder je bikinlijn? Als het goed is zie je daar in je bikini niks van. Lijkt me inderdaad wel heel lastig om zoiets te verzwijgen. Heeft niemand nog iets doorgehad? Rest knuffel en zwaai
Piccolina vergeet op jou te reageren. Wat naar dat je je kindje hebt verloren. Ik heb gelukkig ook geen ervaring ermee. Begrijp idd wel dat je eerst weer een normale cyclus moet hebben beetje tegenstrijdig met zo min mogelijk menstrueren. Boboke wat ben je toch sterk zeg. Lukt het een beetje met afleiding zoeken? Nee professionele hulp is niets voor mij..slechte ervaringen vanuit het verleden. Ik ga idd dd aanhoren en besluiten hoe of wat.. Chickie nee niet echt happy. Vind moeilijk om na bijna 4 jaar een doel te vinden. Nu voelt het als opstaan om te werken en huishouden enz. Wel voordeel van vriend thuis we zien elkaar weer meer. Daar ben ik wel blij mee. Hoe is het met jou? Pil nog steeds ok? Pip helaas welkom hier. Stel hier lekker al je vragen..helaas met onze vele ervaringen kunnen we je iig wel wat verder helpen. Ik heb sept operatie gehad..net zoals willeke was ik met een week alweer veel aan het doen. Met 2 weken weer zittend werk. Wel lang last van gevoelige buik gehad maar bij mij is niet alle endo weggehaald en ik heb een erge vorm. Willeke uh. Bij navel niet weghalen? Ik heb alles met een week eruit gehaald. Navel ging trekken rood worden en ontsteken. Toen eenmaal eruit was dat snel over. Zelfs laats uit mijn kaak gehaald haha. Snel herstel is het he? Ik was week later al bloembollen aan het planten. Toen wers ik door mijn arts gebeld haha. Heb toen maar niet verteld wat ik deed. Qua plekjes bij mij zitten ze laag en ik heb schijt. Hoort bij mij tegen vriend zei ik vandaag join the club hihi
Ego ..vriend is ok. Wel veel pijn dus platgespoten en dus onder de morfine is hij niet zo lief Zat totaal geen rem op..ben blij dat hij een nachtje blijft. Hij had zoveel pijn met wakker worden dat hij alles bij elkaar gescholden en geschreeuwd heeft tesamen met hyperventilatie. Vandaar dat hij laat op de kamer kwam.. ik ben nu lekker thuis. Vroeg naar bed. Morgen horen we meer. Wordt een leuke week ahum.
Arie oh echt is hij zo erg na de operatie . Gelukkig dan maar dat hij een nachtje moet blijven dan. Hopelijk is hij morgen weer zichzelf. Ik zou trouwens ook niet weten wat ik moet doen als de kinderwens uitbehandeld zou zijn. Zou dan ook wel in een groot gat vallen denk ik. Knuffel
Boboke jep heel charming..was eerste operatie..hoop nooit meer oeps. Nog erger. Kreeg net een appje waarom ik er niet was en zijn ouders wel ??? Probeerde ze te bellen had ik afgesproken. Lukte niet om ze te bereiken dus gsmt dat hij sliep staan jut en jul bij zijn bed terwijl ik hem slapend heb achtergelaten en ik min of meer weg moest om hem te laten rusten. Sorry hoor ff boos. Mij negeren en dan erheen rennen..die zijn niet goed hoor en ik vind het ook respectloos naar mij toe. Dit is zo frustrerend. Bah..schoonouders. hij wilde helemaal geen bezoek van hun
Oh beetje jammer idd Arie! Waarom bellen ze idd jou niet eerst ff? En ook niet heel aardig van je vriend dat hij nu zo op jou afreageert... ach ja joh meid laat het maar ff over je heen komen en hem maar ff laten spuiwen. Mannen...!!!
Arie inderdaad niet echt leuk van je schoonouders en je vriend. Zeker als hij heeft aangegeven dat hij helemaal niet wil dat ze komen. Enneh mannen zijn ook wat kleinzerig hè
Pff, mannen! Als hun een scheet dwars voor de kont zit, hebben ze het al heel zwaar en veranderen ze in de grootste moederskindjes!
Zo Arie, je vriend gaat dus een nachtje in de dwangbuis En je schoonouders...... grrrrrrrrrrrrrr........ Vervelende verrassing voor je vriend ook! Ik snap dat je het doel in je leven een beetje kwijt bent! Je hebt je er ook zo'n tijd op gefocust! En stiekem is het ook nog lang niet uit je gedachten denk ik! Boboke, ik vind ook echt dat jij heel sterkt bent! Willeke, bij mij hebben ze de hechtingen er nooit uitgehaald, ze moesten allemaal oplossen. Fijn dat ze wel erg makkelijk verwijdert konden worden. Ik ben trouwens altijd gewoon gaan zwemmen (ook met littekens), heb er nooit vragen over gekregen. Maar veel mensen wisten dan ook wel dat ik aan mijn buik geholpen werd (niet zozeer van de kinderwens hoor). En verder zwem ik eigenlijk in NL. niet zo vaak/ben niet vaak op het strand en in de achtertuin kwam ik alleen manlief tegen. Dus had het probleem niet echt. Leuk dat je 's middags nog even langs bent gegaan bij je vriendinnen, kon je toch nog een beetje meegenieten! Hoi Pip, jammer dat je mee komt schrijven (je snapt wel wat ik bedoel). Waarom denken ze aan endo bij jou? Ook ivm klachten (de steken in je rug)? Hopelijk is de kijkoperatie niet nodig voor je! Ik vond het herstel na de kijkoperatie goed te doen. Het enige waar ik een beetje last van heb gehad is van het gas waarmee ze je buik opblazen (pijn tussen de schouders). Na een week ben ik weer volledig aan het werk gegaan (voor de klas). Dit ging goed, ik was wel wat eerder moe. Neem wel de signalen van je lichaam goed in acht! @ ego, met mij is het goed. Pil doet het nog steeds prima. Geen endopijn dus me happy! Met minichickie gaat het ook erg goed. Ze kan sinds gisteren rollen en ligt om de haverklap op haar buik, alleen is ze spontaan vergeten dat ze eigenlijk wel al op haar rug kon rollen. Dus af en toe is het piepen geblazen De tijd gaat zo snel, ze is alweer ruim 6 maanden en gaat steeds meer reageren op je. Erg leuk! Verder is het even lichtelijk drukjes bij mij. Mijn moeder heeft een nieuwe knie gekregen en mijn vader werd vorige week met hartklachten in het ziekenhuis opgenomen (gelukkig is hij weer thuis en is alles weer in orde, maar schrikken is het wel). Ben dus nu aan het mantelzorgen, gelukkig ben ik nog vrij, dus heb er de tijd voor.
Chickie mooi pil werkt bij jou dus ook goed. Ik heb wel af en toe gevoelig mijn linkerkant of beetje spotting. Ms dat het rond normale pilstop ligt. Eigenlijk niet op gelet. Heb je dat ook helemaal niet? Jeetje alweer 6 mnden jep gaat hard. Neefje net 1 geworden. Zo leuk en gezellig. Lacht altijd..maakt je altijd blij. Jeetje zo jong een nieuwe knie? Dan had ze erg veel last. En dan ook nog je vader. Oef das pittig. Gelukkig je vader dan ok maar idd je schrikt je rot. Heel veel succes met mantelzorgen. Ben je er al uit over je baan eigenlijk? Haha in dwangbuis. Mag ik? Qua schoonouders vind echt onfatsoenlijk dat ze mij niet teruggebeld hebben enz. Dus dat wordt nog leuk als ze van de week op ziekenbezoek komen.. ik kan niet zo goed mijn mond houden maar dat wisten jullie nog niet haha.
Hihi dan doen we er een gratis pleistertje voor jou bij Arie (lekker op je mond plakken voor de lieve vrede... ). Ik zou misschien ook wel iets laten vallen hoor, jullie hadden er immers al over gesproken. Ik heb tussentijds echt helemaal niet dat het gevoelig is en een doorbraakbloeding of spotting heb ik ook niet gehad. Maar ben na de bevalling ook echt helemaal niet meer ongesteld geweest, misschien dat dat scheelt. (dat mijn cyclus gewoon echt nog platligt). Wat leuk zeg dat je neefje alweer 1 is! Wordt vast een bijdehand kereltje! Ik ga dit jaar gewoon lekker beginnen met werken en kijk dan hoe het me bevalt. Wil het wel eerst nog een kans geven. Maar om nou te zeggen dat ik zin heb om te beginnen... nee, niet echt. Mijn moeder is inderdaad jong, maar ze liep al een aantal jaar door met klachten. Nu kon ze echt niet meer verder.
Mmm ms dat een pleister wel handig is haha. Zal van de week wel weer rustiger zijn. Das mooi. Ik slik ook nonstop door sinds maart. Nog maar 2 keer ff spotting gehad. Niet heel erg. Wel blijf mijn blaas een probleem. Maar overal valt mee te leven dus ik klaag ook niet. Wel las ik laatst van een nieuw centrum endometriose in balans. Houd hem in de peiling. Ben blij voor je dat de pil bij je werkt met al die horrorverhalen. Ja een heerlijk kanjertje. Zo onschuldig heerlijk gewoon. Hij geeft wel wat lichtpuntjes. Aha das naar zo jong..bij mijn moeder ook slijtage vandaar dat ik er bekend mee ben. Gelijk heb je. Je kunt altijd nog kiezen. Snap na een half jaar dat je verwend bent hihi. Ik ga alle beesten eten geven en maar met de kat slapen. Ben bang voorlopig geen rust. Trust allemaal
Wat rot van je moeder! Je kan er beter niet bekend mee zijn, maar dat geldt ook voor de endo! Bedoel je trouwens dat centrum in Den Haag? Daar heb ik meer mensen over gehoord. Blaasklachten zijn heel naar. Dat had ik ook altijd. Je went er wel een piepklein beetje aan. Trusten lieve Arie! Hopelijk komt Klaas Vaak snel bij je langs! En succes morgen met de patiënt thuis!
Bij mij denken ze aan endo omdat ik vaak pijn klachten heb. Soms als wanneer in ongi wordt, sta ik op mn kop. Zweten, misselijk, braken, en krom liggen/zitten van de pijn. Maar dit is niet elke maand. Wel kom ik zonder pijnstillers mn menstruatie niet door.. werken lukt dan ook niet. Zal deze week mn teamleider vertele dat ik geopereerd mort worden, ga proberen om 1,5 week vrij te krijgen.. ik heb soms te maken met fysieke inspanning, en wil goed hersteld zijn... wel twijfel ik of ik de ware aard van de operatie zeg... @ willeke jij had neusoperatie gezegd toch? Liet je dan ook vaker vallen dat je er last van had? Misschien kun je nog een zwempak aan doen om de wondjrs te verbergen.. of tshirt aan houden misschien .? Ik zie dat sommigen weer aan de pil zijn, is dat om de endo tegen te gaan? Mar hoe zit d dat met zwanger worden?
Pip, ja ik moet ook echt aan mijn neus geopereerd worden (niets bijzonders hoor). Omdat ik afgelopen weekend met mn vriendinnen weg zou gaan, moest ik dus wel die operatie uit de kast trekken. Anders had ik waarschijnlijk niets gezegd en was ik al weer thuis voordat iedereen er erg in zou hebben. In januari heeft ook niemand wat gemerkt, had ik een griepje oid. Maar omdat we nu naar het strand gingen en 24 uur op elkaars lip zaten kon ik gewoon niet doen alsof ik niets had. Dus vandaar dat ik de neusoperatie vorige week had 'gepland'. Nu moet ik dus nog wel echt een keer aan mn neus geopereerd worden, maar dat hou ik dus verder stil. Ben nu een neusspray-verslaafde Ja, een tankini ofzo is nog een optie.. maar eens kijken... Wat rot dat je zulke klachten hebt joh.. er zijn meerdere dames hier die ook erg veel pijn hebben. Het zouden endo-klachten kunnen zijn idd, maar ik ben niet de expert op dat gebied. Door de pil ligt je cyclus plat, menstrueer je niet. Idd, je kunt dan niet natuurlijk zwanger worden maar dat is bij de meeste van ons (helaas) toch al uitgesloten. Mijn arts zei vorige week na de operatie: je mag nóóit meer ongesteld worden, zelfs na 4 kinderen niet! Vandaar dat ik ook in september met ivf begin. In het begin echt een klap hoor, vond het idee echt zóó erg! Maar ik ben inmiddels helemaal aan dat idee gewend en kan niet wachten om te beginnen