Dank jullie voor lieve berichtjes! We gaan gewoon aan de slag in volgende ronde.. Inderdaad ook ergens gelezen dat zsm ongi is beter. Ben steeds bang dat er weer cycte terug kan komen door bloeding of zo.. Volgende week afspraak arts ga gelijk echo eisen Ik wens jullie veeeeel succes met zwanger worden!!
Hey meiden, hoe is het met iedereen?? Hier weinig nieuws te melden, alleen dat mijn controleafspraak is vervroegd naar 14 augustus (jeej!). Ik had er toch geen goed gevoel over dat de tijd tussen 29 augustus en 12 sept (einde lucrin) wel erg kort was. Die dame vd poli was het eigenlijk wel met me eens dus nu kon ik 14 augustus al terecht. Vind ik fijn want dat is al over ruim 2 weken! Verder ben ik na 1 week al weer bijna volledig gaan werken en nu (morgen 2 wk geleden) is het alsof ik niet geopereerd geweest ben. Soms een steekje ofzo maar niet bijzonder te noemen.
Hey meiden, Willeke: wat goed dat je zo vlot herstelt, maar gun jezelf toch wel de nodige rust. Wel goed dat de controleafspraak nu vroeger kan. Hier: afspraak op 13/08 met de gyn om te zien of de pil mooi haar werk gedaan heeft en dan gaan we ook het verdere behandelschema opstellen met de Zoladex...
Nou Yaraah en Willeke, dan gaat het in augustus voor jullie hopelijk allemaal beginnen! Fijn dat je zo goed herstelt bent Willeke!
Alles goed met iedereen? Hier weinig nieuws. Nu 2 wachtmaanden (dat wilde ik zelf) En dan in oktober weer verder met de cryo. Ik zit nu aan de pil om zo min mogelijk ongesteld te worden . Maandag een afspraak met mijn arts. Ik wil vragen of er nog methodes zijn (assisted hatching ?) Of onderzoeken zijn die we nog kunnen doen. Heb nu 3 tp gehad zonder resultaat dus ik wil weten wat de opties zijn. Ook is mijn grote operatie nu bijna 1 jaar geleden. Moet er niet onderzoek gedaan worden of de endo terug is ( bloedproef of mri) want daar is nooit meer naar gekeken. Genoeg vragen dus ....
@ster: weet niet of ze in Nederland assisted hatching doen ... Wel in Düsseldorf weet ik, en waarschijnlijk ook wel in Gent. @ego: wij gaan op 10 september naar Düsseldorf om een nieuw traject op te starten voor een broertje/zusje voor onze dochter. Eerst ook even overleggen en vragen stellen enzo. En dan ergens in oktober of zo weer beginnen.
Zo te lezen ga je er goed voorbereid naar toe Ster! Ik zou die vragen ook hebben hoor! Die wachtmaanden zijn soms wel goed om dingen op een rijtje te zetten! Ik dacht eigenlijk ook dat assisted hatching in Nederland niet gedaan werd, maar zeker weet ik het niet. Als ik jou was zou ik inderdaad ook wel willen weten hoe het met de endo zit. In een jaar tijd kan er een hoop gebeuren, zeker met de tp enzo. Heb je nu klachten (tijdens het pilgebruik)? Spannend weer Stiertje! Je stapt toch weer in de achtbaan van het traject! Wel fijn dat je de afspraak in ieder geval al hebt staan! Hier eigenlijk niet zoveel nieuws! Mini-chickie wordt snel groot. Wat is/was het hier stilletjes trouwens!
Je mag assisted hatching in ieder geval niet declareren bij Nederlandse zorgverzekeraars, dus volgens mij is het een in NL niet toegestane behandeling. Dus mini-chickie doet het goed? Denk jij wel eens aan een tweede?
Ow dat wist ik niet Stiertje! Ja daar denk ik zeker wel eens aan. Bij manlief begint het alweer erg te kriebelen. Ik wil eigenlijk eerst nog heel even van ons kleine meisje genieten. Vond de eerste periode best pittig en het wordt nu steeds leuker enzo. Maar aan de andere kant spreekt er natuurlijk een stemmetje die zegt dat ik mijzelf niet alle tijd van de wereld kan geven. (gynaecoloog heeft echt met klem aangeraden niet al te lang te wachten). In het najaar wil ik het er eigenlijk weer eens even goed met mijn man over hebben en dan een maand prikken waarin we weer zouden willen starten (dan kunnen we vast het circus van het ziekenhuis gaan inplannen enzo). Maar voor nu even nog niet, ben er nog niet aan toe. Maar dat we er tzt voor gaan is een ding dat zeker is. Hoop dat het ons gegeven is.
Dat hoop ik ook voor jou meis! Bij mij is het meer de borstvoeding die nog 'in de weg' zit. Zo'n behandeling met hormonen gaat daar niet echt goed mee samen. En ik kan het nog niet over m'n hart verkrijgen om te stoppen. Dus eerst maar ff praten in DD en alle randvoorwaarden regelen met de zorgverzekering. En dan zien we wel weer verder. Hoop dat het ook ons nog een keer gegeven zal zijn!
Dan hopen we het voor elkaar! Wat super dat de borstvoeding nog steeds zo lekker loopt! Ik snap je goed hoor wat dat betreft! Tegen de tijd dat je kan beginnen is jullie meisje gelukkig alweer wat ouder. Dat scheelt misschien ook wel.
Ster, wat knap dat je twee wachtmaanden hebt ingebouwd! Inderdaad een goed idee om eens alles goed op een rijtje te zetten en goed door te vragen wat er nu eigenlijk nog fout kan gaan. En hoe het opgelost kan worden uiteraard. Ik zie dat je vandaag de afspraak hebt gehad, hoe ging het? Stiertje, leuk dat jullie voor een brusje gaan! Hadden jullie nog cryo's over na de eerste poging of moet je weer opnieuw met spuiten beginnen? Chickie, leuk hoor ook een brusje voor mini-chickie! Maar ik geef je helemaal gelijk, nog eerst even genieten van jullie kleine alleen. En als je er weer aan toe bent kun je inderdaad zo bellen en weer gaan beginnen.
Nee, geen cryo's helaas. Weer helemaal opnieuw het circus in. Da's dus een van de vragen die ik heb aan de arts in DD: waarom zo weinig embryo's? Misschien iets mis met de eicelkwaliteit? Misschien heeft dat de maken met de endo?
stiertje wat spannend om voor een 2e te gaan. Ik kan me voorstellen dat je er misschien ook wel een beetje tegenop ziet ? Om weer het hele traject in te gaan ? chickie dus je man wil alweer voor een 2e gaan ? voor een man is het denk ik ook anders dan voor ons. Jij bent toch weer diegene die alle behandelingen moet ondergaan willeke september komt gelukkig ook wat dichterbij, wachten duurt lang he ego, gisteren afspraak gehad in het ziekenhuis, ik heb weer veel antwoorden gehad. Waar het op neer komt: assisted hatching (a.h.) doen ze niet in nl. maar in het catharina doen ze een studie naar a.h. maar dat doen ze alleen bij verse tp en niet bij cryo. ik mag daar nu helaas nu niet aan meedoen. mocht de studie nog lopen bij een volgende ivf dan mag dat wel de komende 2 cryos gaan we weer in kunstmatige cyclus doen. volgens de arts geeft kunstmatige cyclus betere resultaten en helpt de utrogestan om je baarmoeder rustig te houden dus dat is goed. zouden de cryo's mislukken dan ga ik weer eerst 3 maanden aan de lucrin (bah bah neeeeeee niet weer) dan krijg ik weer een mri om te kijken of de endo terug is en in welke mate (hopelijk niet weeer een operatie ) vanuit daar starten we weer ivf. ik mag de punctie onder narcose (1e punctie was een hel ) en ik heb gevraagd of de menopur in een hogere dosis mag. hij wilde dat eigenlijk niet omdat 6 embryo's een prima resultaat is. maar aan het einde van het gesprek zei hij dat we het toch iets gaan ophogen. Hopelijk is dit allemaal niet nodig, en lukken de cryos, ik zie het echt niet zitten weer lucrin, misschien een operatie en dan ben je zo alweer 5 maanden verder....
Dat is inderdaad zeker niet te hopen ster, dat je weer aan de lucrin zou moeten.. zou een domper zijn. Jij bent de afgelopen maanden wel gewoon ongesteld geweest? Kan inderdaad toch nog behoorlijk wat schade hebben aangericht. Mijn gyn zei tegen mij, u mag nóóit meer ongesteld worden, zelfs als u vier kinderen heeft gekregen niet! En wat je zegt, dan ben je zo weer een half jaar kwijt en je wacht juist al zo lang.. rot voor je hoor..! Maar misschien is het helemaal niet nodig en raak je over 2 mnd gewoon zwanger! Hoe bevalt het minder werken en verantwoordelijkheden eigenlijk? Al met de fotografie cursus begonnen? ego, as donderdag afspraak in zh voor nacontrole en plan van aanpak voor de komende weken te bespreken.
hey meiden, na een deugdoende vakantie, ben ik er weer Stiertje leuk om te lezen dat je naar Dusseldorf gaat voor een tweede Willeke: spannende dag vandaag Hier: vandaag bij gyn geweest voor echo en alles ziet er goed uit na 1 maand de pil te slikken, nu nog 2 weken de pil en dan 29/08 opnieuw bij de gyn voor Zoladex
Lekker Yaraah! Waar ben je naar toe geweest? Mooi dat de pil zijn werk goed doet! Het gaat nu snel he! Die twee weken zijn zo om! Willeke, hoe was het in het ziekenhuis? Ster, wel erg fijn dat ze zo duidelijk zijn geweest in het ziekenhuis! We gaan maar niet van het 'worst case scenario uit hoor'!
Yaraah, fijn dat de pil zijn werk heeft gedaan! Hoe werkt dat dan met Zoladex? Is dat hetzelfde als bijv. lucrin? Chickie, afspraak afgelopen donderdag is goed gegaan. Krijg voorrang in het ivf centrum (jeej), 4 september intake en dan als het goed is 12 september starten, gelijk met stimuleren. (het blijft altijd nog onder voorbehoud daar want ze hebben daar ook een maximale capaciteit.. maar goede hoop dat het wel goed komt. Positive thinking ) Ben nu officieel ook overgedragen naar het ivf centrum en hoef dus voorlopig niet meer op de poli te komen . Alleen na een zwangerschap en bevalling moet ik weer een keer een afspraak bij mijn arts op de poli maken om te bekijken hoe we het verder gaan doen om zo rustig mogelijk te houden. Maar dat duurt nog eventjes! Het komt nu allemaal echt dichtbij, eindelijk!! Hoe is het met de rest? Iedereen op vakantie??
Ja.... waar is iedereen , het blijft zo stilletjes hier! Het gaat nu echt opschieten Willeke! Het zou mooi zijn als het nu dus een tijd duurt voordat je je arts weer te zien krijgt! Klinkt goed hoor na een zwangerschap En gek eigenlijk he dat we er dan zo naar uit kijken om eindelijk te kunnen starten met een behandeling, maar ik snap je helemaal. Ik had dat ook zo!