De wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Ik ben niet zwanger, maar wel eventjes geweest... voelde me al een paar dagen anders, te vroeg menstruatie krampen gehad die na 2 dagen stopten en gewoon een ander gevoel. Gisteren een test gedaan; tuurstreepje! Vandaag nieuwe test, negatief. Maargoed, tuurstreepje is voor mij al een wonder!! Wilde eerst met Lucrin of deca gaan beginnen maar na dit wil ik het toch nog een maandje zelf proberen.
Lelie, oh dat is bijzonder! Maar ben je nu ongesteld geworden dan? Lag jouw cyclus dan niet stil dan dmv de pil? Gister gesprek gehad en we gaan as vrijdag starten! Heb die ochtend dan de uitgangsecho. Decapeptyl en gonal f (150eh) ga ik spuiten. Wat hebben jullie gespoten? Kijk er echt naar uit, eindelijk een serieuze kans op een kindje Gaan donderdag nog wel naar de info avond, werd sterk geadviseerd dus doen we maar braaf. Nu lekker een weekendje in Drenthe, lekker even ontspannen! Hoe ging het bij jou in DD Arie?
Ik ben nog niet ongesteld, na ivf wilde ik even geen hormonen. De cyclus na ivf was 35 dagen, deze zit ik op 32 dagen. Verwacht dus een dezer dagen bloed te zien. Fijn dat jullie vrijdag starten! Fijn om naar uit te kijken. De infoavond geeft duidelijke info over hoe het ziekenhuis de ivf doet, hoewel ik veel wist via dit forum was het toch prettig.
Ja Arie, hoe was DD en hoe is het met je vriend? Ooooh Lelie, dat is ook wat! Ik snap dat je het dan toch nog spontaan een kans wil geven. Wat zou dat mooi zijn! Jaja Willeke, dan gaat het toch echt beginnen! Fijn dat alles eigenlijk al wel aardig duidelijk is! Ik heb puregon en deca gespoten, maar ik hoorde dat ze in ons ziekenhuis nu ook gonal f gebruiken ipv puregon. Veel plezier dit weekend! Geniet ervan!
Vannacht ongesteld geworden... en pijn!!! Naproxen 500 werkt maar even... bah wat een ellende, de pijn wordt iedere keer erger
Yeah willeke bijna starten. Eindelijk. Genietse dit weekend.. ff opladen voor start. Oh lelie wat naar allemaal. Jouw emoties krijgen ook de ene optater na de andere. Pas je wel goed op jezelf? Als je zon aggressieve vorm hebt en weer die rotpijn en dsn was je zo dichtbij..wel paracetamol erbij nemen he. Gewoon elke 6u 2 stuks. Kan heel goed ondersteunend werken. Had jij weer onderzoeken gehad dan om te kijken hoe de endo is? Dikke knuffel..hoop dat de pijn snel wegtrekt! Chickie en hoe is het werkersleven weer? Voelt het nog steeds zo dubbel? Endo3. Reden dat ik vrijwel zeker weet dat het over is omdat mijn laatste poging eindigde in afbreken. Ik reageerde niet op stimulatie en er wordt maar 1 follikel gezien als tja zit daar dan wel een eicel in? Heb naast endo ook adenomyose (endo in baarmoeder) en een heel laag amh 0.13. Eicelvoorraad is heel erg laag.
Endo3 vergat nog te zeggen heb ook lang vloeien gehad met "neppil". Ik neem alleen nog maar de echte microgynon 30. Niet de stofnaam. Kan ook het verschil zijn. Had doorvloeingen zelf tot dag van terugplaatsing. Stopte accuut met terugplaatsing . Heel apart. Werd gezegd maakt niet uit. Boboke wat rot geen tp..gelukkig geeft je huis dan wel afleiding. Schieten jullie al een beetje op? Wanneer is de verhuizing? Jij ook dikke knuffel. Zit je niet mee. Bah Qua mezelf kom ik nog op terug..duik bedje in..vriend thuis geweest en weer terug. Is ook een gebed zonder end dus ik ben daar nu mee bezig. Stuur snel weer een update.
Jemig het zit ook niet mee met je vriend he Arie! Wat een zorgen! Ook goed op jezelf blijven passen he, want dat vergeet je nu makkelijk in zo'n hectische tijd! Het werken gaat wel hoor! Leuk is anders. Ukkie heeft vandaag voor het eerst gekropen bij de oppas. Heel trots natuurlijk, maar wel jammer dat je dat dan precies mist. Gelukkig kan ze het nog lang genoeg doen. Hier blijf ik ondertussen ook maar vloeien. Ga binnenkort toch maar ff contact opnemen met het ziekenhuis.
Arie weet eigenlijk niet zo goed wat ik hierop zeggen moet Ik zou ook niet weten hoe ik hier zelf mee om zou gaan. Dat besef lijkt mij vreselijk... In ieder geval een dikke knuffel voor jou in zo'n lastige tijd Wij starten pas net dus al mijn hoop is nog gevestigd op de behandeling. Toch hoop ik ook voor jullie op een of ander wonder dat het nog wel mogelijk is.
Willeke. Dd was niet zo heel spectaculair. Was er half bij geloof ik en amper wat gevraagd. Had zon gevoel van wat doe ik hier dus ben er wederom niet uit wat ik moet doen..laatste optie alleen stimuleren en geen platlegger zoals deca. Vriend moet ook eerst ok zijn voordat kan starten..mag me melden wanneer ik wil..hij moet dan eerst nog ff laten checken ivm al die medicatie enz. Lukt dit niet dan zou ik eiceldonatie kunnen overwegen maar dat is een no go. Tja nu dus weer mega twijfels.. Chickie. Klopt probeerde ook vroeg te slapen maar je ziet het..lig wakker Ahhh das idd jammer en helaas de prijs die wij in nl moeten betalen. Je kunt niet meer ff thuis blijven helaas. Maar je hebt wel heel veel begin mee kunnen maken en dat is ook toch heel bijzonder. Hoop dat je je er weg weer in kunt vinden. Gelukkig zal ze nog veel kruipen ja Chips zeg nog vloeien? Mmm ms toch maar weer naar laten kijken? Endo3 geeft niet..je luistert en das genoeg Voor jezelf je moet absoluut positief erin gaan. Dat maakt het allemaal toch wat makkelijker. Gelukkig staan jullie nog in het begin en ik hoop voor jullie dat dit vruchtbaar gaat worden. Ego ik dus weer twijfelen..vriend nog in zkh maar eindelijk is er vandaag wat op de ct gezien..yes..goede ontsteking op plek waar galblaas zat. Hopelijk met rust, pijnstilling en antibiotica gaat dat goedkomen..ik ben weer gerust. Hopelijk met een weekje weer thuis.. jeetje zeg wat kan je toch zo dankbaar in ene zijn over je gezondheid. Van het weekend was echt een hel en ik hoop die pijn nooit meer bij hem te zien! Ik was er kapot van. Overigens is dat ook een van de redenen waarom ik weer twijfel..voel op het moment de endo weer en ook dorbloedingen gehad vorige maand. Nu kan ik nog "gewoon" door het leven. Had zelf vandaag met snel opstaan dat het leek of binnenin bij mijn bm alles scheurde. Nooit gehad..staat alles van binnen weer strak ofzo? Hebben jullie die angsten niet?.dat je door al die hormonen zoveel schade krijgt dat je dagelijks leven een probleem wordt? Bij mij is er nu ook veel meer schade. Ook qua ijzeropname, vitamine d en b12. Plassen is buitenshuis ook nog steeds een probleem en dan mijn knieeen..spieren constant vast en pijnlijk bij knielen.
Dames, vandaag ben ik in DD geweest om te praten over een nieuwe poging voor een brusje. Het gesprek was goed. Eerst wilde hij weten hoe de zwangerschap en bevalling waren verlopen. En toen gingen we evalueren hoe de poging waarvan ik zwanger werd is verlopen. Eigenlijk 2 dingen van belang: a. heel weinig bevruchtingen. En b. wel 2 prachtige embryo's. Kort samengevat: we gaan weinig veranderen in dit succesverhaal, alleen gaan we nu ICSI doen ipv IVF. De weinige bevruchtingen hebben waarschijnlijk te maken met mijn eicelkwaliteit. En die heeft weer te maken met mijn leeftijd. Ik moest bloed laten prikken om mijn AMH weer te laten bepalen en deze keer ook de ca125-waarde. Daaraan kun je aflezen hoe actief de endometriose is. De verwachting is dat dat vrij laag is, omdat een zwangerschap een goede invloed heeft op endo. Als mijn AMH acceptabel is, gaan we weer cetrotide gebruiken als platlegger, anders wordt het waarschijnlijk een neusspray. Op 7 oktober (als we terug zijn van vakantie) hebben we een telefonische afspraak en zal hij het definitieve plan uitleggen. En dan kunnen we de cyclus daarna van start gaan. Al met al heb ik er wel een goed gevoel bij.
Arie jeetje dat is zeker een getob met je vriend.. rot hoor! Maar inderdaad, hij moet ook helemaal fit zijn om zo'n traject weer aan te gaan. Fijn dat je in ieder geval altijd terecht kan. Wordt eigenlijk de behandeling in DD vergoed? Maar dat is een rot gevoel wat je had?? Hoe kan dat?? Zou dat echt kunnen dan?? Sta jij trouwens nu gewoon onder controle in het VU, half jaarlijks ofzo? Of alleen als je zelf een afspraak wilt? Ik merk het trouwens ook soms wel in mn benen en onderrug, zo stijf!! Maar wat wil je na 6 mnd lucrin :S Had vorige week trouwens jouw arts! Aardige dame inderdaad! Maar ze had haast want volgens mij liep dr programma uit Dus werd alles in sneltreinvaart afgetikt Stiertje, leuk dat jullie ook weer gaan starten! Ben benieuwd hoe je waardes zijn. AMH hebben ze bij mij nog nooit geprikt, CA125 wel en was in februari toen ik nog gewoon menstrueerde en zo 44. Verhoogd dus. Maar dat is nu natuurlijk niet meer actueel. Lelie, oh balen dat je zo'n had van je menstruatie wat ga je nu doen? Hier, morgen info avond en vrijdagochtend om 8 uur de eerste echo en gaat de eerste deca erin Kunnen in het gastenverblijf van het VU blijven slapen want anders blíjven we op en neer rijden. Leek me wel makkelijk.
Ik weet eigenlijk helemaal niks van dat ca125. Wat is normaal en wat is verhoogd? Ik snap eigenlijk ook niet waarom hij het nu wel laat controleren, maar de vorige keer niet.
Stiertje klinkt als een goed plan. Idd als dit al goed heeft gewerkt waarom niet. He wat typerend de endomarker..in dd nooit geprikt maar ms omdat het bij mij veel geprikt was in het vu? Al die uitslagen waren toen bekend. Norm bij vu die werd gehanteerd was onder de 35 anders mocht ik niet starten maar verbaasd me bij jou ook. Hij keek er nu bij mij ook niet naar terwijl ik denk toch wel een actievere endo heb nu. Willeke ah jammer dat ze gehaast was ms heb ik een pre omdat ik haar persoonlijk ken hihi..ik sta niet meer onder controle maar ms eens handig om weer eens te gaan? Weet alleen dat je altijd binnen een jaar weer moet komen anders weer verwijsbrief nodig..jaar is bijna voorbij. Denk dat ik nog wacht totdat ik de streep def heb gezet. Ja was een rotgevoel sowieso nu weer gevoeliger..zal wel een soort straktrek effect zijn geweest. Er zit toch veel vast bij mij helaas. Morgen is heel interressant hoor..zie je het toch op een andere manier en kom je niet voor verrassingen te staan..bij ons was freya ook aanwezig maar dat vond ik niets. Vond het overigens wel heel confronterend.. zo van shit dit is het..dit gaat nu echt gebeuren. Qua gastenverblijf zitten jullie er ver vandaan dan?
Arie, ja binnen een jaar alweer een verwijsbrief? Oh ik dacht dat je nu gewoon altijd daar kunt aankloppen! De gyn in opleiding die ik half augustus had zei dat ik na de zwangerschap en bevalling (klinkt heeel gek hoor ) een afspraak bij Mijatovic moet maken om te bespreken hoe en wat nu verder. Welk pad we in gaan slaan. Maar goed is het belangrijkste onderdeel maar eens realiseren Ja die infoavond zal vast nuttig zijn, ben benieuwd. Ik heb het gevoel dat ik alles tot in den treuren al weet, Ja ik vind het ook wel gek dat het nu écht gaat beginnen! Hoe lang kijk ik hier al naar uit?? Al die maanden van wachten en die maanden pokke-lucrin! En als ik nu kijk is de tijd ook super snel gegaan hoor, kan me nog goed herinneren dat de eerste spuit erin ging! Wij moeten ong. 50 min rijden dus voordat we dan thuis zijn morgen is het 11 uur, voordat je dan slaapt.. en de volgende morgen om 8 uur weer daar zijn, dus 7 uur weg, dus 6 uur eruit! Ja, das dan haast de moeite niet. Dus vandaar dat ik even had geinformeerd (had het nl bij iemand anders een keer gelezen) en ik kon zo komen, totaal geen probleem. Kost 25,- dus dat is ook niets. Kan ik niet 2 keer voor heen en weer rijden!
Willeke..dat is normaal wel zo dus denk nu ook..dit ivm verzekering. Ja klopt hoor is bij mij ook gezegd maar denk op zich dat het mu wel redelijk onder controle is dus voor mij geen lucrin nu of operatie. Dus alternatief is dan toch de pil..moet alleen ff kijken of ik vaak doorbloedingen krijg anders weer omhoog met de pil. Op zich zijn ze "pijnloos" maar vind toch slecht teken. Ja achteraf gezien is het snel gegaan he.. Morgenavond is gewoon meer klinisch zeg maar. Aha dat is de moeite wel waard..wist niet dat zo goedkoop was
Hihi beter dan een hotel Willeke! Maar een mooie oplossing hoor! Voelt fijn om nu dan echt te gaan beginnen he! Logisch hoor Arie dat je niet helemaal met je gedachten in DD was. Je hebt nu zoveel aan je hoofd en je weet toch dat je nu even niets kan. Maar goed, je bent geweest en je weet wat er eventueel een volgende stap zou kunnen zijn. Maar die twijfels he! Ik snap je wel! (niet dat je daar wat aan hebt!) Dat klinkt zeker als een nuttig gesprek Stiertje! Op zich is die ICSI wel een hele mooie optie! Dat zou eigenlijk voor jullie ideaal zijn! Weer iets wat opgelost kan worden! Misschien een beetje een stomme vraag, maar is die arts in DD Nederlands? Lijkt me anders best lastig om via de telefoon een gesprek te hebben (vooral omdat het over medische zaken gaat). Bij mij is die endomarker volgens mij nog nooit gemeten. Ik zou er eigenlijk eens naar moeten vragen, want ben wel benieuwd hoe het nu bij mij is. Vloeien blijft en krijg weer klachtjes (in milde vorm gelukkig), pijn in lies en tussen schouderbladen (en daar is de endo toen niet volledig weggehaald). Vandaag ziekenhuis gebeld, moet morgen terugbellen.