Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lelie sorry bemoei me er ook even mee.
    Zou het ook niet doen..er is toch tegen jou gezegd dat je een zware vorm hebt?
    Naproxen 4 maal? Wat een troep. Wat ik continue deed was v.a..ongi voelen beginnen met 6 tot 8 paracetamol en daarnaast als echt doorbrak diclofenac erbij. Door opbouw spiegel paracetamol scheelde enorm.
    En licht eten. Yoghurt enzo dan kregen mijn darmen geen klappers met eten verwerken en veel minder pijn!
    Als jij je nu al zo klote voelt dan trek je dit toch nog geen half jaar nog?
    Er kan weer zoveel schade ontstaan in de tussentijd.

2. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben het eerlijk gezegd wel met de meiden eens Lelie. We willen je absoluut niet onzeker maken, maar zijn zo bang dat je lijf nu een onwijze oplawaai krijgt van de endo!
    Ik vind het ook niet zo'n slim advies. Ik heb dat ook ooit gehad en toen mijn klachten toenamen was het spontaan proberen gelijk van de baan, omdat de endo zo'n enorme schade kan aanrichten.

Ik heb ook een tijd naproxen gebruikt samen met 8 paracetamol op een dag. Op dat moment lijkt dat heel normaal, maar dat is het natuurlijk helemaal niet! Doe alsjeblieft voorzichtig met jezelf!

3. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hey meiden, vanmorgen eerste meting gehad, ze zag rechts (waar de cyste zat) 1 grote (+/- 15 mm) van 3/4 kleintjes en links zag ze 1 grotere (+/- 9 mm) en een stuk of 7 kleintjes... Ik weet niet echt wat ik er van moet vinden, eigenlijk ben ik er niet gerust op. Waarom zijn die kleintjes zo klein nog..? Is dat normaal?? Ze zei dat dit niet een abnormaal beeld was, ook zo lekker vaag, 'niet abnormaal'.
    Maar de dosis gonalf is niet verhoogd ofzo, gewoon 125eh blijven spuiten. Ze zei als die kleintjes gewoon mee gaan doen dan is dat prima.
    Moet as dinsdag weer terug voor de meting..

4. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Willeke heeft ze nog wat gezegd over die grote waar de cyste zat?
    Mijn ervaringen waren ook constant vaag..en dat kwam voornamelijk door de endo. Heel vaak moest ik bloed prikken om te kijken hoe het ervoor stond omdat het echo beeld niet duidelijk was (endocyste of follikel)
    Kleintjes kunnen nog groeien natuurlijk. wacht gewoon dinsdag af..kan er zomaar anders voorstaan dinsdag.

Meiden ik heb zelf besloten te stoppen.
    Nu ook weer doorbloedingen..voelt alsof ongi door wil breken..
    Buik voelt ook naar aan.
    Ben er gewoon helemaal klaar mee..veel te bang dat endo verder uitbreidt en ik niet een "gewoon" leven kan leiden..
    Keuze hing natuurlijk al een tijdje in de lucht maar heb nu besloten om de stap te zetten.

5. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ze zei dat die grote aan de rechterkant een follikel was (15mm), geen cyste. Cystes zitten er niet. Bloedprikken hoefde niet. Inderdaad eerst even dinsdag afwachten, wie weet hoe het er dan voorstaat. Die kleintjes hebben gewoon wat langer de tijd nodig ;) Ze zag een klein beetje vocht nu in mn baarmoeder, maar gaf aan dat dat waarschijnlijk wel weg trekt. Links kon ze trouwens ook niet helemaal goed bekijken, zat een beetje achter mn baarmoeder. Maar omdat ze zoveel kleintjes daar telde heeft ze dat even gelaten voor wat het was. (er komen steeds meer vlagen van het gesprek terug, gaat zo snel allemaal)
    En dat trekkerige gevoel wat ik de hele tijd heb komt waarschijnlijk omdat het aan de verklevingen trekt.

Moeilijke beslissing hoor.. jeetje heftig! Wat kun je nu doen om het bloeden te stoppen? De pil hield het niet tegen toch?

6. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Arie meid, best een moeilijke, maar tegelijk een moedige beslissing van je. Dikke knuffel hoor meid en sterkte, want het is toch een zware beslissing

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Dappere arie, dikke knuf van mij! Ja, gezondheid is een groot goed. Maar wat moet jij een zwaar offer brengen.

@Lelie: heb je wel eens aan het endometriosedieet gedacht? Met voeding kun je, naast reguliere behandeling door gynaecoloog, veel bereiken. Ik heb contact gehad met S.tephanie v.an H.ulst uit Nijmegen. Zij doet een combi van dieet, Chinese kruiden en acupunctuur.

8. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    :(:(:( Ik snap het wel Arie! Maar oh wat moet dat moeilijk zijn, zo'n beslissing neem je niet zomaar! Dit is echt je grootste nachtmerrie!
    Ik hoop dat je een beetje de rust kan vinden om dit te verwerken!

Hoe is het nu met je vriend?

@ Willeke, de eerste meting is dus een feit! Het zou kunnen dat ze de grote follikel gaan opofferen zodat die andere follikels een kans krijgen en je dus meer follikels hebt. Er kan nog van alles gebeuren hoor na zo'n eerste meting! Niet teveel zorgen maken dus!
    Waar zou dat vocht in je baarmoeder vandaan kunnen komen? Had ze daar een verklaring voor?

9. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Arie Jeetje ik schrik van jou nieuws. Ik weet hoeveel pijn en last jij hebt van de endo , en ook dat je hier langer over na zat te denken. Maar om die stap dan ook echt te zetten vind ik heel moedig van je. Het is niet zomaar iets om je allergrootste droom , iets waarvoor je al zo lang aan het vechten bent op te geven.
    Hoe voel je je ? Hoe is je man eronder?
    Heb je wel eens nagedacht over andere opties zoals adoptie of pleegouder ?
    Dikke knuffel meid. Ik kan me niet voorstellen hoe moeilijk dit voor jou is

10. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Yaraah bijna starten . Spannend

Willeke dat klinkt goed die aantallen. Succes bij de volgende echo

11. ster80

ster80 Fanatiek lid

17 nov 2012
    1.104
    0
    0
    noord brabant
    Arie ik vind het zo rot voor je . Ik moet er steeds aan denken .

12. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Eens Ster, vind het ook echt heftig Arie... :)
    Wat ga je nu doen qua behandeling om te zorgen dat je geen pijn meer hebt en niet meer vloeit?

13. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Meiden bedankt voor jullie reacties.
    Het feit dat we stoppen voelt goed. Eindelijk de druk eraf denk.
    Dit jaar ff geen zkh gedoe meer. Ga weer bezig zijn met afvallen.
    Ben behoorlijk aangekomen omdat ik gewoon geen puf meer had om op te letten.
    Dus daar storten we ons weer op. Ik wil ook nou eens eindelijk gaan kijken of ik gebaat ben bij voetreflextherapie, accupunctuur of ostheopatie.
    Pijn en vloeien is gelukkig weer afgenomen. Denk dat het enige wat daaraan gedaan kan worden is of zwaardere pil of lucrin en dat laatste wil ik niet.
    Vriend is gelukkig al een week pijnvrij dus is helemaal blij. Morgen weer werken dus ben benieuwd.

14. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Arie fijn dat je er een goed gevoel bij hebt om te stoppen, beetje druk van de ketel. En uiteraard is niks bindend en kun je altijd nog van gedachte veranderen. Maar ik denk dat het voor jezelf wel rust kan geven. Een mmm traject kost zoveel energie. Als ik voor mezelf spreek, eigenlijk staat dit hele jaar voor mij al soort 'stil' omdat je continu van moment naar moment leeft..
    Ben je zoveel aangekomen dan? Dat is wel jammer. Ik laat ook niets staan tegenwoordig hoor, eet alles wat los en vast zit :)
    Fijn dat het vloeien gestopt is. Denk je dat je ooit nog een x geopereerd moet worden?

Ster las in het andere topic dat jullie lekker naar Mexico gaan! Heerlijk joh ff naar de zon en even niks! Wanneer ga je weg?

Chickie nee had ze geen verklaring voor eigenlijk, kan ook zo weer weg zijn zei ze. Bij de uitgangsecho vorige week zat het er niet (of tenminste daar werd niks over gezegd) heb weleens gelezen dat vocht in de baarmoeder de innesteling tegen bemoeilijkt. Maar ik ga me daar ff niet druk om maken nu, straks is het hopelijk gewoon weg.

15. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Ster niet aan denken hoor en ik niet om jezelf druk maken.
    Ik heb idd nog een paar jaar om me toch te bedenken maar nee moet gewoon na 4 jaar eens klaar zijn.
    Zo mexico! Doe je goed. Ff opladen. Heerlijk.

Willeke. Jep ik kom geregeld aan en val dan weer af. Was 10 kilo afgevallen en dat is er weer aan helaas. Daardoor voel ik mijn verklevingen denk ook beter.
    Dat van vocht klopt. Houd ff in de gaten.. ga ik je nu niet mee lastig vallen wat dat kan zijn. Het is wel beter als het weg is ja.
    Als het goed is ruimt je lichaam dit vanzelf nog op.
    Klopt.4 jaar bij alles stilgestaan..nu een opluchting niets moet meer.

16. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lelie hoe is het met je?

Chickie. En blijft de pil werken?

Yaraah bijna beginnen he?

17. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Arie toch blijf ik het een dappere beslissing vinden van je, maar jij weet wat best voor je is
    Ego: gisteren de eerste spuit Menopur gezet en het spuiten viel goed mee, heb gewoon een rode vlek en de buik is wat pijnlijk op de plaats waar ik gespoten heb. Maar vandaag de tweede spuit gezet aan de andere kant en geen reactie tot nu dus komt helemaal goed.

18. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Yaraah. Dank je. Tja ik denk dat het makkelijker was nu omdat vriend met dat gedoe zat..heb ook een invalide vader in rolstoel dus ik begon echt angsten te krijgen. En aangezien mij in het vu heel duidelijk werd gezegd dat dit niet goed voor me was... Ben behoorlijk bang voor leven met pijn geworden.
    Gezondheid is nr.1 vind ik

19. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Yaraah. Vind jou ook dapper hoor. Je hebt al een lange weg afgelegd!
    Over een weekje echo denk?

20. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ah mooi Willeke, hopelijk is de volgende keer het vocht minder!
    Zo zie je maar, ook al ken je de mmm toch weet je nog niet alles ;)

Zo Yaraah, bij jou is het dan ook weer echt zover! Fijn dat de spuiten goed gaan!

Arie, gek eigenlijk he dat je nu gewoon een soort berusting hebt! Maar het is ook allemaal zo heftig (geweest)! En wat iemand ook al zei het hoeft geen beslissing voor het leven te zijn, maar voor nu is dit wel waar jullie achter staan. Hoe moeilijk dat ook is! Ik vind je stiekem wel een hele stoere meid! Maar toch ook verdien je een hele dikke knuffel!

De pil houdt bij mij de boel rustig. Het vloeien is gestopt. Wel nog wat zeurende pijn in mijn lijf, dus even in de peiling houden!

Oeh lekker ster! Naar Mexico! Is leuk hoor!

Deel Deze Pagina