Hallo meiden! Sorry dat ik niet meer gereageerd heb, we zijn op vakantie geweest naar Oostenrijk. Endodieet dus absoluut niet gevolgd deze dagen! Normaal eet en drink ik suikerarm, zo min mogelijk zoet- en conserveringsstoffen. Dat helpt inderdaad wel. Acupunctuur heb ik een tijd gedaan maar helaas geen geld meer voor. Deze cyclus probeer ik zelf, daarna toch maar Lucrin vragen ... jullie hebben gelijk waarom wachten op ergere schade. Eigenlijk vreemd, ik heb dr S van het Catharina ziekenhuis waar sommigen van jullie ook komen. Was altijd een hele kundige arts? Ligt het dan aan mij? Arie jeetje wat een beslissing! Heel heftig maar tegelijkertijd geeft het ook rust. Wat goed van je dat je je nu even op andere zaken gaat richten. Rest: lees ik nog bij!
Yaraah hoe gaat het met spuiten?? Lelie, verstandig om weer met lucrin te beginnen. Niet leuk natuurlijk maar gezien de ernst van je endo wel een goed idee denk ik. Heb je al met je gyn besproken wanneer je eventueel voor een nieuwe poging wilt gaan? Hier vanmorgen weer de echo gehad, er zaten er nu 3 op rechts (20,14 en 10 mm) en een stuk of 7 kleintjes en op links 1 van 23 mm en een stuk of 7 kleintjes. Wordt nu in het medisch team besproken en hoor vanmiddag wat te doen, waarschijnlijk inderdaad die 2 grote laten gaan en door gaan met stimuleren zodat de kleintjes mee komen, want die zitten er genoeg. Moest ook bloedprikken. Wordt binnen nu en half 4 teruggebeld met wat het plan gaat worden. Ik heb denk ik een beetje luie eitjes
@Willeke: ja ik denk idd dat ze de grote zullen laten gaan om dan die kleintjes mooi te laten doorgroeien ego: spuiten valt heel goed mee, heb ook minder last van die rode vlekken en mijn buik is een stuk minder pijnlijk.
yaraah wat fijn dat het spuiten mee valt, dat scheelt alweer een hoop als dat makkelijk gaat. het spuiten zelf viel bij mij ook mee. ik kreeg alleen na een dag of 9 zoiets erg last van mijn eierstokken / steek in mij zij die maar niet wegging. hopelijk blijft dat jou bespaart. spannend moment nu zo naar de 1e echo toe willeke nou 14 kleintjes das een mooi aantal hoor! hebben ze al gebeld van het zkh ? lelie heb je een leuke vakantie gehad ? ik heb ook dr s. ik mocht absoluut niet zelf proberen, zelfs nu in de tussenliggende weken dat ik geen terug plaatsing krijg moet ik aan de pil. hij denkt waarschijnlijk dat jij wel kans hebt op een spontane zwangerschap. en waarom ook niet ? kijk maar naar boboke. maar als jij er geen goed gevoel bij hebt dan moet je dat aangeven en dat zal je idd eerst 3 mnd lucrin ofzo krijgen en dan aansluitend weer een ivf poging. maar met zo proberen is misschien ook wel een fijn idee als de arts denkt dat het kans van slagen heeft toch ? chickie fijn dat het vloeien gestopt is. hopelijk blijft de pijn ook weg. arie nogmaals een dikke knuffel. voel je je goed over je beslissing ? hoe is je man eronder? ego, wij gaan idd naar mexico 13 oktober voor 11 dagen. helemaal zin in, zodra we terug zijn stop ik met de pil en beginnen we weer aan een cryo tp.
Hoi meiden sorry voor mijn lange afwezigheid, maar we hebben het echt zo druk. Elke dag na het werk klussen en hele weekenden dus ik heb helaas weinig tijd meer om mee te kletsen. Ik probeer zo veel mogelijk mee te lezen, maar zelfs dat lukt niet altijd. Arie allereerst voor jou een hele dikke knuffel. Jeetje wat zal dat een moeilijke beslissing zijn geweest om nu echt te stoppen met de behandelingen . Gezien jouw klachten snap ik wel dat je bang bent om weer meer pijn te krijgen, maar dan nog lijkt t me heel zwaar. Hoe gaat t nu met jou? En hoe gaat t met je vriend? Is hij al een beetje aan de beterende hand? Lelie helaas jij ook al weer erge endoklachten . Het lijkt mij ook beter om te voorkomen dat de endo erger wordt en ik vind t ook een vreemd advies van je arts om het een half jaar zelf te proberen nadat hij zelf heeft gezegd dat je een zeer agressieve vorm endo hebt. Het is moeilijk om de hoop op een spontaan wondertje op te geven door lucrin te gebruiken of de pil, maar ja als het beter is voor je gezondheid en de kansen bij een volgende ivf hierdoor verbeteren.. Weet je al wanneer je weer gaat beginnen met de volgende poging? Willeke jeej je bent eindelijk dan begonnen ! Hopelijk komt er uiteindelijk een mooi aantal follikels bij de punctie. Ook ik had trouwens bij de eerste ivf in eeste instantie 3 grote en een hoop kleintjes en heb langer door moeten spuiten zodat die kleintjes mee konden doen. Hierdmee inderdaad die 3 grote opgeofferd. Ik had uiteindelijk toen 11 eitjes dus houdt hoop! Weet je al wanneer ongeveer de punctie zal zijn? Yaraah jij ook al weer begonnen . Gaan ze nu nog iets aanpassen om bevruchtingen tot stand te laten komen of houden ze de vorige keer op domme pech? Ster hoe gaat t met jou? Zit je al wat beter in je vel? Zo'n vakantie in t vooruitzicht doet natuurlijk al heel veel goeds. Bevalt t minder werken? Ben je nog begonnen met fotograferen? Chickie en jij ondertussen al weer aan t werk. Jeetje wat gaat de tijd toch snel. Bevalt t werken weer of ga je toch op zoek naar iets anders? Hoe doet de kleine meid t? Stiertje spannend bijna weer voor een brusje! Wie weet zien we elkaar nog een keer in DD Ego. Ondanks alle drukt gaan we binnenkort toch beginnen met onze 3de ivf en dit keer echt in DD. De verbouwingen kunnen nog wel tot eind dit jaar duren en zo veel tijd heb ik gewoon niet meer gezien mijn lage amh en iets oudere leeftijd . Volgende week dinsdag gesprek in DD en hopelijk dan die week ook al starten. Zodra ik weer gelegenheid heb om te schrijven kom ik weer langs. Weet wel dat ik nog steeds heel erg met jullie meeleef! Liefs Boboke
@Boboke: ja ze hebben er deze keer voor gekozen om eerst Zoladex te gebruiken alvorens te mogen starten met Menopur. Terwijl ik de vorige keer direct mocht beginnen met Puregon in de eigen cyclus...
Ik heb nog niet gebeld, dus nog geen recept voor Lucrin en geen start ivf2 gepland. komt maandag of Dinsdag wel. Nu even struisvogelen.... Heel pijnlijk dat er vandaag buikfoto's uitgewisseld werden tussen zwangeren en ik daarmee geconfronteerd werd. Van een heb ik in juni geschreven hoe ik daar achter kwam (wil het voor herkenbaarheid niet te makkelijk maken) en van een ander hoorden we het via een appje. Nummer 3 heeft nog niks gezegd maar is zo wel te zien. Grrr!. Nou ja, vanavond maar genieten van een lekker wijntje! Boboke fijn dat je toch gaat beginnen! Staat er al een datum vast wanneer je naar DD moet?
Boboke, fijn dat je weer gaat beginnen! Wat je zegt, die verbouwing kan ook nog een tijdje duren, gelijk heb je! Wanneer ga je dan beginnen? Of krijg je eerst nog een intake ofzo? Hoe gaat het met jullie huis? Wordt het al helemaal naar je zin? Lelie, oh jeetje pijnlijk... echt niet leuk! Ik schiet ook al helemaal in de stress als ik alleen al vermoed dat er iemand zwanger is.. heel rot! Jullie tijd komt ook echt nog! Hoop blijven houden! Hier een hoop gebeurd de afgelopen week, 10 jaar ouder geworden denk ik Afgelopen donderdag waren er nog maar 4 grote en 6 twijfelgevallen (die onder de 14 mm waren dus niet meegerekend mochten worden). En een stuk of 30 kleintjes! (totaal ong. 20 per eierstok, groot + klein) Maar ze had eigenlijk weinig hoop dat het nog ging veranderen omdat het zo langzaam ging. Dus weer bloedprikken, en oestrogeen was van 3700 naar 5700 gestegen! Dus daardoor mocht ik toch doorgaan met spuiten! Was zo blij! Vanmorgen weer de echo en er zaten nu 15 grotes! En nog een stel twijfelgevalletjes. Pff ik ben zo ongelucht! Vanmiddag bellen ze wanneer de punctie zal zijn, waarschijnlijk maandag. Heel blij en hoop dat er mooie eitjes in gaan zitten! Hoe is het met de rest?
@ Willeke, toch maar goed dat ze je hebben laten doorspuiten! Bijna de punctie nu dus, spannend! Heb je de Ovitrelle al het gezet? @ Boboke, zo hé jij hebt het druk! Succes as dinsdag hè! Toch ook wel weer spannend lijkt me de 3e poging! @ Yaraah, hoe is het nu met spuiten? @ Lelie, uitgestruisvogelt? Pijnlijk zijn zulke dingen hè! Fijne vakantie alvast Ster!
Boboke oh ik lees met mn neus en zie dat je komende week al gaat! fijn joh! Chickie ja spuit zat er precies in toen jij je bericht postte nu last van opgeblazen buik en lag gisteravond gelijk op de bank te slapen (dat was lang geleden! ) Hoe is het met jou? Heerlijk hoor zo'n weekend weg!
Willeke is maandag (morgen dus) de punctie? Succes!!! Chickie, ik ben al een paar dagen zó moe dat ik morgen maar ga bellen voor de Lucrin... eind volgende week zou ik weer ongesteld moeten worden dus het moet wel snel geregeld worden.
Je hebt gelijk Lelie! Zo kan het ook niet. Ja Willeke, is lekker hoor zo'n weekendje er tussenuit! Met mij en mini gaat het goed! Ze wordt zo snel groot! Ik hoop dat je opgeblazen buik meevalt na de punctie. Ik had er toen ook veel last van. Veel drinken helpt wel hoor, ook om overstimulatie te voorkomen!
Ja morgen de punctie Lelie! Op dit moment voelt het alsof mn eierstokken bijna eruit klappen echt een pijnlijk gevoel. Hadden jullie dat ook??
@Willeke: toen ik de pregnyl gespoten had, had ik ook wel redelijk wat pijn bij mijn eierstokken. Denk dat dat normaal is met al die follikels @Lelie: ik zou in jouw geval ook om Lucrin vragen meid @ego: spuiten lukt nog steeds, maar begint wel moeilijk te worden. Gisteren fm gehad en de gyn zag een tiental follikels maar nog noet groot genoeg. Moet nog verder spuiten en donderdag weer op controle.
Het was zeker tijd om te oogsten, 17 eitjes zaten erin! Heel blij mee en begin vorige week had ik dit niet kunnen dromen met de start die ik had. Moet nu wel heel rustig de komende dagen en super veel drinken. Punctie ging goed, bijna geen pijn gehad. Had ik iets erger verwacht gezien de verklevingen links. Nu woensdag ochtend bellen of er een bevruchting heeft plaats gevonden en dan donderdag de tp als dat allemaal goed gaat.
Willeke wat een super resultaat!! En nu maar afwachten En heel erg fijn dat je niet zo veel pijn hebt gehad. Ik vraag mij ook echt af wat je allemaal voelt tijdens zo'n punctie. Ik ben nou net een week aan het stimuleren met Gonal F en ik vroeg mij af hoe het er bij jou bij de start uit zag, omdat ik in je bericht lees dat die niet zo goed was maar nu toch nog 17 eicellen.. Wauw! En hoe gaat het met de rest?
Endo3, ik voelde een soort van schokje/trilling op het moment dat ze een follikel aanprikte maar ook weer niet bij alle follikels. Links was bij mij wel wat gevoeliger dan rechts. Links zaten er ook meer. Door de cyste toendertijd op rechts merkte je wel dat die kant wel een klap geeft gehad want daar groeide minder follikels. Tot aan afgelopen donderdag was het nog erg spannend omdat er wel veel follikels zaten maar ze bleven allemaal erg klein, niet geschikt. Had toen maar 4 grote follikels ( groter dan 14 mm) Als het oestrogeen gehalte in mijn bloed nl niet was toegenomen had ik dus de punctie al achter de rug gehad. Gelukkig mocht ik nog 2 dgn door stimuleren en zaterdag zaten er opeens 15 grote follikels. Grote verrassing dus. Nu voel het alsof ik een beetje gammel ben. Sloom, soms beetje duizelig enzo. Net wel ff een broodje gegeten. En dat water komt nu de strot al uit dus zo maar even siroop erdoor doen. Ook lekker die Utro bolletjes vanmiddag mee gestart. Die kunnen dacht ik ook zorgen voor vermoeidheid enz toch?