Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Ja willeke dat heb ik wel ergens gelezen dat je er moe, duizelig en misselijk van kan worden. Maar je hebt nou in ieder geval het stimuleren en de punctie gehad. Nu alleen nog maar wachten straks. Heel erg spannend! Ik ben net bij de vruchtbaarheidskliniek geweest. Ik heb links en rechts 5 folikels zitten. Dus 10 in totaal van ongeveer 12 tot 14 mm groot. En mijn baarmoederslijmvlies was 7.0 ... Is dat goed?

2. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ja lijkt me keurig toch? Hoeveel dagen ben je nu aan het stimuleren?
    Bms moet tussen de 7 en 14 mm zijn zo ongeveer. Bij mij was dat zaterdag 8,8 dus prima.
    Wanneer heb je weer een echo?

Moet heel rustig aan doen ivm kans op overstimulatie maar verveel me dood hihi niks voor mij dit ;)

3. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Ik zit vandaag op dag 8 met stimuleren, ben de 23e begonnen.
    Moet vrijdag weer terug voor een echo.
    Ooh gets, rustig aan doen:D ... ben er ook niet zo van haha.
    Maar als ze dat adviseren kun je er maar beter wel goed naar luisteren!
    Lekker filmpje kijken op de bank met een kop thee ofzo. Wat houd het ook in he rustig aan doen? Echt stil zitten of mag je wel gewoon je dagelijkse dingetjes nog doen zoals schoonmaken en zo.

4. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Oké vrijdag nog even geduld dus!

Ja ik zit ook op de bank nu met een kan thee, moet om de 15 minuten naar de wc haha! Geen idee of ik iets mag doen maar doe niet te veel. Wil niet het risico lopen dat de terugplaatsing niet door gaat.
    Morgen ochtend hoor ik of er een bevruchting heeft plaats gevonden!

5. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Ja nog eventjes geduld... Voor jou ook zie ik. Wat spannend zeg!! Ik snap dat je geen risico wilt lopen op overstimulatie. Op de bank met thee en leuks op tv kan ook wel eens fijn zijn. Succes morgen!

6. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Is er nog iemand actief in deze forum ik zie dat de berichten allemaal behoorlijk oud zijn?
    In ieder geval zal ik mijzelf even voorstellen. Ik ben Liz 31 jaar en heb sinds 5 jaar Endometriose. Ik ben 7 keer geopereerd en heb nog 1 eierstok. Twee weken geleden ben ik begonnen met Lucrin wat ik om de 4 weken spuit om in December met IVF te starten. Zijn er nog meer vrouwen in dit traject of waren en wat zijn jullie ervaringen?

Lieve groet Liz

7. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Liz,

welkom!
    Jij hebt al een aardig traject achter de rug! Waren al die operatie endo-gebonden?
    Als je hierboven kijkt zie je dat er wel degelijk mensen actief zijn en sommige ook momenteel middenin een IVF behandeling zitten.

Ikzelf ben begin dit jaar bevallen van een dochtertje die dmv IVF ontstaan is (zie onderschrift).

Willeke, ik heb goede hoop hoor! Houd wel genoeg rust hoor voor de overstimulatie, het kan een heleboel nare klachten veroorzaken!

Endo3, dat is super mooi om mee te starten hoor! Fijn! Blijft het spuiten een beetje lukken?

8. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hallo Liz!

Gisteren vind ik niet behoorlijk oud hoor ;)
    Begin dit jaar heb ik Lucrin gehad en daarna ivf1. Níet gelukt, geen cryo's. Daarna zelf proberen en na deze cyclus ga ik weer aan lucrin voor ivf2.

9. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    @Lelie sorry ik ben nieuw en de forum begint blijkbaar bij de eerste berichten en niet bij de laatste haha! Mag ik vragen hoe je traject precies verloopt? Ik krijg nu 3 maanden Lucrin en ga volgens mij daarna 3 pogingen IVF doen. Maar uit jou verhaal lees ik dat je na de eerste mislukte poging gestopt bent en daarna weer aan de Lucrin?En wat zijn cryo's? sorry ik ben nog een groentje geloof ik!

@Chickie84 Ik heb inmiddels een beetje de verhalen door zitten lezen echt heel erg heftig en heel herkenbaar. Ik begrijp dat deze forums over zwanger worden gaan maar ik ben ook wel benieuwd hoe jullie allemaal verder in het leven staan. Ik heb bijv heel veel moeite met full-time werk en ben al heel wat banen kwijt geraakt de laatste paar jaren.
    Al mijn operaties waren endo gerelateerd ja. Ik heb 6 laparascopische operaties gehad vanwege cystes en veel verklevingen en 1 laparatomie voor het verwijderen van mijn eierstok. Wat herlijk dat jij een dochter hebt gekregen heel fijn voor je! Dat is het uiteindelijke doel.

Bedankt voor jullie reacties. Ik voel me ondanks vrienden en familie toch soms vrij eenzaam in deze ziekte maar ben dat dus niet.

X Liz

10. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Bij ivf worden eicellen dmv punctie verzameld. De bevruchte eicellen (embryo's) daarvan wordt de beste teruggeplaatst (tp). De rest (mits van goede kwaliteit) wordt ingevroren zodat je na een mislukte poging een tp van een cryo (ingevroren embryo) kunt doen.

Mijn eerste ivf heeft een mislukte verse tp en geen cryo's opgeleverd, de kwaliteit van onze embryo's was slecht. Vandaar dat ik niet meteen door wilde, nog 2x 6 weken en ik ben door mijn 3 pogingen ivf heen!
    Eerst rust in het hoofd en lichaam.

11. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoi Liz, ik heb ook lucrin gehad (volgens mij heb ik je bij een ander topic verwezen naar dit topic? :) goed dat je het gevonden hebt) eerst 3 mnd en toen weer 3 mnd. En nu midden in onze eerste ivf poging. Vandaag krijgen we ons embryotje teruggeplaatst :)
    Heb je de eerste spuit al gezet? Ik vond het niet altijd makkelijk (opvliegers midden in de zomer) maar al met al is het me wel meegevallen. Maar iedereen reageert weer anders op lucrin.
    Ik heb overigens bijna geen klachten gehad, in tegenstelling tot de meeste dames hier. Ik werk voor mezelf dus mbt banen heb ik hier geen problemen mee ondervonden.

Ik voelde me ook ontzettend alleen toen ik de diagnose begin dit jaar kreeg.. ken niemand in mijn omgeving die het heeft (maar niemand weet het ook van mij dus het werkt natuurlijk 2 kanten op ;)) maar ik heb veel steun gehad uit dit forum. Dus gezellig als je mee kletst!

12. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Wauw Willeke spannend!! Ik wou net vragen of er bevruchting was maar ik zie dat je vandaag jullie embryo terug geplaatst krijgen:D Wat fijn!!
    En dan maar wachten en duimen!

Chikie84, gelukkig maar dat de start in ieder geval goed is. Ik vind alles zo eng omdat er bij iedere stap wel iets mis kan gaan. Dus alles moet gewoon goed gaan. We komen nu steeds een stapje dichterbij:)
    Het spuiten gaat goed! Ik vind het niet leuk maar het is eigenlijk ook altijd zo gepiept, begin er bijna aan te wennen haha. Morgen weer echo ik ben heel erg benieuwd!

Wat mij gisteren opviel is dat ik van helemaal geen afscheiding ineens naar heel veel afscheiding ging:( Is dit normaal? aangezien je eigen cyclus eigenlijk plat ligt. Buik begint ook iedere dag gevoeliger te worden, maar dat zie ik maar als een goed teken;)

13. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Willeke veel plezier en succes vandaag! Leuk!!

Endo, als ik meer afscheiding krijg gebruik ik een aantal dagen lactacyd om te wassen. Die tip kreeg ik nadat ik bij de eerste spuit schimmelinfectie kreeg (begon met veel afscheiding en daarna jeuk).

14. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Dames leef nog :)
    Endo ik had dat ook en rook ook niet altijd fris.
    Ging met ongi weer weg.. was bij mij puur hormonaal.
    Met pil weg nl.

Lelie verbaast me aanbeveling lactacyd. Is toch zeep waar je mee aan de slag gaay en dacht juist dat ddit juist niet ok was tijdens ivf enz?

En willeke?

15. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Waarom zou zeep niet goed zijn tijdens ivf? Die vaginale douches snap ik, dat is niet goed.

16. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Lelie sorry dat bedoelde ik ook :)
    Was ff kort door de bocht..lactayd is dat laatse toch?

17. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Ja maar heb dus geen last van schimmelinfectie of aparte afscheiding.
    Ik heb gewoon sinds gister ineens heel veel en eigenlijk hetzelfde als mn eisprong zich aandient. Het is waterig:( Sorry voor de details dames:p

18. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Nee die heb je ook als 'verzorgende wasemulsie'
    Normaal was ik me van beneden alleen met water, als ik bij Lucrin veel afscheiding krijg was ik me met een beetje van dat spul. Wassen, goed afspoelen en klaar. Niks erin dus!

19. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Haha. Niets is hier teveel hoor..juist fijm dat er veel besproken kan worden.
    Ik durf het niet meer met zekerheid te zeggen of ik dat heb gehad sorry.

20. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Aha thanks voor de uitleg. Hoe gaat het met je moeheid?
    Ms keertje bloed prikken? Ik heb ook veel tekorten door de endo. Vermoedelijk door de verklevingen..je kan je al door simpele dingen je rot voelen.

Deel Deze Pagina