Ja dat is inderdaad fijn! Je merkt toch dat bepaalde dingen veranderen door de hormonen. Moet zeggen dat ik er nog niet echt heel veel last van heb. Maar door de Lucrin kreeg ik juist heel erg vaginale droogheid. Nu ik aan het stimuleren ben gegaan met die Gonal F, krijg ik ineens weer afscheiding. Ach ja het zal er allemaal bij horen. Ik vond het alleen vreemd omdat je nu eigenlijk geen eisprong hebt maar het voelt wel bijna zo. We zien het morgen bij de echo wel weer. Hoe gaat het verder met jou Arie?
Vanmiddag om half 4 had ik de tp en heb een mooi 8cellig embryo binnenboord nu! Dus daar zijn we heel blij mee! Wel waren er maar 6 eitjes bevrucht, dat viel ons eigenlijk wel behoorlijk tegen aangezien ik 17 eitjes had en aangezien er vaak nog wat afvallen voordat ze de vriezer in gaan... Weet dat ik eigenlijk niet zo gek doen en gewoon focussen op het toppertje wat ik nu binnenboord heb! Beetje raar gevoel Dus ik hoor graag jullie geruststellende woorden
Willeke ik heb helaas geen geruststellende woorden omdat ik hier geen ervaring mee heb. Maar he je hebt een embryo aan boord!!! Dat is toch super! En nu maar duimen dat hij blijft zitten.... Zo ontzettend spannend! En 6 bevruchtingen is toch ook nog een mooi resultaat en wie weet zijn ze wel allemaal goed genoeg om in te vriezen
Endo klopt..die hormonen doen veel met je. Droogheid wel wat gemerkt bij de lucrin idd maar over het algemeen sowieso niet meer zo behoeftig door al die gevoeligheid daar En idd bij ivf zelf kreeg ik dus veel afscheiding, helaas niet helder en heb ik zelfs bloesverlies gehad..tja hoort er denk allemaal bij. Ik zelf gaat op zich goed..soms verdrietige momenten die mij ineens overvallen maar in het algemeen ok..heb a.s. woensdag eerste sessie osteopaat. Ze heeft al intake gedaan en voelde alles idd solide in mijn buik zitten en dat mijn maag en lever bijelkaar naar beneden getrokken worden tesamen met mijn rechterkant nek..ook stand knieeen niet zo goed.. Ben benieuwd icm weer gezond doen en weer gaan sporten. Schrok wel van de prijs 90 euro!!! Maar ja hoop dat het wat voor me doet. Verder vriend nog last en zit nog thuis..arts denkt dat hij nog een lang herstel heefr. We hopen het dan maar.. Willeke..goed nieuws. Nu lekker broeden. Wanneer testdatum? 17 oktober gok ik bloed prikken? Staar je niet blind op die aantallen hoor..kwaliteit is het belangrijkste. En bij mij viel er maar 1 af met invriezen dus zegt niets hoor!
Endo: ik had Zoladex (=Lucrin) en had ook last van droogte, nu door Menopur dan weer meer vruchtbaar slijm. Willeke: wauw een top embryo aan boord, ik duim voor een mooi resultaat. Ja wel jammer dat er voor jou gevoel weinig eicelletjes bevrucht zijn, maar hé, wie weet heb je helemaal geen cryo meer nodig. Arie: 90 voor osteopaat vind ik wel duur. Ik heb 50 per sessie betaald en manlief ook. Wij zijn er wel beide goed mee geholpen. Ego: niet veel nieuws, gewoon verderspuiten en morgen weer fm
Endo ik had dat de afgelopen 2 weken ook ineens, dat dikkere slijm. En ben ook kurk droog geweest de afgelopen maanden door de lucrin dus denk dat het ook de gonal f komt. Yaraah succes morgen! Hopelijk krijg je de punctie datum! Arie jeetje dat is idd een behoorlijke prijs ja! Hoevaak moet je daar heen? Maar als je je er een stuk beter door gaat voelen is het wel de moeite waard natuurlijk. Balen dat je vriend nog thuis is dat duurt idd ook lang! Vervelend voor hem! Ja is ook zo, het gaat om de kwaliteit en met een 8cellig embryo ben ik natuurlijk super blij! Heb 14 oktober de bloedtest trouwens, vond ik ook snel maar stond op het formulier. Vind het nog wel een gek idee hoor dat er nu iets in mij zit wat bevrucht is en zómaar kan uitgroeien tot ons kindje! Ik heb nog helemaal nergens last van, bijwerkingen vd utro bijv. Mn buik is nog wel gevoelig vd punctie hopelijk gaat dat snel beter. Doe de komende dagen ook nog echt even goed rustig aan.
Jeetje Arie dat is duur! Ik heb anderhalf jaar geleden acupunctuur gedaan, eens per maand voor 60 en dat vond ik al prijzig... Zo, recept voor Lucrin besteld. Wordt dinsdag naar de apotheek gestuurd. Hopelijk krijg ik wel de goede en niet de Takeda variant.
Willeke bijzonder he. Voelde altijd toch een beetje als zwanger zijn. 14 oktober klopt wel hoor. Ik keek niet goed op de kalender Maarre viel allemaal mee he?. Ze zijn zo lief bij de punctie en terugplaatsing. Voelde echt alsof ze alle tijd voor je hebben. Lelie heb je dat dit keer niet gemeld bij je apo? Zou ik ff doen voordat ze het bestellen voor je. Jep 90 euro is normale prijs voor osteophatie. Krijg bij deze verzekering wel 350 euro vergoedt vandaar dat ik snel wel. Volgend jaar weer overstappen. Yaraah. Jep hier ligt allemaal rond de 90 euro. Ik kijk gewoon hoe het gaat..wat merkte jij ervan?
De apotheek en gyn weten het. De apotheker zei me wel dat het allemaal van dezelfde fabriek kwam en dat hij dus geen andere kreeg. Bij de ziekenhuisapotheek kreeg ik wel de goeie.
@arie: ik had meer energie en voelde dat alles losser zat. Ik was iedere keer blij dat ik terug mocht gaan, want deed me echt goed. 1 à 2 dagen na de behandeling was ik soms wat stijf, maar het hinderde niet. Ik hoop dat het jou ook goed doet
@Willeke bedankt voor je doorverwijzing en reactie👍. Wat ontzettend spannend dat je vandaag de embryo geplaatst kreeg. Ik ben benieuwd hoe je je voelt. In principe ben je zwanger (toch?) en dan fingers crossed dat het zo blijft?! Ik voel me nog een beetje onwennig op dit forum, iedereen praat in afkortingen en termen. Het voelt nog een beetje ver van mn bed voor mij dat is het niet want ik lig nu in bed te zweten door een opvlieger😳. Endometriose is persoonlijk en ontzettend verschillende per persoon maar ben toch blij dat er soort genoten zijn die hierover praten want mn vriend ( ondanks ongelofelijk lief en begripvol) begrijpt het echt niet altijd. Ik vroeg me af of iemand anders ook gewoon ongesteld werd met Lucrin? Ik heb eerder Lucrin gespoten tegen Endo in een hogere dosis 1 spuit voor 3 mnd en werd toen niet ongesteld. Nu dus wel precies op tijd etc. vind ik toch wel vreemd. @Lelie bedankt voor de uitleg en wat ontzettend heftig. Ik begrijp dat je je lichaam en geest even rust geeft. Zonder rustige geest lukt zoiezo niks. Ik heb afgelopen zomer een weekend in Huy geboekt, dat is een buddhistisch centrum ( heel erg uit mijn comfortzone!!!) voor een stilte weekend en was echt fantastisch. Je lichaam voelt zich automatisch beter. Misschien erg off-topic maar dacht ik meld het toch. Ik hoop dat het gaat zoals je wenst in elk geval.
Liz eerste keer nog een doorbraakbloeding is heel normaal hoor (helaas) Als het goed is hierna niet meer. 1 megatip tegeb de opvliegers..let op je voeding. Triggers cafeine chocola ed maken het erger en mocht je je stijf voelen (ik nog steeds last) glucosamine slikken. Kijk andera ff bij het endo dieet. Voel je vrij om alles te vragen..ik hang hier ook nog rond ondanks net gestopt met alles..bij ons helaas na ivf 2 besloten om te stoppen vanwege de endo en nog andere complicaties. Yaraah. Goed om te horen..ik schrok nogal van wat ze vast voelde zitten. Intake voelde heel goed. Moet wel zelf ook weer wat gaan doen sporten enz maar als ik me er goed bij voel dan maar wat bijleggen. Mede door jou heb ik die stap gemaakt. Thanks Lelie wat stom. Ze kunnen hier wel op letten mijn apo bestelde meteen nieuwe voor me..hopelijk gaat het goed. Zou niet leuk zijn als je je weer zo voelt. Al nagedacht over bloed prikken?
Thanks Arie, Ik heb wel vaker gekeken naar het endometriose dieet maar het lijkt me niet te doen. Ik en partner werken in de horeca en leven en eten helaas onregelmatig. Maar we zijn wel redelijk 'bourgondisch' het lijkt me erg lastig om dat ook nog te moeten laten. Maar wel bedankt voor je tip hoor! En nog een persoonlijke vraag maar daar hoef je uiteraard niet op te antwoorden. Maar heb je zo'n last van je endo tijdens de IVF? Ze hebben mij bij het EMC verteld dat je er geen extra last van krijgt. En houd je nu nog 1 keer over? Of ben je er gewoon klaar mee? Lijkt me ontzettend zwaar iig. Mijn vriend is er heel duidelijk in hij wil dat we mijn lichaam voor op stellen voor alles. Hij zou absoluut niet willen dat ik ziek(er) zou worden door mijn wens. In ieder geval heb ik respect voor je beslissing👍 en bedankt voor je advies. Ik ben om 21 uur naar bed gegaan omdat ik me zo klote voelde maar zit nu gewoon weer beneden met opvliegers dus ga toch maar weer eens kijken naar een dieet🙈. Grt Liz
Hoi Liz, Ik heb tijdens ivf niet meer of minder last gehad van endometriose. Naderhand wel, toen ik de cyclus na de mislukking ongesteld werd had ik heel veel pijn. Wat betreft het endometriose dieet, suiker zoveel mogelijk vermijden scheelt al een hoop. En bij mij hielp het ook om slechte vetten zoals chips, frituur, koekjes te laten staan.
Lizinlondon ik had ook een doorbraakbloeding ondanks pil en lucrin, een paar dagen later mocht ik ook beginnen met Gonal F en toen was de bloeding eigenlijk zo voorbij. Arie ik snap dat je soms nog verdrietige momenten hebt. Ik zou zelf eigenlijk ook niet weten hoe je zoiets naast je neer moet leggen. Die osteopaat is inderdaad wel prijzig! Maar als het helpt is het dat natuurlijk ook wel weer waard. Bedankt voor jullie antwoorden, weet ik in ieder geval dat het niet gek is en ik niet de enige ben
Arie, ja ze waren erg lief! Snap wat je bedoeld, zou zomaar nu ook al zwanger kunnen zijn! Bijzondere gedachte inderdaad. Moet zeggen dat ik vreselijk onzeker op het moment ben, ik herken mezelf bijna niet joh Ben van mezelf opzich best zelfverzekerd maar nu spelen er zoveel factoren een rol waardoor ik mezelf helemaal gek maak. (denk dat het komt doordat er niet zo heel veel bevruchtingen waren) Maar dat zal veel dames wel herkennen en ook herkenbaar zijn voor dit traject.. Lizinlonden, jaa heel herkenbaar hoor, lekker he die opvliegers! Ik werd er ook gek van (was bij mij afgelopen zomer, dus nogal heet ) en ook het nachtzweten, drijvend in mn bed! Echt heel erg... Moet je 3 maanden lucrin spuiten? Doorbraakbloeding had ik na 1 week en duurde een dag of 5. Ik heb overigens nooit mn eten aangepast, vond dat ik al genoeg te verduren kreeg Lelie, ja hopelijk krijg je nu de goede spuit! Ga je 1 maand doen of 3? Endo3, nee je bent zeker niet raar hoor wanneer heb je de eerste echo? Of heb je die al gehad? Yaraah, had jij vandaag niet een fm? Succes! Chickie, how's life girl?
1 maand spuiten, dan kan ik zelf bepalen of ik 2 of 3 maanden doe. Arie ik vind dat je goed bezig bent! Ondanks alles zoek je nieuwe dingen om te doen. Super!
Willeke ik heb al 3 echo's gehad. De eerste fm was dinsdag en toen hebben ze er 10 gezien van 12 tot 14 mm. En mijn baarmoederslijmvlies was toen 7. Gister weer een gehad maar die meneer zei niet zo veel dus heb niet echt duidelijkheid hoe het er nu voor staat maar moet morgen weer heen dus we zullen zien. Zo spannend bij jou nu ook! En inderdaad de gedachte dat je al zwanger kan zijn lijkt mij ook heel apart.
@endo wat is precies die Gonal F is dat een hormoon wat je met Ivf spuit? Wij zijn nog niet zo ver. Hoe lang heb je Lucrin gespoten voordat je aan ivf begon? @iedereen we mogen pas beginnen aan het traject nadat we naar een informatie avond zijn geweest in het ErasmusMC, hier was een behoorlijke wachtlijst voor maar we kunnen in November naar de avond. Weet iemand wat dit precies inhoud en moesten jullie hier ook op wachten? @Willeke de opvliegers hebben mij lekker wakker gehouden inderdaad. Maar het meeste heb ik wel last van mn darmen. Veel lucht en andere ellende echt van het moment dat ze de prik zette. Ik laat zoveel mogelijk suiker staan en drink geen koffie en ben nu 3 weken gestopt met roken. Maar dat endo dieet gaat te ver voor mij ben ik bang. Verder vroeg ik me af of iemand weet hoe lang er tussen de laatste Lucrin injectie en start IVF zit. De injecties werken 4 weken maar kun je daarna direct aan de slag of moet je eerst een cyclus hebben gehad ofzo? Thanks👍👍
Liz. Ik deed ook niet zoveel van dieet..wel schrapte ik suiker en maar 1 kopje koffie en theinevrije thee en at speltbrood en vermeed melk produkten. Ging niet apart vlees of avondeten eten. Maar cafeinevrij en suikervrij scheelde enorm. Wat apart bij vu is avond een aanrader geen must. Het is de bedoeling dat je meteen vanuit lucrin gebruik start zonder ongi. Vaak minimaal 3 mnd lucrin omdat het niet meteen werkt. Hangt denk een beetje van het beleid af maat hier voorgenoemde is wat het vu hanteert. Ms ook nog een slaaptip is melatonine. Is natuurlijk produkt. Slaap je ms beter. Ik gebruikte het ook tijdens pijn van ongi.