@ Willeke nog 3 dagen voordat je kan testen Al nieuwsgierig? Wat zegt je gevoel? Jeetje, snap je gevoel hoor. Dan waren er niet zoveel en dan plaatsen ze ook nog eens samen in een rietje. Maar jij gaat het rietje gewoon niet nodig hebben @ Stiertje: 11 als waarde is zeker mooi hoor! @ Endo: 19 eitjes wat veel zeg! Hoe was de tp? Al lekker aan het broeden? @ Yaraah: Wauw, ook jij veel eitjes Morgen de tp al!! Ik ga voor je duimen! @ LizinLonden: Volgens mij maakt het niet uit of je maar 1 eierstok hebt, maar dat is met natuurlijk zwanger worden. Of dit ook voor IVF geldt weet ik niet. Ik had gisteren weer een sessie bij de acupuncturist. De vorige keer had ze naaldjes gezet en kruiden meegegeven. En ja, hoor ik voelde verschil J Nav mijn verhaal was ze er nog niet helemaal uit wat er allemaal in mijn buik aan de hand was, behalve de endo want dat was wel duidelijk. Zij gaf aan dat mijn baarmoeder gewoon koud is en dat daardoor mijn lichaamsproces niet goed op gang komt. Zie het als een cv-systeem waar ergens een ijsklont in zit. Het gedeelte daarachter verwarmt niet, maar de rest raakt oververhit. Door de acupunctuur wil ze die ijsklont oplossen zodat alles weer gaat stromen. De kruiden verwarmen (wat ik ook letterlijk voel in mijn buik en rug). Ik heb gelukkig ook wat minder pijn, yes! Zij was ook enthousiast en verbaasd over de reactie van de gyn en gaf ook gelijk aan doen! Verder gaf ze aan ook echt bij mijn gevoel te blijven, omdat die er 99 van de 100 keer toch echt niet naast zit/heeft gezeten. Meiden, mochten jullie later toch nog klachten blijven houden dan kan ik haar echt aanraden. Ze luistert goed, vraagt goed door en neemt al je antwoorden mee in haar overweging om wat toe te passen! Gistermiddag een belafspraak gehad met de gyn en mijn gevoel uitgelegd. Hij begreep het en afgesproken dat zodra ik er klaar voor ben dat alles in gang wordt gezet. Hij zei dat ik de regie heb en dat geeft mij wel een goed gevoel. Kortom over een paar weken eerst eens lekker op vakantie en daarna gaan we weer verder kijken. Inmiddels begint het moedergevoel toch wel weer een beetje te kriebelen
He Balou, de tp is goed gegaan! Zo vreemd om te zien. Zie je ineens zo'n wit stipje de baarmoeder inschuiven. En nu maar hopen dat hij blijft plakken. Voor de tp zeiden ze al dat het allemaal top embryo's waren. Waren er al 5 ingevroren, 1 dus terug geplaatst en de rest van de bevruchtingen is nog even afwachten. Dus ik heb goeie hoop! Heel fijn voor jou dat de acupuncturist helpt. Lizinlondon volgens mij had ik inderdaad een heel goed resultaat maar ik hoor ook dat het niet altijd zo veel zegt. Als je heel veel eitjes hebt wil niet altijd zeggen dat ze ook allemaal van goede kwaliteit zijn. En ook hoor ik wel eens dat de ene eierstok bijvoorbeeld 8 follikels heeft en de ander maar 2. Dus de behandeling zou volgens mij ook prima aanslaan als je maar een eierstok hebt. Ik snap natuurlijk dat het fijn is als je uiteindelijk meerdere goeie embryo's hebt om in te vriezen, maar je hoeft eigenlijk maar een goede embryo te hebben die blijft plakken. Wanneer mag je beginnen?
Balou: fijn dat de accupunctuursessies je helpen en dat die dame zo goed naar je luistert... Ik had dat ook met mijn osteopaat. Endo3: wauw wat een schitterend resultaat... ego: telkens als mijn telefoon gaat, schrik ik toch een beetje wat heb in mijn achterhoofd nog altijd het rampscenario dat mijn eitjes niet gaan overleven en dat ze van UZ Gent gaan bellen om dit te melden... ben blij dat ik morgen om 9u al aan de beurt ben...
@balou wat fijn dat je er baat bij hebt! Ik heb het ook een jaar gedaan tussen de operaties door en voelde me altijd een paar dagen beter erna. Ik kreeg ook Chinese kruiden maar moet eerlijk bekennen daar niets mee te hebben gedaan. En het klopt bij natuurlijk zwanger worden maakt 1 eierstok niet uit omdat hij de functie overneemt van de andere zodat je elke maand toch een eisprong hebt ( niet in alle gevallen) maar als je echt eitjes moet gaan kweken lijkt me toch ook de ruimte waar ze groeien van groot belang. Maar dat horen we nog wel. Heel fijn dat je een gyn hebt die naar je luistert dat is heel belangrijk! @ endo je hebt helemaal gelijk ik heb maar 1 goede nodig! Ik heb gister de tweede Lucrin gezet en voel me echt belabberd gelijk , gister mega emotioneel, lelijk gedaan tegen mn lieve vriend om niks en opvliegers👎. We hebben 3 nov info avond en 4 nov intake. Ik denk ergens eind nov of begin dec dus. Hoe heb je die punctie ervaren? Grt Liz
Lizinlondon heeeel herkenbaar, ik had er met de Lucrin ook erg last van. En dan baalde ik weer zo van mezelf dat ik zo chagrijnig had gedaan zonder goede reden. Maar toen ik na 10 dagen Lucrin ook het andere hormoon erbij mocht gebruiken werd ik weer een beetje mezelf. Dus het is gelukkig maar voor even. Nog even terug te komen op die ene eierstok, het kan heel goed zijn dat je toch 8 of 10 eitjes aan maakt met 1 eierstok. Ik zeg het toch nog even omdat ik gisteren te horen kreeg van de arts dat mijn resultaat niet veel voor komt. Dat je en veel eitjes en veel goede bevruchtingen hebt en dan ook nog goed genoeg om in te vriezen. Ze zeiden dat ik gewoon erg veel geluk had waarschijnlijk ook omdat ik jong begin. Dus probeer met het hele verhaal te zeggen dat je je niet te veel moet aantrekken wat andere mensen voor resultaten hebben. Het is bij iedereen anders en ik denk dat dat ook geld voor de punctie. Ik zie bij sommigen dat het heel erg mee viel, nou ik vond het bepaald geen pretje en heb echt wel even flinke pijn gehad. Maaaaar uiteindelijk duurt het 15 minuten ongeveer en is het me de pijn wel waard geweest. Bij mij moesten ze natuurlijk ook aan beide kanten ongeveer 10 follikels aanprikken. Heel veel succes!! Yaraah dankjewel!! Ben er zelf ook erg blij mee! Jij heel veel succes morgen met de tp. Ik zie dat jij eerder mag testen als ik. Ik mag pas de 25e testen. Ik hoop dat we allebei maar een dikke plakkerd mogen hebben!
Hoi meiden! Wat is er veel gebeurd zeg! Ik leef ook nog hoor! Op de een of andere manier is er wat misgegaan bij mij Ik had het best een beetje druk de afgelopen tijd en heb denk ik een berichtje van dit forum weggeklikt, daardoor heb ik geen meldingen gehad en ik vond het wel een beetje vreemd dat zolang stil bleef op het forum. Maar dacht dat het een beetje doodgebloed was Maar nee helemaal niet! Hihi Er is in de afgelopen 2 weken meer geschreven dan in de laatste 3 maanden volgens mij! Ik ga binnenkort even bijlezen hoor! Spannend trouwens al die meiden die middenin een behandeling zitten!
@endo super lief berichtje! Ik ben zo blij met jullie! Eindelijk mensen die ik er niet mee 'verveel'. Met mensen die dit niet hebben kun je een gesprek hebben maar ze hebben toch geen idee over hoe jij je nu eigenlijk echt voelt. Thanks voor je reactie ook over die ene eierstok. Je hebt gelijk het is voor iedereen anders en ik wacht het gewoon af! Hoe voel jij je nu na die tp? Je kunt niets dan wachten toch? Kun je zelf nog iets doen? Wandelen, gezond eten, speciale tabletjes? Echt geen idee haha... @willeke wanneer mag je testen? En hoe werkt dat precies? Doe je dat gewoon zelf thuis of ga je naar het zh? @yaraah succes morgenochtend!
@ Endo: Het lijkt mij ook een bijzonder gezicht, maar heb je datzelfde niet met je gevoel momenteel. Zo van, er kan nu echt wel eens een wondertje in mij aan het groeien zijn? @ Chickie: Hoe gaat het met jou?? @ Yaraah: Heel veel succes straks! We gaan gewoon duimen voor allemaal plakkerds!!!
zo de embryo zit er in. De dokter zei dat het een mooie blastocyst was. De overige bevruchtingen gaan ze deze namiddag evalueren en ze laten dan begin volgende week weten hoeveel er ingevroren werden. Nu is het gewoon twee weken op de wachtbank, veel kunnen we nu niet doen, behalve afwachten hé
Fijn Yaraah! Afwachten is natuurlijk heel vervelend! Maar lijkt me toch een fijn gevoel dat je op dit moment zwanger bent. Hopelijk blijf je het! Daar doen we het toch allemaal voor.
Zo dus veel meiden op het wachtbankje nu! Dat is helemaal spannend! Ik duim voor jullie hoor! Hopelijk kunnen jullie een beetje afleiding vinden, het zijn zulke moeilijke weken! Fijn dat je je plekje hebt gevonden Liz in Londen! Lief dat je het vraagt Balou, met mij gaat alles prima eigenlijk. De microgynon houdt de endo tot nu toe goed onder controle! Goed dat je trouwens dat gesprek met je gyn. hebt gehad! Nu weet je iig dat je gewoon van start kunt als je klaar voor bent! Eerst inderdaad maar lekker van je vakantie genieten!
Lizinlondon daar is dit forum toch ook eigenlijk voor. Ons verveel je er niet mee want we zitten allemaal zo'n beetje in hetzelfde schuitje. En natuurlijk heb je familie/vrienden misschien waar mee je er goed over kan praten maar ik merk soms toch dat zij inderdaad niet precies weten hoe het voelt en dan goed bedoelde dingen willen zeggen die dan toch soms hard over kunnen komen. Ik doe eigenlijk niks anders, ik denk niet dat je de innesteling echt kan bevorderen. Ik eet van mezelf altijd al heel gezond. Ik ben zo'n superfood freak Maar ik slik verder geen tabletten ofzo. Ik ben wel net voor de behandeling gestopt met roken. Eigenlijk mijn enige echte slechte leefgewoonte en ik moet zeggen dat het niet altijd makkelijk is. Maar nu ik zo'n klein stipje heb gezien is er wel een drive om het vol te houden. Verder heb ik van de kliniek van die utrogestan bolletjes gekregen. Die moet ik drie keer per dag inbrengen. En verder wachten wachten wachten Balou het is echt een bijzonder gezicht ja en het gevoel wat ik er bij heb ook. Het is zo apart om te weten dat ik op dit moment een bevruchte eicel bij me draag. En nu maar hopen dat hij bij mij blijft. Chikie dankjewel, ik, hoop dat je duimen gaat helpen Yaraah wat fijn!! En een blastocyst, die hebben volgens mij toch meer kans op innesteling?
Oh en Willeke jij mag morgen testen toch?? Super spannend... gaan we voor jou even extra hard duimen!!!
Ik doe nu ook niet echt veel anders, ik slik tarwekiemolie omdat dit gezond zou zijn en foliumzuur omdat dat aangeraden werd door de gyn, verder moet ik ook van die bolletjes opsteken en voor de rest blijft het afwachten. Zonet wel minder nieuws gekregen van UZ Gent dat er geen enkele embryo ingevroren werd... Willeke meid, ik blijf duimen voor een positest voor jou Endo: jij al meer nieuws over de overige embryo's? Wat die kans van een blastocyst betreft, weet ik niet hoe dat juist zit.
Oh Yaraah dat is echt vervelend nieuws! Ik hoop echt voor jullie dat deze blijft plakken!! Ik heb verder nog geen nieuws, weet dus dat er 5 ingevroren zijn en de overige 5 verwacht ik vandaag of morgen een brief over.
Yaraah wat naar om dat te horen! Ik kreeg het toen met een brief te weten, weet nog dat het voelde alsof mijn hele wereld instortte. Bij ons was de kwaliteit zo slecht (gestopt met delen) nog voordat de invriesprocedure gestart kon worden. Ik duim voor je dat deze in je blijft plakken!
@ Lelie: Kreeg je dat nieuws per brief?? Lekker zeg, vind ik nou niet echt netjes eigenlijk... @ Yaraah: Hmm, das geen mooi nieuws. Maar laten we positief blijven en ons vasthouden aan het lichtpuntje in je buik en duimen dat die blijft schijnen! @ LizinLonden: wat Endo ook al heeft gezegd, daarvoor zijn we hier. Ook ik heb het gevoel dat anderen niet zo goed begrijpen wat er in mij omgaat. Ik heb het gevoel dat het maar snel wordt weggewuifd en dat er wordt gezegd dat ik nog jong genoeg ben (maar ja, tijd gaat snel ) en dat zij niet begrijpen wat voor pijn ik voel. @ Willeke: duim duim duim duim...
@chickie ja bedankt heel fijn hier👍 @endo bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben jaloers op je eet gewoontes die heb ik helaas niet. Al probeer ik wel steeds meer dingen aan te passen. Ik ben ook gestopt met roken voor de eerste Lucrin er in ging nu zo'n 7 weken geleden. Ik heb tot nu toe weinig moeite gelukkig!. Bedankt voor alle andere info. Jullie doen dit net een aantal weken/mnd voordat ik start en zo krijg ik veel inside info😁. @Yaraah wat vervelend voor jullie. Ik hoop dat je het niet nodig zal hebben. En bedankt voor je tips! Tarwekiemolie ken ik nog niet. Foliumzuur heb ik ook al👍. @lelie als ik zo lees wat er onder je bericht allemaal staat vind ik het ontzettend heftig. Ergens doe ik aan struisvogel politiek omdat ik er nog een soort van uit ga dat mijn IVF gaat lukken en mijn situatie heeel anders is dan die van jullie allemaal. @Willeke veel sterkte en succes ik duim @Balou heel herkenbaar ik krijg ook wel eens vacatures op gestuurd naar me door famillie en vrienden die vinden dat ik nu wel weer aan de slag zou moeten gaan? Ik denk dat endometriose één van de meest onbegrepen ziektes is die bestaan. Fijne avond dames🙏
Oh Willeke wat spannend zeg morgen! Hopelijk heb je snel (positieve) zekerheid! das niet zo leuk Yaraah! Je hoopt ze niet nodig te hebben, maar 1 of 2 achter de hand is toch wel heel erg fijn.
Liz, endometriose is bij iedereen anders. Ik had/heb de pech dat het lang als aanstelleritis afgedaan werd en toen het eindelijk ontdekt werd was het vergevorderd. Ik schrijf hier nu bijna 2 jaar mee en in de tussentijd zijn heel wat meiden zwanger geworden en inmiddels ook al bevallen. Helaas zijn er ook meiden die na 3 pogingen met lege handen staan. Heel oneerlijk, en niet te voorspellen. Je moet er ook van uit gaan dat het gaat lukken! Hoop houden!