oo..bijna vergeten! ik weet niet of we wifi hebben..dus tot over een week dames! Hou jullie taai! Ik probeer de zon mee terug te nemen! Maar waarschijnlijk neemt Steva hem wel mee
Geniet van je vakantie Mineraal! ik hoop dat de emmy in je buik goed gedijt in de warmte! En fijn dat het bloedverlies zo goed als weg is! Boboke hoe was het bezoekje van MvM?
Mineraal fijne vakantie!!!! Gelukkig is het bruinverlies weer gestopt. Sissie en is je ongi al doorgebroken? Chickie t was leuk met MvM. Was de duidelijkste test tot nu toe . Ik ga dinsdag beginnen. Blijf je eigenlijk onder behandeling van t ziekenhuis of ga je naar vk? Het is inderdaad niet t mooie weer waar we op gehoopt hadden . Gelukkig hebben we net geluk gehad met t weer gisteren. We hebben een muurtje gemetseld en daarvoor moet het wel droog zijn. We waren net klaar en toen begon t te regenen. We hebben t muurtje maar afgedekt zodat t kan drogen. Vandaag rustdag. Pien hoe gaat t met alle spuiten en de bijwerkingen? Steva waar ben je??? Fijne zondag iedereen!
@ Boboke, wat super! Dat was bij mij ook zo. Ik begin morgen! Wbt de verloskundige of t ziekenhuis... ik weet het niet. Krijg eerst de echo van 5 juni, dan een termijnecho en bezoek aan de gynaecoloog en dan hoor ik wat zij adviseert. Als ze twijfelt omdat ik behoorlijke geschiedenis bij haar heb, blijf ik lekker in het ziekenhuis. Het maakt mij niet zoveel uit. Is daar al wat bij jou over gezegd? Mooi dat jullie muurtje staat! @ sis, ik hoop ook dat het op gang gekomen is! Fijne zondag meiden! Ik ga ff zwemmen
Stiertje: een meisje....leuk! Nu kan je gericht shoppen. Toch wel schrikken van dat niertje. We hebben er gelukkig twee, maar dat neemt niet weg dat het een superbelangrijk orgaan is. Erg belangrijk dat de niertjes werken. Dus ik begrijp je dubbele gevoel. En dan is acht weken toch echt weer lang wachten. Ben je eindelijk zwanger kan je nog niet het optimaal genieten. Mineraal. Hmmmm Griekenland . Een vriendin van mij zit daar nu ook en ik zie alleen maar bikinifotos voorbij komen. Goed dat het bruinverlies gestopt is. Laat je baarmoeder maar lekker warm worden in de zon. Ik zou persoonlijk die test lekker thuis laten en volop genieten. Je bent toch op tijd voor de bloedtest in het ziekenhuis. Ga je met je man ? Ego. Vrijdag om 13 uur spotte ik een druppel bloed. Een tampon naar binnen geschoven en twee uur later weer gekeken. Ja hoor, niet veel, maar bloed is bloed. Vanwege kiespijn had ik aardig wat pijnstilling ingenomen en heb daarom mijn ongi niet goed aan voelen komen. Maandag naar de tandarts. Maar goed, direct de poli gebeld voor een echo afspraak op dag 13. Dat is dus woensdag 5 juni. DE dag dat er niemand aanwezig is op het werk om mij te vervangen. Dus meld ik mij woensdag ziek. Erg lullig misschien, maar ik ga er nu helemaal voor. Ik heb het ziekenhuis nog niet gemeld dat ik op vakantie ga. Ik bel wel vanuit Spanje voor de uitslag als ze dat willen. Dat zeg ik nu stoer, maar hopelijk gaat het hele feest wel door! Mijn ongi is overigens nog steeds minder pijnlijk dan voor mijn miskraam. Ik merk wel dat ik weer iets meer last heb dan vorige keer, maar nog steeds minder dan voor mijn miskramen. Hopelijk houdt de endo zich lekker rustig en maak ik iets meer kans bij mijn volgende tp!
Mineraal: fijne vakantie meid, geniet er lekker van, en neem alsjeblieft het zonnetje voor ons mee . Ik zou mijn wachtweken namelijk ook graag in het zonnetje doorbrengen, maar ga niet op vakantie... Boboke: ja je treft het niet met het weer. Gelukkig is het muurtje af. Komende week lijkt het ietsje beter te worden. Fijn dat de test bij MvM zo duidelijk was! Toch weer een fijne bevestiging . Chick: hoe voel jij je? Je had nog niet zoveel kwaaltjes enzo he? Fijn is dat . Ik hoop voor je dat het zo blijft, je hebt er immers al genoeg voor gedaan . Maar aan de andere kant weet je ook dat je er dit keer wel echt iets voor terug krijgt, dus een kwaaltje is nu in elk geval echt voor een goed doel! Sissie: ah dus eindelijk je ongi doorgebroken, mooi zo! Nu maar duimen dat het allemaal nog gaat lukken voor de vakantie. Wel fijn dat je weinig last heb van je ongi in elk geval! All: het gaat hier redelijk. Slapen is nog steeds niet echt geweldig, maar ik doe dan ook verder vrij weinig zo in het weekend, dus het is wel vol te houden zo. Ik had vanochtend iets geks bij het spuiten, dat me nog niet eerder overkomen was. Kennelijk heb ik mijn duim niet lang genoeg op de spuit gehouden, want toen ik de spuit eruit haalde zat er wat bloed en wat vocht in de spuit... Blijkbaar heb ik dus weer iets mee opgezogen vanuit mijn buik... Klein beetje maar, maar toch, vond het wel jammer... Wil echt elke milimilimililiter in mijn buikje hebben hoor!
Tsja waar blijft onze Steva toch.... Steva meid, hoe was je vakantie? Heb je lekker genoten? Op facebook zag het er goed uit die ene foto bij het strand .
Ik mis steva ook! Ze mocht toch ook rond deze datum voor Ivf naar het ziekenhuis? @ joepie ongesteld! Mooi hoor 5 juni! Dat wordt een spannende dag voor veel van ons hier! En je hebt gelijk hoor hoe je het regelt met werk. Ziek is ziek En het ziekenhuis zal over je vakantie heus niet moeilijk doen en anders pech. Zelf testen kan ook. Spannend meid! Nu gaat het weer beginnen en ik heb er een goed gevoel over dat je endo zich zo rustig houdt! @ pien, wat vervelend dat je niet zo best slaapt! Hopelijk houd je je doordeweeks ook staande! Heb je dat millimillidruppeltje er niet alsnog ingejast? hihi geen verspilling! Lief dat je vraagt hoe ik me voel. Ik voel me echt super, borsten zijn wat groter jeeh! En plas veel meer, maar verder echt helemaal niets. Wel fijn hoor, maar als het wel zo zou zijn... geeft niets. Heb het er graag voor over (zeg ik nu). Meiden, willen jullie het wel eerlijk zeggen of aangeven als jullie het vervelend, moeilijk of pijnlijk vinden als wij steeds over de zwangerschap praten. Want dat kan ik me heel goed voorstellen!
Chick: nou er zat bloed bij, dus leek me niet zo lekker om dat weer terug te spuiten . Ik doe m'n best om 'aanwezig' te blijven door de week. Donderdagmiddag had ik echt een dip, ik kon het overleg waar ik bij zat echt niet meer volgen haha . Fijn dat je je zo goed voelt! Ik vind het geen probleem hoor, bovendien: zoveel heb je het er helemaal niet over vind ik. Kijk, als iedereen op een gegeven moment zwanger is en ik over zou blijven, zou ik het niet zo leuk meer vinden, eerlijk is eerlijk. Ik zit hier al een tijdje op ZP en het is me al 2 keer gebeurd dat alle meiden van een topic zwanger waren (die daar ongeveer tegelijk begonnen mee te schrijven) en tsja dan is de lol er voor mij op een gegeven moment wel af, hoezeer ik het die meiden ook gun...
Chickie, ik vind het ook niet vervelend als jullie over de zwangerschap praten hoor! Juist fijn om te weten dat het wél kan. Ben het wel met Pien eens, als nou iedereen zwanger is en ik over zou blijven... Dat is me ook al eens overkomen en echt niet leuk, ook al vroegen ze regelmatig naar me. Enne Chickie, ik zou ook blij zijn met wat grotere borsten haha Sissie, ook ik zou me gewoon ziek melden die woensdag!
Logisch hoor Pien en Lelie! Dat is toch niet zo leuk! Dan gaat het al snel over andere dingen en kun je helemaal niet meer meepraten. Vaak 'vergeten' mensen dan ook dat jij in een andere situatie zit, hoe lief ze ook zijn.
oooo wat is er al veel gekletst! Ik hou het amper bij en moet me echt goed concentreren om alles te volgen Maar ik doe een poging! Gistermiddag lag er een dikke envelop van het ziekenhuis op de mat. 2 vragenlijsten voor mij en voor mijn partner en een afspraak bevestiging. 10 juni! ineens heel snel voor mijn gevoel! We hebben een afspraak met een fertiliteitsarts en ben echt heel erg benieuwd. De vragenlijsten moeten we van te voren invullen en opsturen. Jullie zullen ze allemaal wel kennen ook. Nog 2 weken dus. als ik het een beetje inschat is dat net een week na mijn eisprong ongeveer. Hoe ging jullie eerste afspraak? Mineraal fijne vakantie! al lees je dit vast niet meer Chick hoe is het nu? weer thuis van het weekendje center parcs? Lelie heel logisch dat je het zo voelt en ook echt niet gek of raar. Knuff! Pien dat geld ook voor jou natuurlijk. Lijkt me vreselijk frustrerend en moeilijk relativeren soms. knuff ! stiertje dubbel gevoel. snap ik. heel erg fijn dat de trisomi en down tekenen niet zichtbaar zijn zoals het er nu voorstaat. Wel heel vervelend van haar niertje, hopelijk trekt het bij en is er over 8 weken niets meer van te zien. Ik hoor het wel vaker trouwens dat de niertjes wat achterblijven bij de guo en later bijgetrokken zijn. En bedenk dat mocht er wel iets mee zijn ze tegenwoordig echt heel veel kunnen waar je niet bij stilstaat. Wij hebben echt wonderen gezien op de nicu wellicht heb je daar iets aan. Verder zou ik gewoon eerder een echo vragen mocht je je zorgen gaan maken of ongerust worden aankomende weken. Is echt niet gek! gewoon doen! sissie ondertussen al ongesteld geworden? groot gelijk dat je je ziekmeld als het zo uitkomt hoor. Je eigen belang is altijd nog groter dan het werk belang op zulke momenten
Lieve meiden, Even een kort ego bericht van mij. Zodat jullie je geen zorgen hoeven maken Denk aan jullie allemaal maar ik heb het even heel moeilijk. Vakantie was heerlijk, laatste dagen werd ik al een beetje verdrietiger en sinds ik terug ben, voel ik me echt zwaar verdrietig. Ik weet het allemaal niet meer. Ik weet opeens niet of ik een kindje wil en of ik überhaupt wel samen wil blijven met de liefste man op aarde.. Ik heb het echt heel zwaar. Weet niet wat er met me aan de hand is en wordt helemaal gek van mezelf. Elke dag sta ik op met een mega brok in m'n maag. Kan niet tot bijna niet eten ben 4,5 kilo en de weg kwijt. Ik hoop zooo dat dit van de lucrin in. Woensdag een afspraak gehad bij de IVF arts. Op de terugweg kon ik niets anders dan huilen. M'n vriend is hier natuurlijk onwijs van geschrokken, heeft voorgesteld om even bij z'n moeder te gaan wonen als dat beter voor me is. Hij steunt me door dik en dun en hoopt net zo hard als ik dat dit van de lucrin is. Ik ben de liefde van zijn leven die het op dit moment niet meer met hem ziet zitten. Dit verdient hij totaal niet, dat maakt me nog verdrietiger.. Ik ken mezelf niet meer terug. Voor ik op vakantie ging had ik een briefje geschreven voor m'n vriend. Ik las dat terug van de week en alle woorden die ik heb opgeschreven herken ik niet. Ik ben bang.. Sorry meiden voor dit ego bericht, ik denk heel veel aan jullie en leef echt mee, heb alleen geen puf om terug te schrijven, en eigenlijk nergens in.. Wat is er aan de hand met mij??? Liefs
Lieve steva, ff kort want ik zit op m'n werk. Het kan door de lucrin komen. Ik heb meerdere meiden op dit forum horen beschrijven wat jij nu voelt. Niet dat het dan minder erg is, begrijp me niet verkeerd, maar misschien is het dan ietsje beter te behappen. Hoewel het nog steeds heel naar is voor je. Lieve meid, hou vol, ik denk aan je en duim voor je dat dit nare gevoel zal ophouden zodra de lucrin is uitgewerkt! xxx
Misschien kun je met de artsen bespreken of zij een middel weten dat helpt tegen deze bijwerkingen. Ik weet dat er een middel is, Livial, maar ik weet niet of het specifiek tegen deze gevoelens werkt of meer bedoeld is tegen opvliegers en dergelijke.
Lieve Steva, Dikke knuffel! Ik herken het helaas ook, ook ik had/hebnogeenbeetje twijfels.. Komt helaas van de Lucrin al denk je dan écht dat het je eigen gevoel is. Ik twijfelde ook of ik nog wel verder wilde met mijn vriend, en wist ook te benoemen waar ik tegenaan liep. En twijfels of ik (nu) wel kinderen wil... Erg moeilijk, heftig, het gevoel er alleen hoor te staan, het verdriet, grote verdriet... Meid, schrijf alles hier van je af, wij zijn er voor je!
Steva: goh meid wat omtzettend lastig zeg. Ik kan haast ook niet anders bedenken dan dat het van de Lucrin moet komen. Zeker omdat Stiertje en Lelie dit herkennen. Je was zo positief en blij ondanks je ellendige pijnen en zo ineens is je stemming compleet omgeslagen, dat kan geen toeval zijn meid. Ik zou het zeker bij het ziekenhuis navragen als mogelijke bijwerking. Hoe rot het natuurlijk ook blijft dat je je zo voelt... Maak ik elk geval nu geen beslissingen, dat kan later altijd nog en doe dat dan als je hormonaal gezien jezelf bent. Dikke knuffel voor jou, kom vooral meelezen, dan slepen we je er wel doorheen!
Steva meisje toch. Wat een ellende als je je zo voelt. Als ik jou was zou ik inderdaad, zoals de anderen al gezegd hebben, contact opnemen met t ziekenhuis of dit een bijwerking is van de lucrin en wat er tegen gedaan kan worden. Dit ben jij niet! Zoals Pien al schreef, je bent altijd positief geweest ondanks alle ellende die je hebt meegemaakt. Doe rustig aan meis en geen overhaaste beslissingen nemen nu. Hele dikke knuffel.
Lieve Lieve steva, ik was al bang dat het niet helemaal lekker met je ging! Helaas is dat nogal zwak uitgedrukt! Het meeste is hierboven al gezegd. Wat is dit ongelooflijk rot zeg! Zo met je gevoelens in de knoop zitten en ik hoop echt van harte dat het door die stommen medicijnen komen, want zoals je nu schrijft herken je jezelf niet. Maar wij/ik jou ook niet meid. Wat moet dit moeilijk zijn voor jou, maar ook voor je vriend. Zo machteloos! Tegen mij is ooit gezegd: Neem geen beslissingen als je op je 'zwakst' bent, maar pas als je alles weer goed kunt relativeren. Want anders maak je vaak echt de verkeerde beslissingen! Ik hoop dat je hier ook wat aan hebt en dat het zonnetje snel weer voor je gaat schijnen!!!! Hele dikke knuffel!!!! En bedenk goed, hier zijn we er voor je! Maar je hebt volgens mij een heleboel lieve mensen om je heen (je ouders, je vriendinnen, maar toch ook zeker je vriend)! Dikke knuffel en houd je taai meis!