Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    @endo ja precies wat jij verteld inderdaad over die medicijnen en dat je ook precies op hetzelfde tijdstip moet prikken elke dag en dat je met reizen dan soms met tijdzones zit etc. En inderdaad dat je voor echos beschikbaar moet zijn. Zoooo stom zeg misschien moet ik het dan uitstellen of niet gaan. Lastig want ticket is geboekt maar hotel nog niet gelukkig.

Heb het inderdaad eerder gelezen dat het bij stimulatie optreed. Laten we maar hopen dat je lekker zwanger bent!!
    En ja pyjama's in ziekenhuizen haha zo'n drama. Ik slaap ook nooit in zo'n pyjama maar is wel handig als je moet blijven

@stiertje ik hoop daar wel op eigenlijk ik wil nu wel eens beginnen. Ben zo ongeduldig. Maar ik wil weten waar ik aan toe ben.

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Endo, hopelijk hoef je niet te blijven morgen. Hoe is met je gewicht? En hoe voel je je verder? Waar hebben ze vandaag op geprikt dan trouwens?

Liz, in welk ziekenhuis loop je? Het verschilt misschien ook qua protocol en/of drukte. Je hebt kans dat je na de intake ingepland wordt voor het lange protocol en dat je dan in december echt start. Dan zou ik juist nog gaan. Er tussenuit voor de drukte van de ivf in gaat. ;)

3. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    @Tash het ErasmusMC en weet jij het verschil tussen lang en kort protocol en waarom de ene lang en de andere kort krijgt?

4. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Lang protocol is vooral lekker makkelijk voor het ziekenhuis qua planning. Dan doen ze je eerst een tijd aan de pil en weten ze precies wanneer je gaat beginnen. In DD doen ze gelukkig kort protocol vanuit eigen cyclus (als je die hebt, gaat niet altijd op natuurlijk).
    @endo: ik heb begrepen dat bij ernstige overstimulatie je bloed dikker wordt; dat is gevaarlijk en daarom moet je dan soms opgenomen worden.
    Ik heb zelf idd 'vroege' overstimulatie gehad, tijdens het spuiten. Op een gegeven moment zagen ze meer dan 40 follikels. Toen moest ik acuut stoppen met spuiten en kwam er ook geen punctie. Was wel balen! Ze hadden mij gewoon een te hoge dosis laten spuiten (was de eerste keer).
    @liz: afhankelijk van het gehanteerde protocol (misschien handig om ff te bellen en te vragen??) is na 10 weken lucrin wel een goed moment om te beginnen. Jij moest 3 maanden lucrin toch?

5. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    @stiertje ja klopt 3 keer een injectie, werken ongeveer 4 weken. Bij mij altijd wat korter omdat ik heel groot ben 197cm (maakt echt verschil hoe gek ook) 10 Nov de laatste injectie. Zou wel betekenen dat ik hoe dan ook moet prikken op 22 Nov volgens mij. Tenzij ik dus moet wachten op eigen cyclus? Moet je dan eerst ongesteld worden? Dat zou dan begin dec pas zijn denk ik?! Misschien maar ff bellen inderdaad hahaha lekker plannen dit.

6. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nee, niet ongesteld worden, da's nou net de clou: met lucrin ligt je cyclus plat, en met endo wil je niet onnodig ongesteld worden.
    Misschien moet jij wel hormonen gebruiken die je helemaal niet koel hoeft te houden, bv menopur. Maar puregon moet wel in de koelkast.

7. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Liz ik startte ook na een lucrin periode. Op 15 augustus laatste spuit lucrin gezet en 12 september (4 wk later) begonnen met stimuleren (gonal f) en decapeptyl (om te onderdrukken) dus gelijk door zonder ongesteld te worden. Idd zeker met jouw achtergrond beter niet ongesteld worden!
    Als ze gewoon 4 weken hanteren kun je toch wel gaan als je de 10e je laatste lucrin spuit?

8. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ik weet niet wanneer je lang of kort krijgt. Bij het lange protocol begin je met de pil en begin je na je eerste menstruatie. Bij de korte direct na je menstruatie. Volgens mij beginnen wij endo meiden dus altijd aan een lang protocol omdat we al stilgelegd zijn door (andere) hormonen. In dat geval zou je ongeveer twee weken voor het uitwerken van de Lucrin starten met de decapeptyl etc. Voor het plannen van alle behandelingen omtrent de ivf willen ze ook vaak lang protocol omdat ze je dan beter in kunnen plannen. Maar omdat het bij jou bekend is wanneer je klaar bent met de Lucrin zou het kunnen dat ze dan genoeg weten. Maar hou me daar niet aan vast. Het is al weer even terug en mijn behandeling was in het Vu. Spannend allemaal hè? Wij hadden toen in september het intakegesprek en zijn in oktober gestart. Maar dus Vu en al en half jaar Lucrin erop zitten toen.

9. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hahaha, eindelijk mijn berichtje afgemaakt, maar zie dat ik een beetje laat ben met de info onderhand.... Evi is volop bezig met het potje maar vindt dat nog erg spannend. Daarom midden in het verhaal dit even aan de kant en op de grond naast haar :D

10. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    hahaha Tash!

Bedankt voor jullie info meiden!

11. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Endo: spannend, jij vandaag dan ook nieuws, maar ik voel dat het goed zit bij jou.

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Tash: als je 2 weken voor het uitwerken van de lucrin begint met stimuleren, hoef je dus geen decapeptyl te gebruiken, omdat de lucrin dan nog als platlegger werkt.
    In Düsseldorf begin ik straks wel vanuit eigen cyclus, dus na menstruatie (heb niet zulke agressieve endo, en mijn CA125 is momenteel heel laag). Vanaf dag 8 tot aan de punctie moet ik dan een andere platlegger spuiten: cetrotide.

13. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Oja Stiertje! Het is al weer zo'n tijd geleden! Ik had volgens mij wel deca icm gonal-f, maar dan was mijn beginsituatie weer anders waarschijnlijk.

Endo, hoe gaat het???

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Trouwens, Tash: 16 maanden borstvoeding, lees ik dat goed in je onderschrift? Petje af. Ik heb het tot 11 maanden gered, had nog wel langer gewild, maar we willen nu ook niet langer wachten met een brusje en in DD willen ze dan dat je gestopt bent met de bv.

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    16 maanden ja, toen was het op... :)
    Ze wilden in eerste instantie dat ik met 8 maanden stopte omdat ik meer klachten kreeg en ze me aan de hormonen wilde. Maar dat heb ik gelukkig vertikt, hahaha! Evi pikte de fles pas na 9,5 maand. Nadat ik gestopt ben met de bv gaat het hard achteruit. Dus heel dankbaar met die tijd!
    11 maanden is ook heel goed zeg! Merkte jij ook dat het daarna minder goed ging? Jammer dat je moest stoppen. Voelt het nu wel goed dat je gestopt bent? Het scheelt wel dat je weet waar je het voor doet zeker?

16. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Yaraah hoe is het gegaan? Was hcg waarde gestegen?

Ik lig in het ziekenhuis dames, en geen idee hoe lang ik hier nog moet blijven. 2 uur geleden opgenomen en verveel me nu al.

Het volgende vind ik wel dubbel om te vertellen omdat ik weet dat vele van jullie ook hier op zitten te wachten. En ik kan mijn ogen/oren eigenlijk niet geloven maar ik ben zwanger!!!!

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Yeahhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gefeliciteerd lieverd!!!!
    En dubbel voelen hoeft niet, je geeft een hoop meiden hier hoop!

Jammer dat je opgenomen bent... Toch overstimulatie dus? Infuus erin en op bed blijven? Saaaaai! Maar je weet wel waar je het oor doet nu! ;)

18. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    YESSSSS fantastisch van harte gefeliciteerd!! En nee juist niet dubbel dit is waar we voor vechten allemaal en wat goed dat het is gelukt bij jou! Positief denken!! Ziekenhuis is saai ja maar koop een puddle boekje of een LINDA ofzo dan vliegt de tijd. Wat onwijs fijn zeg van harte endo!! Je geeft ons hoop

19. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    *puzzle

20. Balou23

Balou23 Actief lid

12 okt 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yes, yes, yes!!! Je bent zwanger!!!!!! De andere meiden hebben het ook al gezegd, voel je niet schuldig ;)

Wel vervelend dat je nu toch je pyama aan moet. Hopelijk mag je snel naar huis!!

Deel Deze Pagina