Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Na de ivf was mijn menstruatie later dan normaal, heftiger niet. Werd wel heftiger met de keren..
    Ik zie en lees dat jij ook geen cryo's had bij je ivfpoging, hoe ga jij hiermee om? Weegt dat mee in de keuze voor wel of niet een volgende poging?

2. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Hoi Lelie,

Bedankt voor je reactie.
    Dat wij geen cryo's hadden weegt wel mee in onze beslissing ja. Precies hoe of wat weten we nog niet, maar de kwaliteit van de eitjes was niet optimaal en ik werd 6 dagen na de tp al ongesteld. In ons gesprek met de gyn wil ik sowieso navragen of er misschien met andere hormonen meer of betere eitjes gekweekt kunnen worden. En of er misschien naast de utrogestan nog iets is wat kan helpen bij de innesteling.

Hoeveel eitjes en hoeveel bevruchtingen had jij?

3. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    8 eitjes, 6 bevruchtingen maar van alle was de kwaliteit niet goed, de beste werd terug geplaatst en de rest stopte met delen... zat veel fragmentatie in. Volgens de arts waren mijn eitjes en man's zaad wel goed.

4. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Wat een tegenvaller is dat zeg! 6 bevruchtingen is wel heel netjes! Maar daarna gaat het dus fout.

Heb je kans dat het een volgende poging wel goed gaat of kan de arts daar niets over zeggen?

5. Balou23

Balou23 Actief lid

12 okt 2011
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yaraah en Willeke hoe gaat het met jullie?

Endo Hoe is het met jou?? Nog in het ziekenhuis??

6. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Celia volgens de arts kon het toeval zijn. Ik weet het niet zo goed...

7. yaraah

yaraah VIP lid

28 jul 2009
    5.189
    42
    48
    Vrouw
    zelfstandige
    België
    Goedemorgen meiden

Lelie: van een emotionele rollercoaster gesproken... ik ben blij dat jullie samen voor dit wondertje willen gaan en dat het toch nog voor het einde van dit jaar zal lukken.

ego: hier eindelijk de stap gezet en een andere job gezocht en gevonden. Nu heb ik dus ontslag ingediend, maar moet normaal nog werken tot 15 januari bij mijn oude werkgever en zo lang kan mijn nieuwe werkgever niet wachten, dus momenteel combineer ik de twee samen. In de hoop dat mijn oude werkgever me vroeger laat gaan...

8. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Celia, ik snap inderdaad dat als je al een een kindje hebt, je de grenzen iets meer bewaakt voor jezelf, ook omdat je er voor de kleine moet zijn en de pijn het je niet waard is misschien..

Stiertje, ah nee niet starten? Domper zeg!! Denken ze dan dat er vocht in zit? Hopelijk is hij snel verdwenen!

Yaraah, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Hopelijk laat je oude werkgever je inderdaad snel gaan want 2 jobs lijkt me ook wel een beetje veel. Wel lekker nu even afleiding!

Lelie, fijn dat je bijna mag starten! Soms zit het ook wel eens mee!

Balou, alles prima hoor! Die zeurende pijn in mn buik is nu wel flink aan het afnemen in vergelijking met vorige week, dus ik heb goede hoop dat mn eierstokken weer een beetje 'normaal' aan het worden zijn. Ik begin ook steeds meer uit te kijken naar de acupunctuur sessies, zo heerlijk ontspannend joh! Verder heb ik er wel een beetje berusting in dat het even wat langer duurt (en dan bedoel ik deze 6 weken he! haha). Heb gelukkig genoeg afleiding met mn bedrijf momenteel (drukke periode zo voor de feestdagen). Als de cryo goed ontdooid heb ik de tp waarschijnlijk in de drukste week van het jaar :D (heb dan veel fairs e.d. nl) dus dat is perfect ;)
    Jij nog een maandje voor de ok! Spannend!

Liz, hoe was de intake in het zh? Wanneer mag je starten?

9. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    #4109 Lizinlondon, 5 nov 2014
    Laatst bewerkt: 5 nov 2014
    He Meiden

Wat is er weer veel bijgeschreven ik moest even bijlezen!!Ik ben toch wel verbaasd wat met de intake heb ik ook een echo gehad en ik heb ook cyste van 21mm in mn eierstok maar ik mag wel starten. Inderdaad wel over infectiegevaar gesproken en ik moet aan de antibiotica rond de punctie. Ik start 1 Dec met Elonva en daarna Deca en Puregon bijspuiten. Fictieve punctiedatum is 15 december. Ik ben heeeeel blij dat ik nu eindelijk een datum heb.

Ik vond de intake overigens wel echt vervelend. De infoavond viel wel mee was gewoon een collegezaal met 30 stellen en we kregen van verschillende sprekers goede en waardevolle info. Maar de volgende dag hadden we dus intake en het eerste gedeelte daarvan was ook gezamlijk en dat vond ik niet prettig. Het is toch een privacy gevoelig onderwerp bovendien was het veel te algemeen. Ging met name over stellen met eigen cyclus en andere medicatie. Het is voor mij toch een andere situatie dus dat gedeelte hadden ze wel achterwegen mogen laten.

Maar goed ik ben positief! Op de echo trouwens ook netjes vier follikels in mn eierstok dus hij werkt nog wel jippieajeeeee

@stiertje ben benieuwd waarom jij niet mag starten en wat er precies zit!
    @Lelie aftellen maar heel positief!
    @Yaraah gefeliciteerd met je nieuwe job, het 'gewone' leven gaat ook nog door ja dat vergeet ik soms. Ik ben werkzoekende maar eerlijk gezegd zoek ik op dit moment niet erg hard. Zou niet weten hoe ik het zou moeten combineren. Respect voor jou dus!
    @Celia balen dat het niet gelukt is en ik hoop dat je gyn je meer kan vertellen en dat je betere kansen hebt bij de volgende poging. Dat innesteltraject is inderdaad gek. Viel mij gister bij de intake ook op. Zoveel medicatie om een embryo tot stand te krijgen maar alleen 'bolletjes' na terugplaatsing. Lijkt zo weinig maar het werkt bij genoeg vrouwen blijkbaar wel. Sterkte in elk geval!
    @Endo heb ik al een tijd niets van gelezen? Ben je al uit het ziekenhuis en verloopt je zwangerschap?
    @Willeke we zitten samen met de kerst te duimen lijkt er op!!
    @Balou spannend die operatie ik hoop dat het je antwoorden gaat brengen!!!

10. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Liz, ja het ligt er denk ik aan hoe hij in je eierstok zit, of ze er wel makkelijker langs kunnen. Bij mij zat hij middenin mn eierstok en kon hij er met geen mogelijkheid omheen (hij was ook groter dan die van jou). Het was eigenlijk niet eens een discussie haha want ik probeerde het natuurlijk wel, bijv. inderdaad antibiotica etc. Maar hij zei, veel te gevaarlijk want het wordt een bron van bacteriën en we willen niet het risico lopen dat je je eierstok verliest en in het slechtste geval overslaat naar je andere eierstok.
    Mijn mond was gelijk dicht ;)

11. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ok Willeke thanks voor je reactie...ik zat al te twijfelen of ze het misschien niet zo serieus nemen als bij jullie dat zou een slechte zaak zijn natuurlijk. Nou daar heb ik dan even hartstikke geluk mee! Hopelijk krimpt hij ook nog ik heb nog vier weken Lucrin te gaan!

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Zit bij mij idd ook in de eierstok. Dus lastig met follikels aanprikken en risico op infectie. Plus risico dat ie gaat groeien door de stimulatie en kan gaan draaien en dan de eierstok vernielt en men operatief moet ingrijpen. Ze denken dat er vocht in zit. Mocht ie er volgende maand nog zitten, dan is een cystepunctie ook nog een optie, dan zuigen ze 'm leeg. Maar dat zie ik nog niet zitten, want dat doet veel pijn (mijn eerste ivf-punctie was horror, daarom mede naar DD overgestapt, waar ze het onder narcose doen).
    De arts was bij mij ook resoluut hoor. Als ik het per se had gewild en heel erg had gedramd, had hij misschien ingestemd, maar ik vind dat ik dan ook m'n verstand moet gebruiken en naar de arts moet luisteren.

13. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Eens Stiertje, zo stond ik er toen ook in. Uiteindelijk heb je veel meer te verliezen en wat zijn dan die extra weken.. ik dacht ook, hij heeft hier de meeste kennis op dit gebied dus daar moet ik maar op vertrouwen.
    Maar als er vocht in zit kan het toch niet veel kwaad? Dacht dat dat alleen voor met bloed gevulde cystes gold?

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nou, die vocht-cystes hebben ze blijkbaar liever ook niet. Die zitten natuurlijk ook gewoon in de weg en kunnen blijkbaar ook groeien. Maar het gunstige is dat ze ook weleens weer verdwijnen na een menstruatie. En dat is bij endo-cystes natuurlijk niet zo.

15. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Ik heb ook preventief antibiotica gekregen bij mn punctie ivm de endo-cyste. Er werd voordat we het traject ingingen al gezegd dat we er rekening mee moesten houden dat het allemaal afgebroken zou kunnen worden als de cyste te hard zou groeien of in de weg zou zitten. Wat ik wel gek vond is dat ik in de eierstok met de cyste meer eitjes had dan in mn andere eierstok. Misschien komt dat omdat ik vorig jaar aan die andere eierstok geopereerd ben geweest ivm 2 cysten. Ik luister ook maar naar mn arts, zij weet beter wat de risico's zijn natuurlijk.

Stiertje...jullie gaan ook voor een brusje. Hebben jullie samen afspraken gemaakt hoever jullie willen gaan om jullie wens uit te laten komen?

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    @Celia: niet heel expliciet. Maar zelf zou ik voor het maximaal aantal betaalde pogingen gaan. Dus 3 uit de basisverzekering, en als ik overstap naar het hoogste aanvullende pakket bij PNO, dan wellicht nog een 4e poging. Maar goed, dat zeg ik nu. Het is wel heftig allemaal, dus misschien zou ik ook wel eerder stoppen.

17. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Kan iemand mij nog wat duidelijkheid geven over drie pogingen. Wat is nou precies 1 poging? Is dat een TP en evt ook nog TP van cryo's of is dat dan de volgende poging?

Bedankt alvast

18. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Liz, zodra er een punctie plaatsvind, telt dat als 1 poging.
    Eventuele cryo tp die van die punctie zijn tellen nog steeds als poging 1.

19. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Hoi meiden. Even een berichtje tussendoor :)
    Hier alles zijn gangetje dus eigenlijk niets te melden maar wou even reageren op die kwaliteit..bij mij eerste ivf na 4 mnden lucrin slechte kwaliteit bevruchtingen en had de hele behandeling door opvliegers en slecht te stimuleren. Heb heel lang hormonen gebruikt. Ik vermoed zelf dat de lucrin tesamen met deca erachteraan mij nog in de overgang waardoor slechte kwaliteit.
    Ik werd daarin niet geloofd maar rara 2e ronde zonder lucrin en na pil en eigen cyclus perfecte bevruchtingen. Dr. S. In dd is ook echte anti lucrin. Kan stiertje denk beamen. Hij zei zelfs elke cyclus is totaal 90 dgn en als er ook maar iets in verstoord dan kan je slechte resultaten krijgen.
    Ik geloofde het laatste.
    Maar hier in NL zijn ze sowieso recht toe recht aan denkers.
    Zo breek weer uit. Knuffel allemaal :)

20. Celia2

Celia2 Actief lid

22 apr 2009
    204
    0
    0
    Stiertje: het is vooraf ook allemaal lastig in te schatten hoever je erin wilt gaan. Je weet niet hoeveel obstakels je tegen gaat komen. Maar laten we hopen dat het snel gaat lukken!

Arie: ik vond de Lucrin ook een beetje tegenstrijdig, maar aan de andere kant ook wel logisch om de eisprong tegen te houden anders ben je misschien te laat. ik ga het in mn volgende gesprek iig wel navragen hoe het zit met de hormonen. Bedankt voor het meedenken Arie!

Deel Deze Pagina