Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Steva. Ik herken je angst boosheid en verdriet al zonder dat ik Lucrin gebruik! Het nergens zin in hebben, het alleen verder willen. Ik heb mijn man twee dagen volledig genegeerd, ik woonde liever alleen! Ik leek hem te haten. Zat al op de site van BAM-moeders. en toen dacht ik weer...Bam-moeder...ben ik wel een moedertype? Word ik wel gelukkiger met een kindje? Wat als ik weer een miskraam krijg enz enz. Steva en dan gebruik ik nieteens Lucrin. En ik heb vaker gelezen dat Lucrin depressies veroorzaakt. Hoe lang moet je nog aan de lucrin. Kan je er niet mee stoppen het haalt je zin in het leven weg, je kinderwens weg. De ivf en alles eromheen zonder Lucrin is al een moeilijke weg! Ik begrijp wel dat je vriend 'aanbiedt' om even bij zijn ouders te zijn. Hij voelt de desinteresse. Ik weet alleen niet of het verstandig is meid. Even uit elkaar is echt wel een 'dingetje' zeg maar. Toch wel een soort van breekpunt. Probeer je niet te laten breken. Zou je niet een medicijn kunnen krijgen dat de bijwerkingen tegen gaat? Hou vol Stev Ik weet dat het vreselijk moeilijk is. Ik ben ook al niet meer de vrolijke sis, maar ik heb ergens nog wat moed en hoop bewaard. Kom op jij hebt dat ook nog ergens!!! Hang on girl.. liefs

2. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Lieve lieve lieve meiden,

Tranen met tuiten door al jullie lieve woorden :). Heb alles ook aan m'n vriend voorgelezen en hij vind jullie woorden ook super fijn om te horen.. Jullie advies, eigenlijk alles wat jullie zeggen doet me heel goed.. God wat ben ik blij met dit forum en vooral de meisjes die erop zitten :) ik ga nu ook geen beslissingen nemen.. Het doet me ook het meeste pijn dat mijn vriend de twijfel die ik heb niet verdient, echt niet. Ik probeer ook zeker niet in mijn gevoel mee te gaan. Maar het gevoel is er echt. Pfff moeilijk allemaal, hoop echt van harte dat het die klotezooi is.. Stoppen met lucrin vind ik geen optie.. Moet het niet voor niks gebruiken. Vriend wil heel graag dat ik het ziekenhuis bel en met iemand ga praten. Heb ik allemaal geen zin in.. Ga vanavond even proberen om op jullie te reageren! Sorry :)

Liefs!

3. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    @steva, lieverd, een hele dikke knuffel meis. Het is helaas voor mij heel herkenbaar. Ik wil dat spul never en nooit meer. Echt vreselijk was het bij mij. Ik heb nog nooit zo diep gezeten als toen, dat mensen om me heen zich ook zorgen maakte. Overleg even met een arts, want zo is het nog lang uitzitten en dat hou je bijna niet vol op deze manier. Nogmaals dikke knuf

@chickie en boboke, fijn dat alles met jullie goed gaat.

@lelie, meis, het komt vast allemaal goed. Heel herkenbaar al die gevoelens en gedachten. Hopelijk kun je toch een beetje met je vriend praten. O ja, ik heb ook geen IVF gehad. Net voor aanvang toch "spontaan" zwanger geworden.

@sissie, ook voor jou een hele dikke knuf

Sorry, hou het kort. Hier alles goed met de kleine meid. Maar mijn gezondheid laat me behoorlijk in de steek qua endo en dat is niet echt fijn zo. Maar goed, tis niet anders. We slepen ons er wel doorheen.

4. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Fijn dat het je in ieder geval goed doet om het van je af te schrijven Steva!
    en ik vind het wel heel wat zeggen dat je samen met je vriend de reacties van ons 'gelezen' hebt! Samen staan jullie volgens mij heel sterk!
    En je vriend heeft wel gelijk dat je op zich wel het ziekenhuis kunt bellen, zodat je eens kunt vragen of er iets is wat tegen deze gevoelens helpt.
    Je hoeft niet gelijk naar een psycholoog, maar misschien hebben ze in het ziekenhuis wel vaker met dit bijltje gehakt!
    Probeer jezelf de komende tijd in ieder geval een beetje te ontzien, neem niet teveel hooi op je vork!

@ Musicalfan, lukt het je nog wel om te functioneren nu je zoveel last van de endo hebt? Ik kan me voorstellen dat het allemaal heel wat is!
    Ook een dikke knuffel voor jou!

@ Sis, hoe is het? Zijn de endoklachten voor jou een beetje achterwege gebleven?

5. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Hoi lieve meiden,

Steva wat naar dat je je zo slecht voelt!! Ik denk echt wel dat het van de lucrin is hoor dat je je zo beroerd voelt, en dat je over alles twijfelt! Dat is typisch he voor de lucrin naart schijnt, ik zou in ieder geval dat zeker vermelden aan je arts hoor, dan kan hij iets geven vor de bijwerkingen. Toen ik zoladex nam, heb ik ook livial erbij genomen. Toen voelde ik mij toch ietwat beter!
    Wanneer start je nu met de ivf meid? Kop op he laat je niet hangen, don't let the medication take the better of you!!

Chick en Bobo: is echt super dat jullie zwanger zijn!!! Ik wens het jullie van harte toe, maar ik versta Pien wel hoor als ze zegt dat ze bang is dat ze alleen zal overblijven. Ik heb dat ook soms, en ik heb ook al in veel van die forums gezeten,we starten samen, zij allemaal zwanger, en houden dan ook geen contact meer. En in mijn belgisch groepje, is er ook iemand zwanger nu met zware endometriose dus er is idd nog hoop voor ons!!

Mineraal: geniet van je reisje meisje, en hou ons op de hoogte!

Aloha: dus jij zal binnenkort starten dan? Dikke zoen meisje

6. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    @t hier, dag 7 van cyclus, vandaag mijn 6de menopur spuit, en dan bij deze ook maar eens duidelijk beslist om geen sigaret meer aan te raken (about time)!
    Voel mij slecht vandaag, man man, misselijk, dood dood moe, duizelig, precies alsof ik niet meer goed zie. Is dat nu van de menopur, ik weet het niet...maar ben al heel de week doodmoe, morgen moet ik naar gynaecoloog op controle, bloed en echo, ik hoop dat er toch al wat follikels aan het groeien zijn!!!! Ik hoop het, want ik kan geen ontgoocheling meer aan vrees is!! Misschien ziet hijwel dat er weer endo groei is...Ik zit er wel wat mee in...en voor de rest af en toe een huilbui!!! Is niet evident, op het werk nog altijd dezelfde shit! En mijn ct scan: weer een hernia in mijn rug, daarom dat ik zoveel pijn had...Dus ja...het is duidelijk, ik ben helemaal versleten!! x

7. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Steva, hoe gaat het nu met je? Ik heb nog Livial over, ik had meer bijwerkingen van de Livial dan van de Lucrin.

Maui, supergoed van je ddat je bent gestopt! zet m op!

Ego: Ik geloof datbik vandaag ongesteld ben geworden. .. gisteravond wat b u okpijn gehad en het gevoel dat ik ontlasting kwijt moest (kan evengoed als je stoma hebt). Was niet het geval. Vanmorgen meer krampen en ik voelde me niet lekker. Dacht, voelt enigszins als menstruatie, zou het? En ja hoor, wat bloed verloren. Nu met pittenzak en ibu200 op de bank. Nu weer nauwelijks klachten gelukkig maar had eigenlijk verwacht geen pijn te hebben... Alles was toch weggehaald?
    Nou ja, als ik blijf bloeden start ik morgen met de pil.

8. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    oei Lelie, was het de bedoeling dat je je maandstonden ging krijgen of niet? Ik zou niet direct gaan panikeren hoor dat alles terug is, veel vrouwen hebben erge buikkrampen en hebben geen endometriose he...typisch toch buikkrampen bij menstruatie? Dikke knuffel en rust maar goed uit op de bank!!!!

9. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Steva: Heb je nog het ziekenhuis gebeld? Voel je je misschien al ietsiepietsie beter? Of juist niet....steva...buigen mag, maar breken niet. hou je taai meis!!!
    Maui: Ik was ook wat draaierig en ellendig van de decapeptyl. Hoe langer ik het gebruikte hoe minder het werd. Ik had bij mijn korte schema sowieso meer bijwerkingen van de hormonen dan bij het lange schema. Spannend morgen! Hopen op goed nieuws na al je ellende.
    Chick: Ik zeg: blijf erbij! We hebben zo'n leuk compleet clubje. We houden net zo lang contact totdat wij allemaal zwanger zijn en dan gaan we samen leuke dingen doen met onze kids.
    Pien: ik begrijp wat je zegt hoor! Ik ben ook erg bang weer alleen over te blijven (net als in mijn vriendenclub). Zeker nu ik al 10 jaar bezig ben en het bij andere na de eerste ivf raak is. Maar toch weten de meiden wat het is. Hmm nu ik er zo over nadenk...ik denk dat ik de grootste kans maak alleen over te blijven ):
    Lelie: Kan de pijn ook niet zijn van de wonden van de operatie nog. Lijkt mij allemaal nog erg gevoelig. ben je er al een beetje uit wat te doen? Ga je voor je een kindje?

Hier op cyclusdag 6. (of 5 , gezien het feit zaterdag de ongi pas echt los ging). Ja wanneer is je eerste cd? Ik heb gebeld toen ik een druppeltje bloed vond. Bloed is bloed dacht ik hihi. Vanaf maandag 3 juni moet ik 3 dagen lang urine opvangen om de lh piek te vinden. Woensdag 5 juni dus echo en bloedprikken. o ja en mij een dagje ziekmelden.........

10. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Sis, hihi wat zal jij beroerd zijn as. woensdag zijn! Je voelt het nu zeker al een beetje opkomen ;););)
    Ik blijf bij de groep hoor, tuurlijk! Maar kan me voorstellen dat jullie het geouwehoer over zwangerschappen wel eens zat zijn.

Ik heb trouwens dat gevoel ook wel gehad hoor, dat je bang was om alleen over te blijven en ben het ermee eens dat dat echt niet leuk is. Dan wordt de angst van nooit zwanger mogen worden alleen maar groter!
    Maar het lijkt mij een topidee dat iedereen in 2013 nog zwanger is en dat we in 2014 een babymeeting houden!
    Daar gaan we voor!

@ Maui, nou nou ook eens gestopt met roken! Knap hoor zo alles tegelijk! Houden zo!
    Hopelijk zie je op de echo al aardig wat follikels groeien!

@ Pien, wanneer mag jij voor een echo? Hoe gaat het met je?

@ Lelie, het kan heel goed hoor dat je krampen van de menstruatie kwamen! (ben je al echt ongesteld denk je?). Ik hoop wel voor je dat het niet van de endo komt. Houd dat goed in de gaten hoor meis!

Steva, ik geef jou nog een lekkere dikke knuffel!

11. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    steva wat een verhaal meid. Ik kan niets nuttigs erop aanvullen maar wens je wel heel erg veel sterkte en kracht toe. Weet je.. het feit dat je partner zo ervoor openstaat allemaal nu, de ideeen dat het door lucrin kan komen ect geeft wel aan hoe sterk jullie band en relatie is. Ookal zie jij het nu misschien even anders.

maui spannend morgen. Hoop dat je wat mooie follikels gaat zien. Wel shit dat je je zo slapjes voelt, hopelijk een tijdelijk iets.

Ik ga inderdaad nu echt beginnen. Ben echt zenuwachtig wat ze willen gaan doen enzovoorts. Ik herhaal mijn vraag nog maar even ( sorry) hoe ging jullie eerste afspraak na doorverwijzing op verdenking endo?? Wat kan ik verwachten?

Lelie vervelend die krampen. Kan me voorstellen dat je denkt huh.. Maar volgens mij is op moment van doorbreken wat krampen op dag 1 vrij normaal toch.. Hopelijk valt het mee en zakt het af als bloed goed op gang gekomen is.

Sissie ik ken je verhaal niet helemaal maar toch even een knuffel. Lijkt me vreselijk lastig om positief te blijven. En ergens klink je nog wel positief dus mijn bewondering heb je bij deze.

12. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oeps sorry vergeten op je vraag te reageren Aloha! (schaam schaam!) Goed dat je hem nog een keer stelt!

Ik kwam na de verwijzing van de huisarts terecht bij een arts-assistent gynaecologie. Die heeft de fertilliteitsonderzoeken herhaald en aanvullende onderzoeken gedaan. Ook bloedonderzoek en echo's. Daarna is besloten tot een kijkoperatie, omdat ik heel veel klachten had, maar op de echo alles er goed uitzag. Tijdens de kijkoperatie bleek de ernst van de endo en is er wat weggehaald (daarna 2 xIUI en nog een operatie). De rest ken je.

Maar wbt de onderzoeken enz. Geef zelf heel goed aan wat je voelt meestal gaan de artsen daar ook wel goed op af!

13. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ik heb de echo uitstrijkje kweekje schildklier stolling onderzoeken al gehad.. zouden ze die nog eens herhalen denk je? Toen voelde ze met vaginaal toucher en 1 hand via buitenkant buik zeg maar dat mijn baarmoeder vergroot was en dat er pijnprikkels zaten. Echo was goed alleen geen follikels ( cd11 toen) stolling en schildklier was ook goed. uitstrijkje en kweek ook. was in december 2012. Heb toen de cycklokapron gekregen om bloedverlies te verminderen en de boodschap oktober terug te komen indien zwangerschap uitbleef. Maar goed dus doorgestuurd door huisarts omdat die het wachten nu niet meer verantwoord vind nu mijn been erbij begint uit te vallen blabla verhaal is bekend haha

maar zullen ze al die onderzoeken opnieuw doen denk je? En zouden ze partner zijn zaad al gaan testen? Hij kreeg namelijk ook een vragenlijst om in te vullen... of bij mij cyclus volgen?

14. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het zou kunnen dat ze de waarden nog eens willen onderzoeken om te kijken of het anders is. Dat ligt echt aan je arts. Bij mij in het ziekenhuis doen ze niet zo snel een onderzoek nog eens.

Ik denk wel dat ze het zaad van je man ook gaan onderzoeken, maar ik denk ook zeker dat ze naar jouw cyclus gaan kijken.
    Heb je je temperatuur al een tijdje bijgehouden? Het kan zijn dat ze daar ook nog naar willen kijken. Soms doen ze ook een samenlevingstest in ziekenhuizen.

15. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ben benieuwd. Zometeen doen ze niks en zeggen ze kom over ... maar terug. Alhoewel dan had de huisarts me vast niet doorgestuurd. Zucht.. Ik heb mijn temp bijgehouden ja. Als het goed is is mijn banner ook een link naar FF. Mijn temp doet wat raar steeds 5 a dagen voor ei zakt hij en blijft lager rondschommelen tot aan ei. Toen we voor nr 1 gingen was dit nooit zo. Op dit moment is die weer laag aan het schommelen en wacht ik op eisprong.

denk je dat ze snel een kijkoperatie zouden inplannen of niet?
    Las dat soms ook mri's worden gemaakt? of in nederland niet? en die ca 125 waarden prikken??

16. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja klopt, bij mij hebben ze pas een MRI en de ca 125 waarde geprikt voor mijn operatie van afgelopen februari.
    De kijkoperatie is ook een keuze van jezelf hoor! En ze doen dat niet zomaar, er moet wel een aanwijzing voor zijn. Maar jij hebt op zich wel duidelijke aanwijzingen en je huisarts stuurt je inderdaad niet zomaar door hoor meis.
    Dus denk niet dat je zomaar weggestuurd wordt. Maar er kan best wat tijd overheen gaan allemaal.
    Spannend he!

Wat raar trouwens van je temperatuur. Ook goed zeggen hoor! Misschien heb je wel helemaal geen eisprong.

17. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Vind het echt reuze spannend allemaal.. die kijkoperatie weigeren lijkt me niet heel slim.. ben bang dat ze zonder bewijs ook niet zullen handelen? Nja we zien het wel de 10e.. ben nu gewoon alle senarios aan het bedenken en dat kan ik beter niet doen ;) ik stop me kop weer in het zand ;) dat beviel beter haha

18. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Logisch hoor, er borrelen ook zoveel vragen omhoog! Had ik ook!
    Laat het maar over je heen komen de 10e en het is al fijn dat je al niet meer helemaal blanco bent. Zodat je misschien wat gerichte vragen kunt stellen en een piepklein beetje voorbereid bent.

Maarre, doe de groeten aan de andere struissies in het zand ;):D

19. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: kan me voorstellen dat je baalt van die krampen, of dat je bang bent dat het niet helemaal weg is allemaal. Maar wat Maui ook al zei: heel veel vrouwen hebben wel kramp op de eerste dag van de menstruatie, zonder endo te hebben. Was het wel minder heftig en minder lang dan anders?

Maui: spannend, ik heb vandaag ook de eerste echo! En ook ik ben erg moe van de hormonen. Had jij ook decapetyl of gelijk aan de stimulerende hormonen? Ik duim voor je dat je een mooi aantal eitjes hebt groeien! Heb je zelf al enig idee? ik weet het niet zo goed, ik voel wel het e.e.a. dus het zou kunnen dat er toch wel al wat aan het groeien is... Ik laat het vanavond wel ff weten!

Mineraal: je zit lekker op vakantie, maar ondertussen duim ik dat je de met goed nieuws terugkomt!!

Sissie: ach meisie, vervelend he dat gevoel van alleen over te blijven... Mijn vriendinnen hebben ook allemaal kinderen, in elk geval de vriendinnen die ik het meest zie. En ook mijn zus heeft 2 kinderen. Maar jij blijft niet over hoor, dat mag niet! Je hebt nog een aantal kansen, dus zolang is er hoop. En je vorige tp is gewoon zomaar ineens gelukt! Ik denk dat je lijf de smaak te pakken heeft hoor, en dit keer komt het goed, dat moet gewoon! En niemand mag hier overblijven! Zo!

Aloha: ik kreeg op een gegeven moment een kijkoperatie, maar dat was vanwege langdurig en tussentijds bloedverlies en omdat ik maar niet zwanger werd. Ze wilden dus kijken wat er aan de hand kon zijn, endometriose was daarbij een optie. Ze hebben toen niets ontdekt. Een jaar later had ik ineens wel 2 cystes in mijn linker eierstok... Maar cystes kunnen ze vaak weer beter zien op een echo. Ik kan me goed voorstellen dat je ook een kijkoperatie krijgt. Heb je vandaag het bezoek aan de arts? Succes!

All: nou zoals ik al zei: vandaag de eerste echo. Ik hou jullie op de hoogte. Ik hoop zo op een mooi aantal (niet te veel, maar ook zeker niet te weinig ;)).

20. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maui en Pien: Wat is de score :) Hopelijk een mooi aantal!!

Aloha: Mijn onderzoeken hebben iets langer dan een jaar geduurd. Het begon met temperaturen, bloedonderzoeken (geen ca 125!! vreemd genoeg), zaadonderzoek (doen ze altijd over na een x aantal maanden) , samenlevingstest, hsg, en kijkoperatie (2010). Tijdens de kijkoperatie niets gevonden op de voortplantingsorganen, maar niet uitgesloten op darm. Schijnt heel moeilijk vast te stellen te zijn. Helaas. Gezien het feit dat endo op de darm geen zwangerschap in de weg hoeft te staan en ik mijn pijnen (met name in darmen en bij de stoelgang in endeldarm) kan temmen met pijnstillers is daar niets mee gedaan, behalve het advies snel zwanger te worden. Tsja daar was ik al wat jaartjes mee bezig, maar toch. Ik ben na mijn eerste ivf overgestapt naar een ander ziekenhuis. De onderzoeken werden daar niet overgedaan. Alleen het zaadonderzoek en hiv onderzoek (verplicht voor ivf). Een MRI doen ze alleen in uitzonderlijke gevallen en dat was ik kennelijk niet. Een mri had ik graag gewild en heb zelfs overwogen om dat in een privekliniek op eigen kosten te doen , toen ik ineens zwanger was van mijn tp (miskraam). Mijn ms onderzoek wegens uitval been (en overigens ook gezichtsveld) is bij de neurologie gedaan en er is nooit een link of contact geweest met de gynaecologie.
    Aloha. Heb je wel een eisprong. Op dag 11 moet er toch echt wel wat te zien zijn aan follikels. Ik moet vanaf dag 11 mijn lh piek gaan zoeken. Een vriendin van mij heeft sinds haar bevalling geen eisprong meer. Zij krijgt daar medicatie voor en is nu voor de tweede keer zwanger.

Mineraal: al stiekem een vermoeden?? Kom je gezellig met zn drietjes terug??

Chick: pfff ja ikvoel het al aankomen. Zie al wat bleekjes ;) hihi. Ben er niet trots op om mij ziek te melden, maar voel me er niet slecht bij. NU IK eens en NIET het werk!! hahaha

Deel Deze Pagina