Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Stiertje heel veel succes woensdag! Ben je er zenuwachtig voor? En inderdaad met ICSI is kans op meerdere mooie bevruchtingen veel groter. Ja morgen alweer 11 weken:D, erg benieuwd naar vrijdag hoe de kleine frummel er nu uit ziet. Laat je nog even weten hoe je punctie gegaan is?

2. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Fijn dat het zo goed gaat Endo!! Morgen al weer 11 weken, gaat hard! Hebben jullie het al verteld? Veel plezier met de echo, heerlijk moment!

Liz, hoe ging de echo? Hopelijk ziet het er al mooi uit en zijn er genoeg te zien!

Stiertje, woensdag al!! Dat is lekker gegaan! Zenuwachtig? In DD gaat het onder volledige narcose toch? Fijn idee dat ze nav vorige keer ( ondanks het succes) voor ICSI gaan. Dat zal de kansen op bevruchtingen toch vergroten natuurlijk!

Ego, vandaag aangemeld en we hebben de 17e de eerste echo. Het ziet er naar uit dat de tp tussen kerst en oud en nieuw is. Als alles volgens plan gaat. Gelukkig op Evi's verjaardag nog net niet ongesteld, dus dit jaar wel een echte feestje kunnen vieren!

3. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    He meiden,

Ja de echo was goed. De arts vertelde dat hij wel kon zien dat mijn darmen erg verkleefd waren en de eiersok ook een beetje vast leek te zitten. De verklevingen zorgen voor de pijn omdat de eierstok ineens groter word en tegen alle andere organen aanduwt. Nooit aan gedacht maar is dus weer door de endometriose (K**te ziekte).

Hij was wel heel erg tevreden ik had 4 eitje rond 12 mm en twee of drie kleinere, hij denkt vrijdag punctie en dan rond de 7 aanprikken. Ik ben erg opgelucht dat het in ieder geval werkt en ik niet al die klachten heb voor niets. Woensdag nog een echo. Ben echt aan het aftellen ik vind het behoorlijk zwaar.

Endo 11 weken!!! Fantastisch zeg, word er zo blij van dat te lezen want je bent dus een voorbeeld dat het gewoon kan lukken! Hoe voel jij je? Heb je zwangerschaps klachten?

Stiertje woensdag al jeetje! Wel fijn hoor hoe eerder hoe beter denk ik. Zijn je eitjes ineens sneller gegroeid?Ik vind ICSI ook een 'veiliger' gevoel geven.

Tash wat fijn dat jullie haar verjaardag nu wel fijn konden vieren zonder buikgriep of andere klachten! Is de 17de dan je uitgangsecho?We gaan allemaal een beetje gelijk op. Zou zoooooo fijn zijn als we allemaal iets te proosten hebben op het nieuwe jaar! En dan niet met alcohol dus :)

4. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    hi meiden,
    wilden jullie even heel veel succes wensen! stiertje sterkte met de punctie woensdag spannend en een stapje dichterbij :) en fijn dat die cyste weg was.
    Jeetje Liz je hebt wel wat te verduren zeg met die vervelende endo. Sterkte. Gelukkig werkt alles goed :)

Babeloe hoe is het gegaan?

Ik heb waarschijnlijk een endocyste van 2 cm. Arts ziet de cyste vooralsnog niet als een reden om de boel uit te stellen. Nu wordt eerst mijn vriend weer getest. Daarna misschien beginnen!

lfs

5. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Bedankt Lessie...
    Mijn endocyste was ook 2cm bij de start maar door Lucrin toch een 1cm gekrompen. Bij mij ook geen rede om niet te starten. Maar ik krijg wel antibiotica voor de punctie. Waar word je vriend voor getest als ik vragen mag?

6. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden wat gaan jullie allemaal een spannende feestdagen tegemoet!! Jullie lopen inderdaad allemaal gelijk op, dat is wel fijn. Weet je in ieder geval dat jullie straks allemaal op die vervelende wachtbank zitten. Super spannend! Ik ga voor jullie duimen.

Tash onze families weten het al wel, die kon ik ook niet echt lang in spanning houden aangezien iedereen wel redelijk op de hoogte was van ons traject. Vrienden wacht ik nog even mee tot na de echo vrijdag. Toevallig gaan we zaterdag met een stel vrienden uit eten dus als alles goed gaat kunnen we het mooi dan vertellen:D

Liz die antibiotica voor de punctie krijgen volgens mij alle endometriose patiënten. Fijn dat de echo goed was!! Maakte me al een beetje zorgen toen je zei dat je buik zo rond werd. Als ik je niet meer spreek voor vrijdag dan heeeeeel veel succes! Je bent er nu bijna en als ze er 7 uit kunnen halen heb je toch een top resultaat met maar één eierstok!

7. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Wat een onwijs lief berichtje Endo!!!:) jij heel veel succes bij jullie echo. En veel gezelligheid en plezier bij het vertellen aan vrienden:p

8. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zo meiden! Drukke dag voor een hoop hier!

Stiertje, hoe is de punctie gegaan? Mooie oogst hopelijk!!

Liz en Willeke, hoe is de echo gegaan?
    En Liz, heb je al een punctie datum of is het door nog net te vroeg voor? 7 eitjes in een eierstok is trouwens echt heel mooi! Jammer dat je zoveel last hebt van die groeiende eierstok tegen je verkleefde rotzooi.... :( Heb je nog steeds veel pijn?

Op naar een nieuwjaar zonder alcoholische versnapering inderdaad!! ;)

9. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja net de echo gehad...Ze kon er nu maar 3 zien:(:(:( Mijn eierstok zat heel erg hoog waardoor de echo lastig was. Ik moet hem zeg maar op mijn buik naar beneden drukken en dan kon ze net die follikels meten:x
    In ieder geval had ik 3 van 17MM en ik zag er nog denk ik zeker twee achter maar wel wat kleiner. Zondag pas punctie moet eerst vrijdag nog 1 keer terug voor een echo. Ik vroeg of zo'n hoge eierstok nog lastig kan zijn bij de punctie maar ze zei nou we zijn met zijn tweeen dus dat komt wel goed:( (ik bedoelde eigenlijk voor mijzelf hahaha;)).

Stiertje hoe ging jou punctie? Ik ben benieuwd hoe jij het hebt ervaren en of het goed is verlopen!

Endo hoe voel jij je? Bijna door je eerste trimester heen alweer. Het schijnt dat dan je klachten afnemen (als je ze hebt)

En Tash hoe gaat het met jou?

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Punctie is goed gegaan. In DD ben je dan even heerlijk onder narcose. Ze hebben 7 eicellen geoogst. Morgenochtend word ik gebeld over het aantal bevruchtingen. De tp is dan maandag.

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Vervolgberichtje: uit de 7 follikels zijn 5 eicellen gekomen. Hiervan zijn er 4 bevrucht. Die zitten nu gezellig met z'n allen in de embryoscope. Maandag 11.00 uur tp.

12. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Super goed Stiertje zou ik een top resultaat vinden in elk geval!!! Fingers crossed. Ik heb zondag de punctie en dan waarschijnlijk woensdag TP. :)

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tnx Liz, ik duim ook voor jou!!!

14. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Spannend meiden!!

En Stiertje, wat goed van de 5 wel 4 bevrucht! Hopelijk groeien ze ook mooi door voor in de vriezer! ;) Ben je blij met het resultaat?

15. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Na de echo vandaag weer de punctie verplaatst. Had er vier maar er waren er maar drie groot genoeg. Ze wilden dus nog een dagje doorprikken in de hoop dat die vierde ook nog mee kan gaan doen. Morgenochtend weer terug naar het ziekenhuis voor FM5 en dan hopelijk de punctie afspreken want ik heb echt nul energie om nog door te gaan. Ik ben zo opgeblazen zelfs mijn gezicht ziet er uit alsof ik een liter vocht vast houd. Dat word allemaal nog wat als het ook echt gaat lukken haha.

Stiertje hoe gaat met jou? Ben je al bijgekomen van de punctie?

Tash bedankt voor je lieve berichten steeds. Hoe gaat het met jou?

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hè bah Liz! Goed ze proberen die vierde er ook nog bij te krijgen, maar als je al zo leeg bent (en vol ;)) kan dit ontzettend tegenvallen natuurlijk. Geef het morgen bij de echo maar wel aan hoe je er in sta nu. Dan weten ze dat ook maar en ook dat ze het te kang moeten willen rekken misschien. Op naar de punctie! Laat je het weten hoe het gegaan is morgen? En graag gedaan voor de berichten. Zo helpen we elkaar de winter, uhhh de mmm door. :D

Hier rustig. Menstruatie lijkt voorbij, de pijn wordt steeds erger. Maar dat wordt hopelijk snel minder/niet erger nu het bloeden voorbij is. Woensdag eerste echo, verwacht er nog niet veel van aangezien het dan pas dag 9 is.

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Tash, met 4 uit 5 ben ik wel blij, maar ik had er liever wat meer gehad. In de embryoscoop valt er namelijk meestal ook nog wel eentje af. En ik zou zo graag wat reservespelertjes hebben.
    Liz, ja, ik ben alweer redelijk bijgekomen. Zo blij dat ze in DD de punctie onder narcose doen! Mijn eerste punctie, in Nederland, was horror. Vermoedelijk door de endo. Jij nu maandag de punctie?

18. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja ik heb net de laatste echo gehad inderdaad en heb maandag de punctie. Ik had nu 6 follikels van rond de 18-20MM daar ben ik ontzettend blij mee want van de week hadden ze het nog over 3. Dat leek me echt erg weinig na al dit afzien. Maar goed heb maar 1 goede nodig natuurlijk. Je wilt toch je kansen optimaliseren.

Ik ben vandaag toch nog even een gesprekje aangegaan over mijn pijn problemen. En ze heeft nog overleg gehad maar ze gaan bijvoorbaat mijn medicatie wat verhogen ook omdat ik heel groot ben (1,96cm) en wat dus wat zwaarder maar ook door mijn endo problemen. Ik heb er wel vertrouwen in verder...zal geen pretje zijn maar ik vind dit nu ook niks dus van mij mogen ze er uit!

19. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Stiertje, spannend!! Vandaag de terugplaatsing!

Liz heeeel veel succes gewenst vandaag met de punctie. Ik vond het ook geen pretje maar gewoon in gedachten blijven houden dat je nu heel dichtbij bent. Laat je even weten hoe het gegaan is?

Tash krijg jij woensdag een echo om te kijken of je eisprong er al bijna aan komt?

20. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    hi meiden, wat spannend. Liz wat goed dat je toch 6 follikels hebt van mooie afmetingen ! jeej. Ik had dat ook met mijn ivf 2 jaar geleden, met de echo's weinig follikels, mogelijk afbreken punctie en dan toch ook uiteindelijk met de punctie meer follikels (ook 6) :) Heel veel sterkte en succes vandaag met de punctie! spannend. Laat ze je maar zoveel mogelijk plat spuiten ;) Dat denk ik altijd.

Stiertje ook veel succes vandaag :) :)

Tash you too.

hier in afwachtende modus. Morgen horen we of het waarschijnlijk ivf of icsi wordt.

Deel Deze Pagina