Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bij mij hebben ze niet eens een datum gezegd, en ik ben vergeten het te vragen. Maar ik ga as. woensdag testen, precies 2 weken na punctie. Bij mijn dochter had ik toen de eerste positieve test.

2. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    spannend!! Komt denk ik helemaal goed heb zo'n lekker positief voorgevoel...

3. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Laten we hopen dat we allebei zwanger dit jaar uitgaan!

4. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Wow Liz, wat goed! 5 van de 6 is echt top! Hopelijk blijft deze al lekker plakken en gaan de andere de vriezer in voor over een x aantal jaar.

Stiertje, voor jou zal de tijd langzaam gaan in de wachtweken misschien, maar ik heb het idee dat de tijd voorbij vliegt! Woensdag testen, nog een kleine week! Weet je al of de andere embryo's de vriezer in zijn?

Lessie, hoe is het met jou? Al meer duidelijkheid?

Rest van de meiden een dikke knuff!!

5. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Er zijn er maandag 2 ingevroren. En die ene waarover ze twijfelden heeft het helaas niet gehaald.

6. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Wauw Liz moest ff bijlezen maar 5 van de 6!!! Wat een topresultaat en nu maar wachten he ;) ... Pffff dat vond ik het ergste van alles behalve de punctie dan.

Stiertje ook al die spannende wachtweken ...:D

Dames ik ga voor jullie allemaal duimen dat ze blijven plakken. Zou zo leuk zijn!

Tash voor jou dus ook geen borrels tijdens de feestdagen:p

7. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ja, spannend blijft het. Nog 5 nachtjes slapen voor mij.
    En endo, ben je weer helemaal hersteld van het heftige begin van je zwangerschap? En je bent de 12 weken al voorbij! Joepie!

8. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Oog nog 5 nachtjes! Voor jou nog een eeuwigheid natuurlijk maar ik denk nu .. Nog eventjes haha. Ik hoop zo dat het weer gelukt is voor jullie. Ik voel me eigenlijk wel heel goed. Mijn eierstokken hebben nog niet de normale grootte aangenomen maar ik heb geen pijn of benauwdheid meer gelukkig. Helaas nu het volgende probleem. Ik heb een heeeeel erg vervelende werkgever blijkt nu. Eindelijk zwanger zit ik daar weer over te stressen. Stom he.

9. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee het wordt het een alcoholvrije kerst en oud en nieuw voor ons allemaal geloof ik. Maar eerlijk gezegd ben ik toch al niet zo'n drinker. Het super gezond eten is voor mij meer een uitdaging denk ik.

Endo je bent nu eigenlijk 'precies' 3 maanden betekent dat dat je het aan iedereen hebt verteld? Zoja wat waren de reacties en is je werkgever daarom vervelend? Maar nooit stressen over een werkgever dat zijn ze echt niet waard en ze stressen ook niet over jou....Voel je je nu veilig nu je die grens voorbij bent?

Heeft een van jullie trouwens last van bijwerkingen van die balletjes? Ik heb sinds gister een enorme koppijn. Ik heb wel bij de bijwerkingen zoiets zien staan maar uiteraard weer bij zeer zeer zelden. Ook schreef iemand anders op een ander topic dat je na een verse TP pas na 17 dagen mag testen? Dat zou dan 1 januari worden ook niet zo top. Heb graag jullie advies!

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Bedoel je de utrogestan, Liz? Ik heb er geen koppijn van, maar merk wel dat ik af en toe minder scherp ben (verminderd reactievermogen) en duizelig.
    Qua testdatum: 17 dagen na tp vind ik wel heel erg laat hoor. Als je maar niet binnen 14 dagen na pregnyl gaat testen, want dan kun je vals-positief testen. Ik ga 2 weken na de punctie testen, dan heeft dat onmenselijke wachten wel weer lang genoeg geduurd.

Endo, ik las al in een ander topic over je werkgever. Wat een naarling zeg. Ik zou me eens goed verdiepen in je rechten als ik jou was. Want hij kan wel zeggen dat het niet zijn probleem is, maar zo makkelijk kan ie zich er niet van afmaken natuurlijk.
    Kijk anders eens op de site rijksoverheid.nl. Als je de zoekwoorden 'zwangerschap' en 'werk' intypt, kom je wel wat dingen te weten. Onder andere staat daar dit: Voordat het verlof ingaat, moet uw werkgever u informeren over de maatregelen die hij neemt als u na de bevalling weer begint met werken.
    Sterkte, en probeer je niet te druk te maken. Jouw zwangerschap is véél belangrijker!

11. endo3

endo3 Actief lid

7 mei 2014
    341
    48
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel stiertje! Ik zal er eens naar kijken. Het is gewoon vervelend dat hij het er al niet eens over hebben wil. Dus een voorstel maken over dagen en uren heeft weinig zin helaas. Hij weet al een hele tijd dat ik 24 uur wil gaan werken maar hij heeft al zoveel nare dingen geroepen dat ik aan alles merk dat hij gewoon verwacht dat ik 40 uur blijf werken. Hij gunt het me gewoon niet. Hij heeft ook een bloedje hekel aan kinderen denk ik, tenminste ik heb hem wel eens horen razen over de kids van andere collega's. En ik weer ook via via dat hij andere collega's aangesproken heeft waarom zij mij feliciteerden. Dus ik ga zeker kijken wat ik doen kan maar ik denk dat ik er in de toekomst niet blijven kan. Maar dankjewel voor de tip!

12. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    hi meiden,
    jeetje wat een nare man die werkgever van jou endo.. idd vaak niet waard om je druk over te maken, maar altijd erg vervelend als je er mee te maken hebt :x.
    nog gefeliciteerd trouwens!!! met de beeb :):):) zo bijzonder!

stiertje over 5 dagen al! wraahh spannend.
    Ik ga voor jullie duimen dames!!
    Liz erg goed zeg 5 van de 6! daar mag je best trots op zijn ;):)

Nou wij hebben telefoonafspraak gehad en vl krijgt nog een onderzoek. Het wordt waarschijnlijk ICSI. 6-jan weer nwe afspraak en dan hoop ik dat we kunnen beginnen! 3 weekjes wachten heb ik geteld.. ;)

Tash wat snel zeg! wanneer zet je pregnyl? ik vind het noodgebouw ook wel wat hebben. In het hoofdgebouw zit je meer in het ziekenhuis en dat vind ik iets minder prettig. Ben je ook bij het vu terechtgekomen door de endo? veel succes !!
    ps misschien nog een tip. bij het vu hingen altijd briefjes dat je een volle blaas moet hebben bij de tp, ik weet niet of ze dat nog steeds vragen. Ik heb bij de laatste en gelukte tp hier extra moeite voor gedaan en veel gedronken. Ze konden de tp heel goed zien! maar ja je moet ook weer niet op springen staan:)

13. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zo Lessie, nog even de feestdagen door en dan kunnen jullie hopelijk snel van start na 6 januari! Zullen we er met z'n allen gewoon een lekker vruchtbaar jaartje van maken? :D
    Ik ben inderdaad vanwege de endo al heel lang onder behandeling in het Vu. Daardoor zou het mij niet uitmaken waar ik voor de ivf heen moet. Ben daar toch kind aan huis, haha! Er hing op de wc deur een uitleg wat betreft de inhoud van de blaas voor een tp of inseminatie. Ik weet nog van de vorige keer dat ik inderdaad een keer op ploffen stond. Toen bleek mijn blaas zo vol te zijn dat er eerst toch wel iets uit moest... Hahaha, oeps! En een keer per ongeluk uit automatisme geplast. Toen op de heenweg nog snel een heleboel water gedronken. Ik weet niet meer welke blaas bij welke tp hoorde. Was wel grappig geweest als we daar een trend in kunnen ontdekken. Maar wel bedankt! Dan vergeet ik tenminste niet dat ie vol moet zijn. Hoop ik....
    Oja, moest Ovitrelle spuiten ipv Pregnyl. Nog steeds een tekort zeker?

Liz, ik kan het me niet herinneren dat ik hoofdpijn kreeg van de utro bollen. Was wel blij dat ik toen vanaf was, maar dat kwam meer van de troep. :)
    Ik zou ook twee weken aanhouden met testen, net als Stiertje. Wel vreemd dat je geen datum meegekregen hebt om thuis te mogen testen. Heb je wel een datum dat je heen moet km bloed te laten prikken? Wij deden altijd de dag voor de bloedtest een test thuis zodat we samen het resultaat konden verwerken.

Endo, wat vervelend dat je zo'n baas treft... Ik zou inderdaad op internet kijken wat je rechten (en plichten) zijn, maar ook een lijstje opstellen van hoe jij het wilt. Hebben jullie ook nog een personeelsman/vrouw zitten die je kan helpen of ondersteunen in een gesprek?

14. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Tash bloedtest?:( Nee hoor die heb ik niet. Ik ga ook op vakantie volgende week dus ben er helemaal niet ;) Ik kreeg een brief daar stond in dat ik 15 dagen na de punctie (dus nietTP) moet testen. Dat zou 30 December zijn. Anders wordt het 1 januari maar misschien doe ik wel gewoon alletwee! Ik maak me er nog niet zo heel erg druk over (misschien naïef maar voor mijn gevoel komt het wel goed) dus we zien het vanzelf wel denk ik. Je word ongesteld of niet toch haha:D Heb ook niet die ongeduldige gevoelens die ik voorbij zie komen op topics als 'haat aan het wachtbankje' ik ben juist blij dat ik even van die spuiten af ben!

@Stiertje Pregnyl heb ik niet gebruikt en ik bedoel inderdaad de Ustrogestan. Ik heb veel hoofdpijn maar frisse lucht lijkt te helpen dus als het droog is ga ik aan de wandel.

@Lessie fijn zeg lekker aftellen en in het nieuwe jaar beginnen. Minder natuurlijk dat het nodig is!

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    #4235 Tash, 20 dec 2014
    Laatst bewerkt: 20 dec 2014
    Lekker de 30e testen zou ik zeggen Liz!! Stel dat het dan niet gelukt zou zijn, dan kan je dat even verwerken voor je met oud en nieuw aan de borrel gaat. Maaaaaaarrrrrrrr.... Als het gelukt is ga je als de gelukkigste vrouw het nieuwe jaar in! ;)

Oja, voorheen (weet niet hoe het tegenwoordig gaat) moest je op een bepaald dag te bloedprikken en kreeg je 's middags de uitslag met bijbehorend advies voor hoe verder. Maar misschien is dat hier nu ook wel anders.

16. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Fijne kerst meiden!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      45,1 KB
      Weergaven:
      1
  17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Stiertje, al getest!?

En Liz, ben jij er al uit wanneer je gaat testen?

Wij hebben gister een mooie blasto op mogen halen. Ze waren beide goed ontdooid, maar alleen de beste teruggeplaatst. 5 januari een bloedtest als ik niet ongesteld wordt.... We willen al voor het weekend een thuistest dien omdat vl een kang weekend weggaat en we hopen voor die tijd duidelijkheid te hebben.

18. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Thanks Tash jullie ook fijne kerst!!

Ik zit lekker te zwijmelen bij All you Need kerstspecial!
    Hoe werkt dat dan Tash kun je ook eerder testen?
    Ik denk dat ik de 28ste een testje doe in de vroege ochtend want rijd die dag met 6 vrienden naar Normandie om daar O&N te gaan vieren.

Vind het wel lastig om daar anders een enorme teleurstelling te hebben aan de andere kant is het veel te vroeg dan. Dus zoiezo de 31ste nog een keer en daarna zie ik wel verder als ik dan nog niet ongesteld ben. Had op een andere topic al geschreven maar heb echt een zware week gehad.
    Dag 5 na TP echt helse 24 uur met enorme krampen in rug en baarmoeder en de dag erna ook flinke darmissues. Nu lijkt het weer wat rustiger. Maar heb geen enkele 'symptomen' vooral het uitblijven van gevoelige borsten vind ik eng want die kreeg ik eerder bij een zwangerschap ook heel pril al. Maar goed je weet het nooit!

19. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    !!Hi meiden fijne kerst !
    liz misschien is er iets gaande? Hoop het!
    Veel plezier in normandie.
    Wow Tash wat goed dat je een tp hebt gehad. Een lieve blasto aan boord:) Ik heb dat ook bij het vu gehad, 2 in een rietje en beiden goed ontdooit.. Hopelijk blijft deze plakken !
    Stiertje hoe gaat het?

Lfs

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Gaat wel goed hoor, dank je. Ik ben alweer strijdbaar voor de komende cryo-poging.
    Tash: dus die andere hebben ze gewoon weggegooid? Sund zeg. Maar goed broeden jij!!

Deel Deze Pagina