Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Woman jammer geen bad..dat is zo fijn!
    En hoe gaat het nu?

2. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker Kinderopvang BD groep
    Arie en Willientje : Heb een medicijn gekregen speciaal voor endometriose.. ook met hormonen maar het is geen pil. Geen anticonceptie dus..
    Pijn word gelukkig wat minder!

3. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    Woman bedoel je lucrin of zoiets? Wat alles platlegt en je in de overgang zet?

4. Willientje

Willientje Niet meer actief

Woman, Hopelijk gaat het nu beter, sterkte verder...

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Woman hoe heet dat medicijn? Bem nieuwsgierig! Hopelijk gaat het snel beter, je voelt je zo ellendig door die rotziekte...

6. arie77

arie77 Bekend lid

6 sep 2013
    564
    0
    16
    noord holland
    He lelie hoe is het? Kan je het al bevatten?
    Heb je het nieuws nog voor je kunnen houden? :)

7. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Inmiddels tweede week dat ik aan het endometriose dieet doe. Ik vind het wel zwaar het vergt veel aanpassingen. We hebben inmiddels ook een slowjuicer die het leven weer wat gezonder maakt. Ik moet zeggen dat ik in ieder geval minder darm problemen heb en dat is zeker een pluspunt!

Tash en Stiertje hoe gaat het met jullie? Al nieuwe data in zicht?

Arie ik ben ook zo gek op mn bad helpt mij ook veel!

Woman zonder pijnmedicatie is endo verschrikkelijk. Gewoon om meer middelen vragen. Ik gebruik Tramadol en soms zelf morfine. Alles beter dan pijn lijden. Maar je moet ook je gedachten verzetten. Erg lastig maar als je daar in oefent kan het je ver op weg helpen...

Lelie en endo van harte hoor meiden wat een heerlijkheid!!!:p

8. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Durf zo niet te zeggen hoe het medicijn heet dames..kijk vanmiddag als ik vrij ben wel ff.. ben tog aan het werk gegaan vandaag..de menstruatie valt nu mee..maar heb zoveel kramp..kon eig nog niet autorijden &#128546;

9. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Liz: nog geen datum bekend. Ik ging eerst uit van rond de 16e, maar gister bleek mijn bms al 8 mm te zijn, dus ik hoop nu op iets eerder.

10. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    Hey meiden
    Ben even aan het stressen..
    Ik had verwacht dat ik deze week se uitgangsecho zou krijgen. Nu krijg ik deze volgende week pas na een week stimuleren. Morgen mag ik beginnen met gonal f 225.

Nu hebben ze laatst bij een afspraak 30 follikels zien klaarliggen. Dit is veel veel meer dan bij mijn eerste ivf.
    Daar begon ik er met 4 en eindigde ik met 6. De arts vond het heel vreemd. Maar het klopt wel met amh. Ik weet dus echt niet wat ik nu moet verwachten.

Nu snap ik niet dat ze niet een uitgangsecho doen. Gebeld maar de verpleegkundige vond het niet nodig genoeg en ik kwam niet echt verder..

wat denken jullie stel dat ik weer zoveel follikels heb en 225?

11. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Vreemd dat ze dat niet doen. Bij mij altijd wel, om te kijken of er geen cystes zitten (en dat was dus laatst een keer zo).

12. lessie

lessie Actief lid

3 dec 2012
    279
    0
    16
    NULL
    Thnx stiertje voor je reactie.
    Ik heb vandaag 1 vd artsen gesproken die mijn dossier kent. Ze heeft mij enigszins gerustgesteld. Ik krijg geen uitgangsecho. De eerste fm is volgende week. Vandaag eerste gonal f gezet :cool:

Hoe gaat het nu met jou stiertje? En Tash heb je al iets gehoord wanneer je weer kunt beginnen?

13. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Nou, spannend joh. Ik heb zelf nog nooit gonal gebruikt (wel menopur/puregon). Is het een beetje te doen? Is het ook met zo'n pen?
    Ik ben aan de progynova. Aanstaande dinsdag (cyclusdag 13) een echo. Als het baarmoederslijmvlies dan goed is, wordt de tp gepland. Ik gok op de 16.

14. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Zijn er nog meer meiden die aankomen van Lucrin?

15. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    @ lessie; ik heb bij de 2e ivf de eerste echo pas bij start menopur gehad, eerst Lucrin, toen 2 weken decapeptyl, echo en die dag start menopur.

@ Lizinlondon; ik ben juist afgevallen in de maanden dat ik Lucrin kreeg.

16. Willeke86

Willeke86 Fanatiek lid

16 mrt 2014
    1.200
    0
    36
    Zuid-Holland
    Liz, nee ik kwam ook niet aan van de lucrin

17. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik ook niet.

18. Lizinlondon

Lizinlondon Fanatiek lid

24 apr 2014
    1.079
    2
    36
    Vrouw
    Rotterdam
    Omdat ik er vorige keer 30 kilo van ben aangekomen in zes maanden :$heb ik gevraagd hoe en waarom. Sommige vrouwen hebben daar last van andere blijkbaar niet. Ik doe een vrij strikt dieet maar geen gram afgevallen. Ook niet aangekomen dat is dan positief. Ik heb de verpleegster van de Lucrin (apotheekzorg) gevraagd of ik kon afvallen en ze zei dat ze daar nog nooit van had gehoord. Dit forum geeft vaak meer info dan in het ziekenhuis;)

Ik heb vaak alle bijwerkingen uit de bijsluiter en nu ook weer. Duizelig, misselijk, opvliegers, hoofdpijn, een soort roos?, humeurwisselingen en dat gewicht gedoe dus. Nou ja het is niet anders maar ik vind het wel een erg moeilijk traject. En ik twijfel af en toe gewoon wat ik mijzelf allemaal aan moet doen voor een kindje.

19. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Waarschijnlijk ben ik afgevallen omdat ik vocht vast hield door de ontstekingen. Lucrin remt dat, en daardoor kon het vocht weg. Tenminste, mijn gyn dacht dat het zo werkte bij mij....
    De bijwerkingen herken ik, zelf had ik daar over het algemeen niet heel veel moeite mee omdat de pijn sterk verminderde en ik meer energie had. Voor mij gaf het ondanks de bijwerkingen dus meer kwaliteit van leven. Dat is wel iets wat voor iedereen anders is, net zoals de klachten bij iedereen anders kunnen zijn.

En ja, het is enorm zwaar, het hele traject waar je door gaat voor een kindje. Niks mis mee om te overwegen hoe ver je zou willen gaan. Mijn man en ik hadden besproken dat deze 2e ivf ook onze laatste zou zijn. Al die troep, al die bijwerkingen, al die ziekenhuisbezoeken, de endometriose die weer lekker ging woekeren na een mislukte poging....

20. Woman1987

Woman1987 Fanatiek lid

5 feb 2014
    1.130
    16
    38
    Vrouw
    Ik heb het medicijn Orgametril 5 mg gekregen. Kennen jullie die?

Deel Deze Pagina