Endometriose en in de Medische Malle Molen >>DEEL 2<<

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Cindii, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Chick: Ik heb niet mijn hand laten lezen op de tong tong. Er was een vriend en vriendin bij die mij te nauw in de gaten hielden. En ja dan kan ik moeilijk vragen. : 'En handlezertje, kom ik zwanger terug uit Spanje? ' ;) Ik slik me rot aan foliumzuur en tarwekiemolie, maar voorlopig zit ik met fikse keelpijn op mijn werk. Kan amper slikken en praten. Komt dat even goed uit ;) woensdag spannende dag voor ons beide! Voor jou iets spannender dan voor mij, maar toch...
    Leuk dat je Sprits even pb't! Ja dat kaartje vond ik echt fantastisch! doe ik ook nooit meer weg! Jammer dat ze niet op fb zit. Zou graag weten welk gezicht er achter die aardige meid zit!
    Maui: 13!!! Als dat niet goed komt :) Weet je hoe dik je baarmoederslijmvlies is? En geen endo gezien. Dat moet je goede moed geven! Morgen de punctie. Je kan vast niet wachten. Ik moet woensdag voor echo en bloedprikken om de lh te meten. Dan kunnen ze inschatten wanneer de tp is. Ik ga donderdg 13 juni op vakantie om 12:00 uur. Woensdag( 5 juni) hoor ik waarschijnlijk de datum van de tp. Dat moet voor 13 juni zijn anders ga ik met een lege buik naar spanje. Ik verwacht op dag 15 mijn eisprong. Dat is dus as vrijdag (7 juni)3 dagen na eisprong is de tp. Dat zou dus op maandag 10 juni zijn. Ik heb dus een marge van 2 dagen. Heel krap allemaal. Maar woensdag weet ik meer. Hopelijk mag ik woensdag pregnyl spuiten dan weet ik zeker dat maandag 10 juni de tp is. Wij gaan dus redelijk gelijk op!
    Steva: Het zou zonde zijn nu geen ivf te doen toch? Je hebt zoveel doorstaan om je lichaam in de ideale 'stand' te zetten voor ivf. En natuurlijk zijn er twijfels. Maar stel dat je niet onvruchtbaar was geweest en de zwangerschap had je overkomen (dat kunnen wij ons niet indenken, maar STEL) dan zou je apetrots zijn op het kindje in je buik. En als je ivf doet en het lukt geloof me dan straal je aan alle kanten. Je hebt een topvriend, veel moeite gedaan en meid je leven stopt niet na het krijgen van een kindje hoor! al mijn moedervriendinnen flirten nog en gaan geregeld uit eten. Vergeet niet, ik stopte op mijn 24e met anticonceptie ik ben nu 35 geweest!!! Ik voel me nog 24 hoor ;) maar toch.....
    Je krijgt nu nog een lucrinspuit?! Pff daar zie je vast tegenop. Wat een rotspul. Ga je gelijk iets tegen de bijverschijnselen vragen als je de spuit krijgt? Enne je bent nog erg laat op de computer.... ;)
    Lelie: Jij hebt ook zoveel doorstaan om je lichaam in de juiste stand te krijgen om zanger te raken. Ik weet alleen niet hoe het met je relatie is natuurlijk. alhoewel je dagje limburg positief klinkt!! Ik heb even zwanger mogen zijn en wauw.....het is fantastisch!! Zeker na zoveel moeite!
    Pien: Heb jij er ook wat eitjes bij? Vandaag de echo toch? De punctie zal nu wel snel volgen. Ik had een flink vol gevoel ook met al die eitjes hoor, zeg maar gerust dat ik er flink pijn van had. Fietsen, lopen met de auto over bobbels au au! Maar ik koesterde ze ! voelde me bijna een beetje zwanger hihi. Ben benieuwd hoor, laat maar snel horen.
    Bobo: Vandaag een hele spannende dag voor jou!!! Toch?? Of ben ik nu in de war? Je eerste echofoto. Ineens is het nog echter dan echt!! Als je dat knipperlichtje hebt gezien kan je alleen nog maar de hele dag gelukkig zijn. Heerlijk!

Ego: vanochtend mijn eerste plasje in een potje. Was het bijna vergeten. Omdat ik zo beroerd was vannacht, dichte neus, dikke keel was ik om 5 uur gaan plassen. Om half 7 dacht ik shit, moet een potje vol plassen. Gelukkig nog een bodempje eruit kunnen persen ;) Het staat gezellig naast de kaas in de koelkast wahahahahah. Goed voor de lijn hihi. Ik moet nog al wat ruimte maken. Het worden 9 potjes in totaal (o shit ben ik dan te laat begonnen?? Als ik woensdagochtend voor de echo moet dan heb ik er net 7!! o jee.....Nou ja dag 11 is vandaag! Zal wel goed zijn. Als ze geen lh piek vinden moet ik nog een dag bijplassen..(beter niet, ik heb nogal haast hihi)..of ik krijg pregnyl.
    Ik was vannacht al beroerd, maar zit nu op mijn werk en voel me niet veel beter. Bah! Misschien even een aspirientje nemen. Schijnt ook goed te zijn voor innesteling geloof ik.

Nou meiden.....ga maar een wat doen op t werk. Er komt niet zo veel uit vandaag....ja snot hihihi

2. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    All: hier een baalmoment hoor. Ik had me er helemaal op ingesteld dat ik vandaag te horen zou krijgen dat mijn eitjes ver genoeg waren, maar niet dus... Ze moeten nog even doorgroeien, de arts verwachtte vrijdag dan wel de punctie. Op zich valt het mee, maar toch. Ik had gehoopt op woensdag punctie, vrijdag terugplaatsing en dan het weekend lekker rustig aan. Leek me zo ideaal... En nu zou het dus zijn vrijdag punctie, zondag terugplaatsing en maandag weer aan het werk... Misschien dat ik maandag dan wel thuis werk of me ziek meld. Ik doe liever iets te rustig aan dan te weinig ;).
    O ja en er waren op dit moment nog maar 8 a 9 follikels in de race. Heel misschien komt er wat bij, maar misschien valt er ook wel weer wat af, zat eentje al van 20 mm. Maar de rest was meer richting 14-16 mm. Bm slijmvlies vandaag weet ik niet, maar das altijd super dik bij mij. Afgelopen donderdag was het al 14 mm. Volgens mij is het straks zo dik dat het embryo spontaan verzuipt...

Ik reageer straks wat uitgebreider, eerst even eten.

3. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pien: het duurde bij mijn eerste IVF poging ook langer dan gehoopt. Ik bleef toen terugkomen voor echo's. Maarrrrr de eerste keer had ik uiteindelijk 9 eicellen alle 9 bevrucht en allemaal geschikt als cryo. Bij de tweede IVF ging het sneller dan verwacht en toen van de 10 eicellen 5 cryo's. Dus staar je niet blind op een eicel meer of minder hoor. Dat hoeft niet zo veel te zeggen. Baarmoederslijmvlies van 14 is top! Ik heb eigenlijk geen idee of het ook TE dik kan zijn. Bij mij is het vaak te dun. :(
    Ik ga even aspirientje nemen . Lig hier te proesten en te snotteren grrrrrr

4. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Steva: goed weer wat van je te horen meid. Klinkt al ietsje beter. Ik kan me voorstellen dat het lastig is als je je zo voelt om dan het IVF traject nog te zien zitten, alleen het crue is dat je er eigenlijk al in zit... je was immers begonnen met de lucrin met als doel om de IVF te doen. Ik zou nu toch doorzetten meid, want ook al lijkt je droom nu half vervlogen te zijn, als je eenmaal aan de vervolg hormonen zit, raak je die ellendige gevoelens door de lucrin vast weer kwijt en ontdek je weer waarom je het ook al weer zo graag wilde. Lichamelijk is dit een goed moment en je hebt er veel voor over gehad. Het komt goed meis, nog even volhouden!

Maui: wow jij hebt dus ineens 13 follikels, gaat goed zeg! En morgen de punctie dus. Spannend zeg! Ik duim voor je dat er ook een mooi aantal eitjes uitkomt + evenveel goede bevruchtingen! Heel veel succes en sterkte morgen!

Chick: Fijn dat je het kunt delen met je collega zeg :). En allebei met positief resultaat, super! Goed idee trouwens, ik kan me wel aanmelden voor de schaakclub ;).
    Ik had nog even gevraagd over die spuit in mijn ader. Dat was geen enkel probleem, want anders hadden ze ons nooit zelf laten spuiten als dat kwaad kon. Ik zei: nou mooi dan spuit ik voortaan maar direct de boel de bloedbaan in. Grapte zei: ja of gewoon rechtstreeks in je eierstok ;). Nou ja, toeval of niet: ik zette de menopur steeds rechts en de decapeptyl links en rechts zijn de eitjes verder dan links ;).

Aloha: je cyclus lijkt op zich wel redelijk regelmatig. Mijn temp steeg na de eisprong ook nooit direct heel veel hoor. Meestal 0,2 of hooguit 0,3 punten en paar dagen later steeg het dan nog ietsje door. Ik denk dat je wel een eisprong hebt, alleen is het misschien wat aan de late kant. Je lf is wel wat aan de korte kant. Gaan ze je progesteron ook meten? Daarmee kunnen ze ook bepalen of je een eisprong hebt gehad.

Sissie: vervelend dat je je zo beroerd voelt. Dan maar aan de asprines ;). Waarom moet je je potjes plas eigenlijk bewaren? Willen ze die in het ziekenhuis nog onderzoeken ofzo? Of misschien heb ik ergens iets niet goed gelezen? Je moet je LH piek zien te vinden begrijp ik? Willen ze niet af en toe een echo doen om te zien hoe ver je bent? Spannend hoor of het allemaal gaat lukken, ik duim voor je in elk geval! Lief dat je me geruststelt over die eitjes. Je hebt wel gelijk, volgens mij zegt het nog niet zoveel. Jij hebt bij de eerste poging gewoon echt een heel goede score qua bevruchting gehad, 100%. Dat hoor je volgens mij ook niet zo vaak en dan ook nog 100% ingevroren, dat is echt heel goed. Misschien dat ik daarom ook wel wat onzeker wordt, omdat ik ook graag wat in de vriezer wil hebben straks, maar ik bang ben dat er steeds weer wat afvalt... En ik zie hier zulke goede resultaten dat ik bang ben dat dat bij mij niet gaat lukken... Maar ja, ik kan niets anders dan afwachten ;).

Zou Mineraal al terug zijn van vakantie??

5. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Pien, zeker balen dat ze nog niet rijp genoeg zijn. Jammer, maar eventueel maandag een rustig dagje is ook niet verkeerd!

De festivals die op mijn verlanglijstje staan zijn, Wish, Bospop, Extrema Outdoor en Solar. Allemaal in de buurt, Bospop zelfs op fietsafstand :-D
    Ben benieuwd wat ik woensdag te horen krijg, of ze dan al een datum kunnen plannen.. En vrijdag naar de gyn, weet nu eigenlijk niet zo goed wat ik daar moet.

6. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sissie de tijd gaat dan opeens heel snel he als je eenmaal begonnen bent? Misschien is t inderdaad wel een teken dat de endo op het moment rustig is en je een mooie rustige basis hebt voor je cryo. Het zou toch wat zijn dat je straks echt ziek bent?! Hopelijk zet het niet door en voel je je na een goede nachtrust weer beter. Nu duimen voor een goede uitslag van de onderzoeken, zodat je nog net met je emmy in je buik naar Spanje kan :). Gaat t nu wel weer iets beter tussen jou en je vriend/man?

Maui super hoor 13 stuks!! En morgen de punctie? Heel veel succes!
    Heftig hoor zo'n begrafenis, maar wel heel mooi hoe jullie elkaar hierin steunen.

Lelie lekker genieten meis! Als jij nu behoefte hebt aan festivals en lekker stappen moet je dat gewoon doen. Een beetje flirten kan nooit kwaad he? Is ook weer even goed voor het ego ;).

Chickie lief hoor van je collegaatje een zwangerprooflunch :p.
    Jij ook al bijna je echo? Ben je gespannen of heb je er alle vertrouwen in? Succes in ieder geval alvast voor woensdag!

Pien vervelend he als het allemaal langer duurt dan je het zelf gepland hebt. Dat is het probleem met ons control freaks ;):D. Ik herken mijzelf echt zo in jou gevoelens en verloop terug. Het lijkt echt net of je hetzelfde meemaakt. Bij mij wilden de follikels ook niet zo groeien als ik wilde en had de punctie pas op dag 19 na starten met stimuleren. Maar het resultaat mag er zijn ;). Hopelijk voor jou hetzelfde! Nog even volhouden meis!
    Oh ja ik ben ook de week van de punctie en tp thuisgeweest (ma punctie/do tp). Dus gewoon thuisblijven als je je daar beter bij voelt.

Steva je klinkt al weer iets positiever meis! Gelukkig de laatste lucrin, het einde is in zicht van die rotzooi. Het wordt ook best wel eng als het allemaal dichterbij komt. Maar wat hierboven al gezegd is, je hebt nu zoveel doorstaan om je lichaam optimaal te krijgen, het zou jammer zijn om nu geen ivf te doen, maar jullie moeten er natuurlijk wel allebei een goed gevoel bij hebben. Maar dat komt tegen die tijd wel als de lucrin een beetje uitgewerkt is inclusief alle bijwerkingen ;). Dikke knuffel!

Aloha lief dat je meedenkt met mijn klachten van benauwdheid :). Je had t ook redelijk bij het juiste eind...

Ego. Wij hebben vandaag de echo gehad en een heel mooi kloppend hartje gezien :D:). Nu mogen we het echt gaan geloven dat ik zwanger ben!
    De benauwdheid is een zwangerschapskwaal ;). Het kan komen door de hormonen en/of door de vergroting van het bloedvolume waardoor de longen meer zuurstof nodig hebben. Ik had er nog nooit van gehoord als kwaal dus heb die link ook nooit gelegd...Maar ja weten we dat het in ieder geval niets ernstigs is.
    Volgende week vrijdag mogen we weer even spieken. We hebben dan een gesprek met de gyn (vandaag fa) om te bespreken of er een indicatie is om onder behandeling te blijven van de gyn of niet.
    Wij hebben wel al besloten bij de fertiliteitskliniek te blijven en niet naar een vk te gaan. Mede doordat ik bijna 36 ben, vind ik het zelf een gerustellende gedacht dat er medische hulp voorhanden is een gerustellende gedachte en daarnaast is ons huis niet echt geschikt voor een thuisbevalling...we hebben boven namelijk geen toilet dus ik zie mezelf al tussen de weeen door naar beneden waggelen om naar de wc te gaan :cool:.

Fijne avond allemaal!

7. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Lelie: echte festivalganger dus :). Leuk hoor, het festivalseizoen kan beginnen! Hopelijk woensdag meer duidelijkheid!

Boboke: leuk dat je dat zegt :). Onze verhalen lijken wel wat op elkaar. Hopelijk het resultaat ook :). En inderdaad, ik ben een controlfreak :).
    Wat super dat jullie het hartje hebben gehoord, wat moet dat een magisch moment zijn he :D. Ik zou ook voor een bevalling in het ziekenhuis gaan. Lijkt me ook niets hoor om dat thuis te doen, hoewel ons nieuwe huis wel ietsje geschikter is. Deze controlfreak wil niets aan het toeval overlaten en medische hulp in de buurt hebben ;). Toevallig heb ik de medische indicatie al binnen vanwege een bepaalde streptokkenbacterie (ooit met uitstrijkje ontdekt), nu de bevalling nog zien te regelen :p.

8. boboke

boboke Fanatiek lid

1 feb 2013
    1.540
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pien die bevalling lijkt me inderdaad wel noodzakelijk :D.
    Was inderdaad wel een hele opluchting om het hartje te zien. We lopen echt ook allebei nu al de hele dag te stralen. Mijn moeder belde vanavond ook nog uit het buitenland, ze vond het zo vervelend dat ze zo ver weg zit en ze is zo blij, ze moest er van huilen (tot 2x toe :)).

9. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ga niet heeel lang reageren, want moet echt naar bedje toe!

Maar boboke wat ben ik blij voor je dat je het hartje hebt zien kloppen!!! Super fijn!
    Joehoe! Op naar de volgende kijksessie! En dat is al lekker snel fijn hoor!
    Bij ons zal het hopelijk net zo gaan (qua afspraken en hopelijk ook qua echobeeld :D).
    Dat van de benauwdheid wist ik ook niet hoor. Nooit van gehoord. Maar je ziet het, het kan allemaal. Hoop alleen wel dat het niet erger wordt meis!
    Ik vind het wel spannend hoor. Het ene moment heel veel vertrouwen, maar heb nog steeds nauwelijks klachten, dus word daar wel een beetje onzeker van.
    En toch ben ik er van overtuigd dat Emmy het kan, hihi!!!

Pien, ik snap dat je het een beetje een tegenvaller vond. Ik ben ook best veel teruggeweest na de echo op de 9e dag. Maar ja, ze moeten helaas eerst groot genoeg zijn!
    Mijn duimen zijn al bijna blauw hoor, dus met dat resultaat van je moet het goed komen!
    En hihi verzuipen in je baarmoederslijmvlies.... Klinkt goed! Dan blijft tie in ieder geval zitten!
    Ben je een controlfreak????? :$ Nooit wat van gemerkt ;):D
    (ik hou daarvan hoor, ben ik ook, hihi).

Sis, haha dat je je hand nou net hebt laten lezen.... Jammer was erg nieuwsgierig. Maar je hebt gelijk, pottenkijkers heb je niks aan!
    Joh, die 2 potjes zal toch niet zoveel uitmaken!
    (als je maar geen snot in stopt ;)). Dat moet ook wel een beetje verbeteren hoor meid (alhoewel je nu wel een mooie aanleiding hebt om woensdag heeeeeel ziek te zijn).
    Ik ga duimen dat je mooi op schema loopt! Je moet van mij gewoon met een kleintje naar Spanje hoor!!!
    (zag trouwens net dat ik een pb van Sprits heb, ga zo ff kijken)

@ Lelie, klinkt goed al die festivals! Ik ben niet zo van de festivals (ga zondag naar Guus Meeuwis, ook leuk haha).

@ Steva, jeetje meid wat heb je weer een moeite gedaan om te reageren op iedereen!
    Je kan het hoor meid om aan de IVF te beginnen echt waar! Voor mijn gevoel is je lijf er klaar voor. Nu je hoofd nog!

@ Aloha, joehoe kom eens boven het zand... ;):D Ik snap wat je bedoelt wbt meelezers. Laat maar niet te veel los hoor wbt je zoontje!
    Zo te horen groeit hij goed! Dat is mooi! Succes vrijdag!
    Enne, wanneer moest jij ook alweer precies? (mmm niks aan de hand bij jou???? Ik weet het zo net nog niet... maar ik hoop het wel van harte hoor!)

@ All, ik ga nu slapen. tis al veel te laat!
    Slaap lekker!!!

10. Cindii

Cindii Actief lid

28 mrt 2012
    414
    0
    0
    helmond
    Hoi dames,

even vlug berichtje van mij, probeer morgen even op de laatste 1 a 2 pagina's te reageren..

Met de pups gaat het super! De dametjes groeie goed.. en de oogjes zijn eindelijk open.. en beginnen al wat te lopen.. wat je lopen noemt.. haha de mama doet het ook super.. en is heel lief voor der kindjes nu.. zo lief en zo goed zorgt ze voor der kindjes dat we de kist open laten als we weg gaan en gaan slapen zodat ze gewoon lekker bij ons kan kruipen snachts.. en ze gaat regelmatig kijken bij der kindjes..

Wij hebben het nu best druk met alles regelen voor het huis.. afgelopen donderdag hebben we een kijk en inmeet dag gehad.. dus we zijn nu druk rond aan het kijken voor niet al te duren gordijnen maar ja dat is nogal moeilijk wil je een beetje fatsoenlijke gordijnen hebben haha..

Even vlug een echo berichtje..
    Ik probeer me eigenlijk niet echt bezig te houden met zwanger raken.. al voor de 2e maand niet meer.. maar ja wordt me wel moeilijk gemaakt.. heb nu al vanaf 5 dpo gevoelige borsten en dat had ik vorige maand op 7dpo en toen 2 dagen niet en daarna tot aan me nod weer wel.. dus het word me wel moeilijk gemaakt om me er niet mee bezig te houden.. maar het zal wel niks zijn..
    vandaag op 9 dpo wat melkwitte vloeibare afscheiding.. heb ik nog nooit eerder ontdekt.. maar ja..
    wij gaan lekker slapen ook morgen weer vroeg dag en weer een zoektocht naar gordijnen en even opnieuw de kleur van de vloer door geven..

slaap lekker dames!

11. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    ik heb aan jullie gedacht tijdens de vakantie, maar had geen wifi helaas. We wilden geen wifi kopen, een keer een week zonder is ook goed!
    Vakantie was heerlijk! Maar helaas niet met zijn 3en teruggekomen...
    Gisteren bloed laten prikken en dat was negatief. Nu is het wachten op mijn ongesteldheid...Hoop zo dat het snel komt, tot 12 juli hebben we de tijd voor een tp, daarna is het zomerstop.
    Verder is het natuurlijk k*t..had het zo gehoopt. Er komen weer allerlei vragen/gedachten naar boven, gaat het ooit lukken, waarom gaat het fout, wat doen we als het niet gaat lukken, je hebt maar 3 kansen. Mijn vriend kan mij beter inruilen voor een vrouw die het wel "doet". Waarschijnlijk herkennen jullie dit ook allemaal.

@steva: meis wat k*t wat ik allemaal lees, gelukkig gaat het weer wat beter met je! Hou moed!

@Pien: mooie score! Lekker broeden, helaas is niets te plannen.

@boboke: fijn een kloppend hartje!

@rest: zwaai

12. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    #452 chickie84, 4 jun 2013
    Laatst bewerkt: 4 jun 2013
    Ahhhhhh nee!!!! Shit Mineraal!!! Ik snap je gevoel zo goed! Echt ontzettend balen!
    Dan denk je dat de omstandigheden ideaal zijn... En dan nog niet! Pfft hoe machteloos sta je dan!
    En dan heb je na de teleurstelling gelijk ook nog die stomme zomerstop er achteraan!
    Hopelijk zit het al goed voor die tijd!

@ Cindi, jij bent lekker drukjes zo dus de komende tijd! Wel er leuk he zo met je huisje bezig zijn! En dan ook nog eens de puppy's die het zo goed doen, fijn!
    Logisch dat je trouwens in je hoofd niet helemaal vrij kan zijn van het zwanger worden. Ieder signaal van je lijf pik je toch op!

13. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mineraal: leuk weer van je te horen , alleen minder leuk nieuws! Kon je je gedachten er wel vanaf zetten tijdens de vakantie of drukte de tp toch een stempel erop? Ik begrijp zogoed wat je bedoelt met je twijfels. Dit is mijn 2 e IVF en mijn 11 tp. Mijn binnenste gaat er volgens mij al vanuit dat het niet gaat lukken en ik een ander leven moet leiden....of lijden hihi. Maar ieder kans moeten we wel blijven pakken hoor! Ik heb altijd de breed gehad , maar tegelijkertijd begrijp ik het ook, dat ik ' ingeruild ' wordt voor een vruchtbaar exemplaar. Ik begrijp niet waar we dit allemaal aan verdient hebben. Ik zie mensen in mij omgeving het ene na het ande kind er uit schieten zodat ze dan weer vrijgesteld zijn van solliciteren......ja dat lees je goed!!! Pff even kalmeren (;
    Maureen: hou je de zenuwen nog in bedwang??? Ik leef met je mee hoor!
    Steva. Hebben jullie een zonnetje vandaag of ook dikke dichte mist? Hopelijk een zonnetje want dan kan je wel gebruiken. Je weet het he....buigen mag.............
    Chick. Een hele spannende maar vooral hopelijk leuke dag voor jou. Geniet van je momentje met z'n drieën !!

Me : net terug van lumc. Er groeit een eiblaasje van 18 mm en de eisprong zit er volgens degene die de echo deed aan te komen. Plasjes ingeleverd bloed geprikt en nu maar wachten. Helaas was het baarmoederslijmvlies niet dik. Dus mijn hoop is vervlogen! Ik vroeg nog of ik daar geen medicatie voor kon krijgen ( lees utrobollen) maar een bms van 7 mm was genoeg volgens haar. Ik had tussen de 7 en de 8 mm. Dat heb ik 10 x gehad en het is 10 x. Mislukt. De teleurstelling was van mijn gezicht af te lezen. Ik voelde me al beroerd maar dit ziekenhuisbezoekje deed er nog een schepje bovenop. Ik hoor vanmiddag of ik pregnyl moet spuiten of dat ik mijn natuurlijke eisprong moet afwachten. Ik hoop pregnyl, want dat geeft kans op een betere innesteling......als er al in te nestelen valt in zo'n dun laagje. Ik zou dus vanaf vrijdag Zaterdag ( eisprong) illegaal utrobollen moeten gaan gebruiken. En zou rond dinsdag de tp hebben. Die donderdag daarop gaik op vakantie.
    In leiden scheen de zon uitbundig, maar hier kwam ik in een dikke mistlaag terecht .....ook dat nog grrrrrrr.

14. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Chick: hoe was je echo? Ik hoop dat je ons straks goed nieuws komt melden :)!

Sissie: nou qua timing zit je dus helemaal goed he, dat is wel heel fijn :). Balen dat je zo niet fit bent, zonde van de haring ;). Weet je: je mag wel wat baarmoederslijmvlies van mij hebben: echt niet normaal, ik heb een laag van 22 mm! Daar heb ik dus ook weer mijn twijfels over... Vorige week was het nog 14, ook al dik, en nu dus gewoon 2,2 cm. Ik zei nog tegen de arts: ik mag toch hopen dat dat er voorlopig niet meer uithoeft! Ik kan nu al tegen de ongesteldheid opzien ;).
    Maar we lopen strak gelijk op! Ik moet vanavond ook de pregnyl zetten en heb zondag terugplaatsing. Is dat niet gezellig :).

15. sissie77

sissie77 Actief lid

4 jun 2012
    290
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pien. 22mm !!!!!!! Ideaal schijnt tussen de 9 en 13 te zijn volgens de gyn. 22 is wel heeeel erg dik. Whahahaha wel gezellig vanavond pregnyl. Wel altijd gekloot met die pregnyl flesjes. grrr Ik denk maandag tp of zondag als ik al aan het eispringen ben.....als je begrijpt wat ik bedoel. Morgenochtend nog een keer plasje inleveren. Hopelijk groeit mijn bms nog een mm. Tot wanneer groeit het eigenlijk?? Ik ga maar weer eens hot coldrex. Ik zou willen dat ik zoveel slijm inmijn baarmoeder ad ipv in mijn longen en neus....au au
    Maureen: al wat opgeknapt .......ik niet. Aspirine is ged voor innesteling toch.....dus daar neem ik er maar wat van. Jij loopt ook aardig gelijk met pien en mij.....

16. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Sis: ja weer 3 nieuwe kanshebbers deze maand!
    Ja ik had ook nog even gegoogeld op dat bm slijmvlies, maar kan er niet heel veel over vinden, behalve dan dat 'te dik' dan ook weer niet goed is. Maar hoe dik zou dat dan zijn? Ik heb de punctie bij een andere gyn (volgens mij de meest ervaren gyn in ons ziekenhuis). Ik zal hem nog eens vragen of het volgens hem te dik kan zijn. En waarom dat dan volgens hun niet het geval zou kunnen zijn. Hoezo ik wil alles weten??
    Hihi dat slijmvlies in je neus is niet te verplaatsen naar lager gelegen gebieden? ;). Doe maar lekker rustig aan meid!

17. steva

steva Actief lid

29 jun 2012
    375
    0
    0
    Meisjes wat een spannende maand weer zeg :) meiden dikke knuffel ook weer een hoop teleurstellingen! Lees op m'n tel dus uitgebreid reageren lukt even niet :) sissie werk je in leiden? Ik ook :) vandaag was super weer hier.. Net heerlijk uiteten geweest met vriendlief en m'n vader :)

Liefs!

18. Mineraal

Mineraal Fanatiek lid

20 okt 2011
    1.103
    0
    0
    Noord- Brabant
    wij hebben nog even de toerist uitgehangen vandaag in eigen land :D Wat plaatsen bezocht, heerlijk weer, geen mist gezien.

@bm: tegen mij zei de gyn dat het rond de 7 a 8 goed is. Er zijn mensen waar de innesteling ook bij 6 kan zijn, het is niet standaard goed of slecht.

@Sissie: eerste gedeelte van de vakantie wel, vanaf zaterdag moest ik er veel aan denken. Heb natuurlijk ook weinig alcohol op enz, de cocktails waren all in...:(
    Denk dat onze twijfels ook wel normaal zijn...het is elke keer weer een teleurstelling. Helaas zijn er ook zulke mensen ja..waar een kind al niet goed voor is ;)

@pien: wow 22...je kan idd wat afstaan aan sis :D

19. chickie84

chickie84 Fanatiek lid

3 nov 2012
    1.298
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Mineraal, logisch dat je er aan denkt. Je kan je gedachten niet stopzetten. Maar achteraf denk je dan... had ik nou toch maar lekker de cocktails gedronken, wat maakt het uit! Zo frustrerend!
    Je mannetje heeft je toch wel duidelijk gemaakt dat hij je echt niet gaat inruilen he!!!

@ Sis, je hebt toch niet teveel gesnoten he!??! Vooral je neus ophalen, wie weet waar het terecht komt ;)
    Nu hopen dat de ontdooiing helemaal goed gaat! Moet toch lukken met deze temperaturen!

Hoe is het gegaan met de pregnyl meiden???
    Tis inderdaad wel een hele spannende maand zo!

@ Pien tjee, jij hebt wel een heel warm nestje gemaakt voor je Emmy! En dat in de zomer! Ik heb er verder geen verstand van hoor, dus heb geen idee eigenlijk hoe of wat. Check het maar eens, ik ben ook wel benieuwd wat nou het beste is.

@ Steva, wat fijn dat je vandaag een beetje genoten hebt! Dat had je wel verdiend hoor!

@ Maui, wat was het voor jou ook spannend vandaag zeg! Heb je nog last van de punctie of is het te doen?

@ego, Bij ons was vanochtend alles goed! Jeeh! Een heel mooi knipperlichtje! (jullie moeten boboke en mij gewoon achterna gaan hoor!!! en dat is een bevel :D).
    Heb de hele dag op wolkjes gelopen, ben er zo blij mee!
    20 juni mogen we weer komen voor een echo en 28 juni een afrondingsgesprek bij de gynaecoloog.

Wat wel heel lief was, is dat de gynaecoloog vorige week heel trots op de fertiliteitsafdeling heeft verteld dat ik zwanger was. Ze was zo blij voor ons. Nou, dat is pas een persoonlijke behandeling. Echt super dat ze zo begaan zijn met ons.

Was daarom ook wel blij dat we een bedankje meegenomen hadden voor alle fertiliteitsverpleegkundigen (grote geboorteflik met een babyhoofdje van marsepein erop en een bedankkaartje eraan) en dat we voor de gynaecoloog ook iets hebben liggen.

Op de echo zagen ze trouwens ook nog 6 grote follikels. Vandaar dat mijn buik nog steeds zo opgeblazen is. Die hebben zich na de punctie gevuld met bloed en normaal gaan ze weg met je menstruatie, maar door de zwangerschap duurt dit langer. Ze waren per stuk 5 cm. Hihi hoe bedoel je lekker vol van binnen. ;)

20. Pien15

Pien15 VIP lid

12 okt 2010
    5.789
    191
    63
    Mineraal: Zonde van de cocktails ja.... Neem nu alsnog maar een lekkere cocktail of andere neut!

Dat is heel goed nieuws Chickie! :). Wat lief dat de gyn zo meeleeft, dat is wel heel fijn zulke betrokkennheid. En ik volg je bevel graag op ;).

Deel Deze Pagina