Even ego. Vandaag echo gehad en emmy was goed gegroeid, nu bijna 2 cm. Het hartje klopte ook mooi en was nu veel duidelijker te zien. Tijdens de echo was ook duidelijk te zien dat emmy ook al een beetje aan t bewegen was, soort golfbeweging. Volgende afspraak 16 juli. Ik hoop echt dat jullie dit ook allemaal snel mogen meemaken. Liefs
Boboke wat een fantastisch nieuws en wat moet dat super zijn geweest om te zien! Hoe bizar allemaal he! Blij voor je! Liefs
Pien, trek jij het nog een beetje? Enne Sis, ben je al aangekomen op de plaats van bestemming? Hoe is het met de anderen? Ik ben even kort hoor. Ik ga zo gourmetten met de meiden. Weekendje weg is echt heel gezellig!
Chick: ja het gaat nog wel . Ben er de laatste 2 dagen weer wat rustiger onder geloof ik. Ben even niet zo bezig met wat ik voel en doe gewoon de dagelijkse dingen. Heb gisteren gezellig gebarbequed met vriendinnen. We hebben het erg getroffen met het weer en konden lekker lang buiten zitten. Vandaag was een stuk minder zeg... De moeilijkste dagen moeten nog komen, ik ben benieuwd . Ik zag je op de foto op facebook, ziet er gezellig uit. Geniet van je meidenweekend! Sis: hoe was de reis? Hebben jullie een mooi plekje daar? En hoe gaat het met de rest? Ook lekker van het weekend aan het genieten?
Heey meiden, mag ik me bij jullie voegen? Ik ben er gister achter gekomen dat ik endometriose heb. Heb ff flink zitten janken ik had het echt niet verwacht, maar nu ik inmiddels wAt meer info heb vallen een heel wat puzzelstukjes op hun plek. Dus ik zou het fijn vinden om af en toe met jullie te kunnen kletsen om wat meer te weten te komen over deze aandoening en als ik vragen heb bij jullie tercht kan
Welkom Jenn. Jammer dat je hier mee komt praten... als je begrijpt wat ik bedoel! Ik zal later uitgebreider op je reageren ben nu een weekendje weg. Ik zie in je onderschrift iets over je rechter en je linkerbaarmoeder. Bedoel je daarmee je eileiders/ eierstokken? Enne vraag maar raak hoor! Heel veel sterkte
Ik snap wat je bedoelt En nee ik bedoel echt me linker en rechter baarmoeder(elke baarmoeder heeft 1 eierstok), foutje van moedernatuur heb er 2 gekregen en 2 baarmoedermonden en me vagina was in 2en gesplits maar dat tussenschot is afgelopen vrijdag verwijderd. Geniet nog lkkr van je weekendje weg
Owww hihi sorry hoor! Maar dan begrijp ik het nu. Thanks voor je uitleg en wel heel fijn dat dit in ieder geval hersteld is. Heeft dat verder geen invloed op je vruchtbaarheid? Doe rustig aan hè met het herstellen van de operatie!
Haha geen probleem hoor. Ik moet zelf altijd wel een btje lachen om hoe mensen reageren alsof ze me verkeerd verstaan en durven dan niet verder te vragen bang dat ik bijt ofzo iets Het heeft wel invloed op een evt zwangerschap miskramen, vroeggeboortes. Ook de vruchtbaarheid is een probleem de linkerkant was niet toegangelijk door dat tussenschot, dat is nu gelukkig weg maar alles is ook stuk kleiner de baarmoedermond is heel nauw en de baarmoeder is kleiner ongeveer 60à70 % ten opzichte van een normale grootte. Maar ja nu de endometriose zie ik mijn kansen steeds kleiner worden. Ben zo bang dat het ons niet gaat lukken. Ik laat me ook lkkr verwennen door me vent die zorgt goed voor me.
Welkom Jenn! Goh meid wat lastig zeg en dan ook nog endo... Zit het in beide baarmoeders? Spannende en onzekere periode zo he. Klets vooral gezellig mee!
Hey pien thnx, het cker allemaal spannend en onzeker. Het is altijd maar het afwachten wat andere voor jou beslissen. Het zit in me linkerbaarmoeder en dat is naar buiten gaan groeien want het kan er via de normale weg niet uit het zit ook op me darmen voor zover ik weet is me rechterbaarmoeder niet aangetast maar ik krijg er vrijdag meer over te horen. Mag ik vragen hoe ben jij er achter gekomen dat je endo had?
Wat ingewikkeld allemaal Jenny. Maar wat ik me dan afvraag: zouden ze niet een baarmoeder weg kunnen halen? Bij mij hebben ze endo pas vastgesteld na een paar IUI behandelingen. Ik heb 2 cystes in mijn linker eierstok. Daarvoor heb ik een laparascopie gehad en een hysterescopie, maar toen is niets gezien. Kennelijk zit het alleen in mijn eierstok. Dus heel heftig heb ik het niet, maar een zwangerschap blijft nu al bijna 4 jaar uit. Waar dan aan ligt is een raadsel... Zit nu in de tweede wachtweek van mijn eerste IVF. Ik hoop dat dat jou bespaart kan blijven!
Spannend dan meid hopelijk is dit de enige ivf en 4 jaar aan het wachten jeetje respect echt waar. Maar nee ze kunnen helaas die andere niet weghalen, dan is de kans op verklevingen aan die andere baarmoeder groter dus kan je btr laten zitten en in de gaten houden en mocht het zover komen kunnen ze altijd die stap nog zetten. Ik ben heel benieuwd wat de gyn vrijdag zal zeggen. Ik moest vanmiddag trouwens nog snel terug naar het zkh, ik had zo een pijn i me onderrug kon niks meer van de pijn. Heb ik er een blaasontsteking en verhoging van 38.0 bij:x ab-kuur gekregen is het morgen niet minder moet ik weer terug en weer aan het infuus voor ab-kuur hou nl ook niks binnen (gelukkig wel water, vandaar dat ik ook weer weg mocht) zo dat was mij dagje weer zeg ben er echt klaar mee. Maar pien ik ga ook voor jou duimen
Nou jee Jenn dat kan er ook nog wel bij zo'n blaasontsteking . Hopelijk is dat infuus niet meer nodig! Dankje voor het duimen !
@sis: hoe is het met het reizen?lekker aan het genieten? @Pien: lastig he, de een voelt wel wat de ander niet. Geduld hebben zeggen ze dan...zwaar!!Wanneer ga je testje wagen zelf? @cindi: zo jij durft, ik laat mij niet spuiten door een leerling...teminste liever niet! Ik heb dat op de opleiding ooit een keer gedaan en nu dus niet meer Succes met de verhuizing! fijn dat je vrienden vlakbij gaan wonen. Een man die bang is voor spuiten is niet handig nee, zou hem dan niet laten spuiten. Went het al een beetje? @Boboko: goed nieuws!! Fijn dat alles goed is. @jenn: welkom hier, helaas moet je mee gaan schrijven. Klinkt allemaal ingewikkeld, wist je dat altijd al van die 2 baarmoeders? Hoop voor je dat het antibioticainfuus niet nodig is!
Mineraal, hij heeft zijn certificaat al, alleen nog nooit in het echt geoefend wel op een pop op school.. Maar ik heb vertrouwen in hem.. Dus vind het niet zo eng hahahah.. Vind het enger als mijn vriend dat moet doen die zelf bang is voor spuiten.. Het spuiten gaat wel goed nu.. Durf alleen niet met een vaartje zeg maar de spuit er in te zetten.. Maar wel rustig door me buik heen te drukken.. Maar ja heb een speklaagje haha Was even snel een berichtje van mij.. Zal proberen morgen als ik wat uitgeslapen ben even weer te antw op iedereen.. Ga nu nog even tv kijken en wachten tot ik me spuiten moet zetten en dan maar slapen want ben heel moe..
@ Jenn, Wat lief dat je mannetje zo goed voor je zorgt! Het is voor hem ook vreselijk om zo vanaf de zijlijn toe te moeten kijken! Het zit je niet mee. De vruchtbaarheid wordt eigenlijk vanaf verschillende kanten bemoeilijkt. Pffft... hoe oneerlijk he! Ik hoop dat je je al wat beter voelt...???!!!! En dat de antibiotica via deze weg aanslaat! @ Mineraal, hoe is het met jou? Zit er al een beetje schot in de zaak? Of wil je lichaam de boel nog niet op gang brengen? Of denk je zelfs dat er deze maand geen sprake meer gaat zijn van een menstruatie? @ Pien, zoals ik op FB al zei... ik hoop zo voor je dat het gaat lukken!!! @ maui, hoe is het met jou meis??? Op je werk al wat meer rust en hoe gaat het verder met je? Wordt het al spannend? @ Cindii, ik ben ook wel benieuwd of het prikken alweer iets makkelijker gaat? Oh ik lees het nu net, fijn dat het al wat beter lukt. de spuit erin rammen blijft lastig he! Dan maar rustig door je reserves heen duwen De manier waarop maakt niet uit, als de vloeistof er maar in komt toch?! Rust lekker uit meis! @ Boboke, nogmaals zo fijn dat alles er goed uitzag! Super dat die kleine al lekker bewoog! Wat bijzonder al he als het nog zo klein is! Moet je 16 juli naar de verloskundige of naar het ziekenhuis voor nog een echo? @ Sis, ben je al bruin??? Ik hoop dat je Emmy lekker met je meegeniet van de rust! @ Steva, hoe voel jij je meis?
Ben bang dat ik er niet onderuit kom verrek van de pijn en paracetamol helpt ook niet. Probeer het wel tot morgenmiddag uit te zingen. AB ff de tijd gevsn ze werk te doen @mineraal ik ben er september 2012 achter gekomen dat het er 2 zijn. Ergens wel jammer dat ik met jullie mee schrijf maar ook wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben